Topquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:26 schreef TheArt het volgende:
http://we.tl/c0ZyiiYY0Y
Hier mijn recente update van mijn sheet van het Nederlandse olympisch team voor Rio (met eisen en huidige stand van zaken enz).
Heldquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:26 schreef TheArt het volgende:
Hier mijn recente update van mijn sheet van het Nederlandse olympisch team voor Rio (met eisen en huidige stand van zaken enz).
Mis boksen in de lijst volgens mijquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:26 schreef TheArt het volgende:
Heb ik Fontijn en Mullenberg er niet in staan? Weet zeker dat ik die eisen bekeken heb destijds. Zal eens ff kijken.quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Mis boksen in de lijst volgens mij
Verder mooi overzicht
Kon ze zowel op sport als op naam niet vindenquote:Op woensdag 29 juli 2015 21:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Heb ik Fontijn en Mullenberg er niet in staan? Weet zeker dat ik die eisen bekeken heb destijds. Zal eens ff kijken.
Nu inmiddels wel. De nieuwe versiequote:Op woensdag 29 juli 2015 21:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Kon ze zowel op sport als op naam niet vinden
http://www.nu.nl/sport-ov(...)-spelen-van-rio.htmlquote:Hassan plaatst zich voor 800 meter op Spelen van Rio
Sifan Hassan heeft zich officieel gekwalificeerd voor de 800 meter op de Olympische Spelen van Rio de Janeiro van volgend jaar.
Dat maakte NOC*NSF vrijdag bekend. De sportkoepel honoreerde de voordracht van de Atletiekunie op basis van haar prestatie bij de Diamond League-wedstrijd in Londen vorige week.
Hassan werd daar tweede op de 800 meter. De Nederlandse atlete verbeterde haar persoonlijk record met bijna een halve seconde tot 1.59,46. Dit jaar was Hassan op dit nummer nog niet binnen de twee minuten gefinisht.
De in Ethiopi geboren Hassan kwalificeerde zich eerder al voor de 1500 meter in Rio de Janeiro.
Verkeerde topic?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:13 schreef TheArt het volgende:
Schoonspringster Uschi Freitag plaatst zich voor de Spelen door op het WK de finale te halen.
Neuh, omdat dit meer melden was dat er dus een gekwalificeerde bij was, maar daar bestaat nu wat onduidelijkheid over (zie het topic dat jij bedoeldequote:
Op het WK valt er geen ticket voor Rio te verdienen voor de waterpolodames?quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:45 schreef heywoodu het volgende:
Even de status van de Nederlandse teams opgezocht (of een poging gedaan):
Waterpolovrouwen - In januari Europees kampioen worden levert een ticket op voor Rio. Plekken 2 t/m 6 geven recht op deelname aan het wereld-OKT met in totaal 12 landen. Wordt eind maart gespeeld in Gouda, top-3 gaat naar Rio.
nope. Dat is enkel in mannentoernooi. Komt Door verschil aan deelnemers op OS (12 om 8)quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 04:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op het WK valt er geen ticket voor Rio te verdienen voor de waterpolodames?
Het is eigenlijk bizar dat je je op een EK wel kunt kwalificeren en op een WK niet... terwijl de concurrentie daar groter isquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 06:58 schreef franklop het volgende:
[..]
nope. Dat is enkel in mannentoernooi. Komt Door verschil aan deelnemers op OS (12 om 8)
Is dat wel zo bij waterpolo? Op Australi na zijn de niet-Europese landen van een minder niveau dan een aantal Europese landen die er nu niet bij zijn. Of in ieder geval niet van een hoger niveau.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is eigenlijk bizar dat je je op een EK wel kunt kwalificeren en op een WK niet... terwijl de concurrentie daar groter is
En titelfavoriet VSquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:24 schreef Max23 het volgende:
[..]
Is dat wel zo bij waterpolo? Op Australi na zijn de niet-Europese landen van een minder niveau dan een aantal Europese landen die er nu niet bij zijn. Of in ieder geval niet van een hoger niveau.
Dat lijkt me echt totale onzin. Net als dat hele superuberultramegataperen steeds, waarna de helft dan teleurstellende tijden zwemt op dat ultieme moment.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:04 schreef TheVulture het volgende:
als je daar in topvorm bent dan weet je zeker dat je in augustus niet nog een keer kunt pieken
Mwah, het is in ieder geval beter om niet twee keer in drie maanden te hoeven pieken lijkt me. En het feit dat sommigen nu op het WK teleurstellen heeft misschien juist daar mee te makenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt totale onzin. Net als dat hele superuberultramegataperen steeds, waarna de helft dan teleurstellende tijden zwemt op dat ultieme moment.
Ach ik vind het vooral apart dat er maar 3 momenten zijn waarop ze zich zonder problemen mogen kwalificeren. De laatste is trouwens het EK in londen, in Mei.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah, het is in ieder geval beter om niet twee keer in drie maanden te hoeven pieken lijkt me. En het feit dat sommigen nu op het WK teleurstellen heeft misschien juist daar mee te maken
Bij het zwemmen moet wel aangetekend worden dat het zou kunnen dat er meer dan 2 de limiet zwemmen op een afstand. Zal wellicht alleen op de 50 en 100 vrij dames het geval zijn, maar toch.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:21 schreef franklop het volgende:
Femke Heemskerk op 100 en 200 vrij gekwalificeerd
Ranomi Kromowidjojo op 100 vrij gekwalificeerd
Sebastiaan Verschuren wel op 200 vrij, nog net niet op 100 vrij
4x200 vrije slag estafette mannen zijn ook geplaatst
ja kloptquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bij het zwemmen moet wel aangetekend worden dat het zou kunnen dat er meer dan 2 de limiet zwemmen op een afstand. Zal wellicht alleen op de 50 en 100 vrij dames het geval zijn, maar toch.
Wat een domme actie bij de V8+quote:Op zondag 6 september 2015 15:55 schreef franklop het volgende:
Na een week roeien zijn zeker;
M8+
LM4-
WX4
M4-
M2-
Kijk je 1 avond even niet via de live stream naar het worstelen, pakt Nederland een medaillequote:Op donderdag 10 september 2015 09:01 schreef TheArt het volgende:
Jessica Blaszka pakt brons op het WK worstelen en mag naar de Spelen. Een Nederlandse worstelaar op de SpelenDat ik dit nog mag meemaken.
George Torchinaya in 2000quote:Op donderdag 10 september 2015 09:52 schreef heywoodu het volgende:
Om aan te geven hoe uniek dit is: sinds 1960 is er geen enkele Nederlander meer actief geweest in het olympisch worsteltoernooi.
Klopt ja, die had ik helemaal over het hoofd gezienquote:Op donderdag 10 september 2015 14:29 schreef superniger het volgende:
[..]
George Torchinaya in 2000![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Wrestling_at_the_2000_Summer_Olympics_%E2%80%93_Men's_freestyle_97_kg
De 'terugval' van Dumoulin in de Vuelta kost Nederland op dit moment een plaats bij de top 5 met nog 1 koers te gaan.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:35 schreef franklop het volgende:
Benieuwd of de mannenwielerploeg met 5 man naar de spelen mogen. Leidend is de WT ranking na dit seizoen. Stand momenteel (excl Tour). Top 5 mag met 5 man.
1 1 SPAIN 1138
2 2 AUSTRALIA 666
3 5 GREAT BRITAIN 629
4 4 ITALY 607
5 3 COLOMBIA 599
6 6 FRANCE 589
7 7 NETHERLANDS 562
Weet alleen niet of ze ook nog extra plek krijgen vanwege Europe Tour;
UCI Final Ranking by Nation op 31 december 2015
Europe Tour:
ranking 1-6 = 3 plaatsen
ranking 7-16 = 2 plaatsen
Daarin staan ze zevende, maar dat zal wel worden doorgeschoven dan?
Dit klopt helemaal. Als laag 1 gehaald wordt is het niet nodig om laag 2 te halen. Voor een aantal sporten is het geen eens mogelijk om laag 1 n laag 2 te behalen. Het turnteam heeft bijvoorbeeld als laag 1 top 8 op het WK en als laag 2 top 3 op het testevent. Als je in de top 8 eindigt op het WK mag je niet meedoen aan het testevent. De boogschutters zijn dus nu gewoon gekwalificeerd en hoeven niet derde te worden op het EK.quote:Op maandag 14 september 2015 23:13 schreef heywoodu het volgende:
In die documenten van NOC*NSF met de limieten en eisen staat steeds een "Laag 1" en "Laag 2" (of meer). Laag 2 is alleen van toepassing als laag 1 niet gehaald wordt?
Om de boogschutters even als voorbeeld te nemen:
[ afbeelding ]
Top-8 op het WK werd gehaald en dus waren ze geplaatst, maar alleen als dat niet was gelukt werd gekeken naar dat toernooi in 2016 wat bij laag 2 staat?
quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:07 schreef kamperdijk het volgende:
[..]
Dit klopt helemaal. Als laag 1 gehaald wordt is het niet nodig om laag 2 te halen. Voor een aantal sporten is het geen eens mogelijk om laag 1 n laag 2 te behalen. Het turnteam heeft bijvoorbeeld als laag 1 top 8 op het WK en als laag 2 top 3 op het testevent. Als je in de top 8 eindigt op het WK mag je niet meedoen aan het testevent. De boogschutters zijn dus nu gewoon gekwalificeerd en hoeven niet derde te worden op het EK.
Uit mijn hoofd mogen de landen die zich kwalificeren op de teamsprint sowieso met twee deelnemers starten op de sprint en keirin. Als een land zich niet kwalificeert op de teamsprint plaatsen de zes? beste Europese renners die zich nog niet hebben geplaatst via de teamsprint zich.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:14 schreef heywoodu het volgende:
Ik zie nu dat je je voor de sprint/keirin ook kunt plaatsen via de teamsprint? Als Ligtlee en Braspennincx zich bijvoorbeeld voor de teamsprint plaatsen (top-5 van Europa op de ranking) mogen ze beiden dus sowieso ook meedoen aan de sprint en de keirin als het goed is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |