Duidelijkquote:Op dinsdag 15 september 2015 11:56 schreef kamperdijk het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd mogen de landen die zich kwalificeren op de teamsprint sowieso met twee deelnemers starten op de sprint en keirin. Als een land zich niet kwalificeert op de teamsprint plaatsen de zes? beste Europese renners die zich nog niet hebben geplaatst via de teamsprint zich.
Dus makkelijk gezegd: Nederland moet op de beide teamsprint zich plaatsen dan hebben wij 5 quota plekken (2v,3m). Op de sprint en keirin mogen maximaal twee deelnemers uit eigen land starten. Deze deelnemers moeten wel in het teamsprint team zitten. Als Nederland zich niet plaatst moeten we kijken naar individuele rankings. Uit die lijst worden de landen die gekwalificeerd zijn voor de teamsprint geschrapt.
quote:Met een vijfde plaats in de finale van de World Triathlon Series in Chicago heeft Rachel Klamer vrijdagavond voldaan aan de nationale eis voor deelname aan de Olympische Spelen van volgend jaar in Rio de Janeiro.
De 24-jarige triatlete zal worden voorgedragen door de triatlonbond en is vrijwel zeker van een ticket naar Brazilië.
Klamer lag na de fietswissel in Chicago zelfs even op kop op de olympische afstand van 1,5 kilometer zwemmen, 40 kilometer fietsen en 10 kilometer hardlopen. Ze liep haar race goed uit en finishte in een tijd van 1.56.50.
"Ik ben superblij. Vorige week kwam ik met een fikse verkoudheid vanuit Edmonton hier aan en nu beleef ik de wedstrijd van mijn leven. Schitterend.''
De race in Chicago werd gewonnen door de Amerikaanse Gwen Jorgensen, die zich daarmee verzekerde van haar tweede wereldtitel.
Leukquote:Op woensdag 23 september 2015 09:36 schreef heywoodu het volgende:
Nederland heeft een ticket voor de olympische tijdrit bij de dames.
Een land kan met een plek in de top-10 vandaag maximaal 1 plek voor het land verdienen (gaat per NOC dus niet per rijder). Eisen van NOC*NSF kunnen anders zijn, dat weet ik zo even niet uit m'n hoofdquote:Op woensdag 23 september 2015 20:04 schreef Evertjan het volgende:
wat moeten Dumoulin en Kelderman doen op 2 tickets te verzilveren voor de OS volgend jaar?
gewoon toewijzing volgens mijquote:Op woensdag 23 september 2015 20:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een land kan met een plek in de top-10 vandaag maximaal 1 plek voor het land verdienen (gaat per NOC dus niet per rijder). Eisen van NOC*NSF kunnen anders zijn, dat weet ik zo even niet uit m'n hoofd
http://www.fih.ch/news/fi(...)-2016-olympic-games/quote:....
Umpires Adam Kearns from Australia, Great Britain's Martin Madden, India's Javed Shaikh, Netherlands Coen Van Bunge, Spain's Paco Vazquez, along with Video Umpire Deon Nel from South Africa, will be making their first Olympic Games appearance.
For the women's competition, Umpires Carolina De La Fuente and Soledad Iparraguirre from Argentina along with Chieko Soma from Japan will be making their fourth Olympic Games appearance.
Meanwhile, Umpires Fanneke Alkemade from the Netherlands, Amber Church from New Zealand, Laurine Delforge from Belgium, Michelle Meister from Germany, Kylie Seymour and Melissa Trivic from Australia and Sarah Wilson from Great Britain will be officiating at their inaugural Olympic Games.
...
Zou ook raar zijn als dat niet was.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:23 schreef borisz het volgende:
NL levert ook twee arbiters in het hockey op de OS.
[..]
http://www.fih.ch/news/fi(...)-2016-olympic-games/
Kan het kloppen dat je bij Verwijlen een klein foutje hebt gemaakt?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:26 schreef TheArt het volgende:
http://we.tl/c0ZyiiYY0Y
Hier mijn recente update van mijn sheet van het Nederlandse olympisch team voor Rio (met eisen en huidige stand van zaken enz).
Ja ik vind het ook raar dat titeltoernooien geen kwalificatiemoment zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:47 schreef Sikko71 het volgende:
Hmmm, dus ook al worden de nederlandse volleybaldames vandaag Europees Kampioen dan zijn ze nog niet geplaatst voor de spelen? Op zich ook wel bijzonder...
ja dat hadden ze best anders kunnen doen iddquote:Op zondag 4 oktober 2015 09:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook raar dat titeltoernooien geen kwalificatiemoment zijn.
Het gaat toch in alle gevallen om de NL eis; daar staat top 40 ongeschoond, of de IF eis (56 geschoond) met aanvullende eisquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:31 schreef heywoodu het volgende:
Zou iemand eens een kijkje kunnen nemen naar de tennisregels?
NOC*NSF:
[ afbeelding ]
Daar staat niks over dat het een plek in de geschoonde top-56 moet zijn, hoewel dat volgens de IF wel het geval is (maximaal 4 per land). Dat maakt wel een verschil, want ongeschoond staat Haase bijvoorbeeld best ver van een plek op die manier, maar geschoond staat hij er maar één plaats vanaf volgens mij.
Volgens mij zou het genoeg moeten zijn om top-56 (geschoond naar 4 per land) te staan + achtste finale halen op een van die toernooien.
Nou ja, ik raakte in de war door het stukje "of overnemen IF eis (in geval buiten top-40 ongeschoond) met aanvullende eis", waar dan bij de IF eis alleen top-56 staat en niks over geschoond. Misschien niet helemaal goed opgelet door NOC*NSF ofzoquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Het gaat toch in alle gevallen om de NL eis; daar staat top 40 ongeschoond, of de IF eis (56 geschoond) met aanvullende eis
Nee dat is wel een probleem natuurlijk, NOC*NSF heeft de weg met de grootste slagingskans zo mooi geblokkeerdquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:14 schreef Max23 het volgende:
Maarja, heeft Haase op zo'n masters toernooi de laatste 16 gehaald? Nee toch?
Tofquote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:30 schreef heywoodu het volgende:
Nederland op de Olympische Spelen 2016
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:30 schreef heywoodu het volgende:
Mooi overzicht.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:30 schreef heywoodu het volgende:
"'Negatief' staat voor een negatieve schatting van het aantal Nederlandse olympiërs in die sport"quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:30 schreef heywoodu het volgende:
Dat is misschien een betere manier om het te verwoorden jaquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:05 schreef Montov het volgende:
[..]
"'Negatief' staat voor een negatieve schatting van het aantal Nederlandse olympiërs in die sport"
Je bedoelt een conservatieve, behoudende of pessimistische schatting?
Ondergrens, minimaal, laag, er zijn teveel betere alternatieven om op te noemen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is misschien een betere manier om het te verwoorden ja
Voor alle drie kolommen geldt dat ze wel enige vorm van realiteit moesten hebben, dus ook negatief en positief. Theoretisch kunnen bijvoorbeeld de wegwielrensters nog wel een startplek inleveren denk ik, maar die kans is gewoon te verwaarlozen dus ook bij "negatief" heb ik ze voor het maximum genoteerd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Ondergrens, minimaal, laag, er zijn teveel betere alternatieven om op te noemen.
Anyway, mooi overzicht. Gaat dat in het artikel zelf worden geupdate, of komt er bv maandelijks een nieuw artikel? Met updaten veeg je wel telkens 'historische' gegevens weg. Nieuw artikel gaat ook meer aandacht krijgen denk ik.
Nope, Van Gerner en Van Klaveren ontbreken nog. Dat scheelt op alle toestellen eigenlijk nog punten.quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:46 schreef franklop het volgende:
wel mooi resultaat en dan zijn ze nog niet eens helemaal compleet toch?
Uit / thuis of drie wedstrijden in een weekend?quote:Op zondag 20 december 2015 18:43 schreef franklop het volgende:
Handbaldames waren dichtbij, maar moeten nog een 'relatief eenvoudig' OKT Spelen, waar in een poule met Frankrijk, Japan en Tunesië de eerste twee bereikt moet worden.
Dat moet normaal gesproken geen probleem zijn.
3 wedstrijden op locatie, mogelijk in eigen land, maar denk dat het eerder in Frankrijk wordt.quote:Op zondag 20 december 2015 18:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Uit / thuis of drie wedstrijden in een weekend?
Het OKT zal in Metz gehouden worden op 17 t/m 20 maartquote:Op zondag 20 december 2015 18:53 schreef franklop het volgende:
[..]
3 wedstrijden op locatie, mogelijk in eigen land, maar denk dat het eerder in Frankrijk wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |