abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:51:46 #251
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_143875100
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:47 schreef Ceberut het volgende:
Even stapje zijwaarts. Wie was de laatste donkere minister die we gehad hebben in Nederland? Kan me niet zo snel iemand voor de geest halen.
Of zelfs maar kamerleden?

http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/print.jsp
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_143875294
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ik dat niet. Maar trek het vooral in het belachelijke, doet een discussie altijd heel veel goeds.
Ik moet toegeven dat ik de reactie interpreteerde als "discriminatie en racisme is nauwelijks een probleem in Nederland" en niet als "het is beter in Nederland dan de VS". Bij deze mijn welgemeende excuses. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door nikk op 27-08-2014 11:03:59 ]
pi_143875866
quote:
Ayaan Hirsi Ali - Lid Tweede Kamer, 30 januari 2003 t/m 16 mei 2006
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143875975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Vooral de doodsbedreigingen zijn weer schitterend _O_
Dergelijke doodsbedreigingen zijn altijd verzonnen zo heb ik vorig jaar vernomen. De fanatieke pro-Zwarte Piet types zouden immers nooit iemand bedreigen.
pi_143876035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die hebben we er uiteindelijk ook uitgeschopt.
pi_143876140
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:22 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Die hebben we er uiteindelijk ook uitgeschopt.
En terecht, moet ze maar rookworst willen eten :(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_143876212
quote:

[..]

Recenter ook nog wel, bij de verkiezingen in 2012 zijn o.a. Kathleen Ferrier en John Leerdam verdwenen.
Ook Tanja Jadnanansing is donker van kleur. En zo hier en daar een Molukker.

Maar alles bij elkaar vrij mager inderdaad.
pi_143876531
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dergelijke doodsbedreigingen zijn altijd verzonnen zo heb ik vorig jaar vernomen. De fanatieke pro-Zwarte Piet types zouden immers nooit iemand bedreigen.
Dat zijn maar een paar malloten, geen echte Nederlanders.
pi_143876570
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:36 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Uiteraard, het ligt altijd bij de ander en niet bij de tokkies :).
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:40:57 #260
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_143876682
quote:

[..]

Ze zijn er best, maar je moet ze met een lampje zoeken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_143876765
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:36 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Waarom zijn dat ineens geen Nederlanders?
pi_143876984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:43 schreef Specularium het volgende:

[..]

Waarom zijn dat ineens geen Nederlanders?
Al het leed in ons land wordt per definitie niet veroorzaakt door Nederlanders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143877048
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Recenter ook nog wel, bij de verkiezingen in 2012 zijn o.a. Kathleen Ferrier en John Leerdam verdwenen.

Griffith. En die mag voor tien tellen. Hoort bij de top van alle Kamerleden en/of bewindslieden van de afgelopen 10-15 jaar. Maar het is ook deels mijn liberale hart dat spreekt.
pi_143877132
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Griffith. En die mag voor tien tellen. Hoort bij de top van alle Kamerleden en/of bewindslieden van de afgelopen 10-15 jaar. Maar het is ook deels mijn liberale hart dat spreekt.
Ook al weer jaren vertrokken uit de kamer.
pi_143877340
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:47 schreef Ceberut het volgende:
Even stapje zijwaarts. Wie was de laatste donkere minister die we gehad hebben in Nederland? Kan me niet zo snel iemand voor de geest halen.
Is het niet zo in alle landen dat er gerelateerd naar het percentage van de bevolking en weinig minderheden in de parlementen zitten? Turken doen het dan wel weer relatief "goed" wat dat betreft volgens mij.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143877381
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook al weer jaren vertrokken uit de kamer.
Een paar jaar inmiddels inderdaad. Maar het is recent genoeg om te vermelden vind ik.
pi_143877588
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zomaar staatssecretaris Philomena Bijlhout vergeten. -O-
pi_143877637
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zomaar staatssecretaris Philomena Bijlhout vergeten. -O-
Geen minister of kamerlid.
pi_143878565
Storm -> Glas water

http://www.hema.nl/hema/voor-de-pers/voor-de-pers.aspx
quote:
statement pietendiscussie
26-08-2014
HEMA doet Piet niet in de ban. Er zijn nog steeds Pieten te vinden in het assortiment. We blijven de maatschappelijke discussie volgen en we respecteren de regelgeving die daaruit volgt. Voor 5 december is alles ingekocht en over volgend jaar kunnen we nog geen uitspraken doen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143878640
Of toch gewoon damagecontrol natuurlijk.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_143878719
quote:
Piet, pieten, heel politiek correct, nergens het beestje bij zijn naam noemen, zwarte piet.
pi_143878796
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:41 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Piet, pieten, heel politiek correct, nergens het beestje bij zijn naam noemen, zwarte piet.
Opvallend inderdaad.
pi_143879613
Zwarte Piet leeft gewoon voort bij de Hema.

pi_143881242
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

95% van de Nederlanders zou het niet eens merken als Zwarte Piet een andere kleur zou hebben. De meeste Nederlanders gaat het namelijk niet om de huidskleur van Piet, maar om het idee Piet. Ik denk ook niet dat 95% van de Nederlanders zou volhouden in een traditie waar een grote groep medelanders mee in de maag zit.
Als je dit vind - en ik ben het daar mee eens - wat is er dan vandaag de dag in dit specifieke geval (sinterklaas en pieten) nog over van het racistische element dat er misschien ooit aan heeft gezeten en wat is dan op dit moment nog wezenlijk nog het probleem?
Immers, je zegt dat bij 95% van de mensen(de overige 5% laten we even buiten beschouwing, je hebt namelijk in elk geval een groep die significant afwijkt van de norm naar welke kant dan ook) het toch niet uitmaakt welke kleur er met de pieten verbonden is waarmee je impliceert dat daar geen racistische gevoelens bij komen kijken. Is het dan echt genoeg dat iets waar ooit een luchtje aan gezeten heeft, maar wat momenteel in dit specifieke geval niet meer speelt (95% maakt het niet uit) en waar slechts een selecte groep zich aan stoort genoeg om iets helemaal te willen veranderen? Voor mij in ieder geval niet, en dat is echt niet omdat ik niet tegen verandering kan. Ik stoor me er wel aan dat aan iets waar ik (en jij waarschijnlijk ook) mee opgegroeid bent ineens een racistische lading gegeven wordt terwijl dat simpel voor mij niet op gaat. Ik heb bij sinterklaas werkelijk nooit minderwaardige slaafjes gedacht en ik heb dat ook absoluut niet terug gezien bij mijn leeftijdsgenoten, noch zie ik het terug bij de kinderen van nu. Jij wel (bij jezelf)?
Ik ga echt niet racistische elementen uit de samenleving bagatelliseren want ik geloof er echt wel in dat die nog aanwezig zijn. Om ze echter door een kleine groep mensen te laten projecteren op een onschuldige situatie waarbij die elementen momenteel helemaal niet spelen (en volgens jou ook niet gezien die 95% die het niet uitmaakt) gaat mij en heel veel andere mensen wel veel te ver.
Het verzet komt dus ook helemaal niet voort uit een bepaalde kleurverandering, maar uit veranderingen die ten onrechte opgedrongen worden door een groep moralisten.
pi_143881489
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:41 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ik zou de Hema boycotten.
pi_143881609
quote:
Deze man vergeten :')

quote:
Op 3 april 2012 vroeg verslaggever Lex Uiting voor de ochtendshow GIEL van radio-dj Giel Beelen aan Leerdam wat hij vond van de vervroegde vrijlating van "straatterrorist Jael Jablabla", een ter plekke verzonnen naam. In de uitgezonden beelden leek het alsof Leerdam vervolgens serieus vertelde dat hij zich uitgebreid in de zaak had verdiept en dat hij meer zou weten over de zogenaamde perikelen rond de niet-bestaande "Jablabla"; hij meldde verder dat hij zijn vicefractievoorzitter Jeroen Dijsselbloem "hier al over [heeft] gesproken". Op 4 april legde Leerdam zijn Kamerlidmaatschap neer, omdat hij vond dat hij door zijn uitspraken zijn geloofwaardigheid, die van zijn partij en die van de Tweede Kamer had aangetast
_O_ _O- :W
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_143881663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Deze man vergeten :')

[ afbeelding ]

[..]

_O_ _O- :W
Gahaah dat was zo grappig :D
  woensdag 27 augustus 2014 @ 14:10:06 #278
8369 speknek
Another day another slay
pi_143881702
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:56 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Als je dit vind - en ik ben het daar mee eens - wat is er dan vandaag de dag in dit specifieke geval (sinterklaas en pieten) nog over van het racistische element dat er misschien ooit aan heeft gezeten en wat is dan op dit moment nog wezenlijk nog het probleem?
Immers, je zegt dat bij 95% van de mensen(de overige 5% laten we even buiten beschouwing, je hebt namelijk in elk geval een groep die significant afwijkt van de norm naar welke kant dan ook) het toch niet uitmaakt welke kleur er met de pieten verbonden is waarmee je impliceert dat daar geen racistische gevoelens bij komen kijken. Is het dan echt genoeg dat iets waar ooit een luchtje aan gezeten heeft, maar wat momenteel in dit specifieke geval niet meer speelt (95% maakt het niet uit) en waar slechts een selecte groep zich aan stoort genoeg om iets helemaal te willen veranderen? Voor mij in ieder geval niet, en dat is echt niet omdat ik niet tegen verandering kan. Ik stoor me er wel aan dat aan iets waar ik (en jij waarschijnlijk ook) mee opgegroeid bent ineens een racistische lading gegeven wordt terwijl dat simpel voor mij niet op gaat. Ik heb bij sinterklaas werkelijk nooit minderwaardige slaafjes gedacht en ik heb dat ook absoluut niet terug gezien bij mijn leeftijdsgenoten, noch zie ik het terug bij de kinderen van nu. Jij wel (bij jezelf)?
Ik ga echt niet racistische elementen uit de samenleving bagatelliseren want ik geloof er echt wel in dat die nog aanwezig zijn. Om ze echter door een kleine groep mensen te laten projecteren op een onschuldige situatie waarbij die elementen momenteel helemaal niet spelen (en volgens jou ook niet gezien die 95% die het niet uitmaakt) gaat mij en heel veel andere mensen wel veel te ver.
Het verzet komt dus ook helemaal niet voort uit een bepaalde kleurverandering, maar uit veranderingen die ten onrechte opgedrongen worden door een groep moralisten.
Wat mij betreft gaat het puur en alleen om het uiterlijk. De dikke rode lippen, kroeshaar en oorbellen, dat is een negerkarikatuur en een racistische representatie die niet thuishoort op een kinderfeest. Zwarte Piet zelf is niet langer (heel erg) racistisch en kan wmb blijven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_143882505
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Al het leed in ons land wordt per definitie niet veroorzaakt door Nederlanders.
Dat is het ene (bizarre) uiterste. Het andere (bizarre) uiterste dat door sommige mensen gretig wordt aangehangen, is dat alle ellende wordt veroorzaakt door Nederlanders. Het gaat om een groep allochtonen én autochtone Nederlanders die kort gezegd zo'n beetje alles aan Nederland haten.
pi_143882572
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is het ene (bizarre) uiterste. Het andere (bizarre) uiterste dat door sommige mensen gretig wordt aangehangen, is dat alle ellende wordt veroorzaakt door Nederlanders. Het gaat om een groep allochtonen én autochtone Nederlanders die kort gezegd zo'n beetje alles aan Nederland haten.
Waarom ga jij in godsnaam serieus in op dat soort domme postings?

Jij wordt zeker vaak voor het lapje gehouden als journalist?
pi_143882668
quote:
15s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Over welke mensen heb je het dan concreet?
pi_143882749
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Over welke mensen heb je het dan concreet?
https://www.facebook.com/TattasBeLike?fref=ts

Lees dit maar even door.
pi_143882824
quote:
Vermakelijke page :D
pi_143883009
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vermakelijke page :D
Ja, en zie hoeveel comments er eigenlijk plat op gaan dat 'de Nederlander' de schuld van alles is. Werkloosheid? Schuld van de Nederlander. Crisis? Schuld van de Nederlander. Discussie over offerfeest? Tyfus tatta's zijn de schuldige. Dit is zeg maar het PVV volk onder de allochtonenbevolking.
pi_143883046
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, en zie hoeveel comments er eigenlijk plat op gaan dat 'de Nederlander' de schuld van alles is. Werkloosheid? Schuld van de Nederlander. Crisis? Schuld van de Nederlander. Discussie over offerfeest? Tyfus tatta's zijn de schuldige. Dit is zeg maar het PVV volk onder de allochtonenbevolking.
Gehehe dus dat. Bij de pvv achtige fb's is dit andersom :P
pi_143883147
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jezus man, je neemt het allemaal veel te serieus. Is gewoon een page met grappige plaatjes over autochtone Nederlanders.

50% van de mensen op die page zijn autochtonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peunage op 27-08-2014 15:02:50 ]
pi_143883233
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jezus man, je neemt het allemaal veel te serieus. Is gewoon een pagr met grappige plaatjes over autochtone Nederlanders.

Je hebt de pagina overduidelijk niet gelezen. Maakt niet uit, zolang je maar door hebt dat er debielen aan beide kanten van het spectrum rondlopen met gekke ideeën.
pi_143883240
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jezus man, je neemt het allemaal veel te serieus. Is gewoon een pagr met grappige plaatjes over autochtone Nederlanders.

Scorpie wordt ook een dagje ouder. Die snapt de humor van de jeugd niet zo goed meer.
pi_143883323
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt de pagina overduidelijk niet gelezen. Maakt niet uit, zolang je maar door hebt dat er debielen aan beide kanten van het spectrum rondlopen met gekke ideeën.
Die pagina is dan ook onleesbaar.

Maar dit lijken me niet de figuren waar elfletterig op doelt.
pi_143883334
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Scorpie wordt ook een dagje ouder. Die snapt de humor van de jeugd niet zo goed meer.
Is dit humor ja? Wow. Idiocracy komt steeds dichterbij.
pi_143883374
quote:
11s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is dit humor ja? Wow. Idiocracy komt steeds dichterbij.
Zeg niet dat het lollig is, maar ik weet dat die Tatta's be like door complete volksstammen wordt beschouwd als humor. Meestal is het met een knipoog.

Soort Belgengrap, maar dan met Hollanders als lijdend voorwerp.
pi_143883403
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik kom er regelmatig. 90% van de posts zijn gewoon lollig bedoeld, heel af en toe zit er een fucked up post tussen.
pi_143883418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeg niet dat het lollig is, maar ik weet dat die Tatta's be like door complete volksstammen wordt beschouwd als humor. Meestal is het met een knipoog.

Soort Belgengrap, maar dan met Hollanders als lijdend voorwerp.
Oh. Ik lees vooral veel discriminatie en racisme opmerkingen als iemand het waagt het te hebben over allochtone kwesties. Magoed, ik geloof je dan maar als je zegt dat het blijkbaar 'humor' zou moeten voorstellen. Is er ook een tegenhanger voor allochtonen ?
pi_143883423
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh. Ik lees vooral veel discriminatie en racisme opmerkingen als iemand het waagt het te hebben over allochtone kwesties. Magoed, ik geloof je dan maar als je zegt dat het blijkbaar 'humor' zou moeten voorstellen. Is er ook een tegenhanger voor allochtonen ?
Ja, NWS.
pi_143883491
quote:

[..]

Ja hoor, vaak ook beheerd door allochtonen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:08:49 #296
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143883499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs tong80's reacties hebben nog meer inhoud dan de jouwe.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:10:30 #297
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143883554
quote:
Lol, zure tatta gespot. :D

Tatta's be like: "Da is rasisme!"
pi_143883556
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:08 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Zelfs tong80's reacties hebben nog meer inhoud dan de jouwe.
Dat doet veel pijn, komend van een user die ik eigenlijk helemaal niet ken.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:11:32 #299
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143883585
quote:

[..]

Als je geen racistische tatta wilt zijn, moet je misschien stoppen met 'allochtone kwesties' te zeggen voor problemen die de hele maatschappij aangaan.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:11:56 #300
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143883597
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat doet veel pijn, komend van een user die ik eigenlijk helemaal niet ken.
Ik kan je zuurheid door mijn laptopscherm heen ruiken.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')