abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143891805
"Aanpak jihadisten werkt averechts"

Advocaten waarschuwen dat Nederlandse maatregelen tegen jihadstrijders averechts kunnen werken. In een gesprek met de NOS zegt advocaat Pestman, die veel Syrië-gangers bijstaat, dat de onvrede onder deze groep en hun familieleden groeit.

Van een aantal is het paspoort, de studietoelage of de huursubsidie ingetrokken en soms worden hun kinderen onder toezicht geplaatst. Volgens Pestman snappen veel betrokkenen niet waarom zulke maatregelen worden getroffen.

Hij erkent dat er onder veel moslims in Nederland onrust heerst. Maar volgens hem richtte die zich tot nu vooral op wat er in Syrië gebeurt en was er helemaal geen bedreiging voor de Nederlandse openbare orde. "Maar deze maatregelen hebben het effect dat mensen boos worden op de Nederlandse overheid." Hij denkt dat de sancties precies het tegenovergestelde bereiken van wat de overheid wil.

Moslimpje pesten
Pestman geeft als voorbeeld iemand die naar Syrië is gereisd om daar te vechten tegen president Assad. "Als die hoort dat in Nederland zijn kinderen onder toezicht worden gesteld, kan ik me voorstellen dat dat bij hem tot een reactie zal leiden." Hij vindt dat veel van de sancties neerkomen op "moslimpje pesten".

Het kabinet heeft aangekondigd dat het naast de al eerder getroffen maatregelen met nieuwe voorstellen komt om moslimextremisme harder aan te pakken. Die plannen worden waarschijnlijk vrijdag gepresenteerd.

Balans
In een reactie op de kritiek van Pestman zegt Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Schoof dat goed wordt gekeken naar de balans tussen preventie en repressie. Hij wil juist voorkomen dat mensen die zich niet tegen Nederland hebben gekeerd dat alsnog doen.

"Maar dit gaat om jongeren die actief betrokken zijn bij de jihad en die daarom hard worden aangepakt." Volgens Schoof worden harde maatregelen alleen genomen tegen mensen die echt bereid zijn geweld toe te passen in Syrië en een risico vormen voor onze nationale veiligheid.

Vandaag overlegden ministers met burgemeesters over de aanpak van moslim-radicalen.
http://nos.nl/artikel/691(...)werkt-averechts.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_143891899
Deheer Pestman :D
pi_143891937
Deze arme jongens die in Syrië vechten moeten we juist steunen bij terugkomst. Geef deze dappere jongens een huis en een baan ipv hun te straffen. En het zijn natuurlijk alleen moslims die aangepakt worden door Nederland. Er is nog geen enkele Christen die terugkeerde uit Syrië bestraft. Dit is gewoon moslimpje pesten :'(
pi_143891957
Dat is natuurlijk niet zo heel vreemd. Als je bepaalde groepen hard gaat aanpakken en gaat criminaliseren dan is de kans groot dat de goedwillende zich langzaam afkeren van de maatschappij en aansluiting zoeken binnen de eigen gelederen.

Als je constant tegen iemand zegt dat ze een crimineel of terrorist zijn dan worden ze het vanzelf.
Jammer genoeg is het telegraaf tokkie volk te kortzichtig om dit in te zien.
pi_143891967
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Aanpak jihadisten werkt averechts"

Advocaten waarschuwen dat Nederlandse maatregelen tegen jihadstrijders averechts kunnen werken. In een gesprek met de NOS zegt advocaat Pestman, die veel Syrië-gangers bijstaat, dat de onvrede onder deze groep en hun familieleden groeit.

[ afbeelding ]

Van een aantal is het paspoort, de studietoelage of de huursubsidie ingetrokken en soms worden hun kinderen onder toezicht geplaatst. Volgens Pestman snappen veel betrokkenen niet waarom zulke maatregelen worden getroffen.

Hij erkent dat er onder veel moslims in Nederland onrust heerst. Maar volgens hem richtte die zich tot nu vooral op wat er in Syrië gebeurt en was er helemaal geen bedreiging voor de Nederlandse openbare orde. "Maar deze maatregelen hebben het effect dat mensen boos worden op de Nederlandse overheid." Hij denkt dat de sancties precies het tegenovergestelde bereiken van wat de overheid wil.

Moslimpje pesten
Pestman geeft als voorbeeld iemand die naar Syrië is gereisd om daar te vechten tegen president Assad. "Als die hoort dat in Nederland zijn kinderen onder toezicht worden gesteld, kan ik me voorstellen dat dat bij hem tot een reactie zal leiden." Hij vindt dat veel van de sancties neerkomen op "moslimpje pesten".

Het kabinet heeft aangekondigd dat het naast de al eerder getroffen maatregelen met nieuwe voorstellen komt om moslimextremisme harder aan te pakken. Die plannen worden waarschijnlijk vrijdag gepresenteerd.

Balans
In een reactie op de kritiek van Pestman zegt Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Schoof dat goed wordt gekeken naar de balans tussen preventie en repressie. Hij wil juist voorkomen dat mensen die zich niet tegen Nederland hebben gekeerd dat alsnog doen.

[ afbeelding ]

"Maar dit gaat om jongeren die actief betrokken zijn bij de jihad en die daarom hard worden aangepakt." Volgens Schoof worden harde maatregelen alleen genomen tegen mensen die echt bereid zijn geweld toe te passen in Syrië en een risico vormen voor onze nationale veiligheid.

Vandaag overlegden ministers met burgemeesters over de aanpak van moslim-radicalen.
http://nos.nl/artikel/691(...)werkt-averechts.html
Nee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143892000
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat is natuurlijk niet zo heel vreemd. Als je bepaalde groepen hard gaat aanpakken en gaat criminaliseren dan is de kans groot dat de goedwillende zich langzaam afkeren van de maatschappij en aansluiting zoeken binnen de eigen gelederen.

Als je constant tegen iemand zegt dat ze een crimineel of terrorist zijn dan worden ze het vanzelf.
Want radicalen die naar Syrie gaan om een heilige oorlog uit te vechten, die worden ten onrechte gecriminaliseerd? Werkelijk?
pi_143892016
quote:
4s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee.
Top argument hoor. Je hebt me overtuigd ^O^
pi_143892038
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Top argument hoor. Je hebt me overtuigd ^O^
Ik reageer op je TT, aangezien je zelf geen fatsoenlijke OP hebt kunnen verzinnen. Dat krijg je als je haast hebt om 'moslimnieuws' te plaatsen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143892084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Want radicalen die naar Syrie gaan om een heilige oorlog uit te vechten, die worden ten onrechte gecriminaliseerd? Werkelijk?
Het gaat om gematigde aanhangers die tussen beide groepen staan. Door dergelijk beleid jaag je deze gematigde groep in de handen van de radicalisten
pi_143892121
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik reageer op je TT, aangezien je zelf geen fatsoenlijke OP hebt kunnen verzinnen. Dat krijg je als je haast hebt om 'moslimnieuws' te plaatsen.
:')
Als je moeite met de OP hebt moet je hier wezen
NWS / [NWS FeedBack] Gezellige eindje v.d. zomertje

Je zal de TT alleen toch niet aangepast krijgen, aangezien daar niets mis mee is.
pi_143892140
quote:
In een gesprek met de NOS zegt advocaat Pestman, die veel Syrië-gangers bijstaat, dat de onvrede onder deze groep en hun familieleden groeit.
No shit sherlock... Wtf is er mis met dhr. Pestman? Really? We moeten opkomen voor de belangen van jihadstrijders? :|W
pi_143892147
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je moeite met de OP hebt moet je hier wezen
NWS / [NWS FeedBack] Gezellige eindje v.d. zomertje

Je zal de TT alleen toch niet aangepast krijgen, aangezien daar niets mis mee is.
Wie zegt dat ik de TT wil aanpassen. Ik heb verder ook geen moeite met de OP. Jij hebt moeite met mijn reactie.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:02:07 #13
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_143892151
Nog een reden om ze bij terugkomst de toegang tot Nederland te ontzeggen.
pi_143892165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:00 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het gaat om gematigde aanhangers die tussen beide werelden staan. Door dergelijk beleid jaag je deze gematigde groep in de handen van de radicalisten
quote:

woensdag 27 augustus 2014 @ 20:02:30 #15
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_143892169
quote:

[..]

Het gaat om gematigde aanhangers die tussen beide groepen staan. Door dergelijk beleid jaag je deze gematigde groep in de handen van de radicalisten
Gematigde aanhangers? Ik vind het niet meer dan logisch dat de kinderen van een hoofdenafhakker in Syrië onder toezicht worden gesteld! Iedereen die in Syrië heeft gevochten zou zijn paspoort per direct moeten kwijtraken. Dan vragen ze maar asiel aan in de IS-staat ofzo.
pi_143892190
quote:

[..]

Misschien mis ik iets, maar hoe zijn mensen die naar Syrië gaan om tegen Assad te vechten 'gematigd'? Wellicht zijn/haar familie, maar als die zich achter hun zoon/dochter/neef/nicht scharen dan zou ik hen ook niet meer als 'gematigd' durven bestempelen :?
pi_143892204
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik de TT wil aanpassen. Ik heb verder ook geen moeite met de OP. Jij hebt moeite met mijn reactie.
Mooi, want noch met de TT noch met de OP is iets mis.
pi_143892230
Dit is toch top? Ik zie het al voor me dat er steeds meer mensen radicaliseren en dat straks al die lui het land uit geflikkerd worden...!
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_143892239
Ik vind het niet oke dat de overheid moslims pest, man.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143892247
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Gematigde aanhangers? Ik vind het niet meer dan logisch dat de kinderen van een hoofdenafhakker in Syrië onder toezicht worden gesteld! Iedereen die in Syrië heeft gevochten zou zijn paspoort per direct moeten kwijtraken. Dan vragen ze maar asiel aan in de IS-staat ofzo.
Ik ben het me je eens hoor. Het is alleen een constatering. Vanuit het perspectief van de gematigde aanhangers kan ik wel begrijpen dat ze door dit beleid radicaliseren.
pi_143892252
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mooi, want noch met de TT noch met de OP is iets mis.
De OP is een nieuwsdump, maar ikzelf heb er verder geen moeite mee - alleen niet volgens de NWS-rules zegmaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143892258
quote:
5s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:03 schreef Drxx het volgende:

[..]

Misschien mis ik iets, maar hoe zijn mensen die naar Syrië gaan om tegen Assad te vechten 'gematigd'? Wellicht zijn/haar familie, maar als die zich achter hun zoon/dochter/neef/nicht scharen dan zou ik hen ook niet meer als 'gematigd' durven bestempelen :?
'Gematigden' zijn de doorsnee moslim (jongeren) die niet veel kans hebben in deze maatschappij en open zouden kunnen staan voor het gedachtegoed van de jihadisten.. denk ik.
pi_143892281
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

'Gematigden' zijn de doorsnee moslim (jongeren) die niet veel kans hebben in deze maatschappij en open zouden kunnen staan voor het gedachtegoed van de jihadisten.. denk ik.
Correct. Als deze jongeren (en dat zijn er veel!) allemaal in rap tempo radicaliseren dan heb je als samenleving een groot probleem.
pi_143892288
quote:

[..]

Ik denk dat je de plank nogal misslaat. Behoorlijk zelfs. Waarom zouden doorsnee moslimjongeren niet veel kans hebben in deze maatschappij?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:07:03 #25
396550 Richestorags
pi_143892331
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat je de plank nogal misslaat. Behoorlijk zelfs. Waarom zouden doorsnee moslimjongeren niet veel kans hebben in deze maatschappij?
Misschien ervaren zij dat zo? Het hoeft niet per se zo te zijn maar als zij dat denken is het al genoeg natuurlijk.
pi_143892345
quote:

[..]

Statistisch zijn de kansen onder moslim jongeren tot een succesvol (modaal) bestaan kleiner als die van de blanke autochtone Nederlander.
pi_143892359
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Misschien ervaren zij dat zo? Het hoeft niet per se zo te zijn maar als zij dat denken is het al genoeg natuurlijk.
Ik denk dat een doorsnee moslimjongere niet zo denkt. Ik denk wel dat een klein groepje gemarginaliseerde straatratten zo denkt. Maar dat zijn niet de doorsnee moslimjongeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143892360
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:04 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik ben het me je eens hoor. Het is alleen een constatering. Vanuit het perspectief van de gematigde aanhangers kan ik wel begrijpen dat ze door dit beleid radicaliseren.
Niemand met een gematigde houding wordt een strobreed in de weg gelegd.
Radicalen die naar Syrie gaan voor hun Jihad wel. Niks mis mee.
pi_143892371
quote:

[..]

quote:

[..]

Precies dat. Degenen die geen kans hebben in onze maatschappij zijn het uitschot van die jongeren, ik zou dat niet doorsnee willen noemen.
pi_143892386
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Statistisch zijn de kansen onder moslim jongeren tot een succesvol (modaal) bestaan kleiner als die van de blanke allochtone Nederlander.
Pardon? Je bent in de veronderstelling dat de (meeste) moslimjongeren niet blank zijn?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:08:39 #31
396550 Richestorags
pi_143892392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat een doorsnee moslimjongere niet zo denkt. Ik denk wel dat een klein groepje gemarginaliseerde straatratten zo denkt. Maar dat zijn niet de doorsnee moslimjongeren.
Ik beweerde ook niet dat er nu duizenden jongeren zullen radicaliseren. Wellicht een aantal. Maar die zouden misschien hoe dan ook wel radicaliseren. Daarom ben ik niet tegen strenge maatregelen.
pi_143892440
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Pardon? Je bent in de veronderstelling dat de (meeste) moslimjongeren niet blank zijn?
Zijn de meeste moslimjongeren blank dan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:09:44 #33
396550 Richestorags
pi_143892455
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoeveel mensen weten daadwerkelijk dat Marokkanen ook tot het blanke ras behoren?
pi_143892456
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zijn de meeste moslimjongeren blank dan?
Ja.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143892509
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja.
Heb je een bron? Wat versta je onder blank? Want mijn gevoel zegt dat dat niet zo is en ik wil het tegendeel wel eens bewezen zien! :)
pi_143892529
quote:

[..]

Er zijn genoeg moslimjongeren die gewoon in de maatschappij meedraaien, maar ook veel jongeren met weinig opleiding en dus minder kans op de arbeidsmarkt.. dat soort jongeren worden ook eerder in de criminaliteit gezogen. Veel Marokkaanse families die ik ken en die 1 of meer zoons hebben, hebben er wel eentje tussen zitten die ooit in de bak is beland.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:11:33 #37
396550 Richestorags
pi_143892556
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb je een bron? Wat versta je onder blank? Want mijn gevoel zegt dat dat niet zo is en ik wil het tegendeel wel eens bewezen zien! :)
Vrijwel geheel Noord-Afrika, het Midden Oosten en de mensen uit India, Pakistan, Afghanistan, Bangladesh, Sri Lanka, en ook een aanzienlijk deel uit Turkmenistan en die staten behoren tot het blanke ras (beter gezegd: Kaukasisch) .
pi_143892581
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Meen je dit nu echt of maak je een grapje? Bekijk de CBS statistieken gewoon eens. Die zijn voor iedereen beschikbaar. Het overgrote deel van moslims in Nederland bestaat uit Turken en Marokkanen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143892633
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg moslimjongeren die gewoon in de maatschappij meedraaien, maar ook veel jongeren met weinig opleiding en dus minder kans op de arbeidsmarkt.. dat soort jongeren worden ook eerder in de criminaliteit gezogen. Veel Marokkaanse families die ik ken en die 1 of meer zoons hebben, hebben er wel eentje tussen zitten die ooit in de bak is beland.
Dat maakt hen nog geen doorsnee moslimjongeren. Vandaar dat ik over je post val. Het zijn zoals ik zelf al aangaf straattuigjongeren. Dat is iets anders.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143892649
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Meen je dit nu echt of maak je een grapje? Bekijk de CBS statistieken gewoon eens. Die zijn voor iedereen beschikbaar. Het overgrote deel van moslims in Nederland bestaat uit Turken en Marokkanen.
O, dan is het een ruime definitie dan dat ik gewend ben te hanteren. Ik vond het al een rare stelling van je maar nu snap ik het.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:14:24 #41
396550 Richestorags
pi_143892672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat maakt hen nog geen doorsnee moslimjongeren. Vandaar dat ik over je post val. Het zijn zoals ik zelf al aangaf straattuigjongeren. Dat is iets anders.
Doorsnee straattuig.
pi_143892682
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ok, dat is waar.. niet helemaal juist geformuleerd
pi_143892683
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

O, dan is het een ruime definitie dan dat ik gewend ben te hanteren. Ik vond het al een rare stelling van je maar nu snap ik het.
Hoezo ruime definitie? Er is geen andere definitie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143892692
quote:
"Als die hoort dat in Nederland zijn kinderen onder toezicht worden gesteld, kan ik me voorstellen dat dat bij hem tot een reactie zal leiden."
Andersom kan een persoon die slim genoeg is om 1+1 uit te rekenen voorstellen dat het Nederland weleens in het verkeerde keelgat kan schieten als je in een ander land mensen gaat slachten omdat je in de waan bent dat een willekeurige god dat apprecieert.

Als je met die motivatie richting het midden-oosten wilt gaan is dat natuurlijk je goed recht, maar verwacht dan niet dat het allemaal koek en ei is als je terugkomt.

Los daarvan kan ik me voorstellen dat er betere manieren zijn om van deze mensen af te komen dan door ze inderdaad een beetje te pesten. Doe het goed of doe het niet.
Conscience do cost.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:16:03 #45
396550 Richestorags
pi_143892723
quote:
5s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen die denken dat Marokkanen en Turken niet blank zijn. Gek genoeg denken ze dan dat Italianen en Spanjaarden en Grieken dat wel zijn.
pi_143892753
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen die denken dat Marokkanen en Turken niet blank zijn. Gek genoeg denken ze dan dat Italianen en Spanjaarden en Grieken dat wel zijn.
Dat klopt ja. Als ik naar mijn eigen huidskleur kijk... ik ben (met name in de winter dan :P) blanker dan de gemiddelde autochtoon (even gechargeerd).
Allah Al Watan Al Malik
pi_143892760
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef bijdehand iets bijdehands
pi_143892777
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Allemaal uitschot.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_143892922
Allemaal nationaliteit afpakken zodat ze staatsloos worden.
Ура для россии
pi_143892940
Wat nodig is, is nodig. Je zult iets moeten doen om het kaf van het koren te scheiden. Nederland is het thuisland voor een groep gematigde moslims die de Nederlandse wet respecteren. En Nederland moet keihard optreden tegen extremisten die niks liever willen dan een jihad en hier de sharia invoeren. Voor dat soort religieus-extremisme moet een zero-tolerance-beleid gelden.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:22:07 #51
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143892982
waarom zou je in vredesnaam de kinderen van een Jihadist in de gaten houden? Papa heeft slechts bewezen dat hij liever op mensen schiet dan dat hij bij zijn kinderen in de buurt is en als iemand zo ver heen is dat die voor Allah zichzelf in gevaar gaat brengen kun je er vrij zeker van zijn dat hij ook zijn best heeft gedaan om zijn kinderen zo gek te maken.

Puur moslimpje pesten dit.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:24:45 #52
396550 Richestorags
pi_143893084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
Wat nodig is, is nodig. Je zult iets moeten doen om het kaf van het koren te scheiden. Nederland is het thuisland voor een groep gematigde moslims die de Nederlandse wet respecteren. En Nederland moet keihard optreden tegen extremisten die niks liever willen dan een jihad en hier de sharia invoeren. Voor dat soort religieus-extremisme moet een zero-tolerance-beleid gelden.
Juist. Ideaal gezien zouden de extremisten ook geheel geïsoleerd in de gemeenschap moeten staan. Dat is echter helaas niet altijd het geval.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:25:25 #53
396550 Richestorags
pi_143893112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:22 schreef Brum_brum het volgende:
waarom zou je in vredesnaam de kinderen van een Jihadist in de gaten houden? Papa heeft slechts bewezen dat hij liever op mensen schiet dan dat hij bij zijn kinderen in de buurt is en als iemand zo ver heen is dat die voor Allah zichzelf in gevaar gaat brengen kun je er vrij zeker van zijn dat hij ook zijn best heeft gedaan om zijn kinderen zo gek te maken.

Puur moslimpje pesten dit.
Ach het komt uit de mond van een advocaat hé. Die zouden hun moeders moordenaar voor het juiste bedrag nog verdedigen.
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 20:26:40 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143893159
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:01 schreef Drxx het volgende:

[..]

No shit sherlock... Wtf is er mis met dhr. Pestman? Really? We moeten opkomen voor de belangen van jihadstrijders? :|W
feitelijk is dat zijn baan als advocaat van die figuren ....

zou gek zijn als hij het tegenovergestelde zou roepen toch?

slap stukje komkommernieuws weer dit zeg :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_143893516
quote:
5s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat ik gewoon naar huidskleur kijk, en op basis daarvan zijn Marokkanen en Turken niet blank ;) Maar dat ze wel van het blanke 'ras' zijn wist ik niet.
pi_143893806
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:54 schreef Prof_Hoax het volgende:
Deheer Pestman :D
Waarom heten mensen in een bepaalde functie ook vaak zo? :')
pi_143893916
Neem aan dat de AIVD Pestman na dit opmerkelijke interview aan een nader onderzoek onderwerpt.
pi_143893921
Pestman. :')

Gewoon Nederlandse nationaliteit afpakken en in Syrie/Irak bij hun ISIS idolen droppen. :W
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_143894465
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:49 schreef superniger het volgende:
Pestman. :')

Gewoon Nederlandse nationaliteit afpakken en in Syrie/Irak bij hun ISIS idolen droppen. :W
  woensdag 27 augustus 2014 @ 21:05:53 #60
155616 Proximo
For god, king & country
pi_143894638
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 21:17:19 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143895104
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Neem aan dat de AIVD Pestman na dit opmerkelijke interview aan een nader onderzoek onderwerpt.
nee natuurlijk niet, dat zou nogal een bom onder de rechtstaat leggen 8)7

bovendien heeft de AIVD de mensen en de middelen niet om iedere advocaat met twijfelachtige klantjes aan nadere onderzoeken te onderwerpen
pi_143895268
Nekshot, dat is wat ze nodig hebben.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 21:22:28 #63
22565 asco
Los in deze tent
pi_143895337
Ik krijg steeds meer het idee dat ik tegenwoordig in een grote sketch leef.
Het lukt me steeds minder om het allemaal te begrijpen.
Wat een tijd is dit. :N
pi_143895458
Die advocaat heeft weer mooi gratis reclame voor zijn praktijk.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 21:27:44 #65
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143895559
Welja, Syrië-gangers zijn eigenlijk slachtoffers van een pestende overheid. 8)7
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 21:31:09 #66
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143895708
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Statistisch zijn de kansen onder moslim jongeren tot een succesvol (modaal) bestaan kleiner als die van de blanke autochtone Nederlander.
Je kunt beter verwijzen naar etniciteit dan naar ras. Noord-Afrikanen behoren ook tot het kaukasische ras.
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 21:31:37 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143895736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:22 schreef asco het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat ik tegenwoordig in een grote sketch leef.
Het lukt me steeds minder om het allemaal te begrijpen.
Wat een tijd is dit. :N
het is niet heel ingewikkeld

in NL heeft iedereen recht op een advocaat, zo'n advocaat is iemand die het zijn beroep heeft gemaakt om alles wat krom is aan zijn clienten recht te lullen, daar leeft hij van als het ware ... staat nergens geschreven dat hij het zelf moet geloven of dat wat hij zegt uberhaupt moet kloppen, daar gaat een rechter over

deze meneer pestman is er zo 1
pi_143895971
Ach gut, wat zielig :'(

Graag dat tuig nog even wat harder aanpakken.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_143896343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet, dat zou nogal een bom onder de rechtstaat leggen 8)7

bovendien heeft de AIVD de mensen en de middelen niet om iedere advocaat met twijfelachtige klantjes aan nadere onderzoeken te onderwerpen
Ik doel niet op zijn klantjes, ik doel op Pestman zelf. De beste man maakt - en niet alleen in deze zaak - wel een erg betrokken indruk. Je kunt je afvragen of de advocatuur blij moet zijn met een dergelijk lid; er is een scheidslijn tussen al het mogelijke voor je cliënten doen, en met je cliënten meedoen. Die grens kan beter niet overschreden worden.
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 21:48:02 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143896521
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ik doel niet op zijn klantjes, ik doel op Pestman zelf. De beste man maakt - en niet alleen in deze zaak - wel een erg betrokken indruk. Je kunt je afvragen of de advocatuur blij moet zijn met een dergelijk lid; er is een scheidslijn tussen al het mogelijke voor je cliënten doen, en met je cliënten meedoen. Die grens kan beter niet overschreden worden.
istie in syrie geweest dan?

wat een onzin :')
de man is gewoon advocaat, die krijgen betaald om een erg betrokken indruk te maken, lijkt me niets mis mee
pi_143896784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

de man is gewoon advocaat, die krijgen betaald om een erg betrokken indruk te maken, lijkt me niets mis mee
Klopt.. mijn broer is toevallig ook advocaat en om de een of andere reden wil hij zich specialiseren in slachtoffers van mensenhandel. Niet omdat hij deze mensen zo zielig vindt (hij is overigens wel sociaal en betrokken als persoon), maar omdat hij het een gat in de markt vindt.
pi_143896789
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

Natuurlijk is hij niet in Syrie geweest, echter het is niet voor het eerst dat hij met bezopen uitlatingen komt. Fyi, je kunt de belangen van cliënten ook uitstekend dienen met minder aksie gerichte uitspraken.
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 21:56:20 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143896876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Natuurlijk is hij niet in Syrie geweest, echter het is niet voor het eerst dat hij met bezopen uitlatingen komt. Fyi, je kunt de belangen van cliënten ook uitstekend dienen met minder aksie gerichte uitspraken.
dan zal hij wel een slechte advocaat zijn

niet iets waar de aivd haar kostbare tijd aan zou moeten verspillen tenzij het gaat om het afluisteren van zijn klantjes
pi_143896888
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Klopt.. mijn broer is toevallig ook advocaat en om de een of andere reden wil hij zich specialiseren in slachtoffers van mensenhandel. Niet omdat hij deze mensen zo zielig vindt (hij is overigens wel sociaal en betrokken als persoon), maar omdat hij het een gat in de markt vindt.
Het aanboren van subsidiestromen is een schone taak.
pi_143896939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:56 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het aanboren van subsidiestromen is een schone taak.
Is nog lastig zat tegenwoordig met al die bezuinigingen.
pi_143897280
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Is nog lastig zat tegenwoordig met al die bezuinigingen.
En gelukkig maar. Nu de belastingen ook nog omlaag, en we worden misschien nog eens baas in eigen portemonnee.
pi_143897443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:04 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

En gelukkig maar. Nu de belastingen ook nog omlaag, en we worden misschien nog eens baas in eigen portemonnee.
Ach de gesubsidieerde rechtsbijstand is niet de grootste kostenpost op de begroting.. als de armste mensen door bezuinigingen minder kans hebben om hun recht te halen vind ik dat wel kwalijk, al geldt dat natuurlijk niet voor Syrie-gangers
pi_143897531
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ik doel niet op zijn klantjes, ik doel op Pestman zelf. De beste man maakt - en niet alleen in deze zaak - wel een erg betrokken indruk.
Je zou een slechte advocaat zijn als je niet de belangen van je cliënt behartigt.

quote:
Je kunt je afvragen of de advocatuur blij moet zijn met een dergelijk lid; er is een scheidslijn tussen al het mogelijke voor je cliënten doen, en met je cliënten meedoen. Die grens kan beter niet overschreden worden.
Het tegenovergestelde is in dit geval waar; hij wijst er immers op dat bepaalde consequenties hun doel voorbij schieten en mogelijk tot nog meer radicalisering leiden in plaats van dat ze er toe leiden dat de radicalisering af neemt.
pi_143897887
Hij heeft wel een punt dat je het niet moet laten overkomen als strijd tegen de Islam, zoals Wilders graag doet. Maar uitkeringen, stufi e.d. laten houden als ze in Syrie zitten? :{
pi_143898340
Ik kan ze wel begrijpen.
Als jihad-joden richting Israel gaan om kids van Gaza af te schieten, is dat okay.

Beide groepen dienen gelijk behandeld te worden. Als ene voor slager mag spelen, dan moet de andere dat ook kunnen zonder beperkingen.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_143898375
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:24 schreef Samuray13 het volgende:
Ik kan ze wel begrijpen.
Als jihad-joden richting Israel gaan om kids van Gaza af te schieten, is dat okay.

Beide groepen dienen gelijk behandeld te worden. Als ene voor slager mag spelen, dan moet de andere dat ook kunnen zonder beperkingen.
pi_143898420
Overigens: is iedere moslim die naar Syrië gaat om tegen Asad te strijden perse een jihadist?
Wie zich bij IS aansluit natuurlijk wel, maar iemand die tegen Asad vecht?
pi_143898490
quote:

[..]

Dat zijn geen gematigden.
Whatever...
pi_143898561
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jongere jongens/mannen kunnen erg snel van 'gematigd' naar 'extreem' gaan.
pi_143898566
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je hebt mensen - familie danwel vrienden - die niet direct de ideologie van deze figuren delen. Die jaag je uiteindelijk wel mogelijk op die manier ook tegen je in het harnas natuurlijk. En dat kan niet de bedoeling zijn. Geen idee hoe je dergelijke figuren dan wel moet straffen trouwens, want het straffen van een individu heeft ook in veel gevallen invloed op diens omgeving, maar het lijkt me geen slecht idee om niet alleen de botte bijl te hanteren.
pi_143898897
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt mensen - familie danwel vrienden - die niet direct de ideologie van deze figuren delen. Die jaag je uiteindelijk wel mogelijk op die manier ook tegen je in het harnas natuurlijk. En dat kan niet de bedoeling zijn. Geen idee hoe je dergelijke figuren dan wel moet straffen trouwens, want het straffen van een individu heeft ook in veel gevallen invloed op diens omgeving, maar het lijkt me geen slecht idee om niet alleen de botte bijl te hanteren.
Idd. Maar jongeren (vooral pubers) hebben niet veel nodig om iemand als grootste vijand ter wereld te gaan zien. Zeg het gemiddelde lastige pubermeisje als ouders zijnde eens dat ze niet naar d'r vriendje mag die avond. Van die reactie schrikt de gemiddelde jihadist nog :')
pi_143898910
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:26 schreef erik013 het volgende:
Overigens: is iedere moslim die naar Syrië gaat om tegen Asad te strijden perse een jihadist?
Die bestaan vrijwel niet.
pi_143899705
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:34 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Die bestaan vrijwel niet.
Dat is toch best vreemd.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:51:53 #89
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143899828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:26 schreef erik013 het volgende:
Nee, maar ze doen wel aan oorlogje voeren.
pi_143900015
quote:
11s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:49 schreef erik013 het volgende:

[..]

Dat is toch best vreemd.
Nee, geen zinnig mens gaat als buitenlander vechten in Syrië.
pi_143900047
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:55 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Geen zinnig mens gaat als moslim het front van IS versterken.
pi_143900091
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen zinnig mens gaat als moslim het front van IS versterken.
Klopt.
pi_143900113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:57 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Klopt.
Toch zijn er moslims die dat doen. Evenals er moslims zijn die tegen Assad vechten.
pi_143900158
.

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 27-08-2014 23:00:04 ]
pi_143900183
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Toch zijn er moslims die dat doen. Evenals er moslims zijn die tegen Assad vechten.
Je leest niet, ik heb het over zinnige mensen.
Ja, IS vecht ook tegen Assad maar heb je een bron dat er ook Syrië-gangers zijn die zich aansluiten bij gematigden?
pi_143900254
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:59 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Ja, IS vecht ook tegen Assad maar heb je een bron dat er ook Syrië-gangers zijn die zich aansluiten bij gematigden?
Tuurlijk niet, wie gaat er nou samen vechten met Christenen en Sjieeten tegen mede-sunni's? Dat zou broedermoord zijn.
pi_143900317
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:59 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Ik kan prima lezen. Je zegt dat er geen zinnig mens tegen Assad gaat vechten. Dat is een drogreden.
pi_143900345
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:55 schreef oksel12 het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Is het zo gek om, als je daar die kinderen door zenuwgas geveld op straat zag liggen om daar om humanitaire redenen heen te willen? Zoals artsen zonder grenzen e.d. dat ook doen.
pi_143900370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:00 schreef OOSTWEST1986 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, wie gaat er nou samen vechten met Christenen en Sjieeten tegen mede-sunni's? Dat zou broedermoord zijn.
http://www.thenational.ae(...)gainst-assads-forces
pi_143900451
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik kan prima lezen. Je zegt dat er geen zinnig mens tegen Assad gaat vechten. Dat is een drogreden.
_O- Dat zei ik niet.
pi_143900489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:04 schreef oksel12 het volgende:

[..]

_O- Dat zei ik niet.
Geen zinnig mens vecht als buitenlander in Syrië. Ook dat is een drogreden. Neem alleen al de mensen die niet in Israël geboren zijn maar zich toch aanmelden bij het IDF.
pi_143900491
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:02 schreef erik013 het volgende:

[..]

[..]

Is het zo gek om, als je daar die kinderen door zenuwgas geveld op straat zag liggen om daar om humanitaire redenen heen te willen? Zoals artsen zonder grenzen e.d. dat ook doen.
Haha, AZG is iets heel anders dan meevechten in een oorlog.
pi_143900521
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen zinnig mens vecht als buitenlander in Syrië. Ook dat is een drogreden.
Ok, ga je me nou nog een bron geven dat er ook Syrië-gangers zijn die zich aansluiten bij gematigden groepen?
pi_143900564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:06 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Ok, ga je me nou nog een bron geven dat er ook Syrië-gangers zijn die zich aansluiten bij gematigden groepen?
Ik heb net een bron gegeven waaruit blijkt dat buitenlandse moslims zich aansluiten bij het leger wat tegen Assad vecht.
pi_143900628
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb net een bron gegeven waaruit blijkt dat buitenlandse moslims zich aansluiten bij het leger wat tegen Assad vecht.
IS vecht ook tegen Assad, ze kunnen zich dus ook aangesloten hebben bij IS.
pi_143900649
Nee, het is geen moslimpje pesten, het is Jihadistje pesten.

Moslims zouden blij moeten zijn dat de overheid dergelijk soort radicalisering niet accepteert en er wat aan wil doen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143900706
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:08 schreef oksel12 het volgende:

[..]

IS vecht ook tegen Assad, ze kunnen zich dus ook aangesloten hebben bij IS.
Vermoed eigenlijk als je radicaliseert dat je je eerder aan zal willen sluiten bij een organisatie als ISIS of Al Nusra dan bv bij de FSA en aanverwante groeperingen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143900709
Ik snap best wel dat ze denken dat wij geen reet te maken hebben met wat daar aan de hand is. Al is dat meer hun beperking dan de onze.
pi_143900731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Vermoed eigenlijk als je radicaliseert dat je je eerder aan zal willen sluiten bij een organisatie als ISIS of Al Nusra dan bv bij de FSA en aanverwante groeperingen.
Precies, dat zeg ik.
pi_143900897
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:05 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Haha, AZG is iets heel anders dan meevechten in een oorlog.
Nou ja, wat is oorlog? Een Koerd die naar Noord-Irak gaat om de Koerden tegen IS te helpen (waarbij je wel bijna moet vechten) is technisch gezien ook iemand die oorlog voert.
pi_143900923
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:14 schreef erik013 het volgende:

[..]

Nou ja, wat is oorlog? Een Koerd die naar Noord-Irak gaat om de Koerden tegen IS te helpen (waarbij je wel bijna moet vechten) is technisch gezien ook iemand die oorlog voert.
Dus? Wat is je punt?
pi_143901117
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:14 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Dus? Wat is je punt?
Dat ik het vreemd vond dat er geen moslims naar Syrië gingen om niet voor de Islam te strijden (jihad) maar voor de vrijheid van onschuldige burgers daar. Hoewel je dan natuurlijk wel tegen dezelfde vijand strijdt als IS.
pi_143901201
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:19 schreef erik013 het volgende:

[..]

Dat ik het vreemd vond dat er geen moslims naar Syrië gingen om niet voor de Islam te strijden (jihad) maar voor de vrijheid van onschuldige burgers daar. Hoewel je dan natuurlijk wel tegen dezelfde vijand strijdt als IS.
IS en andere extremistische strijders denken dat ze strijden voor de vrijheid van de onschuldige burgers daar.
pi_143920509
Politie houdt 3 Haagse jihad-ronselaars voor strijd in Syrië aan en voorbereiden terroristische aanslag

De politie heeft donderdagmorgen samen met de Duitse collega's een 32-jarige Hagenaar en een 24-jarige Haagse in Duitsland aangehouden voor het ronselen voor de gewapende strijd in Syrië en Irak en het voorbereiden voor een terroristische aanslag. Een derde 24-jarige verdachte werd woensdag in zijn woning in Den Haag aangehouden.
De politie wil nog niet zeggen in welke wijk de verdachte is aangehouden. Alle verdachten zitten in volledige beperkingen.

Ronselen voor strijd in Syrië en terroristische aanslag
De twee mannelijke verdachten worden verdacht van het ronselen voor de gewapende terroristische strijd in Syrië en/of Irak en het samenspannen dan wel voorbereiden voor moord/doodslag met een terroristisch oogmerk.

Alle drie worden zij verdacht van opruiing en haatzaaien onder meer middels diverse social media en nieuwssites. Dit met als doel aanzetten tot een terroristisch misdrijf. In vier woningen werden naar aanleiding van de aanhoudingen zoekingen verricht.

Negen arrestaties in totaal
Volgens de gemeente Den Haag zijn tot nu toe negen mensen opgepakt in het jihadisten-onderzoek. Vijf van hen zitten vast.
Vorige maand werd een 19-jarige vrouw uit Zoetermeer opgepakt, omdat zij mensen zou hebben geronseld voor de opstand in Syrië. Een maand eerder arresteerde de politie een 18-jarige vermeende ronselaar uit Den Haag. In april werd een Amsterdamse (23) aangehouden.

Ongeveer 33 strijders uit Den Haag
Zo'n 100 tot 200 Nederlanders zijn in de afgelopen jaren naar Syrië en Irak gegaan om daar te vechten. Van hen komen ongeveer 33 uit Den Haag, schreef burgemeester Jozias van Aartsen vorige maand. Tijdens de jihad zouden zeker 14 Nederlanders zijn omgekomen, van wie waarschijnlijk zeven uit Den Haag kwamen. Enkele tientallen jihadisten zijn inmiddels teruggekeerd. Dat is een gevaar voor de veiligheid, omdat ze hier aanslagen kunnen plegen, zegt de inlichtingendienst AIVD.
http://www.omroepwest.nl/(...)en-voorbereiden-terr
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:21:43 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143920974
Een uitkering is bedoeld voor een werkzoekende als overbrugging. Niet als financiële basis om de jihad te kunnen vechten in Syrië.
Als een Nederlander op vakantie gaat naar Spanje met zijn bijstand dan raakt hij die ook kwijt als ze er achter komen.
Ze denken echt dat het geld hier allemaal gratis en voor hun bedoeld is. Wat ook logisch is, gezien het beleid van de afgelopen 30 jaar.
The End Times are wild
pi_143921192
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:56 schreef Revolution-NL het volgende:

Jammer genoeg is het telegraaf tokkie volk te kortzichtig om dit in te zien.
WTF?

Dus omdat een crimineel crimineel genoemd wordt, zou hij, of zijn familie wel eens crimineel kunnen worden?

Ik dacht dat de tijd van toedekken en wegkijken voorbij was, maar blijkbaar zijn er nog mensen in dit land die liever de criminelen knuffelen i.p.v. straffen.
60 HRC
pi_143921309
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:29 schreef HardMetal het volgende:

[..]

WTF?

Dus omdat een crimineel crimineel genoemd wordt, zou hij, of zijn familie wel eens crimineel kunnen worden?
Het is je onbekend dat er altijd naar een balans wordt gezocht tussen het voorkomen van recidive en de straf zelf?
pi_143921717
Ongezien de tyfus voor dit tuig. Ga er verder geen moeite meer instoppen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_143921877
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is je onbekend dat er altijd naar een balans wordt gezocht tussen het voorkomen van recidive en de straf zelf?
Recidive is herhaling van strafbare feiten, dit beleid is er juist op gericht dat de strafbare feiten in 1e instantie te voorkomen.

Recidive is in dit geval juist heel gemakkelijk te voorkomen. Personages non grata verklaren. Paspoort innemen, alles financiële reserves bevriezen. Wil ik wel eens zien of zo'n engerd nog eens vanuit Nederland in het midden-oosten jihad gaat voeren.

Straf (afname Nederlandse nationaliteit ed.) Is mijn inziens de perfecte methode om recidive tegen te gaan.
60 HRC
pi_143921988
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:49 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Recidive is herhaling van strafbare feiten, dit beleid is er juist op gericht dat de strafbare feiten in 1e instantie te voorkomen.
Ja, dus wat schiet je er mee op als maatregelen er voor zorgen dat andere mensen radicaliseren?
pi_143922204
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dus wat schiet je er mee op als maatregelen er voor zorgen dat andere mensen radicaliseren?
Dus mensen in Nederland die niet van plan zijn jihad te gaan voeren radicaliseren doordat jihadisten aangepakt worden?
Als ze blijkbaar zo nauw verbonden zijn met zo'n engerd dat je last hebt van de maatregelen die tegen hem worden genomen, dan kan je jezelf ook niet meer geheel onschuldig pleiten. Dan zou je zelf naar de betreffende instanties moeten om het aan te kaarten en voorkomen.
60 HRC
pi_143922559
quote:

[..]

Kaf van het koren scheiden; je weet immers meteen wat voor vlees je in de kuip hebt wanneer iemand radicaliseert vanwege het (terecht) aanpakken van jihadisten en terroristen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_143922783
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:06 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Kaf van het koren scheiden; je weet immers meteen wat voor vlees je in de kuip hebt wanneer iemand radicaliseert vanwege het (terecht) aanpakken van jihadisten en terroristen...
Als mensen laten radicaliseren het doel is, aan wiens kant sta je dan eigenlijk?
pi_143923949
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als mensen laten radicaliseren het doel is, aan wiens kant sta je dan eigenlijk?
Het doel is het aanpakken van jihadisten en terroristen en als bepaalde moslims daar genoeg reden in zien om zelf ook een haatbaard te laten groeien, dan is dat hooguit het ultieme bewijs dat zo iemand sowieso niet helemaal helder in zijn hoofd is. Hoe meer van die geradicaliseerde halve garen richting Syrië vertrekken om daar de jihadist en koppensneller uit te hangen, hoe minder last de Nederlandse samenleving van hen heeft...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_143926760
Goede zaak dus.
pi_143926798
quote:

[..]

Als ze een dubbel paspoort hebben Nederlanderschap afpakken. WOrden vrienden en familie ook extremistisch: oprotten maar. Dat soort mensen hebben we hier niet nodig. Die zitten allemaal daar, fijne stuk van de wereld.

Dit mengt niet met onze rechtsstaat en samenleving. We moeten eens af van dat "iedereen moet hier kunnen wonen. Dat is gewoon niet zo. Mensen die er naar streven om de rechtsstaat en democratie omver te werpen horen hier niet. Onvrije plekken zat op aarde waar ze zich ongetwijfeld thuis zullen voelen.

Ik ben er klaar mee. Heel dat zielige gedoe. Het is meedoen of oprotten. Eigen cultuur: prima, eigen geloof: prima, maar niet ten koste van onze samenleving. Kortom: geloof is een privezaak en we houden er verder geen rekening meer mee. Voor niemand niet. En cultuur: leuk, maar dat geeft je niet het recht om je hoofd te bedekken bij een sollicitatie of een vrouw geen hand te schudden. helaas. Weigerambtenaren doen we ook niet meer aan.

Scheiding van kerk en staat. En hard aanpakken van malloten.

Zal wel weer racistisch, rabiaat en xenofoob zijn.

Overigens zijn mensen met een normale opleiding, wil om er iets van te maken en enig aanpassingsvermogen best welkom wat mij betreft. Maar geen zielige onopgeleide vluchtelingen, moslimfamilie-aangetrouwde nichtjes, of andere gelukszoekers.
Whatever...
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:38:32 #127
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_143995429
Ik kan de frustratie enigszins begrijpen onder de moslims die tegen Al-Assad willen gaan vechten. Nederland en de rest van het Westen hebben een pro-Free Syrian Army houding, wat het nogal tegenstrijdig maakt dat moslims die meedoen met deze groepering dezelfde afstraffing krijgen als ISIS sympathisanten en strijders. Toch vind ik dat de aanpak tegen terroristische groeperingen zwaarder opweegt dan de politieke positie van Nederland rond de Syrische oorlog, omdat het nou eenmaal lastig is om te controleren wie er voor ISIS of voor de Free Syrian Army heeft gevochten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')