abonnement Unibet Coolblue
pi_143682540
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Toepasselijke plaatjes:





Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143682650
Dat eerste plaatje in de OP is op sommige momenten best herkenbaar. :')
pi_143682686
Tering naar de nering we gaan door, hoe dan ook :{ Echt iedereen dan ook maar iedereen is even tegen mij. En ze proberen me met alles maar dan ook alles te raken, zo van ach als we wat verder duwen dan flikkert hij vanzelf wel van de brug af... Dat werkt averechts, olie op het vuur heet dat ;(
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143682743
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:57 schreef Angkor het volgende:
Dat eerste plaatje in de OP is op sommige momenten best herkenbaar. :')
:Y Ik vind hem goed.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143682948
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:59 schreef kuolema het volgende:

[..]

:Y Ik vind hem goed.
Jij hebt toch ook sociale angst? Wat mij zo frustreert is dat ik echt wel sociaal en communicatief vaardig kan zijn. Ik heb het al zo vaak bewezen. Een voorbeeld: het lukt mij nu bijna niet om te bellen op het werk, terwijl ik dit een paar jaren geleden vaak moest doen en dit prima ging. En toch lukt het nu gewoon niet. Zo frustrerend. :r
pi_143683101
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:57 schreef ALDOBRANDINO het volgende:
Tering naar de nering we gaan door, hoe dan ook :{ Echt iedereen dan ook maar iedereen is even tegen mij. En ze proberen me met alles maar dan ook alles te raken, zo van ach als we wat verder duwen dan flikkert hij vanzelf wel van de brug af... Dat werkt averechts, olie op het vuur heet dat ;(
Ken de achtergrond niet, maar in ieder geval sterkte gewenst.
pi_143683166
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:02 schreef Angkor het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook sociale angst? Wat mij zo frustreert is dat ik echt wel sociaal en communicatief vaardig kan zijn. Ik heb het al zo vaak bewezen. Een voorbeeld: het lukt mij nu bijna niet om te bellen op het werk, terwijl ik dit een paar jaren geleden vaak moest doen en dit prima ging. En toch lukt het nu gewoon niet. Zo frustrerend. :r
Ja, maar ik vind mezelf helemaal niet sociaal vaardig :P

Wat dat bellen betreft, het is echt zo dat als je het regelmatig doet, het makkelijker gaat. Ik hoef het (gelukkig? helaas?) niet zo vaak te doen dus als het moet stel ik het vaak uit, doe ik het helemaal niet of doe ik het met trillende handen een nogal hoge hartslag.
Doe je het nu minder vaak dan vroeger?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143683179
Mn dag liep een beetje anders dan verwacht en ben een beetje van slag. Misschien moet ik mn verwachtingen eens bijstellen :')
pi_143683207
Wat waren je verwachtingen dan?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143683251
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:05 schreef Angkor het volgende:

[..]

Ken de achtergrond niet, maar in ieder geval sterkte gewenst.
Dank je wel, gebruik dit forum veelal om van mij af te schrijven. Achtergrond? Na een rottijd weer omhoog uit het dal aan het kruipen, andere mensen merken dat op zien dat niet zo zitten en proberen mij weer terug in te duwen.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143683433
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:07 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind mezelf helemaal niet sociaal vaardig :P

Wat dat bellen betreft, het is echt zo dat als je het regelmatig doet, het makkelijker gaat. Ik hoef het (gelukkig? helaas?) niet zo vaak te doen dus als het moet stel ik het vaak uit, doe ik het helemaal niet of doe ik het met trillende handen een nogal hoge hartslag.
Doe je het nu minder vaak dan vroeger?
Klopt, alleen in m'n huidige functie hoef ik amper te bellen. Dat was een paar jaar geleden wel anders. Privé kan ik het over het algemeen wel goed, ook al moet ik bijvoorbeeld over iets klagen.

Hoge hartslag en trillende handen; herkenbaar..
pi_143683490
Als je daar last van hebt misschien eens met een goede collega oefengesprekken houden?
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143683543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:09 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Dank je wel, gebruik dit forum veelal om van mij af te schrijven. Achtergrond? Na een rottijd weer omhoog uit het dal aan het kruipen, andere mensen merken dat op zien dat niet zo zitten en proberen mij weer terug in te duwen.
Klinken niet als mensen waar je nog langer mee om moet gaan dan! ;)
Ignorance is bliss
pi_143683592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:14 schreef ALDOBRANDINO het volgende:
Als je daar last van hebt misschien eens met een goede collega oefengesprekken houden?
M'n collega's bellen ook bijna niet, is echt back-office. Als ik vaak zou moeten bellen, wordt de druk ook minder. Een functie bij een klantenservice zou best goed kunnen gaan. Hoef ik echter maar een paar telefoontjes te doen, dan leg ik mezelf te veel druk op, waardoor ik erg veel spanning heb op dat moment.
pi_143683660
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:16 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Klinken niet als mensen waar je nog langer mee om moet gaan dan! ;)
Natuurlijk niet, maar ze weten jou wel te vinden dat is het grootste probleem.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:17 schreef Angkor het volgende:

[..]

M'n collega's bellen ook bijna niet, is echt back-office. Als ik vaak zou moeten bellen, wordt de druk ook minder. Een functie bij een klantenservice zou best goed kunnen gaan. Hoef ik echter maar een paar telefoontjes te doen, dan leg ik mezelf te veel druk op, waardoor ik erg veel spanning heb op dat moment.
Volgens mij ben je daar niet alleen in, heb weleens een collega gehad. Moest het meestal overnemen, want begon direct te stotteren en te sputteren.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143683873
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:18 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Volgens mij ben je daar niet alleen in, heb weleens een collega gehad. Moest het meestal overnemen, want begon direct te stotteren en te sputteren.
Grappig, maar ook triest: toen ik net begon (en vaker moest bellen) deed ik telefoontjes voor een collega omdat zij niet durfde. Nu zou me dat helaas niet lukken.
pi_143683921
quote:
10s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:23 schreef Angkor het volgende:

[..]

Grappig, maar ook triest: toen ik net begon (en vaker moest bellen) deed ik telefoontjes voor een collega omdat zij niet durfde. Nu zou me dat helaas niet lukken.
Is het vaak een standaard gesprek? Dan kan je iets van een afwerklijstje met vragen in elkaar knutselen. Zou kunnen helpen...
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143684023
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:24 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Is het vaak een standaard gesprek? Dan kan je iets van een afwerklijstje met vragen in elkaar knutselen. Zou kunnen helpen...
Ja, een goede tip. Ook al geprobeerd, maar het helpt helaas niet bij mij. Ik weet wel wat ik moet zeggen (ook zonder zo'n lijstje), maar door de spanning kom ik moeilijk uit m'n woorden.
pi_143684535
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:27 schreef Angkor het volgende:

[..]

Ja, een goede tip. Ook al geprobeerd, maar het helpt helaas niet bij mij. Ik weet wel wat ik moet zeggen (ook zonder zo'n lijstje), maar door de spanning kom ik moeilijk uit m'n woorden.
Eens een Logopedist raadplegen :)
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143684659
Kak, ik heb weer eens een vreetbui :') Altijd wel periodes dat ik dat vaker heb maar nu is het al maanden regelmatig. Altijd 's avonds. Ik zie een link met de mirtazapine.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:09 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Dank je wel, gebruik dit forum veelal om van mij af te schrijven. Achtergrond? Na een rottijd weer omhoog uit het dal aan het kruipen, andere mensen merken dat op zien dat niet zo zitten en proberen mij weer terug in te duwen.
Hoe doen ze dat dan?
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:13 schreef Angkor het volgende:

[..]

Klopt, alleen in m'n huidige functie hoef ik amper te bellen. Dat was een paar jaar geleden wel anders. Privé kan ik het over het algemeen wel goed, ook al moet ik bijvoorbeeld over iets klagen.

Hoge hartslag en trillende handen; herkenbaar..
Hoe komt het, denk je, dat het buiten je werk wel lukt? Wat maakt het enger op je werk?
En als je voor jezelf moet bellen naar een instantie, hoe gaat dat dan?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143685341
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:08 schreef kuolema het volgende:
Wat waren je verwachtingen dan?
Ik had in mn hoofd zitten dat ik iets met iemand had afgesproken maar dat is niet doorgegaan en dan ga ik twijfelen aan mezelf. Ik had gewoon te hoge verwachtingen ofzo.

En uiteraard heeft het GGZ niet gebeld. Ik geef ze morgen nog een kans. Als ze dan niet bellen dan dien ik maandag een klacht in en eis ik dat ze niks declareren. Ik ga mn eigen risico niet aanbreken voor een stel stumpers.
pi_143685969
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:40 schreef kuolema het volgende:
Kak, ik heb weer eens een vreetbui :') Altijd wel periodes dat ik dat vaker heb maar nu is het al maanden regelmatig. Altijd 's avonds. Ik zie een link met de mirtazapine.

[..]

Hoe doen ze dat dan?

Oude zaken weer doen oprakelen, op de man spelen. Hoe leg je dat juist uit, je een hand reiken dan loslaten zodat jij op je gezicht valt en dan nog een emmer stront eroverheen gooien.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143686098
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:18 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar ze weten jou wel te vinden dat is het grootste probleem.
Ellende weetje altijd te vinden, zo is het leven. Het is echter geen kwestie van of het je vindt, maar van hoe je er mee om gaat. Gelukkig kun je kiezen om die mensen uit je leven te snijden, of op zijn minst te negeren. Niet iedere mening is een ultieme waarheid. ;)
Ignorance is bliss
pi_143686738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:09 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Ellende weetje altijd te vinden, zo is het leven. Het is echter geen kwestie van of het je vindt, maar van hoe je er mee om gaat. Gelukkig kun je kiezen om die mensen uit je leven te snijden, of op zijn minst te negeren. Niet iedere mening is een ultieme waarheid. ;)
Weet je wat het is, ze komen letterlijk aan je stoep jankend aan. En dat zijn er veel welke met emmers ellende bij mij veelal voor de deur staan. Dan heeft men hulp nodig, welke ik ze bied met alle liefde, en zonder veroordelend te zijn.

Toch en heb enorm veel meegemaakt, dat ik zelf even ruimte nodig heb, dan komen de verwijten van zulke mensen. Dus dat komt dubbel hard aan, help eigenlijk iedereen maar bemerk dat zelf er juist vaak de dupe van ben. En zo kom jezelf nooit aan de dingen toe, die jezelf moet verwerken.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143693910
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:23 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Weet je wat het is, ze komen letterlijk aan je stoep jankend aan. En dat zijn er veel welke met emmers ellende bij mij veelal voor de deur staan. Dan heeft men hulp nodig, welke ik ze bied met alle liefde, en zonder veroordelend te zijn.

Toch en heb enorm veel meegemaakt, dat ik zelf even ruimte nodig heb, dan komen de verwijten van zulke mensen. Dus dat komt dubbel hard aan, help eigenlijk iedereen maar bemerk dat zelf er juist vaak de dupe van ben. En zo kom jezelf nooit aan de dingen toe, die jezelf moet verwerken.
Tijd om die mensen buiten te houden, hoe hard t ook is. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen geluk. (dat heb ik ook moeten leren...)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143702851
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:43 schreef zomertje het volgende:

[..]

Tijd om die mensen buiten te houden, hoe hard t ook is. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen geluk. (dat heb ik ook moeten leren...)
Volledig mee eens, blijft wel lastig. En zeker iets wat mijzelf moet aanleren.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143702992
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:23 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Weet je wat het is, ze komen letterlijk aan je stoep jankend aan. En dat zijn er veel welke met emmers ellende bij mij veelal voor de deur staan. Dan heeft men hulp nodig, welke ik ze bied met alle liefde, en zonder veroordelend te zijn.

Toch en heb enorm veel meegemaakt, dat ik zelf even ruimte nodig heb, dan komen de verwijten van zulke mensen. Dus dat komt dubbel hard aan, help eigenlijk iedereen maar bemerk dat zelf er juist vaak de dupe van ben. En zo kom jezelf nooit aan de dingen toe, die jezelf moet verwerken.
Lijken me een stel emotionele bloedzuigers; altijd nemen, nooit geven.

Daar wordt niemand echt beter van hoor. Als je echt voor ze wil zorgen, dan zal je af en toe ook voor jezelf moeten zorgen.
pi_143706475
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:19 schreef Gray het volgende:

[..]

Lijken me een stel emotionele bloedzuigers; altijd nemen, nooit geven.

Daar wordt niemand echt beter van hoor. Als je echt voor ze wil zorgen, dan zal je af en toe ook voor jezelf moeten zorgen.
Juist, ook tijdens gesprekken komt het maar van een kant, aan een stuk door. Alle ellende dumpen, en weg zijn ze. Nog even kijken of er wat te halen valt (heb veelal van alles liggen) en dan weg.

Wat het is, ben heel aardig doe nergens moeilijk over... Zijn er problemen in welke vorm dan ook, los ze op. Ben zelf zwaar chronisch ziek, maar help je toch mee met die koelkast naar boven te slepen. Heb je geen geld, krijg je het, verkoop amper wat op Marktplaats want geef het zo weg, al kom ik ook maar net rond.

Geeft niks houd van eenvoud, behulpzaam zijn, en dat alles. Maar ben weel altijd de zak. Terwijl de rest loopt te bitchen dat hun huis, auto en zooi allemaal te duur is.

Houd me bijna altijd aan de acht liever nieten...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143706988
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:52 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Juist, ook tijdens gesprekken komt het maar van een kant, aan een stuk door. Alle ellende dumpen, en weg zijn ze. Nog even kijken of er wat te halen valt (heb veelal van alles liggen) en dan weg.

Wat het is, ben heel aardig doe nergens moeilijk over... Zijn er problemen in welke vorm dan ook, los ze op. Ben zelf zwaar chronisch ziek, maar help je toch mee met die koelkast naar boven te slepen. Heb je geen geld, krijg je het, verkoop amper wat op Marktplaats want geef het zo weg, al kom ik ook maar net rond.

Geeft niks houd van eenvoud, behulpzaam zijn, en dat alles. Maar ben weel altijd de zak. Terwijl de rest loopt te bitchen dat hun huis, auto en zooi allemaal te duur is.

Houd me bijna altijd aan de acht liever nieten...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp die 'liever niet' niet zo. Het is gewoon "ik wil niet dat". Wat nou 'liever niet'..

Overigens herken ik het wel. Ik ben een deurmat die er pas later achterkomt dat ze een deurmat is :') maar ik heb nu voor de zoveelste keer besloten dat ik niet meer over me heen laat lopen _O-
pi_143708522
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:06 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik begrijp die 'liever niet' niet zo. Het is gewoon "ik wil niet dat". Wat nou 'liever niet'..

Overigens herken ik het wel. Ik ben een deurmat die er pas later achterkomt dat ze een deurmat is :') maar ik heb nu voor de zoveelste keer besloten dat ik niet meer over me heen laat lopen _O-
Omdat 'ik wil' betekent dat ik mijn wil naar een ander opleg ;( Dan klinkt 'liever niet' beter O+

Dat besluit heb ik aantal keer genomen en ook aangehouden bij bepaalde mensen, maar ze vallen iedere keer weer als eikels uit de boom (noem niemand een eikel hoor) voor je voeten :@
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143709209
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:15 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Volledig mee eens, blijft wel lastig. En zeker iets wat mijzelf moet aanleren.
Ik heb het ook hoor, vandaag nog toevallig over gesproken met een collega. En hoe dichter die vragende personen bij me staan, hoe moeilijker ik het vind. Ook al hebben ze mij al teveel aangedaan.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143709302
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:48 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Omdat 'ik wil' betekent dat ik mijn wil naar een ander opleg ;( Dan klinkt 'liever niet' beter O+

Dat besluit heb ik aantal keer genomen en ook aangehouden bij bepaalde mensen, maar ze vallen iedere keer weer als eikels uit de boom (noem niemand een eikel hoor) voor je voeten :@
Je hoeft niet aan de boom te hangen om een eikel te wezen? ;) (de humor mag wel tochtochtoch? O-) )
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143709462
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:06 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik heb het ook hoor, vandaag nog toevallig over gesproken met een collega. En hoe dichter die vragende personen bij me staan, hoe moeilijker ik het vind. Ook al hebben ze mij al teveel aangedaan.
is ook zo...

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:09 schreef zomertje het volgende:

[..]

Je hoeft niet aan de boom te hangen om een eikel te wezen? ;) (de humor mag wel tochtochtoch? O-) )
Die had ik gisteren al gehoord :D
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143717946
Ik stop met de groepstherapie ... vandaag besloten tijdens een gesprek met de psycholoog.
Ik was best opgelucht, al had ik dat niet verwacht.
Maar het voelt toch dubbel nu.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143719459
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:54 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik had in mn hoofd zitten dat ik iets met iemand had afgesproken maar dat is niet doorgegaan en dan ga ik twijfelen aan mezelf. Ik had gewoon te hoge verwachtingen ofzo.
Ik begrijp het niet helemaal.
Waarom ga je twijfelen aan jezelf? Omdat je denkt dat het is afgezegd omdat diegene met wie je had afgesproken je niet mag of zo? En wat heeft het te maken met hoge verwachtingen?
quote:
En uiteraard heeft het GGZ niet gebeld. Ik geef ze morgen nog een kans. Als ze dan niet bellen dan dien ik maandag een klacht in en eis ik dat ze niks declareren. Ik ga mn eigen risico niet aanbreken voor een stel stumpers.
Groot gelijk!
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:06 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Oude zaken weer doen oprakelen, op de man spelen. Hoe leg je dat juist uit, je een hand reiken dan loslaten zodat jij op je gezicht valt en dan nog een emmer stront eroverheen gooien.
Je maakt het hiermee niet echt duidelijker :P Maar ik snap dat het waarschijnlijk een lang verhaal wordt om dat uit te leggen. En dit is niet iets waar je je zo mee bezig zou moeten houden, want je schiet er niets mee op, met al die negativiteit.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143724746
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:52 schreef kuolema het volgende:
Ik stop met de groepstherapie ... vandaag besloten tijdens een gesprek met de psycholoog.
Ik was best opgelucht, al had ik dat niet verwacht.
Maar het voelt toch dubbel nu.
Klinkt goed, maar waarom voelt het dubbel?
Je had enkele dagen geleden ook iets geschreven waarbij ik me iets afvroeg... Je was zo gefrustreerd geraakt van creatieve therapie dat je het daarna op jezelf hebt afgereageerd. Maar moeten de therapeuten juist niet zulke dingen opvangen en voorkomen? Of ben ik nu te naïef? (hoop dat het niet opdringerig of aanvallend overkomt, maar dat is iets waarover ik oprecht verbaasd was).
pi_143725994
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:52 schreef kuolema het volgende:
Ik stop met de groepstherapie ... vandaag besloten tijdens een gesprek met de psycholoog.
Ik was best opgelucht, al had ik dat niet verwacht.
Maar het voelt toch dubbel nu.
En nu? Krijg je nog wel individuele therapie?

GGZ heeft overigens ook vandaag niet gebeld :') Dus ik bel maandag en dan even vragen wat ze denken te gaan declareren. Ik schrijf me het liefste uit en dan meld ik me wel aan bij maatschappelijk werk ofzo. Ben dat gekluns van psychologen even zat.
pi_143730951
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:52 schreef kuolema het volgende:
Ik stop met de groepstherapie ... vandaag besloten tijdens een gesprek met de psycholoog.
Ik was best opgelucht, al had ik dat niet verwacht.
Maar het voelt toch dubbel nu.
Goed dat je dat toch in overleg hebt gedaan, wel jammer ergens dat het "mislukt" is.

Ga je verder op individuele basis nu? Of doe je even geen therapie? (wat sowieso zal zijn gezien de wachtlijsten enzo)
pi_143734317
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 23:05 schreef Mange-tout het volgende:

[..]

Klinkt goed, maar waarom voelt het dubbel?
Je had enkele dagen geleden ook iets geschreven waarbij ik me iets afvroeg... Je was zo gefrustreerd geraakt van creatieve therapie dat je het daarna op jezelf hebt afgereageerd. Maar moeten de therapeuten juist niet zulke dingen opvangen en voorkomen? Of ben ik nu te naïef? (hoop dat het niet opdringerig of aanvallend overkomt, maar dat is iets waarover ik oprecht verbaasd was).
Omdat dat het soort van officieel maakt dat deze therapie niet werkt. De therapie duurt een jaar maar ik ga nu na vijf maanden weg. En toen ik eraan begon voelde het als mijn laatste hoop op verbetering. Dus dat maakt het ook wel eng.

Ze zoeken me dan wel op (als ik wegloop bij de therapie), maar dan wil ik niet praten dus dan heeft dat ook geen zin. En ze weten niet dat ik mezelf pijn heb gedaan. Dat wilde ik ook niet. Als ik dingen niet vertel, dan kunnen ze me natuurlijk ook niet helpen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 23:28 schreef Elvi het volgende:

[..]

En nu? Krijg je nog wel individuele therapie?

GGZ heeft overigens ook vandaag niet gebeld :') Dus ik bel maandag en dan even vragen wat ze denken te gaan declareren. Ik schrijf me het liefste uit en dan meld ik me wel aan bij maatschappelijk werk ofzo. Ben dat gekluns van psychologen even zat.
Dat is het plan ja. Ik wil namelijk verbetering.

Lekker dan :( Maar misschien komt er wel ineens vaart in als je dreigt een klacht in te dienen? Of in elk geval duidelijk maakt dat je al heel lang wacht en je NU hulp wilt?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 01:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Goed dat je dat toch in overleg hebt gedaan, wel jammer ergens dat het "mislukt" is.

Ga je verder op individuele basis nu? Of doe je even geen therapie? (wat sowieso zal zijn gezien de wachtlijsten enzo)
Ja, bij de psycholoog die ook van de groepstherapie is. Dus ik weet niet hoe het dan zit met wachttijden. Dat ga ik nog wel vragen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143741518
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 09:19 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja, bij de psycholoog die ook van de groepstherapie is. Dus ik weet niet hoe het dan zit met wachttijden. Dat ga ik nog wel vragen.
Gewoon vragen, anders zit je strakjes in de knel omdat je niet weet hoe lang je nog moet wachten :)
En je hebt altijd ons nog he? :P
pi_143742048
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Gewoon vragen, anders zit je strakjes in de knel omdat je niet weet hoe lang je nog moet wachten :)
En je hebt altijd ons nog he? :P
Haha dan kom ik hier gewoon een uur per week zeiken :P
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143742521
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:42 schreef kuolema het volgende:

[..]

Haha dan kom ik hier gewoon een uur per week zeiken :P
Is goed :P
pi_143746639
Sinds gisteren gaat het hier best aardig. Het plannen van die reis helpt waarschijnlijk mee.
pi_143756095
Pff ... ik ben echt veel te druk in mijn hoofd. Door positieve dingen van vandaag maar ook veel spanning. Kan me niet concentreren, dus afleiding zoeken lukt niet.

[ Bericht 70% gewijzigd door kuolema op 23-08-2014 22:58:57 (irrelevante rant) ]
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:16:22 #45
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143765656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:16 schreef zomertje het volgende:

[..]

28 augustus is volgende week. En ik wil je niet bang maken, maar zo'n gesprek is ook niet zaligmakend, het lost niet ineens alle problemen op. Je zult samen moeten zoeken naar de oorzaken en daar wat mee doen, en dat is een proces wat tijd nodig heeft. Voor de acute nood is dan toch misschien medicatie een goede oplossing.
Ja, dat is waar. Ik vind het alleen zo vervelend dat ik dan nog een week moet wachten. Ik heb het idee dat die medicijnen totaal niet werken. Ze maken me wel soort van gevoelloos, maar om de één of andere manier zijn bepaalde negatieve gevoelens sterker dan die medicijnen ofzo.

Nouja, ik ga m'n best doen om het vol te houden tot donderdag. Ik heb sowieso genoeg afleiding gepland. Maandag ga ik in m'n eentje lekker te winkelen en andere leuke dingen doen. Dinsdag en woensdag ben ik bij m'n beste vriendin en blijf ik bij haar slapen. En dan heb ik donderdag die afspraak met de psych.
Nu moet ik alleen voor vandaag nog even wat afleiding zoeken.
pi_143772766
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:16 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Ik vind het alleen zo vervelend dat ik dan nog een week moet wachten. Ik heb het idee dat die medicijnen totaal niet werken. Ze maken me wel soort van gevoelloos, maar om de één of andere manier zijn bepaalde negatieve gevoelens sterker dan die medicijnen ofzo.

Nouja, ik ga m'n best doen om het vol te houden tot donderdag. Ik heb sowieso genoeg afleiding gepland. Maandag ga ik in m'n eentje lekker te winkelen en andere leuke dingen doen. Dinsdag en woensdag ben ik bij m'n beste vriendin en blijf ik bij haar slapen. En dan heb ik donderdag die afspraak met de psych.
Nu moet ik alleen voor vandaag nog even wat afleiding zoeken.
Afleiding zoeken is goed, vooral doen :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143778227
Ik was op vakantie: ging redelijk met de eetstoornis. Geen paniekaanvallen gehad, dus daar ben ik tevreden over. Helaas had ik wel veel nachtmerries :(
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 24 augustus 2014 @ 19:10:14 #48
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143783522
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:52 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Juist, ook tijdens gesprekken komt het maar van een kant, aan een stuk door. Alle ellende dumpen, en weg zijn ze. Nog even kijken of er wat te halen valt (heb veelal van alles liggen) en dan weg.

Wat het is, ben heel aardig doe nergens moeilijk over... Zijn er problemen in welke vorm dan ook, los ze op. Ben zelf zwaar chronisch ziek, maar help je toch mee met die koelkast naar boven te slepen. Heb je geen geld, krijg je het, verkoop amper wat op Marktplaats want geef het zo weg, al kom ik ook maar net rond.

Geeft niks houd van eenvoud, behulpzaam zijn, en dat alles. Maar ben weel altijd de zak. Terwijl de rest loopt te bitchen dat hun huis, auto en zooi allemaal te duur is.

Houd me bijna altijd aan de acht liever nieten...
Dit is heel herkenbaar, want mijn moeder heeft hetzelfde probleem. Zij hebben jou nodig en je bent er voor ze, jij hebt hun nodig en ze zijn nergens te bekennen. Een tip, ben je beter of slechter af zonder die mensen? Vindt je het eng om jezelf in het diepe te storten, nieuwe mensen te zoeken en vervolgens die zoektocht aan te gaan of blijf je liever met de bloedzuigers die je nu hebt?

Anderen helpen is prima, maar je kunt alleen anderen helpen als je jezelf ook eens wat rust en hulp gunt. Het zijn niet voor niets HUN problemen, je hoeft je er niet verantwoordelijk voor te gaan voelen. Bekijk gewoon voor jezelf wanneer je het kunt hebben om iemand te helpen en wees af en toe gewoon lekker egoïstisch. Eerst jij, dan anderen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:52 schreef kuolema het volgende:
Ik stop met de groepstherapie ... vandaag besloten tijdens een gesprek met de psycholoog.
Ik was best opgelucht, al had ik dat niet verwacht.
Maar het voelt toch dubbel nu.
Enig idee wat je nu wilt gaan doen?
Ignorance is bliss
  zondag 24 augustus 2014 @ 19:13:35 #49
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143783669
Mijn nieuwe manier van omgaan met angsten lijkt vooralsnog te werken. Door continu te turven wanneer ik een beslissing maak over rust voor mezelf creëren of mezelf te uiten merk ik echt dat er een soort steunpilaar is in mijn hoofd. Ik kan mezelf nu fysiek laten zien dat ik wel degelijk mijn leven beter en dat geeft meer vertrouwen. Ik hoop dat het zich doorzet. :)

Ik maak me nu wel druk over dingen als 'wat als ik weer te veel aandacht aan anderen besteed en zo mezelf overbelast' (ja, elke keer is er weer een nieuwe zorg..), maar die voeg ik ook gewoon maar toe aan mijn rijtje. Elke keer als ik een beslissing maak om afstand te nemen van iemand anders' problematiek, noteer ik dat. Zo hoop ik ook op dat vlak te laten zien aan mezelf dat ik in staat ben om ook ruimte voor mezelf te creëren en dat ik niet iedereens problemen op me neem. :)
Ignorance is bliss
pi_143788094
Oke.

heb de afgelopen dagen het gevoel dat ik ben overreden door een vrachtwagen en of iemand messen heeft gebruikt om alles uit mijn hoofd te krijgen. Ontzettend veel hoofdpijn, op random momenten ontzettend duizelig (gewoon als ik zit). Naar buiten gaan is een uitdaging, want ik heb het gevoel dat iedereen mij aankijkt en ik word er heel zenuwachtig van en kom weer terug met nog meer hoofdpijn.

Enig idee?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143788422
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:37 schreef Californium het volgende:
Oke.

heb de afgelopen dagen het gevoel dat ik ben overreden door een vrachtwagen en of iemand messen heeft gebruikt om alles uit mijn hoofd te krijgen. Ontzettend veel hoofdpijn, op random momenten ontzettend duizelig (gewoon als ik zit). Naar buiten gaan is een uitdaging, want ik heb het gevoel dat iedereen mij aankijkt en ik word er heel zenuwachtig van en kom weer terug met nog meer hoofdpijn.

Enig idee?
Bij mij het teken dat het niet goed met me gaat en ik een stapje terug moet doen
of
te veel spanning
pi_143788654
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:42 schreef kvd het volgende:

[..]

Bij mij het teken dat het niet goed met me gaat en ik een stapje terug moet doen
of
te veel spanning
Ik heb de klachten sinds donderdag en letterlijk nadat ik thuis kwam na een presentatie op werk had (1e sinds lange tijd) en de ik eerste bijeenkomt van mijn sociale-fobie angstgroep. Alsof ik zoveel spanning had die van me afviel en ineens kwamen de klachten. Ik ga dan maar uit van de te veel spanning. ik hoop dat het niet erger wordt want soms moet ik even 2 keer met mijn ogen knipperen of ik sommige dingen wel goed zag (vlinders die uit mijn vuilnisbak vliegen, sommige dingen lijken scheef). Dan gaat het echt downhill volgens mij.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143789191
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:46 schreef Californium het volgende:

[..]

Ik heb de klachten sinds donderdag en letterlijk nadat ik thuis kwam na een presentatie op werk had (1e sinds lange tijd) en de ik eerste bijeenkomt van mijn sociale-fobie angstgroep. Alsof ik zoveel spanning had die van me afviel en ineens kwamen de klachten. Ik ga dan maar uit van de te veel spanning. ik hoop dat het niet erger wordt want soms moet ik even 2 keer met mijn ogen knipperen of ik sommige dingen wel goed zag (vlinders die uit mijn vuilnisbak vliegen, sommige dingen lijken scheef). Dan gaat het echt downhill volgens mij.
Dan vermoed ik dat het een teken van je lichaam is.

Niet heel toevallig begonnen met medicatie? Want het klinkt ook als bijwerkingen van medicatie.
pi_143789459
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:56 schreef kvd het volgende:

[..]

Dan vermoed ik dat het een teken van je lichaam is.

Niet heel toevallig begonnen met medicatie? Want het klinkt ook als bijwerkingen van medicatie.
Nee, al sinds mei aan de AD. Bijwerkingen heb ik al tijdje geen last meer van gehad.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143790257
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:37 schreef Californium het volgende:
Oke.

heb de afgelopen dagen het gevoel dat ik ben overreden door een vrachtwagen en of iemand messen heeft gebruikt om alles uit mijn hoofd te krijgen. Ontzettend veel hoofdpijn, op random momenten ontzettend duizelig (gewoon als ik zit). Naar buiten gaan is een uitdaging, want ik heb het gevoel dat iedereen mij aankijkt en ik word er heel zenuwachtig van en kom weer terug met nog meer hoofdpijn.

Enig idee?
duizeligheid kan van de spanning zijn, hoofdpijn ook. Probeer te ontspannen en rust te vinden :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143790360
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:11 schreef zomertje het volgende:

[..]

duizeligheid kan van de spanning zijn, hoofdpijn ook. Probeer te ontspannen en rust te vinden :)
Ik heb sinds donderdag niets kunnen doen :P wordt niet minder
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143794337
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:10 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Dit is heel herkenbaar, want mijn moeder heeft hetzelfde probleem. Zij hebben jou nodig en je bent er voor ze, jij hebt hun nodig en ze zijn nergens te bekennen. Een tip, ben je beter of slechter af zonder die mensen? Vindt je het eng om jezelf in het diepe te storten, nieuwe mensen te zoeken en vervolgens die zoektocht aan te gaan of blijf je liever met de bloedzuigers die je nu hebt?

Anderen helpen is prima, maar je kunt alleen anderen helpen als je jezelf ook eens wat rust en hulp gunt. Het zijn niet voor niets HUN problemen, je hoeft je er niet verantwoordelijk voor te gaan voelen. Bekijk gewoon voor jezelf wanneer je het kunt hebben om iemand te helpen en wees af en toe gewoon lekker egoïstisch. Eerst jij, dan anderen!

Mee eens, ben er al wat aan het afstoten of grenzen aan het aangeven. Zo van tot hier en niet verder... Heb op het moment wel wat beters te doen :)
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
  zondag 24 augustus 2014 @ 23:07:05 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143798297
Afgelopen dinsdag weer eens gebeld met een goede vriend van me die ik al zeker een jaar niet heb gezien of echt uitgebreid gesproken heb. En vrijdag hebben we een erg goede avond gehad. Flesje wijn, openhaard en veel gepraat. Emoties die loskwamen, gelachen, gehuild, gewoon echt een nouja bijzondere avond eig. Als afsluiter nog even in de sauna gezeten om half 3 snachts :+
Al met al heeft het me wel een beetje de ogen geopend. Vooral over mijn geslotenheid had ie wel wat nuttige dingen te zeggen. Eens kijken wat we daarmee kunnen doen :)
  zondag 24 augustus 2014 @ 23:10:37 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143798454
quote:
7s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:07 schreef Cue_ het volgende:
Afgelopen dinsdag weer eens gebeld met een goede vriend van me die ik al zeker een jaar niet heb gezien of echt uitgebreid gesproken heb. En vrijdag hebben we een erg goede avond gehad. Flesje wijn, openhaard en veel gepraat. Emoties die loskwamen, gelachen, gehuild, gewoon echt een nouja bijzondere avond eig. Als afsluiter nog even in de sauna gezeten om half 3 snachts :+
Al met al heeft het me wel een beetje de ogen geopend. Vooral over mijn geslotenheid had ie wel wat nuttige dingen te zeggen. Eens kijken wat we daarmee kunnen doen :)
^O^
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_143798515
In een grijs verleden heb ik vier jaar aan de Efexor gezeten vanwege een depressie. Op een dag besloot ik dat ik weer wilde léven. Ik ben toen cold turkey gestopt met de pillen, iets wat ik geweten heb ook. Drie weken lang echt ziek geweest. Ik lag te trillen in m'n bed, was gedesoriënteerd en voelde me buitengewoon naar. Maar het is het waard geweest. Toen de ontwenning voorbij was, werd ik langzamerhand weer mezelf. Ik ben zo blij met die overwinning.

Inmiddels is het een jaar of zes geleden en ben gelukkig nooit écht teruggevallen, maar soms trekt er iets aan me, vooral op de momenten dat het niet meezit. Dat blijft moeilijk, maar heb het tot op heden altijd wel weer overwonnen.

De reden om cold turkey te stoppen was overigens omdat ik geen steun kreeg van de huisarts. Ik wilde afbouwen, maar hij bleef maar zeggen dat we weer drie maanden moesten afwachten en dat we daarna zouden verderkijken. Het kan echter gevaarlijk zijn, heb ik begrepen.
pi_143799277
Bij de afbouwen periode nog niet gekomen maar ik heb nooit een opbouw periode gehad. Klinkt als jouw ervaring. Geen pretje. Slik mijn medicijnen ook heilig om dat te voorkomen.

Wel fijn dat het zo goed gaat.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  maandag 25 augustus 2014 @ 00:28:17 #62
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143801443
quote:
7s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:07 schreef Cue_ het volgende:
Afgelopen dinsdag weer eens gebeld met een goede vriend van me die ik al zeker een jaar niet heb gezien of echt uitgebreid gesproken heb. En vrijdag hebben we een erg goede avond gehad. Flesje wijn, openhaard en veel gepraat. Emoties die loskwamen, gelachen, gehuild, gewoon echt een nouja bijzondere avond eig. Als afsluiter nog even in de sauna gezeten om half 3 snachts :+
Al met al heeft het me wel een beetje de ogen geopend. Vooral over mijn geslotenheid had ie wel wat nuttige dingen te zeggen. Eens kijken wat we daarmee kunnen doen :)
Het kon zo rechtstreeks uit een film komen. ;)
Ignorance is bliss
  maandag 25 augustus 2014 @ 00:32:14 #63
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143801537
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:28 schreef duracellkonijntje het volgende:

Het kon zo rechtstreeks uit een film komen. ;)
Behalve dan dat we de volgende ochtend ieders ons kant weer opgingen en er geen seks of liefde aan te pas kwam :P
pi_143802056
quote:
7s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:07 schreef Cue_ het volgende:
Afgelopen dinsdag weer eens gebeld met een goede vriend van me die ik al zeker een jaar niet heb gezien of echt uitgebreid gesproken heb. En vrijdag hebben we een erg goede avond gehad. Flesje wijn, openhaard en veel gepraat. Emoties die loskwamen, gelachen, gehuild, gewoon echt een nouja bijzondere avond eig. Als afsluiter nog even in de sauna gezeten om half 3 snachts :+
Al met al heeft het me wel een beetje de ogen geopend. Vooral over mijn geslotenheid had ie wel wat nuttige dingen te zeggen. Eens kijken wat we daarmee kunnen doen :)
Lekker Cue :)
pi_143802176
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Behalve dan dat we de volgende ochtend ieders ons kant weer opgingen en er geen seks of liefde aan te pas kwam :P
Vriendschap is ook liefde!
pi_143804264
Als wederdienst, of zo. Fijn om behulpzame reacties te krijgen:
En dat meen ik echt oprecht!
  maandag 25 augustus 2014 @ 07:01:39 #67
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143804666
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Behalve dan dat we de volgende ochtend ieders ons kant weer opgingen en er geen seks of liefde aan te pas kwam :P
Volgens mij is dat wel goed voor jou. Iemand die gewoon lief voor jou is omdat jij jij bent. En niet omdat er (misschien) sex aan te pas komt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 25 augustus 2014 @ 08:26:21 #68
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143805102
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:01 schreef Murmeli het volgende:

Volgens mij is dat wel goed voor jou. Iemand die gewoon lief voor jou is omdat jij jij bent. En niet omdat er (misschien) sex aan te pas komt.
Ergens wou hij wel meer, dus moest alsnog af en toe de boot afhouden :')
  maandag 25 augustus 2014 @ 08:58:46 #69
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143805337
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 08:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ergens wou hij wel meer, dus moest alsnog af en toe de boot afhouden :')
Grrr!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_143806305
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:29 schreef Californium het volgende:
Bij de afbouwen periode nog niet gekomen maar ik heb nooit een opbouw periode gehad. Klinkt als jouw ervaring. Geen pretje. Slik mijn medicijnen ook heilig om dat te voorkomen.

Wel fijn dat het zo goed gaat.
Ik herinner me de eerste dagen inderdaad ook nog wel: ik werd er echt ziek van. Toch heb ik toen doorgezet omdat ik verwachtte dat het zijn effect wel zou gaan hebben. Helaas bleef dat uit, en pas na vier jaar dus zelf de stekker eruitgetrokken. Viel gelijk een kilo of 20 af (was eerst iets van 105 kg, nu 83). Die kilo's waren er dus bij gekomen in de periode dat ik de antidepressiva slikte, zonder dat ik anders was gaan eten.

Ik weet ook nog dat de huisarts heel makkelijk die pillen voorschreef. Ik wilde eigenlijk naar een psycholoog, maar hij schreef direct pillen voor en zei: als dat werkt, ga je naar de psycholoog. Op het moment dat ik daar zat, zat ik er compleet doorheen. Heb het toen geaccepteerd. Was ik maar niet zo meegaand geweest toen. :)
pi_143806487
O ik heb veel goede effecten van mijn antidepressiva hoor. Kon geen zin uitbrengen zonder te janken zonder mijn pilletjes. Zo leer je maar weer dat het voor iedereen weer anders werkt.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143806560
Klopt. Ik kreeg gewoon de voor mij verkeerde pillen. De huisarts werkte echter niet mee, en ik was niet stellig genoeg.
pi_143806681
Pfff net GGZ gebeld en als ik stop dan brengen ze alleen de 2 intakegesprekken in rekening. Alleen moet ik zo terugbellen omdat de psycholoog dan pas vrij is :') Ook leuk: op de website staat nog een telefoonnummer van het afsprakenbureau maar nu blijkt dat deze is opgeheven en mensen nu rechtstreeks met de behandelaar moeten bellen. Fijn dat ze dat ook communiceren naar de cliënten.
pi_143806914
:o

Herinneren jullie je mijn vriendinnengroepje nog die allemaal spontaan niks meer van zich lieten horen?
Ik appte mijn voormalige BFF vanochtend om haar te feliciteren met haar verjaardag en ik kreeg zowaar een dankjewel terug...flabbergasted...net maar een beleefde vraag gesteld en nu kijken of er een antwoord op komt. tot nu toe iig erg verrast door haar reactie...
pi_143809183
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 08:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ergens wou hij wel meer, dus moest alsnog af en toe de boot afhouden :')
Kun je beter met mannen omgaan die al bezet zijn, dan is die kans veel kleiner :P
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:24 schreef Elvi het volgende:
Pfff net GGZ gebeld en als ik stop dan brengen ze alleen de 2 intakegesprekken in rekening. Alleen moet ik zo terugbellen omdat de psycholoog dan pas vrij is :') Ook leuk: op de website staat nog een telefoonnummer van het afsprakenbureau maar nu blijkt dat deze is opgeheven en mensen nu rechtstreeks met de behandelaar moeten bellen. Fijn dat ze dat ook communiceren naar de cliënten.
Heb je ook gezegd dat je een klacht wou indienen?
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:35 schreef kvd het volgende:
:o

Herinneren jullie je mijn vriendinnengroepje nog die allemaal spontaan niks meer van zich lieten horen?
Ik appte mijn voormalige BFF vanochtend om haar te feliciteren met haar verjaardag en ik kreeg zowaar een dankjewel terug...flabbergasted...net maar een beleefde vraag gesteld en nu kijken of er een antwoord op komt. tot nu toe iig erg verrast door haar reactie...
Ja klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat het -dus- helemaal goed zit (denk niet dat ik dat jou hoef te vertellen, maar toch).
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:19:14 #76
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143809318
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
Kun je beter met mannen omgaan die al bezet zijn, dan is die kans veel kleiner :P
Deze was/is soort van bezet. Maar ook bij bezette mannen heb ik dit gedoe.
Zelfs vaker volgens mij :')
pi_143809536
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Deze was/is soort van bezet. Maar ook bij bezette mannen heb ik dit gedoe.
Zelfs vaker volgens mij :')
damn _O-
pi_143809579
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

Heb je ook gezegd dat je een klacht wou indienen?

Nee in het eerste gesprek niet. Ik belde net terug en toen bleek dat de vorige die ik aan de lijn had niet goed in de agenda had gekeken waardoor de psycholoog nu volgens deze agenda wel in gesprek was :') Ze wilde een terugbel-afspraak maken maar zei "ik weet niet of hij dat doet want ik hoor wel vaker dat hij niet terugbelt" waarop ik antwoordde "misschien kan ik dan beter een klacht indienen zodat hij even wakker wordt en het wel doet?" Toen kon ze me ineens wel doorverbinden :)

Ik kreeg de psycholoog aan de lijn en heb nu morgenochtend een afspraak met hem dus ik geef m nog 1 kans en we kijken hoe het loopt.
pi_143809619
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat het -dus- helemaal goed zit (denk niet dat ik dat jou hoef te vertellen, maar toch).
Klopt. Ga er ook niet vanuit dat er verder contact gaat komen. Het was vast een beleefdheid dank je wel.
pi_143810429
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:27 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee in het eerste gesprek niet. Ik belde net terug en toen bleek dat de vorige die ik aan de lijn had niet goed in de agenda had gekeken waardoor de psycholoog nu volgens deze agenda wel in gesprek was :') Ze wilde een terugbel-afspraak maken maar zei "ik weet niet of hij dat doet want ik hoor wel vaker dat hij niet terugbelt" waarop ik antwoordde "misschien kan ik dan beter een klacht indienen zodat hij even wakker wordt en het wel doet?" Toen kon ze me ineens wel doorverbinden :)

Ik kreeg de psycholoog aan de lijn en heb nu morgenochtend een afspraak met hem dus ik geef m nog 1 kans en we kijken hoe het loopt.
Zie je wel ^O^

Ik ben benieuwd :)
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:28 schreef kvd het volgende:

[..]

Klopt. Ga er ook niet vanuit dat er verder contact gaat komen. Het was vast een beleefdheid dank je wel.
Waarom nam je eigenlijk contact met haar op?
pi_143810935
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zie je wel ^O^

Ik ben benieuwd :)

[..]

Waarom nam je eigenlijk contact met haar op?
Geen idee, was een spontane actie van me omdat ik vond dat ik haar verjaardag niet kon laten voorbijgaan zonder een felicitatie. Had niet verwacht een reactie te krijgen en verwacht niet dat ik antwoord ga krijgen op de vraag die ik daarna stelde.
pi_143810967
Voor het eerst sinds 4 weken buiten om naar school te fietsen eerste schooldag.. Vol met angst in mijn lichaam ben ik op school gekomen.
(she/her)
pi_143812254
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:17 schreef kvd het volgende:

[..]

Geen idee, was een spontane actie van me omdat ik vond dat ik haar verjaardag niet kon laten voorbijgaan zonder een felicitatie. Had niet verwacht een reactie te krijgen en verwacht niet dat ik antwoord ga krijgen op de vraag die ik daarna stelde.
Superactie ^O^

Herkenbaar voor mijzelf ook _O-
pi_143812743
Mijn grootste angst is eigenlijk dat men er achter komt wie ik werkelijk ben en wat er allemaal gebeurt is. En wat ik uiteraard in al die jaren echt heb gedaan.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143813603
oke. Korte dag gehad op werk vandaag. op een gegeven moment hyperventilerend weggegaan. Alsof ik overal in de gaten wordt gehouden. Iemand bekend met de truman show?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143814462
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:40 schreef Californium het volgende:
oke. Korte dag gehad op werk vandaag. op een gegeven moment hyperventilerend weggegaan. Alsof ik overal in de gaten wordt gehouden. Iemand bekend met de truman show?
Heb je dat gevoel? :@
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143815251
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:40 schreef Californium het volgende:
oke. Korte dag gehad op werk vandaag. op een gegeven moment hyperventilerend weggegaan. Alsof ik overal in de gaten wordt gehouden. Iemand bekend met de truman show?
Jep, dat gevoel heb ik regelmatig. Dat is ook precies hoe ik het omschreef, alsof je in de Truman-show zit. Dat had ik als kind al.
Ik weet hoe kut het is :(
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143815368
Ik ben vandaag bij de decaan geweest en wat voelde ik me depri en hopeloos daarna zeg. Het lijkt dan allemaal zo uitzichtloos en dan wil ik liever dood.
Maar ik wist ook dat het gevoel weer wat weg zou ebben als ik thuis was, en dat is gelukkig het geval.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143815649
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:09 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Heb je dat gevoel? :@
Ja
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143815700
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:32 schreef kuolema het volgende:

[..]

Jep, dat gevoel heb ik regelmatig. Dat is ook precies hoe ik het omschreef, alsof je in de Truman-show zit. Dat had ik als kind al.
Ik weet hoe kut het is :(
Als kind ook wel eens ja. Maar nu lijkt het buitenproportioneel te worden...
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143815775
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:27 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee in het eerste gesprek niet. Ik belde net terug en toen bleek dat de vorige die ik aan de lijn had niet goed in de agenda had gekeken waardoor de psycholoog nu volgens deze agenda wel in gesprek was :') Ze wilde een terugbel-afspraak maken maar zei "ik weet niet of hij dat doet want ik hoor wel vaker dat hij niet terugbelt" waarop ik antwoordde "misschien kan ik dan beter een klacht indienen zodat hij even wakker wordt en het wel doet?" Toen kon ze me ineens wel doorverbinden :)

Ik kreeg de psycholoog aan de lijn en heb nu morgenochtend een afspraak met hem dus ik geef m nog 1 kans en we kijken hoe het loopt.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen :)
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:12 schreef UncleFunk het volgende:
In een grijs verleden heb ik vier jaar aan de Efexor gezeten vanwege een depressie. Op een dag besloot ik dat ik weer wilde léven. Ik ben toen cold turkey gestopt met de pillen, iets wat ik geweten heb ook. Drie weken lang echt ziek geweest. Ik lag te trillen in m'n bed, was gedesoriënteerd en voelde me buitengewoon naar. Maar het is het waard geweest. Toen de ontwenning voorbij was, werd ik langzamerhand weer mezelf. Ik ben zo blij met die overwinning.

Inmiddels is het een jaar of zes geleden en ben gelukkig nooit écht teruggevallen, maar soms trekt er iets aan me, vooral op de momenten dat het niet meezit. Dat blijft moeilijk, maar heb het tot op heden altijd wel weer overwonnen.

De reden om cold turkey te stoppen was overigens omdat ik geen steun kreeg van de huisarts. Ik wilde afbouwen, maar hij bleef maar zeggen dat we weer drie maanden moesten afwachten en dat we daarna zouden verderkijken. Het kan echter gevaarlijk zijn, heb ik begrepen.
Ik was ook van plan cold turkey te stoppen met ad. 1 dag niet genomen toen, maar toen bedacht ik me gelukkig. Nu ben ik langzaam aan het afbouwen.

Maar ik snap het wel, dat je niet wilde afwachten. Het maakt mij ook enorm ongeduldig.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143815781
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:44 schreef Californium het volgende:

[..]

Ja
Niet leuk ;(
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143816337
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:46 schreef Californium het volgende:

[..]

Als kind ook wel eens ja. Maar nu lijkt het buitenproportioneel te worden...
Ik heb geen tips of zo denk ik ...
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143816762
Psycholoog gebeld. Ze gaat het morgen bespreken. Lijken psychotische klachten.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143816845
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:21 schreef Californium het volgende:
Psycholoog gebeld. Ze gaat het morgen bespreken. Lijken psychotische klachten.
Dat wilde ik dus niet zeggen :@
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143816977
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:21 schreef Californium het volgende:
Psycholoog gebeld. Ze gaat het morgen bespreken. Lijken psychotische klachten.
Sterkte...

Hier brakkiebrak thuis. Meh..
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143817053
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:48 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik was ook van plan cold turkey te stoppen met ad. 1 dag niet genomen toen, maar toen bedacht ik me gelukkig. Nu ben ik langzaam aan het afbouwen.

Maar ik snap het wel, dat je niet wilde afwachten. Het maakt mij ook enorm ongeduldig.
Ik heb afgebouwd naar de helft. Hierdoor heb ik meer ups en downs, het gevoel meer te voelen. Maar het helpt nog net genoeg om de ergste paniek te onderdrukken.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143817092
Thx.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143817472
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:31 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik heb afgebouwd naar de helft. Hierdoor heb ik meer ups en downs, het gevoel meer te voelen. Maar het helpt nog net genoeg om de ergste paniek te onderdrukken.
Dit bevalt je dus beter?
Ik zit nu sinds een week op de helft van mijn dosis, maar merk geen verschil. Kan ook wel kloppen aangezien ik niet het idee had dat het werkt.
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:21 schreef Californium het volgende:
Psycholoog gebeld. Ze gaat het morgen bespreken. Lijken psychotische klachten.
Ik hoop het niet voor je ... sterkte.
Ik heb toevallig morgen een gesprek met een psychiater over dit onderwerp.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143817757
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:43 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dit bevalt je dus beter?
Ik zit nu sinds een week op de helft van mijn dosis, maar merk geen verschil. Kan ook wel kloppen aangezien ik niet het idee had dat het werkt.
Dan heeft t ook geen zin om ze te nemen. Bij mij bevalt t beter omdat ik ook meer plezier ervaar. En als t teveel paniek wordt dan heb ik een paar pammetjes voor nood gekregen :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143817999
Lekker mezelf verwend en naar de appie geweest :D

Zit nu te genieten van een croissantje, een borrel en ekte salami (van zo'n lange worst zeg maar :P ).

Soms moet je jezelf gewoon wat kleins gunnen en de liefde van de man gaat nou eenmaal door de maag he? :P
pi_143818166
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:43 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dit bevalt je dus beter?
Ik zit nu sinds een week op de helft van mijn dosis, maar merk geen verschil. Kan ook wel kloppen aangezien ik niet het idee had dat het werkt.

[..]

Ik hoop het niet voor je ... sterkte.
Ik heb toevallig morgen een gesprek met een psychiater over dit onderwerp.
succes!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143818216
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:31 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik heb afgebouwd naar de helft. Hierdoor heb ik meer ups en downs, het gevoel meer te voelen. Maar het helpt nog net genoeg om de ergste paniek te onderdrukken.
Dit is exact mijn eigen ervaring geweest, had zo van mijn hand getikt kunnen zijn :Y

Ik zit nu (ik denk?) bijna een jaar op de halve dosis en voel idd meer, maar de slechte stemming is niet teruggekomen :)
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:35 schreef kuolema het volgende:
Ik ben vandaag bij de decaan geweest en wat voelde ik me depri en hopeloos daarna zeg. Het lijkt dan allemaal zo uitzichtloos en dan wil ik liever dood.
Maar ik wist ook dat het gevoel weer wat weg zou ebben als ik thuis was, en dat is gelukkig het geval.
Vind ik wel knap dat je hier op zo'n dergelijke manier rekening mee kunt houden :)
Ik heb daar altijd moeite mee gehad (om het los te laten, omdat dat gevoel op zo'n moment zo intens is).
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:18:32 #104
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143818433
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:09 schreef Californium het volgende:

[..]

succes!
Dank :)
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit is exact mijn eigen ervaring geweest, had zo van mijn hand getikt kunnen zijn :Y

Ik zit nu (ik denk?) bijna een jaar op de halve dosis en voel idd meer, maar de slechte stemming is niet teruggekomen :)

[..]

Vind ik wel knap dat je hier op zo'n dergelijke manier rekening mee kunt houden :)
Ik heb daar altijd moeite mee gehad (om het los te laten, omdat dat gevoel op zo'n moment zo intens is).
Thanks, het viel mij dus ook op dat ik dat zelfs op zo'n moment toch kan bedenken.
Het lukt me wel vaker, maar helaas niet altijd. Maar wel een goed teken denk ik. Relativeringsvermogen en zelfkennis.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143818719
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:18 schreef kuolema het volgende:

[..]

Thanks, het viel mij dus ook op dat ik dat zelfs op zo'n moment toch kan bedenken.
Het lukt me wel vaker, maar helaas niet altijd. Maar wel een goed teken denk ik. Relativeringsvermogen en zelfkennis.
Vind ik heel knap dat je dat kunt, ik had daar altijd heel veel moeite mee en -moest- gewoon afleiding hebben.

Ja klopt, alleen moet ik altijd een beetje gokken wat mn gevoelens betreft dus zocht ik vroeger maar gewoon een escape op (drank, blowen, gamen, heeeeeeel veel wandelen/fietsen) want ik wist me er toch geen raad mee.

Echt typisch survivalmodus voor mij toen en ik kon er niet echt mee omgaan (mn leven stond gewoon stil).
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:39:50 #106
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143818998
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vind ik heel knap dat je dat kunt, ik had daar altijd heel veel moeite mee en -moest- gewoon afleiding hebben.

Ja klopt, alleen moet ik altijd een beetje gokken wat mn gevoelens betreft dus zocht ik vroeger maar gewoon een escape op (drank, blowen, gamen, heeeeeeel veel wandelen/fietsen) want ik wist me er toch geen raad mee.

Echt typisch survivalmodus voor mij toen en ik kon er niet echt mee omgaan (mn leven stond gewoon stil).
Het is helaas niet zo dat het gevoel van wanhoop door die gedachten verdwijnt. Het is nog steeds intens en ik moet het gewoon uitzitten. Het zorgt er alleen voor dat ik geen gekke/impulsieve dingen doe.

Als het gevoel erger is, weet ik vaak ook echt niet wat het is, waar het vandaan komt en vooral wat ik ermee moet. Dan heb ik ook een aantal ongezonde escape-opties (automutilatie, alcohol, te veel pillen nemen, slapen (naja dat laatste is niet echt ongezond). En denk ik vooral aan de ultieme escape. Deze dingen gebeuren ook nog steeds.

Hoe zou dat nu gaan bij jou dan?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143819454
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het is helaas niet zo dat het gevoel van wanhoop door die gedachten verdwijnt. Het is nog steeds intens en ik moet het gewoon uitzitten. Het zorgt er alleen voor dat ik geen gekke/impulsieve dingen doe.

Als het gevoel erger is, weet ik vaak ook echt niet wat het is, waar het vandaan komt en vooral wat ik ermee moet. Dan heb ik ook een aantal ongezonde escape-opties (automutilatie, alcohol, te veel pillen nemen, slapen (naja dat laatste is niet echt ongezond). En denk ik vooral aan de ultieme escape. Deze dingen gebeuren ook nog steeds.

Hoe zou dat nu gaan bij jou dan?
Vetgedrukte = waarheid ;(

Hoe dat nu bij mij gaat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door magnetronkoffie op 26-08-2014 21:01:25 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:00:09 #108
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143819654
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vetgedrukte = waarheid ;(

Hoe dat nu bij mij gaat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143819744
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:00 schreef kuolema het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naja, het klinkt misschien niet zo positief, maar het voelt wel een end beter :)
Ik heb zoveel shit meegemaakt (vooral wat depressieve gevoelens betreft) dat ik dat wat ik nu heb, wel kan liefhebben :)

Het is niet veel, maar het is een verbetering en elke verbetering is een goeie :)

En voor hetzelfde geld had ik van de ultieme escape gebruikt gemaakt en had ik alle leukere dingen van dezerdagen nooit meegemaakt :)

Maar goed, ik ben dan ook een ontzettend koppige optimist :D :P
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:04:51 #110
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143819802
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Naja, het klinkt misschien niet zo positief, maar het voelt wel een end beter :)
Ik heb zoveel shit meegemaakt (vooral wat depressieve gevoelens betreft) dat ik dat wat ik nu heb, wel kan liefhebben :)

Het is niet veel, maar het is een verbetering en elke verbetering is een goeie :)

En voor hetzelfde geld had ik van de ultieme escape gebruikt gemaakt en had ik alle leukere dingen van dezerdagen nooit meegemaakt :)

Maar goed, ik ben dan ook een ontzettend koppige optimist :D :P
Dat bewijst dan ook hoe diep je hebt gezeten.

Ik ben niet zo'n optimist :P
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143820102
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:04 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat bewijst dan ook hoe diep je hebt gezeten.

Ik ben niet zo'n optimist :P
Humor (en dan vooral zelfspot _O- ) wil nog wel eens de boel opluchten :)
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:17:15 #112
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143820135
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Humor (en dan vooral zelfspot _O- ) wil nog wel eens de boel opluchten :)
Inderdaad! Dat heb ik wel zo af en toe :) (maar dan wel pessimistische zelfspot :P)
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143820277
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:17 schreef kuolema het volgende:

[..]

Inderdaad! Dat heb ik wel zo af en toe :) (maar dan wel pessimistische zelfspot :P)
Dat is wel belangrijk, want dat sleepte me er wel een beetje doorheen :)
pi_143820822
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Humor (en dan vooral zelfspot _O- ) wil nog wel eens de boel opluchten :)
ja, graag, zelfspot ftw :)
en ook blij dat ik regelmatig kan genieten van fijne dingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:52:24 #115
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143823268
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:06 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Mee eens, ben er al wat aan het afstoten of grenzen aan het aangeven. Zo van tot hier en niet verder... Heb op het moment wel wat beters te doen :)
Precies, dat is de instelling! :) Eerst jij en dan de rest.

quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Behalve dan dat we de volgende ochtend ieders ons kant weer opgingen en er geen seks of liefde aan te pas kwam :P
Hahaha, nouja zo gaat het in films eerst ook altijd. ;)
Ignorance is bliss
pi_143834388
Vanmiddag teveel geslapen, en nu insomnia dus... gerommel in mn hoofd :{
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143847229
Oja hoi. Bijna freeking out here. Lala
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143847695
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:47 schreef Californium het volgende:
Oja hoi. Bijna freeking out here. Lala
Waarom?
pi_143848617
Gaat niet zo goed hier. De laatste paar weken ben ik al vermoeid en sinds zaterdag is het erger geworden. Ik heb het gevoel alsof ik een week kan slapen. De verleiding om op bed te gaan liggen is zo groot. Alleen geen zin om 's middags te slapen en dan weer een halve nacht wakker te liggen. :{
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:51:23 #120
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143849166


[ Bericht 51% gewijzigd door kuolema op 26-08-2014 17:38:41 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:54:00 #121
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143849249
En ik ben zo boos op mezelf maar ook zo verdrietig omdat sommige dingen gewoon niet lukken, hoe simpel het ook is. En ik weet dat het een keuze is maar zo voelt het niet.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143850331
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:54 schreef kuolema het volgende:
En ik ben zo boos op mezelf maar ook zo verdrietig omdat sommige dingen gewoon niet lukken, hoe simpel het ook is. En ik weet dat het een keuze is maar zo voelt het niet.
Zo pijnlijk herkenbaar :*
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:21:53 #123
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143850348
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het is helaas niet zo dat het gevoel van wanhoop door die gedachten verdwijnt. Het is nog steeds intens en ik moet het gewoon uitzitten. Het zorgt er alleen voor dat ik geen gekke/impulsieve dingen doe.

Als het gevoel erger is, weet ik vaak ook echt niet wat het is, waar het vandaan komt en vooral wat ik ermee moet. Dan heb ik ook een aantal ongezonde escape-opties (automutilatie, alcohol, te veel pillen nemen, slapen (naja dat laatste is niet echt ongezond). En denk ik vooral aan de ultieme escape. Deze dingen gebeuren ook nog steeds.

Hoe zou dat nu gaan bij jou dan?
Heel goed dat je de boel in ieder geval uit probeert te zitten. Maak je het niet erger voor jezelf dan dat het al is. Denk je dat je die lijn, hoe moeilijk het ook is om die gevoelens te voelen, door te trekken naar als het echt hevig aanwezig is?
Ignorance is bliss
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:23:56 #124
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143850448
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:21 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Heel goed dat je de boel in ieder geval uit probeert te zitten. Maak je het niet erger voor jezelf dan dat het al is. Denk je dat je die lijn, hoe moeilijk het ook is om die gevoelens te voelen, door te trekken naar als het echt hevig aanwezig is?
Ik denk dat dat wel mogelijk is, maar dat is nog ver weg. Dan moet er wel wat veranderen.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:28:43 #125
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143850645
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:23 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel mogelijk is, maar dat is nog ver weg. Dan moet er wel wat veranderen.
Wat zou er moeten veranderen?
Ignorance is bliss
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:35:05 #126
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143850911
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Wat zou er moeten veranderen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:05:36 #127
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143851947
vanaf nu gaan we niets meer in spoilers zetten en de oplettende kijker zal dus door hebben wat ik bedoel...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:08:59 #128
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143852041
Waarom dan?
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:17:10 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143852282
omdat ik geen zin heb in al die zelfmoord referenties en escapes en weet ik wat allemaal nog meer, dit topic is niet bedoeld als downward spiral (gaat hier over meerdere users dus, ik wil er niemand specifiek uitpikken).

zet eens op een rijtje die 15 dingen waar je je druk over maakt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:21:07 #130
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143852418
Daarom staat het ook in een spoiler. Zeg dan meteen waar het om gaat.

En al gedaan.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:23:51 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143852518
een spoiler is er niet voor om off policy te gaan lopen praten, het is niet alsof het er niet staat of zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:25:33 #132
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143852559
Het geeft mensen wel de mogelijkheid om ervoor te kiezen om het niet te lezen als ze weten dat ze snel getriggerd zijn, in plaats van dat ze het automatisch lezen.
Maar goed, ik zal me wat meer inhouden.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:23:59 #133
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143854238
En zoals gezegd, het is niet specifiek gericht op jou maar in het algemeen :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143854945
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:23 schreef Re het volgende:
En zoals gezegd, het is niet specifiek gericht op jou maar in het algemeen :)
Mag je een spoiler ook gebruiken om dingen uit de zoekengines te houden, of werkt dit niet zo? Dat wil ik wel eens.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:52:15 #135
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143855165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:46 schreef zomertje het volgende:

[..]

Mag je een spoiler ook gebruiken om dingen uit de zoekengines te houden, of werkt dit niet zo? Dat wil ik wel eens.
Lijkt mij dat als je niet wilt dat het gevonden kan worden, je het gewoon niet moet posten. En het evt met iemand in DM/PM ofzo moet doen als je het dan toch met een fokker/ fokkers wilt delen.
pi_143855405
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:52 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Lijkt mij dat als je niet wilt dat het gevonden kan worden, je het gewoon niet moet posten. En het evt met iemand in DM/PM ofzo moet doen als je het dan toch met een fokker/ fokkers wilt delen.
Het lucht wel eens op om te posten, maar dan hoeft niet de hele wereld alles te weten toch?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:00:04 #137
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143855462
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:58 schreef zomertje het volgende:

Het lucht wel eens op om te posten, maar dan hoeft niet de hele wereld alles te weten toch?
Snap ik helemaal. Maar thats the internet. Iets op het internet is voor de hele wereld, in spoiler of niet. Daarbij lokt een spoiler (voor mij) eerder uit om het juist te lezen, omdat het dan vaak 'geheimer' is, dus interessanter
pi_143856583
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:54 schreef kuolema het volgende:
En ik ben zo boos op mezelf maar ook zo verdrietig omdat sommige dingen gewoon niet lukken, hoe simpel het ook is. En ik weet dat het een keuze is maar zo voelt het niet.
Lukt iets niet, dan weet je dat je een andere methode moet zoeken. Boos en verdrietig worden mag, maar zal niet helpen. Wel kan je die emotionele energie, om het maar zo te noemen, aanzetten tot het verbeteren van je situatie. Ga echter niet bij de pakken neer zitten wanneer iets niet lukt, want een ding is zeker, namelijk dat je zal moeten bewegen om beweging in je leven te krijgen.
pi_143857686
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Lukt iets niet, dan weet je dat je een andere methode moet zoeken. Boos en verdrietig worden mag, maar zal niet helpen. Wel kan je die emotionele energie, om het maar zo te noemen, aanzetten tot het verbeteren van je situatie. Ga echter niet bij de pakken neer zitten wanneer iets niet lukt, want een ding is zeker, namelijk dat je zal moeten bewegen om beweging in je leven te krijgen.
Mee eens.
Hier iets soortgelijks, afgelopen weekend een belangrijke knoop doorgehakt. Vorige week heb ik aangegeven dat ik iets met ervaringskundigheid zou willen doen, m'n werkgever heeft mij een opleiding aangeboden. Die zag ik totaal niet aankomen ook, wat ervoor zorgde dat ik behoorlijk in paniek raakte en angstig werd. Daarbij zit er bij mij behoorlijk veel wrok naar m'n werkgever omdat ze een paar maanden geleden nog van mij af wilden.
Na een flinke avond/nacht bomen met vriendlief (voors/tegens/beren afschieten) besloten om het maar te gaan doen.
Dit kwam een beetje tegelijk met het moment dat ik mij besefte dat ik mijn werk niet meer zo goed aankan qua stress. Al met al een mooie opening voor een nieuwe start :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143858123
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ik naar de psycholoog moest en veel mensen in de wachtkamer.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143858631
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:59 schreef minthy het volgende:

[..]

Mee eens.
Hier iets soortgelijks, afgelopen weekend een belangrijke knoop doorgehakt. Vorige week heb ik aangegeven dat ik iets met ervaringskundigheid zou willen doen, m'n werkgever heeft mij een opleiding aangeboden. Die zag ik totaal niet aankomen ook, wat ervoor zorgde dat ik behoorlijk in paniek raakte en angstig werd. Daarbij zit er bij mij behoorlijk veel wrok naar m'n werkgever omdat ze een paar maanden geleden nog van mij af wilden.
Na een flinke avond/nacht bomen met vriendlief (voors/tegens/beren afschieten) besloten om het maar te gaan doen.
Dit kwam een beetje tegelijk met het moment dat ik mij besefte dat ik mijn werk niet meer zo goed aankan qua stress. Al met al een mooie opening voor een nieuwe start :)
Gaaf, hou ons maar op de hoogte. Ik twijfel hier ook een beetje over, omdat ik schijnbaar bij therapie vaak de goede opmerkingen maak tegen mn mede groepsleden.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143858662
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Snap ik helemaal. Maar thats the internet. Iets op het internet is voor de hele wereld, in spoiler of niet. Daarbij lokt een spoiler (voor mij) eerder uit om het juist te lezen, omdat het dan vaak 'geheimer' is, dus interessanter
Het gaat ook niet om de Fok lezers, maar meer om de Google snuffelaars
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143860008
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:23 schreef zomertje het volgende:

[..]

Gaaf, hou ons maar op de hoogte. Ik twijfel hier ook een beetje over, omdat ik schijnbaar bij therapie vaak de goede opmerkingen maak tegen mn mede groepsleden.
Binnen de GGZ wordt de inzet van ervaring steeds belangrijker, als je de kans krijgt; doen!
De ellende hier is dat studeren naast werken mij vorig jaar een burnout heeft opgeleverd met alle ellende van dien. Eens kijken hoe dat aan te pakken :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:04:41 #144
47102 Elvi
miemkwien
pi_143860380
Ik heb vannochtend mn gesprek bij de psycholoog gehad. Hij bood zn excuses aan over het gelopen is. Donderdag wordt ik eindelijk in het team besproken en dan kijken wat er gaat gebeuren. Waarschijnlijk een autisme-test, maar dan in een andere vorm omdat ik liever niet mn ouders erbij wil hebben.
Verder dacht hij aan een angststoornis bij mij, waardoor ik nu bijna de hele DSM wel gehad heb :P

En... ik krijg misschien een SPV'er. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Het is wel erg veel hulp ineens: spv'er, psycholoog en psychiater :') Maar goed die gaat me begeleiden met praktische zaken. Onder andere een aanmelding bij het UWV voor een bijstandsuitkering. Waar ik dus echt niet op zit te wachten :{ Ik baal ervan dat de psych daar zo over doorging, maar hij vind dat ik teveel kansen laat liggen door mezelf niet aan te melden (oa dus een inkomen, een eigen huis, en daarmee vrijheid). Ik vind dat ik mezelf juist in bescherming neem door me niet aan te melden omdat de mensen bij het UWV niet de meest vriendelijke, warme figuren zijn :')
pi_143860712
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:05 schreef Re het volgende:
vanaf nu gaan we niets meer in spoilers zetten en de oplettende kijker zal dus door hebben wat ik bedoel...
Hoi Re :)

Ik weet niet of ik ook bedoeld werd, het enige waarnaar ik refereerde was dat ik daar al 2 jaar nauwelijks nog aan gedacht had en daarvoor veel vaker.

De reden dat ik het in een spoiler zette was zodat de mensen wiens mijn persoonlijke sores niet zoveel kunnen boeien het ook niet hoevel te lezen, zodat ik het makkelijker terug kon vinden en zodat het niet zo duidelijk was dat het in een quote stond (ik was gisteren al van plan dit bericht vandaag te wissen, wat ik zojuist dus ook gedaan heb, precies zoals gepland :) ).
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Snap ik helemaal. Maar thats the internet. Iets op het internet is voor de hele wereld, in spoiler of niet. Daarbij lokt een spoiler (voor mij) eerder uit om het juist te lezen, omdat het dan vaak 'geheimer' is, dus interessanter
Ja, daar heb je wel een punt. Volgende keer zet ik buiten de spoiler wel neer dat het om persoonlijke sores gaat zodat mensen die het niet boeien, het ook niet hoeven te lezen (bovendien is mn gebruik van spoilers anders in een normaal topic dan in een sc bijvoorbeeld, misschien dat dit niet voor iedereen duidelijk is).
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:55 schreef minthy het volgende:

[..]

Binnen de GGZ wordt de inzet van ervaring steeds belangrijker, als je de kans krijgt; doen!
De ellende hier is dat studeren naast werken mij vorig jaar een burnout heeft opgeleverd met alle ellende van dien. Eens kijken hoe dat aan te pakken :P
Ik heb het zelf ook overwogen (en overweeg het nog steeds). Echter is het project waaraan ik deel nam, niet geslaagd voor mij (door persoonlijke omstandigheden, niet zozeer omdat het project zo slecht was ofzo (wat het trouwens niet was)).

Dus houd ik het voorlopig wel eventjes bij fok :P
pi_143860778
@ elvi. Ja maar wil je niet je eigen plekje? Ik weet niet precies wat voor een probleem je hebt, maar voor mij zou thuis wonen niet echt een optie zijn want dan zou het alleen maar erger worden. En nu is er hulp voor je daarmee. Probeer het iig! Ik zou het de moeite waard vinden. Ik grijp alle opties aan die ze mij bieden. :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143860827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:10 schreef Californium het volgende:

[..]

Omdat ik naar de psycholoog moest en veel mensen in de wachtkamer.
Was je bang voor de mensen of de psycholoog? :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:04 schreef Elvi het volgende:
[..] een aanmelding bij het UWV voor een bijstandsuitkering. Waar ik dus echt niet op zit te wachten :{ Ik baal ervan dat de psych daar zo over doorging, maar hij vind dat ik teveel kansen laat liggen door mezelf niet aan te melden (oa dus een inkomen, een eigen huis, en daarmee vrijheid). Ik vind dat ik mezelf juist in bescherming neem door me niet aan te melden omdat de mensen bij het UWV niet de meest vriendelijke, warme figuren zijn :')
Misschien bescherm je jezelf wel teveel waardoor je prachtige kansen laat liggen?
pi_143860941
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:14 schreef Gray het volgende:

[..]

Was je bang voor de mensen of de psycholoog? :D

[..]

Misschien bescherm je jezelf wel teveel waardoor je prachtige kansen laat liggen?
Ik ben op dit moment bang voor iedereen. Donderdag gesprek met de psychiater over aanpassingen op de medicatie of wat dan ook om dit soort momenten tegen te gaan.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143861010
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:04 schreef Elvi het volgende:
Ik heb vannochtend mn gesprek bij de psycholoog gehad. Hij bood zn excuses aan over het gelopen is. Donderdag wordt ik eindelijk in het team besproken en dan kijken wat er gaat gebeuren. Waarschijnlijk een autisme-test, maar dan in een andere vorm omdat ik liever niet mn ouders erbij wil hebben.
Verder dacht hij aan een angststoornis bij mij, waardoor ik nu bijna de hele DSM wel gehad heb :P

En... ik krijg misschien een SPV'er. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Het is wel erg veel hulp ineens: spv'er, psycholoog en psychiater :') Maar goed die gaat me begeleiden met praktische zaken. Onder andere een aanmelding bij het UWV voor een bijstandsuitkering. Waar ik dus echt niet op zit te wachten :{ Ik baal ervan dat de psych daar zo over doorging, maar hij vind dat ik teveel kansen laat liggen door mezelf niet aan te melden (oa dus een inkomen, een eigen huis, en daarmee vrijheid). Ik vind dat ik mezelf juist in bescherming neem door me niet aan te melden omdat de mensen bij het UWV niet de meest vriendelijke, warme figuren zijn :')
Ik heb zelf ook thuis gewoond tot zo rond mn 27e ofzo en het kon geen dag te vroeg zijn _O-
Zonder bijstand had ik er hooguit nu nog gezeten _O- :')

Het is geen fantastisch alternatief, maar dan kun je wel je eigen leven beginnen op te bouwen en hoef je niet meer met de nukken van je ouder(s) rekening te houden ;)

Dat en op die leeftijd zal de extra afstand (je zit niet meer op elkaars lip) jullie onderlinge verhoudingen waarschijnlijk goed gaan doen :Y
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:25:04 #150
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143861288
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:16 schreef Californium het volgende:
Ik ben op dit moment bang voor iedereen.
Is dit iets wat de laatste jaren bij jou is gekomen? Aangezien ik hier niets van gemerkt heb / je niets vertelde in de tijd nog van de Stage SC (wat opzich ook wel logisch is daar niet van). Maar vooral benieuwd of het iets is wat je altijd al hebt gehad of dat het langzaam erin geslopen is
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:26:57 #151
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143861391
Nu even de "doe even normaal" reeks aan het terugkijken. Sommige dingen zijn best indrukwekkend, zeker mbt psychoses. Vind het wel jammer dat ze niet in gaan op het "waardoor" komt het, als in, doen de hersenen iets anders ofzo en hoe komt het dat zoiets kan bestaan.

wel goed dat ze veel ervaringen laten zien, zodat je kan zien hoe het voor de mensen zelf is.
pi_143861607
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Is dit iets wat de laatste jaren bij jou is gekomen? Aangezien ik hier niets van gemerkt heb / je niets vertelde in de tijd nog van de Stage SC (wat opzich ook wel logisch is daar niet van). Maar vooral benieuwd of het iets is wat je altijd al hebt gehad of dat het langzaam erin geslopen is
Altijd al een sociale angststoornis gehad (vooral heel erg in mijn hoofd) piekeren en nare gedachten, niet in mijn gedrag (goed verborgen gehouden). Deze angst komt waarschijnlijk uit mijn antidepressiva gebruikt in combinatie met zware stress afgelopen donderdag -> lichamelijke reactie waardoor ik me overal aangekeken voel en ik me naar voel bij iedereen die ik niet ken omdat ze me observeren ofzo.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143861789
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:26 schreef Cue_ het volgende:
Nu even de "doe even normaal" reeks aan het terugkijken. Sommige dingen zijn best indrukwekkend, zeker mbt psychoses. Vind het wel jammer dat ze niet in gaan op het "waardoor" komt het, als in, doen de hersenen iets anders ofzo en hoe komt het dat zoiets kan bestaan.

wel goed dat ze veel ervaringen laten zien, zodat je kan zien hoe het voor de mensen zelf is.
Fijn programma inderdaad. Vandaag helaas gemist. Ik herken zoveel en ik kan me dan ook helemaal verplaatsen. Denk dat dat inderdaad de gedachte is van het programma, dat mensen aan de andere kant wat begrip hebben ondanks dat ze nooit helemaal zullen begrijpen! En over de oorzaak tja, dan kun je urenvullende programma's maken wat misschien het doel van het programma overschaduwt. Ik zou er alsnog naar kijken, rete-interessant daar niet van!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:39:26 #154
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143862154
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:30 schreef Californium het volgende:

Altijd al een sociale angststoornis gehad (vooral heel erg in mijn hoofd) piekeren en nare gedachten, niet in mijn gedrag (goed verborgen gehouden). Deze angst komt waarschijnlijk uit mijn antidepressiva gebruikt in combinatie met zware stress afgelopen donderdag -> lichamelijke reactie waardoor ik me overal aangekeken voel en ik me naar voel bij iedereen die ik niet ken omdat ze me observeren ofzo.
De laatste week is het wel ernstig aan het worden van wat ik lees -O-
Lijkt me geen fijn gevoel om dat te hebben. Vooral (voor mij) dan de gedachte dat je het niet (meer) kan wegrelativeren.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:41:27 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143862278
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:33 schreef Californium het volgende:
Fijn programma inderdaad. Vandaag helaas gemist. Ik herken zoveel en ik kan me dan ook helemaal verplaatsen. Denk dat dat inderdaad de gedachte is van het programma, dat mensen aan de andere kant wat begrip hebben ondanks dat ze nooit helemaal zullen begrijpen! En over de oorzaak tja, dan kun je urenvullende programma's maken wat misschien het doel van het programma overschaduwt. Ik zou er alsnog naar kijken, rete-interessant daar niet van!
Heb je wel een punt. Wss omdat ik al veel van dit soort verhalen en ervaringen ken/lees hier dat er weinig echt nieuws wordt verteld dat ik juist benieuwd ben naar wat nieuwe informatie voor mij.
Verder is het gewoon een goed programma die veel mensen veel informatie kan geven.
pi_143863279
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De laatste week is het wel ernstig aan het worden van wat ik lees -O-
Lijkt me geen fijn gevoel om dat te hebben. Vooral (voor mij) dan de gedachte dat je het niet (meer) kan wegrelativeren.
Ja daarom dus inderdaad. Ik kan nog wel logisch nadenken en ik weet dat het nergens op slaat, maar het gevoel van ogen in mijn rug en observatie wil maar niet weg. Ik geef de medicijnen ervan de schuld en hoop dat ik iets kan krijgen om in de toekomst dit soort stress-gerelateerde problemen te voorkomen. Ik ga voor mijn werk nog veel stress hebben dus ik kan het niet hebben om na elke "stress moment" weer een week thuis te moeten zitten en er lichamelijk ziek van worden.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143863429
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Heb je wel een punt. Wss omdat ik al veel van dit soort verhalen en ervaringen ken/lees hier dat er weinig echt nieuws wordt verteld dat ik juist benieuwd ben naar wat nieuwe informatie voor mij.
Verder is het gewoon een goed programma die veel mensen veel informatie kan geven.
Eens! Ik ben tot nu toe nergens van geschrokken of heb niets nieuws gehoord qua gevoelens of uitingen, maar voor veel mensen is het erg informatief en misschien juist voor ons behulpzaam zodat mensen wat meer begrip tonen :+ *hoopt*.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:04:01 #158
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143863552
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:58 schreef Californium het volgende:

Ja daarom dus inderdaad. Ik kan nog wel logisch nadenken en ik weet dat het nergens op slaat, maar het gevoel van ogen in mijn rug en observatie wil maar niet weg. Ik geef de medicijnen ervan de schuld en hoop dat ik iets kan krijgen om in de toekomst dit soort stress-gerelateerde problemen te voorkomen. Ik ga voor mijn werk nog veel stress hebben dus ik kan het niet hebben om na elke "stress moment" weer een week thuis te moeten zitten en er lichamelijk ziek van worden.
Lastig om niet te weten of het door de medicijnen komt of niet.
hoop het beste voor je de komende tijd :*
pi_143863775
Thx! Jij ook sterkte met alles :*
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143868763
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:59 schreef minthy het volgende:

[..]

Mee eens.
Hier iets soortgelijks, afgelopen weekend een belangrijke knoop doorgehakt. Vorige week heb ik aangegeven dat ik iets met ervaringskundigheid zou willen doen, m'n werkgever heeft mij een opleiding aangeboden. Die zag ik totaal niet aankomen ook, wat ervoor zorgde dat ik behoorlijk in paniek raakte en angstig werd. Daarbij zit er bij mij behoorlijk veel wrok naar m'n werkgever omdat ze een paar maanden geleden nog van mij af wilden.
Na een flinke avond/nacht bomen met vriendlief (voors/tegens/beren afschieten) besloten om het maar te gaan doen.
Dit kwam een beetje tegelijk met het moment dat ik mij besefte dat ik mijn werk niet meer zo goed aankan qua stress. Al met al een mooie opening voor een nieuwe start :)
Proficiat! Hopelijk wordt dat zowel voor jezelf als voor je cliënten (patiënten? hoe noem je ze?) een verrijking.

Wat voor opleiding ga je volgen? Neemt je werkgever maatregelen zodat je niet opnieuw een burn-out krijgt?

Hier eindelijk nog eens een productieve avond. Al verschillende dingen gedaan waar ik al een maand tegenop aan het hikken was. Gek dat het plots dan wel gaat. Tips om vervelende dingen gemakkelijker gedaan te krijgen?
pi_143872964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:04 schreef Elvi het volgende:

En... ik krijg misschien een SPV'er. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Het is wel erg veel hulp ineens: spv'er, psycholoog en psychiater :') Maar goed die gaat me begeleiden met praktische zaken. Onder andere een aanmelding bij het UWV voor een bijstandsuitkering. Waar ik dus echt niet op zit te wachten :{ Ik baal ervan dat de psych daar zo over doorging, maar hij vind dat ik teveel kansen laat liggen door mezelf niet aan te melden (oa dus een inkomen, een eigen huis, en daarmee vrijheid). Ik vind dat ik mezelf juist in bescherming neem door me niet aan te melden omdat de mensen bij het UWV niet de meest vriendelijke, warme figuren zijn :')
Ik ben maar 1 keer bij het UWV geweest. Een hele vriendelijke mevrouw die mij nog voordat ik thuis was al belde dat ik in aanmerking kwam voor een IVA (soort Wia) Mede omdat mijn SPVer, mijn psycholoog, mijn psychiater en mijn bedrijfsarts samen een brief hadden opgesteld, en mijn SPVer mijn dossier had doorgespit en er een mooie samenvatting voor het UWV van had gemaakt.

een SPV er kan volgens mij een mooie brug leggen tussen alle disciplines, en als je een goede en sympathieke is, heb je er vooral veel profijt van. zie het als een soort van personal assistent.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_143875236
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 00:00 schreef Mange-tout het volgende:

[..]

Proficiat! Hopelijk wordt dat zowel voor jezelf als voor je cliënten (patiënten? hoe noem je ze?) een verrijking.

Wat voor opleiding ga je volgen? Neemt je werkgever maatregelen zodat je niet opnieuw een burn-out krijgt?

Hier eindelijk nog eens een productieve avond. Al verschillende dingen gedaan waar ik al een maand tegenop aan het hikken was. Gek dat het plots dan wel gaat. Tips om vervelende dingen gemakkelijker gedaan te krijgen?
Dank! Ook voor medewerkers zou ik het willen opzetten, omdat zij alleen klinisch naar stoornissen kunnen kijken. Misschien kan ik daarin een klein bruggetje slaan. Daarbij lijkt preventie van burnout-klachten me wel een goede, het ziekteverzuim ligt gillend hoog binnen de GGZ door bezuinigingen/werkdruk.

Het aanbod dat zij deden is een keuze uit twee mbo-opleidingen van een jaar. Lekker overzichtelijk qua tijd en het niveau moet ik wel weer aankunnen inmiddels. Zij doen het aanbod, ik ga onderhandelen (oa lesdag en huiswerk in werktijd proberen te krijgen). M'n jobcoach gaat hierbij helpen. Zij is eigenlijk ingezet voor het tweede spoor (uitplaatsing) maar gaat nu actiever zitten op het eerste spoor.

Vanmiddag alles verder uitzoeken op m'n werk. Ik merk dat dit wel weer enthousiast maakt :D

Wat het doen van lastige dingen betreft; ik zorg meestal voor een door een ander opgelegde deadline. Ik vind het vreselijk om aangesproken te worden op iets wat ik niet heb gedaan, dit motiveert aardig :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:19:49 #163
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143912317
Ik heb zojuist mijn intake gesprek gehad bij de psycholoog. Het was wel een zwaar gesprek en we hebben echt alles besproken. Ik heb ook nog kort met de psychiater over mijn medicijngebruik gesproken. Op dit moment hebben ze me nog niks voorgeschreven omdat ze willen overleggen met het UMCG vanwege de hormonen en testosteronblockers. Ik heb ze de nummers gegeven van de betreffende personen, hopelijk lukt het ze om die te pakken te krijgen.
Ik ben alleen wel bang voor de gevolgen die dit voor mijn traject kan hebben. Ik hoop niet dat ik nu nog langer moet wachten op m'n operatie want dan voel ik me alleen maar meer ongelukkig.
Volgende week donderdag gaan ze me bespreken, en dan krijg ik te horen wie ik als psycholoog krijg (die ik nu had doet blijkbaar alleen intakes). En hoe het verder gaat qua medicijnen voorschrijven.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:26:38 #164
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143912512
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:19 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik heb zojuist mijn intake gesprek gehad bij de psycholoog. Het was wel een zwaar gesprek en we hebben echt alles besproken. Ik heb ook nog kort met de psychiater over mijn medicijngebruik gesproken. Op dit moment hebben ze me nog niks voorgeschreven omdat ze willen overleggen met het UMCG vanwege de hormonen en testosteronblockers. Ik heb ze de nummers gegeven van de betreffende personen, hopelijk lukt het ze om die te pakken te krijgen.
Ik ben alleen wel bang voor de gevolgen die dit voor mijn traject kan hebben. Ik hoop niet dat ik nu nog langer moet wachten op m'n operatie want dan voel ik me alleen maar meer ongelukkig.
Volgende week donderdag gaan ze me bespreken, en dan krijg ik te horen wie ik als psycholoog krijg (die ik nu had doet blijkbaar alleen intakes). En hoe het verder gaat qua medicijnen voorschrijven.
Wat fijn dat er nu eindelijk iets gebeurt! Ik heb geen idee of het je traject nog langer laat duren (ik ken de situatie niet, maar ik heb een idee ;) ) Ik kan me voorstellen dat jij niet nog langer wilt wachten, maar wellicht willen ze dat jij eerst beter in je vel zit? Kun je dit niet navragen?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:27:32 #165
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143912546
Hier vanmorgen een kleine break down gehad, ik had een stomme fout gemaakt op mijn werk en schoot helemaal in de stress. Gelukkig zat ik alleen op kantoor en zag niemand het
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143912581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:27 schreef missbehavin het volgende:
Hier vanmorgen een kleine break down gehad, ik had een stomme fout gemaakt op mijn werk en schoot helemaal in de stress. Gelukkig zat ik alleen op kantoor en zag niemand het
Wat naar voor je :{ Is het niet handiger om juist op zulke momenten steun te vragen?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:30:13 #167
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143912627
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Wat naar voor je :{ Is het niet handiger om juist op zulke momenten steun te vragen?
Daar hoef ik niet mee aan te komen hier op kantoor... Heb een moeilijke baas nl, die niet overloopt van begrip.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143913106
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:30 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Daar hoef ik niet mee aan te komen hier op kantoor... Heb een moeilijke baas nl, die niet overloopt van begrip.
Fijn :( Sterkte ermee *knuffel*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:51:36 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143913160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:27 schreef missbehavin het volgende:
Hier vanmorgen een kleine break down gehad, ik had een stomme fout gemaakt op mijn werk en schoot helemaal in de stress. Gelukkig zat ik alleen op kantoor en zag niemand het
Dergelijke stress momentenzijn kut. Enige wat mij helpt is de herinnering dat t achteraf vaak wel meevalt. En dat (ik dan) altijd wel een baas heb die fouten menselijk vindt
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:52:26 #170
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143913184
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Fijn :( Sterkte ermee *knuffel*
Thanks :* Enige oplossing is ander werk, hij verandert niet :') Zo heeft hij mij eens maandenlang teruggezet in uren, omdat ik flipte toen ik er midden in mijn nare scheiding er naar zijn zeggen niet uitzag.. Gek he, na wekenlang amper slapen :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:53:06 #171
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143913201
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:51 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dergelijke stress momentenzijn kut. Enige wat mij helpt is de herinnering dat t achteraf vaak wel meevalt. En dat (ik dan) altijd wel een baas heb die fouten menselijk vindt
Was ik maar zo´n bofkont :D
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:54:08 #172
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143913225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:53 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Was ik maar zo´n bofkont :D
Ja je hebt het niet echt getroffen -O-
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:17:38 #173
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143920867
Waarom brengen angst en spanning zo'n fucking laag libido met zich mee. Dit duurt nu al een jaar en ik begin er zo langzamerhand een beetje zat van te worden. I miss my old self. :'(
Ignorance is bliss
pi_143921448
Ik hou van artsen die logisch kunnen nadenken O+ Heerlijk! Ik ben zo blij met mijn hulp bij de PsyQ die ik krijg! Een psycholoog die weet wat ze doet en mij echt helpt en vandaag naar de psychiater geweest en ze heeft me een hele lage dosis van antipsychotica voorgeschreven als… slaapmiddel :P Omdat ik heel slecht slaap wilde ze dat eerst aanpakken om te kijken of de klachten dan verminderen. En deze zijn niet verslavend, worden vergoed, minder bijwerkingen en je kan er zo mee stoppen en ik zou er dus lekker suf van moeten worden. Niet van: O je slaapt slecht dus gebruik maar wat slaapmiddelen of een xxxpam. Ze heeft er echt over nagedacht en doet niet alles volgens het boekje O+
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143921452
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ja je hebt het niet echt getroffen -O-
pi_143921550
:( Fuck... paniekdagje en ik weet niet waarom
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143926859
Ik lees weer eens veel dingen, kijken of ik kan aanhaken...als ik mensen vergeet...sorry :@

Minthy, wat mooi van de opleiding die je wordt aangeboden. Gefeliciteerd daarmee.

AdoraBelle, stadsgenoot, zo te lezen heb je een goed gesprek gehad. Fijn dat er naar alles wordt gekeken en zonder je achtergrond te kennen (maar met een flink vermoeden) hoop ik dat je operatie gewoon plaats kan vinden.

Miss, wat klote zo'n aanval. Al plannen om de werkplek te verlaten? Want extra stress en onbegrip is natuurlijk niet echt bevordelijk. Hoe's't met je hondje O+ ?

Californium, altijd fijn die out of the box denkende mensen. Die van mij heeft me een antipsychotica voorgeschreven om te slapen. Met erg wisselend resultaat moet ik zeggen...

ChildoftheStars, zulke dagen zijn minder. Hele dag al of kwam het ineens opzetten?

Hier een kleine vooruitgang. Zit inmiddels aan een verhoging van de AD en ben volgens vriend een stukje vrolijker. Daarnaast kan ik volgens hem beter tegen zijn flauwe grapjes. Zelf merk ik dat ik wat meer aan het besluiten, aanpakken en regelen ben. Denk aan bezig zijn een hondje te regelen, besluit genomen niet meer volledig aan het werk te gaan en heb zowel mijn slaapkamer als woonkamer omgegooid (nieuwe spulletjes en inrichting). Compleet gesloopt nu, maar zit wel met een voldaan gevoel in mijn 'nieuwe' woonkamer.
Slapen is erg wisselend. Ik heb een week of 2 a 3 goed geslapen, maar het is nu meestal 1 nacht goed en 2 a 3 rot. Laat in slaap vallen en tegen een uur of 5/6 klaarwakker. Ben dus aardig vermoeid, maar ben wel blij dat ik geen verplichtingen heb en daardoor mijn leven te kunnen aanpassen aan de vermoeidheid.
Laatst ook weer een gesprek met UWV gehad, zit daar in de ziektewet en moest naar de keuringsarts. Zij zag in dat het nog steeds niet goed loopt en zou me naar een re-integratie mannetje/vrouwtje sturen. Met als voorwaarden dat werk absoluut niet meer dan 50% mag zijn, niet onregelmatig, niet te veel eisen aan me mogen worden gesteld, niet te veel druk en individueel werk. Ben benieuwd waar ze mee aan gaan komen. Looks like I'm a basket case 8)7
pi_143927138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:48 schreef kvd het volgende:

ChildoftheStars, zulke dagen zijn minder. Hele dag al of kwam het ineens opzetten?

Soms heb ik zo van die dagen. Het sluimerde gisteren al en nu wil ik het liefste in mijn bed gaan liggen en nooit meer wakker worden.
Ik denk dat het een beetje komt doordat ik de laatste tijd slecht gegeten heb en het nu weer goed heb opgepakt (dus ineens weer voelen en dus paniek. Ik moet echt een manier verzinnen om dat uit te schakelen zonder destructief te zijn, want nou zou ik het liefste gaan huilen).
Eigenlijk zou ik mijn psych willen mailen of een vriend(in) willen bellen, maar ik weet niet goed wat ik dan moet zeggen. Algehele buh dus.

quote:
Hier een kleine vooruitgang. Zit inmiddels aan een verhoging van de AD en ben volgens vriend een stukje vrolijker. Daarnaast kan ik volgens hem beter tegen zijn flauwe grapjes. Zelf merk ik dat ik wat meer aan het besluiten, aanpakken en regelen ben. Denk aan bezig zijn een hondje te regelen, besluit genomen niet meer volledig aan het werk te gaan en heb zowel mijn slaapkamer als woonkamer omgegooid (nieuwe spulletjes en inrichting). Compleet gesloopt nu, maar zit wel met een voldaan gevoel in mijn 'nieuwe' woonkamer.
Dat klinkt als een grote vooruitgang :)! Misschien kun je dingen meer plannen en op een rij zetten zodat je jezelf niet compleet uitput?
quote:
Slapen is erg wisselend. Ik heb een week of 2 a 3 goed geslapen, maar het is nu meestal 1 nacht goed en 2 a 3 rot. Laat in slaap vallen en tegen een uur of 5/6 klaarwakker. Ben dus aardig vermoeid, maar ben wel blij dat ik geen verplichtingen heb en daardoor mijn leven te kunnen aanpassen aan de vermoeidheid.
Laatst ook weer een gesprek met UWV gehad, zit daar in de ziektewet en moest naar de keuringsarts. Zij zag in dat het nog steeds niet goed loopt en zou me naar een re-integratie mannetje/vrouwtje sturen. Met als voorwaarden dat werk absoluut niet meer dan 50% mag zijn, niet onregelmatig, niet te veel eisen aan me mogen worden gesteld, niet te veel druk en individueel werk. Ben benieuwd waar ze mee aan gaan komen. Looks like I'm a basket case 8)7
Kun je geen medicatie voor het slapen krijgen? Eens in de twee weken neem ik een slaappil zodat ik af en toe uitgerust ben en dan kan heel veel schelen.

Veel succes met alles en met de spannende dingen :* En veel sterkte
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143927987
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Soms heb ik zo van die dagen. Het sluimerde gisteren al en nu wil ik het liefste in mijn bed gaan liggen en nooit meer wakker worden.
Ik denk dat het een beetje komt doordat ik de laatste tijd slecht gegeten heb en het nu weer goed heb opgepakt (dus ineens weer voelen en dus paniek. Ik moet echt een manier verzinnen om dat uit te schakelen zonder destructief te zijn, want nou zou ik het liefste gaan huilen).
Eigenlijk zou ik mijn psych willen mailen of een vriend(in) willen bellen, maar ik weet niet goed wat ik dan moet zeggen. Algehele buh dus.

[..]
Een potje janken kan heel erg opluchten toch?
quote:
Dat klinkt als een grote vooruitgang :)! Misschien kun je dingen meer plannen en op een rij zetten zodat je jezelf niet compleet uitput?

[..]

Kun je geen medicatie voor het slapen krijgen? Eens in de twee weken neem ik een slaappil zodat ik af en toe uitgerust ben en dan kan heel veel schelen.

Veel succes met alles en met de spannende dingen :* En veel sterkte
Zo doe ik dat ook, zo af en toe een slaappilletje. Dan zijn ze niet verslavend :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143928067
Gaat deze week hier weer wat minder, geen idee of dat de straf is voor m'n drukke weekend. Ben altijd bang dat er juist weer meer AD in moeten, terwijl ik t fijn vind om minder te nemen. Ik heb nu meer blije momenten, maar ook meer paniektoestanden :( Geduld hebben misschien en toch proberen genoeg rust te nemen ofzo...
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143932558
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:16 schreef zomertje het volgende:

[..]

Een potje janken kan heel erg opluchten toch?

[..]

Zo doe ik dat ook, zo af en toe een slaappilletje. Dan zijn ze niet verslavend :)
Hetzelfde verhaal met de slaappillen hier inderdaad :) En het is dan zo'n opluchting

Janken kan inderdaad opluchten, alleen ik weet niet...
Heb maar een vriendin gebeld en een beetje zitten kletsen over een gezamelijke hobby. Soms wordt een mens van afleiding blijer ;) En als ik voor drie uur niet slaap, mail ik de psych even
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143932626
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:18 schreef zomertje het volgende:
Gaat deze week hier weer wat minder, geen idee of dat de straf is voor m'n drukke weekend. Ben altijd bang dat er juist weer meer AD in moeten, terwijl ik t fijn vind om minder te nemen. Ik heb nu meer blije momenten, maar ook meer paniektoestanden :( Geduld hebben misschien en toch proberen genoeg rust te nemen ofzo...
Je kan altijd proberen meer rust te creëren.
Hopelijk lukt het je met minder medicatie. Sterkte :)

(persoonlijk heb ik met mijn psych de afspraak gemaakt dat ik minimaal twee alleen-avonden per week heb om de stemmingen een beetje gematigd houden. Kun jij niet zoiets proberen)?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143935084
Het gaat echt niet goed hier ... ik ben van plan morgen niet naar therapie te gaan maar ik heb nog nooit afgezegd en dat is ook niet mijn ding. En ik durf niet te mailen. Maar ik trek het gewoon niet. Weet niet wat ik moet doen ;(
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143935141
Fuck it, ik ga naar bed en zie morgen wel wat ik ga doen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143935910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 22:47 schreef kuolema het volgende:
Fuck it, ik ga naar bed en zie morgen wel wat ik ga doen.
Slaap lekker.


Valt me pas nu op maar lijkt net alsof er meer vrouwen dan mannen hier posten?

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:30 schreef Californium het volgende:

[..]

Altijd al een sociale angststoornis gehad (vooral heel erg in mijn hoofd) piekeren en nare gedachten, niet in mijn gedrag (goed verborgen gehouden). Deze angst komt waarschijnlijk uit mijn antidepressiva gebruikt in combinatie met zware stress afgelopen donderdag -> lichamelijke reactie waardoor ik me overal aangekeken voel en ik me naar voel bij iedereen die ik niet ken omdat ze me observeren ofzo.
Ben ook bang voor mensen.
Nou ja meer de reactie ik vind me zelf best lelijk etc maar heb ook vrees voor sociaal contact.
Bij mij is het meer in mijn gedrag want ik ga bijna nooit naar buiten al ben ik sinds kort wel een stukje gaan wandelen voor de eerste keer in 5 jaar ofzo.

[ Bericht 16% gewijzigd door hmmmmmmm op 28-08-2014 23:20:21 ]
pi_143936092
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 22:46 schreef kuolema het volgende:
Het gaat echt niet goed hier ... ik ben van plan morgen niet naar therapie te gaan maar ik heb nog nooit afgezegd en dat is ook niet mijn ding. En ik durf niet te mailen. Maar ik trek het gewoon niet. Weet niet wat ik moet doen ;(
Gewoon gaan :) Je bent nu al te laat om af te zeggen, en het is lullig voor de ander om zomaar niet op te komen dagen.
pi_143942112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:10 schreef hmmmmmmm het volgende:

Ben ook bang voor mensen.
Nou ja meer de reactie ik vind me zelf best lelijk etc maar heb ook vrees voor sociaal contact.
Bij mij is het meer in mijn gedrag want ik ga bijna nooit naar buiten al ben ik sinds kort wel een stukje gaan wandelen voor de eerste keer in 5 jaar ofzo.
Proficiat :). Was het leuk en heb je er moed uit geschept om vaker te gaan?

Goed nieuws uit België: de burn-out wordt wettelijk erkend. Weet niet hoe dit in Nederland zit? http://www.demorgen.be/dm(...)af-1-september.dhtml

Goedemorgen trouwens! Hoe is het hier met iedereen?
pi_143942283
Ik hdb al jarenlang aftes en ik dacht te weten hoe dat kwam door gebrek aan vitaminen. Nu heb ik laatst gekeken op internet en een van de oorzaken van aftes in je mond is angst.

Ik heb de hele vakantie geen aftes gehad, nu ga ik weer naar school (waar ik heel angstig ben) en ik krijg opeens veel aftes in m'n mond.

Toeval of?
(she/her)
pi_143942449
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Je kan altijd proberen meer rust te creëren.
Hopelijk lukt het je met minder medicatie. Sterkte :)

(persoonlijk heb ik met mijn psych de afspraak gemaakt dat ik minimaal twee alleen-avonden per week heb om de stemmingen een beetje gematigd houden. Kun jij niet zoiets proberen)?
De onrust komt vaak uit mezelf, zolang ik kan ontspannen gaat t goed. Als dat niet meer lukt, dan moet ik andere oplossingen gaan zoeken.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:15:17 #190
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143943192
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:15 schreef Elvi het volgende:

[..]

Gewoon gaan :) Je bent nu al te laat om af te zeggen, en het is lullig voor de ander om zomaar niet op te komen dagen.
Ik ben niet gegaan. Ik wil gewoon niet meer. Zie ook verschrikkelijk op tegen volgende week, mijn afscheidsweek. We hebben nu een nieuwe vorm van evalueren, mensen geven persoonlijk hun mening over je, er wordt de hele tijd van alles aan je gevraagd, je staat in de schijnwerpers, moet zelf evalueren en de laatste dag ga je met de groep en alle therapeuten bij elkaar zitten ...
Ik wil dat niet, ik wil er niet meer naartoe. Het maakt me echt bang en ik kan op dit moment niets aan, niets hebben.

Aangezien het een groep is boeit het voor de rest niet echt dat ik er niet ben.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:18:28 #191
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143943258
Thanks kdv, lief!
Uiteindelijk viel de reactie van boss man mee, hoewel hij het natuurlijk niet kon laten om me even goed te laten voelen hoe dom ik ben :r
Met pup gaat het prima, ze is zo leuk!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder wil ik vanmiddag met therapie bespreken ms te stoppen met de meds. Ik voel me zo afgestompt, dat vind ik ws erger dan die dalen...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:19:07 #192
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143943278
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:15 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik ben niet gegaan. Ik wil gewoon niet meer. Zie ook verschrikkelijk op tegen volgende week, mijn afscheidsweek. We hebben nu een nieuwe vorm van evalueren, mensen geven persoonlijk hun mening over je, er wordt de hele tijd van alles aan je gevraagd, je staat in de schijnwerpers, moet zelf evalueren en de laatste dag ga je met de groep en alle therapeuten bij elkaar zitten ...
Ik wil dat niet, ik wil er niet meer naartoe. Het maakt me echt bang en ik kan op dit moment niets aan, niets hebben.

Aangezien het een groep is boeit het voor de rest niet echt dat ik er niet ben.
Ik zou dat ook niet trekken hoor, dus ik begrijp je wel...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:19:58 #193
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143943298
:{ Iemand uit de vriendengroep van mijn vriend heeft zichzelf verhangen. Hits home, quite hard...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:20:46 #194
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143943316
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:19 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik zou dat ook niet trekken hoor, dus ik begrijp je wel...
Thanks :)
Ik had al meteen aangegeven dat ik dat hele afscheidsgedoe niet wilde, maar het is standaard.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:23:00 #195
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143943358
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:18 schreef missbehavin het volgende:
Thanks kdv, lief!
Uiteindelijk viel de reactie van boss man mee, hoewel hij het natuurlijk niet kon laten om me even goed te laten voelen hoe dom ik ben :r
Met pup gaat het prima, ze is zo leuk!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder wil ik vanmiddag met therapie bespreken ms te stoppen met de meds. Ik voel me zo afgestompt, dat vind ik ws erger dan die dalen...
Dat sjaaltje O+
Wat een kutbaas :( Ik vind het knap dat je daar tegen kunt.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:25:57 #196
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143943428
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:23 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat sjaaltje O+
Wat een kutbaas :( Ik vind het knap dat je daar tegen kunt.
She's so stylish 8-)
En tja, ik moet er wel tegen kunnen he :') Er dient een puber gevoed te worden! :+ Die eergisteren alweer 14 is geworden :o Weird!
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:27:46 #197
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143943463
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:25 schreef missbehavin het volgende:

[..]

She's so stylish 8-)
En tja, ik moet er wel tegen kunnen he :') Er dient een puber gevoed te worden! :+ Die eergisteren alweer 14 is geworden :o Weird!
Gefeliciteerd! Dan nog, als hij jou zo laat voelen, moet je wel sterk zijn om ermee door te gaan.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:29:15 #198
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143943499
Hm, zo heb ik het eigenlijk nog nooit bekeken, zie mezelf altijd eerder als zwak.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:29:43 #199
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143943502
Kuo, ga je nu andere therapie volgen?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:34:10 #200
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143943594
Ja, individueel, in principe bij de psycholoog van de deeltijd, waar ik al eerder gesprekken mee heb gehad. Maar er moet nog gekeken worden naar welke soort therapie het best past.

Ik had dinsdag een gesprek met een psychiater over mijn wantrouwen, en ze weten nog niet of dat hoort bij een persoonlijkheidsstoornis, bij autisme of dat het voortekenen zijn van een psychose.
Dus daar gaat eerst naar gekeken worden denk ik. Hij begon wel al over mentalization-based treatment.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:37:04 #201
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143943649
Ik weet niet wat dat is :@
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:39:25 #202
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143943702
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:42:33 #203
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143943774
quote:
Huuuh, herkenbaar :X
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:43:58 #204
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143943805
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:42 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Huuuh, herkenbaar :X
Borderliner gespot :P
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:45:01 #205
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143943822
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:43 schreef kuolema het volgende:

[..]

Borderliner :P
B-)
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143944142
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:34 schreef kuolema het volgende:
Ja, individueel, in principe bij de psycholoog van de deeltijd, waar ik al eerder gesprekken mee heb gehad. Maar er moet nog gekeken worden naar welke soort therapie het best past.

Ik had dinsdag een gesprek met een psychiater over mijn wantrouwen, en ze weten nog niet of dat hoort bij een persoonlijkheidsstoornis, bij autisme of dat het voortekenen zijn van een psychose.
Dus daar gaat eerst naar gekeken worden denk ik. Hij begon wel al over mentalization-based treatment.
Gelukkig ga je wel wat anders doen. Ik zou t ook niet trekken hoor, dat hele evalueren... brrrr. Mijn groep is trouwens wel heel betrokken bij elkaar, die zouden me wel missen denk ik.

Doe even lekker rustig aan, zorgen voor jezelf enzo :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:01:47 #207
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143944213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:58 schreef zomertje het volgende:

[..]

Gelukkig ga je wel wat anders doen. Ik zou t ook niet trekken hoor, dat hele evalueren... brrrr. Mijn groep is trouwens wel heel betrokken bij elkaar, die zouden me wel missen denk ik.

Doe even lekker rustig aan, zorgen voor jezelf enzo :)
Ik vind het fijn dat jullie begrip hebben :)
Ik heb niet zoveel met de groep ... en ze mogen mij ook totaal niet denk ik.

Gister had ik een deel van de dag even niets, en toen kon ik me ontspannen. Nu ben ik bezig met verjaardagskaarten maken voor vrienden die vanavond een feest geven. Ben wel van plan daar heen te gaan.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143946401
Dat evalueren klinkt verschrikkelijk! Hele nacht doorgeslapen O+
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:26:00 #209
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143946450
Ik heb vanmiddag nog een individuele afspraak staan over het aanvragen van Wajong. Daar had ik sowieso maar een half uurtje voor omdat ik vanmiddag weer weg moet, maar als ik niet ga moet ik waarschijnlijk betalen omdat ik niet op tijd heb afgezegd. Maar het is ook weer zo raar om dan ineens wel aan te komen terwijl ik er de hele dag niet ben geweest en misschien rekent de psych er dan niet op dat ik nog kom. En dat is dan ook weer awkward. En ik moet reiskosten betalen voor een half uurtje. Maar niet gaan terwijl ik een afspraak en niet afzeg is ook stom.
Ik dacht dat ze zouden bellen om te vragen waarom ik er niet ben, maar dat hebben ze niet gedaan. Dan had ik kunnen zeggen hoe het zat en of ik vanmiddag nog kom. Zelf bellen durf ik echt niet, mailen evenmin, dan had ik dat meteen moeten doen.
Ik weet dus niet wat ik nu moet doen ... spanning loopt weer op.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143947474
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:26 schreef kuolema het volgende:
Ik heb vanmiddag nog een individuele afspraak staan over het aanvragen van Wajong. Daar had ik sowieso maar een half uurtje voor omdat ik vanmiddag weer weg moet, maar als ik niet ga moet ik waarschijnlijk betalen omdat ik niet op tijd heb afgezegd. Maar het is ook weer zo raar om dan ineens wel aan te komen terwijl ik er de hele dag niet ben geweest en misschien rekent de psych er dan niet op dat ik nog kom. En dat is dan ook weer awkward. En ik moet reiskosten betalen voor een half uurtje. Maar niet gaan terwijl ik een afspraak en niet afzeg is ook stom.
Ik dacht dat ze zouden bellen om te vragen waarom ik er niet ben, maar dat hebben ze niet gedaan. Dan had ik kunnen zeggen hoe het zat en of ik vanmiddag nog kom. Zelf bellen durf ik echt niet, mailen evenmin, dan had ik dat meteen moeten doen.
Ik weet dus niet wat ik nu moet doen ... spanning loopt weer op.
Soms moet je gewoon hup! door de gehaktmolen (das tenminste mijn stijl en ja, tis kut :') maar soms weet ik het zelf wat mezelf betreft ook even niet meer :@ )

Edit: Maar zorg in elk geval dat de wajong aanvraag wel gaat lopen en niet zeg maar uit elkaar brokkelt :Y
Neem je iemand mee?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:05:41 #211
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143947566
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Soms moet je gewoon hup! door de gehaktmolen (das tenminste mijn stijl en ja, tis kut :') maar soms weet ik het zelf wat mezelf betreft ook even niet meer :@ )

Edit: Maar zorg in elk geval dat de wajong aanvraag wel gaat lopen en niet zeg maar uit elkaar brokkelt :Y
Neem je iemand mee?
Ik geloof dat ik, als ik binnen een uur niet word gebeld, toch maar zelf ga bellen :{
Ik zou niet weten wie ik mee moet nemen. Ouders zijn geen optie, een vriendin misschien? Dan moet er ook maar net iemand kunnen.
En twijfel of ik die hele aanvraag wel wil doen, na zoveel negatieve verhalen te hebben gelezen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143947618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:05 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik, als ik binnen een uur niet word gebeld, toch maar zelf ga bellen :{
Ik zou niet weten wie ik mee moet nemen. Ouders zijn geen optie, een vriendin misschien? Dan moet er ook maar net iemand kunnen.
En twijfel of ik die hele aanvraag wel wil doen, na zoveel negatieve verhalen te hebben gelezen.
In mijn geval ging het goed :)
En persoonlijk denk ik dat je een goeie kans bij hun maakt (niet rot bedoeld natuurlijk :* ik vind het al rot genoeg voor je dat je dit allemaal moet doorstaan ;( )
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:10:53 #213
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143947741
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

In mijn geval ging het goed :)
En persoonlijk denk ik dat je een goeie kans bij hun maakt (niet rot bedoeld natuurlijk :* ik vind het al rot genoeg voor je dat je dit allemaal moet doorstaan ;( )
Ik heb ook verhalen gelezen van mensen die de deur niet uit durfden en werd verteld dat ze best konden werken.
Dank je :*
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:44:17 #214
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143948642
Ik durf niet te bellen :'( Waarom bellen ze mij nou niet gewoon ...
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143948870
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb ook verhalen gelezen van mensen die de deur niet uit durfden en werd verteld dat ze best konden werken.
Dank je :*
Ik snap dat het heel vervelend is voor je, maar je ziet nu hordes met beren die er niet eens hoeven te zijn (en ja, dat zeg ik als professioneel berenziener :P).
Je leest verhalen en ervaringen van anderen die negatief zijn, ik ken ook veel positieve verhalen, meer nog dan negatieve. Je baseert je nu op die negatieve ervaringen van anderen maar dat wil niet zeggen dat dit voor jou ook zo zal gaan, het is geen statisch gegeven dat het altijd misgaat.
Succes, sterkte!! :*
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:10:59 #216
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143949393
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:53 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik snap dat het heel vervelend is voor je, maar je ziet nu hordes met beren die er niet eens hoeven te zijn (en ja, dat zeg ik als professioneel berenziener :P).
Je leest verhalen en ervaringen van anderen die negatief zijn, ik ken ook veel positieve verhalen, meer nog dan negatieve. Je baseert je nu op die negatieve ervaringen van anderen maar dat wil niet zeggen dat dit voor jou ook zo zal gaan, het is geen statisch gegeven dat het altijd misgaat.
Succes, sterkte!! :*
Ik ben gewoon bang ... dat zo'n gesprek me compleet kapot maakt of zo. Echt 90% van die verhalen is negatief. En dan magnetronkoffie die zei dat ze gehakt van je maken als je niemand meeneemt ... ik heb niemand om mee te nemen.
En dank je :)

Ben net gebeld. Gesprek vanmiddag gaat niet door, nu moet ik maandag komen.
Wat voel ik me kut zeg :'(
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143950167
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik ben gewoon bang ... dat zo'n gesprek me compleet kapot maakt of zo. Echt 90% van die verhalen is negatief. En dan magnetronkoffie die zei dat ze gehakt van je maken als je niemand meeneemt ... ik heb niemand om mee te nemen.
En dank je :)

Ben net gebeld. Gesprek vanmiddag gaat niet door, nu moet ik maandag komen.
Wat voel ik me kut zeg :'(
Ow, het wat nooit mijn bedoeling om je angst aan te praten wat een gesprek bij het uwv betreft ;(

Had een lang verhaaltje getikt, maar werd me allemaal toch te persoonlijk om op fok te zetten.

Maar het punt is dit: De keuringspersonen luisteren 10x meer naar professionals en dossiers dan de persoon die ze tegenover zich hebben.

Bovendien kan je altijd nog om een 2e keuring vragen (dat was in mijn tijd tenminste zo) door binnen 6 weken oid aan te geven dat je het niet met de beslissing eens bent. Die tussentijd gebruiken om iemand te regelen die met je mee gaat.
Let op! Bovenstaande is een worst case scenario ;)

Bij jou is het gewoon zichtbaar dat je lijdt en de keuringsmensen zijn geen robots.

Maar dan nog, probeer iemand te regelen, iemand die jou begrijpt. Het gaat maar om een paar uurtjes (voor de persoon die met je mee gaat).

Zelf ben ik geen specialist wat betreft uwv keuringen dus als iemand mij kan aanvullen/onjuistheden kan verbeteren, feel free to do so :)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:47:06 #218
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143950832
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ow, het wat nooit mijn bedoeling om je angst aan te praten wat een gesprek bij het uwv betreft ;(

Had een lang verhaaltje getikt, maar werd me allemaal toch te persoonlijk om op fok te zetten.

Maar het punt is dit: De keuringspersonen luisteren 10x meer naar professionals en dossiers dan de persoon die ze tegenover zich hebben.

Bovendien kan je altijd nog om een 2e keuring vragen (dat was in mijn tijd tenminste zo) door binnen 6 weken oid aan te geven dat je het niet met de beslissing eens bent. Die tussentijd gebruiken om iemand te regelen die met je mee gaat.
Let op! Bovenstaande is een worst case scenario ;)

Bij jou is het gewoon zichtbaar dat je lijdt en de keuringsmensen zijn geen robots.

Maar dan nog, probeer iemand te regelen, iemand die jou begrijpt. Het gaat maar om een paar uurtjes (voor de persoon die met je mee gaat).

Zelf ben ik geen specialist wat betreft uwv keuringen dus als iemand mij kan aanvullen/onjuistheden kan verbeteren, feel free to do so :)
Weet ik, maar dat deed je wel :P
Dan hoop ik dat mijn dossier overtuigt ... en ik heb het voordeel dat ik nogal gespannen ben bij gesprekken en de hele tijd naar de grond kijk, dat helpt vast mee.
Ik weet dat je een bezwaar kunt indienen, heb me wel goed ingelezen. Maar ik denk niet dat ik dat zou doen, tenzij het me zou worden aangeraden, en afhankelijk van om welke reden ze mijn aanvraag zouden afwijzen.

Ik kan een vriendin vragen, als die zou kunnen, of is dat raar? Wat heb ik verder voor opties?
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:50:12 #219
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143950958
Bedankt voor de steun O+
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143951569
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:47 schreef kuolema het volgende:

[..]

Weet ik, maar dat deed je wel :P
Ja das waar :P
Maar dat deed ik niet om jou angst in te boezemen, maar omdat ik denk dat het echt zo is ;(
quote:
Dan hoop ik dat mijn dossier overtuigt ... en ik heb het voordeel dat ik nogal gespannen ben bij gesprekken en de hele tijd naar de grond kijk, dat helpt vast mee.
Ik weet dat je een bezwaar kunt indienen, heb me wel goed ingelezen. Maar ik denk niet dat ik dat zou doen, tenzij het me zou worden aangeraden, en afhankelijk van om welke reden ze mijn aanvraag zouden afwijzen.

Ik kan een vriendin vragen, als die zou kunnen, of is dat raar? Wat heb ik verder voor opties?
Die kans heb je. Vriendin, misschien wel maar ik ben daar niet zo bekend mee.
Je kunt de rol van ondersteunend persoon beter overlaten aan iemand die professioneel is (je begeleider bij de therapie, maar neem aan dat ie niet kon/wou/weet dat jij dat graag zou willen. Of iemand anders met een professionele achtergrond) die van jouw achtergrond op de hoogte is.

1 van je ouders eeeecht geen optie??
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:09:51 #221
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143951706
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja das waar :P
Maar dat deed ik niet om jou angst in te boezemen, maar omdat ik denk dat het echt zo is ;(
Weet ik toch :* Ik hoor liever de waarheid zodat ik beter voorbereid ben.
quote:
[..]

Die kans heb je. Vriendin, misschien wel maar ik ben daar niet zo bekend mee.
Je kunt de rol van ondersteunend persoon beter overlaten aan iemand die professioneel is (je begeleider bij de therapie, maar neem aan dat ie niet kon/wou/weet dat jij dat graag zou willen. Of iemand anders met een professionele achtergrond) die van jouw achtergrond op de hoogte is.

1 van je ouders eeeecht geen optie??
Ik vraag wel aan de psycholoog wat hij denkt dat handig is.

Ouders echt geen optie nee, ze weten vrij weinig van mijn problemen, heel oppervlakkig, en dat wil ik zo houden, dus ik zal ik niets aan ze hebben.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143952119
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 06:57 schreef Mange-tout het volgende:

[..]

Proficiat :). Was het leuk en heb je er moed uit geschept om vaker te gaan?

Goed nieuws uit België: de burn-out wordt wettelijk erkend. Weet niet hoe dit in Nederland zit? http://www.demorgen.be/dm(...)af-1-september.dhtml

Goedemorgen trouwens! Hoe is het hier met iedereen?
Ja ik ga vaker wandelen denk ik vond het wel leuk :P
pi_143952372
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Soms heb ik zo van die dagen. Het sluimerde gisteren al en nu wil ik het liefste in mijn bed gaan liggen en nooit meer wakker worden.
Ik denk dat het een beetje komt doordat ik de laatste tijd slecht gegeten heb en het nu weer goed heb opgepakt (dus ineens weer voelen en dus paniek. Ik moet echt een manier verzinnen om dat uit te schakelen zonder destructief te zijn, want nou zou ik het liefste gaan huilen).
Eigenlijk zou ik mijn psych willen mailen of een vriend(in) willen bellen, maar ik weet niet goed wat ik dan moet zeggen. Algehele buh dus.
Ik hoop dat het vandaag al wat beter gaat...

Voel jij meer als je gezond eet? Ik heb het juist meer met ongezond eten, daar ga ik me meer klote van voelen.
Maar gevoelens moet je niet uitschakelen, maar leren te herkennen waar ze vandaan komen en wat ze precies inhouden en daar uiteindelijk iets mee gaan doen. En als dat huilen is, dan is dat huilen (ik draag om die reden al meer dan een jaar geen mascara meer, ik was steeds een panda en dat werkte ook niet echt mee :') )

quote:
[..]

Dat klinkt als een grote vooruitgang :)! Misschien kun je dingen meer plannen en op een rij zetten zodat je jezelf niet compleet uitput?
Daar ga ik binnenkort ook mee aan de slag, het uitzoeken hoeveel energie ik op een dag hebt, kijken hoe die energie verloopt, wat energievreters zijn en wat energie heeft en wat ik allemaal op een dag doe. Maar dat heeft meer met de chronische vermoeidheidssyndroom te maken.

quote:
[..]

Kun je geen medicatie voor het slapen krijgen? Eens in de twee weken neem ik een slaappil zodat ik af en toe uitgerust ben en dan kan heel veel schelen.

Veel succes met alles en met de spannende dingen :* En veel sterkte
Ik heb van de huisarts eerst temazapam gehad, maar die hielp niet. Daarna oxazepam, maar kwam er ook niet door in slaap (gebruik ze nu tijdens paniekaanvallen). Zelf al melatonine geprobeerd, maar daarvan kreeg ik vreselijke hoofdpijnen, dus dat doe ik niet meer.

De arst van GGZ heeft me nu risperidol voorgeschreven om te proberen daarmee mijn gedachten stil te zetten (die zorgen ervoor dat ik niet kan slapen). Maar met wisselende resultaten. We kijken het nog even aan en gaan daarna eventueel wat anders gebruiken. Hij heeft me al gezegd dat ik eventueel de medicatie mag verhogen, maar daarvoor vind ik het nu niet erg genoeg. Ik functioneer nog en heb zo'n 2 goede nachten per week. Heb het wel eens slechter gehad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:18 schreef missbehavin het volgende:
Thanks kdv, lief!
Uiteindelijk viel de reactie van boss man mee, hoewel hij het natuurlijk niet kon laten om me even goed te laten voelen hoe dom ik ben :r
Met pup gaat het prima, ze is zo leuk!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder wil ik vanmiddag met therapie bespreken ms te stoppen met de meds. Ik voel me zo afgestompt, dat vind ik ws erger dan die dalen...
Wat een schatje...je woont zeker niet in de buurt om af en toe even te lenen en te oefenen O~)
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:25 schreef missbehavin het volgende:

[..]

She's so stylish 8-)
En tja, ik moet er wel tegen kunnen he :') Er dient een puber gevoed te worden! :+ Die eergisteren alweer 14 is geworden :o Weird!
(alsnog) Gefeliciteerd! Is er geen andere plek waar je voor de voeding van die puber kan zorgen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:15 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik ben niet gegaan. Ik wil gewoon niet meer. Zie ook verschrikkelijk op tegen volgende week, mijn afscheidsweek. We hebben nu een nieuwe vorm van evalueren, mensen geven persoonlijk hun mening over je, er wordt de hele tijd van alles aan je gevraagd, je staat in de schijnwerpers, moet zelf evalueren en de laatste dag ga je met de groep en alle therapeuten bij elkaar zitten ...
Ik wil dat niet, ik wil er niet meer naartoe. Het maakt me echt bang en ik kan op dit moment niets aan, niets hebben.

Aangezien het een groep is boeit het voor de rest niet echt dat ik er niet ben.
Wat een afscheid...daar zou ik ook heel veel moeite mee hebben en vooral heel veel geen zin... :@
pi_143960237
Binnenkort maar eens WAJONG aanvragen kan nog maar tot 10 september voor de oude regels dat wist ik niet.

Hopelijk krijg ik wat want ik denk niet dat ik ooit nog een baan krijg heb ook geen diploma hopelijk word ik voor 100% afgekeurd.
pi_143964217
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:36 schreef hmmmmmmm het volgende:
Binnenkort maar eens WAJONG aanvragen kan nog maar tot 10 september voor de oude regels dat wist ik niet.

Hopelijk krijg ik wat want ik denk niet dat ik ooit nog een baan krijg heb ook geen diploma hopelijk word ik voor 100% afgekeurd.
Zo werkt dat dus echt niet meer, kan ik je even zo vertellen.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143964321
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:35 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Zo werkt dat dus echt niet meer, kan ik je even zo vertellen.
Nee ik zeg ook hoop ik.
Zou fijn zijn als ik eens nieuwe kleren kon kopen en dat ik een hobby kan gaan doen.
pi_143964591
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:37 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nee ik zeg ook hoop ik.
Zou fijn zijn als ik eens nieuwe kleren kon kopen en dat ik een hobby kan gaan doen.
Dat zou je ook kunnen met een bijbaantje, je hebt zelf aangegeven bepaalde problematiek te hebben. En enkel maar binnen blijven gaat in jou geval niks oplossen.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:46:20 #228
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143964689
nah niet hier

[ Bericht 93% gewijzigd door Re op 30-08-2014 10:10:33 ]
pi_143964713
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:44 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Dat zou je ook kunnen met een bijbaantje, je hebt zelf aangegeven bepaalde problematiek te hebben. En enkel maar binnen blijven gaat in jou geval niks oplossen.
Waar vind ik een bijbaantje?
Ik heb wel eens gesolliciteerd elke keer afgewezen omdat ik te duur was of gewoon niet geschikt en veel dingen kan ik niet want ik heb geen diploma.
pi_143964845
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:46 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Waar vind ik een bijbaantje?
Ik heb wel eens gesolliciteerd elke keer afgewezen omdat ik te duur was of gewoon niet geschikt en veel dingen kan ik niet want ik heb geen diploma.
Weleens een baan komt absoluut niet uit de lucht vallen, daar moet je heel moeite voor doen. En je kunt genoeg, wat je nu zegt beperk jij jezelf mee.

[ Bericht 31% gewijzigd door Re op 30-08-2014 10:10:50 ]
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143964974
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:49 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Begrijpelijk maar niet verstandig.

[..]

Weleens een baan komt absoluut niet uit de lucht vallen, daar moet je heel moeite voor doen. En je kunt genoeg, wat je nu zegt beperk jij jezelf mee.
Ik kan ook gewoon solliciteren maar ik krijg geen baan dat is het probleem.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:53:32 #232
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143965062
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:49 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Begrijpelijk maar niet verstandig.
Misschien een domme vraag maar... wat nu? :{ .
pi_143965405
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:51 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik kan ook gewoon solliciteren maar ik krijg geen baan dat is het probleem.
Al ingeschreven bij uitzendbureaus? en dan allemaal die je kunt vinden, je aangemeld op allerlei sites voor werk. Een kennis in mijn omgeving heeft ongeveer 180 sollicitatiegesprekken gehad overal en ergens eer hij werd aangenomen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:53 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag maar... wat nu? :{ .
je wonden even schoonmaken dat allereerst, met een ontsmettingsmiddel maar niet verbinden. Verder kijken of je ergens erover kunt praten wat er nu dwarszit. Dit gaat wat verder dan een forum.

Vrij simpel voor mij dan, stom dat je deed en doe het liever niet echter begrijpen doe ik het. Toch probeer ergens hulp te zoeken zo snel als het kan, bel desnoods even de huisartsenpost op en doe je verhaal. Desnoods via daar naar de psycholoog bij de dienstdoende GGZ...
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:00:00 #234
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143965410
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:53 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag maar... wat nu? :{ .
Kun je iemand vinden om mee te praten? Wil je het er hier uit gooien? Klinkt alsof je even je ei kwijt moet. Laat het nare gevoel je trouwens niet te erg overnemen. Je voelt je nu kut en dat is al kut genoeg, ga er ook niet nog een punt van maken dat je je kut voelt. We kennen (nu nog schaars ;)) blije tijden en mindere tijden en allebei zijn ze twee kanten van dezelfde munt. :)
Ignorance is bliss
pi_143965441
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:59 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Al ingeschreven bij uitzendbureaus? en dan allemaal die je kunt vinden, je aangemeld op allerlei sites voor werk. Een kennis in mijn omgeving heeft ongeveer 180 sollicitatiegesprekken gehad overal en ergens eer hij werd aangenomen.

[..]

je wonden even schoonmaken dat allereerst, met een ontsmettingsmiddel maar niet verbinden. Verder kijken of je ergens erover kunt praten wat er nu dwarszit. Dit gaat wat verder dan een forum.

Vrij simpel voor mij dan, stom dat je deed en doe het liever niet echter begrijpen doe ik het. Toch probeer ergens hulp te zoeken zo snel als het kan, bel desnoods even de huisartsenpost op en doe je verhaal. Desnoods via daar naar de psycholoog bij de dienstdoende GGZ...
180 sollicitatiegesprekken :')
pi_143965493
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:00 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

180 sollicitatiegesprekken :')
En dat is tegenreactie, prima daag.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143965622
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:01 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

En dat is tegenreactie, prima daag.
Ik ben bang voor mensen en om naar buiten te gaan hoe kun je van mij verlangen dat ik 180 sollicitatiegesprekken ga doen?
Ik ben al bang om er 1 te doen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:04:31 #238
47102 Elvi
miemkwien
pi_143965688
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:53 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag maar... wat nu? :{ .
Ik PM je :)
pi_143965785
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:03 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik ben bang voor mensen en om naar buiten te gaan hoe kun je van mij verlangen dat ik 180 sollicitatiegesprekken ga doen?
Ik ben al bang om er 1 te doen.
Dat behoor je dan dus op te lossen. Zodat het wel kan, hoe lastig ook.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143965974
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:05 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Dat behoor je dan dus op te lossen. Zodat het wel kan, hoe lastig ook.
Ja maar hoe moet dat dan zonder geld?
pi_143966024
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:09 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ja maar hoe moet dat dan zonder geld?
Je bent verzekerd neem ik aan?
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143966069
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:09 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Je bent verzekerd neem ik aan?
Ja maar hoog eigen risico.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:10:57 #243
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143966089
Het gaat hier best lekker de laatste dagen. Niet zo angstig meer, voel me vrij okey, best mooi gezien de omstandigheden. Vorig jaar ging ik dood van de spanning door de gedachte aan studeren, alleen het behalen van mijn stage heeft me een grote vertrouwensboost gegeven. Ook het bijhouden van de keren dat ik bezig ben met ontspanning en mijn gevoelens en de keren dat ik me niet op andermans problematiek stort geeft me erg veel vertrouwen en stelt me in staat dingen wat los te laten. :) Het laat me zien dat alles toch wel komt en ik hoop dat dit vertrouwen steeds meer doorsijpelt.

Studeren straks wordt wel weer spannend, maar gelukkig is het mijn laatste jaar. :) Er zijn een hoop nieuwe dingen, niet de stabiliteit van een stage, maar projecten, verschillende vakken, studeren en ik heb eigenlijk ook nog een baantje nodig. Heel veel dingen tegelijk, daar kan ik nog echt behoorlijk nerveus van worden. Ik ga echter proberen er in ieder geval 1 dag bij te werken (of misschien een paar avonden) en daarnaast op dezelfde voet door te gaan met rust voor mezelf pakken en mezelf uiten. Het is spannend, maarja, ik heb mijn stage gehaald, doe het goed en ik bewijs steeds meer alles gewoon wel goed toe te passen. Alles staat wat dat betreft in de plus. Nu mijn onderbewuste nog overtuigen. Everything in time. ;)

Gisteren kwam er een meisje langs dat schijnbaar achter me aan zit sinds het uit is met haar vriend. Het loopt qua aanloop sowieso niet slecht op vrouwelijk gebied, maar ik vind het zelf moeilijk. De gedachte aan NOG iets waar ik aandacht aan moet besteden, het is een beetje een creepy gedachte ook al zou het wellicht wel kunnen. Door deze nervositeit is mijn libido al een tijdje (lees een jaar) niet wat het geweest is en dit maakt me ook onzeker. Mijn over het algemeen beter wordende maar nog niet hele vrolijke stemming gecombineerd met mijn toch angst om seksueel niet te presteren zoals vroeger biedt een hele uitdaging. Ik begin toch te denken dat het beter is om eerst de studie en wellicht werk aan te pakken en daarna me wat op vrouwen ga richten (ook al is mijn beeld hiervan misschien wat scheef). Anders zijn het zo veel dingen ineens en ik doe het toch liever stapje voor stapje.

Zo heel verhaal, maar het moest er even uit. :)
Ignorance is bliss
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:11:56 #244
47102 Elvi
miemkwien
pi_143966146
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:09 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Je bent verzekerd neem ik aan?
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:10 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ja maar hoog eigen risico.
Check even dit topic: WGR / Werkzoekend #104 Solliciteren, solliciteren en nog eens soll en dat hele subforum. Volgens mij zijn jullie daar (even) beter op je plaats ;)
pi_143966179
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:10 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ja maar hoog eigen risico.
Daar heeft iedereen last van, luister eens goed was op een punt dakloos als kind heb mijzelf ook omhoog getrokken met vele anderen onder mijn armen. Lekker in een hoekje blijven zitten kan iedereen. Probleem is dat je dan niet echt ver komt in je leven. Sorry zachte woorden werken veelal averechts...
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143966227
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:11 schreef Elvi het volgende:

[..]

[..]

Check even dit topic: WGR / Werkzoekend #104 Solliciteren, solliciteren en nog eens soll en dat hele subforum. Volgens mij zijn jullie daar (even) beter op je plaats ;)
Neen, hij geeft aan dat het angstgerelateerd is dat hij niet een baan kan vinden. Al lopen er meerdere topics van hem, klopt.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143966478
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:13 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Neen, hij geeft aan dat het angstgerelateerd is dat hij niet een baan kan vinden. Al lopen er meerdere topics van hem, klopt.
Nou niet alleen als ik werk zoek vind ik ook niks er zijn ook bar weinig vacatures zonder diploma.
pi_143966604
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:17 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nou niet alleen als ik werk zoek vind ik ook niks er zijn ook bar weinig vacatures zonder diploma.
Dat is jammer, maar zo zijn er nog veel meer en ook die hebben defecten en komen wel aan de bak. Jij kan dat ook, zeker met ondersteuning leg het anders eens voor bij de bedoelde instanties. Ik zie je enorm veel posten op dit forum, ergens ook tijd die je voor jou problemen kunt gebruiken.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143966910
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:19 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Dat is jammer, maar zo zijn er nog veel meer en ook die hebben defecten en komen wel aan de bak. Jij kan dat ook, zeker met ondersteuning leg het anders eens voor bij de bedoelde instanties. Ik zie je enorm veel posten op dit forum, ergens ook tijd die je voor jou problemen kunt gebruiken.
Ik heb vaker aan de huisarts en psycholoog aangegeven dat ik wel werk wil en toen zeiden ze nou begin er niet aan ga een studie doen ofzo maar dat kan ik niet daar ben ik niet goed in.

Welke instanties?
pi_143966979
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:25 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik heb vaker aan de huisarts en psycholoog aangegeven dat ik wel werk wil en toen zeiden ze nou begin er niet aan ga een studie doen ofzo maar dat kan ik niet daar ben ik niet goed in.

Welke instanties?
Dat is leuk dat hun dat zeggen, desnoods vrijwilligerswerk als je maar aan de gang gaat. UWV de gemeente kunnen je daarbij verder helpen.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143967081
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:26 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Dat is leuk dat hun dat zeggen, desnoods vrijwilligerswerk als je maar aan de gang gaat. UWV de gemeente kunnen je daarbij verder helpen.
Dan kan ik dat proberen.
pi_143967153
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:28 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dan kan ik dat proberen.
En eens proberen bij een uitzendbureau, en geef dan ook aan waar je beperkingen liggen. Dat le leive alleen werkt, dat het niet te moeilijk moet zijn... Open kaart spelen is wel van belang vergeet dat niet.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143967188
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:10 schreef duracellkonijntje het volgende:
Het gaat hier best lekker de laatste dagen. Niet zo angstig meer, voel me vrij okey, best mooi gezien de omstandigheden. Vorig jaar ging ik dood van de spanning door de gedachte aan studeren, alleen het behalen van mijn stage heeft me een grote vertrouwensboost gegeven. Ook het bijhouden van de keren dat ik bezig ben met ontspanning en mijn gevoelens en de keren dat ik me niet op andermans problematiek stort geeft me erg veel vertrouwen en stelt me in staat dingen wat los te laten. :) Het laat me zien dat alles toch wel komt en ik hoop dat dit vertrouwen steeds meer doorsijpelt.

Studeren straks wordt wel weer spannend, maar gelukkig is het mijn laatste jaar. :) Er zijn een hoop nieuwe dingen, niet de stabiliteit van een stage, maar projecten, verschillende vakken, studeren en ik heb eigenlijk ook nog een baantje nodig. Heel veel dingen tegelijk, daar kan ik nog echt behoorlijk nerveus van worden. Ik ga echter proberen er in ieder geval 1 dag bij te werken (of misschien een paar avonden) en daarnaast op dezelfde voet door te gaan met rust voor mezelf pakken en mezelf uiten. Het is spannend, maarja, ik heb mijn stage gehaald, doe het goed en ik bewijs steeds meer alles gewoon wel goed toe te passen. Alles staat wat dat betreft in de plus. Nu mijn onderbewuste nog overtuigen. Everything in time. ;)

Gisteren kwam er een meisje langs dat schijnbaar achter me aan zit sinds het uit is met haar vriend. Het loopt qua aanloop sowieso niet slecht op vrouwelijk gebied, maar ik vind het zelf moeilijk. De gedachte aan NOG iets waar ik aandacht aan moet besteden, het is een beetje een creepy gedachte ook al zou het wellicht wel kunnen. Door deze nervositeit is mijn libido al een tijdje (lees een jaar) niet wat het geweest is en dit maakt me ook onzeker. Mijn over het algemeen beter wordende maar nog niet hele vrolijke stemming gecombineerd met mijn toch angst om seksueel niet te presteren zoals vroeger biedt een hele uitdaging. Ik begin toch te denken dat het beter is om eerst de studie en wellicht werk aan te pakken en daarna me wat op vrouwen ga richten (ook al is mijn beeld hiervan misschien wat scheef). Anders zijn het zo veel dingen ineens en ik doe het toch liever stapje voor stapje.

Zo heel verhaal, maar het moest er even uit. :)
Wat dat libido betreft, waarom zou je je daarvoor moeten schamen?
En idd, als je aan een relatie begint (en die garantie heb je niet als je net met haar begint te daten zeg maar :P ) dan gaat daar ongetwijfeld ook tijd en -energie- in zitten..maar je krijgt er (hopelijk) ook wat voor terug :)
pi_143967869
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:30 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

En eens proberen bij een uitzendbureau, en geef dan ook aan waar je beperkingen liggen. Dat le leive alleen werkt, dat het niet te moeilijk moet zijn... Open kaart spelen is wel van belang vergeet dat niet.
Okee.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:00:58 #255
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143971794
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat dat libido betreft, waarom zou je je daarvoor moeten schamen?
En idd, als je aan een relatie begint (en die garantie heb je niet als je net met haar begint te daten zeg maar :P ) dan gaat daar ongetwijfeld ook tijd en -energie- in zitten..maar je krijgt er (hopelijk) ook wat voor terug :)
Tja ik weet het ook niet, maar het is ergens gewoon vervelend dat ik wel wil, maar het gewoon niet zo makkelijk gaat als eerst. Maar an sich is het ook weer niet slecht inderdaad. :)

Je krijgt er zeker iets voor terug. Mijn laatste vriendin zoog echt al het leven uit me dus misschien heb ik wat dat betreft een nogal scheef beeld van relaties. Ik wil het op termijn ook best weer proberen, maar ik denk dat ik eerst mijn nervositeit omtrent het dagelijks leven moet verminderen alvorens weer zo'n avontuur aan te gaan. Een vriendin die echt compleet oke is met al mijn gebreken momenteel (en ik heb ook heus wel voordelen, dat ook weer wel) zou fantastisch zijn.
Ignorance is bliss
pi_143976742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:00 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Tja ik weet het ook niet, maar het is ergens gewoon vervelend dat ik wel wil, maar het gewoon niet zo makkelijk gaat als eerst. Maar an sich is het ook weer niet slecht inderdaad. :)

Je krijgt er zeker iets voor terug. Mijn laatste vriendin zoog echt al het leven uit me dus misschien heb ik wat dat betreft een nogal scheef beeld van relaties. Ik wil het op termijn ook best weer proberen, maar ik denk dat ik eerst mijn nervositeit omtrent het dagelijks leven moet verminderen alvorens weer zo'n avontuur aan te gaan. Een vriendin die echt compleet oke is met al mijn gebreken momenteel (en ik heb ook heus wel voordelen, dat ook weer wel) zou fantastisch zijn.
In een echt goede relatie is er plek voor de ups en de downs. Ik heb dat geluk dat hij ook zo af en toe mijn dips kan opvangen (jankbui galore). En samen veel plezier maken, dat kunnen we heel goed (meligheid tralala)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143976856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:46 schreef AdoraBelle het volgende:
Oké, het is zonet dus mis gegaan. Ik had het moeilijk en er was niemand waarmee ik kon praten. Waardoor ik uiteindelijk mezelf gesneden heb zodat ik ff die pijn niet meer zou voelen. Ik ben alleen bang dat ik het nu alleen maar erger gemaakt heb voor mezelf.
Naar de huisartsenpost en aangeven dat je het niet meer trekt zo, dan krijg je misschien betere passende hulp. Betere medicijnen en meer dan alleen een psych gesprekje eens per 2 weken. Dat lijkt me niet voldoende op t moment, maar dat is mijn gevoel nu vanaf de zijlijn hier. Sterkte en een knuffel.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143977043
Vanmiddag al een breakdown vanwege wat onaardige zaken die voorbij kwamen en de angst voor weer de eerste repetitie vanavond. En die ging ook niet zo goed, lastige muziek. En blijkbaar had dirigentje me nodig, want hij had ook nog wat te miepen. Kan ik normaal goed hebben, maar nu even niet :{
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:21:20 #259
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143994868
Bedankt voor het advies allen.
Ik durf alleen niet zo goed te bellen. Ook omdat ik bang ben dat ik mezelf dan alleen maar meer in de problemen help door te vertellen over wat ik gedaan heb.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:28:33 #260
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143995099
nee genoeg nu

[ Bericht 92% gewijzigd door Re op 30-08-2014 18:49:10 ]
pi_143995534
Dit is niet de plek om het daarover te hebben.

• Topics/Posts van users met verregaande problematiek waar FOK! niet bij kan helpen worden gesloten/verwijderd en meestal gevolgd door een ban.

Bijvoorbeeld:
• • topics/posts over het willen plegen van zelfmoord
• • topics/posts over je snijgedrag
• • topics/posts over weigering van medicatie
• • topics/posts over experimenteren met en/of verhandelen van medicatie


[ Bericht 38% gewijzigd door Re op 30-08-2014 18:49:25 ]
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:44:53 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143995641
check

idd die verantwoordelijkheid willen we hier niet hebben, zoek hulp desnoods samen met iemand die je vertrouwd en ga aan de slag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143996078
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 18:21 schreef AdoraBelle het volgende:
Bedankt voor het advies allen.
Ik durf alleen niet zo goed te bellen. Ook omdat ik bang ben dat ik mezelf dan alleen maar meer in de problemen help door te vertellen over wat ik gedaan heb.
Nee! o|O Crisisdienst van de psycholoog is hiervoor!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:51:36 #264
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143997698
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:54 schreef zomertje het volgende:

[..]

In een echt goede relatie is er plek voor de ups en de downs. Ik heb dat geluk dat hij ook zo af en toe mijn dips kan opvangen (jankbui galore). En samen veel plezier maken, dat kunnen we heel goed (meligheid tralala)
Daar heb je ook wel gelijk. Ik weet ook dat het altijd erger kan, alleen voelt het voor mij soms alsof ik een grote down ben momenteel. :') Nouja, ik ga er maar eens aan werken om wat positiever te zijn en ook de leuke kanten van mezelf meer naar voren te laten komen. :)
Ignorance is bliss
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:53:07 #265
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143997746
Blegh leuke middag gehad wat gedronken en nu een saaie zaterdagavond voor de boeg omdat niemand kan of wat wil doen.
Ik trek dat zo slecht he... Zo irritant.
pi_144002008
Gister/vannacht een tof feest gehad bij vrienden. Ging goed ondanks mijn slechte stemming.
Nu een paar dagen alleen thuis en morgen overdag hoef ik nergens heen :) Heerlijk, dat heb ik even nodig. Ik hoop dat ik dan weer wat energie en moed krijg om de volgende week door te komen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144002233
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:53 schreef Cue_ het volgende:
Blegh leuke middag gehad wat gedronken en nu een saaie zaterdagavond voor de boeg omdat niemand kan of wat wil doen.
Ik trek dat zo slecht he... Zo irritant.
Is die leuke middag dan niet genoeg?
Ik begrijp dat nooit zo goed, want het gaat niet goed als ik te veel mensen zie.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:00:03 #268
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144002308
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 21:58 schreef kuolema het volgende:

[..]

Is die leuke middag dan niet genoeg?
Ik begrijp dat nooit zo goed, want het gaat niet goed als ik te veel mensen zie.
Ik wil altijd meer. Zeker na een drankje wil ik gewoon door en meer gezelligheid en niet saai alleen thuis zitten.
pi_144002374
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik wil altijd meer. Zeker na een drankje wil ik gewoon door en meer gezelligheid en niet saai alleen thuis zitten.
En alleen uitgaan?
Maar wat gebeurt er dan als je alleen thuis zit? Voel je je dan kut? Of is het alleen dat je niet weet hoe je jezelf kunt vermaken?
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:04:04 #270
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144002475
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:01 schreef kuolema het volgende:

[..]

En alleen uitgaan?
Maar wat gebeurt er dan als je alleen thuis zit? Voel je je dan kut? Of is het alleen dat je niet weet hoe je jezelf kunt vermaken?
Alleen uitgaan doe ik enkel in MN oude woonplaats. Maar dat donderdag al gedaan.

Beide. Ik vind t gewoon kut dat ik niet de vrienden heb ervoor. Dat ik hier verder niets heb (nog). Bedoel zit wel vaker/bijna altijd wel zaterdagavond alleen thuis. Maar dan weet je dat al en heb je er geen leuke middag enzo. Dus dan is t wel saai en jammer,maar komt t niet zo hard binnen
pi_144002529
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:04 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Alleen uitgaan doe ik enkel in MN oude woonplaats. Maar dat donderdag al gedaan.

Beide. Ik vind t gewoon kut dat ik niet de vrienden heb ervoor. Dat ik hier verder niets heb (nog). Bedoel zit wel vaker/bijna altijd wel zaterdagavond alleen thuis. Maar dan weet je dat al en heb je er geen leuke middag enzo. Dus dan is t wel saai en jammer,maar komt t niet zo hard binnen
Dat snap ik. Wie waren die mensen van vanmiddag dan?
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:06:41 #272
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144002573
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:05 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat snap ik. Wie waren die mensen van vanmiddag dan?
Van een site waar meer mensen zijn die leuke dingen willen doen met anderen. En worden diverse zaken georganiseerd.
pi_144002644
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Van een site waar meer mensen zijn die leuke dingen willen doen met anderen. En worden diverse zaken georganiseerd.
Leuk dat je dat doet. Wonen die ook bij jou in de buurt dan? En kun je ook apart met ze afspreken? Of zijn dit die mensen die niet kunnen/willen? Sorry voor de vele vragen :P Nu wil ik een compleet beeld hebben.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:10:42 #274
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144002743
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:08 schreef kuolema het volgende:

[..]

Leuk dat je dat doet. Wonen die ook bij jou in de buurt dan? En kun je ook apart met ze afspreken? Of zijn dit die mensen die niet kunnen/willen? Sorry voor de vele vragen :P Nu wil ik een compleet beeld hebben.
Meesten wel. Of in m'n stad of eromheen. Verschilt beetje. Is landelijke site.
Kan apart afspreken. Gebeurd meestal niet of t moet natuurlijk vriendschappelijk goed klikken. Dan kan je dat wel doen.
pi_144002785
Het is in elk geval iets en misschien een eerste stap naar nieuwe vrienden.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:13:11 #276
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144002826
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:11 schreef kuolema het volgende:
Het is in elk geval iets en misschien een eerste stap naar nieuwe vrienden.
Ja daarom en doe je nog eens wat. Dusja, vandaar.
pi_144003182
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik wil altijd meer. Zeker na een drankje wil ik gewoon door en meer gezelligheid en niet saai alleen thuis zitten.
Dat had ik vroeger ook. En eigenlijk was het een 'ik ben bang er niet bij te horen en niet leuk genoeg te zijn' angst waardoor ik altijd meer wilde. Nu kan ik dat beter relativeren en herkennen.

Wij werden vanmiddag spontaan gevraagd om mee uit eten te gaan met vrienden die toevallig in de buurt waren. Dat is dan ook wel weer erg leuk :) En die probeer ik te onthouden voor als ik weer denk dat ik niet leuk genoeg ben.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:35:07 #278
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144006036
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:31 schreef kvd het volgende:

[..]

Wat een schatje...je woont zeker niet in de buurt om af en toe even te lenen en te oefenen O~)

[..]

(alsnog) Gefeliciteerd! Is er geen andere plek waar je voor de voeding van die puber kan zorgen?

[..]

Ja dat is ze zeker! Zij zou het niet erg vinden, ze heeft zo'n mooi karakter O+ Weet niet waar jij woont ;) Oosten hier..

En ik hoop toch echt binnen niet te lange tijd naar Utrecht te verhuizen, dan moet ik wel een nieuwe voederbak zoeken :+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_144033026
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:35 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja dat is ze zeker! Zij zou het niet erg vinden, ze heeft zo'n mooi karakter O+ Weet niet waar jij woont ;) Oosten hier..

En ik hoop toch echt binnen niet te lange tijd naar Utrecht te verhuizen, dan moet ik wel een nieuwe voederbak zoeken :+
Groningen, dus niet echt in de buurt...en mooi dat er een nieuwe voederbak gezocht moet worden, want zo'n baas :N
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:28:10 #280
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144033107
Het gaat de afgelopen dagen een stuk beter met me. Ik heb m'n afleiding kunnen vinden en wil me nu gewoon rustig houden tot ik mijn volgende afspraak met de psych heb. Geen dingen meer doen dus.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:49:46 #281
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_144041487
Het gaat gewoon niet meer. De meest liefdevolle ouders die je kan wensen, maar het helpt niet. Heb teveel last van stemmingswisselen en belachelijk veel angsten. Weet niet waarom ik dit nu post, blijkbaar heb ik aandacht nodig. Hield het maar op.
Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.
pi_144042072
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:49 schreef Domingesto het volgende:
Het gaat gewoon niet meer. De meest liefdevolle ouders die je kan wensen, maar het helpt niet. Heb teveel last van stemmingswisselen en belachelijk veel angsten. Weet niet waarom ik dit nu post, blijkbaar heb ik aandacht nodig. Hield het maar op.
Dit klinkt als een noodkreet?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 1 september 2014 @ 15:55:36 #283
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144064886
Ik doe met Elvi mee :P er wordt nu autisme vermoed dus over een tijdje (wachtlijst) gaat dat onderzocht worden. Ik heb me er altijd al in herkend, op gebrek aan 'theory of mind' na, maar ik zou willen dat het nu eens klaar is met al die onderzoeken en steeds weer andere therapeuten zodat ik verder kan.
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 1 september 2014 @ 22:27:47 #284
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144082135
Vandaag gebeurde er weer iets waardoor het weer erg slecht met me ging. Maar gelukkig kon ik sterk zijn. Ik heb ook wat van die olanzapine genomen en ben daarna in bed gaan liggen. Nu ben ik weer wakker geworden, maar jeetje wat voelt dat vaag. Het voelt net of ik onder invloed ben ofzo. Maarja, ik heb geen negatieve gedachten meer en dat is wel fijn.
  maandag 1 september 2014 @ 23:42:46 #285
47102 Elvi
miemkwien
pi_144085654
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:55 schreef kuolema het volgende:
Ik doe met Elvi mee :P er wordt nu autisme vermoed dus over een tijdje (wachtlijst) gaat dat onderzocht worden. Ik heb me er altijd al in herkend, op gebrek aan 'theory of mind' na, maar ik zou willen dat het nu eens klaar is met al die onderzoeken en steeds weer andere therapeuten zodat ik verder kan.
_O-
Nou kom ook lurken in het autisme-topic :P

Ik heb trouwens wel het idee dat als een therapie niet werkt, psychologen meteen denken dat je dan een andere stoornis moet hebben. Het ligt nooit aan de therapie of aan hen; nope het ligt aan jou want je mankeert iets anders _O- Ik zou me er niet te druk om maken, het hoort er denk ik bij...
  maandag 1 september 2014 @ 23:44:27 #286
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_144085722
Oke ik voel me de laatste dagen best goed. Ik probeer elke dag wat positieve dingen aan mezelf, mijn situatie en de toekomst op te noemen. Denken in kansen, ontwikkelingen ipv alleen de negatieve delen en doemscenario's. Voelt best lekker eigenlijk. Ik hoop mezelf echt een positieve houding aan te kunnen leren. Dat ga ik echt doen. Want overal zitten kansen en je kunt best positief en realistisch zijn. Je hoeft de negativiteit niet te ontkennen om het positieve te zien. :)

Het is wel raar. Even niks te melden voor een dag. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet. Even rust in mijn hoofd, lekker. Hopelijk zet dit zich door.
Ignorance is bliss
pi_144085799
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 23:44 schreef duracellkonijntje het volgende:
Oke ik voel me de laatste dagen best goed. Ik probeer elke dag wat positieve dingen aan mezelf, mijn situatie en de toekomst op te noemen. Denken in kansen, ontwikkelingen ipv alleen de negatieve delen en doemscenario's. Voelt best lekker eigenlijk. Ik hoop mezelf echt een positieve houding aan te kunnen leren. Dat ga ik echt doen. Want overal zitten kansen en je kunt best positief en realistisch zijn. Je hoeft de negativiteit niet te ontkennen om het positieve te zien. :)

Het is wel raar. Even niks te melden voor een dag. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet. Even rust in mijn hoofd, lekker. Hopelijk zet dit zich door.
Geen nieuws is goed nieuws! ;)

Meestal dan. :X
  dinsdag 2 september 2014 @ 06:16:21 #288
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_144088784
Blegh, eerste dag van mijn master en ik heb niet geslapen en ik voel me kut. Ik denk overal over na en ik ben bang voor de toekomst ;(
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:12:35 #289
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_144092663
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 06:16 schreef Mishu het volgende:
Blegh, eerste dag van mijn master en ik heb niet geslapen en ik voel me kut. Ik denk overal over na en ik ben bang voor de toekomst ;(
Waar denk je over na?
Ignorance is bliss
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:19:09 #290
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144092862
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 23:44 schreef duracellkonijntje het volgende:
Oke ik voel me de laatste dagen best goed. Ik probeer elke dag wat positieve dingen aan mezelf, mijn situatie en de toekomst op te noemen. Denken in kansen, ontwikkelingen ipv alleen de negatieve delen en doemscenario's. Voelt best lekker eigenlijk. Ik hoop mezelf echt een positieve houding aan te kunnen leren. Dat ga ik echt doen. Want overal zitten kansen en je kunt best positief en realistisch zijn. Je hoeft de negativiteit niet te ontkennen om het positieve te zien. :)

Het is wel raar. Even niks te melden voor een dag. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet. Even rust in mijn hoofd, lekker. Hopelijk zet dit zich door.
Goed van je :) .
Misschien is dat voor mij ook wel een goed idee.
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:20:35 #291
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144092895
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 06:16 schreef Mishu het volgende:
Blegh, eerste dag van mijn master en ik heb niet geslapen en ik voel me kut. Ik denk overal over na en ik ben bang voor de toekomst ;(
Als je dacht dat je het niet kon, was je er niet aan begonnen toch? Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het niet geslapen hebben. Als je even goed geslapen hebt zie je het allemaal misschien weer anders.
Ik kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk, maar ik denk dat het allemaal niet zo erg is als dat je het je voorstelt.
pi_144093250
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 06:16 schreef Mishu het volgende:
Blegh, eerste dag van mijn master en ik heb niet geslapen en ik voel me kut. Ik denk overal over na en ik ben bang voor de toekomst ;(
Ik ken het, helaas. Geen idee nog aan wat eraan te doen. Behapve stoppen met m'n master. :P

Maar nu ben ik net weer begonnen en benieuwd of sporten helpt tegen de spanning. Zelfs al is die spanning niet te vergelijken met toen ik depressief was.
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:24:18 #293
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_144101751
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:19 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Goed van je :) .
Misschien is dat voor mij ook wel een goed idee.
Probeer elke dag aan het begin en het einde van de dag eens wat positieve punten over jezelf op te noemen. Weet je ze niet? Ga maar zoeken. Tenzij je Adolf Hitler heet (en zelfs dan) heb je altijd wel goede kwaliteiten. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik ken het, helaas. Geen idee nog aan wat eraan te doen. Behapve stoppen met m'n master. :P

Maar nu ben ik net weer begonnen en benieuwd of sporten helpt tegen de spanning. Zelfs al is die spanning niet te vergelijken met toen ik depressief was.
Sporten helpt wel. Je bent even ergens anders mee bezig en je kunt de adrenaline loslaten. Vooral krachttraining vind ik heerlijk om te doen. Als je even zo'n bui hebt kun je dan mooi al je agressie eruit pompen. :P In combinatie met bijv. mindfulness werkt het in mijn ervaring helemaal goed. :)
Ignorance is bliss
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:27:48 #294
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144101844
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:24 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Probeer elke dag aan het begin en het einde van de dag eens wat positieve punten over jezelf op te noemen. Weet je ze niet? Ga maar zoeken. Tenzij je Adolf Hitler heet (en zelfs dan) heb je altijd wel goede kwaliteiten. :)

[..]

Sporten helpt wel. Je bent even ergens anders mee bezig en je kunt de adrenaline loslaten. Vooral krachttraining vind ik heerlijk om te doen. Als je even zo'n bui hebt kun je dan mooi al je agressie eruit pompen. :P In combinatie met bijv. mindfulness werkt het in mijn ervaring helemaal goed. :)
Oh, sporten wil ik eigenlijk ook weer mee beginnen. Wat een goeie ideeën hier :) .
pi_144102459
Oké! Psychotische klachten opgelost door slaappillen. Al 2 dagen fulltime gewerkt, actief. Moeite met concentreren omdat ik zoveel moet doen en ik niet weet waar ik moet beginnen. Morgen plan ik mezelf een halve dag vrij. Mindfullness moet ik maar even mee beginnen.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:51:59 #296
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144102594
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:48 schreef Californium het volgende:
Oké! Psychotische klachten opgelost door slaappillen. Al 2 dagen fulltime gewerkt, actief. Moeite met concentreren omdat ik zoveel moet doen en ik niet weet waar ik moet beginnen. Morgen plan ik mezelf een halve dag vrij. Mindfullness moet ik maar even mee beginnen.
Sterkte ermee! Fijn dat in ieder geval die klachten nu opgelost zijn. Nu nog een beetje minderen met je werk.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:41:06 #297
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144104264
Pff ... ik moet i.v.m. het onderzoek naar autisme aangeven of ik het goed vind als mijn ouders een vragenlijst over mij invullen en/of op gesprek komen. Daarnaast of er iemand anders is die ze kunnen benaderen. Ik weet niet of ik dat wel wil ... kan iemand anders dat even voor mij beslissen? :P
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:42:28 #298
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144104311
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 06:16 schreef Mishu het volgende:
Blegh, eerste dag van mijn master en ik heb niet geslapen en ik voel me kut. Ik denk overal over na en ik ben bang voor de toekomst ;(
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik ken het, helaas. Geen idee nog aan wat eraan te doen. Behapve stoppen met m'n master. :P

Maar nu ben ik net weer begonnen en benieuwd of sporten helpt tegen de spanning. Zelfs al is die spanning niet te vergelijken met toen ik depressief was.
Sowieso respect! Dat jullie het volhouden.
Succes :)
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:43:12 #299
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144104333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:41 schreef kuolema het volgende:
Pff ... ik moet i.v.m. het onderzoek naar autisme aangeven of ik het goed vind als mijn ouders een vragenlijst over mij invullen en/of op gesprek komen. Daarnaast of er iemand anders is die ze kunnen benaderen. Ik weet niet of ik dat wel wil ... kan iemand anders dat even voor mij beslissen? :P
Ligt eraan hoeveel je ermee wilt bereiken ;)

Je ouders weten meer over hoe je vroeger was En kunnen je een completer beeld geven.
Snap het wel als je je ouders er niet bij wilt betrekken ofzo. Maar lijkt me in ieder geval wel verstandig om dat wel te doen ;)
pi_144104370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:42 schreef kuolema het volgende:

[..]

[..]

Sowieso respect! Dat jullie het volhouden.
Succes :)
Mou, ik heb even niet gemogen vanwege een operatie, maar ik ga straks weer. :)
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:46:58 #301
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144104468
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel je ermee wilt bereiken ;)

Je ouders weten meer over hoe je vroeger was En kunnen je een completer beeld geven.
Snap het wel als je je ouders er niet bij wilt betrekken ofzo. Maar lijkt me in ieder geval wel verstandig om dat wel te doen ;)
Ja maar het is ook eng. Ik wil niet dat ze hiervan weten, van het vermoeden van autisme en ik ben bang voor wat ze over mij gaan zeggen ... is vooral schaamte denk ik.
Vragenlijst is dan minder erg dan een gesprek maar dan wil ik die vragen eigenlijk eerst zien.

Maar ik heb het gevoel dat ik de beslissing snel moet nemen vanwege de wachtlijst en zo.
Why are you wearing that stupid man suit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')