succes!quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:43 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dit bevalt je dus beter?
Ik zit nu sinds een week op de helft van mijn dosis, maar merk geen verschil. Kan ook wel kloppen aangezien ik niet het idee had dat het werkt.
[..]
Ik hoop het niet voor je ... sterkte.
Ik heb toevallig morgen een gesprek met een psychiater over dit onderwerp.
Dit is exact mijn eigen ervaring geweest, had zo van mijn hand getikt kunnen zijnquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:31 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ik heb afgebouwd naar de helft. Hierdoor heb ik meer ups en downs, het gevoel meer te voelen. Maar het helpt nog net genoeg om de ergste paniek te onderdrukken.
Vind ik wel knap dat je hier op zo'n dergelijke manier rekening mee kunt houdenquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:35 schreef kuolema het volgende:
Ik ben vandaag bij de decaan geweest en wat voelde ik me depri en hopeloos daarna zeg. Het lijkt dan allemaal zo uitzichtloos en dan wil ik liever dood.
Maar ik wist ook dat het gevoel weer wat weg zou ebben als ik thuis was, en dat is gelukkig het geval.
Dankquote:
Thanks, het viel mij dus ook op dat ik dat zelfs op zo'n moment toch kan bedenken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit is exact mijn eigen ervaring geweest, had zo van mijn hand getikt kunnen zijn
Ik zit nu (ik denk?) bijna een jaar op de halve dosis en voel idd meer, maar de slechte stemming is niet teruggekomen
[..]
Vind ik wel knap dat je hier op zo'n dergelijke manier rekening mee kunt houden
Ik heb daar altijd moeite mee gehad (om het los te laten, omdat dat gevoel op zo'n moment zo intens is).
Vind ik heel knap dat je dat kunt, ik had daar altijd heel veel moeite mee en -moest- gewoon afleiding hebben.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:18 schreef kuolema het volgende:
[..]
Thanks, het viel mij dus ook op dat ik dat zelfs op zo'n moment toch kan bedenken.
Het lukt me wel vaker, maar helaas niet altijd. Maar wel een goed teken denk ik. Relativeringsvermogen en zelfkennis.
Het is helaas niet zo dat het gevoel van wanhoop door die gedachten verdwijnt. Het is nog steeds intens en ik moet het gewoon uitzitten. Het zorgt er alleen voor dat ik geen gekke/impulsieve dingen doe.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vind ik heel knap dat je dat kunt, ik had daar altijd heel veel moeite mee en -moest- gewoon afleiding hebben.
Ja klopt, alleen moet ik altijd een beetje gokken wat mn gevoelens betreft dus zocht ik vroeger maar gewoon een escape op (drank, blowen, gamen, heeeeeeel veel wandelen/fietsen) want ik wist me er toch geen raad mee.
Echt typisch survivalmodus voor mij toen en ik kon er niet echt mee omgaan (mn leven stond gewoon stil).
Vetgedrukte = waarheidquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:39 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is helaas niet zo dat het gevoel van wanhoop door die gedachten verdwijnt. Het is nog steeds intens en ik moet het gewoon uitzitten. Het zorgt er alleen voor dat ik geen gekke/impulsieve dingen doe.
Als het gevoel erger is, weet ik vaak ook echt niet wat het is, waar het vandaan komt en vooral wat ik ermee moet. Dan heb ik ook een aantal ongezonde escape-opties (automutilatie, alcohol, te veel pillen nemen, slapen (naja dat laatste is niet echt ongezond). En denk ik vooral aan de ultieme escape. Deze dingen gebeuren ook nog steeds.
Hoe zou dat nu gaan bij jou dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door magnetronkoffie op 26-08-2014 21:01:25 ]
quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vetgedrukte = waarheid
Hoe dat nu bij mij gaat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why are you wearing that stupid man suit?
quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:00 schreef kuolema het volgende:
[..]Naja, het klinkt misschien niet zo positief, maar het voelt wel een end beterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zoveel shit meegemaakt (vooral wat depressieve gevoelens betreft) dat ik dat wat ik nu heb, wel kan liefhebben
Het is niet veel, maar het is een verbetering en elke verbetering is een goeie
En voor hetzelfde geld had ik van de ultieme escape gebruikt gemaakt en had ik alle leukere dingen van dezerdagen nooit meegemaakt
Maar goed, ik ben dan ook een ontzettend koppige optimist![]()
![]()
Dat bewijst dan ook hoe diep je hebt gezeten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, het klinkt misschien niet zo positief, maar het voelt wel een end beter
Ik heb zoveel shit meegemaakt (vooral wat depressieve gevoelens betreft) dat ik dat wat ik nu heb, wel kan liefhebben
Het is niet veel, maar het is een verbetering en elke verbetering is een goeie
En voor hetzelfde geld had ik van de ultieme escape gebruikt gemaakt en had ik alle leukere dingen van dezerdagen nooit meegemaakt
Maar goed, ik ben dan ook een ontzettend koppige optimist![]()
Humor (en dan vooral zelfspotquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:04 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat bewijst dan ook hoe diep je hebt gezeten.
Ik ben niet zo'n optimist
Inderdaad! Dat heb ik wel zo af en toequote:Op maandag 25 augustus 2014 18:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Humor (en dan vooral zelfspot) wil nog wel eens de boel opluchten
Dat is wel belangrijk, want dat sleepte me er wel een beetje doorheenquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:17 schreef kuolema het volgende:
[..]
Inderdaad! Dat heb ik wel zo af en toe(maar dan wel pessimistische zelfspot
)
ja, graag, zelfspot ftwquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Humor (en dan vooral zelfspot) wil nog wel eens de boel opluchten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
Precies, dat is de instelling!quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:06 schreef ALDOBRANDINO het volgende:
[..]
Mee eens, ben er al wat aan het afstoten of grenzen aan het aangeven. Zo van tot hier en niet verder... Heb op het moment wel wat beters te doen
Hahaha, nouja zo gaat het in films eerst ook altijd.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Behalve dan dat we de volgende ochtend ieders ons kant weer opgingen en er geen seks of liefde aan te pas kwam
Waarom?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:47 schreef Californium het volgende:
Oja hoi. Bijna freeking out here. Lala
Zo pijnlijk herkenbaarquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:54 schreef kuolema het volgende:
En ik ben zo boos op mezelf maar ook zo verdrietig omdat sommige dingen gewoon niet lukken, hoe simpel het ook is. En ik weet dat het een keuze is maar zo voelt het niet.
Heel goed dat je de boel in ieder geval uit probeert te zitten. Maak je het niet erger voor jezelf dan dat het al is. Denk je dat je die lijn, hoe moeilijk het ook is om die gevoelens te voelen, door te trekken naar als het echt hevig aanwezig is?quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:39 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is helaas niet zo dat het gevoel van wanhoop door die gedachten verdwijnt. Het is nog steeds intens en ik moet het gewoon uitzitten. Het zorgt er alleen voor dat ik geen gekke/impulsieve dingen doe.
Als het gevoel erger is, weet ik vaak ook echt niet wat het is, waar het vandaan komt en vooral wat ik ermee moet. Dan heb ik ook een aantal ongezonde escape-opties (automutilatie, alcohol, te veel pillen nemen, slapen (naja dat laatste is niet echt ongezond). En denk ik vooral aan de ultieme escape. Deze dingen gebeuren ook nog steeds.
Hoe zou dat nu gaan bij jou dan?
Ik denk dat dat wel mogelijk is, maar dat is nog ver weg. Dan moet er wel wat veranderen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:21 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Heel goed dat je de boel in ieder geval uit probeert te zitten. Maak je het niet erger voor jezelf dan dat het al is. Denk je dat je die lijn, hoe moeilijk het ook is om die gevoelens te voelen, door te trekken naar als het echt hevig aanwezig is?
Wat zou er moeten veranderen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:23 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mogelijk is, maar dat is nog ver weg. Dan moet er wel wat veranderen.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Wat zou er moeten veranderen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why are you wearing that stupid man suit?
Mag je een spoiler ook gebruiken om dingen uit de zoekengines te houden, of werkt dit niet zo? Dat wil ik wel eens.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:23 schreef Re het volgende:
En zoals gezegd, het is niet specifiek gericht op jou maar in het algemeen
Lijkt mij dat als je niet wilt dat het gevonden kan worden, je het gewoon niet moet posten. En het evt met iemand in DM/PM ofzo moet doen als je het dan toch met een fokker/ fokkers wilt delen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:46 schreef zomertje het volgende:
[..]
Mag je een spoiler ook gebruiken om dingen uit de zoekengines te houden, of werkt dit niet zo? Dat wil ik wel eens.
Het lucht wel eens op om te posten, maar dan hoeft niet de hele wereld alles te weten toch?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lijkt mij dat als je niet wilt dat het gevonden kan worden, je het gewoon niet moet posten. En het evt met iemand in DM/PM ofzo moet doen als je het dan toch met een fokker/ fokkers wilt delen.
Snap ik helemaal. Maar thats the internet. Iets op het internet is voor de hele wereld, in spoiler of niet. Daarbij lokt een spoiler (voor mij) eerder uit om het juist te lezen, omdat het dan vaak 'geheimer' is, dus interessanterquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:58 schreef zomertje het volgende:
Het lucht wel eens op om te posten, maar dan hoeft niet de hele wereld alles te weten toch?
Lukt iets niet, dan weet je dat je een andere methode moet zoeken. Boos en verdrietig worden mag, maar zal niet helpen. Wel kan je die emotionele energie, om het maar zo te noemen, aanzetten tot het verbeteren van je situatie. Ga echter niet bij de pakken neer zitten wanneer iets niet lukt, want een ding is zeker, namelijk dat je zal moeten bewegen om beweging in je leven te krijgen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:54 schreef kuolema het volgende:
En ik ben zo boos op mezelf maar ook zo verdrietig omdat sommige dingen gewoon niet lukken, hoe simpel het ook is. En ik weet dat het een keuze is maar zo voelt het niet.
Mee eens.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Lukt iets niet, dan weet je dat je een andere methode moet zoeken. Boos en verdrietig worden mag, maar zal niet helpen. Wel kan je die emotionele energie, om het maar zo te noemen, aanzetten tot het verbeteren van je situatie. Ga echter niet bij de pakken neer zitten wanneer iets niet lukt, want een ding is zeker, namelijk dat je zal moeten bewegen om beweging in je leven te krijgen.
Omdat ik naar de psycholoog moest en veel mensen in de wachtkamer.quote:
Gaaf, hou ons maar op de hoogte. Ik twijfel hier ook een beetje over, omdat ik schijnbaar bij therapie vaak de goede opmerkingen maak tegen mn mede groepsleden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:59 schreef minthy het volgende:
[..]
Mee eens.
Hier iets soortgelijks, afgelopen weekend een belangrijke knoop doorgehakt. Vorige week heb ik aangegeven dat ik iets met ervaringskundigheid zou willen doen, m'n werkgever heeft mij een opleiding aangeboden. Die zag ik totaal niet aankomen ook, wat ervoor zorgde dat ik behoorlijk in paniek raakte en angstig werd. Daarbij zit er bij mij behoorlijk veel wrok naar m'n werkgever omdat ze een paar maanden geleden nog van mij af wilden.
Na een flinke avond/nacht bomen met vriendlief (voors/tegens/beren afschieten) besloten om het maar te gaan doen.
Dit kwam een beetje tegelijk met het moment dat ik mij besefte dat ik mijn werk niet meer zo goed aankan qua stress. Al met al een mooie opening voor een nieuwe start
Het gaat ook niet om de Fok lezers, maar meer om de Google snuffelaarsquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Snap ik helemaal. Maar thats the internet. Iets op het internet is voor de hele wereld, in spoiler of niet. Daarbij lokt een spoiler (voor mij) eerder uit om het juist te lezen, omdat het dan vaak 'geheimer' is, dus interessanter
Binnen de GGZ wordt de inzet van ervaring steeds belangrijker, als je de kans krijgt; doen!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:23 schreef zomertje het volgende:
[..]
Gaaf, hou ons maar op de hoogte. Ik twijfel hier ook een beetje over, omdat ik schijnbaar bij therapie vaak de goede opmerkingen maak tegen mn mede groepsleden.
Hoi Requote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:05 schreef Re het volgende:
vanaf nu gaan we niets meer in spoilers zetten en de oplettende kijker zal dus door hebben wat ik bedoel...
Ja, daar heb je wel een punt. Volgende keer zet ik buiten de spoiler wel neer dat het om persoonlijke sores gaat zodat mensen die het niet boeien, het ook niet hoeven te lezen (bovendien is mn gebruik van spoilers anders in een normaal topic dan in een sc bijvoorbeeld, misschien dat dit niet voor iedereen duidelijk is).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Snap ik helemaal. Maar thats the internet. Iets op het internet is voor de hele wereld, in spoiler of niet. Daarbij lokt een spoiler (voor mij) eerder uit om het juist te lezen, omdat het dan vaak 'geheimer' is, dus interessanter
Ik heb het zelf ook overwogen (en overweeg het nog steeds). Echter is het project waaraan ik deel nam, niet geslaagd voor mij (door persoonlijke omstandigheden, niet zozeer omdat het project zo slecht was ofzo (wat het trouwens niet was)).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:55 schreef minthy het volgende:
[..]
Binnen de GGZ wordt de inzet van ervaring steeds belangrijker, als je de kans krijgt; doen!
De ellende hier is dat studeren naast werken mij vorig jaar een burnout heeft opgeleverd met alle ellende van dien. Eens kijken hoe dat aan te pakken
Was je bang voor de mensen of de psycholoog?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:10 schreef Californium het volgende:
[..]
Omdat ik naar de psycholoog moest en veel mensen in de wachtkamer.
Misschien bescherm je jezelf wel teveel waardoor je prachtige kansen laat liggen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:04 schreef Elvi het volgende:
[..] een aanmelding bij het UWV voor een bijstandsuitkering. Waar ik dus echt niet op zit te wachtenIk baal ervan dat de psych daar zo over doorging, maar hij vind dat ik teveel kansen laat liggen door mezelf niet aan te melden (oa dus een inkomen, een eigen huis, en daarmee vrijheid). Ik vind dat ik mezelf juist in bescherming neem door me niet aan te melden omdat de mensen bij het UWV niet de meest vriendelijke, warme figuren zijn
Ik ben op dit moment bang voor iedereen. Donderdag gesprek met de psychiater over aanpassingen op de medicatie of wat dan ook om dit soort momenten tegen te gaan.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:14 schreef Gray het volgende:
[..]
Was je bang voor de mensen of de psycholoog?
[..]
Misschien bescherm je jezelf wel teveel waardoor je prachtige kansen laat liggen?
Ik heb zelf ook thuis gewoond tot zo rond mn 27e ofzo en het kon geen dag te vroeg zijnquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:04 schreef Elvi het volgende:
Ik heb vannochtend mn gesprek bij de psycholoog gehad. Hij bood zn excuses aan over het gelopen is. Donderdag wordt ik eindelijk in het team besproken en dan kijken wat er gaat gebeuren. Waarschijnlijk een autisme-test, maar dan in een andere vorm omdat ik liever niet mn ouders erbij wil hebben.
Verder dacht hij aan een angststoornis bij mij, waardoor ik nu bijna de hele DSM wel gehad heb
En... ik krijg misschien een SPV'er. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Het is wel erg veel hulp ineens: spv'er, psycholoog en psychiaterMaar goed die gaat me begeleiden met praktische zaken. Onder andere een aanmelding bij het UWV voor een bijstandsuitkering. Waar ik dus echt niet op zit te wachten
Ik baal ervan dat de psych daar zo over doorging, maar hij vind dat ik teveel kansen laat liggen door mezelf niet aan te melden (oa dus een inkomen, een eigen huis, en daarmee vrijheid). Ik vind dat ik mezelf juist in bescherming neem door me niet aan te melden omdat de mensen bij het UWV niet de meest vriendelijke, warme figuren zijn
Is dit iets wat de laatste jaren bij jou is gekomen? Aangezien ik hier niets van gemerkt heb / je niets vertelde in de tijd nog van de Stage SC (wat opzich ook wel logisch is daar niet van). Maar vooral benieuwd of het iets is wat je altijd al hebt gehad of dat het langzaam erin geslopen isquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:16 schreef Californium het volgende:
Ik ben op dit moment bang voor iedereen.
Altijd al een sociale angststoornis gehad (vooral heel erg in mijn hoofd) piekeren en nare gedachten, niet in mijn gedrag (goed verborgen gehouden). Deze angst komt waarschijnlijk uit mijn antidepressiva gebruikt in combinatie met zware stress afgelopen donderdag -> lichamelijke reactie waardoor ik me overal aangekeken voel en ik me naar voel bij iedereen die ik niet ken omdat ze me observeren ofzo.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is dit iets wat de laatste jaren bij jou is gekomen? Aangezien ik hier niets van gemerkt heb / je niets vertelde in de tijd nog van de Stage SC (wat opzich ook wel logisch is daar niet van). Maar vooral benieuwd of het iets is wat je altijd al hebt gehad of dat het langzaam erin geslopen is
Fijn programma inderdaad. Vandaag helaas gemist. Ik herken zoveel en ik kan me dan ook helemaal verplaatsen. Denk dat dat inderdaad de gedachte is van het programma, dat mensen aan de andere kant wat begrip hebben ondanks dat ze nooit helemaal zullen begrijpen! En over de oorzaak tja, dan kun je urenvullende programma's maken wat misschien het doel van het programma overschaduwt. Ik zou er alsnog naar kijken, rete-interessant daar niet van!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:26 schreef Cue_ het volgende:
Nu even de "doe even normaal" reeks aan het terugkijken. Sommige dingen zijn best indrukwekkend, zeker mbt psychoses. Vind het wel jammer dat ze niet in gaan op het "waardoor" komt het, als in, doen de hersenen iets anders ofzo en hoe komt het dat zoiets kan bestaan.
wel goed dat ze veel ervaringen laten zien, zodat je kan zien hoe het voor de mensen zelf is.
De laatste week is het wel ernstig aan het worden van wat ik leesquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:30 schreef Californium het volgende:
Altijd al een sociale angststoornis gehad (vooral heel erg in mijn hoofd) piekeren en nare gedachten, niet in mijn gedrag (goed verborgen gehouden). Deze angst komt waarschijnlijk uit mijn antidepressiva gebruikt in combinatie met zware stress afgelopen donderdag -> lichamelijke reactie waardoor ik me overal aangekeken voel en ik me naar voel bij iedereen die ik niet ken omdat ze me observeren ofzo.
Heb je wel een punt. Wss omdat ik al veel van dit soort verhalen en ervaringen ken/lees hier dat er weinig echt nieuws wordt verteld dat ik juist benieuwd ben naar wat nieuwe informatie voor mij.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:33 schreef Californium het volgende:
Fijn programma inderdaad. Vandaag helaas gemist. Ik herken zoveel en ik kan me dan ook helemaal verplaatsen. Denk dat dat inderdaad de gedachte is van het programma, dat mensen aan de andere kant wat begrip hebben ondanks dat ze nooit helemaal zullen begrijpen! En over de oorzaak tja, dan kun je urenvullende programma's maken wat misschien het doel van het programma overschaduwt. Ik zou er alsnog naar kijken, rete-interessant daar niet van!
Ja daarom dus inderdaad. Ik kan nog wel logisch nadenken en ik weet dat het nergens op slaat, maar het gevoel van ogen in mijn rug en observatie wil maar niet weg. Ik geef de medicijnen ervan de schuld en hoop dat ik iets kan krijgen om in de toekomst dit soort stress-gerelateerde problemen te voorkomen. Ik ga voor mijn werk nog veel stress hebben dus ik kan het niet hebben om na elke "stress moment" weer een week thuis te moeten zitten en er lichamelijk ziek van worden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De laatste week is het wel ernstig aan het worden van wat ik lees
Lijkt me geen fijn gevoel om dat te hebben. Vooral (voor mij) dan de gedachte dat je het niet (meer) kan wegrelativeren.
Eens! Ik ben tot nu toe nergens van geschrokken of heb niets nieuws gehoord qua gevoelens of uitingen, maar voor veel mensen is het erg informatief en misschien juist voor ons behulpzaam zodat mensen wat meer begrip tonenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb je wel een punt. Wss omdat ik al veel van dit soort verhalen en ervaringen ken/lees hier dat er weinig echt nieuws wordt verteld dat ik juist benieuwd ben naar wat nieuwe informatie voor mij.
Verder is het gewoon een goed programma die veel mensen veel informatie kan geven.
Lastig om niet te weten of het door de medicijnen komt of niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:58 schreef Californium het volgende:
Ja daarom dus inderdaad. Ik kan nog wel logisch nadenken en ik weet dat het nergens op slaat, maar het gevoel van ogen in mijn rug en observatie wil maar niet weg. Ik geef de medicijnen ervan de schuld en hoop dat ik iets kan krijgen om in de toekomst dit soort stress-gerelateerde problemen te voorkomen. Ik ga voor mijn werk nog veel stress hebben dus ik kan het niet hebben om na elke "stress moment" weer een week thuis te moeten zitten en er lichamelijk ziek van worden.
Proficiat! Hopelijk wordt dat zowel voor jezelf als voor je cliënten (patiënten? hoe noem je ze?) een verrijking.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:59 schreef minthy het volgende:
[..]
Mee eens.
Hier iets soortgelijks, afgelopen weekend een belangrijke knoop doorgehakt. Vorige week heb ik aangegeven dat ik iets met ervaringskundigheid zou willen doen, m'n werkgever heeft mij een opleiding aangeboden. Die zag ik totaal niet aankomen ook, wat ervoor zorgde dat ik behoorlijk in paniek raakte en angstig werd. Daarbij zit er bij mij behoorlijk veel wrok naar m'n werkgever omdat ze een paar maanden geleden nog van mij af wilden.
Na een flinke avond/nacht bomen met vriendlief (voors/tegens/beren afschieten) besloten om het maar te gaan doen.
Dit kwam een beetje tegelijk met het moment dat ik mij besefte dat ik mijn werk niet meer zo goed aankan qua stress. Al met al een mooie opening voor een nieuwe start
Ik ben maar 1 keer bij het UWV geweest. Een hele vriendelijke mevrouw die mij nog voordat ik thuis was al belde dat ik in aanmerking kwam voor een IVA (soort Wia) Mede omdat mijn SPVer, mijn psycholoog, mijn psychiater en mijn bedrijfsarts samen een brief hadden opgesteld, en mijn SPVer mijn dossier had doorgespit en er een mooie samenvatting voor het UWV van had gemaakt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:04 schreef Elvi het volgende:
En... ik krijg misschien een SPV'er. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Het is wel erg veel hulp ineens: spv'er, psycholoog en psychiaterMaar goed die gaat me begeleiden met praktische zaken. Onder andere een aanmelding bij het UWV voor een bijstandsuitkering. Waar ik dus echt niet op zit te wachten
Ik baal ervan dat de psych daar zo over doorging, maar hij vind dat ik teveel kansen laat liggen door mezelf niet aan te melden (oa dus een inkomen, een eigen huis, en daarmee vrijheid). Ik vind dat ik mezelf juist in bescherming neem door me niet aan te melden omdat de mensen bij het UWV niet de meest vriendelijke, warme figuren zijn
Dank! Ook voor medewerkers zou ik het willen opzetten, omdat zij alleen klinisch naar stoornissen kunnen kijken. Misschien kan ik daarin een klein bruggetje slaan. Daarbij lijkt preventie van burnout-klachten me wel een goede, het ziekteverzuim ligt gillend hoog binnen de GGZ door bezuinigingen/werkdruk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:00 schreef Mange-tout het volgende:
[..]
Proficiat! Hopelijk wordt dat zowel voor jezelf als voor je cliënten (patiënten? hoe noem je ze?) een verrijking.
Wat voor opleiding ga je volgen? Neemt je werkgever maatregelen zodat je niet opnieuw een burn-out krijgt?
Hier eindelijk nog eens een productieve avond. Al verschillende dingen gedaan waar ik al een maand tegenop aan het hikken was. Gek dat het plots dan wel gaat. Tips om vervelende dingen gemakkelijker gedaan te krijgen?
Wat fijn dat er nu eindelijk iets gebeurt! Ik heb geen idee of het je traject nog langer laat duren (ik ken de situatie niet, maar ik heb een ideequote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:19 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik heb zojuist mijn intake gesprek gehad bij de psycholoog. Het was wel een zwaar gesprek en we hebben echt alles besproken. Ik heb ook nog kort met de psychiater over mijn medicijngebruik gesproken. Op dit moment hebben ze me nog niks voorgeschreven omdat ze willen overleggen met het UMCG vanwege de hormonen en testosteronblockers. Ik heb ze de nummers gegeven van de betreffende personen, hopelijk lukt het ze om die te pakken te krijgen.
Ik ben alleen wel bang voor de gevolgen die dit voor mijn traject kan hebben. Ik hoop niet dat ik nu nog langer moet wachten op m'n operatie want dan voel ik me alleen maar meer ongelukkig.
Volgende week donderdag gaan ze me bespreken, en dan krijg ik te horen wie ik als psycholoog krijg (die ik nu had doet blijkbaar alleen intakes). En hoe het verder gaat qua medicijnen voorschrijven.
Wat naar voor jequote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:27 schreef missbehavin het volgende:
Hier vanmorgen een kleine break down gehad, ik had een stomme fout gemaakt op mijn werk en schoot helemaal in de stress. Gelukkig zat ik alleen op kantoor en zag niemand het
Daar hoef ik niet mee aan te komen hier op kantoor... Heb een moeilijke baas nl, die niet overloopt van begrip.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat naar voor jeIs het niet handiger om juist op zulke momenten steun te vragen?
Fijnquote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:30 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Daar hoef ik niet mee aan te komen hier op kantoor... Heb een moeilijke baas nl, die niet overloopt van begrip.
Dergelijke stress momentenzijn kut. Enige wat mij helpt is de herinnering dat t achteraf vaak wel meevalt. En dat (ik dan) altijd wel een baas heb die fouten menselijk vindtquote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:27 schreef missbehavin het volgende:
Hier vanmorgen een kleine break down gehad, ik had een stomme fout gemaakt op mijn werk en schoot helemaal in de stress. Gelukkig zat ik alleen op kantoor en zag niemand het
Thanksquote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
FijnSterkte ermee *knuffel*
Was ik maar zo´n bofkontquote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dergelijke stress momentenzijn kut. Enige wat mij helpt is de herinnering dat t achteraf vaak wel meevalt. En dat (ik dan) altijd wel een baas heb die fouten menselijk vindt
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ja je hebt het niet echt getroffen
Soms heb ik zo van die dagen. Het sluimerde gisteren al en nu wil ik het liefste in mijn bed gaan liggen en nooit meer wakker worden.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:48 schreef kvd het volgende:
ChildoftheStars, zulke dagen zijn minder. Hele dag al of kwam het ineens opzetten?
Dat klinkt als een grote vooruitgangquote:Hier een kleine vooruitgang. Zit inmiddels aan een verhoging van de AD en ben volgens vriend een stukje vrolijker. Daarnaast kan ik volgens hem beter tegen zijn flauwe grapjes. Zelf merk ik dat ik wat meer aan het besluiten, aanpakken en regelen ben. Denk aan bezig zijn een hondje te regelen, besluit genomen niet meer volledig aan het werk te gaan en heb zowel mijn slaapkamer als woonkamer omgegooid (nieuwe spulletjes en inrichting). Compleet gesloopt nu, maar zit wel met een voldaan gevoel in mijn 'nieuwe' woonkamer.
Kun je geen medicatie voor het slapen krijgen? Eens in de twee weken neem ik een slaappil zodat ik af en toe uitgerust ben en dan kan heel veel schelen.quote:Slapen is erg wisselend. Ik heb een week of 2 a 3 goed geslapen, maar het is nu meestal 1 nacht goed en 2 a 3 rot. Laat in slaap vallen en tegen een uur of 5/6 klaarwakker. Ben dus aardig vermoeid, maar ben wel blij dat ik geen verplichtingen heb en daardoor mijn leven te kunnen aanpassen aan de vermoeidheid.
Laatst ook weer een gesprek met UWV gehad, zit daar in de ziektewet en moest naar de keuringsarts. Zij zag in dat het nog steeds niet goed loopt en zou me naar een re-integratie mannetje/vrouwtje sturen. Met als voorwaarden dat werk absoluut niet meer dan 50% mag zijn, niet onregelmatig, niet te veel eisen aan me mogen worden gesteld, niet te veel druk en individueel werk. Ben benieuwd waar ze mee aan gaan komen. Looks like I'm a basket case
Een potje janken kan heel erg opluchten toch?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Soms heb ik zo van die dagen. Het sluimerde gisteren al en nu wil ik het liefste in mijn bed gaan liggen en nooit meer wakker worden.
Ik denk dat het een beetje komt doordat ik de laatste tijd slecht gegeten heb en het nu weer goed heb opgepakt (dus ineens weer voelen en dus paniek. Ik moet echt een manier verzinnen om dat uit te schakelen zonder destructief te zijn, want nou zou ik het liefste gaan huilen).
Eigenlijk zou ik mijn psych willen mailen of een vriend(in) willen bellen, maar ik weet niet goed wat ik dan moet zeggen. Algehele buh dus.
[..]
Zo doe ik dat ook, zo af en toe een slaappilletje. Dan zijn ze niet verslavendquote:Dat klinkt als een grote vooruitgang! Misschien kun je dingen meer plannen en op een rij zetten zodat je jezelf niet compleet uitput?
[..]
Kun je geen medicatie voor het slapen krijgen? Eens in de twee weken neem ik een slaappil zodat ik af en toe uitgerust ben en dan kan heel veel schelen.
Veel succes met alles en met de spannende dingenEn veel sterkte
Hetzelfde verhaal met de slaappillen hier inderdaadquote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:16 schreef zomertje het volgende:
[..]
Een potje janken kan heel erg opluchten toch?
[..]
Zo doe ik dat ook, zo af en toe een slaappilletje. Dan zijn ze niet verslavend
Je kan altijd proberen meer rust te creëren.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:18 schreef zomertje het volgende:
Gaat deze week hier weer wat minder, geen idee of dat de straf is voor m'n drukke weekend. Ben altijd bang dat er juist weer meer AD in moeten, terwijl ik t fijn vind om minder te nemen. Ik heb nu meer blije momenten, maar ook meer paniektoestandenGeduld hebben misschien en toch proberen genoeg rust te nemen ofzo...
Slaap lekker.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:47 schreef kuolema het volgende:
Fuck it, ik ga naar bed en zie morgen wel wat ik ga doen.
Ben ook bang voor mensen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:30 schreef Californium het volgende:
[..]
Altijd al een sociale angststoornis gehad (vooral heel erg in mijn hoofd) piekeren en nare gedachten, niet in mijn gedrag (goed verborgen gehouden). Deze angst komt waarschijnlijk uit mijn antidepressiva gebruikt in combinatie met zware stress afgelopen donderdag -> lichamelijke reactie waardoor ik me overal aangekeken voel en ik me naar voel bij iedereen die ik niet ken omdat ze me observeren ofzo.
Gewoon gaanquote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:46 schreef kuolema het volgende:
Het gaat echt niet goed hier ... ik ben van plan morgen niet naar therapie te gaan maar ik heb nog nooit afgezegd en dat is ook niet mijn ding. En ik durf niet te mailen. Maar ik trek het gewoon niet. Weet niet wat ik moet doen
Proficiatquote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:10 schreef hmmmmmmm het volgende:
Ben ook bang voor mensen.
Nou ja meer de reactie ik vind me zelf best lelijk etc maar heb ook vrees voor sociaal contact.
Bij mij is het meer in mijn gedrag want ik ga bijna nooit naar buiten al ben ik sinds kort wel een stukje gaan wandelen voor de eerste keer in 5 jaar ofzo.
De onrust komt vaak uit mezelf, zolang ik kan ontspannen gaat t goed. Als dat niet meer lukt, dan moet ik andere oplossingen gaan zoeken.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je kan altijd proberen meer rust te creëren.
Hopelijk lukt het je met minder medicatie. Sterkte
(persoonlijk heb ik met mijn psych de afspraak gemaakt dat ik minimaal twee alleen-avonden per week heb om de stemmingen een beetje gematigd houden. Kun jij niet zoiets proberen)?
Ik ben niet gegaan. Ik wil gewoon niet meer. Zie ook verschrikkelijk op tegen volgende week, mijn afscheidsweek. We hebben nu een nieuwe vorm van evalueren, mensen geven persoonlijk hun mening over je, er wordt de hele tijd van alles aan je gevraagd, je staat in de schijnwerpers, moet zelf evalueren en de laatste dag ga je met de groep en alle therapeuten bij elkaar zitten ...quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:15 schreef Elvi het volgende:
[..]
Gewoon gaanJe bent nu al te laat om af te zeggen, en het is lullig voor de ander om zomaar niet op te komen dagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder wil ik vanmiddag met therapie bespreken ms te stoppen met de meds. Ik voel me zo afgestompt, dat vind ik ws erger dan die dalen...I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
Ik zou dat ook niet trekken hoor, dus ik begrijp je wel...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:15 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik ben niet gegaan. Ik wil gewoon niet meer. Zie ook verschrikkelijk op tegen volgende week, mijn afscheidsweek. We hebben nu een nieuwe vorm van evalueren, mensen geven persoonlijk hun mening over je, er wordt de hele tijd van alles aan je gevraagd, je staat in de schijnwerpers, moet zelf evalueren en de laatste dag ga je met de groep en alle therapeuten bij elkaar zitten ...
Ik wil dat niet, ik wil er niet meer naartoe. Het maakt me echt bang en ik kan op dit moment niets aan, niets hebben.
Aangezien het een groep is boeit het voor de rest niet echt dat ik er niet ben.
Thanksquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:19 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik zou dat ook niet trekken hoor, dus ik begrijp je wel...
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:18 schreef missbehavin het volgende:
Thanks kdv, lief!
Uiteindelijk viel de reactie van boss man mee, hoewel hij het natuurlijk niet kon laten om me even goed te laten voelen hoe dom ik ben![]()
Met pup gaat het prima, ze is zo leuk!!Dat sjaaltjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder wil ik vanmiddag met therapie bespreken ms te stoppen met de meds. Ik voel me zo afgestompt, dat vind ik ws erger dan die dalen...![]()
Wat een kutbaasIk vind het knap dat je daar tegen kunt.
Why are you wearing that stupid man suit?
She's so stylishquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:23 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat sjaaltje![]()
Wat een kutbaasIk vind het knap dat je daar tegen kunt.
Gefeliciteerd! Dan nog, als hij jou zo laat voelen, moet je wel sterk zijn om ermee door te gaan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:25 schreef missbehavin het volgende:
[..]
She's so stylish
En tja, ik moet er wel tegen kunnen heEr dient een puber gevoed te worden!
Die eergisteren alweer 14 is geworden
Weird!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |