Nee.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Aanpak jihadisten werkt averechts"
Advocaten waarschuwen dat Nederlandse maatregelen tegen jihadstrijders averechts kunnen werken. In een gesprek met de NOS zegt advocaat Pestman, die veel Syrië-gangers bijstaat, dat de onvrede onder deze groep en hun familieleden groeit.
[ afbeelding ]
Van een aantal is het paspoort, de studietoelage of de huursubsidie ingetrokken en soms worden hun kinderen onder toezicht geplaatst. Volgens Pestman snappen veel betrokkenen niet waarom zulke maatregelen worden getroffen.
Hij erkent dat er onder veel moslims in Nederland onrust heerst. Maar volgens hem richtte die zich tot nu vooral op wat er in Syrië gebeurt en was er helemaal geen bedreiging voor de Nederlandse openbare orde. "Maar deze maatregelen hebben het effect dat mensen boos worden op de Nederlandse overheid." Hij denkt dat de sancties precies het tegenovergestelde bereiken van wat de overheid wil.
Moslimpje pesten
Pestman geeft als voorbeeld iemand die naar Syrië is gereisd om daar te vechten tegen president Assad. "Als die hoort dat in Nederland zijn kinderen onder toezicht worden gesteld, kan ik me voorstellen dat dat bij hem tot een reactie zal leiden." Hij vindt dat veel van de sancties neerkomen op "moslimpje pesten".
Het kabinet heeft aangekondigd dat het naast de al eerder getroffen maatregelen met nieuwe voorstellen komt om moslimextremisme harder aan te pakken. Die plannen worden waarschijnlijk vrijdag gepresenteerd.
Balans
In een reactie op de kritiek van Pestman zegt Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Schoof dat goed wordt gekeken naar de balans tussen preventie en repressie. Hij wil juist voorkomen dat mensen die zich niet tegen Nederland hebben gekeerd dat alsnog doen.
[ afbeelding ]
"Maar dit gaat om jongeren die actief betrokken zijn bij de jihad en die daarom hard worden aangepakt." Volgens Schoof worden harde maatregelen alleen genomen tegen mensen die echt bereid zijn geweld toe te passen in Syrië en een risico vormen voor onze nationale veiligheid.
Vandaag overlegden ministers met burgemeesters over de aanpak van moslim-radicalen.
http://nos.nl/artikel/691(...)werkt-averechts.html
Want radicalen die naar Syrie gaan om een heilige oorlog uit te vechten, die worden ten onrechte gecriminaliseerd? Werkelijk?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat is natuurlijk niet zo heel vreemd. Als je bepaalde groepen hard gaat aanpakken en gaat criminaliseren dan is de kans groot dat de goedwillende zich langzaam afkeren van de maatschappij en aansluiting zoeken binnen de eigen gelederen.
Als je constant tegen iemand zegt dat ze een crimineel of terrorist zijn dan worden ze het vanzelf.
Ik reageer op je TT, aangezien je zelf geen fatsoenlijke OP hebt kunnen verzinnen. Dat krijg je als je haast hebt om 'moslimnieuws' te plaatsen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Top argument hoor. Je hebt me overtuigd
Het gaat om gematigde aanhangers die tussen beide groepen staan. Door dergelijk beleid jaag je deze gematigde groep in de handen van de radicalistenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Want radicalen die naar Syrie gaan om een heilige oorlog uit te vechten, die worden ten onrechte gecriminaliseerd? Werkelijk?
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik reageer op je TT, aangezien je zelf geen fatsoenlijke OP hebt kunnen verzinnen. Dat krijg je als je haast hebt om 'moslimnieuws' te plaatsen.
No shit sherlock... Wtf is er mis met dhr. Pestman? Really? We moeten opkomen voor de belangen van jihadstrijders?quote:In een gesprek met de NOS zegt advocaat Pestman, die veel Syrië-gangers bijstaat, dat de onvrede onder deze groep en hun familieleden groeit.
Wie zegt dat ik de TT wil aanpassen. Ik heb verder ook geen moeite met de OP. Jij hebt moeite met mijn reactie.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Als je moeite met de OP hebt moet je hier wezen
NWS / [NWS FeedBack] Gezellige eindje v.d. zomertje
Je zal de TT alleen toch niet aangepast krijgen, aangezien daar niets mis mee is.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het gaat om gematigde aanhangers die tussen beide werelden staan. Door dergelijk beleid jaag je deze gematigde groep in de handen van de radicalisten
quote:In een reactie op de kritiek van Pestman zegt Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Schoof dat goed wordt gekeken naar de balans tussen preventie en repressie. Hij wil juist voorkomen dat mensen die zich niet tegen Nederland hebben gekeerd dat alsnog doen.
"Maar dit gaat om jongeren die actief betrokken zijn bij de jihad en die daarom hard worden aangepakt." Volgens Schoof worden harde maatregelen alleen genomen tegen mensen die echt bereid zijn geweld toe te passen in Syrië en een risico vormen voor onze nationale veiligheid.
Gematigde aanhangers? Ik vind het niet meer dan logisch dat de kinderen van een hoofdenafhakker in Syrië onder toezicht worden gesteld! Iedereen die in Syrië heeft gevochten zou zijn paspoort per direct moeten kwijtraken. Dan vragen ze maar asiel aan in de IS-staat ofzo.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het gaat om gematigde aanhangers die tussen beide groepen staan. Door dergelijk beleid jaag je deze gematigde groep in de handen van de radicalisten
Misschien mis ik iets, maar hoe zijn mensen die naar Syrië gaan om tegen Assad te vechten 'gematigd'? Wellicht zijn/haar familie, maar als die zich achter hun zoon/dochter/neef/nicht scharen dan zou ik hen ook niet meer als 'gematigd' durven bestempelenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het gaat om gematigde aanhangers die tussen beide groepen staan. Door dergelijk beleid jaag je deze gematigde groep in de handen van de radicalisten
Mooi, want noch met de TT noch met de OP is iets mis.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik de TT wil aanpassen. Ik heb verder ook geen moeite met de OP. Jij hebt moeite met mijn reactie.
Ik ben het me je eens hoor. Het is alleen een constatering. Vanuit het perspectief van de gematigde aanhangers kan ik wel begrijpen dat ze door dit beleid radicaliseren.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gematigde aanhangers? Ik vind het niet meer dan logisch dat de kinderen van een hoofdenafhakker in Syrië onder toezicht worden gesteld! Iedereen die in Syrië heeft gevochten zou zijn paspoort per direct moeten kwijtraken. Dan vragen ze maar asiel aan in de IS-staat ofzo.
De OP is een nieuwsdump, maar ikzelf heb er verder geen moeite mee - alleen niet volgens de NWS-rules zegmaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mooi, want noch met de TT noch met de OP is iets mis.
'Gematigden' zijn de doorsnee moslim (jongeren) die niet veel kans hebben in deze maatschappij en open zouden kunnen staan voor het gedachtegoed van de jihadisten.. denk ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:03 schreef Drxx het volgende:
[..]
Misschien mis ik iets, maar hoe zijn mensen die naar Syrië gaan om tegen Assad te vechten 'gematigd'? Wellicht zijn/haar familie, maar als die zich achter hun zoon/dochter/neef/nicht scharen dan zou ik hen ook niet meer als 'gematigd' durven bestempelen
Correct. Als deze jongeren (en dat zijn er veel!) allemaal in rap tempo radicaliseren dan heb je als samenleving een groot probleem.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
'Gematigden' zijn de doorsnee moslim (jongeren) die niet veel kans hebben in deze maatschappij en open zouden kunnen staan voor het gedachtegoed van de jihadisten.. denk ik.
Ik denk dat je de plank nogal misslaat. Behoorlijk zelfs. Waarom zouden doorsnee moslimjongeren niet veel kans hebben in deze maatschappij?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
'Gematigden' zijn de doorsnee moslim (jongeren) die niet veel kans hebben in deze maatschappij en open zouden kunnen staan voor het gedachtegoed van de jihadisten.. denk ik.
Misschien ervaren zij dat zo? Het hoeft niet per se zo te zijn maar als zij dat denken is het al genoeg natuurlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de plank nogal misslaat. Behoorlijk zelfs. Waarom zouden doorsnee moslimjongeren niet veel kans hebben in deze maatschappij?
Statistisch zijn de kansen onder moslim jongeren tot een succesvol (modaal) bestaan kleiner als die van de blanke autochtone Nederlander.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de plank nogal misslaat. Behoorlijk zelfs. Waarom zouden doorsnee moslimjongeren niet veel kans hebben in deze maatschappij?
Ik denk dat een doorsnee moslimjongere niet zo denkt. Ik denk wel dat een klein groepje gemarginaliseerde straatratten zo denkt. Maar dat zijn niet de doorsnee moslimjongeren.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien ervaren zij dat zo? Het hoeft niet per se zo te zijn maar als zij dat denken is het al genoeg natuurlijk.
Niemand met een gematigde houding wordt een strobreed in de weg gelegd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ben het me je eens hoor. Het is alleen een constatering. Vanuit het perspectief van de gematigde aanhangers kan ik wel begrijpen dat ze door dit beleid radicaliseren.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Precies dat. Degenen die geen kans hebben in onze maatschappij zijn het uitschot van die jongeren, ik zou dat niet doorsnee willen noemen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon? Je bent in de veronderstelling dat de (meeste) moslimjongeren niet blank zijn?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Statistisch zijn de kansen onder moslim jongeren tot een succesvol (modaal) bestaan kleiner als die van de blanke allochtone Nederlander.
Ik beweerde ook niet dat er nu duizenden jongeren zullen radicaliseren. Wellicht een aantal. Maar die zouden misschien hoe dan ook wel radicaliseren. Daarom ben ik niet tegen strenge maatregelen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat een doorsnee moslimjongere niet zo denkt. Ik denk wel dat een klein groepje gemarginaliseerde straatratten zo denkt. Maar dat zijn niet de doorsnee moslimjongeren.
Zijn de meeste moslimjongeren blank dan?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon? Je bent in de veronderstelling dat de (meeste) moslimjongeren niet blank zijn?
Hoeveel mensen weten daadwerkelijk dat Marokkanen ook tot het blanke ras behoren?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon? Je bent in de veronderstelling dat de (meeste) moslimjongeren niet blank zijn?
Ja.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zijn de meeste moslimjongeren blank dan?
Heb je een bron? Wat versta je onder blank? Want mijn gevoel zegt dat dat niet zo is en ik wil het tegendeel wel eens bewezen zien!quote:
Er zijn genoeg moslimjongeren die gewoon in de maatschappij meedraaien, maar ook veel jongeren met weinig opleiding en dus minder kans op de arbeidsmarkt.. dat soort jongeren worden ook eerder in de criminaliteit gezogen. Veel Marokkaanse families die ik ken en die 1 of meer zoons hebben, hebben er wel eentje tussen zitten die ooit in de bak is beland.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vrijwel geheel Noord-Afrika, het Midden Oosten en de mensen uit India, Pakistan, Afghanistan, Bangladesh, Sri Lanka, en ook een aanzienlijk deel uit Turkmenistan en die staten behoren tot het blanke ras (beter gezegd: Kaukasisch) .quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb je een bron? Wat versta je onder blank? Want mijn gevoel zegt dat dat niet zo is en ik wil het tegendeel wel eens bewezen zien!
Meen je dit nu echt of maak je een grapje? Bekijk de CBS statistieken gewoon eens. Die zijn voor iedereen beschikbaar. Het overgrote deel van moslims in Nederland bestaat uit Turken en Marokkanen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb je een bron? Wat versta je onder blank? Want mijn gevoel zegt dat dat niet zo is en ik wil het tegendeel wel eens bewezen zien!
Dat maakt hen nog geen doorsnee moslimjongeren. Vandaar dat ik over je post val. Het zijn zoals ik zelf al aangaf straattuigjongeren. Dat is iets anders.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg moslimjongeren die gewoon in de maatschappij meedraaien, maar ook veel jongeren met weinig opleiding en dus minder kans op de arbeidsmarkt.. dat soort jongeren worden ook eerder in de criminaliteit gezogen. Veel Marokkaanse families die ik ken en die 1 of meer zoons hebben, hebben er wel eentje tussen zitten die ooit in de bak is beland.
O, dan is het een ruime definitie dan dat ik gewend ben te hanteren. Ik vond het al een rare stelling van je maar nu snap ik het.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Meen je dit nu echt of maak je een grapje? Bekijk de CBS statistieken gewoon eens. Die zijn voor iedereen beschikbaar. Het overgrote deel van moslims in Nederland bestaat uit Turken en Marokkanen.
Doorsnee straattuig.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt hen nog geen doorsnee moslimjongeren. Vandaar dat ik over je post val. Het zijn zoals ik zelf al aangaf straattuigjongeren. Dat is iets anders.
Ok, dat is waar.. niet helemaal juist geformuleerdquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt hen nog geen doorsnee moslimjongeren. Vandaar dat ik over je post val. Het zijn zoals ik zelf al aangaf straattuigjongeren. Dat is iets anders.
Hoezo ruime definitie? Er is geen andere definitie.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
O, dan is het een ruime definitie dan dat ik gewend ben te hanteren. Ik vond het al een rare stelling van je maar nu snap ik het.
Andersom kan een persoon die slim genoeg is om 1+1 uit te rekenen voorstellen dat het Nederland weleens in het verkeerde keelgat kan schieten als je in een ander land mensen gaat slachten omdat je in de waan bent dat een willekeurige god dat apprecieert.quote:"Als die hoort dat in Nederland zijn kinderen onder toezicht worden gesteld, kan ik me voorstellen dat dat bij hem tot een reactie zal leiden."
Er zijn veel mensen die denken dat Marokkanen en Turken niet blank zijn. Gek genoeg denken ze dan dat Italianen en Spanjaarden en Grieken dat wel zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo ruime definitie? Er is geen andere definitie.
Dat klopt ja. Als ik naar mijn eigen huidskleur kijk... ik ben (met name in de winter danquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen die denken dat Marokkanen en Turken niet blank zijn. Gek genoeg denken ze dan dat Italianen en Spanjaarden en Grieken dat wel zijn.
Allemaal uitschot.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen die denken dat Marokkanen en Turken niet blank zijn. Gek genoeg denken ze dan dat Italianen en Spanjaarden en Grieken dat wel zijn.
Juist. Ideaal gezien zouden de extremisten ook geheel geïsoleerd in de gemeenschap moeten staan. Dat is echter helaas niet altijd het geval.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
Wat nodig is, is nodig. Je zult iets moeten doen om het kaf van het koren te scheiden. Nederland is het thuisland voor een groep gematigde moslims die de Nederlandse wet respecteren. En Nederland moet keihard optreden tegen extremisten die niks liever willen dan een jihad en hier de sharia invoeren. Voor dat soort religieus-extremisme moet een zero-tolerance-beleid gelden.
Ach het komt uit de mond van een advocaat hé. Die zouden hun moeders moordenaar voor het juiste bedrag nog verdedigen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:22 schreef Brum_brum het volgende:
waarom zou je in vredesnaam de kinderen van een Jihadist in de gaten houden? Papa heeft slechts bewezen dat hij liever op mensen schiet dan dat hij bij zijn kinderen in de buurt is en als iemand zo ver heen is dat die voor Allah zichzelf in gevaar gaat brengen kun je er vrij zeker van zijn dat hij ook zijn best heeft gedaan om zijn kinderen zo gek te maken.
Puur moslimpje pesten dit.
feitelijk is dat zijn baan als advocaat van die figuren ....quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:01 schreef Drxx het volgende:
[..]
No shit sherlock... Wtf is er mis met dhr. Pestman? Really? We moeten opkomen voor de belangen van jihadstrijders?
Omdat ik gewoon naar huidskleur kijk, en op basis daarvan zijn Marokkanen en Turken niet blankquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo ruime definitie? Er is geen andere definitie.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:49 schreef superniger het volgende:
Pestman.
Gewoon Nederlandse nationaliteit afpakken en in Syrie/Irak bij hun ISIS idolen droppen.
nee natuurlijk niet, dat zou nogal een bom onder de rechtstaat leggenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Neem aan dat de AIVD Pestman na dit opmerkelijke interview aan een nader onderzoek onderwerpt.
Je kunt beter verwijzen naar etniciteit dan naar ras. Noord-Afrikanen behoren ook tot het kaukasische ras.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Statistisch zijn de kansen onder moslim jongeren tot een succesvol (modaal) bestaan kleiner als die van de blanke autochtone Nederlander.
het is niet heel ingewikkeldquote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:22 schreef asco het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat ik tegenwoordig in een grote sketch leef.
Het lukt me steeds minder om het allemaal te begrijpen.
Wat een tijd is dit.
Ik doel niet op zijn klantjes, ik doel op Pestman zelf. De beste man maakt - en niet alleen in deze zaak - wel een erg betrokken indruk. Je kunt je afvragen of de advocatuur blij moet zijn met een dergelijk lid; er is een scheidslijn tussen al het mogelijke voor je cliënten doen, en met je cliënten meedoen. Die grens kan beter niet overschreden worden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet, dat zou nogal een bom onder de rechtstaat leggen![]()
bovendien heeft de AIVD de mensen en de middelen niet om iedere advocaat met twijfelachtige klantjes aan nadere onderzoeken te onderwerpen
istie in syrie geweest dan?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik doel niet op zijn klantjes, ik doel op Pestman zelf. De beste man maakt - en niet alleen in deze zaak - wel een erg betrokken indruk. Je kunt je afvragen of de advocatuur blij moet zijn met een dergelijk lid; er is een scheidslijn tussen al het mogelijke voor je cliënten doen, en met je cliënten meedoen. Die grens kan beter niet overschreden worden.
Klopt.. mijn broer is toevallig ook advocaat en om de een of andere reden wil hij zich specialiseren in slachtoffers van mensenhandel. Niet omdat hij deze mensen zo zielig vindt (hij is overigens wel sociaal en betrokken als persoon), maar omdat hij het een gat in de markt vindt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
istie in syrie geweest dan?
wat een onzin
de man is gewoon advocaat, die krijgen betaald om een erg betrokken indruk te maken, lijkt me niets mis mee
Natuurlijk is hij niet in Syrie geweest, echter het is niet voor het eerst dat hij met bezopen uitlatingen komt. Fyi, je kunt de belangen van cliënten ook uitstekend dienen met minder aksie gerichte uitspraken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
istie in syrie geweest dan?
wat een onzin
de man is gewoon advocaat, die krijgen betaald om een erg betrokken indruk te maken, lijkt me niets mis mee
dan zal hij wel een slechte advocaat zijnquote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij niet in Syrie geweest, echter het is niet voor het eerst dat hij met bezopen uitlatingen komt. Fyi, je kunt de belangen van cliënten ook uitstekend dienen met minder aksie gerichte uitspraken.
Het aanboren van subsidiestromen is een schone taak.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt.. mijn broer is toevallig ook advocaat en om de een of andere reden wil hij zich specialiseren in slachtoffers van mensenhandel. Niet omdat hij deze mensen zo zielig vindt (hij is overigens wel sociaal en betrokken als persoon), maar omdat hij het een gat in de markt vindt.
Is nog lastig zat tegenwoordig met al die bezuinigingen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:56 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het aanboren van subsidiestromen is een schone taak.
En gelukkig maar. Nu de belastingen ook nog omlaag, en we worden misschien nog eens baas in eigen portemonnee.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Is nog lastig zat tegenwoordig met al die bezuinigingen.
Ach de gesubsidieerde rechtsbijstand is niet de grootste kostenpost op de begroting.. als de armste mensen door bezuinigingen minder kans hebben om hun recht te halen vind ik dat wel kwalijk, al geldt dat natuurlijk niet voor Syrie-gangersquote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:04 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
En gelukkig maar. Nu de belastingen ook nog omlaag, en we worden misschien nog eens baas in eigen portemonnee.
Je zou een slechte advocaat zijn als je niet de belangen van je cliënt behartigt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik doel niet op zijn klantjes, ik doel op Pestman zelf. De beste man maakt - en niet alleen in deze zaak - wel een erg betrokken indruk.
Het tegenovergestelde is in dit geval waar; hij wijst er immers op dat bepaalde consequenties hun doel voorbij schieten en mogelijk tot nog meer radicalisering leiden in plaats van dat ze er toe leiden dat de radicalisering af neemt.quote:Je kunt je afvragen of de advocatuur blij moet zijn met een dergelijk lid; er is een scheidslijn tussen al het mogelijke voor je cliënten doen, en met je cliënten meedoen. Die grens kan beter niet overschreden worden.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:24 schreef Samuray13 het volgende:
Ik kan ze wel begrijpen.
Als jihad-joden richting Israel gaan om kids van Gaza af te schieten, is dat okay.
Beide groepen dienen gelijk behandeld te worden. Als ene voor slager mag spelen, dan moet de andere dat ook kunnen zonder beperkingen.
Dat zijn geen gematigden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je hebt mensen - familie danwel vrienden - die niet direct de ideologie van deze figuren delen. Die jaag je uiteindelijk wel mogelijk op die manier ook tegen je in het harnas natuurlijk. En dat kan niet de bedoeling zijn. Geen idee hoe je dergelijke figuren dan wel moet straffen trouwens, want het straffen van een individu heeft ook in veel gevallen invloed op diens omgeving, maar het lijkt me geen slecht idee om niet alleen de botte bijl te hanteren.quote:
Idd. Maar jongeren (vooral pubers) hebben niet veel nodig om iemand als grootste vijand ter wereld te gaan zien. Zeg het gemiddelde lastige pubermeisje als ouders zijnde eens dat ze niet naar d'r vriendje mag die avond. Van die reactie schrikt de gemiddelde jihadist nogquote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt mensen - familie danwel vrienden - die niet direct de ideologie van deze figuren delen. Die jaag je uiteindelijk wel mogelijk op die manier ook tegen je in het harnas natuurlijk. En dat kan niet de bedoeling zijn. Geen idee hoe je dergelijke figuren dan wel moet straffen trouwens, want het straffen van een individu heeft ook in veel gevallen invloed op diens omgeving, maar het lijkt me geen slecht idee om niet alleen de botte bijl te hanteren.
Die bestaan vrijwel niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:26 schreef erik013 het volgende:
Overigens: is iedere moslim die naar Syrië gaat om tegen Asad te strijden perse een jihadist?
Wie zich bij IS aansluit natuurlijk wel, maar iemand die tegen Asad vecht?
Nee, maar ze doen wel aan oorlogje voeren.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:26 schreef erik013 het volgende:
Overigens: is iedere moslim die naar Syrië gaat om tegen Asad te strijden perse een jihadist?
Wie zich bij IS aansluit natuurlijk wel, maar iemand die tegen Asad vecht?
Geen zinnig mens gaat als moslim het front van IS versterken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:55 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, geen zinnig mens gaat als buitenlander vechten in Syrië.
Klopt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Geen zinnig mens gaat als moslim het front van IS versterken.
Je leest niet, ik heb het over zinnige mensen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Toch zijn er moslims die dat doen. Evenals er moslims zijn die tegen Assad vechten.
Tuurlijk niet, wie gaat er nou samen vechten met Christenen en Sjieeten tegen mede-sunni's? Dat zou broedermoord zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:59 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je leest niet, ik heb het over zinnige mensen.
Ja, IS vecht ook tegen Assad maar heb je een bron dat er ook Syrië-gangers zijn die zich aansluiten bij gematigden?
Ik kan prima lezen. Je zegt dat er geen zinnig mens tegen Assad gaat vechten. Dat is een drogreden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:59 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je leest niet, ik heb het over zinnige mensen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:55 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, geen zinnig mens gaat als buitenlander vechten in Syrië.
Is het zo gek om, als je daar die kinderen door zenuwgas geveld op straat zag liggen om daar om humanitaire redenen heen te willen? Zoals artsen zonder grenzen e.d. dat ook doen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Toch zijn er moslims die dat doen. Evenals er moslims zijn die tegen Assad vechten.
http://www.thenational.ae(...)gainst-assads-forcesquote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:00 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, wie gaat er nou samen vechten met Christenen en Sjieeten tegen mede-sunni's? Dat zou broedermoord zijn.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik kan prima lezen. Je zegt dat er geen zinnig mens tegen Assad gaat vechten. Dat is een drogreden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |