abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143883752
WEG MET ZWARTE PIET!

Deel 1: NWS / Winkels worstelen met de toekomst van Zwarte Piet

quote:
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.

De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.

HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.

Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.

Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.

Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'

Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtml

http://fok.nl/666251

quote:
De voortdurende discussie over Zwarte Piet heeft de HEMA nu al doen besluiten om de knecht van Sinterklaas in de ban te doen. Dat schrijft Het Parool dinsdag op basis van een intern bedrijfsbericht.

Verpakkingen van sinterklaasartikelen worden aangepakt en volgend jaar verdwijnen ook alle chocoladefiguren van Zwarte Piet. Dat kon nu niet meer omdat de inkoop van dit jaar al is gedaan. De HEMA was dinsdagmiddag niet direct bereikbaar voor commentaar.

PVV-leider Geert Wilders laat naar aanleiding van het artikel weten voortaan niet meer bij HEMA te winkelen. "Voor mij geen HEMA meer", zegt hij op Twitter.

Sinds vorig jaar wordt de discussie over het al dan niet veranderen van het uiterlijk van Zwarte Piet in alle hevigheid gevoerd. Criticasters vinden dat de figuur racistisch is en de traditie achterhaald.

Facebooksites ploppen uit de grond!

https://www.facebook.com/(...)HEMA/710113499069520
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143883846
HEMA, zeker nu.

Nederland kan wel wat meer HEMA gebruiken.

Anders ja, HEMA.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:20:45 #3
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_143883889
Ik ben al jaren niet meer bij de hema geweest. Hoe moet ik ze nu boycotten?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_143883927
Wat een dom overdreven gelul zeg. Alsof de winkelervaring er zoveel minder van wordt. De Hema mag toch zeker zelf wel weten wat ze wel of niet aan promotiematerieel voeren? Als ze het niet bekend hadden gemaakt, had niemand het gemerkt.

Anyway, als ik al die racistische onzin lees in die facebook-posts is het voor mij juist een prima winkel om mijn zooi te kopen zonder die mensen om mij heen.

Maar ja, is er een alternatief? Die mensen gaan uiteindelijk toch wel. Betere rookworsten zijn er niet, en voor het overige spul betaal je elders alleen maar meer, of je bent op de zeer goedkope winkels aangewezen (of vergis ik me in wat de HEMA is? Ben er voor het laatst jaren geleden heen geweest vanuit een nostalgisch idee en heb er een rookworst gehaald).

Daarmee is de HEMA juist een winkel die een specifiek segment aanspreekt. Andere mensen gaan nooit naar de HEMA; de mensen die wel gaan, hebben geen alternatief.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:26:15 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143884036
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:22 schreef Kenju het volgende:
Wat een dom overdreven gelul zeg. Alsof de winkelervaring er zoveel minder van wordt. De Hema mag toch zeker zelf wel weten wat ze wel of niet aan promotiematerieel voeren? Als ze het niet bekend hadden gemaakt, had niemand het gemerkt.

Anyway, als ik al die racistische onzin lees in die facebook-posts is het voor mij juist een prima winkel om mijn zooi te kopen zonder die mensen om mij heen.

Maar ja, is er een alternatief? Die mensen gaan uiteindelijk toch wel. Betere rookworsten zijn er niet, en voor het overige spul betaal je elders alleen maar meer, of je bent op de zeer goedkope winkels aangewezen (of vergis ik me in wat de HEMA is? Ben er voor het laatst jaren geleden heen geweest vanuit een nostalgisch idee en heb er een rookworst gehaald).

Daarmee is de HEMA juist een winkel die een specifiek segment aanspreekt. Andere mensen gaan nooit naar de HEMA; de mensen die wel gaan, hebben geen alternatief.
Precies. Tatta's zijn gierig. Die laten zich niet hinderen door hun principes als ze een paar centen kunnen besparen.
pi_143884084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Precies. Tatta's zijn gierig. Die laten zich niet hinderen door hun racisme als ze een paar centen kunnen besparen.
Echt HEMA.
pi_143884098
Dit jaar zal ik principieel alleen Sint inkopen doen waar de echte Zwarte Piet te zien is.
pi_143884122
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:28 schreef Ouder1 het volgende:
Dit jaar zal ik principieel alleen Sint inkopen doen waar de echte Zwarte Piet te zien is.
Dat zal de nep zwarte piet leren.
pi_143884142
quote:
Ik wil niet je illusie verstoren, maar echte Zwarte Pieten bestaan niet. Sinterklaas trouwens ook niet.
pi_143884159
quote:
Je had toch geen cent te makken en begeeft het onder dat tientje extra zorgpremie per maand? Hoe kan je dan Sintinkopen doen?
pi_143884167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:20 schreef DeJori het volgende:
Ik ben al jaren niet meer bij de hema geweest. Hoe moet ik ze nu boycotten?
Verkleed je als zwarte piet en ga daar winkelen. ^O^
pi_143884172
quote:
Ik ook, en de hema boycot ik! Stuur ik iemand anders wel heen om worst te halen.
pi_143884215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik wil niet je illusie verstoren, maar echte Zwarte Pieten bestaan niet. Sinterklaas trouwens ook niet.
Sssstttttt!!!! Er lezen kinderen mee! Ceberut, yasmin... Verpest het nou niet.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:32:49 #14
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143884222
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Echt HEMA.
Echt tatta.

Janken dat Polen hier al het werk komen inpikken, maar als er een aanbouw aan de keuken moet komen, wie huren ze dan in om dat die goedkoper zijn? Echt tatta.
Klagen dat Marokkanen crimineel zijn, vervolgens kopen ze gestolen spullen van Marktplaats omdat dat goedkoper is. Echt tatta.
pi_143884229
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:32 schreef Kanjer het volgende:

[..]

:D

gahahah droog!
pi_143884234
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat zal de nep zwarte piet leren.
Als iedereen die geen Jank Piet of Zeur Piet is dat doet.. dan denk ik dat concerns toch eens achter hun oren gaan krabben. Ze mogen van mij gewoon niet van twee walletjes eten; Wel aan het feest willen verdienen maar het feest niet in ere willen houden...

Jammer voor de Hema dat die nogal populair zijn hier, vooral onder de tieners, voor het Sinterklaas spel. Gaat ze aardig wat kosten dus. Blik verschuiven naar Xenos, Action e.d. De oproep is al geplaatst zag ik bij de middelbare scholen hier.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:33:32 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143884238
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:31 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ik ook, en de hema boycot ik! Stuur ik iemand anders wel heen om worst te halen.
Dat zal ze leren! :D
pi_143884252
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:31 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je snapt dat de HEMA dan gewoon haar geld aan je verdient, toch?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_143884253
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat zal ze leren! :D
Ik ga zo eten halen bij de Hema :Y
pi_143884261
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je had toch geen cent te makken en begeeft het onder dat tientje extra zorgpremie per maand? Hoe kan je dan Sintinkopen doen?
Er zijn mensen die verder kijken dan hun eigen straatje, hun eigen portemonnee.
Maar dat is te moeilijk voor mensen als jij.
pi_143884287
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Echt tatta.

Janken dat Polen hier al het werk komen inpikken, maar als er een aanbouw aan de keuken moet komen, wie huren ze dan in om dat die goedkoper zijn? Echt tatta.
Klagen dat Marokkanen crimineel zijn, vervolgens kopen ze gestolen spullen van Marktplaats omdat dat goedkoper is. Echt tatta.
?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:35:41 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143884313
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

?
Ze hebben altijd de mond vol van hoe het allemaal fout is, maar als puntje bij paaltje komt doen ze er gewoon aan mee om een paar centen uit te sparen.

Nog eentje: ze worden kwaad omdat de overheid tankstations kapot zou maken, maar ze weigeren zelf om bij die tankstations te gaan tanken - dat kost hen namelijk een paar centen meer.
pi_143884325
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:32 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Sorry....de volgende keer zal ik alleen na 20.00 uur dat soort postings doen.
pi_143884346
quote:
9s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Sorry....de volgende keer zal ik alleen na 20.00 uur dat soort postings doen.
Ja dan lig ik idd al te slapen :P
pi_143884381
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dan lig ik idd al te slapen :P
Als brave moslima zijnde, allang.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:37:31 #26
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143884388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er zijn mensen die verder kijken dan hun eigen straatje, hun eigen portemonnee.
Maar dat is te moeilijk voor mensen als jij.
Brotip: als het gaat om wat je kunt betalen, is het héél belangrijk om naar je eigen portemonnee te kijken. Dat gaat namelijk niet uit de portemonnee van een ander komen.
pi_143884405
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als iedereen die geen Jank Piet of Zeur Piet is dat doet.. dan denk ik dat concerns toch eens achter hun oren gaan krabben. Ze mogen van mij gewoon niet van twee walletjes eten; Wel aan het feest willen verdienen maar het feest niet in ere willen houden...

Jammer voor de Hema dat die nogal populair zijn hier, vooral onder de tieners, voor het Sinterklaas spel. Gaat ze aardig wat kosten dus. Blik verschuiven naar Xenos, Action e.d. De oproep is al geplaatst zag ik bij de middelbare scholen hier.
Tja, ik neem er geen aanstoot aan, vind de discussie meer dan debiel vanuit beide kampen en doe inkopen waar ik wil met een glimlach. En heb daarna een feest met een hoop minder frustratie dan mensen die de kwaliteit van de gezelligheid van een avond laten afhangen van de dikte van de laag schoensmeer op het gezicht.

Ik post hier dan ook enkel voor eigen genot. :7
pi_143884408
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:37 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Als brave moslima zijnde, allang.
Bedenk mij net ineens dat ze ook van die leuke hoofddoekjes bij de Hema hebben O+
pi_143884457
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Bedenk mij net ineens dat ze ook van die leuke hoofddoekjes bij de Hema hebben O+
Met een rookworst erop?
pi_143884470
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Met een rookworst erop?
Ja lekker haram :D
pi_143884529
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja lekker haram :D
Daarom juist ;)

En het is maar een plaatje. Ik zou het wel tof vinden eigenlijk.
pi_143884602
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zijn dat hoofddoeken?? Heb er net vier gehaald, dacht dat het zakdoeken waren...
pi_143884616
Ik ga naar de Hema jongens !

w/
pi_143884632
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:44 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Zijn dat hoofddoeken?? Heb er net vier gehaald, dacht dat het zakdoeken waren...
Ghahaah multifunctioneel vriend *)
pi_143884716
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze hebben altijd de mond vol van hoe het allemaal fout is, maar als puntje bij paaltje komt doen ze er gewoon aan mee om een paar centen uit te sparen.

Nog eentje: ze worden kwaad omdat de overheid tankstations kapot zou maken, maar ze weigeren zelf om bij die tankstations te gaan tanken - dat kost hen namelijk een paar centen meer.
Ah ja, zoals altijd, alles is discriminatie, racisme en generalisatie.

Behalve die hollanders, want daar is alles geoorloofd tegen, zoals weer blijkt hier :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:48:26 #37
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143884727
quote:
12s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ga naar de Hema jongens !

[ afbeelding ] w/
Helaas, dat is nep.
pi_143884769
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom ga jij in godsnaam serieus in op dat soort domme postings?

Jij wordt zeker vaak voor het lapje gehouden als journalist?
Je post omschrijft een cynische denkwijze van doorgeslagen linkse figuren ten opzichte van (in hun ogen) zeer rechtse Nederlanders en asociale tokkies.

Het leek me goed om aan te geven dat er in Nederland ook mensen rondlopen die Nederland haten.
Verder ben ik niet werkzaam als journalist, zoals ik je eerder ook al heb verteld. Je vaardigheden op het gebied van begrijpend lezen schieten andermaal tekort.

quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Over welke mensen heb je het dan concreet?
Ik ga geen namen noemen. Ik kan je wel een voorbeeld geven. Op een lokale website zag ik laatst een discussie over een Zwarte Piet-debat. Het viel op dat daar niet alleen lokale mensen actief waren, maar ook "professionele" reageerders, steevast voorzien van dezelfde hashtag aan het eind van elk bericht. Echt een soort beweging, een soort poco-brigade van "weldenkende" mensen.

Dan gooi je één zo'n naam eens door de zoekmachine en kom je op de Facebook-pagina van een vrouw die werkelijk niks anders doet dan overal actie tegen voeren. Overal staat ze met de snotter vooraan. Ze bestookt organisaties met mailtjes over Zwarte Piet en daar schrijft ze dan heel trots over. Ze staat vooraan bij de Gaza-demonstratie, ze staat vooraan bij een "massale" demonstratie van een groep donkere mensen in Nederland die demonstreren tegen de rassendiscriminatie in Ferguson, VS.

En ze is momenteel boos over een poster met een foto van een invalide persoon die een VOC-schip bekijkt. Dat kan écht niet. Want een VOC-schip noemen is immers een steunbetuiging aan de praktijken van de VOC...

Het zijn van die mensen, autochtone Nederlanders voor de duidelijkheid, die echt alles aan Nederland haten en die van zichzelf vinden dat ze moreel superieur bezig zijn. Per definitie kiezen ze de kant van verongelijkten, als ze maar kunnen ageren tegen Nederland. Morgen gaat ze fijn in Amsterdam demonstreren tegen burgemeester Van der Laan, omdat hij gebruik maakt van het recht om in beroep te gaan tegen de beslissing van de bestuursrechter over Zwarte Piet.

Ik vind zulke mensen eng.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:50:15 #39
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143884781
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ah ja, zoals altijd, alles is discriminatie, racisme en generalisatie.

Behalve die hollanders, want daar is alles geoorloofd tegen, zoals weer blijkt hier :').
Kijk, weer een boze tatta. Jullie hebben het ook zo zwaar, die vieze minderheden hebben zomaar het lef jullie te generaliseren. Snappen die vieze roetmoppen dan niet dat alleen blanken mogen generaliseren?! Ze moeten gewoon hun bek houden en doen wat wij zeggen, anders moeten ze maar terug naar hun eigen land!
pi_143884785
Ik moet in dit topic steeds aan van reybrouck denken en dat hij zo gelijk heeft.
pi_143884792
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
HEMA, zeker nu.

Nederland kan wel wat meer HEMA gebruiken.

Anders ja, HEMA.
Ons Nederland, hun HEMA

Zijn er trouwens al klachten over het feit dat dit deel 4 is van deze topicreeks?
pi_143884804
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kijk, weer een boze tatta. Jullie hebben het ook zo zwaar, die vieze minderheden hebben zomaar het lef jullie te generaliseren. Snappen die vieze roetmoppen dan niet dat alleen blanken mogen generaliseren?! Ze moeten gewoon hun bek houden en doen wat wij zeggen, anders moeten ze maar terug naar hun eigen land!
Je laat je wel kennen nu hoor :).

Maar goed, dat was ook wel te verwachten, uiteindelijk gaat altijd de gematigdheid eraf :).
Get woke, go broke!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:52:01 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143884831
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je laat je wel kennen nu hoor :).

Maar goed, dat was ook wel te verwachten, uiteindelijk gaat altijd de gematigdheid eraf :).
Precies. Iedereen die iets anders vindt dan jij, is een vieze extremist. :')
pi_143884839
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom ben jij tegen zwarte piet?
pi_143884842
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Helaas, dat is nep.
Jammer, dan ga ik voor deze :P

woensdag 27 augustus 2014 @ 15:52:48 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143884853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom ben jij tegen zwarte piet?
Ik ben niet tegen Zwarte Piet.
pi_143884876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, want dat zeg ik hier ook mee idd :).
Get woke, go broke!
pi_143884891
quote:

[..]

Ik ben niet tegen Zwarte Piet.
Niet? ik dacht dat jij wil dat zwarte piet veranderd.
pi_143884957
quote:
9s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ons Nederland, hun HEMA

Zijn er trouwens al klachten over het feit dat dit deel 4 is van deze topicreeks?
Geen gezeik, iedereen rijk.

Overigens eens dat die professionele boeroepers eng zijn. Net als de professionele vingerwijzers dat hunnie alles wat Nederlands is afpakken. Helaas staan die 2 groepen lijnrecht tegenover elkaar in dit debat.

Hoog popcorn gehalte, dat dan weer wel.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:58:07 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143885017
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet? ik dacht dat jij wil dat zwarte piet veranderd.
Nee. Ik vind het een goed idee dat hij verandert. Als de Nederlanders per se door willen gaan met de traditionele Zwarte Piet, moeten ze dat vooral doen. Zolang ze daarmee niemand direct materiële of psychologische schade toebrengen (of daartoe oproepen), mogen ze van mij.

Het is natuurlijk onfatsoenlijk om onbeschaamd door te gaan met zo'n racistische traditie. Maar fatsoen moet je niet proberen af te dwingen, dat resulteert alleen in wanpraktijken.
pi_143885073
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Ik vind het een goed idee dat hij verandert. Als de Nederlanders per se door willen gaan met de traditionele Zwarte Piet, moeten ze dat vooral doen. Zolang ze daarmee niemand direct materiële of psychologische schade toebrengen (of daartoe oproepen), mogen ze van mij.

Het is natuurlijk onfatsoenlijk om onbeschaamd door te gaan met zo'n racistische traditie. Maar fatsoen moet je niet proberen af te dwingen, dat resulteert alleen in wanpraktijken.
Precies, ik snap sowieso heel de discussie niet zo goed.

Het enige wat je kan doen is dat de pieten tijdens de optocht anders zijn dan nu, maar als iemand zich zwart wil schminken dan doet hij dat.
pi_143885116
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Geen gezeik, iedereen rijk.

Overigens eens dat die professionele boeroepers eng zijn. Net als de professionele vingerwijzers dat hunnie alles wat Nederlands is afpakken. Helaas staan die 2 groepen lijnrecht tegenover elkaar in dit debat.

Hoog popcorn gehalte, dat dan weer wel.
Ik deel je visie. Ik verafschuw net zo goed de mensen die in deze discussie ronduit racistisch gedrag laten zien. Het kinderfeest en de traditie zijn de dupe ervan. Miljoenen niet-racistische Nederlanders, onder hen ook vele hooggeschoolden, vinden massaal dat Zwarte Piet niet racistisch is en ook niet als zodanig is bedoeld.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:04:45 #53
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143885235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik deel je visie. Ik verafschuw net zo goed de mensen die in deze discussie ronduit racistisch gedrag laten zien. Het kinderfeest en de traditie zijn de dupe ervan. Miljoenen niet-racistische Nederlanders, onder hen ook vele hooggeschoolden, vinden massaal dat Zwarte Piet niet racistisch is en ook niet als zodanig is bedoeld.
Als het een traditioneel kinderfeest zou zijn om ieder jaar een jood te lynchen, zouden joden dan ook niet mogen klagen omdat 'het kinderfeest en de traditie de dupe ervan zijn'? :')

Dat iets traditie is, is nooit maar dan ook nooit een argument om het vol te houden.

Oh, en racisme is niet afhankelijk van wat de meerderheid vindt. De meerderheid van de Amerikanen vond segregatie ook niet racistisch.
pi_143885326
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En juist door die kleine groep die daar zo radicaal in is, sneuvelt vermoedelijk uiteindelijk Zwarte Piet.

Wanneer men het gezeur van die Quincy en consorten gewoon voor kennisgeving had aangenomen was er niets aan de hand geweest. Maar juist door er zo totaal overspannen op te reageren draai je Piet uiteindelijk de nek om. Die paar pro-Piet figuren die dat Papoea-dametje belaagden of die die advocaat of de organisatoren van een sinterklaasfeest voor bijstandskindjes met gekleurde Pieten met de dood bedreigden betekenen uiteindelijk veel meer dan die malle Quincy...
pi_143885534
je druk maken om een sinterklaasfeest ... c'mon!!! En ook nog wel het hele fucking jaar door! En Hema is een prima winkel en boycotten is net zo kinderachtig als dat sinterpieterfeest zelf. Of trap ik nu heilige huisjes omver?
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_143885651
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als het een traditioneel kinderfeest zou zijn om ieder jaar een jood te lynchen, zouden joden dan ook niet mogen klagen omdat 'het kinderfeest en de traditie de dupe ervan zijn'? :')

Dat iets traditie is, is nooit maar dan ook nooit een argument om het vol te houden.

Oh, en racisme is niet afhankelijk van wat de meerderheid vindt. De meerderheid van de Amerikanen vond segregatie ook niet racistisch.
Jezelf voor een speciale gelegenheid zwart schminken is wat anders dan racisme. Net zoals een masker opzetten tijdens carnaval wat anders is dan met een bivakmuts op een bank overvallen. Er is geen enkele wet in Nederland die het lynchen van mensen toelaat.

Dat mensen aanstoot nemen aan een bepaalde traditie, hoeft niet automatisch te betekenen dat die traditie dan maar op de schop moet. De uitkomst kan ook zijn dat er meer uitleg wordt gegeven, dat mensen hun incasseringsvermogen vergroten of iets simpelweg negeren.

Zwarte Piet is door Nederlanders bedacht en wordt als onderdeel van het Sinterklaasfeest door Nederlanders gevierd. Als diezelfde Nederlanders nu massaal aangeven dat Zwarte Piet niet racistisch is (bedoeld), waarom kan dat dan niet volstaan? Waarom wordt jezelf zwart schminken - iets dat in diverse culturen al eeuwenlang gebeurt bij feesten en rituelen - doodleuk aan Blackface gelinkt?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:18:14 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_143885697
Omdat het van zwart schminken naar blackface is gegaan. Je gezicht zwart schminken is iets anders dan jezelf als gekke negerkarikatuur neer te zetten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_143885701
Mensen. Het gaat over zwarte Piet... Je mag erg aan je verstandelijke vermogen gaan twijfelen wanneer je dit daadwerkelijk belangrijk vindt, of erger nog, als zodanig ervaart...

:')

Fucking hell...
pi_143885704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jezelf voor een speciale gelegenheid zwart schminken is wat anders dan racisme. Net zoals een masker opzetten tijdens carnaval wat anders is dan met een bivakmuts op een bank overvallen. Er is geen enkele wet in Nederland die het lynchen van mensen toelaat.

Dat mensen aanstoot nemen aan een bepaalde traditie, hoeft niet automatisch te betekenen dat die traditie dan maar op de schop moet. De uitkomst kan ook zijn dat er meer uitleg wordt gegeven, dat mensen hun incasseringsvermogen vergroten of iets simpelweg negeren.

Zwarte Piet is door Nederlanders bedacht en wordt als onderdeel van het Sinterklaasfeest door Nederlanders gevierd. Als diezelfde Nederlanders nu massaal aangeven dat Zwarte Piet niet racistisch is (bedoeld), waarom kan dat dan niet volstaan? Waarom wordt jezelf zwart schminken - iets dat in diverse culturen al eeuwenlang gebeurt bij feesten en rituelen - doodleuk aan Blackface gelinkt?
Doordat figuren als jij er zo'n drama van maken. Het ontbreekt je blijkbaar totaal aan enig incasseringsvermogen. In plaats van je schouders ophalen, strijd je net zo lang door tot Zwarte Piet verdwenen is...
pi_143885719
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:18 schreef nikk het volgende:
Mensen. Het gaat over zwarte Piet... Je mag erg aan je verstandelijke vermogen gaan twijfelen wanneer je dit daadwerkelijk belangrijk vindt, of erger nog, als zodanig ervaart...

Fucking hell...
Het is wel erg vermakelijk om te zien hoe men hierover doordraait :D
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:22:57 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143885829
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is ook geen wet die racisme toelaat.
quote:
Nee, dat hoeft het niet automatisch te betekenen dat het op de schop moet. Maar het is wel een optie. Een optie die sommige mensen a priori verwerpen met heel domme argumenten, zoals 'het is traditie' of 'het is een kinderfeest'.
quote:
Omdat het als twee druppels water op blackface lijkt, waarschijnlijk. En opnieuw: dat een meerderheid het niet racistisch vindt, betekent niet dat het niet racistisch kan zijn. De meerderheid van de Amerikanen vond segregatie ook niet racistisch.

Segregatie is door Amerikanen bedacht en wordt als onderdeel van het dagelijkse leven door Amerikanen gehuldigd. Als diezelfde Amerikanen nu massaal aangeven dat segregatie niet racistisch is (bedoeld), waarom kan dat dan niet volstaan? Waarom wordt zwarte mensen scheiden van blanken - iets dat in diverse culturen al eeuwenlang gebeurt in het dagelijkse leven - doodleuk aan Apartheid gelinkt?
pi_143885877
Zie Elfletterig even voor anderen bepalen of zij ergens wel of geen aanstoot aan mogen nemen.

Doet me denken aan een aflevering van South Park, waarin het zwartje ventje herhaaldelijk tegen Stan zegt dat hij het 'just don't get'.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:27:52 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143885966
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
Zie Elfletterig even voor anderen bepalen of zij ergens wel of geen aanstoot aan mogen nemen.

Doet me denken aan een aflevering van South Park, waarin het zwartje ventje herhaaldelijk tegen Stan zegt dat hij het 'just don't get'.
White privilege ten top: "Ik vind het niet racistisch, dus zwarten moeten het ook maar niet racistisch vinden." Het getuigt van een volkomen gebrek aan relativeringsvermogen en inlevingsvermogen. Hij kan zich niet eens voorstellen dat anderen een andere kijk op de wereld hebben dan hijzelf.

Mag ik hier trouwens 'privilege' gebruiken, of gaat iedereen dan weer huilen dat ik op moet flikkeren naar Tumblr?
pi_143885986
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:18 schreef speknek het volgende:
Omdat het van zwart schminken naar blackface is gegaan. Je gezicht zwart schminken is iets anders dan jezelf als gekke negerkarikatuur neer te zetten.
Je moet toch wel een erg onzeker mannetje/vrouwtje zijn als je jezelf associeert met die gekke, dansende pieten.
pi_143886041
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

White privilege ten top: "Ik vind het niet racistisch, dus zwarten moeten het ook maar niet racistisch vinden." Het getuigt van een volkomen gebrek aan relativeringsvermogen en inlevingsvermogen. Hij kan zich niet eens voorstellen dat anderen een andere kijk op de wereld hebben dan hijzelf.

Mag ik hier trouwens 'privilege' gebruiken, of gaat iedereen dan weer huilen dat ik op moet flikkeren naar Tumblr?
Het gebrek aan inlevingsvermogen komt bij beide kanten, de mensen tegen zwarte piet kunnen ook maar weinig relativeren.

Het is kinderfeest, cmon.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:31:44 #66
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143886105
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het gebrek aan inlevingsvermogen komt bij beide kanten, de mensen tegen zwarte piet kunnen ook maar weinig relativeren.

Het is kinderfeest, cmon.
Wat relativeren ze dan niet voldoende?
pi_143886156
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat relativeren ze dan niet voldoende?
Dat het een kinderfeest is, dat wij dit al jaren , en jaren zo hebben.

Zoals ik al zei: je moet wel echt een minderwaardigheidscomplex hebben wil je je als neger associëren met de zwarte pieten.
pi_143886219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant, maakt het voor het kinderfeest daadwerkelijk veel uit hoe de Pieten er precies uit zien?
pi_143886227
Tja, de meesten die huilen dat zwarte piet afschaffen hun feest verpest kunnen in andere topics ook al nooit met verandering en de buitenwereld omgaan.

Als je je een gezellig avondje met vrienden en familie laat verpesten omdat piet op tv er iets anders uitziet dan heb je het feest altijd wel heel armoedig gevierd. Je kan er ook alles aan doen om zelf je leven zo zwartgallig mogelijk te maken natuurlijk.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:35:13 #71
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143886235
quote:

[..]

Wat valt daaraan te relativeren? Het is een traditioneel kinderfeest, en het is racistisch. In welke context moet dat geplaatst worden om het racisme goed te praten?
quote:
Zoals ik al zei: je moet wel echt een minderwaardigheidscomplex hebben wil je je als neger associëren met de zwarte pieten.
Zij associëren Zwarte Piet niet met negers. Dat wordt voor hen gedaan. Doordat Zwarte Piet als twee druppels water op de traditionele karikatuur van een neger lijkt.
pi_143886242
quote:

[..]

Ik denk dat als ik een neger was geweest er ook geen probleem van gemaakt zou hebben :P
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:35:48 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143886256
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant, maakt het voor het kinderfeest daadwerkelijk veel uit hoe de Pieten er precies uit zien?
Niet voor de kinderen, in ieder geval. Die geven alleen om de cadeautjes en de snoep. Het zijn de volwassenen die steen en been klagen...
pi_143886268
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niet voor de kinderen, in ieder geval. Die geven alleen om de cadeautjes en de snoep. Het zijn de volwassenen die steen en been klagen...
Dus dat.
pi_143886280
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die relativering wou ik er even inbrengen ;)
pi_143886286
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Denk het niet, van mij mag het dan ook veranderen hoor.
pi_143886335
quote:

[..]

Wat valt daaraan te relativeren? Het is een traditioneel kinderfeest, en het is racistisch. In welke context moet dat geplaatst worden om het racisme goed te praten?

[..]

Zij associëren Zwarte Piet niet met negers. Dat wordt voor hen gedaan. Doordat Zwarte Piet als twee druppels water op de traditionele karikatuur van een neger lijkt.
Hier lijkt het wel alsof je denkt dat elke neger problemen heeft met zwarte piet.

Ik ken genoeg negers die gewoon zeggen: ik heb er geen enkele probleem mee, want ik associeer mijzelf er niet mee. Ik dans niet als een gek achter een blanke man aan.
pi_143886347
quote:

[..]

Dus jij viert sinterklaas en vind dit leuk omdat je dit vorig jaar ook deed? En omdat een bekende zich verkleed?

Edit: het mag veranderen zeg je. Dan interpreteerde ik het anders.
pi_143886375
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dus jij viert sinterklaas en vind dit leuk omdat je dit vorig jaar ook deed? En omdat een bekende zich verkleed? Wauw.
uh?
pi_143886397
Als zwarte piet weg moet, dan ook het Suikerfeest en dat soort onzin afschaffen!!!!!!1!!
pi_143886399
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

uh?
Zie edit. ;)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:39:23 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143886401
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hier lijkt het wel alsof je denkt dat elke neger problemen heeft met zwarte piet.

Ik ken genoeg negers die gewoon zeggen: ik heb er geen enkele probleem mee, want ik associeer mijzelf er niet mee. Ik dans niet als een gek achter een blanke man aan.
Er waren ook negers die segregatie steunden. Dat maakt het niet minder racistisch.
pi_143886534
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Doordat figuren als jij er zo'n drama van maken. Het ontbreekt je blijkbaar totaal aan enig incasseringsvermogen. In plaats van je schouders ophalen, strijd je net zo lang door tot Zwarte Piet verdwenen is...
Ik maak er geen drama van, ik kijk alleen verder dan alleen Zwarte Piet. Het zal me een rotzorg zijn hoe het karakter eruitziet dat naast Sinterklaas op de stoomboot staat. Waar het mij om gaat is de precedentwerking die uitgaat van een piepklein groepje "verbolgen", "gepikeerde", "gekwetste" mensen hun zin geven. Ik vind dat gevaarlijk. En daarom wijs ik erop dat de uitkomst van een debat ook kan zijn dat de klagers ermee leren leven. Het hoeft niet per definitie zo te zijn dat ze hun gram halen of net zo lang doordrammen tot ze hun zin krijgen.

De realiteit is dat het groepje klagers enorm klein is en dat het onderwerp enorm is opgeblazen via zorgvuldig georchestreerde media-aandacht. Ik vind het ronduit zorgwekkend dat je op die manier je zin kunt krijgen, ondanks een schrijnend gebrek aan maatschappelijk draagvlak. Om dezelfde reden kan ik me ook de boosheid van veel Nederlanders voorstellen. We worden geacht om ruimte te geven aan allerlei geïmporteerde tradities waarbij ook nog wordt verwacht dat het heel vanzelfsprekend is. En omgekeerd worden "onze" tradities dan doodleuk aangetast.

Het is dus veel groter dan Zwarte Piet. Zwarte Piet staat slechts model voor wat er in bredere in gebeurt in deze "samen"leving. En ja, ik vind dat heel zorgwekkend.
pi_143886650
Straks krijgen we nog de zeurpieten die aankomen met de 'WAAROM ZIJN DE MEESTE SINTEN BLANK? RACISTEN!!!' ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143886744
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik maak er geen drama van,
Nou...

quote:
ik kijk alleen verder dan alleen Zwarte Piet.
Oh? Zo komt het niet over.
quote:
Het zal me een rotzorg zijn hoe het karakter eruitziet dat naast Sinterklaas op de stoomboot staat. Waar het mij om gaat is de precedentwerking die uitgaat van een piepklein groepje "verbolgen", "gepikeerde", "gekwetste" mensen hun zin geven.
Die geef je niet hun zin, het draait juist om de totaal overspannen reacties op die figuren, bijvoorbeeld door types als jij. Dat zorgt voor een einde van Zwarte Piet, niet die paar droeftoeters van Quincy en consorten. Die zijn prima te negeren.
quote:
Ik vind dat gevaarlijk.
Dat zou kunnen, verwacht de eerste doden of gewonden overigens vooral wanneer er weer een Papoea-dametje wordt belaagd.
quote:
En daarom wijs ik erop dat de uitkomst van een debat ook kan zijn dat de klagers ermee leren leven. Het hoeft niet per definitie zo te zijn dat ze hun gram halen of net zo lang doordrammen tot ze hun zin krijgen.
De uitkomst gaat echter worden dat door de totaal overspannen reactie op die klagers ze uiteindelijk hun zin krijgen.
Immers de optie van die klagers negeren kennen jullie niet, terwijl dat juist de traditie zou behouden. Reageer overspannen je verspeelt je traditie.

quote:
De realiteit is dat het groepje klagers enorm klein is
Klopt, je groep NL-tokkies die totaal overspannen reageert is veel groter. Die verpesten het dan ook uiteindelijk. Al die doodsbedreigingen helpen niet hoor...

quote:
en dat het onderwerp enorm is opgeblazen via zorgvuldig georchestreerde media-aandacht. Ik vind het ronduit zorgwekkend dat je op die manier je zin kunt krijgen, ondanks een schrijnend gebrek aan maatschappelijk draagvlak.
Het ligt puur aan die totaal overspannen reacties op die klagers, die draaien Zwarte Piet de nek om. Niet die malle Quincy en vriendjes. Die had men ook kunnen negeren maar nee, er moet totaal overspannen gereageerd worden. Tot doodsbedreigingen aan toe.
quote:
Om dezelfde reden kan ik me ook de boosheid van veel Nederlanders voorstellen.
Ja, je doodsbedreigingen voor kunnen stellen. Het verbaast me niets...

quote:
We worden geacht om ruimte te geven aan allerlei geïmporteerde tradities waarbij ook nog wordt verwacht dat het heel vanzelfsprekend is. En omgekeerd worden "onze" tradities dan doodleuk aangetast.

Het is dus veel groter dan Zwarte Piet. Zwarte Piet staat slechts model voor wat er in bredere in gebeurt in deze "samen"leving. En ja, ik vind dat heel zorgwekkend.
Ja, zorgwekkend is je gedrag zeker. Het goedpraten van geweld en doodsbedreigingen om maar te kunnen strijden voor je traditie is nogal wat.
En lekker blind meegaan in het totaal overspannen reageren op Quincy en consorten. Tja, je sloopt er vanzelf Zwarte Piet mee...
pi_143886745
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:47 schreef bijdehand het volgende:
Straks krijgen we nog de zeurpieten die aankomen met de 'WAAROM ZIJN DE MEESTE SINTEN BLANK? RACISTEN!!!' ;(
Goed punt. Waarom kan Sinterklaas niet donker zijn? Gewoon even andersom. Sint zwart, Piet blank.
Kleur maakt toch niet uit?
pi_143886758
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:47 schreef bijdehand het volgende:
En al die tokkies hier draaien dan zo door dat we binnen de kortste tijden volop zwarte Sinterklazen zullen zien _O-
pi_143886777
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:43 schreef Elfletterig het volgende:

Dan vind ik het zorgwekkender dat miljoenen in een racistische reflex schieten om een onderwerp van niks door een paar trollen.

Het geeft aan dat we totaal niet met ons koloniale verleden om kunnen gaan en dat het beeld van de vrijheid en tolerantie van de jaren 90 in vele bevolkingsgroepen totaal niet meer aanwezig is.
pi_143886782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:51 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Goed punt. Waarom kan Sinterklaas niet donker zijn? Gewoon even andersom. Sint zwart, Piet blank.
Voor het kind dat het feest viert uiteindelijk niet inderdaad.

Er nuttig lijkt het me allemaal niet hoor maar een driejarige merkt het amper.
pi_143886790
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Er is ook geen wet die racisme toelaat.
Precies. En daarom wordt racisme aangepakt. Vandaag is nog een jongen tot een taakstraf en boete veroordeeld vanwege discriminatie tijdens een sollicitatieprocedure. En terecht.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, dat hoeft het niet automatisch te betekenen dat het op de schop moet. Maar het is wel een optie. Een optie die sommige mensen a priori verwerpen met heel domme argumenten, zoals 'het is traditie' of 'het is een kinderfeest'.
Argumenten dom noemen is lekker makkelijk. Je zou de discussie ook eens kunnen omdraaien en gewoon beginnen met het toetsen van de geldigheid van de argumenten van de klagers. En die argumentatie rammelt aan alle kanten. Dus is er feitelijk niet echt een reden om een bepaalde traditie aan te passen, zelfs al bestond deze nog maar 5 jaar in plaats van ruim anderhalve eeuw.

quote:
Omdat het als twee druppels water op blackface lijkt, waarschijnlijk. En opnieuw: dat een meerderheid het niet racistisch vindt, betekent niet dat het niet racistisch kan zijn. De meerderheid van de Amerikanen vond segregatie ook niet racistisch.

Segregatie is door Amerikanen bedacht en wordt als onderdeel van het dagelijkse leven door Amerikanen gehuldigd. Als diezelfde Amerikanen nu massaal aangeven dat segregatie niet racistisch is (bedoeld), waarom kan dat dan niet volstaan? Waarom wordt zwarte mensen scheiden van blanken - iets dat in diverse culturen al eeuwenlang gebeurt in het dagelijkse leven - doodleuk aan Apartheid gelinkt?
Zwart schminken gebeurt al eeuwen, in tal van culturen. Dat het lijkt op Blackface is de omgekeerde wereld. Zoiets als zeggen dat een voetbalveld lijkt op een weiland, terwijl er al weilanden waren toen voetbal nog moest worden uitgevonden.

Je vergelijking met daadwerkelijke praktijken als het scheiden van groepen mensen gaat totaal mank. Mocht je je daar trouwens over opwinden, dan stel ik voor dat je je verdiept in de praktijken binnen de meest conservatieve moslimkringen in dit land. Zo is er recent nog een islamitische gebedsruimte in een universiteit geopend, met een gescheiden deel voor mannen en vrouwen.
pi_143886841
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:24 schreef KoosVogels het volgende:

Begrijpend lezen is niet een vaardigheid die bij jou erg sterk is ontwikkeld, of wel? Mensen mogen zelf weten waar ze aanstoot aan nemen. De uitkomst hoeft alleen niet per definitie te zijn dat datgene dan maar wordt afgeschaft of aangepast.
pi_143886856
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Precies. En daarom wordt racisme aangepakt. Vandaag is nog een jongen tot een taakstraf en boete veroordeeld vanwege discriminatie tijdens een sollicitatieprocedure. En terecht.

[..]

Argumenten dom noemen is lekker makkelijk. Je zou de discussie ook eens kunnen omdraaien en gewoon beginnen met het toetsen van de geldigheid van de argumenten van de klagers. En die argumentatie rammelt aan alle kanten. Dus is er feitelijk niet echt een reden om een bepaalde traditie aan te passen, zelfs al bestond deze nog maar 5 jaar in plaats van ruim anderhalve eeuw.

[..]

Zwart schminken gebeurt al eeuwen, in tal van culturen. Dat het lijkt op Blackface is de omgekeerde wereld. Zoiets als zeggen dat een voetbalveld lijkt op een weiland, terwijl er al weilanden waren toen voetbal nog moest worden uitgevonden.

Je vergelijking met daadwerkelijke praktijken als het scheiden van groepen mensen gaat totaal mank. Mocht je je daar trouwens over opwinden, dan stel ik voor dat je je verdiept in de praktijken binnen de meest conservatieve moslimkringen in dit land. Zo is er recent nog een islamitische gebedsruimte in een universiteit geopend, met een gescheiden deel voor mannen en vrouwen.
Goh, meneer probeert er weer een allochtonendiscussie van te maken....

Waar komt al die haat en verzuring toch vandaan?
Je snapt toch dat je tot een totaal tegengesteld effect gaat komen?
pi_143886873
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is niet een vaardigheid die bij jou erg sterk is ontwikkeld, of wel? Mensen mogen zelf weten waar ze aanstoot aan nemen. De uitkomst hoeft alleen niet per definitie te zijn dat datgene dan maar wordt afgeschaft of aangepast.
Doordat jij en je vriendjes zo achterlijk reageren komt die afschaffing helaas wel rap dichterbij...
pi_143886910
quote:

[..]

Nee, blanke pieten is racisme. Maar je weet; zo bedoelde hij het niet :7
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En al die tokkies hier draaien dan zo door dat we binnen de kortste tijden volop zwarte Sinterklazen zullen zien _O-
Het zou me niet verbazen. Als negers een Sinterklaas bij hun thuis willen laten komen dan kan die toch ook zwart zijn? Wie klaagt er dan? Niemand.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143886927
quote:

[..]

ik ben voor :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_143887101
pi_143887127
quote:
? :') Wat wil je zeggen met deze post? :')
  woensdag 27 augustus 2014 @ 17:04:27 #98
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143887171
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Racisme en discriminatie zijn niet hetzelfde. Discriminatie is expliciet bij wet verboden, racisme niet. :)
quote:
[..]

Argumenten dom noemen is lekker makkelijk.
Zeker als het zo'n kutargumenten zijn als 'Maar het is traditie! Het is een kinderfeest!'. :Y
quote:
Je zou de discussie ook eens kunnen omdraaien en gewoon beginnen met het toetsen van de geldigheid van de argumenten van de klagers. En die argumentatie rammelt aan alle kanten. Dus is er feitelijk niet echt een reden om een bepaalde traditie aan te passen, zelfs al bestond deze nog maar 5 jaar in plaats van ruim anderhalve eeuw.
Nou, vertel eens dan, op welk punt is de argumentatie niet sterk?
quote:
[..]

Nou ja, als er ook vier hoekvlaggen op het weiland staan, en twee doelen en een voetbalteam... Je kunt je dan moeilijk verstoppen achter 'maar er is geen penaltystip, dus het is geen voetbalveld!'
quote:
Ik stel voor dat we het bij het onderwerp van dit topic houden. Dus jij mag even uitleggen waar mijn vergelijking mank gaat.
pi_143887219
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Doordat jij en je vriendjes zo achterlijk reageren komt die afschaffing helaas wel rap dichterbij...
Ja, het ligt altijd aan mij. Als je ageert tegen extremistische moslims dan ben jij de racist, extremist en haatzaaier. En zo is het nu dus ook: als Zwarte Piet wordt afgeschaft komt dat door mij.

Hoezo verknipt wereldbeeld?

quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goh, meneer probeert er weer een allochtonendiscussie van te maken....

Waar komt al die haat en verzuring toch vandaan?
Je snapt toch dat je tot een totaal tegengesteld effect gaat komen?
Ik probeer er geen allochtonendiscussie van te maken. Het is een discussie over hypocrisie en meten met twee maten op momenten dat het uitkomt.
pi_143887446
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]

? :') Wat wil je zeggen met deze post? :')
Dat je voor een euro kan ontbijten bij de hema natuurlijk.
pi_143887458
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nederlanders die laten weten dat Zwarte Piet niet racistisch is, zou moeten volstaan voor de tegenstanders. Dat zijn jouw woorden.

In feite bepaal jij dus in hoeverre de tegenstanders aanstoot mogen nemen aan Zwarte Piet. Immers, iemand die zegt dat Pieterbaas niet racistisch is, is al afdoende!

Nu vind ik ZP ook niet racistisch, maar ik ben dan ook geen zwartjoekel.
pi_143887505
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, het ligt altijd aan mij. Als je ageert tegen extremistische moslims dan ben jij de racist, extremist en haatzaaier. En zo is het nu dus ook: als Zwarte Piet wordt afgeschaft komt dat door mij.

Door de felheid van het debat wordt het steeds hoger gespeeld. Dat kan ZP op den duur funest worden.
pi_143887603
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Door de felheid van het debat wordt het steeds hoger gespeeld. Dat kan ZP op den duur funest worden.
En de relatie tussen blank en zwart.
pi_143887644
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:20 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Voor jou misschien.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 17:29:56 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143887823
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:20 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dit is nog wel het meest belachelijke. Mensen vinden het racisme, ze uiten dat via de geijkte paden en sommige Nederlanders zien daarin een reden om nog racistischer te worden. Dat is toch van de pot gerukt?! Kwaad worden op iemand die gebruik maakt van de rechten die hij als Nederlander heeft, waar slaat dat op? Gaan we straks ook kwaad worden op mensen die aangifte doen van diefstal? Of op mensen die niet vertellen op welke partij ze gestemd hebben? :')
pi_143887882
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit is nog wel het meest belachelijke. Mensen vinden het racisme, ze uiten dat via de geijkte paden en sommige Nederlanders zien daarin een reden om nog racistischer te worden. Dat is toch van de pot gerukt?! Kwaad worden op iemand die gebruik maakt van de rechten die hij als Nederlander heeft, waar slaat dat op? Gaan we straks ook kwaad worden op mensen die aangifte doen van diefstal? Of op mensen die niet vertellen op welke partij ze gestemd hebben? :')
Of joden haten omdat CIDI zo'n zeikclub is.
pi_143888237
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor jou misschien.
Waarom nou weer op de persoon betrekken?

2 miljoen mensen hadden zich uitgesproken hierover, in real live is het een veelvoud hiervan.

Niemand had problemen, dit zet kwaad bloed bij veel mensen, daar kun je gif op innemen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 17:46:58 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_143888248
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

Of joden haten omdat CIDI zo'n zeikclub is.
Of Amsterdammers omdat Ajax. Hoewel ik dat niet meer dan terecht vind.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_143888537
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:46 schreef Kanjer het volgende:

[..]

2 miljoen mensen hadden zich uitgesproken hierover, in real live is het een veelvoud hiervan.

Niemand had problemen, dit zet kwaad bloed bij veel mensen, daar kun je gif op innemen.
Dat is dan mooi dom van die mensen.

Stelletje hersenlozen.
pi_143889239
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederlanders die laten weten dat Zwarte Piet niet racistisch is, zou moeten volstaan voor de tegenstanders. Dat zijn jouw woorden.

In feite bepaal jij dus in hoeverre de tegenstanders aanstoot mogen nemen aan Zwarte Piet. Immers, iemand die zegt dat Pieterbaas niet racistisch is, is al afdoende!

Nu vind ik ZP ook niet racistisch, maar ik ben dan ook geen zwartjoekel.
Ik bepaal niks. Ik stel alleen de vraag waarom de gegeven uitleg niet kan volstaan; waarom klagers daar geen genoegen mee kunnen nemen. Alsof het afschaffen of aanpassen van Zwarte Piet ook maar 0,0001 procent minder racisme in dit land gaat opleveren.

De vraag die ik stelde was of "ergens aanstoot aan nemen" automatisch moet betekenen dat alles dan maar wordt aangepast. Als ieder klein groepje klagers op deze manier z'n gram gaat halen en blijft doorzeiken, komt dat het leefklimaat in Nederland niet ten goede.

Ik ga verder geen voorbeelden meer bedenken, want dan wordt deze post te lang en krijg ik weer het verwijt dat ik er een allochtonendiscussie van maak. :{w
pi_143889399
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Morgen is er in Amsterdam een demonstratie tegen burgemeester Van der Laan, omdat hij gebruik maakt van een recht dat hij heeft, namelijk het aanvechten van een gerechtelijke beslissing.

Het punt is trouwens ook niet dat mensen zich uiten en hun ongenoegen ergens over kenbaar maken. Het punt is dat ze tot vervelens toe blijven doordrammen, terwijl ze allang hebben kunnen vaststellen dat er bijzonder weinig draagvlak is voor het veranderen van Zwarte Piet. En bepaalde media hebben dit kleine groepje klagers de helpende hand toegestoken door de kwestie enorm op te blazen. In werkelijkheid maalt haast niemand erom: autochtone Nederlanders niet en allochtone (gekleurde) Nederlanders evenmin.

Maar het mag hoegenaamd geen argument zijn dat Zwarte Piet (als onderdeel van het Sinterklaasfeest) een traditie is. Zo'n argument is "dom". Als je dan een vergelijking trekt met allerhande andere tradities en gebruiken in dit land, ben je meteen weer een racist of haatzaaier die allochtonen basht.

Of zou het gewoon zo zijn dat religieuze tradities (onverdoofd ritueel slachten bijvoorbeeld) uiteindelijk gewoon weer meer waard zijn dan niet-direct religieuze tradities? Zo ja, vind je het goed dat ik daar tegen ageer? Heb ik het recht om via de geëigende weg (het publieke debat) mijn ongenoegen over de gang van zaken kenbaar te maken? Of geldt dat recht alleen voor klagers met een kleurtje?
pi_143889481
Het gaat niet zozeer om aanstoot nemen. Dat impliceert een eenzijdig probleem. Wat bewerkstelligd moet worden is een maatschappelijk besef over Zwarte Piet. Hierin wordt al langer een discussie gevoerd over de historische grondslag van Zwarte Piet, maar speelt ook het effect van Zwarte Piet in de maatschappij.

Jaarlijks zijn er tientallen berichten over kinderen die in donker gekleurden een Zwarte Piet zien en dat kenbaar maken. Dit is dan slechts het topje van de ijsberg. Wie weet wat de onbenoemde associatie van Zwarte Piet met donkergekleurden in onze maatschappij voor effecten heeft.

Een gevoelig puntje is ook de deelname van scholen aan deze traditie. Zeker nu de discussie is opgelaaid ligt er voor scholen een belangrijke verantwoordelijkheid. Zijn scholen zich ervan bewust hoe Zwarte Piet wordt ontvangen en welke boodschappen er (onbedoeld) uitgaan en welke acties ondernemen zij daar tegen? Moeten we onze kinderen jaar in jaar uit het beeld meegeven van een blanke leider met zwarte knechtjes? Zie ook bovenstaand. Wat voor effect heeft dit op de maatschappij?

Er speelt veel meer dan een klein groepje opstandelingen die wat van zich laat horen. Een veel grotere groep is vatbaar gebleken voor de gevoerde argumenten. Waarom heeft de Hema het over Piet in plaats van Zwarte Piet? Waarom hebben we het in juni over Sinterklaas?

Nee. Een simpele geruststelling dat Zwarte Piet heus niet racistisch is, is niet voldoende om dit "over te laten waaien".
pi_143889994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:37 schreef Ceberut het volgende:
Het gaat niet zozeer om aanstoot nemen. Dat impliceert een eenzijdig probleem. Wat bewerkstelligd moet worden is een maatschappelijk besef over Zwarte Piet. Hierin wordt al langer een discussie gevoerd over de historische grondslag van Zwarte Piet, maar speelt ook het effect van Zwarte Piet in de maatschappij.

Jaarlijks zijn er tientallen berichten over kinderen die in donker gekleurden een Zwarte Piet zien en dat kenbaar maken. Dit is dan slechts het topje van de ijsberg. Wie weet wat de onbenoemde associatie van Zwarte Piet met donkergekleurden in onze maatschappij voor effecten heeft.

Een gevoelig puntje is ook de deelname van scholen aan deze traditie. Zeker nu de discussie is opgelaaid ligt er voor scholen een belangrijke verantwoordelijkheid. Zijn scholen zich ervan bewust hoe Zwarte Piet wordt ontvangen en welke boodschappen er (onbedoeld) uitgaan en welke acties ondernemen zij daar tegen? Moeten we onze kinderen jaar in jaar uit het beeld meegeven van een blanke leider met zwarte knechtjes? Zie ook bovenstaand. Wat voor effect heeft dit op de maatschappij?

Er speelt veel meer dan een klein groepje opstandelingen die wat van zich laat horen. Een veel grotere groep is vatbaar gebleken voor de gevoerde argumenten. Waarom heeft de Hema het over Piet in plaats van Zwarte Piet? Waarom hebben we het in juni over Sinterklaas?

Nee. Een simpele geruststelling dat Zwarte Piet heus niet racistisch is, is niet voldoende om dit "over te laten waaien".
Het is ook een eenzijdig probleem, namelijk het probleem van mensen die in Zwarte Piet graag een racistische uiting willen zien en die verbanden leggen die er niet zijn. Wel onderken ik (ook al eerder gedaan) dat Zwarte Piet de afgelopen decennia herhaaldelijk fout is neergezet door Surinaamse accenten én door Zwarte Piet steeds minder zwart en steeds vaker lichtbruin te schminken. Dat versterkt juist de associatie met donkere mensen.

De accenten zijn er niet meer, de dommige gedragingen van Zwarte Piet ook niet meer. Zwarte Piet staat steeds meer op gelijkwaardige voet naast Sinterklaas. Maar zelfs al zou Zwarte Piet af en toe dom doen, dan mag dat van mij gewoon. Clown Bassie doet soms ook dom. Als ik mijn neefjes aan het lachen wil maken, doe ik ook dom. Vinden ze erg leuk. Kinderen vermaken kan door als Zwarte Piet dom te doen.

Die enkele keer dat een kind op straat een donker persoon met Zwarte Piet aanspreekt, is het aan ouders om hun kind te corrigeren. Opvoeden heet zoiets. Het is van mijn beste vrienden ook wel eens overkomen. Daar kun je als volwassene (hoewel het vervelend is) toch gewoon je schouders over ophalen? Je weet wie het zegt: een kind. Veel erger is het als kinderen thuis krijgen aangeleerd dat donkere mensen minder waard zijn dan blanke. Dat is nou het échte racisme en het soort discriminatie dat je moet aanpakken. Zie ook de gerechtelijke uitspraak over de "neger" in de sollicitatieprocedure vandaag; prima, die straf.

De anti-Zwarte Piet-hetze komt voor een belangrijk deel voor rekening van een kleine groep bloedfanatieke volwassenen (gekleurd en niet-gekleurd) die zich niet in de belevingswereld van kinderen kunnen plaatsen, die ofwel heel graag ergens aanstoot aan nemen om zichzelf als slachtoffer te kunnen positioneren, dan wel mensen die in elk opzicht Nederland haten om alles wat het is. Hun doel - dat hebben ze vooraf al geroepen - was om dit jaar de discussie gaande te houden. Dat is, mede met dank aan de media, voortreffelijk gelukt. Dit jaar spant de kroon qua hetze tegen Zwarte Piet.

Maar er iets tegenin brengen, mag niet. Je mag niet zeggen dat het een traditie is, je mag van mensen geen incasserings- of inlevingsvermogen vragen, je mag niet teruggeven dat bepaalde andere tradities in dit land wél gewoon worden toegelaten terwijl lang niet iedereen daar fan van is. En als zo'n VN-muts uit Jamaica over onze Zwarte Piet loopt te mekkeren, mag je ook niks zeggen over het hoge aantal kindermoorden en de levendige homohaat op Jamaica, om vervolgens een vergelijking te trekken met hoe wij in Nederland met mensenrechten omgaan.

We mogen alleen maar incasseren, toezien hoe er wordt gemorreld aan onze tradities (die we bij voorkeur niet eens zo mogen noemen), terwijl ondertussen de poort wagenwijd open staat voor allerlei invloeden van buitenaf. Sorry, ik snap dat de Zwarte Piet-hetze bij veel Nederlanders kwaad bloed zet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2014 18:58:25 ]
pi_143890117
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij probeert steeds weer de Islam er aan de haren bij te trekken. Waarom in hemelsnaam?

Maar de stelling dat juist die verkrampte overreactie op Quincy en consorten de grote drijfveer achter het einde van Zwarte Piet zal zijn en niet de acties van die mafkezen zelf lijkt me niet zo vreemd.

quote:
[..]

Ik probeer er geen allochtonendiscussie van te maken. Het is een discussie over hypocrisie en meten met twee maten op momenten dat het uitkomt.
Waarom begin je dan keer op keer over moslims een discussie die daar totaal niets mee te maken heeft? Dat met twee maten meten gaat je inderdaad wel goed af overigens.
pi_143890171
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij probeert steeds weer de Islam er aan de haren bij te trekken. Waarom in hemelsnaam?

Maar de stelling dat juist die verkrampte overreactie op Quincy en consorten de grote drijfveer achter het einde van Zwarte Piet zal zijn en niet de acties van die mafkezen zelf lijkt me niet zo vreemd.

[..]

Waarom begin je dan keer op keer over moslims een discussie die daar totaal niets mee te maken heeft? Dat met twee maten meten gaat je inderdaad wel goed af overigens.
Was je maar zo alert bij ISIS-topics waarin het onderwerp vakkundig wordt verplaats van ISIS naar de racistische Nederlander.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:05:36 #116
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143890174
quote:

[..]

[..]

hij is een islamofobe elite-racist :')
altijd hetzelfde riedeltje
pi_143890180
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:46 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Tja, negeer die mafkezen gewoon. Door je de kop gek te laten maken komt die afschaffing alleen maar dichterbij...
pi_143890222
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Was je maar zo alert bij ISIS-topics waarin het onderwerp vakkundig wordt verplaats van ISIS naar de racistische Nederlander.
Dat soort topics kom ik niet. Die discussies tussen extremistische gekken boeien me namelijk helemaal niets.
pi_143890259
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:05 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Hij valt inderdaad wel in herhaling.

Maar wat vind je van de stelling dat juist de verkrampte en agressieve reactie op Quincy en consorten de grotere bedreiging voor Zwarte Piet vormen dan wat ze zelf voor elkaar kunnen spelen?
pi_143890356
quote:

[..]

Krijgen we dat Calimero-gejank weer.
pi_143890445
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat soort topics kom ik niet. Die discussies tussen extremistische gekken boeien me namelijk helemaal niets.
Zou je eens moeten doen, is nog best lache.
quote:
9s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel, op z'n minst. Denk dat fok amper grote jankerds heeft gezien. Jammer dat je het zo afdoet :')
pi_143890447
quote:
9s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Snap ook echt niet wat het in Godsnaam met Sinterklaas te maken zou kunnen hebben.
pi_143890463
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zou je eens moeten doen, is nog best lache.

Kan het me amper voorstellen eigenlijk :P.
pi_143890486
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:13 schreef bijdehand het volgende:
De pot verwijt de ketel, op z'n minst.
Doe eens een paar quotes van mensen die kritiek op IS(IS) af doen als racisme dan.
pi_143890547
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Doe eens een paar quotes van mensen die kritiek op IS(IS) af doen als racisme dan.
Flikker op met je IS in dit topic.
pi_143890557
quote:

[..]

Ik ben fel tegen ISIS maar om die reden nog nooit uitgemaakt voor racist.

Vreemd.
pi_143890580
quote:

[..]

[..]

Het ontgaat je echt hè? Het woord islam valt, er is iets van kritiek te lezen en GroenLinks - Ik ben een Meppeler Marokkaan - du_ke reageert meteen als door een wesp gestoken. Vanwaar die reflex eigenlijk?

Serieus: draai die vraag eens om. Waarom zouden we islamitische tradities er niet bij halen als we deze discussie voeren? Niet omdat ze islamitisch zijn, maar vanwege de status die ze hebben in dit land: niet geheel onomstreden.

Stel, we beschouwen Zwarte Piet als een omstreden fenomeen, een omstreden traditie die onder vuur ligt. Stel, we willen discussiëren over de vraag: hoe gaan we in dit land om met een traditie waar een kleine groep mensen aanstoot aan neemt?

Wat is er dan mis mee om te zoeken naar andere, in dit land aanwezige, tradities die niet volledig onomstreden zijn? En om vervolgens te vergelijken hoe we daarmee omgaan. Of wil je soms stellen dat zaken als onverdoofd ritueel slachten boven elke twijfel verheven (moeten) zijn? Zijn religieuze tradities, hoe barbaars ook, meer waard dan niet-religieuze? Zeg het maar, leg je Groen-Linkse meetlat er maar langs.

De discussie gaat helemaal niet over moslims, het gaat over de vraag hoe makkelijk we zwichten voor een klein groepje dramkonten. Dat is ook precies waarom ik eerder al schreef dat je de gevolgen niet overziet.

Laten we voor het gemak even een Joods voorbeeld nemen, anders ben ik weer de moslim-basher. Stel dat tien man en een paardenkop straks ineens heel moeilijk gaan doen over een Joods evenement of een Joodse feestdag en daar, om wat voor reden dan ook, "enorme aanstoot" aan nemen. Mogen ze van jou dan ook oneindig doordrammen? Of komt er een keer een punt dat je zegt: wacht eens, deze mensen hebben recht op hun traditie, hun feest, hun rituelen en andere mensen moeten dat maar (leren) accepteren?
pi_143890595
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Snap ook echt niet wat het in Godsnaam met Sinterklaas te maken zou kunnen hebben.
"We moguh er niks van zegguh!"

Mensen die in die Calimero-reflex schieten kunnen gewoon niet met de vrijheid om vrijwel alles te kunnen zeggen wat je wilt om gaan.
pi_143890635
Elf denkt dat dit forum een groot geschiedenisproefwerk is.
pi_143890647
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:05 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Nee, iemand in één regel afserveren en enkele inhoudelijke discussie uit de weg gaan; dat getuigt van intelligentie. Misschien moet je meer in POL gaan rondhangen. Lijkt me een perfect forum voor jou.
pi_143890664
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:17 schreef Elfletterig het volgende:
Serieus: draai die vraag eens om. Waarom zouden we islamitische tradities er niet bij halen als we deze discussie voeren? Niet omdat ze islamitisch zijn, maar vanwege de status die ze hebben in dit land: niet geheel onomstreden.
Daarover zijn ook tot in de Eerste en Tweede kamer discussies over gevoerd. Slechte vergelijking.
pi_143890712
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het ontgaat je echt hè? Het woord islam valt, er is iets van kritiek te lezen en GroenLinks - Ik ben een Meppeler Marokkaan - du_ke reageert meteen als door een wesp gestoken. Vanwaar die reflex eigenlijk?

Joh, je haalt uit je trieste reflex er maar bij wat je niet laten kan. Het slaat alleen nergens op.
Net als je achterlijke persoonlijke aanvallen.
quote:
Stel, we beschouwen Zwarte Piet als een omstreden fenomeen, een omstreden traditie die onder vuur ligt. Stel, we willen discussiëren over de vraag: hoe gaan we in dit land om met een traditie waar een kleine groep mensen aanstoot aan neemt?

Wat is er dan mis mee om te zoeken naar andere, in dit land aanwezige, tradities die niet volledig onomstreden zijn? En om vervolgens te vergelijken hoe we daarmee omgaan. Of wil je soms stellen dat zaken als onverdoofd ritueel slachten boven elke twijfel verheven (moeten) zijn? Zijn religieuze tradities, hoe barbaars ook, meer waard dan niet-religieuze? Zeg het maar, leg je Groen-Linkse meetlat er maar langs.

De discussie gaat helemaal niet over moslims, het gaat over de vraag hoe makkelijk we zwichten voor een klein groepje dramkonten. Dat is ook precies waarom ik eerder al schreef dat je de gevolgen niet overziet.
Als er iemand is die de gevolgen van zijn gedrag niet overziet ben jij dat. Juist jouw achterlijke gedrag en gedrag van degenen die jij steunt is een bedreiging voor de toekomst van Zwarte Piet....
quote:
Laten we voor het gemak even een Joods voorbeeld nemen, anders ben ik weer de moslim-basher. Stel dat tien man en een paardenkop straks ineens heel moeilijk gaan doen over een Joods evenement of een Joodse feestdag en daar, om wat voor reden dan ook, "enorme aanstoot" aan nemen. Mogen ze van jou dan ook oneindig doordrammen? Of komt er een keer een punt dat je zegt: wacht eens, deze mensen hebben recht op hun traditie, hun feest, hun rituelen en andere mensen moeten dat maar (leren) accepteren?
Tja, je maakt het maar zo achterlijk of persoonlijk als je wilt. Ik ga er gewoon niet in mee :).

Hopelijk slaagt je kruistocht tegen Zwarte Piet niet en overwint het gezonde verstand :)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:22:38 #133
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143890760
Maar even serieus he, het is ook niet volk dat dit wil, het is de EU dat dit wil om haar imago.
En afrikaanse prinsen die niet langer emailen maar de racisme kaart spelen om hun centjes bijelkaar te jatten.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_143890775
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
Elf denkt dat dit forum een groot geschiedenisproefwerk is.
Ik denk, tegen beter weten in (tevens de reden waarom ik hier steeds vaker langere tijd niet meer kom) dat dit forum een discussieforum over nieuws en achtergronden is, zoals in de titel staat. Dat mensen allergisch zijn voor inhoud, discussies, wat langere posts en enge, moeilijke dingen als vergelijkingen en verbanden leggen, kan ik verder ook niet helpen.
pi_143890785
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Joh, je haalt uit je trieste reflex er maar bij wat je niet laten kan. Het slaat alleen nergens op.

[..]

Als er iemand is die de gevolgen van zijn gedrag niet overziet ben jij dat. Juist jouw achterlijke gedrag en gedrag van degenen die jij steunt is een bedreiging voor de toekomst van Zwarte Piet....

[..]

Tja, je maakt het maar zo achterlijk of persoonlijk als je wilt. Ik ga er gewoon niet in mee :).

Hopelijk slaagt je kruistocht tegen Zwarte Piet niet en overwint het gezonde verstand :)
Heel verhaal van die gast, maar het is mij nog steeds niet duidelijk wat de islam heeft te zoeken in een discussie over Zwarte Piet.
pi_143890799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:22 schreef BaajGuardian het volgende:
Maar even serieus he, het is ook niet volk dat dit wil, het is de EU dat dit wil om haar imago.
En afrikaanse prinsen die niet langer emailen maar de racisme kaart spelen om hun centjes bijelkaar te jatten.
Aha, en hoe kom je tot deze conclusie?
pi_143890813
quote:

[..]

[..]

[..]

Die hele discussie kan me eigenlijk gestolen worden, maar door de volslagen hysterische reacties her en der mag die hele Zwarte Piet wat mij betreft vandaag nog z'n kleur inruilen voor iets anders.
pi_143890825
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk, tegen beter weten in (tevens de reden waarom ik hier steeds vaker langere tijd niet meer kom) dat dit forum een discussieforum over nieuws en achtergronden is, zoals in de titel staat. Dat mensen allergisch zijn voor inhoud, discussies, wat langere posts en enge, moeilijke dingen als vergelijkingen en verbanden leggen, kan ik verder ook niet helpen.
of zijn ze wellicht allergisch voor jouw persoonlijke aanvallen?
pi_143890827
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daarover zijn ook tot in de Eerste en Tweede kamer discussies over gevoerd. Slechte vergelijking.
Dat maakt het juist een goede vergelijking.... - Wat was de uitkomst, trouwens?
pi_143890840
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heel verhaal van die gast, maar het is mij nog steeds niet duidelijk wat de islam heeft te zoeken in een discussie over Zwarte Piet.
Denk dat hij alles wat hij haat wil combineren oid.
pi_143890921
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat niet eens om de lengte. Jij denkt dat als je maar genoeg tikt, je vanzelf gelijk hebt.

Je valt echter in herhaling en hebt moeite om je punt te verwoorden.
pi_143891024
quote:
13s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat maakt het juist een goede vergelijking....
Want als gelovigen hun zin krijgen, moeten ongelovigen nu ook gewoon ff een keertje hun zin krijgen? Aan welk scenario van een jaar of 20 terug doet dit me ook alweer denken?

"Hunnie moguh ritueel slachtuh, ikkuh wil dan ook Zwarte Piet houwuh hooj!"
pi_143891027
Zwarte Piet was een Moor............

Moor= Marokkaan....
pi_143891083
quote:

[..]

[..]

[..]

Nul komma nul antwoorden op de vragen die ik je stelde. Waarom? Heb je gewoon een zinnige antwoorden of ben je gewoon te laf? Of wilde je mij alleen maar op de kast jagen om daar vervolgens op te fappen in je favoriete kroeg? :')
pi_143891144
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nul komma nul antwoorden op de vragen die ik je stelde. Waarom? Heb je gewoon een zinnige antwoorden of ben je gewoon te laf? Of wilde je mij alleen maar op de kast jagen om daar vervolgens op te fappen in je favoriete kroeg? :')
Je begon al met wat achterlijke persoonlijke aanvallen en ging daarna door op een totaal onzinnig verhaaltje. het gaat mij er om een poging te wagen je aan je verstand te brengen dat juist je totaal overtrokken gedrag gevaarlijk is voor het voortbestaan van Zwarte Piet.

Juist door dergelijk gedrag wordt Zwarte Piet wellicht letterlijk en figuurlijk om zeep geholpen :{
pi_143891267
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben fel tegen ISIS maar om die reden nog nooit uitgemaakt voor racist.

Vreemd.
Moet je eens wat in discussie gaan met dat pro-ISIS volk :')
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan het me amper voorstellen eigenlijk :P.
Jawel joh. Allemaal de daden van ISIS nuanceren (het is zo erg niet) en de uitspraken van pro-ISIS extremisten goedpraten of nuanceren (want zo bedoelen ze het niet). Ik heb er gelukkig om kunnen lachen maar eigenlijk is het best triest.
pi_143891291
De ironie dat Elf het ook wel eens heeft over "tolerantie" en "verdraagzaamheid". En dat die 2 waarden kapot worden gemaakt door de grote, boze buitenlander. Terwijl er ondertussen een achterlijke wedloop gehouden moet worden met die grote, boze buitenlander om bij iedere centimeter zogeheten voorsprong die die grote, boze buitenlander weet op te bouwen in een Calimero-stuip te trekken en te roepen om minder tolerantie, want het is allemaal wel zo oneerlijk! _O-
pi_143891308
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[..]

Jawel joh. Allemaal de daden van ISIS nuanceren (het is zo erg niet) en de uitspraken van pro-ISIS extremisten goedpraten of nuanceren (want zo bedoelen ze het niet). Ik heb er gelukkig om kunnen lachen maar eigenlijk is het best triest.
Aha, dergelijk gedrag zag ik wel veel in de Oekraïnetopics, wat Rusland doet is allemaal goed en geweldig en verder is alles de schuld van de VS.
pi_143891321
quote:

[..]

[..]

Jawel joh. Allemaal de daden van ISIS nuanceren (het is zo erg niet) en de uitspraken van pro-ISIS extremisten goedpraten of nuanceren (want zo bedoelen ze het niet).
Ah, nu worden de daden van ISIS zelfs goedgepraat. Waar precies?
pi_143891351
quote:

[..]

Zijn die hier dan op FOK!? Namen en rugnummers graag.

Ik heb ervoor gepleit om alle IS-strijders in het Midden-Oosten af te maken en sympathisanten in NL het land uit te knikkeren.

Ik ben echter door niemand racist genoemd. Maar jij blijkbaar wel. Gek.
pi_143891365
Wat doet IS in een Zwarte Piet topic?

:').
pi_143891393
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, dergelijk gedrag zag ik wel veel in de Oekraïnetopics, wat Rusland doet is allemaal goed en geweldig en verder is alles de schuld van de VS.
Ja, in dat soort topics ook, al moet ik zeggen dat ik daar niet meer zo vaak in kijk omdat daar alleen nog maar shit wordt gepost en je daar het nieuws van welke partij dan ook niet echt kan vertrouwen.
pi_143891401
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:38 schreef Specularium het volgende:

Vraag dat de ex-mod van NWS.
pi_143891410
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:38 schreef Specularium het volgende:

Wat boeit het, deze discussie is al 4 pagina's hetzelfde dus dit is ff wat anders :9
pi_143891473
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat boeit het, deze discussie is al 4 pagina's hetzelfde dus dit is ff wat anders :9
Dan kan deze net zo goed dicht.
Er zijn iets van 153 IS-topics.
pi_143891532
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, in dat soort topics ook, al moet ik zeggen dat ik daar niet meer zo vaak in kijk omdat daar alleen nog maar shit wordt gepost en je daar het nieuws van welke partij dan ook niet echt kan vertrouwen.
Ja, erg betrouwbaar is het allemaal niet.

Zwarte Piet is daarentegen wel erg betrouwbaar, brengt elk jaar mooie cadeautjes *;
pi_143891580
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
Twee mogelijkheden: je kunt niet begrijpend lezen of je bent te dom om rechtuit te lopen. Iets anders valt er niet van te maken.

quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:24 schreef 99.999 het volgende:
Denk dat hij alles wat hij haat wil combineren oid.
Ik vergelijk de ene traditie met andere, maar dat groeit je duidelijk de pet te boven.

quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:28 schreef Xa1pt het volgende:

Want als gelovigen hun zin krijgen, moeten ongelovigen nu ook gewoon ff een keertje hun zin krijgen? Aan welk scenario van een jaar of 20 terug doet dit me ook alweer denken?

"Hunnie moguh ritueel slachtuh, ikkuh wil dan ook Zwarte Piet houwuh hooj!"
Fijn dat je even uitlegt dat je tegenstander bent van gelijke rechten voor verschillende bevolkingsgroepen. ^O^

quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je begon al met wat achterlijke persoonlijke aanvallen en ging daarna door op een totaal onzinnig verhaaltje. het gaat mij er om een poging te wagen je aan je verstand te brengen dat juist je totaal overtrokken gedrag gevaarlijk is voor het voortbestaan van Zwarte Piet.

Juist door dergelijk gedrag wordt Zwarte Piet wellicht letterlijk en figuurlijk om zeep geholpen :{
Nee. Je stelde mij vragen. Ik gaf antwoord, maar stelde je ook een paar wedervragen. En daar weet je kennelijk geen antwoord op. Discussietechnisch gezien ben je gewoon een lafbek van het allerergste soort.

En doe niet alsof je het om zeep helpen van Zwarte Piet erg vindt. Je zou niks mooier vinden dan dat.
pi_143891679
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:44 schreef Elfletterig het volgende:
En doe niet alsof je het om zeep helpen van Zwarte Piet erg vindt. Je zou niks mooier vinden dan dat.
Zeker naarmate je meer van dit soort hysterische parels gaat posten.
pi_143891743
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:35 schreef Xa1pt het volgende:
De ironie dat Elf het ook wel eens heeft over "tolerantie" en "verdraagzaamheid". En dat die 2 waarden kapot worden gemaakt door de grote, boze buitenlander. Terwijl er ondertussen een achterlijke wedloop gehouden moet worden met die grote, boze buitenlander om bij iedere centimeter zogeheten voorsprong die die grote, boze buitenlander weet op te bouwen in een Calimero-stuip te trekken en te roepen om minder tolerantie, want het is allemaal wel zo oneerlijk! _O-
In plaats van waanbeelden te ventileren, zou je hier ook kunnen uitleggen waarom je verschillende groepen mensen verschillende rechten toekent.

quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vraag dat de ex-mod van NWS.
Nooit geweten dat bijdehand NWS-mod is geweest. Weer wat geleerd.
pi_143891746
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, erg betrouwbaar is het allemaal niet.

Zwarte Piet is daarentegen wel erg betrouwbaar, brengt elk jaar mooie cadeautjes *;
Ik heb anders al jaren niets meer van Sint en Piet gehad.

Hoezo betrouwbaar?
pi_143891778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:41 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dan kan deze net zo goed dicht.
Er zijn iets van 153 IS-topics.
Ja, een grote schoonmaak mag ook wel toch. Zelfde als met de Oekraine en Gaza/Israel-topics.
pi_143891796
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zeker naarmate je meer van dit soort hysterische parels gaat posten.
Eens kijken welke tradities we na Zwarte Piet nog meer om zeep kunnen helpen.
pi_143891830
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, een grote schoonmaak mag ook wel toch. Zelfde als met de Oekraine en Gaza/Israel-topics.
Ik zou het niet te hard roepen. In NWS betekent "grote schoonmaak" al gauw dat posts waar genoeg tijd en energie in is gestoken lukraak worden geschrapt.
pi_143891831
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zal je achterlijke persoonlijke aanvallen verder maar negeren maar hier ga ik toch even op in.

Dit is je reinste onzin! Ik ben dol op de tradities rond Sinterklaas. Juist daarom baal ik van types zoals jij die er alles aan doen om Zwarte Piet letterlijk en figuurlijk omgebracht te krijgen.
pi_143891856
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb anders al jaren niets meer van Sint en Piet gehad.

Hoezo betrouwbaar?
:7 Jij bent niet braaf genoeg. Ik kan het nu weer echt goed vieren met mijn neefje en nichtje O+
pi_143891871
Jullie kunnen er ook voor kiezen om onze grote moslimbasher Elf gewoon te negeren en verder te discussiëren over het onderwerp.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143891880
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou het niet te hard roepen. In NWS betekent "grote schoonmaak" al gauw dat posts waar genoeg tijd en energie in is gestoken lukraak worden geschrapt.
Aha, de moeite die je hebt gestoken in je persoonlijke aanvallen bedoel je?
pi_143891895
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zal je achterlijke persoonlijke aanvallen verder maar negeren maar hier ga ik toch even op in.

Dit is je reinste onzin! Ik ben dol op de tradities rond Sinterklaas. Juist daarom baal ik van types zoals jij die er alles aan doen om Zwarte Piet letterlijk en figuurlijk omgebracht te krijgen.
Toe maar. Toch nog één zin van mij waar je wél op ingaat. Zogenaamd verbolgen als je bent, over mijn "persoonlijke aanvallen". :')

Nou, Specsavers zal zo wel aan het poetsen gaan hier. Fijne avond. :W
pi_143891961
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:53 schreef Mutant01 het volgende:
Jullie kunnen er ook voor kiezen om onze grote moslimbasher Elf gewoon te negeren en verder te discussiëren over het onderwerp.
Je kunt er ook voor kiezen om je niet als een verbitterde ex-mod in een topic te begeven als je inhoudelijk (voor de verandering weer eens) niks bij te dragen hebt.

Vergelijkingen trekken tussen verschillende vormen van tradities in dit land is trouwens wat anders dan moslims bashen, maar mij framen als moslimbasher is natuurlijk de weg van de minste weerstand en een manier om zelf "intelligent" over te komen.
pi_143892049
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het POL-café lijkt me een goeie. Wat irritante vergaarbak is dat. Echt aanstootgevend. Ik ben er verbolgen over. En nu niet het POL-café gaan verdedigen hoor en ook geen argumenten aandragen waarom het POL-café met rust moet worden gelaten. Want dan draag je, volgens 99.999 juist bij aan de ondergang ervan.
pi_143892087
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Morgen is er in Amsterdam een demonstratie tegen burgemeester Van der Laan, omdat hij gebruik maakt van een recht dat hij heeft, namelijk het aanvechten van een gerechtelijke beslissing.

Het is hun recht om daartegen te demonstreren.
Jij mag ook een demonstratie organiseren om Van der Laan te ondersteunen.
in a crowd you lose humanity
pi_143892092
Nou, Specularium weer eens Specsavers genoemd, Mutant01 een off-topic veeg uit de pan gegeven én lelijke dingen over het POL-café gezegd. Kan het topic mooi op slot; dit tot vreugde van 99.999.
pi_143892093
pi_143892095
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:52 schreef Elfletterig het volgende:

Als ik ga toggelen op jouw postings in dit topic hoevaak ga ik dan het woord "HEMA" tegenkomen?
Mss moet je postings eens wat minder lukraak posten, zodat de energie die je er in gestoken hebt, niet verloren gaat voor het nageslacht.
pi_143892106
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het POL-café lijkt me een goeie. Wat irritante vergaarbak is dat. Echt aanstootgevend. Ik ben er verbolgen over. En nu niet het POL-café gaan verdedigen hoor en ook geen argumenten aandragen waarom het POL-café met rust moet worden gelaten. Want dan draag je, volgens 99.999 juist bij aan de ondergang ervan.
Die discussie op het spits drijven, draagt inderdaad niet bij aan het voortbestaan van onze prachtige SC.
pi_143892191
quote:
Als de beste man ook wat eerbied voor zijn eigen taal zou hebben... Het doet pijn aan mijn ogen.
pi_143892232
quote:
Sneu figuur, die poster.

Vind jij dat een schuimbekkende, geradicaliseerde moslim-jongere representatief is voor alle moslims in Nederland?
pi_143892274
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die discussie op het spits drijven, draagt inderdaad niet bij aan het voortbestaan van onze prachtige SC.
Wat het pro-zwarte piet kamp vooral niet zo veel goed deed, was dat er nogal wat rascistische aandoende uitspraken tussen zaten. Het helpt niet echt echt als je roept "zwarte piet is niet rascistisch en als ze het er niet mee eens zijn, dan gaan die zwartjes maar terug naar hun eigen land", zoals in de screenshot die Pleunage net postte.
pi_143892319
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk. Sowieso weg met Sinterklaas!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:06:58 #180
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143892328
En terecht. Ik pleit voor afschaffing van Sinterklaas, die onzin kost handen vol geld elk jaar.
pi_143892330
quote:
Je bent het hier mee eens of..
pi_143892333
Ik heb dus zo geen medelijden met die dreigementen aan het adres van die anti zwarte piet mongool. :)
Normaal gesproken vind ik het triest, maar in dit geval echt totaal niet !
Zonder wrijving geen glans
pi_143892390
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb dus zo geen medelijden met die dreigementen aan het adres van die anti zwarte piet mongool. :)
Normaal gesproken vind ik het triest, maar in dit geval echt totaal niet !
Waarom? Hij moet met z'n rotpoten van ONZE traditie afblijven?
pi_143892426
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sneu figuur, die poster.

Vind jij dat een schuimbekkende, geradicaliseerde moslim-jongere representatief is voor alle moslims in Nederland?
Nee, ik weet dat niet alle Nederlanders of zelfs pro-piet mensen zo denken. Ik kan er wel om lachen.
pi_143892476
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:09 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, ik weet dat niet alle Nederlanders of zelfs pro-piet mensen zo denken. Ik kan er wel om lachen.
Beetje racisme moet kunnen.
pi_143892617
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:09 schreef Peunage het volgende:

[..]

Mooi. En ik weet dat niet alle moslims extremist zijn. ^O^
pi_143892686
quote:
Zwarte koffie...

RACISME!!! Haal het uit het assortiment, straks komen king en gario.. snel snel snelll!!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_143892724
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zwarte koffie...

RACISME!!! Haal het uit het assortiment, straks komen king en gario.. snel snel snelll!!!!
xd
pi_143892748
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:06 schreef betyar het volgende:
En terecht. Ik pleit voor afschaffing van Sinterklaas, die onzin kost handen vol geld elk jaar.
Liegen tegen kinderen. ;(
pi_143892758
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:06 schreef betyar het volgende:
Dat bepaal je toch hoofdzakelijk zelf, wat het kost?
pi_143892865
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:25:22 #192
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143893108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat bepaal je toch hoofdzakelijk zelf, wat het kost?
Iets anders kopen dan wat de kinderen op hun verlanglijstje hebben staan :') :') Dan ben je een echte kinderbeul.
pi_143893136
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:25 schreef betyar het volgende:

[..]

Iets anders kopen dan wat de kinderen op hun verlanglijstje hebben staan :') :') Dan ben je een echte kinderbeul.
Dus als ze een Ferrari erop zetten, koop je die?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:29:25 #194
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143893286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dus als ze een Ferrari erop zetten, koop je die?
Pfffffffffffffff, vind je deze post niet ontzettend belachelijk?
pi_143893350
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee.
Jij klaagt dat je moet kopen wat ze op hun lijst zetten en dat het te duur is. Dat laatste bepaal je toch echt zelf.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:35:38 #196
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143893509
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee.
Jij klaagt dat je moet kopen wat ze op hun lijst zetten en dat het te duur is. Dat laatste bepaal je toch echt zelf.
Kinderen vragen een spelcomputer, een spelletje voor de spelcomputer of een nieuwe bal. Ik weet niet wat voor kinderen jij hebt.
Mijn dochter zal een paard vragen, nou dan krijgt ze een shetlander, die beesten koop je voor 15 euro en je krijgt er 200 euro aan voer bij.
pi_143893702
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Kinderen vragen een spelcomputer, een spelletje voor de spelcomputer of een nieuwe bal. Ik weet niet wat voor kinderen jij hebt.
Mijn dochter zal een paard vragen, nou dan krijgt ze een shetlander, die beesten koop je voor 15 euro en je krijgt er 200 euro aan voer bij.
Geen.
Als het niet met sinterklaas is, dan vragen ze het wel voor hun verjaardag.
Ik kreeg ook niet altijd alles wat op mijn verlanglijst stond. Je bepaalt zelf je budget.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:44:19 #198
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143893764
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Geen.

Okee, kom maar terug zodra je lul in een vrouw heeft gezeten en je zaad de weg heeft weten te vinden.
pi_143893809
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:35 schreef betyar het volgende:

[..]

No worries. Sint betaalt.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:46:20 #200
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143893827
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

No worries. Sint betaalt.
Is dat het!
pi_143893843
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Hij zegt niets raars.. als je als ouder alles koopt wat je kinderen willen dan ben je een ouder die bezig is hele vervelende mensjes te maken van zijn kinderen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:47:50 #202
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143893879
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hij zegt niets raars.. als je als ouder alles koopt wat je kinderen willen dan ben je een ouder die bezig is hele vervelende mensjes te maken van zijn kinderen.
pi_143893943
quote:

[..]

Precies mijn punt ^O^
pi_143893956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Waarschijnlijk denk je er anders over, wat me niet verbaast want zou zomaar kunnen dat je kinderen op jou gaan lijken. :P
pi_143894026
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk denk je er anders over, wat me niet verbaast want zou zomaar kunnen dat je kinderen op jou gaan lijken. :P
Hopelijk krijgen ze niet dat rare accent van Bet.
pi_143894780
Ik verheug me nu al op de nieuwsberichtjes dat winkel X slechtere cijfers had doordat het met Zwarte Piet/Sinterklaas rotzooide. De klanten bepalen zelf wat ze willen, als het bij winkel X niet kunnen krijgen dan gaan ze naar winkel Y. Wat dat betreft reageren de Bijenkorf en Bartsmit verstandig, je niets aantrekken van wat schreeuwerds en gewoon doorgaan op de oude voet. Een winkel die aan politiek doet wordt vanzelf afgestraft. Je kan cultuur niet opdringen of plotseling van bovenaf wijzigen, dat ontstaat geleidelijk aan omdat mensen het graag willen en mensen houden vast aan de cultuur waaraan ze gewend zijn, wat o.a. goed wordt geïllustreerd door de derde generatie Marokkanen die met hoofddoekjes lopen, naar Marokkaanse muziek luisteren etc.
Je mag uiteraard voor Marokkaan ook Turk of Surinamer of wat dan ook invullen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143895013
quote:

[..]

Daar is geen discussie over mogelijk. Ik luisterde eerder op de dag naar een 'interview' (voorgeselecteerde publieksvragen van studenten en een docent) met Bill Gates. Het kijken waard. Het is voor mij geen verrassing aangezien Bill Gates een zeer verstandige man is, hij is een relatief strenge vader. Zijn kinderen kregen pas op een late leeftijd een telefoon ("zodat ze kunnen leren om er op een goede manier mee om te gaan") en mogen niet (video)chatten als hij er niet bij is. Hij heeft er ook bewust voor gekozen om niet al teveel vermogen af te staan aan zijn kinderen - hoewel zijn perceptie van veel op dat vlak wellicht wat vertekend is aangezien ze nog steeds 10 miljoen USD pp krijgen - en hij doet nog dagelijks de afwas met de hand. Inderdaad, beter geen prinsjes en prinsesjes grootbrengen. Doe je dat niet in het belang van de maatschappij doe het dan in het belang van de kinderen.
#NoDAPL
pi_143895052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik verheug me nu al op de nieuwsberichtjes dat winkel X slechtere cijfers had doordat het met Zwarte Piet/Sinterklaas rotzooide. De klanten bepalen zelf wat ze willen, als het bij winkel X niet kunnen krijgen dan gaan ze naar winkel Y. Wat dat betreft reageren de Bijenkorf en Bartsmit verstandig, je niets aantrekken van wat schreeuwerds en gewoon doorgaan op de oude voet. Een winkel die aan politiek doet wordt vanzelf afgestraft. Je kan cultuur niet opdringen of plotseling van bovenaf wijzigen, dat ontstaat geleidelijk aan omdat mensen het graag willen en mensen houden vast aan de cultuur waaraan ze gewend zijn, wat o.a. goed wordt geïllustreerd door de derde generatie Marokkanen die met hoofddoekjes lopen, naar Marokkaanse muziek luisteren etc.
Je mag uiteraard voor Marokkaan ook Turk of Surinamer of wat dan ook invullen.
Het sneue aan sensatie-journalistiek is dat er nog mensen zijn zoals jij die zich niks van verdere berichtgeving aantrekken en er maar vanuit gaan dat HEMA ons de Zwarte Piet niet meer gunt.
pi_143895387
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het sneue aan sensatie-journalistiek is dat er nog mensen zijn zoals jij die zich niks van verdere berichtgeving aantrekken en er maar vanuit gaan dat HEMA ons de Zwarte Piet niet meer gunt.
Jij hebt een sterk verkeerd beeld van waar ik me wel en niet iets van aantrek en hoe ik omga met de informatie die ik heb. :)

Ik reageer nu op het artikeltje wat in de OP is vermeld aangezien ik het hiermee moet doen, ik kan nu eenmaal niet alle knipseltjes lezen (deze materie is niet bepaald belangrijk ;)) en we hebben in Nederland weinig andere journalistiek dan sensatiejournalistiek en de zogenaamde serieuzere journalistiek kan dan ook nog worden bewerkt door spindoctortjes dus ook die neem je beter met een korreltje zout. Ik heb de HEMA niet eens genoemd, in tegenstelling tot wat jij in mijn mond probeert te leggen. Ik heb slechts gesteld dat die twee winkels die ik wel noemde er verstandig aan doen om geen politiek te bedrijven met hun winkel, klanten kopen wat ze willen kopen en als ze dat bij winkel X niet kunnen doen dan doen ze het wel bij winkel Y. Winkels die denken dat ze nu politiek moeten bedrijven overschatten schromelijk hun invloed. :)
#NoDAPL
pi_143895405
Wauw. Zo'n mooie zomerdag en dan toch bijna vier topics volgeluld door figuren die denken dat het ergste leed in de wereld erin bestaat dat er bepaalde sprookjesfiguur wel of niet op het cadeaupapier van een bepaalde winkelketen staat?

pi_143895656
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:24 schreef Igen het volgende:
Wauw. Zo'n mooie zomerdag en dan toch bijna vier topics volgeluld door figuren die denken dat het ergste leed in de wereld erin bestaat dat er bepaalde sprookjesfiguur wel of niet op het cadeaupapier van een bepaalde winkelketen staat?

Daarom mijn luchtige reactie dat ik me nu al verheug op berichtjes op winkels die slechtere omzetcijfers hebben doordat ze politiek bedreven met Sinterklaas. Het is volstrekt onbelangrijk voor ons wat voor beslissingen winkeltjes nemen in deze kwestie (genoeg winkels dat ze niet de cultuur dicteren), je kan er eventueel eventjes goed mee lachen en dat is het.
#NoDAPL
pi_143895791
Waar is die dat subsidiewijf die altijd bij de publieke omroep zit te huilen dat alles de schuld is van de blanke man?

Dat gedrocht. :r
pi_143895977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik reageer nu op het artikeltje wat in de OP is vermeld aangezien ik het hiermee moet doen, ik kan nu eenmaal niet alle knipseltjes lezen (deze materie is niet bepaald belangrijk ;)) en we hebben in Nederland weinig andere journalistiek dan sensatiejournalistiek en de zogenaamde serieuzere journalistiek kan dan ook nog worden bewerkt door spindoctortjes dus ook die neem je beter met een korreltje zout.
Waar precies baseer je de claim op dat bepaalde winkels dan politiek bedrijven? En welke winkels zijn dat dan zoal?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 21:53:47 #217
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143896773
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Helaas, als mijn kinderen iets willen moeten ze daarvoor werken, net als ik vroeger. Moet je nagaan ze zijn slecht 6 en 4 jaar oud.
pi_143897532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daarom mijn luchtige reactie dat ik me nu al verheug op berichtjes op winkels die slechtere omzetcijfers hebben doordat ze politiek bedreven met Sinterklaas. Het is volstrekt onbelangrijk voor ons wat voor beslissingen winkeltjes nemen in deze kwestie (genoeg winkels dat ze niet de cultuur dicteren), je kan er eventueel eventjes goed mee lachen en dat is het.
Maar als het over serieuze dingen gaat - waar zijn topics als "Malaria #27" of "Koop alleen dure Italiaanse merkkleding om textielarbeiders goede arbeidsomstandigheden te garanderen #34"? Die zoek je tevergeefs. Men ruziet over totale non-issues. Waarschijnlijk omdat je je dan verheven kan voelen zonder je eigen levensstijl te hoeven veranderen.
pi_143898342
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:53 schreef betyar het volgende:

[..]

Helaas, als mijn kinderen iets willen moeten ze daarvoor werken, net als ik vroeger. Moet je nagaan ze zijn slecht 6 en 4 jaar oud.
Heel goed! (maar je doet toch wel stiekum 50/50?)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:27:04 #220
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143898452
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:24 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Heel goed! (maar je doet toch wel stiekum 50/50?)
Nee, ze als ze hun taakjes hebben verricht krijgen ze zakgeld.
pi_143899356
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar als het over serieuze dingen gaat - waar zijn topics als "Malaria #27" of "Koop alleen dure Italiaanse merkkleding om textielarbeiders goede arbeidsomstandigheden te garanderen #34"? Die zoek je tevergeefs. Men ruziet over totale non-issues. Waarschijnlijk omdat je je dan verheven kan voelen zonder je eigen levensstijl te hoeven veranderen.
Fair enough. Wat betreft die kleding, ironisch genoeg zou een paar Euro per kledingstuk al een verdubbeling of meer van het arbeidersloon inhouden en gaat er nog meer geld toe naar marketing, reclame, tussenhandel etc. dan naar de arbeid. Dat is inderdaad een serieuze discussie waard, het is best te veranderen als voldoende mensen van goede wil zijn. Wat minder winst naar de bedrijven, wat meer betalen en het geld wat anders verdelen.
#NoDAPL
pi_143936461
http://www.geenstijl.nl/m(...)ou_nou_een_sop_.html

Zwarte Piet demo in Amsterdam. We leven in augustus en de discussie is op volle toeren.
pi_143936491
quote:
Mooie actie. Jammer dat Sint geen kleurtje heeft.
pi_143942177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:26 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Mooie actie. Jammer dat Sint geen kleurtje heeft.
Sint moet wit, dat is zelfs in suriname zo:
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143944185
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:13 schreef DroogDok het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee hoor, moet helemaal niet.

Dit is ook prachtig.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:01:07 #226
9859 crew  Karina
Woman
pi_143944201
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:13 schreef DroogDok het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waarom heeft die rechterpiet zijn haren voor zijn ogen :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_143944385
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is ook prachtig.
Ik heb weleens een filmpje gezien met een donkere sinterklaas en een blanke zwarte piet. Het viel de kinderen niet eens op.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Forum Admin vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:10:05 #228
232445 crew  Specularium
pi_143944387
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is ook prachtig.
Ja leuk, John Williams met een baard.
pi_143944454
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die brengt ook geen cadeautjes, die komt leuk doen met een andere mislukte BN'er :')
pi_143944649
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik heb weleens een filmpje gezien met een donkere sinterklaas en een blanke zwarte piet. Het viel de kinderen niet eens op.
Kinderen zien het ook niet. Het zijn ouders en ouderen die vinden dat Piet zwart MOET zijn.
pi_143944672
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

Let op je woorden aub. Dat is geen John Williams. Dat is de goedheilige Sint.
pi_143944932
'Intocht Sint in Almere voorbeeld voor Nederland'

Als een meerderheid van de Almeerders vindt dat Zwarte Piet niet moet veranderen, dan zou de sinterklaasintocht in de Flevolandse stad een voorbeeld voor Nederland moeten worden. Daarvoor pleit de PVV-fractie in de Almeerse gemeenteraad.

De PVV in Almere heeft het zogenaamde raadspanel, met daarin 2100 Almeerders, gevraagd of Zwarte Piet racistisch is. De partij vindt zoals bekend van niet en gaat er van uit dat de Almeerders dat met de PVV eens zijn. Als de uitslag met het standpunt van de partij overeenkomt, zal de PVV-fractie voorstellen om de Almeerse sinterklaasintocht, mét ouderwetse Zwarte Pieten, een voorbeeldfunctie te laten vervullen voor de rest van het land.
Blijkt echter dat Almeerders Zwarte Piet toch racistisch vinden, dan zal de PVV dit voorstel niet doen, meldt Omroep Flevoland. Fractievoorzitter Toon van Dijk: ,,Dan moeten andere mensen het maar voor hun conto nemen dat we die prachtige traditie verliezen."
http://www.telegraaf.nl/b(...)re_voorbeeld___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_143945060
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is ook prachtig.
Nou... Zo mooi...
pi_143945099
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik heb eens een filmpje gezien van een witte, oude sinterklaas met een heleboel zwarte pieten.

Viel de kinderen ook niet op.
pi_143945111
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:37 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ik heb eens een filmpje gezien van een witte, oude sinterklaas met een heleboel zwarte pieten.

Viel de kinderen ook niet op.
Klopt, het kan kinderen geen fuck schelen. Als zijn ze paars.
pi_143945128
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Die brengt ook geen cadeautjes, die komt leuk doen met een andere mislukte BN'er :')
Als John Williams langs komt weet je zeker dat je moet gaan werken.
pi_143945134
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:36 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nou... Zo mooi...
Het is gewoon iemand verkleed als Sinterklaas. Niet meer of minder mooi dan elke andere willekeurige Sint.
pi_143945146
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:21 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Kinderen zien het ook niet. Het zijn ouders en ouderen die vinden dat Piet zwart MOET zijn.
Raar he? Met de naam Zwarte Piet.
pi_143945172
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:39 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Binnenkort wordt zijn naam Piet of Regenboog Piet.
pi_143945174
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:39 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is gewoon iemand verkleed als Sinterklaas. Niet meer of minder mooi dan elke andere willekeurige Sint.
Vind jij. Vind je het heel vervelend als ik daar een andere mening over heb?
pi_143945182
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:39 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Heel vreemd..
pi_143945208
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:40 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Wel als daar racistische motieven aan ten grondslag liggen (bewust of onbewust).
pi_143945224
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:40 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Binnenkort voor zijn naam Piet of Regenboog Piet.
Nou, de komende twintig jaar ben ik rond sinterklaas gewoon zwarte piet aan het spelen hoor, met alle toeters en bellen.
pi_143945230
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:40 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ben je met meer dingen zo autistisch?
pi_143945239
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wel als daar racistische motieven aan ten grondslag liggen (bewust of onbewust).
Krijgen we dat weer.
pi_143945246
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:42 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nou, de komende twintig jaar ben ik rond sinterklaas gewoon zwarte piet aan het spelen hoor, met alle toeters en bellen.
Dat doe je dan maar binnenshuis.
pi_143945258
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ben je met meer dingen zo autistisch?
Mensen met een andere mening dan die van jouw zijn allemaal autistisch?
pi_143945264
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:42 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat doe je dan maar binnenshuis.
Nope.
pi_143945374
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:43 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nope.
Goed, dan moet je bereid zijn om openlijke kritiek te ontvangen en dan zul je waarschijnlijk voortijdig aan je kinderen moeten uitleggen dat Sinterklaas niet bestaat omdat men het simpelweg niet meer accepteert.

Mijn verwachting is dat eerst de scholen aan de beurt komen. Mondiger wordende ouders zullen een stokje steken voor racistische elementen in het feest. Jij kunt dan aan jouw kinderen uitleggen waarom Piet op school blank is en bij jou thuis zwart.
pi_143945377
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:43 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Mensen met een andere mening dan die van jouw zijn allemaal autistisch?
Niet persé, maar je lijkt een probleem te hebben met verandering, dingen moeten blijven zoals ze zijn.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:48:02 #251
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143945395
Ten overvloede: het gaat niet om wel of geen racisme. Het gaat erom dat buitenlanders redelijkerwijs hier hebben kunnen integreren zonder hun cultuur of achtergrond op te geven. We willen zelfs graag dat ze hun eigen tradities in stand houden. Het idee is nu dat wij, de oorspronkelijke Ned. bevolking, onze tradities moeten aanpassen omdat ze racistisch zouden zijn.

Dit schiet bij Nederlanders in het verkeerde keelgat en dat is het probleem. De hele discussie gaat niet over zwarte piet wel of niet racistisch, maar over dat Nederland nog niet klaar is deze stap te zetten. Het vergroot ook enkel en alleen maar het gat tussen zwart en wit i.p.v. verkleinen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143945458
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Goed, dan moet je bereid zijn om openlijke kritiek te ontvangen en dan zul je waarschijnlijk voortijdig aan je kinderen moeten uitleggen dat Sinterklaas niet bestaat omdat men het simpelweg niet meer accepteert.

Mijn verwachting is dat eerst de scholen aan de beurt komen. Mondiger wordende ouders zullen een stokje steken voor racistische elementen in het feest. Jij kunt dan aan jouw kinderen uitleggen waarom Piet op school blank is en bij jou thuis zwart.
Fijn is dat he? Dagdromen, ik bekijk het liever wat realistischer, zal allemaal wel meevallen.
pi_143945479
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:47 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Niet persé, maar je lijkt een probleem te hebben met verandering, dingen moeten blijven zoals ze zijn.
Veranderingen zoals vrouwen achter het stuur?

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:20 schreef DroogDok het volgende:
Vrouw achter het stuur, bloed aan de muur.
pi_143945489
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:48 schreef maniack28 het volgende:
Ten overvloede: het gaat niet om wel of geen racisme. Het gaat erom dat buitenlanders redelijkerwijs hier hebben kunnen integreren zonder hun cultuur of achtergrond op te geven. We willen zelfs graag dat ze hun eigen tradities in stand houden. Het idee is nu dat wij, de oorspronkelijke Ned. bevolking, onze tradities moeten aanpassen omdat ze racistisch zouden zijn.

Dit schiet bij Nederlanders in het verkeerde keelgat en dat is het probleem. De hele discussie gaat niet over zwarte piet wel of niet racistisch, maar over dat Nederland nog niet klaar is deze stap te zetten. Het vergroot ook enkel en alleen maar het gat tussen zwart en wit i.p.v. verkleinen.
Het gaat wel over racisme. Slavernij was ooit ook traditie in Nederland. Moest het daarom maar gerespecteerd worden?

Dat iets een traditie was, geeft iets geen onschendbaarheid. Als er mensonterende en racistische elementen in zitten, moeten die eruit gehaald worden. Anders maar helemaal kappen ermee.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:52:03 #255
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143945507
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:51 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het gaat wel over racisme. Slavernij was ooit ook traditie in Nederland. Moest het daarom maar gerespecteerd worden?

Dat iets een traditie was, geeft iets geen onschendbaarheid. Als er mensonterende en racistische elementen in zitten, moeten die eruit gehaald worden. Anders maar helemaal kappen ermee.
Ik snap dat het op racisme gaat, maar het gaat de Ned. bevolking niet over of het wel of geen racisme is. "Wij" hebben het gevoel dat "zij" ons iets afpakken. Daar ligt de weerstand, niet bij of het wel of geen racisme is.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143945508
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:50 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Veranderingen zoals vrouwen achter het stuur?

[..]

Is dat een verandering? Vrouwen rijden hier al auto van ver voor mijn geboorte. Dat ze het niet kunnen is een heel andere discussie.
pi_143945516
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:47 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Niet perse met verandering, met de manier waarop, met als hoogtepunt de "demo" in Amsterdam gisteren.

Is voor mij al voldoende reden om ertegen te zijn.
pi_143945533
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:50 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Fijn is dat he? Dagdromen, ik bekijk het liever wat realistischer, zal allemaal wel meevallen.
Dagdromen?

Dit gaat veel vaker voorkomen als er niet snel een oplossing komt.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:53:30 #259
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143945556
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:51 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dit ben ik trouwens eens, maar laten we dan alsjeblieft ook alle religies verbieden die vrouwen uitsluiten. Strike back! Wij geen Zwarte Piet, dan jullie geen onderdanige vrouwen ;)
pi_143945565
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:52 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dagdromen?

Snap sowieso niet zo goed dat je bij hoog en bij laag een verzinsel tegenover je kinderen blijft volhouden. Ik vind het leuk en gezellig om Sinterklaas met mijn dochter te vieren, maar ga er niet over liegen.
pi_143945575
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:53 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dit ben ik trouwens eens, maar laten we dan alsjeblieft ook alle religies verbieden die vrouwen uitsluiten. Strike back! Wij geen Zwarte Piet, dan jullie geen onderdanige vrouwen ;)
Eens.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:55:20 #262
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143945602
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:54 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Eens.
Ga maar eens kijken hoeveel weerstand dat oplevert. Dan krijg je: dit is vrijheid van geloof en meningsuiting, dus daar hebben we recht op. Nou, dan noemen we Sinterklaas gewoon ook een erkende religie (geloof :') ) en dan is het probleem ook opgelost...
pi_143945647
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:55 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ga maar eens kijken hoeveel weerstand dat oplevert. Dan krijg je: dit is vrijheid van geloof en meningsuiting, dus daar hebben we recht op. Nou, dan noemen we Sinterklaas gewoon ook een erkende religie (geloof :') ) en dan is het probleem ook opgelost...
We moeten natuurlijk alle problemen oplossen.

Laten we het in dit topic beperken tot Zwarte Piet om on topic te blijven.
pi_143945673
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:52 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Is dat een verandering? Vrouwen rijden hier al auto van ver voor mijn geboorte. Dat ze het niet kunnen is een heel andere discussie.
Nee , je vind dat vrouwen achter het stuur bloed aan de muur betekent.

Opmerkelijk gedachtegoed voor iemand die zo hartstochtelijk opkomt voor de (rechten / mening van) de zwarte medemens.

Emancipatie : ooit van gehoord?
pi_143945689
quote:

[..]

Dagdromen?

Ook tijdens diverse intochten zijn er openbare protesten geweest:
http://www.parool.nl/paro(...)s-intocht-Sint.dhtml

Dus om te denken dat Sinterklaas ongewijzigd door kan blijven bestaan is nogal naïef. Als er geen rust komt, dan wordt het feest gesaboteerd door middel van dit soort acties.
pi_143945696
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:58 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Opmerkelijk gedachtegoed voor iemand die zo hartstochtelijk opkomt voor de (rechten / mening van) de zwarte medemens.

Generaliseren is alleen maar erg als je het doet over buitenlanders, alsof je dat niet weet.
pi_143945714
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Generaliseren is alleen maar erg als je het doet over buitenlanders, alsof je dat niet weet.
Misschien weet hij het zelf (nog) niet.
pi_143945719
quote:

[..]

Dagdromen?

Oh ja joh?
pi_143945743
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:00 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Misschien weet hij het zelf (nog) niet.
Blijkbaar. Grappig hoe mensen soms kunnen denken :)
pi_143945750
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:53 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Je gaat de islam nooit uit Nederland krijgen.
pi_143945775
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:58 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ok. Dus seksisme is fout en racisme is goed. Ik ga het onthouden en proberen me te conformeren aan de hedendaagse standaard.
pi_143945778
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:00 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Oh ja joh?
Ja. De Anti-Piet groep heeft niets te verliezen in deze discussie. Ze staan al in een benadeelde positie. Ik zou er niet van opkijken als er binnen een paar jaar een landelijke "ontmasker de sint, trek zn baard af" actie komt als er niets veranderd. Liever geen Sinterklaasfeest dan eentje met Zwarte Piet kunnen mensen dan denken.
pi_143945789
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

We moeten natuurlijk alle problemen oplossen.

Laten we het in dit topic beperken tot Zwarte Piet om on topic te blijven.
Ben dan weer wel blij dat je hem consequent ZWARTE piet noemt, geeft me toch een beetje hoop dat het nog wel goed komt met jou.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:03:02 #274
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143945793
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:01 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je gaat de islam nooit uit Nederland krijgen.
Je snapt het punt niet. Als we Sinterklaas als religie erkennen hebben ze geen poot meer om op te staan tenzij we wettelijk vastleggen dat religie aan dezelfde eisen moet voldoen als niet religie.

Gelijke monniken, gelijke kappen :D
pi_143945816
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja. De Anti-Piet groep heeft niets te verliezen in deze discussie. Ze staan al in een benadeelde positie. Ik zou er niet van opkijken als er binnen een paar jaar een landelijke "ontmasker de sint, trek zn baard af" actie komt als er niets veranderd. Liever geen Sinterklaasfeest dan eentje met Zwarte Piet kunnen mensen dan denken.
Dat zou wat zijn, kinderfeestjes verpesten omdat je je minderwaardig voelt _O-
pi_143945828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ook tijdens diverse intochten zijn er openbare protesten geweest:
http://www.parool.nl/paro(...)s-intocht-Sint.dhtml

Dus om te denken dat Sinterklaas ongewijzigd door kan blijven bestaan is nogal naïef. Als er geen rust komt, dan wordt het feest gesaboteerd door middel van dit soort acties.
Gaan we weer, dreigen met geweld als je je zin niet krijgt.
pi_143945829
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:02 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ben dan weer wel blij dat je hem consequent ZWARTE piet noemt, geeft me toch een beetje hoop dat het nog wel goed komt met jou.
Je moet het probleem ook bij naam benoemen. Niemand heeft problemen met Piet. Het is Zwarte Piet die moet verdwijnen.
pi_143945842
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Succes.
pi_143945849
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn, kinderfeestjes verpesten omdat je je minderwaardig voelt _O-
Tja. Als de voorstanders niet willen wijken, dan kan ik het me voorstellen dat het op die manier escaleert. Zou wel de voorspelbare volgende stap zijn.
pi_143945860
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:04 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Succes.
Dank je. Ik wist dat je zou bijdraaien.
pi_143945876
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je moet het probleem ook bij naam benoemen. Niemand heeft problemen met Piet. Het is Zwarte Piet die moet verdwijnen.
Er is een probleem van gecreerd, dat is heel iets anders.
pi_143945887
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:05 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Tja. Als de voorstanders niet willen wijken, dan kan ik het me voorstellen dat het op die manier escaleert. Zou wel de voorspelbare volgende stap zijn.
Het zou een zwakzinnige stap zijn. En ik denk ook dat er een aantal mensen terugslaat...
pi_143945912
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het zou een zwakzinnige stap zijn. En ik denk ook dat er een aantal mensen terugslaat...
Vorig jaar probeerden beide kanten kinderfeestjes te verpesten. Diep, diep triest volk allemaal :r!
pi_143945922
quote:

[..]

En je zou het nog goedkeuren ook.
pi_143945931
quote:

[..]

Een aantal?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:09:11 #286
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143945939
quote:

[..]

En dan krijg je dus burgeroorlogen :').
Get woke, go broke!
pi_143945975
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar dat komt dan door die minstens twee miljoen racisten he? Niet door dat handjevol gesubsidieerde raddraaiers.
pi_143946013
quote:

[..]

Hoe kan je terugslaan? Iemand een nepbaard van zijn gezicht trekken of in het openbaar roepen dat Sinterklaas niet bestaat zijn geen gewelddadige acties. Het kan ook op andere manieren, door je kinderen bijvoorbeeld rond te laten vertellen dat Sinterklaas niet bestaat.
pi_143946037
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vorig jaar probeerden beide kanten kinderfeestjes te verpesten. Diep, diep triest volk allemaal :r!
Jup. Verbranden op een rookloos vuur zou nog te goed zijn voor ze.
pi_143946043
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Met als verschil dat de voorbeelden die ik aandraag (Prem, opstootje tijdens intocht) ook daadwerkelijk gebeurd zijn.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:14:19 #291
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143946075
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Met als verschil dat de voorbeelden die ik aandraag (Prem, opstootje tijdens intocht) ook daadwerkelijk gebeurd zijn.
Tuurlijk is het zwaar overdreven nu, maar er komen meer en meer felle tegenstrijdigheden in Nederland. Als een discussie hierover al zo uit de hand loopt, wat als het morgen wel om iets belangrijks gaat?
Get woke, go broke!
pi_143946087
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:12 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoe kan je terugslaan? Iemand een nepbaard van zijn gezicht trekken of in het openbaar roepen dat Sinterklaas niet bestaat zijn geen gewelddadige acties. Het kan ook op andere manieren, door je kinderen bijvoorbeeld rond te laten vertellen dat Sinterklaas niet bestaat.
1. Het wordt de allochtonen/zwarten aangerekend, ongeacht of ze wel of niet schuldig zijn.
2. Groepje gaat er heen.
3. ????????????
4. PROFIT.

Zoiets. Denk je echt dat zoiets zonder gevolgen is? Denk je echt niet zo ver vooruit?
pi_143946109
Mensen moeten gewoon eens van hun minderwaardigheidscomplex af

Lang leve zwarte piet _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_143946128
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:14 schreef HeatWave het volgende:
Als een discussie hierover al zo uit de hand loopt, wat als het morgen wel om iets belangrijks gaat?
Hoe erg loopt de discussie uit de hand dan? Er zijn aan beide kant mensen met een (te grote) bek en ingegraven en vooringenomen standpunten. Met uit de hand lopen valt het mee, het blijft voorlopig nog verbaal.
pi_143946137
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

1. Het wordt de allochtonen/zwarten aangerekend, ongeacht of ze wel of niet schuldig zijn.
2. Groepje gaat er heen.
3. ????????????
4. PROFIT.

Zoiets. Denk je echt dat zoiets zonder gevolgen is? Denk je echt niet zo ver vooruit?
Er zullen geen gevolgen zijn en zo wel, dan hebben we nog altijd de sterke arm der wet.

En geen Zwarte Piet meer en racisten die knuppels in de nek krijgen van de ME. Twee vliegen in 1 klap! *O* w/ ^O^
pi_143946179
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:15 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Er zullen geen gevolgen zijn en zo wel, dan hebben we nog altijd de sterke arm der wet.

En geen Zwarte Piet meer en racisten die knuppels in de nek krijgen van de ME. Twee vliegen in 1 klap! *O* w/ ^O^
Droom lekker verder. Ik denk dat HeatWave gelijk gaat krijgen. Gatverdamme zeg, dat je niet eens vooruit durft te denken :r
  Forum Admin vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:19:02 #297
232445 crew  Specularium
pi_143946241
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:12 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een baard van het gezicht trekken is wel degelijk gewelddadig.
En je kinderen voor deze zaak misbruiken is gewoon minderwaardig.
pi_143946274
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jup. Verbranden op een rookloos vuur zou nog te goed zijn voor ze.
Een beetje leren relativeren zou voor iedereen gezond zijn denk ik.
pi_143946296
Het begint echt een extremistisch groepje te worden met een gevaarlijk neiging naar aggressief handelen.

Is daar geen wetgeving voor?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143946310
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

Een baard van het gezicht trekken is wel degelijk gewelddadig.
En je kinderen voor deze zaak misbruiken is gewoon minderwaardig.
Minderwaardig is het goede woord.
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een beetje leren relativeren zou voor iedereen gezond zijn denk ik.
Jup, maar de tegenstellingen laten mensen alleen maar minder nuanceren.
pi_143946338
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Droom lekker verder. Ik denk dat HeatWave gelijk gaat krijgen. Gatverdamme zeg, dat je niet eens vooruit durft te denken :r
Een burgeroorlog om zwarte piet? Echt waar? Zou jij op mensen gaan schieten omdat zwarte piet niet meer zwart mag zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')