Zal met name ook afhangen van de teamsporten, in Londen was het wat dat betreft wel heel karigquote:Op dinsdag 16 december 2014 15:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik verwacht dan ook de grootste delegatie ooit voor NL.
Qua teams moeten we het hebben van de dames. Zowel handbal, waterpolo maar ook evt voetbal (bij goed resultaat op het WK). En misschien de volleybaldames, maar ja daar valt of staat ook alles met een goed EK in eigen land.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zal met name ook afhangen van de teamsporten, in Londen was het wat dat betreft wel heel karig
De huidige commentator bij Eurosport (die overigens niet echt op de hoogte lijkt te zijn van de sport), Piet van der Kruk, deed in 1968 als laatste Nederlander mee.quote:Op maandag 22 december 2014 09:59 schreef Sjors. het volgende:
Karen tovmasjan als gewichtheffer hopelijk.
Hoelang is het geleden dat er voor het laatst een nederlandse gewichtheffer meedeed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens lijkt het me heel sterk dat Tovmasjan het gaat halen.
Eisen:
http://www.nocnsf.nl/stream/normen-limieten-os-rio-gewichtheffen
Laag 1 is sowieso onmogelijk, laag 2 lijkt me ook geen succes en hoe hij laag 3 moet gaan halen vraag ik me ook af. En dan komt daar nog een aanvullende eis bij dat hij een gewicht moet tillen dat gelijk staat aan top-8 op het WK 2015, dat zie ik hem echt niet doen.
Met zijn PR's, waarmee hij dit jaar 6e werd op het EK, zou hij het op WK dit jaar 25e zijn geworden, 24kg onder de top-8.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Dat weet ik niet, maar gelukkig zit zijn eigen 4jarige schorsing er al wel weer 2 jaar op.quote:Op maandag 22 december 2014 11:09 schreef franklop het volgende:
Is dat top 8 van voor alle diskwalificaties of erna?
quote:Op maandag 22 december 2014 10:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De huidige commentator bij Eurosport (die overigens niet echt op de hoogte lijkt te zijn van de sport), Piet van der Kruk, deed in 1968 als laatste Nederlander mee.
We hebben er trouwens 3 medailles mee gewonnen, allemaal brons. Bram Charit in 1948 en Jan Verheijen en August Scheffer in 1928. En de laatste Nederlander die een internationale titel won?Hij heeft inmiddels 200 kg cj en 163 kg snatch gehaald, weet niet of dat in competities was met dopingcontrole btwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens lijkt het me heel sterk dat Tovmasjan het gaat halen.
Eisen:
http://www.nocnsf.nl/stream/normen-limieten-os-rio-gewichtheffen
Laag 1 is sowieso onmogelijk, laag 2 lijkt me ook geen succes en hoe hij laag 3 moet gaan halen vraag ik me ook af. En dan komt daar nog een aanvullende eis bij dat hij een gewicht moet tillen dat gelijk staat aan top-8 op het WK 2015, dat zie ik hem echt niet doen.
Met zijn PR's, waarmee hij dit jaar 6e werd op het EK, zou hij het op WK dit jaar 25e zijn geworden, 24kg onder de top-8.
Wanneer?quote:Op maandag 29 december 2014 22:41 schreef Sjors. het volgende:
[..]
Hij heeft inmiddels 200 kg cj en 163 kg snatch gehaald, weet niet of dat in competities was met dopingcontrole btw
Ja een paar kilo boven de 85, weet niet welke toernooien precies, check zijn insta maar eens: http://instagram.com/karentovmasjan/quote:Op maandag 29 december 2014 22:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wanneer?
En was dat niet in een gewichtsklasse hoger of iets? Dat is wel echt een gigantisch verschil met 186 en 156 van dit jaar
Die 163kg snatch en 198 cj (200 zie ik alleen een foto van, geen bewijs ofzo) zijn Nederlandse records voor alle gewichtklassenquote:Op maandag 29 december 2014 22:53 schreef Sjors. het volgende:
[..]
Ja een paar kilo boven de 85, weet niet welke toernooien precies, check zijn insta maar eens: http://instagram.com/karentovmasjan/
Ja de 200 was volgens mij gewoon een jerk uit het rek, foutje van mijquote:Op maandag 29 december 2014 23:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die 163kg snatch en 198 cj (200 zie ik alleen een foto van, geen bewijs ofzo) zijn Nederlandse records voor alle gewichtklassen
Was tijdens "De Laatste Kans" schijnbaar, de grootste wedstrijd in Nederland.
het WK geldt als Europees kwalificatiemoment. Er mogen drie landen naar de OS. Dit zijn de beste drie Europese landen. Maar wat er gebeurd als er bijvoorbeeld 3 in de kwartfinale blijven hangen die dan bijv om 1 plek nog moeten strijden zie ik niet staan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 07:27 schreef Evertjan het volgende:
kunnen de Nederlandse voetbaldames zich plaatsen voor de OS tijdens het aankomende WK in Kaanaadaa??
Koster heeft ook de 1500m limiet gehaaldquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:23 schreef franklop het volgende:
Lijst vooralsnog, volgens NOC*NSF, tot vandaag. Durf niet te zeggen of het compleet is.
Atletiek
Vrouwen
Nadine Broersen (zevenkamp)
Sifan Hassan (1.500 meter)
Susan Kuijken (5.000, 10.000 meter)
Maureen Koster (5.000 meter)
Femke Pluim (polsstokhoogspringen)
Dafne Schippers (100 meter, 200 meter)
Jip Vastenburg (10.000 meter)
Anouk Vetter (zevenkamp)
Nadine Visser (zevenkamp)
Mannen
Pieter Braun (tienkamp)
Churandy Martina (200 meter)
Eelco Sintnicolaas (tienkamp)
Paardensport
Team dressuur
Team eventing
Team springen
Watersport
Marit Bouwmeester (Laser radial)
daar mis je atletiek alquote:Op woensdag 1 juli 2015 01:20 schreef Nober het volgende:
Is dit niet handiger?
https://en.wikipedia.org/(...)2016_Summer_Olympics
En volgens mij ook nog wat zeilersquote:
Klopt idd. Benieuwd of er nu nog wel wat bijkomt. Waterpolo en handbaldames bijv. Volleybaldames heb ik geen vertrouwen inquote:Op woensdag 1 juli 2015 10:45 schreef TheVulture het volgende:
Vergis ik me of is het qua teams nu al een evenaring van Londen? Toen hadden we ook alleen maar de hockeyploegen?
Ik zou ook inzetten op die twee ploegen, de volleybalploegen zijn veel te instabielquote:Op woensdag 1 juli 2015 10:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Klopt idd. Benieuwd of er nu nog wel wat bijkomt. Waterpolo en handbaldames bijv. Volleybaldames heb ik geen vertrouwen in
De voetbalvrouwen maken geen schijn van kans.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik geef de voetbalvrouwen, handbalvrouwen en de waterpolovrouwen de meeste kans
Als de handbalvrouwen de top-7 halen op het WK (was dus sowieso nodig is) zou dat echt een bijzonder goede prestatie zijn...kans lijkt me niet groot.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik geef de voetbalvrouwen, handbalvrouwen en de waterpolovrouwen de meeste kans
Is niet sowieso nodig. Als de landen die op het EK 2014 boven Nederland eindigden allemaal al geplaatst zijn voor de OS of voor een OKT, dan schuift Nederland door naar de plaats van de continentale nummer 2/3, terwijl Nederland slechts zevende was op het EK.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als de handbalvrouwen de top-7 halen op het WK (was dus sowieso nodig is) zou dat echt een bijzonder goede prestatie zijn...kans lijkt me niet groot.
Want? Ze zijn echt niet heel veel minder dan Noorwegen (al meerdere keren geklopt), Zwitserland en Zweden....quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:16 schreef Nober het volgende:
[..]
De voetbalvrouwen maken geen schijn van kans.
Nog niet kansloos, maar ze hebben een goede World Grand Prix en EK nodig om zich te plaatsen voor het kwalificatietoernooi Europa. Turkije + de zeven beste nog niet geplaatste landen uit Europa plaatsen zich voor het kwalificatietoernooi in Turkije.quote:
We zullen niet heel erg veel stijgen. Hoe gek het ook klinkt, Mollema zorgt voor de belangrijkere punten op dit moment voor Nederland dan dat Gesink dat heeft gedaan op het peloton. De punten van de beste 5 renners per land worden opgeteld. Mollema stond daar al in met 88 punten dus zal Nederland er daarmee 80 punten op vooruit gaan. Gesink pakt met zijn zesde plaats 90 punten, maar had door zijn 'problemen' dit seizoen slechts 10 punten gepakt waardoor hij nu op 100 komt. Kruiswijk had voor de Tour 80 punten en was de vijfde Nederlander. Gesink gaat hem dus voorbij en daardoor tellen de 80 punten van Kruiswijk niet meer mee en de 100 punten van Gesink tellen wel mee. Nederland gaat er dus door Gesink met 20 punten op vooruit + 80 punten van Mollema en de evt. punten van de etappes.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:35 schreef franklop het volgende:
Benieuwd of de mannenwielerploeg met 5 man naar de spelen mogen. Leidend is de WT ranking na dit seizoen. Stand momenteel (excl Tour). Top 5 mag met 5 man.
1 1 SPAIN 1138
2 2 AUSTRALIA 666
3 5 GREAT BRITAIN 629
4 4 ITALY 607
5 3 COLOMBIA 599
6 6 FRANCE 589
7 7 NETHERLANDS 562
Weet alleen niet of ze ook nog extra plek krijgen vanwege Europe Tour;
UCI Final Ranking by Nation op 31 december 2015
Europe Tour:
ranking 1-6 = 3 plaatsen
ranking 7-16 = 2 plaatsen
Daarin staan ze zevende, maar dat zal wel worden doorgeschoven dan?
twitter:KNWU twitterde op zondag 26-07-2015 om 17:08:56Rudi van Houts is als 10e geindigd bij het EK MTB op het onderdeel XCO en heeft zich hiermee gekwalificeerd voor de Olympische Spelen 2016. reageer retweet
Michiel van der Heijden niet aan de start?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:35 schreef Crocmaz het volgende:
twitter:KNWU twitterde op zondag 26-07-2015 om 17:08:56Rudi van Houts is als 10e geindigd bij het EK MTB op het onderdeel XCO en heeft zich hiermee gekwalificeerd voor de Olympische Spelen 2016. reageer retweet
quote:Op zondag 26 juli 2015 18:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Michiel van der Heijden niet aan de start?
twitter:Heijden twitterde op zondag 26-07-2015 om 18:29:2323rd at European Champs. That was suffering! #alpagomtb reageer retweet
Gesink kan ook in Polen nog punten pakken, net als de wedstrijden in Canada die hem i.h.a. goed liggen.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:31 schreef Jason22 het volgende:
[..]
We zullen niet heel erg veel stijgen. Hoe gek het ook klinkt, Mollema zorgt voor de belangrijkere punten op dit moment voor Nederland dan dat Gesink dat heeft gedaan op het peloton. De punten van de beste 5 renners per land worden opgeteld. Mollema stond daar al in met 88 punten dus zal Nederland er daarmee 80 punten op vooruit gaan. Gesink pakt met zijn zesde plaats 90 punten, maar had door zijn 'problemen' dit seizoen slechts 10 punten gepakt waardoor hij nu op 100 komt. Kruiswijk had voor de Tour 80 punten en was de vijfde Nederlander. Gesink gaat hem dus voorbij en daardoor tellen de 80 punten van Kruiswijk niet meer mee en de 100 punten van Gesink tellen wel mee. Nederland gaat er dus door Gesink met 20 punten op vooruit + 80 punten van Mollema en de evt. punten van de etappes.
Volgende week kunnen er weer wat punten bij komen door San Sebastian.
26 punten achter plaats 5 (Australi )nuquote:Op zondag 26 juli 2015 21:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gesink kan ook in Polen nog punten pakken, net als de wedstrijden in Canada die hem i.h.a. goed liggen.
mis de Mountainbiker nogquote:Op maandag 27 juli 2015 13:10 schreef TheVulture het volgende:
Overzicht:
Atletiek
Vrouwen
Nadine Broersen (zevenkamp)
Sifan Hassan (1.500 meter)
Susan Kuijken (5.000, 10.000 meter)
Maureen Koster (5.000 meter)
Femke Pluim (polsstokhoogspringen)
Dafne Schippers (100 meter, 200 meter)
Jip Vastenburg (10.000 meter)
Anouk Vetter (zevenkamp)
Nadine Visser (zevenkamp)
Mannen
Pieter Braun (tienkamp)
Churandy Martina (100 en 200 meter)
Eelco Sintnicolaas (tienkamp)
Paardensport:
Team dressuur
Team eventing
Team springen
Watersport:
Marit Bouwmeester (Laser radial)
Rutger van Schaardenburg (Laser)
Lilian de Geus (RS:X)
Dorian van Rijsselberghe (RS:X)
Mandy Mulder/Coen de Koning (Nacra)
Zwemmen:
Ferry Weertman (10km Open Water)
Teams:
Hockeymannen
Hockeyvrouwen
toegevoegdquote:
Eveneens bijgewerktquote:Op maandag 27 juli 2015 13:48 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ze zullen vast niet alle afstanden lopen, maar Koster mag ook de 1500m doen en Hassan de 800m
dat was van der venquote:Op maandag 27 juli 2015 17:50 schreef roos85 het volgende:
Gun v/d Berg zo een olympische medaille. Wat was het spannend zo'n jaar of 3 geleden.
Die gun ik het net zo goed als vdBerg, die was echt serieus goed in Bakuquote:
Jup, maar dat was ook een team met oog op de toekomst. Het zou al een enorme prestatie zijn als 1 handboogschutster zich individueel kan plaatsen.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:22 schreef TheVulture het volgende:
De dames handboogsters kunnen we wel afschrijven geloof ik
6-0 gewonnen, mannen dus naar de OSquote:Op maandag 27 juli 2015 17:19 schreef TheArt het volgende:
Handboogschutters op 1 zege van Rio. Het mannenteam bedoel ik dan. Ze zijn op het WK vandaag 3e geworden in de kwalificaties van het teamevent. De beste 16 gaan naar de knockoutfase. Ze treffen nu bij de laatste 16 Oostenrijk, dat 14e was in de kwalificaties. Bij winst (en dus top-8) haalt het team een olympisch ticket en mogen er dus direct ook 3 Nederlanders individueel starten in Rio. Team op het WK bestaat trouwens uit Van den Berg (4e in Q van 212 deelnemers), Van der Ven (13e in Q) en Van Tongeren (56e in Q).
Morgen is die achtste finale trouwens.
Al is het nog niet zeker of ze ook allemaal individueel uit mogen komen;quote:
quote:IF internationaal kwalificatiesysteem individueel:
Laag 1: top 8 World Archery Championship 2015, geschoond op via
teams geplaatste deelnemers
Laag 2: top 3 European Qualification Tournament 2015
Laag 3: top 3 Final World Individual Qualification Tournament
Prestatie-eis NL:
Laag 1 t/m 3: overnemen IF eis, met aanvullende eis* (zie opmerkingen)
Aanvullende eis: top 8 World Archery Championships 2015 of
top x World Cup 2015/2016 of
top x European Championships 2015
(x afhankelijk van zogenaamde ranking factor, zie
opmerkingen**)
Ranking factor:
- ** De hiervoor opgenomen prestatie-eis, top x op een World Cup of op het EK
hangt af van de zogenaamde ranking factor; deze factor wordt per wedstrijd
vastgesteld. Hiervoor geldt de volgende regel:
- bij wedstrijd ranking factor 4,0 behalen plaats bij eerste 8
- bij wedstrijd ranking factor 3,0 t/m 3,9 behalen plaats bij eerste 4
- bij wedstrijd ranking factor 2,0 t/m 2,9 behalen plaats bij eerste 2
Ah nee, krijgen we dat weerquote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Al is het nog niet zeker of ze ook allemaal individueel uit mogen komen;
[..]
Jawel, iedereen die voor de landenwedstrijd meedoet, start ook individueel. Dat is het voordeel. Die individuele eisen tellen alleen als je je alleen individueel kan plaatsen en dus niet via het team.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Al is het nog niet zeker of ze ook allemaal individueel uit mogen komen;
[..]
De tofste kijksport van de OSquote:
Klopt, zie hierboven waar het besproken wordtquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:01 schreef tong80 het volgende:
Op de WK boogschieten in Kopenhagen
heeft het Nederlandse recurveteam zich
geplaatst voor de Olympische Spelen in
Rio de Janeiro.Een zege in de achtste
finales op Oostenrijk volstond.In de
kwartfinales werd verloren van Taiwan.
Sjef van den Berg,Rick van der Ven en
Jan van Tongeren tekenden voor de 6-0
zege op Oostenrijk (57-53,57-55,56-55).
Het olympisch ticket geldt voor de
landenwedstrijd,maar de teamleden doen
ook mee aan het individuele toernooi.
Op compound (niet-olympisch) bereikten
de Oranjedames de finale door een zege
op Zuid-Korea.Irina Markovic,Inge van
Caspel en Evelien Groeneveld nemen het
in de finale op tegen Oekrane.
Oeps.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt, zie hierboven waar het besproken wordt
Ik maak ook altijd van dat soort fouten als ik mee wil lullen met de experts.quote:
Terwijl jij toch ook een expert bentquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik maak ook altijd van dat soort fouten als ik mee wil lullen met de experts.
Was mooi idd.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:30 schreef roos85 het volgende:
[..]
Terwijl jij toch ook een expert bent
Heb toen zo genoten he van die wedstrijd, boogschieten heeft best een saai imago, maar man wat was het spannend.
Topquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:26 schreef TheArt het volgende:
http://we.tl/c0ZyiiYY0Y
Hier mijn recente update van mijn sheet van het Nederlandse olympisch team voor Rio (met eisen en huidige stand van zaken enz).
Heldquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:26 schreef TheArt het volgende:
Hier mijn recente update van mijn sheet van het Nederlandse olympisch team voor Rio (met eisen en huidige stand van zaken enz).
Mis boksen in de lijst volgens mijquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:26 schreef TheArt het volgende:
Heb ik Fontijn en Mullenberg er niet in staan? Weet zeker dat ik die eisen bekeken heb destijds. Zal eens ff kijken.quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Mis boksen in de lijst volgens mij
Verder mooi overzicht
Kon ze zowel op sport als op naam niet vindenquote:Op woensdag 29 juli 2015 21:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Heb ik Fontijn en Mullenberg er niet in staan? Weet zeker dat ik die eisen bekeken heb destijds. Zal eens ff kijken.
Nu inmiddels wel. De nieuwe versiequote:Op woensdag 29 juli 2015 21:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Kon ze zowel op sport als op naam niet vinden
http://www.nu.nl/sport-ov(...)-spelen-van-rio.htmlquote:Hassan plaatst zich voor 800 meter op Spelen van Rio
Sifan Hassan heeft zich officieel gekwalificeerd voor de 800 meter op de Olympische Spelen van Rio de Janeiro van volgend jaar.
Dat maakte NOC*NSF vrijdag bekend. De sportkoepel honoreerde de voordracht van de Atletiekunie op basis van haar prestatie bij de Diamond League-wedstrijd in Londen vorige week.
Hassan werd daar tweede op de 800 meter. De Nederlandse atlete verbeterde haar persoonlijk record met bijna een halve seconde tot 1.59,46. Dit jaar was Hassan op dit nummer nog niet binnen de twee minuten gefinisht.
De in Ethiopi geboren Hassan kwalificeerde zich eerder al voor de 1500 meter in Rio de Janeiro.
Verkeerde topic?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:13 schreef TheArt het volgende:
Schoonspringster Uschi Freitag plaatst zich voor de Spelen door op het WK de finale te halen.
Neuh, omdat dit meer melden was dat er dus een gekwalificeerde bij was, maar daar bestaat nu wat onduidelijkheid over (zie het topic dat jij bedoeldequote:
Op het WK valt er geen ticket voor Rio te verdienen voor de waterpolodames?quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:45 schreef heywoodu het volgende:
Even de status van de Nederlandse teams opgezocht (of een poging gedaan):
Waterpolovrouwen - In januari Europees kampioen worden levert een ticket op voor Rio. Plekken 2 t/m 6 geven recht op deelname aan het wereld-OKT met in totaal 12 landen. Wordt eind maart gespeeld in Gouda, top-3 gaat naar Rio.
nope. Dat is enkel in mannentoernooi. Komt Door verschil aan deelnemers op OS (12 om 8)quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 04:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op het WK valt er geen ticket voor Rio te verdienen voor de waterpolodames?
Het is eigenlijk bizar dat je je op een EK wel kunt kwalificeren en op een WK niet... terwijl de concurrentie daar groter isquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 06:58 schreef franklop het volgende:
[..]
nope. Dat is enkel in mannentoernooi. Komt Door verschil aan deelnemers op OS (12 om 8)
Is dat wel zo bij waterpolo? Op Australi na zijn de niet-Europese landen van een minder niveau dan een aantal Europese landen die er nu niet bij zijn. Of in ieder geval niet van een hoger niveau.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is eigenlijk bizar dat je je op een EK wel kunt kwalificeren en op een WK niet... terwijl de concurrentie daar groter is
En titelfavoriet VSquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:24 schreef Max23 het volgende:
[..]
Is dat wel zo bij waterpolo? Op Australi na zijn de niet-Europese landen van een minder niveau dan een aantal Europese landen die er nu niet bij zijn. Of in ieder geval niet van een hoger niveau.
Dat lijkt me echt totale onzin. Net als dat hele superuberultramegataperen steeds, waarna de helft dan teleurstellende tijden zwemt op dat ultieme moment.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:04 schreef TheVulture het volgende:
als je daar in topvorm bent dan weet je zeker dat je in augustus niet nog een keer kunt pieken
Mwah, het is in ieder geval beter om niet twee keer in drie maanden te hoeven pieken lijkt me. En het feit dat sommigen nu op het WK teleurstellen heeft misschien juist daar mee te makenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt totale onzin. Net als dat hele superuberultramegataperen steeds, waarna de helft dan teleurstellende tijden zwemt op dat ultieme moment.
Ach ik vind het vooral apart dat er maar 3 momenten zijn waarop ze zich zonder problemen mogen kwalificeren. De laatste is trouwens het EK in londen, in Mei.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah, het is in ieder geval beter om niet twee keer in drie maanden te hoeven pieken lijkt me. En het feit dat sommigen nu op het WK teleurstellen heeft misschien juist daar mee te maken
Bij het zwemmen moet wel aangetekend worden dat het zou kunnen dat er meer dan 2 de limiet zwemmen op een afstand. Zal wellicht alleen op de 50 en 100 vrij dames het geval zijn, maar toch.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:21 schreef franklop het volgende:
Femke Heemskerk op 100 en 200 vrij gekwalificeerd
Ranomi Kromowidjojo op 100 vrij gekwalificeerd
Sebastiaan Verschuren wel op 200 vrij, nog net niet op 100 vrij
4x200 vrije slag estafette mannen zijn ook geplaatst
ja kloptquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bij het zwemmen moet wel aangetekend worden dat het zou kunnen dat er meer dan 2 de limiet zwemmen op een afstand. Zal wellicht alleen op de 50 en 100 vrij dames het geval zijn, maar toch.
Wat een domme actie bij de V8+quote:Op zondag 6 september 2015 15:55 schreef franklop het volgende:
Na een week roeien zijn zeker;
M8+
LM4-
WX4
M4-
M2-
Kijk je 1 avond even niet via de live stream naar het worstelen, pakt Nederland een medaillequote:Op donderdag 10 september 2015 09:01 schreef TheArt het volgende:
Jessica Blaszka pakt brons op het WK worstelen en mag naar de Spelen. Een Nederlandse worstelaar op de SpelenDat ik dit nog mag meemaken.
George Torchinaya in 2000quote:Op donderdag 10 september 2015 09:52 schreef heywoodu het volgende:
Om aan te geven hoe uniek dit is: sinds 1960 is er geen enkele Nederlander meer actief geweest in het olympisch worsteltoernooi.
Klopt ja, die had ik helemaal over het hoofd gezienquote:Op donderdag 10 september 2015 14:29 schreef superniger het volgende:
[..]
George Torchinaya in 2000![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Wrestling_at_the_2000_Summer_Olympics_%E2%80%93_Men's_freestyle_97_kg
De 'terugval' van Dumoulin in de Vuelta kost Nederland op dit moment een plaats bij de top 5 met nog 1 koers te gaan.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:35 schreef franklop het volgende:
Benieuwd of de mannenwielerploeg met 5 man naar de spelen mogen. Leidend is de WT ranking na dit seizoen. Stand momenteel (excl Tour). Top 5 mag met 5 man.
1 1 SPAIN 1138
2 2 AUSTRALIA 666
3 5 GREAT BRITAIN 629
4 4 ITALY 607
5 3 COLOMBIA 599
6 6 FRANCE 589
7 7 NETHERLANDS 562
Weet alleen niet of ze ook nog extra plek krijgen vanwege Europe Tour;
UCI Final Ranking by Nation op 31 december 2015
Europe Tour:
ranking 1-6 = 3 plaatsen
ranking 7-16 = 2 plaatsen
Daarin staan ze zevende, maar dat zal wel worden doorgeschoven dan?
Dit klopt helemaal. Als laag 1 gehaald wordt is het niet nodig om laag 2 te halen. Voor een aantal sporten is het geen eens mogelijk om laag 1 n laag 2 te behalen. Het turnteam heeft bijvoorbeeld als laag 1 top 8 op het WK en als laag 2 top 3 op het testevent. Als je in de top 8 eindigt op het WK mag je niet meedoen aan het testevent. De boogschutters zijn dus nu gewoon gekwalificeerd en hoeven niet derde te worden op het EK.quote:Op maandag 14 september 2015 23:13 schreef heywoodu het volgende:
In die documenten van NOC*NSF met de limieten en eisen staat steeds een "Laag 1" en "Laag 2" (of meer). Laag 2 is alleen van toepassing als laag 1 niet gehaald wordt?
Om de boogschutters even als voorbeeld te nemen:
[ afbeelding ]
Top-8 op het WK werd gehaald en dus waren ze geplaatst, maar alleen als dat niet was gelukt werd gekeken naar dat toernooi in 2016 wat bij laag 2 staat?
quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:07 schreef kamperdijk het volgende:
[..]
Dit klopt helemaal. Als laag 1 gehaald wordt is het niet nodig om laag 2 te halen. Voor een aantal sporten is het geen eens mogelijk om laag 1 n laag 2 te behalen. Het turnteam heeft bijvoorbeeld als laag 1 top 8 op het WK en als laag 2 top 3 op het testevent. Als je in de top 8 eindigt op het WK mag je niet meedoen aan het testevent. De boogschutters zijn dus nu gewoon gekwalificeerd en hoeven niet derde te worden op het EK.
Uit mijn hoofd mogen de landen die zich kwalificeren op de teamsprint sowieso met twee deelnemers starten op de sprint en keirin. Als een land zich niet kwalificeert op de teamsprint plaatsen de zes? beste Europese renners die zich nog niet hebben geplaatst via de teamsprint zich.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:14 schreef heywoodu het volgende:
Ik zie nu dat je je voor de sprint/keirin ook kunt plaatsen via de teamsprint? Als Ligtlee en Braspennincx zich bijvoorbeeld voor de teamsprint plaatsen (top-5 van Europa op de ranking) mogen ze beiden dus sowieso ook meedoen aan de sprint en de keirin als het goed is.
Duidelijkquote:Op dinsdag 15 september 2015 11:56 schreef kamperdijk het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd mogen de landen die zich kwalificeren op de teamsprint sowieso met twee deelnemers starten op de sprint en keirin. Als een land zich niet kwalificeert op de teamsprint plaatsen de zes? beste Europese renners die zich nog niet hebben geplaatst via de teamsprint zich.
Dus makkelijk gezegd: Nederland moet op de beide teamsprint zich plaatsen dan hebben wij 5 quota plekken (2v,3m). Op de sprint en keirin mogen maximaal twee deelnemers uit eigen land starten. Deze deelnemers moeten wel in het teamsprint team zitten. Als Nederland zich niet plaatst moeten we kijken naar individuele rankings. Uit die lijst worden de landen die gekwalificeerd zijn voor de teamsprint geschrapt.
quote:Met een vijfde plaats in de finale van de World Triathlon Series in Chicago heeft Rachel Klamer vrijdagavond voldaan aan de nationale eis voor deelname aan de Olympische Spelen van volgend jaar in Rio de Janeiro.
De 24-jarige triatlete zal worden voorgedragen door de triatlonbond en is vrijwel zeker van een ticket naar Brazili.
Klamer lag na de fietswissel in Chicago zelfs even op kop op de olympische afstand van 1,5 kilometer zwemmen, 40 kilometer fietsen en 10 kilometer hardlopen. Ze liep haar race goed uit en finishte in een tijd van 1.56.50.
"Ik ben superblij. Vorige week kwam ik met een fikse verkoudheid vanuit Edmonton hier aan en nu beleef ik de wedstrijd van mijn leven. Schitterend.''
De race in Chicago werd gewonnen door de Amerikaanse Gwen Jorgensen, die zich daarmee verzekerde van haar tweede wereldtitel.
Leukquote:Op woensdag 23 september 2015 09:36 schreef heywoodu het volgende:
Nederland heeft een ticket voor de olympische tijdrit bij de dames.
Een land kan met een plek in de top-10 vandaag maximaal 1 plek voor het land verdienen (gaat per NOC dus niet per rijder). Eisen van NOC*NSF kunnen anders zijn, dat weet ik zo even niet uit m'n hoofdquote:Op woensdag 23 september 2015 20:04 schreef Evertjan het volgende:
wat moeten Dumoulin en Kelderman doen op 2 tickets te verzilveren voor de OS volgend jaar?
gewoon toewijzing volgens mijquote:Op woensdag 23 september 2015 20:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een land kan met een plek in de top-10 vandaag maximaal 1 plek voor het land verdienen (gaat per NOC dus niet per rijder). Eisen van NOC*NSF kunnen anders zijn, dat weet ik zo even niet uit m'n hoofd
http://www.fih.ch/news/fi(...)-2016-olympic-games/quote:....
Umpires Adam Kearns from Australia, Great Britain's Martin Madden, India's Javed Shaikh, Netherlands Coen Van Bunge, Spain's Paco Vazquez, along with Video Umpire Deon Nel from South Africa, will be making their first Olympic Games appearance.
For the women's competition, Umpires Carolina De La Fuente and Soledad Iparraguirre from Argentina along with Chieko Soma from Japan will be making their fourth Olympic Games appearance.
Meanwhile, Umpires Fanneke Alkemade from the Netherlands, Amber Church from New Zealand, Laurine Delforge from Belgium, Michelle Meister from Germany, Kylie Seymour and Melissa Trivic from Australia and Sarah Wilson from Great Britain will be officiating at their inaugural Olympic Games.
...
Zou ook raar zijn als dat niet was.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:23 schreef borisz het volgende:
NL levert ook twee arbiters in het hockey op de OS.
[..]
http://www.fih.ch/news/fi(...)-2016-olympic-games/
Kan het kloppen dat je bij Verwijlen een klein foutje hebt gemaakt?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:26 schreef TheArt het volgende:
Ja ik vind het ook raar dat titeltoernooien geen kwalificatiemoment zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:47 schreef Sikko71 het volgende:
Hmmm, dus ook al worden de nederlandse volleybaldames vandaag Europees Kampioen dan zijn ze nog niet geplaatst voor de spelen? Op zich ook wel bijzonder...
ja dat hadden ze best anders kunnen doen iddquote:Op zondag 4 oktober 2015 09:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook raar dat titeltoernooien geen kwalificatiemoment zijn.
Het gaat toch in alle gevallen om de NL eis; daar staat top 40 ongeschoond, of de IF eis (56 geschoond) met aanvullende eisquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:31 schreef heywoodu het volgende:
Zou iemand eens een kijkje kunnen nemen naar de tennisregels?
NOC*NSF:
[ afbeelding ]
Daar staat niks over dat het een plek in de geschoonde top-56 moet zijn, hoewel dat volgens de IF wel het geval is (maximaal 4 per land). Dat maakt wel een verschil, want ongeschoond staat Haase bijvoorbeeld best ver van een plek op die manier, maar geschoond staat hij er maar n plaats vanaf volgens mij.
Volgens mij zou het genoeg moeten zijn om top-56 (geschoond naar 4 per land) te staan + achtste finale halen op een van die toernooien.
Nou ja, ik raakte in de war door het stukje "of overnemen IF eis (in geval buiten top-40 ongeschoond) met aanvullende eis", waar dan bij de IF eis alleen top-56 staat en niks over geschoond. Misschien niet helemaal goed opgelet door NOC*NSF ofzoquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Het gaat toch in alle gevallen om de NL eis; daar staat top 40 ongeschoond, of de IF eis (56 geschoond) met aanvullende eis
Nee dat is wel een probleem natuurlijk, NOC*NSF heeft de weg met de grootste slagingskans zo mooi geblokkeerdquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:14 schreef Max23 het volgende:
Maarja, heeft Haase op zo'n masters toernooi de laatste 16 gehaald? Nee toch?
Tofquote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:30 schreef heywoodu het volgende:
Nederland op de Olympische Spelen 2016
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:30 schreef heywoodu het volgende:
Mooi overzicht.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:30 schreef heywoodu het volgende:
"'Negatief' staat voor een negatieve schatting van het aantal Nederlandse olympirs in die sport"quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:30 schreef heywoodu het volgende:
Dat is misschien een betere manier om het te verwoorden jaquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:05 schreef Montov het volgende:
[..]
"'Negatief' staat voor een negatieve schatting van het aantal Nederlandse olympirs in die sport"
Je bedoelt een conservatieve, behoudende of pessimistische schatting?
Ondergrens, minimaal, laag, er zijn teveel betere alternatieven om op te noemen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is misschien een betere manier om het te verwoorden ja
Voor alle drie kolommen geldt dat ze wel enige vorm van realiteit moesten hebben, dus ook negatief en positief. Theoretisch kunnen bijvoorbeeld de wegwielrensters nog wel een startplek inleveren denk ik, maar die kans is gewoon te verwaarlozen dus ook bij "negatief" heb ik ze voor het maximum genoteerd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Ondergrens, minimaal, laag, er zijn teveel betere alternatieven om op te noemen.
Anyway, mooi overzicht. Gaat dat in het artikel zelf worden geupdate, of komt er bv maandelijks een nieuw artikel? Met updaten veeg je wel telkens 'historische' gegevens weg. Nieuw artikel gaat ook meer aandacht krijgen denk ik.
Nope, Van Gerner en Van Klaveren ontbreken nog. Dat scheelt op alle toestellen eigenlijk nog punten.quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:46 schreef franklop het volgende:
wel mooi resultaat en dan zijn ze nog niet eens helemaal compleet toch?
Uit / thuis of drie wedstrijden in een weekend?quote:Op zondag 20 december 2015 18:43 schreef franklop het volgende:
Handbaldames waren dichtbij, maar moeten nog een 'relatief eenvoudig' OKT Spelen, waar in een poule met Frankrijk, Japan en Tunesi de eerste twee bereikt moet worden.
Dat moet normaal gesproken geen probleem zijn.
3 wedstrijden op locatie, mogelijk in eigen land, maar denk dat het eerder in Frankrijk wordt.quote:Op zondag 20 december 2015 18:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Uit / thuis of drie wedstrijden in een weekend?
Het OKT zal in Metz gehouden worden op 17 t/m 20 maartquote:Op zondag 20 december 2015 18:53 schreef franklop het volgende:
[..]
3 wedstrijden op locatie, mogelijk in eigen land, maar denk dat het eerder in Frankrijk wordt.
Topquote:Op woensdag 13 januari 2016 11:57 schreef heywoodu het volgende:
Deze is wel handig, overzichtje van diverse OKT's
http://www.hpdetijd.nl/20(...)en-al-pieken-spelen/
Info klopt nietquote:Op woensdag 13 januari 2016 11:57 schreef heywoodu het volgende:
Deze is wel handig, overzichtje van diverse OKT's
http://www.hpdetijd.nl/20(...)en-al-pieken-spelen/
Wat klopt er bij het waterpolo niet?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Info klopt niet
Je kan wel raden over welke sport ik het heb.
Nederlandse dames zijn automatisch geplaatst voor het OKT omdat het in eigen land is, bij de mannen is als ik me niet vergis een top 12 op het EK niet per s genoeg. Er zijn maar vijf Europese plaatsen te vergeven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat klopt er bij het waterpolo niet?
Oh ja, dat kwam doordat een aantal landen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk niet naar het OKT gaat als ze een ticket krijgen (Afrikaanse landen bijvoorbeeld)quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederlandse dames zijn automatisch geplaatst voor het OKT omdat het in eigen land is, bij de mannen is als ik me niet vergis een top 12 op het EK niet per s genoeg. Er zijn maar vijf Europese plaatsen te vergeven.
Waar die 12 telkens vandaan komt snap ik echt niet.
Gaat over het EK. Daar zijn geen Afrikaanse landenquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ja, dat kwam doordat een aantal landen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk niet naar het OKT gaat als ze een ticket krijgen (Afrikaanse landen bijvoorbeeld)
Top-12 betekent daardoor niet dat je zeker bent van het OKT, maar het zou wel heel goed gewoon genoeg kunnen zijn nadat de afmeldingen binnen zijn.
Dat klopt, maar daar komt die 12 dus vandaan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaat over het EK. Daar zijn geen Afrikaanse landen
Ah...quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar komt die 12 dus vandaan.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:14 schreef TheArt het volgende:
Voor alle duidelijkheid: morgen komt ook nog Jeroen Wanrooij in actie die na Oogink nog de beste kans heeft om zich te kwalificeren.
Klopt nogal. Wat een kut gevecht ook. Door dit gevecht snap ik ook weer waarom ik taekwondo vaak een niet al te leuke kijksport vind.quote:
Ik zag er hiervoor n waarbij het iets van 17-8 ofzo stond, die was wel leukquote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt nogal. Wat een kut gevecht ook. Door dit gevecht snap ik ook weer waarom ik taekwondo vaak een niet al te leuke kijksport vind.
Ze stond 2-0 voor in die laatste periode en kreeg 1 strafpunt door 2 keer uit de ring te gaan. Dus 2-1, die tegenstandster kon zelf niet scoren.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:35 schreef TheArt het volgende:
Ik dacht dat Van Baaren had verloren maar ze wint nog met 2-1.
Maar gaat toch verliezenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:48 schreef heywoodu het volgende:
Van Baaren gaat een lastige partij krijgen tegen Kly, die klapt er vol op zeg
De nummer 15 van de wereld eruit tegen een Moldavische die niet eens in de wereldranglijst van 624 dames staatquote:
Stream is uit?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:49 schreef heywoodu het volgende:
Van Baaren in wedstrijd 21 op mat 2, we zijn daar nu bezig met wedstrijd 12.
Lunchpauze ofzo? Live score doet ook niks meerquote:
Waar is de livescore?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lunchpauze ofzo? Live score doet ook niks meer
Merci!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
http://www.ma-regonline.com/live
Achteraf wel, maar die kon ik niet vinden en nu is het wellicht een beetje raar om nog te wisselenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:03 schreef roos85 het volgende:
Die wedstrijden kunnen toch ook in het taekwondo topic besproken worden?
Oh dacht dat er wel een topic van wasquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Achteraf wel, maar die kon ik niet vinden en nu is het wellicht een beetje raar om nog te wisselen
Enige wat ik van taekwondo kon vinden was het topic waar iemand 1 vraag stelde, dat vond ik ook niet echt een lekker centraal topic
En een heel nieuw topic voor het OKT is ook zo wat, daar komen 4 pagina's in en dan is het klaarquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:09 schreef roos85 het volgende:
[..]
Oh dacht dat er wel een topic van was![]()
Eens kijken of ik de stream op mijn Apple TV kan vinden.
Prima toch?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En een heel nieuw topic voor het OKT is ook zo wat, daar komen 4 pagina's in en dan is het klaar
Nieuwe stream voor mat 1:
Ze maken er wel een hele poppenkast van, het beindigen van de lunchpauzequote:
Nou iddquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze maken er wel een hele poppenkast van, het beindigen van de lunchpauze
Wedstrijd 218 is bezig nu, Van Baaren zit in 221quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:45 schreef Operc het volgende:
Hoe laat moeten de Nederlanders weer vandaag?
Oke, bedanktquote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wedstrijd 218 is bezig nu, Van Baaren zit in 221
Schijnbaar toch nietquote:
bedoel in toernooi, hoeveel rondes nog te gaan voor OSquote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
De wedstrijd voor Oogink op mat 1. Hierna dus do or die voor Reshmie.
Nee ze hebben nog wat omgegooid.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Schijnbaar toch niet
Er zat een nummeringsfoutje in het schema, dacht dat we nu naar 128 zaten te kijken maar het was 126 nog maar. Wel een dramatische ontknoping, Jack Woolley uit Ierland die het olympisch ticket praktisch binnen had maar het in de allerlaatste seconden verliest en in tranen uitbarst.
Halve finales zijn we bij aanbeland. Alle winnaars nu dus plaatsen zich voor de Spelen. Oogink dus ook. De partij zo winnen en ze is geplaatst.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:31 schreef franklop het volgende:
[..]
bedoel in toernooi, hoeveel rondes nog te gaan voor OS
1 wedstrijd winnen = olympisch ticket.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:31 schreef franklop het volgende:
[..]
bedoel in toernooi, hoeveel rondes nog te gaan voor OS
Jep. Dat was op de Grand Prix-finale. Finale betekende top-6 olympische ranglijst en dus Spelen. Ze zakte echter door het verlies in de halve finale uit de top-6 van de ranglijst en miste directe kwalificatie voor Rio. Nu dus de enige herkansing.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:45 schreef franklop het volgende:
Was Oogink diegenen die OS al net miste door een halve finale te verliezen tijdje terug?
Neem aan dat er nog vele andere OKT's zijn op de andere continenten ook? Anders wordt het kleine groep daarquote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep. Dat was op de Grand Prix-finale. Finale betekende top-6 olympische ranglijst en dus Spelen. Ze zakte echter door het verlies in de halve finale uit de top-6 van de ranglijst en miste directe kwalificatie voor Rio. Nu dus de enige herkansing.
Klopt, dit is het Europese OKT.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Neem aan dat er nog vele andere OKT's zijn op de andere continenten ook? Anders wordt het kleine groep daar
Elk ander continent heeft nog 1 OKT ja, 16 deelnemers per gewichtsklasse zo uit m'n hoofdquote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Neem aan dat er nog vele andere OKT's zijn op de andere continenten ook? Anders wordt het kleine groep daar
loop ik achter? zijn toch pas net begonnen?quote:
Ja, ik bedoel dat ze haar hoge positie op de wereldranglijst al deels weggaf, waarna ze het op de Grand Prix Final weggaf en ik hoop dat ze dat nu niet nog een keer doetquote:
Ah okquote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel dat ze haar hoge positie op de wereldranglijst al deels weggaf, waarna ze het op de Grand Prix Final weggaf en ik hoop dat ze dat nu niet nog een keer doet
De enige reden dat het record er niet inzit (denk ik) is doordat er "vroeger" veel meer geplaatste Nederlandse teams waren, maar qua breedte zit het echt heel goed ja.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:07 schreef franklop het volgende:
Gaat een mega-afvaardiging worden zoVoor het gemak ga ik ervanuit dat van de Handbal/volleybal en waterpolo vrouwen er 2 wel de OS redden. En dan zijn de voetbalvrouwen ook nog niet kansloos
Dacht dat TA eerder had gezegd dat we juist wel de grootste afvaardiging zouden moeten kunnen halen, ondanks de mindere teamsquote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De enige reden dat het record er niet inzit (denk ik) is doordat er "vroeger" veel meer geplaatste Nederlandse teams waren, maar qua breedte zit het echt heel goed ja.
Ja, vroeger waren honkbal en softbal vaste waardes. Maar doordat die sporten zijn geschrapt mis je een hoop.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De enige reden dat het record er niet inzit (denk ik) is doordat er "vroeger" veel meer geplaatste Nederlandse teams waren, maar qua breedte zit het echt heel goed ja.
Ik ben mijn bestand weer aan het updaten. Dan kunnen we zien waar het ongeveer op uit gaat draaien.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Dacht dat TA eerder had gezegd dat we juist wel de grootste afvaardiging zouden moeten kunnen halen, ondanks de mindere teams
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |