Er zijn ook ontzettend veel drop-outs die nu al het beroepsleger in gaan, als een soort van laatste station voordat je de totale mislukking in gaat. Die komen ook best goed terecht.quote:Op maandag 1 september 2014 13:22 schreef AchJa het volgende:
Overigens is dat heropvoedingsgelul voor "lastige figuren" ook maar betrekkelijk. Ook met de vroegere dienstplicht werd je gewoon naar buiten gekegeld/ afgekeurd als je meer dan zoveel tijd gevangenisstraf/ veroordelingen op je conto had staan.
Natuurlijk wel, je verlaagt het aanbod van werknemers.quote:Op maandag 1 september 2014 13:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Zie boven
Meestal is het wel goed hoor, ze krijgen structuur, kunnen hun energie kwijt, ze leren zich aanpassen maar het is volgens mij vooral de sociale dynamiek van zo'n bataljon die ze tot meer veratnwoordelijke mensen maakt.quote:Dat is nog niet gezegd. Misschien wel tijdens dat half jaar, maar wat gebeurt er als na die tijd de ketenen er weer vanaf gaan?
Hier is de opkomstplicht 17 jaar geleden opgeschort. Wat nu overgebleven is zijn de nostalgische verhalen van opa over "hoe goed het allemaal wel niet was voor de jeugd..."quote:Op maandag 1 september 2014 13:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Romantisch?
Als ik bijv. in Duitsland met mensen spreek die in het leger zijn geweest (de dienstplicht is daar pas kort geleden afgeschaft) dan krijg ik juist het tegenovergestelde idee: het is helemaal geen pretje, maar het leert juist daarom wel wat broodnodig relativeringsvermogen.
Goed idee ja. De jeugdwerkloosheid oplossen door alle jeugd te dwingen een half jaar vakantie te hebben op kosten van de belastingbetaler.quote:Op maandag 1 september 2014 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat. En het helpt tegen de jeugdwerkeloosheid. Beter een halfjaar of jaar dienstplicht (die ook sociaal verricht kan worden) dan een jaar op straat rondhangen.
En dan missen ze ook nog de kans op een baan als er iets beschikbaar is omdat ze te druk zijn met het kruipen door de modder.quote:Op maandag 1 september 2014 13:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed idee ja. De jeugdwerkloosheid oplossen door alle jeugd te dwingen een half jaar vakantie te hebben op kosten van de belastingbetaler.
Die nu binnen een maand weer buiten het hek staan ivm een ingetrokken VGB...quote:Op maandag 1 september 2014 13:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er zijn ook ontzettend veel drop-outs die nu al het beroepsleger in gaan, als een soort van laatste station voordat je de totale mislukking in gaat. Die komen ook best goed terecht.
Hij denkt serieus dat reljeugd minder rellerig wordt als je ze allemaal samen op een kazerne zet en vechttechnieken leert?quote:draagt die bij aan de bestrijding van de jeugdcriminaliteit
Inderdaad. Dienstplicht is gewoon verkapte uitkering. Waarschijnlijk nog duurder ook, want zo'n uniform of vuurwapen betaalt zichzelf niet.quote:Op maandag 1 september 2014 13:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed idee ja. De jeugdwerkloosheid oplossen door alle jeugd te dwingen een half jaar vakantie te hebben op kosten van de belastingbetaler.
Lekker bashen zo. Ik weet als geen ander dat defensie geen hemel is. Beter nog dan jij schat ik zo in.quote:Op maandag 1 september 2014 13:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies en dan ook nog 1 die zelf nooit dienstplichtig is geweest...![]()
Ongetwijfeld, aangezien jij altijd alles beter weet.quote:Op maandag 1 september 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lekker bashen zo. Ik weet als geen ander dat defensie geen hemel is. Beter nog dan jij schat ik zo in.
Link?quote:Op maandag 1 september 2014 13:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
En met opstapjes op de hindernisbaan uiteraard...
Edit: Ja, die hebben we nu ook ivm het vrouwvolk.![]()
Ik heb het niet over jou...quote:Op maandag 1 september 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lekker bashen zo. Ik weet als geen ander dat defensie geen hemel is. Beter nog dan jij schat ik zo in.
quote:Op maandag 1 september 2014 13:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee die opstapjes zijn redelijk veilig.
Ja, want alle Fok-kers zijn jonger dan 30 en hebben ouders jonger dan 30.quote:Op maandag 1 september 2014 13:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hier is de opkomstplicht 17 jaar geleden opgeschort. Wat nu overgebleven is zijn de nostalgische verhalen van opa over "hoe goed het allemaal wel niet was voor de jeugd..."
Dat ze van de 12/ 14 maanden 9 maanden lang bier hebben lopen zuipen in het PMT en onderdeelsbar zijn ze vergeten. En dat ze zich daarnaast de pleuris verveeld hebben als ze weer eens een wacht moesten draaien hoor je ze ook niet over.
Het enige wat je nu nog hoort zijn de stoere verhalen over la Courtine etc...
Zeker weten dat ze alsnog een beter verhaal heeft dan jij. Zo gaat het namelijk altijdquote:Op maandag 1 september 2014 13:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb het niet over jou...
Daarbij zit ik bijna 25 jaar in het leger en ben als plichtige begonnen, dus hou die "beter dan jij" babbels maar voor je.
Hij leeft nog en zijn vrouw, als hij die al heeft, ook. Nuf said.quote:Op maandag 1 september 2014 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zeker weten dat ze alsnog een beter verhaal heeft dan jij. Zo gaat het namelijk altijd
Godver, ik WIST het! Dat je met een sob story zou komen over hoe jij iemand kent die dood is gegaan!quote:Op maandag 1 september 2014 13:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hij leeft nog en zijn vrouw, als hij die al heeft, ook. Nuf said.
Je zou het niet verwachten inderdaad.quote:Op maandag 1 september 2014 13:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Godver, ik WIST het! Dat je met een sob story zou komen over hoe jij iemand kent die dood is gegaan!
Oh, dus tegen de herinvoering van de opkomstplicht zijn is zeiken en klagen en een potentiele PTSD kandidaat...quote:Op maandag 1 september 2014 13:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja, want alle Fok-kers zijn jonger dan 30 en hebben ouders jonger dan 30.![]()
Je bent echt zo'n typische zeik/klaag militair uit de lagere rangen die zelf voor defensie heeft gekozen maar alleen maar kan klagen dat hij het zo slecht heeft en dat burgers dat totaal niet begrijpen. Voer voor PTSS dat soort figuren.
En daar is ie dan...quote:Op maandag 1 september 2014 13:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hij leeft nog en zijn vrouw, als hij die al heeft, ook. Nuf said.
quote:Op maandag 1 september 2014 13:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Godver, ik WIST het! Dat je met een sob story zou komen over hoe jij iemand kent die dood is gegaan!
Oei oei oei.. het is allemaal zo erg en ze vervelen zich en die burgers die vóór zijn snappen daar helemaal niets van..quote:Op maandag 1 september 2014 13:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, dus tegen de herinvoering van de opkomstplicht zijn is zeiken en klagen en een potentiele PTSD kandidaat...![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 1 september 2014 13:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oei oei oei.. het is allemaal zo erg en ze vervelen zich en die burgers die vóór zijn snappen daar helemaal niets van..
Zeikert. Als burger falen de meeste beroepsmilitairen. Trekken ze niet.
Is dat zo? Ben ik alweer vergeten dan. Over het algemeen blijven jouw verhalen niet zo lang hangen...quote:
Vergeet niet de kosten voor training,huisvesting en het verlies aan belastinginkomsten omdat de persoon niet kan werken al zou hij het wel kunnen.quote:Op maandag 1 september 2014 13:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Inderdaad. Dienstplicht is gewoon verkapte uitkering. Waarschijnlijk nog duurder ook, want zo'n uniform of vuurwapen betaalt zichzelf niet.
Mag ik? Mag ik?quote:Op maandag 1 september 2014 13:56 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Komen er nu ook nog argumenten waarom de dienstplicht ingevoerd dient te worden?
quote:Wandelen met bejaarden bijvoorbeeld. Of koffie delen bij files in de winter. Dat soort stuff.
Die heb ik allang gegeven. Jij beantwoordde ze alleen met dat het onmogelijk is omdat er bezuinigd is op defensie en dat niet terug te draaien is (man wat een doorzettingsvermogen..) en dat de dienstplicht zo VREEEEEESSSEEEELIJK is.quote:Op maandag 1 september 2014 13:56 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Komen er nu ook nog argumenten waarom de dienstplicht ingevoerd dient te worden?
Huisvesting en verlies aan belastinginkomsten heb je ook bij mensen met een uitkering, dus dat is niet extra of zo. Maar de training zal inderdaad ook nog een bult geld kosten.quote:Op maandag 1 september 2014 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vergeet niet de kosten voor training,huisvesting en het verlies aan belastinginkomsten omdat de persoon niet kan werken al zou hij het wel kunnen.
Dan moet je beter gaan lezen.quote:Op maandag 1 september 2014 13:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die heb ik allang gegeven. Jij beantwoordde ze alleen met dat het onmogelijk is omdat er bezuinigd is op defensie en dat niet terug te draaien is (man wat een doorzettingsvermogen..) en dat de dienstplicht zo VREEEEEESSSEEEELIJK is.
Om te kunnen werken moet er ook werk zijn. Aangezien dat er niet is (we komen globaal zo'n 700.000 banen tekort) scheelt het hooguit uitkeringen.quote:Op maandag 1 september 2014 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vergeet niet de kosten voor training,huisvesting en het verlies aan belastinginkomsten omdat de persoon niet kan werken al zou hij het wel kunnen.
Ach het zal vast wel zijn lollige kanten hebben en een half jaar op vakantie op kosten van de staat is ook best leuk.quote:Op maandag 1 september 2014 13:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die heb ik allang gegeven. Jij beantwoordde ze alleen met dat het onmogelijk is omdat er bezuinigd is op defensie en dat niet terug te draaien is (man wat een doorzettingsvermogen..) en dat de dienstplicht zo VREEEEEESSSEEEELIJK is.
En militairen zijn gratis natuurlijk, kost niks.quote:Op maandag 1 september 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Om te kunnen werken moet er ook werk zijn. Aangezien dat er niet is (we komen globaal zo'n 700.000 banen tekort) scheelt het hooguit uitkeringen.
Dat wordt echt niet beter als we de omzet van de BV Overheid moeten vergroten om die dienstplicht te financieren.quote:Op maandag 1 september 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Om te kunnen werken moet er ook werk zijn. Aangezien dat er niet is (we komen globaal zo'n 700.000 banen tekort) scheelt het hooguit uitkeringen.
Tenzij dienstplicht alleen geldt voor alle werkelozen, zul je werkende mensen uit hun baan moeten rukken en oudere werkelozen nog steeds op hun luie reet moeten laten zitten.quote:Op maandag 1 september 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, die kosten geld maar leveren meer op dan 60.000 uitkeringen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
En militairen zijn gratis natuurlijk, kost niks.
Als je werkende mensen uit hun baan trekt kunnen werkelozen die plaatsen opvullen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tenzij dienstplicht alleen geldt voor alle werkelozen, zul je werkende mensen uit hun baan moeten rukken en oudere werkelozen nog steeds op hun luie reet moeten laten zitten.
Daarnaast betaal je hun dan loon, kost en inwoning in plaats van uitkering.
Wat levert een half jaar doe vakantie, die nog vele malen duurder is dan een uitkering, dan precies op?quote:Op maandag 1 september 2014 14:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, die kosten geld maar leveren meer op dan 60.000 uitkeringen.
Leg uit.quote:Op maandag 1 september 2014 14:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, die kosten geld maar leveren meer op dan 60.000 uitkeringen.
Want arbeiders zijn vrij inwisselbaar. Een accountant die dienstplicht moet vervullen kan zo vervangen worden door een werkeloze lasser. Oh ja, en alle werkelozen zitten te springen om een baan, maakt niet uit welke.quote:Op maandag 1 september 2014 14:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je werkende mensen uit hun baan trekt kunnen werkelozen die plaatsen opvullen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |