Even de status van de Nederlandse teams opgezocht (of een poging gedaan):
Hockeyvrouwen - Geplaatst
Hockeymannen - Geplaatst
Rugbyvrouwen - Moeten in juli top-3 van het Europees herkansingstoernooi halen (dat moet goed mogelijk zijn), waarmee ze zich dan plaatsen voor het wereldwijd OKT waar 1 ticket te verdienen valt. Kleine kans dus, maar niet 100% onmogelijk.
Rugbymannen - Bestaan niet
Handbalvrouwen - Plaatsen zich als ze in december wereldkampioen worden. Lukt dat niet (vrij waarschijnlijk natuurlijk), maar eindigen ze wel in de top-7, dan mogen ze naar een van de drie OKT's waar twee van de vier deelnemers naar de Spelen mogen. Op dat evt OKT spelen ze dan tegen één ander WK-land en twee nummers 2/3 van continentale toernooien.
Handbalmannen - Uitgeschakeld
Volleybalvrouwen - Niet helemaal duidelijk...World Cup (waar dit jaar 2 tickets te winnen zijn) zit al vol, zonder Nederland. Als ik het goed lees moeten ze in januari mogelijk een Europees OKT spelen, waarvan de winnaars naar Rio gaan. Nummers 2 en 3 van dat "EOKT" gaan naar de World Qualifier met in totaal 12 landen. In de ene groep, met acht landen, moet Nederland daar dan bij de drie beste niet-Aziatische landen zitten (doen er vier mee), in de andere groep zouden ze moeten winnen om een ticket te krijgen voor Rio.
Volleybalmannen - Geen idee, maar volgens mij gaat dat niet al te best. Via de World Cup gaat niet en of ze voor het EOKT geplaatst zijn vraag ik me gezien de ranking ernstig af. Als dat niet zo is, is het volgens mij al voorbij.
Waterpolovrouwen - In januari Europees kampioen worden levert een ticket op voor Rio. Plekken 2 t/m 6 geven recht op deelname aan het wereld-OKT met in totaal 12 landen. Wordt eind maart gespeeld in Gouda, top-3 gaat naar Rio.
Waterpolomannen - Zitten in de EK-kwalificatie in een groep met drie andere landen, beste twee gaan naar het EK 2016. Eerste nog niet gekwalificeerde land op dat EK gaat naar Rio, nummers 2 t/m 6 naar het WOKT in april. Twaalf landen, top-3 gaat naar Rio.
Voetbalvrouwen - Simpel: eind februari/begin maart het EOKT winnen. Tegenstanders zijn Noorwegen, Zweden en Zwitserland. Winnaars naar Rio, de rest is klaar.
Voetbalmannen - Uitgeschakeld
Basketbalvrouwen - Doen niet mee
Basketbalmannen - In september de EK-finale halen geeft recht op Rio, maar die kans is nihil. Nummers 3 t/m 6 gaan naar het WOKT waar de top-3 zich plaatst, maar de kans dat Nederland bij de beste 6 eindigt op het EK is ook bijzonder klein.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval