SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012
Geslaagden 2013
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013
Geslaagden 2014
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 21-08-2014 14:33:47 ]Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
Zeg dat wel, eindelijkquote:
al weet ze dat zelf nog nietquote:Gaat Hellace ook af en toe mee, een rondje achterop?
Ja, voor de sierquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man. Krijg je tegenwoordig zo'n papiertje mee?
Vorig jaar niet gehadquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man. Krijg je tegenwoordig zo'n papiertje mee?
Welkom !quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:17 schreef El_Liberaliste het volgende:
Hallo, zal me ook even melden
Vandaag eerste les gehad. Vond het super leuk!
Al 7,5 jaar in het bezit van rijbewijs B maar dit is weer heel wat anders.
Thanks Annequote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:35 schreef mjan het volgende:
[ afbeelding ] Geslaagden 2014 [ afbeelding ]
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:20 schreef Tunafish het volgende:
Kreeg ik ook niet Was wel fijn geweest, was ik niet helemaal down omdat ik dacht dat ik wéér gezakt was Had destijds dat examen gedaan, ging niet geheel vlekkeloos maar toch met de hakken over de sloot gehaald, waarna ik als grapje zei dat ik nog wel een paar keer mee zou rijden met mijn instructeur. Zegt die kerel van het CBR ineens 'Oh, dan kom je maar mooi een keertje terug', schudt mij de hand en loopt weg.
Ik helemaal droevig enzo, kerel ziet mij later in de wachtruimte daar wat sip kijken, vraagt wat er aan de hand en legt vervolgens uit dat ie een grapje maakte. Eikel
Je hoeft pas een foto mee te nemen als je het rijbewijs gaat aanvragen bij de gemeente toch? Althans, voor de theorie bij het CBR hoefde ik geen pasfoto mee te nemen... Wel een goede vraag, lijk me dat je die bij het aanvragen/ophalen bij de gemeente moet afgeven. Maar not sure.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:38 schreef Anno1982 het volgende:
Hoi, ik zal me ook eens even melden...
Eerste les: 15-08-2014 Theorie: 15-09-2014 AVB: n/a AVD: n/a Rijschool: de Weerd, Zwolle Lesmotor: Kawasaki ER-6n
Vandaag de tweede les gehad, voor het eerst de openbare weg op naar de IJsselhallen. Dat leek me vooraf spannender dan dat het was, ook bij 70 km/h voelt het allemaal best vertrouwd. Ondanks de slechte voorspellingen was het gelukkig nagenoeg droog, de oefeningen gingen redelijk goed, hoewel de bediening nog zeker niet vanzelf gaat.
Even twee praktische vragen waar ik online bij het CBR niet echt een antwoord op vind:
• De eigen verklaring kun je bij het CBR online invullen. Hoe lang blijft deze geldig en voor welk examen moet die minimaal ingevuld zijn? En als ik hem bij het CBR invul, hoeft dat toch niet ook nog bij de gemeente bij het aanvragen van een nieuw rijbewijs?
• Bij je theorie-examen moet je een pasfoto meenemen. Moet dit ook bij het AVB en AVD, of is één keer genoeg?
En @Glijdt_licht: dat oortje heb je echt wel nodig, als was het maar om de melding 'richtingaanwijzer even weer uit' te ontvangen . Maar wat is jouw probleem met het oortje, kun je niets in je oor hebben, hoor je dan niet of heb je moeite met de ruis in de verbinding?
quote:Meenemen AVB examen:
◾Een wettelijk toegestaan geldig legitimatiebewijs
◾Een geldig theoriecertificaat A of
◾Een geldig Nederlands Rijbewijs B of
◾Een geldig EU- of EER-rijbewijs B
Meenemen AVD examen:
◾Een wettelijk toegestaan geldig legitimatiebewijs
◾Een geldig theoriecertificaat A
◾Een geldig uitslagformulier praktijkexamen Voertuigbeheersing met een voldoende resultaat.
Voor de AVD weet je dat zeker (meenemen geldig uitslagformulier praktijkexamen Voertuigbeheersing met een voldoende resultaat)? Ik heb hem gehaald maar kreeg niks mee. Ze zeiden dat alles online geregistreerd wordt..quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:31 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Bij het halen van de theorie heb ik geen pasfoto mee hoeven nemen.
Uiteraard wel je paspoort/id-bewijs.
En voor de volledigheid:
[..]
Ik heb wel een uitdraai gekregen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:22 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Voor de AVD weet je dat zeker (meenemen geldig uitslagformulier praktijkexamen Voertuigbeheersing met een voldoende resultaat)? Ik heb hem gehaald maar kreeg niks mee. Ze zeiden dat alles online geregistreerd wordt..
Hmmm - ik heb even gekeken op mijncbr (oid), waar gelukkig wel staat dat ik AVB heb met geldigheid tot 14 augustus 2015. Helaas mn linker voet gebroken (niet in de buurt van een motor btw ) - dus nog even wachten met AVDquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:49 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
[..]
Ik heb wel een uitdraai gekregen.
De dame zei toen nog tegen me dat ik die goed moest bewaren en mee moest nemen als ik praktijkexamen moest doen. Wellicht dat de verschillende cbr kantoren ook verschillende werkwijzen hanteren.
Pfff dat is zuur hey sterktequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:29 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Hmmm - ik heb even gekeken op mijncbr (oid), waar gelukkig wel staat dat ik AVB heb met geldigheid tot 14 augustus 2015. Helaas mn linker voet gebroken (niet in de buurt van een motor btw ) - dus nog even wachten met AVD
Hoe laat mag je op? Wel lekker weer om te rijden vandaag. Succes!quote:
Success!quote:
Dankje om 2 uur. Jep, beter weer had ik niet kunnen wensen!quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:47 schreef mjan het volgende:
[..]
Hoe laat mag je op? Wel lekker weer om te rijden vandaag. Succes!
dankjequote:Op dinsdag 2 september 2014 11:50 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Success!
Afgelopen zaterdag voor het eerst sinds een maand weer gereden... viel behoorlijk tegen
Aant begin van examen vrachtauto ingehaald, dat vond ie te snel gaan. Daarna vond ie het goed gaan, maar goed daar hebben we dus niks aan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:07 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Té hard dan blijkbaar. Wat was er precies?
Ah klote man!quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:21 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Aant begin van examen vrachtauto ingehaald, dat vond ie te snel gaan. Daarna vond ie het goed gaan, maar goed daar hebben we dus niks aan.
Ah joh... Snelweg of wat? Als je er achter was blijven plakken was het ook niet goed geweest.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:21 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Aant begin van examen vrachtauto ingehaald, dat vond ie te snel gaan. Daarna vond ie het goed gaan, maar goed daar hebben we dus niks aan.
Balen, je blijft altijd een beetje afhankelijk van de stemming van de beste man. Alleen jammer dat het zoveel geld kost.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:21 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Aant begin van examen vrachtauto ingehaald, dat vond ie te snel gaan. Daarna vond ie het goed gaan, maar goed daar hebben we dus niks aan.
Wat gaat er precies fout? Ik had altijd m'n blik een beetje op oneindig bij die langzame slalom, gas op een vast punt houden en als je te snel gaat remmen met je voetrem of koppeling wat in (maar dus wel de motor trekkend houden). Maar goed, dit zal je instructeur ook wel hebben gezegd.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:08 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Balen, je blijft altijd een beetje afhankelijk van de stemming van de beste man. Alleen jammer dat het zoveel geld kost.
.
Vandaag trouwens maar de AVB ingepland voor 30 september, ondanks dat de langzame slalom afgelopen zaterdag erg beroerd ging. Iemand nog tips?
Het zijn op dit moment (na de 4e les) teveel dingen tegelijk (koppelen, gas en remmen) en daarbij dan ook nog eens sturen. Bij het naar rechts sturen doe ik het stuur te laat terug denk ik, waardoor ik de koppeling loslaat en het ding dus helemaal de verkeerde kant op gaat rijden. Is het ook de bedoeling dat je ook nog meehelpt met de heupen, of werkt dat hier niet?quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:17 schreef mjan het volgende:
[..]
Wat gaat er precies fout? Ik had altijd m'n blik een beetje op oneindig bij die langzame slalom, gas op een vast punt houden en als je te snel gaat remmen met je voetrem of koppeling wat in (maar dus wel de motor trekkend houden). Maar goed, dit zal je instructeur ook wel hebben gezegd.
3 weken wachten en vloeken heb ik zeker gedaan jaquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ah klote man!
Keer hard vloeken, biertje pakken en de volgende datum inplannen dan maar.
Jep, ik moest vrij snel na die inhaalmanoeuvre de afslag hebben dus het was echt de beslissing ga ik erachter hangen (en dan als commentaar krijgen dat ik geen snelheid maak) of ga ik er langs. Achteraf was het dan ook wel te snel denk ik, maar om nou te zeggen dat ik motorrijders dit nooit zie doen...quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:52 schreef mjan het volgende:
[..]
Ah joh... Snelweg of wat? Als je er achter was blijven plakken was het ook niet goed geweest.
Ja precies. Als ik nou echt een dramatische rijstijl en een slecht examen heb laten zien dan heb ik er ook nog wel vrede mee. Heb nu het idee dat ik gepakt ben op één fout en dat ik daardoor dus meteen rijbewijs onwaardig benquote:Op dinsdag 2 september 2014 19:08 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Balen, je blijft altijd een beetje afhankelijk van de stemming van de beste man. Alleen jammer dat het zoveel geld kost.
Vandaag trouwens maar de AVB ingepland voor 30 september, ondanks dat de langzame slalom afgelopen zaterdag erg beroerd ging. Iemand nog tips?
Zit je er misschien een beetje verkrampt op? Probeer te ontspannen, schouders en armen losjes houden, benen wel aansluiten maar niet krampachtig gaan drukken. Ik zou niet je heupen er in gooien, snelheid ligt te laag en dan raak je alleen maar uit balans.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:33 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Het zijn op dit moment (na de 4e les) teveel dingen tegelijk (koppelen, gas en remmen) en daarbij dan ook nog eens sturen. Bij het naar rechts sturen doe ik het stuur te laat terug denk ik, waardoor ik de koppeling loslaat en het ding dus helemaal de verkeerde kant op gaat rijden. Is het ook de bedoeling dat je ook nog meehelpt met de heupen, of werkt dat hier niet?
Ik zou hem dan ook ingehaald hebben. Maar goed, ik ben dan ook bijna gezakt op de snelweg Had hij verder echt geen commentaar? Zakken op één fout is een beetje typisch.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
3 weken wachten en vloeken heb ik zeker gedaan ja
[..]
Jep, ik moest vrij snel na die inhaalmanoeuvre de afslag hebben dus het was echt de beslissing ga ik erachter hangen (en dan als commentaar krijgen dat ik geen snelheid maak) of ga ik er langs. Achteraf was het dan ook wel te snel denk ik, maar om nou te zeggen dat ik motorrijders dit nooit zie doen...
[..]
Ja precies. Als ik nou echt een dramatische rijstijl en een slecht examen heb laten zien dan heb ik er ook nog wel vrede mee. Heb nu het idee dat ik gepakt ben op één fout en dat ik daardoor dus meteen rijbewijs onwaardig ben
Heupen gebruik ik niet bij langzame slalom. Bij mij ging ie altijd fout, maar op m'n examen ging ie in 1 keer goed
Nee, hij zei zelfs dat ik verder goed gereden had, maar dat hij er door die fout aan het begin van de rit 'al meteen klaar mee was'.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:50 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik zou hem dan ook ingehaald hebben. Maar goed, ik ben dan ook bijna gezakt op de snelweg Had hij verder echt geen commentaar? Zakken op één fout is een beetje typisch.
Eerste AVD zeker? Dan zoeken ze al gauw spijkers op laag water. Mooi kut, daarnietvanquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:21 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Aant begin van examen vrachtauto ingehaald, dat vond ie te snel gaan. Daarna vond ie het goed gaan, maar goed daar hebben we dus niks aan.
Wat is dat nou voor gel*l, de beste man wordt toch betaald om het gehele examen te beoordelen? Als hij dat zo gezegd heeft en hij kennelijk al direct een mening klaar had, had hij je beter direct weer terug kunnen laten rijden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:54 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nee, hij zei zelfs dat ik verder goed gereden had, maar dat hij er door die fout aan het begin van de rit 'al meteen klaar mee was'.
Krampachtig is het op sommige momenten inderdaad nog wel. Instructeur heeft ook nog goede hoop hoor, maar ik kan er zelf zo slecht tegen dat ik het niet kan. Vrijdag maar eens weer proberen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:47 schreef mjan het volgende:
[..]
Zit je er misschien een beetje verkrampt op? Probeer te ontspannen, schouders en armen losjes houden, benen wel aansluiten maar niet krampachtig gaan drukken. Ik zou niet je heupen er in gooien, snelheid ligt te laag en dan raak je alleen maar uit balans.
Langzame slalom was bij mij echt vooral een kwestie van goed kijken - door blijven kijken waar je heen gaat. Maar als het pas je vierde les is, vind ik het echt niet zo raar dat je je snelheid nog niet precies onder controle hebt met gas, koppeling en rem. Komt vanzelf goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef Nero22 het volgende:
Ik probeerde afgelopen weekend een achtje te draaien op mijn eigen motor. Liet hem bijna vallen.Inleveren dat rijbewijs!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond ik ook ja. Beetje het gevoel dat ik voor jan lul alsnog 45 minuten heb gereden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:04 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor gel*l, de beste man wordt toch betaald om het gehele examen te beoordelen? Als hij dat zo gezegd heeft en hij kennelijk al direct een mening klaar had, had hij je beter direct weer terug kunnen laten rijden.
Jep.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Eerste AVD zeker? Dan zoeken ze al gauw spijkers op laag water. Mooi kut, daarnietvan
quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef Nero22 het volgende:
Ik probeerde afgelopen weekend een achtje te draaien op mijn eigen motor. Liet hem bijna vallen.Toen ik m'n rijbewijs net had ben ik met de Alp teruggegaan naar het parkeerterrein waar ik altijd met instructeur AVB oefende. Lukte me voor geen meter meer die halve draaiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het nooit gekund. Alleen met een stationair draaiende motor.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:49 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Inleveren dat rijbewijs!!
Hoe kreeg jij dat dan voor elkaar, bijna gezakt op de snelweg?quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:50 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik zou hem dan ook ingehaald hebben. Maar goed, ik ben dan ook bijna gezakt op de snelweg Had hij verder echt geen commentaar? Zakken op één fout is een beetje typisch.
Hier nog één, maar dat was bij mij dus niet goedquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoe kreeg jij dat dan voor elkaar, bijna gezakt op de snelweg?
Ik betwijfel of de examinator mij uberhaupt wel gezien heeft op de snelweg. Ik ging zoals altijd vol gas de oprit op, de auto met examinator en instructeur zag ik pas weer bij de afrit die ik moest hebben
Verschilt ook per examinator. Die van mij zei voor het examen al dat ie graag wilde zien dat ik gebruik maakte van de kracht van de motor. Dan weet je wel genoegquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hier nog één, maar dat was bij mij dus niet goed
Skillz he Ten eerste hoorde ik de aanwijzingen niet, dus had geen idee of ik al dan niet de afslag moest hebben. Dus dat was ik aan het proberen duidelijk te maken aan instructeur/examinator, ondertussen dacht ik 'nou, ik pak die afslag wel gewoon, ze bekijken het maar' en rij mezelf bijna klem op een vrachtauto (jaja, niet ver genoeg vooruit gekeken). Het was een tweebaans afrit dus ik gooi hem weer naar links om er langs te gaan. Kortom, het was allemaal nogal impulsief.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoe kreeg jij dat dan voor elkaar, bijna gezakt op de snelweg?
Ik betwijfel of de examinator mij uberhaupt wel gezien heeft op de snelweg. Ik ging zoals altijd vol gas de oprit op, de auto met examinator en instructeur zag ik pas weer bij de afrit die ik moest hebben
Ik kreeg voordat ik de snelweg op reed al te horen welke afrit ik moest hebben, juist omdat het bijna onverstaanbaar is op de snelweg zelf. Dat deed m'n instructeur ook bijna elke keer bij de lessen, dat scheelde behoorlijk want dan weet je tenminste waar je er af moetquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:27 schreef mjan het volgende:
[..]
Skillz he Ten eerste hoorde ik de aanwijzingen niet, dus had geen idee of ik al dan niet de afslag moest hebben. Dus dat was ik aan het proberen duidelijk te maken aan instructeur/examinator, ondertussen dacht ik 'nou, ik pak die afslag wel gewoon, ze bekijken het maar' en rij mezelf bijna klem op een vrachtauto (jaja, niet ver genoeg vooruit gekeken). Het was een tweebaans afrit dus ik gooi hem weer naar links om er langs te gaan. Kortom, het was allemaal nogal impulsief.
Toen ik de afrit had genomen en meteen een andere snelweg op moest rijden was ik zelf al van overtuigd dat ik gezakt was. Vond het zelf ook echt een prutrit, dus was vooral verbaasd dat hij me liet slagen. Examinator zei er zelf over dat ik zoveel compenseerde op andere stukken dat hij wel door had dat ik kon rijden.
Wat een stuk stront zeg. Als je er ruimte voor hebt en het zonder gevaar haalt, gewoon die vrachtwagen inhalen. Dat die mafketel er die 'fout' al klaar mee is zegt meer over hem dan over jou. Tijd voor dashcams in die auto's en dat je bezwaar kan maken, dat een andere instructeur er nog eens naar kijkt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:54 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nee, hij zei zelfs dat ik verder goed gereden had, maar dat hij er door die fout aan het begin van de rit 'al meteen klaar mee was'.
Ja het is sowieso maar een raar systeem dat één persoon 30 minuten naar je kijkt en dan gewoon bepaalt of je je rijbewijs mag hebben ja of nee. Maar goed ik ben wel realistisch als ik zeg dat het geen handige actie was om tijdens een examen te doen. Maar dan denk ik ook: zouden andere motorrijders het ook zo doen? Dan is dat zeker een ja, en misschien nog wel sneller.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:02 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wat een stuk stront zeg. Als je er ruimte voor hebt en het zonder gevaar haalt, gewoon die vrachtwagen inhalen. Dat die mafketel er die 'fout' al klaar mee is zegt meer over hem dan over jou. Tijd voor dashcams in die auto's en dat je bezwaar kan maken, dat een andere instructeur er nog eens naar kijkt.
Och, ik ben een keer gezakt omdat ik het niet deed. Ligt puur aan de bui van de examinator.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ja het is sowieso maar een raar systeem dat één persoon 30 minuten naar je kijkt en dan gewoon bepaalt of je je rijbewijs mag hebben ja of nee. Maar goed ik ben wel realistisch als ik zeg dat het geen handige actie was om tijdens een examen te doen. Maar dan denk ik ook: zouden andere motorrijders het ook zo doen? Dan is dat zeker een ja, en misschien nog wel sneller.
Is volgens mij juist de bedoeling dat je het op de koppeling en achterrem doet, maar dat lukt me dus nog even niet.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:16 schreef muhahaha het volgende:
Ik deed de langzame slalom altijd op de koppeling en mijn instructeur en examinator hebben hier geen punt van gemaakt.
De truc is idd om de juiste snelheid te rijden al voordat je de slalom in rijdt, kilometertje of 8-9 per uur.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:53 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Langzame slalom * verplichte oefening
Wijze van uitvoering:
D.m.v. gas, voetrem en koppeling de snelheid regelen.
In een rechte lijn voor de eerste pylon aanvangen en na de laatste recht wegrijden.
Door middel van bochten een slalom maken.
Uhuh. Al 15 jaar mijn auto rijbewijs en het valt toch echt wel tegen en dat hoor ik ook veel op de theoriexamens zelf. Je krijgt toch een eigen versie van de waarheid na een aantal jaren rijden.quote:Op zondag 7 september 2014 09:23 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb er gewoon een van TPB getrokken Als je al 8 jaar auto rijdt zou je de verkeersregels wel moeten kennen dus dat scheelt een hoop.
Borden ed moet toch wel parate kennis zijn als je je op de weg begeeft. Hier een half uurtje in de stof gedoken qua motorspecifieke regels en er voor gegaan.quote:Op zondag 7 september 2014 09:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Uhuh. Al 15 jaar mijn auto rijbewijs en het valt toch echt wel tegen en dat hoor ik ook veel op de theoriexamens zelf. Je krijgt toch een eigen versie van de waarheid na een aantal jaren rijden.
Hier al uren erin gestoken en me doosgeoefend aan testexamens en 2 keer gezakt met 43/50. Ik zuig in theorie examens en doe te lang over voorrangsregelsquote:Op zondag 7 september 2014 09:26 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Borden ed moet toch wel parate kennis zijn als je je op de weg begeeft. Hier een half uurtje in de stof gedoken qua motorspecifieke regels en er voor gegaan.
Mag over 2 weken weer. Heb al te veel uren op de motor gezeten voor lessen. Heb alle feedback nu al wel een keer gehad en alle routes gezien, dus ik ben er gewoon klaar voor en klaar mee. Die examinator zei ook dat het voor de rest goed was, maar dan zak je toch op één foutquote:Op zaterdag 6 september 2014 18:47 schreef Anno1982 het volgende:
Ach, even dat papiertje halen en de pret kan beginnen. Ik zou me in jouw situatie echt niet laten ontmoedigen en aangezien op het AVD een wachttijd van 3 a 4 weken zit, kan een beetje blijven rijden geen kwaad.
Is waar, maar ik heb me in al die jaren dus nooit bezig gehouden met de maximale kogeldruk van een motoraanhangerquote:Op zondag 7 september 2014 09:23 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb er gewoon een van TPB getrokken Als je al 8 jaar auto rijdt zou je de verkeersregels wel moeten kennen dus dat scheelt een hoop.
Maximum massa is max. 50% van het ledig gewicht van de motor . Maar kogeldruk heb ik niet in mijn boekje staan . Er staat overigens wel dat je geen zijspan en aanhanger tegelijk mag meenemen.quote:Op zondag 7 september 2014 12:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Is waar, maar ik heb me in al die jaren dus nooit bezig gehouden met de maximale kogeldruk van een motoraanhanger
Bruinsma is Utrecht toch, met dat oefenterrein tussen het spoor in? Dat is toch niet de andere kant van het land?quote:Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef sylvesterrr het volgende:
Eind vorig jaar zag ik af van de motorrijles vanwege andere prioriteiten. Afgelopen week stoute schoenen aangetrokken en Try the Bike geboekt bij Bruinsma voor aankomende zaterdag. Komende dinsdag theorie aan de andere kant van het land.
Theorie-examen in Nijmegen...quote:Op zondag 7 september 2014 15:27 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Maximum massa is max. 50% van het ledig gewicht van de motor . Maar kogeldruk heb ik niet in mijn boekje staan . Er staat overigens wel dat je geen zijspan en aanhanger tegelijk mag meenemen.
[..]
Bruinsma is Utrecht toch, met dat oefenterrein tussen het spoor in? Dat is toch niet de andere kant van het land?
Snelst beschikbare locatie die ik goed kan combineren met m'n werk. We hebben een kantoor in Nijmegen, dus die dag werk ik gewoon in Nijmegen.quote:Op zondag 7 september 2014 15:57 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Dat was de snelst beschikbare locatie? Ga je een spoedcursus doen?
Let wel dat AVB bij Bruinsma met 6+ man is... En een eigen oefenterrein is niet een reuze unique selling point: als een rijschool die niet heeft, mag je gelijk een stukje over de weg meepakken naar een parkeerplaats. Ook leuk/leerzaam.quote:Op zondag 7 september 2014 16:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Snelst beschikbare locatie die ik goed kan combineren met m'n werk. We hebben een kantoor in Nijmegen, dus die dag werk ik gewoon in Nijmegen.
Ik twijfel nog over de spoedcursus. Het liefst doe ik er niet te lang over.
Hoeveel lessen ben je van plan te nemen?quote:Op zondag 7 september 2014 16:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Snelst beschikbare locatie die ik goed kan combineren met m'n werk. We hebben een kantoor in Nijmegen, dus die dag werk ik gewoon in Nijmegen.
Ik twijfel nog over de spoedcursus. Het liefst doe ik er niet te lang over.
Tip: leer gewooon goed rijden ipv zo snel mogelijk slagen. Tis geen auto.quote:Op zondag 7 september 2014 16:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Snelst beschikbare locatie die ik goed kan combineren met m'n werk. We hebben een kantoor in Nijmegen, dus die dag werk ik gewoon in Nijmegen.
Ik twijfel nog over de spoedcursus. Het liefst doe ik er niet te lang over.
Hmm, veel mensen zijn heel erg lovend over Bruinsma. Suggesties voor een andere rijschool in Utrecht (goed bereikbaar met OV vanaf Utrecht CS svp, ik woon in Leidsche Rijn )?quote:Op zondag 7 september 2014 16:45 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Let wel dat AVB bij Bruinsma met 6+ man is... En een eigen oefenterrein is niet een reuze unique selling point: als een rijschool die niet heeft, mag je gelijk een stukje over de weg meepakken naar een parkeerplaats. Ook leuk/leerzaam.
Dunno.quote:Op zondag 7 september 2014 16:47 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoeveel lessen ben je van plan te nemen?
Uiteraard wil ik goed rijden. 1 á 2 uur rijles per week vind ik te langzaam/weinig, maar wellicht is een spoedcursus in een week weer iets teveel van het goede. Voor rijbewijs B had ik 2x2u rijles per week.quote:Op zondag 7 september 2014 17:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tip: leer gewooon goed rijden ipv zo snel mogelijk slagen. Tis geen auto.
Voordeel van Bruinsma is wel dat je daar elke week (althans, dat staat op hun site) AVB-examen kunt doen. Hier in Zwolle is dat op dit moment teruggeschroefd naar eens per maand, waardoor dat niet altijd even handig uitkomt.quote:Op zondag 7 september 2014 19:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hmm, veel mensen zijn heel erg lovend over Bruinsma. Suggesties voor een andere rijschool in Utrecht (goed bereikbaar met OV vanaf Utrecht CS svp, ik woon in Leidsche Rijn )?
Ik ga mijn collega's maar eens vragen waar zij gelest hebben. Na werktijd zou ik ook best in Amsterdam kunnen lessen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:57 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Voordeel van Bruinsma is wel dat je daar elke week (althans, dat staat op hun site) AVB-examen kunt doen. Hier in Zwolle is dat op dit moment teruggeschroefd naar eens per maand, waardoor dat niet altijd even handig uitkomt.
En verder... sowieso niet lessen in Utrecht, stad van nix. Je staat meer stil voor stoplichten dan dat je rijdt.
Hmm ok. Ik ga waarschijnlijk voor een pakket van 25x 60 minuten. Hoop het daarmee te kunnen halen.quote:
Ik vind persoonlijk dat motorrijden veel 'l( i)(a)stiger' is als autorijden. Er is zoveel meer waarmee je rekening moet houden, en ook is de kans groter dat er iets misgaat als je een fout maakt, en daarbij is dan ook de kans op serieus letsel veel groter. Je kunt bij wijze van spreken lachend 10 keer je auto TL rijden zonder een schrammetje, en bij een motor 'oepsie' is de kans op serieus letsel al bij de eerste de beste keer gewoon 50% of hoger.. vorig jaar (met 15 jaar veeeel km's ervaring) 2 keer op mijn plaat gegaan, en beide keren had ik een ambu en een fijne nasleep. Van de eerste keer (gewoon glijertje) heb ik nog steeds last, en dat was begin Oktober '13.quote:Op zondag 7 september 2014 19:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hmm, veel mensen zijn heel erg lovend over Bruinsma. Suggesties voor een andere rijschool in Utrecht (goed bereikbaar met OV vanaf Utrecht CS svp, ik woon in Leidsche Rijn )?
[..]
Dunno.
[..]
Uiteraard wil ik goed rijden. 1 á 2 uur rijles per week vind ik te langzaam/weinig, maar wellicht is een spoedcursus in een week weer iets teveel van het goede. Voor rijbewijs B had ik 2x2u rijles per week.
Maak anders de beginners hier een beetje bang.quote:Op zondag 7 september 2014 23:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat motorrijden veel 'l( i)(a)stiger' is als autorijden. Er is zoveel meer waarmee je rekening moet houden, en ook is de kans groter dat er iets misgaat als je een fout maakt, en daarbij is dan ook de kans op serieus letsel veel groter. Je kunt bij wijze van spreken lachend 10 keer je auto TL rijden zonder een schrammetje, en bij een motor 'oepsie' is de kans op serieus letsel al bij de eerste de beste keer gewoon 50% of hoger.. vorig jaar (met 15 jaar veeeel km's ervaring) 2 keer op mijn plaat gegaan, en beide keren had ik een ambu en een fijne nasleep. Van de eerste keer (gewoon glijertje) heb ik nog steeds last, en dat was begin Oktober '13.
Een goede motor opleiding is véééél belangrijker als je autopapiertje.
Beter te bang en bewust als throttlehappy idioten.quote:Op maandag 8 september 2014 02:20 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Maak anders de beginners hier een beetje bang.
Ik heb mijn theorie geleerd met het boek van LENS.quote:Op zondag 7 september 2014 05:40 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil binnenkort (misschien) starten met motorrijlessen. Ik rij inmiddels 8 jaar auto, 30.000km op jaarbasis, maar ik ben altijd al slecht geweest in (theorie)examen.
Wat is een goed boek/methode? Via Google kwam ik theorieboek.nl tegen (https://theorieboek.nl/motor/). Raden jullie dat aan?
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Over iets minder dan 3 uur theorie-examen.
De oefenexamens vallen me eigenlijk best wel tc)egen. Veel onzinnige vragen (zijspan, aanhangwagen, beperkingen A1 en A2 etc) imho die het onnodig lastig maken.
/update: geslaagd!
succes!quote:
Balen! volgende keer beter, je weet in ieders geval waaraan je moet werken.quote:
Ik heb er al een. Dat maakt het extra zuur.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:23 schreef NvW90 het volgende:
[..]
Balen! volgende keer beter, je weet in ieders geval waaraan je moet werken.
Kopen jullie trouwens allemaal gelijk een motor als jullie geslaagd zijn en zo ja wat voor iets?
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en heb al wel een idee maar moet zeggen dat lessen mijn potje voor motorrijden nogal leeg trekt.
Tijdens. Maar ik leste in de winter en wilde wel een warm en echt waterdicht pakquote:Op woensdag 10 september 2014 18:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wilde een pak gaan kopen, totdat ik door mensen erop werd gewezen dat - mocht je op je bek gaan - je kapotte kleding niet wordt vergoed.
Wanneer hebben jullie je eerste pak gekocht? Voor, tijdens of na het lassen?
ik kocht eerst handschoenen en een helm. Die heb ik tijdens de lessen gedragen, van de rijschool zijn ze goor of passen ze niet goed. Heb inmiddels ook een broek en leren jas, maar die trek ik pas aan als ik niet meer les.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wilde een pak gaan kopen, totdat ik door mensen erop werd gewezen dat - mocht je op je bek gaan - je kapotte kleding niet wordt vergoed.
Wanneer hebben jullie je eerste pak gekocht? Voor, tijdens of na het lassen?
Balen Amoeba! Maar wat voor motor heb jij staan dan?quote:
Ik zit zelf een beetje rond te kijken naar bijv. een Kawasaki ER-6f of een Yamaha FZ6 S2 Fazer, sowieso iets met ABS heb ik nu het idee. Ik moet wel zeggen dat sinds ik les ik constant zit te kijken naar die dingen . Maar ik wil pas iets kopen zodra ik ook zelf kan proefrijden, dus ik zal me nog een tijd moeten inhouden .quote:Op woensdag 10 september 2014 14:23 schreef NvW90 het volgende:
Kopen jullie trouwens allemaal gelijk een motor als jullie geslaagd zijn en zo ja wat voor iets?
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en heb al wel een idee maar moet zeggen dat lessen mijn potje voor motorrijden nogal leeg trekt.
Ook daar wacht ik nog even mee zo lang ik les. Ten eerste omdat ik nog niet weet wat mijn wensen zijn qua rijden op snelheid etc. Handschoenen heb ik afgelopen weekend al wel gekocht, omdat die dingen van de rijschool zo verschrikkelijk meuren (naar zweetvoeten ) dat het een dag aan je handen blijft hangen, ondanks dat ik mijn handen dan al 5 keer gewassen heb.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Wanneer hebben jullie je eerste pak gekocht? Voor, tijdens of na het lassen?
quote:Op woensdag 10 september 2014 18:56 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Balen Amoeba! Maar wat voor motor heb jij staan dan?
Sowieso pas als ik geslaagd ben; tussen wat ik mooi vind en wat ik fijn vind rijden zal vast een wereld van verschil zitten en ik wil gewoon een aantal proefritten kunnen maken voordat ik wat koop.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:23 schreef NvW90 het volgende:
[..]
Kopen jullie trouwens allemaal gelijk een motor als jullie geslaagd zijn en zo ja wat voor iets?
Helm, handschoenen en schoenen heb ik zelf gekocht na een aantal lessen; die van de rijschool waren te klein en te goorquote:Op woensdag 10 september 2014 18:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Wanneer hebben jullie je eerste pak gekocht? Voor, tijdens of na het lassen?
Die pretpens kan nooit van Moebs zijn, dat is sowieso zijn paquote:Op donderdag 11 september 2014 11:10 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Even geforward naar de wouten.
quote:Op donderdag 11 september 2014 11:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die pretpens kan nooit van Moebs zijn, dat is sowieso zijn pa
True.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die pretpens kan nooit van Moebs zijn, dat is sowieso zijn pa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
Ik heb het geluk dat ik al vaak achter op heb gezeten dus die spullen heb ik over de tijd heen al wel bij elkaar verzameld(lees: motorbroek van mijn schoonvader, helm van mijn vriend).quote:Op woensdag 10 september 2014 18:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wilde een pak gaan kopen, totdat ik door mensen erop werd gewezen dat - mocht je op je bek gaan - je kapotte kleding niet wordt vergoed.
Wanneer hebben jullie je eerste pak gekocht? Voor, tijdens of na het lassen?
En hij vertrouwt die je toe, zonder rijbewijs??quote:Op donderdag 11 september 2014 16:24 schreef NvW90 het volgende:
en tot die tijd pak ik gewoon af en toe de ducati hypermotard van mijn vriend mee
Staat er misschien een beetje krom.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
En hij vertrouwt die je toe, zonder rijbewijs??
Oh vandaar, dacht al, soepele gozer heb je danquote:Op vrijdag 12 september 2014 07:57 schreef NvW90 het volgende:
[..]
Staat er misschien een beetje krom.
Ik ga natuurlijk niet de weg op zonder rijbewijs.
Dus wanneer mijn rijbewijs binnen is kan ik af en toe de duc pakken tot ik een eigen motor heb.(hij heeft het liever niet haha)
* Ceased2Be houdt wijselijk zijn mond gezien eerdere discussies hier.quote:Op vrijdag 12 september 2014 07:57 schreef NvW90 het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk niet de weg op zonder rijbewijs.
herken dat wel! wil gewoon lekker over de weg toeren ipv elke keer op een parkeerterreinquote:Op vrijdag 12 september 2014 17:13 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
* Ceased2Be houdt wijselijk zijn mond gezien eerdere discussies hier.
Morgen weer lessen... eens kijken hoe het gaat, vorige week sinds weken weer een les waar het wel weer goed ging, maar ik word echt schijtziek van die avb oefeningen (hoezeer ik het nut er ook van in zie).
Ik kijk het vandaag nog even aan, merk dat ik er zo ontzettend tegenop zie om überhaupt aan de slag te gaanquote:Op vrijdag 12 september 2014 19:01 schreef NvW90 het volgende:
[..]
herken dat wel! wil gewoon lekker over de weg toeren ipv elke keer op een parkeerterrein
Ik heb echt bijna een woedeaanval gekregen omdat die halve draai mij niet wilde lukken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 07:07 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik kijk het vandaag nog even aan, merk dat ik er zo ontzettend tegenop zie om überhaupt aan de slag te gaan
Die stop-proeven lukken me wel, maar het slalommen en die achtjes gaan falikant fout zodra ik ook maar gas moet geven en met de koppeling en rem aan de slag moet.
ik heb juist een hekel aan de stopproeven, ik rem niet hard genoeg.quote:Op zaterdag 13 september 2014 07:07 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik kijk het vandaag nog even aan, merk dat ik er zo ontzettend tegenop zie om überhaupt aan de slag te gaan
Die stop-proeven lukken me wel, maar het slalommen en die achtjes gaan falikant fout zodra ik ook maar gas moet geven en met de koppeling en rem aan de slag moet.
Vandaag ging het zowaar allemaal goed eigenlijk.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:53 schreef NvW90 het volgende:
[..]
ik heb juist een hekel aan de stopproeven, ik rem niet hard genoeg.
Hij zou in de ABS moeten schieten maar ben een cross KTM gewend waarvan dan je voorwiel blokkeert en je valt.
slalommen, achtjes en halve draai is een kwestie van afschuinen, kijken en vooral niet te veel over nadenken .
ik laat met het 8'tje en halve draai mijn motor gewoon rollen en blijf van gas en koppeling af en regel de snelheid echt alleen met de achterrem. je moet zorgen dat je een constante snelheid hebt
(8'tje is bij mij nog nooit niet gelukt )
Ik vind de uitwijk en vertragingsoefening dan weer wel leuk
Dat mocht ik niet. 8je en halve draai moesten op het gas bij mijn instructeur. Alleen de langzame slalom ging op de koppeling.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:53 schreef NvW90 het volgende:
[..]
ik heb juist een hekel aan de stopproeven, ik rem niet hard genoeg.
Hij zou in de ABS moeten schieten maar ben een cross KTM gewend waarvan dan je voorwiel blokkeert en je valt.
slalommen, achtjes en halve draai is een kwestie van afschuinen, kijken en vooral niet te veel over nadenken .
ik laat met het 8'tje en halve draai mijn motor gewoon rollen en blijf van gas en koppeling af en regel de snelheid echt alleen met de achterrem. je moet zorgen dat je een constante snelheid hebt
(8'tje is bij mij nog nooit niet gelukt )
Ik vind de uitwijk en vertragingsoefening dan weer wel leuk
hmm ik laat de motor gewoon rollen mocht ik heel langzaam gaan dan geef ik een heel klein beetje gas bij.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:35 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat mocht ik niet. 8je en halve draai moesten op het gas bij mijn instructeur. Alleen de langzame slalom ging op de koppeling.
Ik deed mijn achtje altijd op koppeling. Juist de langzame slalom op gas.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:35 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat mocht ik niet. 8je en halve draai moesten op het gas bij mijn instructeur. Alleen de langzame slalom ging op de koppeling.
Gas en rem bedoel je. Ik heb geleerd mijn snelheid constant te houden en slechts hele lichte correcties toe te passen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:45 schreef NvW90 het volgende:
[..]
hmm ik laat de motor gewoon rollen mocht ik heel langzaam gaan dan geef ik een heel klein beetje gas bij.
koppelen mag idd zoiezo niet. snelheid moet geregeld worden met achterrem en koppeling
gaat weer lekkerquote:Op zaterdag 13 september 2014 14:39 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Gas en rem bedoel je. Ik heb geleerd mijn snelheid constant te houden en slechts hele lichte correcties toe te passen.
Koppeling mag wel lees ik op de site van het CBR.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:52 schreef NvW90 het volgende:
[..]
gaat weer lekker
weet niet hoe het bij jullie is maar het is echt prima motor rij weer...(achter op dan he )
Ze vielen tegen qua stank? Dan mag je jezelf gelukkig prijzenquote:Op zondag 14 september 2014 10:10 schreef sylvesterrr het volgende:
Binnenkort toch maar eens een pak, laarzen, helm, handschoenen enzo kopen. De spullen van de rijschool vielen me toch tegen, vooral qua pasvorm en stank.
! Je weet wat ik ermee bedoelde.quote:Op zondag 14 september 2014 11:34 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ze vielen tegen qua stank? Dan mag je jezelf gelukkig prijzen
Ai, weer een slachtoffer... Proefles doen zonder door te gaan is gewoon onmogelijk.quote:Op zondag 14 september 2014 10:10 schreef sylvesterrr het volgende:
Gisteren proefles gehad bij Bruinsma. Het is duidelijk, ik wil m'n motorrijbewijs.
Het is een hobby over dit soort uitspraken te vallenquote:Op zondag 14 september 2014 11:44 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
! Je weet wat ik ermee bedoelde.
* sylvesterrr moet nog wakker worden.
Congrats! En nee, bedankt. Methodiek die ik heb werkt wel moet alleen eens gaan slagen ervoor.quote:Op maandag 15 september 2014 13:26 schreef Anno1982 het volgende:
Ik ben vandaag trouwens geslaagd voor de theorie.
iemand nog een theorieboek met oefen-CD kopen?
Hoe oud? Recente boek? En wat wil je er voorquote:Op maandag 15 september 2014 13:26 schreef Anno1982 het volgende:
Ik ben vandaag trouwens geslaagd voor de theorie.
iemand nog een theorieboek met oefen-CD kopen?
Maandag m'n herkansing AVD, mocht ik slagen dan hoor je wel van mequote:Op maandag 15 september 2014 20:43 schreef Vrieskist het volgende:
Mooi dat er nog steeds Fokkers leren motorrijden, zo ben ik hier ook begonnen paar jaar geleden
Nog een beetje spam, misschien een leuke beginnersfiets voor iemand hier? V&A / [TK] Yamaha Fazer 600 S (FZS600) met veel extra's
Gewoon stampen en oefenexamens maken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:46 schreef NvW90 het volgende:
Ik kan voortaan gewoon langzaam slalommen
Pff theorie is echt rot om te leren.....
Hoe hebben jullie dat leren aangepakt? (zou als masterstudent toch moeten weten hoe je moet leren zou je denken )
Vekabest heb ik inderdaadquote:Op vrijdag 19 september 2014 09:24 schreef Ener-G het volgende:
Boek fixen (vekabest), examen maken, alle fouten noteren, en alle foute vragen nog een keer doen, volgende examen maken, aaand repeat.
hou ik je aanquote:Op woensdag 17 september 2014 14:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Maandag m'n herkansing AVD, mocht ik slagen dan hoor je wel van me
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 22 september 2014 10:45 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Geslaagd! Pfff wat een opluchting
Merciquote:
Dankje! Nu nog iets uitzoeken inderdaad, misschien een bandit of een fazer. Genoeg te vinden iigquote:Op maandag 22 september 2014 10:46 schreef mjan het volgende:
Gefeliciteerd! Nu een motor uitzoeken of heb je al iets staan?
Man met smaakquote:Op maandag 22 september 2014 14:00 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Merci
[..]
Dankje! Nu nog iets uitzoeken inderdaad, misschien een bandit of een fazer. Genoeg te vinden iig
en nog betaalbaar ookquote:
Dankjewelquote:Op maandag 22 september 2014 14:33 schreef Zoev het volgende:
Gefeliciteerd!
Hoeveel lessen had je nodig?
Toch wel Gefeli!quote:Op maandag 22 september 2014 10:45 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Geslaagd! Pfff wat een opluchting
Tja, herkenbaar. Wees blij dat dit tijdens het lessen gebeurt en niet tijdens je examen. Gewoon blijven rijden en op je volgende examen rustig je kunstje doen. is mij ook gelukt immersquote:Op maandag 22 september 2014 17:26 schreef Amoeba het volgende:
Gefeliciteerd!
Man man man ging vandaag weer kut. Zat met een situatie in m'n kop en liep compleet te dromen en reed volledig te hard een gelijkwaardig kruispunt met 0 zicht op. Geluk gehad.
Ik heb ook gewoon het gevoel dat ik het niet zie allemaal. Bochten die ineens helemaal kut gaan, machinebeheersing.
Pff ik heb er echt geen zin meer in.
Zegt weinig vind ik. Onoplettendheid oid kan altijd voorkomen. Ook als je je papiertje al jaren hebtquote:Op maandag 22 september 2014 18:07 schreef Ener-G het volgende:
Zo te horen heb je nog wel wat lessen nodig voordat je met succes op mag voor je AVD..
Ik vond het vandaag ook zo kut gaan dat ik maar 2 uur extra neem voor m´n AVD her.quote:Op maandag 22 september 2014 18:07 schreef Ener-G het volgende:
Zo te horen heb je nog wel wat lessen nodig voordat je met succes op mag voor je AVD..
Al reed ik me in het uurtje rijden vlak voor mijn AVD examen ook bijna te pletter, manman wat ging dat kut
Wat houdt je tegen?quote:Op maandag 22 september 2014 18:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja, motorrijles. Ik moet ook eens zoiets gaan doen! Kamp alleen nog een beetje met drempelvrees ofzo
Drempels zijn geen probleem hoor, niet bij nadenken en gewoon overheen rijden. Wel met aangepaste snelheid natuurlijk.quote:Op maandag 22 september 2014 18:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja, motorrijles. Ik moet ook eens zoiets gaan doen! Kamp alleen nog een beetje met drempelvrees ofzo
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 22 september 2014 10:45 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Geslaagd! Pfff wat een opluchting
Aangepaste snelheidquote:Op maandag 22 september 2014 19:09 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Drempels zijn geen probleem hoor, niet bij nadenken en gewoon overheen rijden. Wel met aangepaste snelheid natuurlijk.
Snelheid aanpassen is voor mietjes. Gewoon met 80 een bruggetje over klappen kan ook heb ik eens gehoord van iemand.quote:
Ja, dat heb ik ook eens gedaan. Stond in handstand op mijn motor en ik landde met mijn voeten op met buddyseatquote:Op dinsdag 23 september 2014 12:55 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Snelheid aanpassen is voor mietjes. Gewoon met 80 een bruggetje over klappen kan ook heb ik eens gehoord van iemand.
Ik wel. Instructeur heette ook nog eens Adriaan.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:53 schreef Tunafish het volgende:
Hmm, ik kreeg geen les over motoracrobatiek destijds
Blauw zomerjasje met ruches en een rode motor met gele stippenquote:Op dinsdag 23 september 2014 15:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik wel. Instructeur heette ook nog eens Adriaan.
Zo heb ik mijn eerste AVD ook verkloot.quote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:10 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Zo heb ik mijn eerste AVD ook verkloot.
Maar vanmiddag, 4 maanden en 1 ( ) les na het eerste AVD heb ik hem wel gehaald!!!
10x100 minuten en 2 AVD's, voor 1100 euro nog goed te doen.
Nu maar eens even kijken of ik wat ga kopen. Momenteel bezit ik nog niet eens een helm .
zat zijn collega toevallig vol kattenkwaad?quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik wel. Instructeur heette ook nog eens Adriaan.
De examinator hield wel van een bamihap, bal gehakt of zak patat op z'n tijd.quote:Op dinsdag 23 september 2014 20:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
zat zijn collega toevallig vol kattenkwaad?
quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:55 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Snelheid aanpassen is voor mietjes. Gewoon met 80 een bruggetje over klappen kan ook heb ik eens gehoord van iemand.
Mijn instructeur heeft mij een keer laten staan op de motor. Dus 50km/u rijden en dan gewoon opstaan en met je armen gaan zwaaien.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:53 schreef Tunafish het volgende:
Hmm, ik kreeg geen les over motoracrobatiek destijds
Achteraf gezien wel, maar echt verstandig was het niet en ik heb toen ook wel even zitten nabeven.quote:
Mijn voorwiel heeft de neiging om na een tijdje ontzettend te gaan zwabberen ben ik achter gekomen. Dus daar moet je wel mee oppassen.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:01 schreef Ener-G het volgende:
Leuke oefening om te laten zien hoe stabiel de motor is als ie gewoon rechtuit gaat is idd met een kilometer of 50 per uur de armen gespreid en de benen gestrekt een soort sneeuw-engeltjes beweging laten maken, totdat de motor dusdanig is afgeremd dat je weer moet gaan sturen, de eerste keer schijt je 7 kleuren
Gangetje van 70/80 km/u Begint bij trilling en gaat over tot zwabberen. Zal wel iets met mijn bandjes te maken hebben.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:14 schreef Ener-G het volgende:
Als ie gaat zwabberen ga je te langzaam, en dat is dan het punt waarop je je stuur weer moet pakken
Mijn eigen Ninja 250. Afijn, genoeg off-topic.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:19 schreef Ener-G het volgende:
Het scheelt ook wel of je het op een supersport doet of een CB500/600 En-R6 lesfiets denk ik
Dat soort 'specialere' oefeningen heb ik helaas nooit gekregen; mijn vader en broer wel, die hebben bijvoorbeeld allebei met iets van 50km/u over een kleine boomstronk ofzo moeten rijden zodat ze zien dat zo'n motor daar geen problemen mee heeft, mits je er recht van voren overheen gaatquote:Op woensdag 24 september 2014 09:51 schreef Amoeba het volgende:
Mijn instructeur heeft mij een keer laten staan op de motor. Dus 50km/u rijden en dan gewoon opstaan en met je armen gaan zwaaien.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 23:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil al heel lang leren motorrijden en afgelopen zomer heb ik eindelijk besloten er eindelijk maar eens voor te gaan. Maar goed, dan is het een plan, en plannen zijn veranderlijk en moeilijk en onberekenbaar. Na wat puzzelen dacht ik het wel te halen om dit voorjaar nog mijn rijbewijs en pak en motor te kunnen halen en aanschaffen, en toen ging ik opeens op vakantie. Dat blies wel even een gat in de spaarrekening.
Vandaag heb ik alle achterstallig salaris binnen gekregen en ben ik aan het rekenen geslagen. Gelukkig is het goed nieuws: dit voorjaar gaat 'm worden. Dus nu toch vooral niet te enthousiast aan het orienteren op rijscholen in Groningen.
gefeliciteerd! en die instructeur mis je niet meer hoor als je eenmaal zelf rijdt !quote:Op zondag 28 september 2014 14:59 schreef Elegy het volgende:
Geslaagd voor AVD! Na de tweede poging De eerste keer was dramatisch, stijf van de zenuwen, motor vijf keer(5x!) af laten slaan, als een ouwe krant de snelweg op en waardeloze bochten naar links.
Tweede keer veel relaxter en vlotter gereden.
Vrijdag nieuwe rijbewijs ophalen
Zal wel mijn instructeur missen, was echt een goede. lekker sarcastische opmerkingen als ik weer eens wat verkeerd deed maar ook veel uitleg en begeleiding. Die man zag echt álles.
Nu kijken voor eigen materiaal en een fiets, heb al wel schoenen en handschoenen.
Gratz!quote:Op zondag 28 september 2014 14:59 schreef Elegy het volgende:
Geslaagd voor AVD! Na de tweede poging De eerste keer was dramatisch, stijf van de zenuwen, motor vijf keer(5x!) af laten slaan, als een ouwe krant de snelweg op en waardeloze bochten naar links.
Tweede keer veel relaxter en vlotter gereden.
Vrijdag nieuwe rijbewijs ophalen
Zal wel mijn instructeur missen, was echt een goede. lekker sarcastische opmerkingen als ik weer eens wat verkeerd deed maar ook veel uitleg en begeleiding. Die man zag echt álles.
Nu kijken voor eigen materiaal en een fiets, heb al wel schoenen en handschoenen.
Gratz!quote:
quote:Op zaterdag 27 september 2014 23:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil al heel lang leren motorrijden en afgelopen zomer heb ik eindelijk besloten er eindelijk maar eens voor te gaan. Maar goed, dan is het een plan, en plannen zijn veranderlijk en moeilijk en onberekenbaar. Na wat puzzelen dacht ik het wel te halen om dit voorjaar nog mijn rijbewijs en pak en motor te kunnen halen en aanschaffen, en toen ging ik opeens op vakantie. Dat blies wel even een gat in de spaarrekening.
Vandaag heb ik alle achterstallig salaris binnen gekregen en ben ik aan het rekenen geslagen. Gelukkig is het goed nieuws: dit voorjaar gaat 'm worden. Dus nu toch vooral niet te enthousiast aan het orienteren op rijscholen in Groningen.
Op de tune van Gary Numan - Cars Bikesquote:Op dinsdag 30 september 2014 13:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Gratz!
Als ik m'n rijbewijs heb kunnen we eens gaan touren
M'n nieuwe AVB-buddy mag morgen op voor z'n AVB examen... wordt voor mij toch ook wel eens tijd maar heb nog een paar lessen nodig denk ik voordat ik überhaupt op kan.
O ben nog met de lessen bezig, degene die me nog wat moeite kost is het achtje, U-bochtje en langzame slalom hebben nog een klein beetje werk nodig.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:33 schreef Elegy het volgende:
[..]
Op de tune van Gary Numan - Cars] Bikes
Wat lukt er niet met de AVB?
Even denken, ik deed het achtje en U-turn door vooral naar een punt ergens in de verte te kijken en dan die fiets "weg te duwen" terwijl ik zelf rechtop bleef zitten. Langzame slalom duurde ook bij mij lang voordat ik dat onder controle had. Snelheid met koppeling regelen, voetrem gebruiken en vooral de eerste poort goed op tijd insturen omdat ik anders twee poortjes nodig hadquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:34 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
O ben nog met de lessen bezig, degene die me nog wat moeite kost is het achtje, U-bochtje en langzame slalom hebben nog een klein beetje werk nodig.
Stopoefeningen gaan goed, snelle slalom gaat goed, wandelen met het kreng ook.
Volgens mijn instructeur moet ik die plank uit m'n rug halen bij die 8quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:38 schreef Elegy het volgende:
[..]
Even denken, ik deed het achtje en U-turn door vooral naar een punt ergens in de verte te kijken en dan die fiets "weg te duwen" terwijl ik zelf rechtop bleef zitten. Langzame slalom duurde ook bij mij lang voordat ik dat onder controle had. Snelheid met koppeling regelen, voetrem gebruiken en vooral de eerste poort goed op tijd insturen omdat ik anders twee poortjes nodig had
Ik had ook vooral moeite met de stop-en-slalom proef. Die deed ik altijd of als Rossi of als een ouwe krant
Als in meeleunen, of houd je de motor te rechtop? Ik deed de acht ook vrijwel rechtop zittend en duwde eigenlijk alleen de motor van me weg, zoals Elegy al zeiquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:49 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Volgens mijn instructeur moet ik die plank uit m'n rug halen bij die 8
Leun teveel mee, moet echt laten zien dat ik hem wegduw schijnbaar.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:34 schreef Morivar het volgende:
[..]
Als in meeleunen, of houd je de motor te rechtop? Ik deed de acht ook vrijwel rechtop zittend en duwde eigenlijk alleen de motor van me weg, zoals Elegy al zei
Bij lage snelheid meeleunen maakt het allemaal wat minder stabiel voor m'n gevoel.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:34 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Leun teveel mee, moet echt laten zien dat ik hem wegduw schijnbaar.
Maar ondanks dat lukt dat achtje dan weer wel
Nou ja, nog maar 7 lessen tot ik slechter ben dan die pensionado waar ik eerst mee leste
Ja, dat idee heb ik ook maar dat wegduwen gaat dus nog niet opvallend genoegquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:17 schreef Morivar het volgende:
[..]
Bij lage snelheid meeleunen maakt het allemaal wat minder stabiel voor m'n gevoel.
Als je op een gegeven moment het wegduwen een beetje doorhebt, zal waarschijnlijk de halve draai / U-turn ook wel goed gaan.
Ja, dat gas constant is ook nog een klein issue (al gaat dat wel beter) maar zodra ik de bocht rechts inga met die acht geef ik gas.. hou het allemaal nog te krampachtig vast.quote:Eventueel je achterrem licht ingedrukt houden en gas constant houden, maakt het allemaal nog wat stabieler. [...]
Misschien die wijsvinger nog maar eens proberen idd, laatste keer vond ik dat niet zo'n succes.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 07:54 schreef Ener-G het volgende:
Wijsvinger op de remhendel of de gashendel wat meer naar buiten pakken als je zo'n stukje beugel aan het uiteinde hebt die niet meebeweegt
Gewoon lekker doorrijden en vooral motor rijden!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:42 schreef Metro2005 het volgende:
morgen AVD examen, wel een beetje zenuwachtig maar aan de andere kant zie ik geen reden waarom ik het niet zou halen. Alleen geen stomme dingen doen zoals voetgangers niet voor laten of door rood rijden ofzo Toch ook een kwestie van een beetje geluk hebben denk ik.
En probeer je duim compleet te ontspannen als je gas geeft. Die moet je bij wijze van spreken nog los kunnen bewegen tijdens het gas geven.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 08:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Misschien die wijsvinger nog maar eens proberen idd, laatste keer vond ik dat niet zo'n succes.
Mooie was, tijdens mijn 1e AVB zat dat gedeelte op die motor dus los.. Ik probeerde het wel maar werkte niet. 2e poging AVB was het er helemaal afgebroken (gare motoren), dus toen maar wijsvinger gebruikt - ging uiteindelijk goed (AVB gehaald).quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
En probeer je duim compleet te ontspannen als je gas geeft. Die moet je bij wijze van spreken nog los kunnen bewegen tijdens het gas geven.
Wat ik overigens deed om bij bijzondere verrichtingen constant gas te geven: ik hield de gashendel helemaal aan de buitenkant vast zodat ik mijn ringvinger en pink op het "vaste" stuk had (bewoog dus niet). Op die manier kon ik het goed constant houden.
Nu ik mijn rijbewijs heb doe ik het niet meer maar toen was het wel handig.
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:32 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vandaag theorie behaald met 48/50. Met de auto had ik destijds 50/50. Vond de moeilijkheidsgraad nog best pittig in vergelijking met de jip- en jannekevragen in het boek. En kon het scherm amper lezen, maar dat is vast om de mensen met slechte ogen uit de potentiële motorrijders te filteren
Dit. Afgezien van het 'redelijk vanzelf' gedeelte Maar zeker niet gaan knijpen in je stuur, dan werk je jezelf alleen maar tegen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:04 schreef Rzr101 het volgende:
Overigens is mijn mening wel, dat je op het moment dat je de motor goed klemt met je benen - en een beetje ontspannen erop zit - niet zoveel houvast bij die gashendel nodig hebt. Het gaat dan redelijk vanzelf.
Probeer het eens gewoon op een fiets, dan blijf je zelf rechtop en de fiets duw je onder je. En als je te langzaam gaat maakt het niet zo heel veel uit. Natuurlijk hebben lesmotoren valbeugels maar tochquote:Op dinsdag 30 september 2014 21:34 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Leun teveel mee, moet echt laten zien dat ik hem wegduw schijnbaar.
Maar ondanks dat lukt dat achtje dan weer wel
Nou ja, nog maar 7 lessen tot ik slechter ben dan die pensionado waar ik eerst mee leste
Op de fiets ga ik helemaal snel op m'n muil dus weet niet of dat zo bevorderlijk isquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:45 schreef Elegy het volgende:
[..]
Probeer het eens gewoon op een fiets, dan blijf je zelf rechtop en de fiets duw je onder je. En als je te langzaam gaat maakt het niet zo heel veel uit. Natuurlijk hebben lesmotoren valbeugels maar toch
Ben je zo klein dan dat je denkt niet op lesmotoren te passen?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:16 schreef Sarasi het volgende:
Vrijdag heb ik bij de twee rijscholen die ik op het oog heb een korte afspraak staan om te kijken of ik op de lesmotoren pas. Ik heb wel direct de afspraak gemaakt met de rij instructeur die ik aangeraden heb gekregen, dus het is direct een goede kennismaking.
Hoe lang ben je dan?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:49 schreef Sarasi het volgende:
De ene rijschool heeft verlaagde Bandits en de andere heeft CB500s. Beiden dachten dat ik wel zou passen, maar voor de zekerheid kon ik het beste even komen passen. Als het niet past, DM ik PD even, dank voor de tip.
En ja, ik ben zo klein dat ik twijfel of ik op lesmotoren pas ja.
1m61, binnenbeenlengte is 72-74cm.quote:
Moet wel goedkomen. PD heeft denk ik een vergelijkbare lengte. Lijkt me alleen irritant als het straks weer wat harder gaat waaien en je staat te wiebelen op je tenen bij het stoplichtquote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:55 schreef Sarasi het volgende:
[..]
1m61, binnenbeenlengte is 72-74cm.
Heb je genoeg geld om straks ook meteen pak, helm en motor te kopen? Dan gewoon nu beginnen. Mijn instructeur zei altijd dat winterlessers de beste motorrijders werdenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:14 schreef domestic het volgende:
Zouden jullie aanraden om nu te beginnen met lessen.. qua weer ziet het er goed uit.En als we een zelfde winter krijgen als vorig jaar dan lijkt mij dat er continu gelest kan worden. Plus het kriebelt om te gaan beginnen
Geld is niet het probleem.meer de gedachte dat je misschien in de winter minder kon lessen ivm slechtere weersomstandigheden. Maar dat is geen probleem dus?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:58 schreef mjan het volgende:
[..]
Moet wel goedkomen. PD heeft denk ik een vergelijkbare lengte. Lijkt me alleen irritant als het straks weer wat harder gaat waaien en je staat te wiebelen op je tenen bij het stoplicht
[..]
Heb je genoeg geld om straks ook meteen pak, helm en motor te kopen? Dan gewoon nu beginnen. Mijn instructeur zei altijd dat winterlessers de beste motorrijders werden
Als er sneeuw ligt gaan ze niet lessen nee. Maar met vier graden, regen en wind kun je prima rijden hoor. Comfortabel is anders, maar het kan. Plus dat je dat soort omstandigheden dan al eens hebt meegemaakt in je lessen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:16 schreef domestic het volgende:
[..]
Geld is niet het probleem.meer de gedachte dat je misschien in de winter minder kon lessen ivm slechtere weersomstandigheden. Maar dat is geen probleem dus?
Enige reden om niet te rijden is sneeuw die blijft liggen of ijzel. Als we net een hele strenge winter krijgen met veel sneeuw zul je dus misschien wat lessen moeten overslaan. Ik vond het zelf wel fijn dat ik tijdens het lessen al natte sneeuw, hagel en de nodige regenbuien had meegemaakt. Toch beter om dat met een persoonlijke coach in je helm te rijden dan helemaal alleen als je net je papiertje hebt. Je zult wellicht iets vaker moeten stoppen om je handen weer te ontdooien aan het blokquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:16 schreef domestic het volgende:
[..]
Geld is niet het probleem.meer de gedachte dat je misschien in de winter minder kon lessen ivm slechtere weersomstandigheden. Maar dat is geen probleem dus?
Gefeliciteerd! Was je zelf ook tevreden over je examenrit?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:17 schreef Metro2005 het volgende:
En gisteren geslaagd voor het laatste examen (AVD)
Vandaag eens even kijken of we een afspraak bij de gemeente kunnen maken voor mijn nieuwe RBW
Over het algemeen wel ja, ging allemaal wel redelijk soepel op een paar kleine dingetjes na zoals een keer wegrijden in zijn 2 bv en op een hele smalle weg net de smalste uitwijkplek uitkiezen om te gaan staan (daar kreeg ik na afloop ook nog een opmerking over dat dat niet zo handig was )quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:21 schreef mjan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Was je zelf ook tevreden over je examenrit?
Mooi hoorquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Over het algemeen wel ja, ging allemaal wel redelijk soepel op een paar kleine dingetjes na zoals een keer wegrijden in zijn 2 bv en op een hele smalle weg net de smalste uitwijkplek uitkiezen om te gaan staan (daar kreeg ik na afloop ook nog een opmerking over dat dat niet zo handig was )
Maar halverwege de rit kreeg ik al in mijn oortje: weet je de weg terug naar het CBR? Ja: leef je uit. Dus toen had ik al zoiets van mwa, dat zit wel goed
dus ik ben blij
Gratz!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:17 schreef Metro2005 het volgende:
En gisteren geslaagd voor het laatste examen (AVD)
Vandaag eens even kijken of we een afspraak bij de gemeente kunnen maken voor mijn nieuwe RBW
Gas op die krukas!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:47 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Gratz!
Ik pas. Net. Beide rijscholen blijken een CB500 te hebben voor A2 lessers. Bij de ene rijschool zou ik beginnen op een kleinere A1 motor en na een paar lessen en het aanschaffen van verhoogde schoenen op de A2 mogen. De andere rijschool vond het geen probleem, als ik wat gevoel voor balans had, kon het allemaal wel.
Beide instructeurs waren ook toffe gozers, dus het wordt sowieso één van deze twee rijscholen dan.
Mijn 1e les was ook op een 250cctje en zelfs 1 les op een 125cc (op de weg takketraag en levensgevaarlijk) maar mocht al vrij snel over op een 600cc , zal inderdaad per rijschool verschillen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:47 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Gratz!
Ik pas. Net. Beide rijscholen blijken een CB500 te hebben voor A2 lessers. Bij de ene rijschool zou ik beginnen op een kleinere A1 motor en na een paar lessen en het aanschaffen van verhoogde schoenen op de A2 mogen. De andere rijschool vond het geen probleem, als ik wat gevoel voor balans had, kon het allemaal wel.
Beide instructeurs waren ook toffe gozers, dus het wordt sowieso één van deze twee rijscholen dan.
Duidelijk. Volgende week naar de rijschoolquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:00 schreef mjan het volgende:
[..]
Enige reden om niet te rijden is sneeuw die blijft liggen of ijzel. Als we net een hele strenge winter krijgen met veel sneeuw zul je dus misschien wat lessen moeten overslaan. Ik vond het zelf wel fijn dat ik tijdens het lessen al natte sneeuw, hagel en de nodige regenbuien had meegemaakt. Toch beter om dat met een persoonlijke coach in je helm te rijden dan helemaal alleen als je net je papiertje hebt. Je zult wellicht iets vaker moeten stoppen om je handen weer te ontdooien aan het blok
Verder zijn examens ook makkelijker in te plannen omdat het een vrij rustige periode is.
Ook een helm op de fiets dragen danquote:Op donderdag 2 oktober 2014 08:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Op de fiets ga ik helemaal snel op m'n muil dus weet niet of dat zo bevorderlijk is
Neem aan dat je haar hebt aangesproken?quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:11 schreef Amoeba het volgende:
Echt mezelf kapot zitten ergeren vandaag. AVD les met twee cursisten, ging prima, maar als zij voorop reed... Nul tempo, constant 50 waar je 80 mag..
Donderdag gelukkig uurtje één op één en dan gas erop.
Daar is de instructeur voor. Minimaal 10x in de headset gehoord 'we mogen hier 80' of 'nu vlot naar de 60-80' of 'beetje tempo jongens'.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Neem aan dat je haar hebt aangesproken?
Ben zo blij dat ik altijd alleen heb gelest.
gefeliciteerd!quote:
Gefeliciteerd!quote:
Heb ik gedaan via de rijschool. Zelf niet druk over gemaaktquote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:18 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb een vraagje over de 'eigen verklaring'.
Dit document heb je nodig om je rijbewijs te behalen en is via het CBR aan te vragen. Ik heb ingelogd op 'mijn CBR' en kreeg daar te zien dat ik reeds een eigen verklaring had, uit 2007, toen ik rijbewijs B behaalde. Er staat boven 'eigen verklaring voor rijbewijs B'. Betekent dit dat ik een nieuwe moet aanvragen nu ik met rijbewijs A bezig ben? Hoe hebben jullie dit gedaan?
Gefeliciteerdquote:
Nou, vertel.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:06 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vandaag een bekeuring tijdens motorrijles gekregen
Toen ik bij terugkomst van de motor stapte zat er een parkeerbon van 90 euro onder m'n ruitenwisserquote:
Stuk minder spectaculair dan ik hoopte.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:16 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Toen ik bij terugkomst van de motor stapte zat er een parkeerbon van 90 euro onder m'n ruitenwisser
Cliffhanger voor m'n verkoopbericht hé.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:18 schreef mjan het volgende:
[..]
Stuk minder spectaculair dan ik hoopte.
Geen honden maar wel agenten kennelijk.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Cliffhanger voor m'n verkoopbericht hé.
Maar het was wel klote; er is amper plek rondom de rijschool en overal staan lesauto's. Is zo'n zone waar je alleen binnen de vakken mag staan, op een industrieterrein waar geen hond komt.
ja tuurlijk, want vrouwen durven geen gas te geven (oja en zonder rijbewijs rijden is zo stoer )quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:41 schreef Amoeba het volgende:
Maja, vrouwen achter het stuur he
Ik denk dat ik zelf anderhalf uur voorop reed. Op een gegeven moment zij instructeur 'probeer hem maar bij te houden', dat ging dan opzich wel aardig maar toen kreeg ze commentaar dat ze te veel 'volgde' in plaats van een zelfstandige rit neerzette.
Succesquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:01 schreef NvW90 het volgende:
[..]
ja tuurlijk, want vrouwen durven geen gas te geven (oja en zonder rijbewijs rijden is zo stoer )
vandaag op voor mijn AVB ben benieuwd, met het lessen ging eigenlijk elke oefening binnen 2 keer goed!
Wel maar ff een waterdichte motorbroek geregeld met dit weer
Hier serieus op ingaan.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:01 schreef NvW90 het volgende:
[..]
ja tuurlijk, want vrouwen durven geen gas te geven (oja en zonder rijbewijs rijden is zo stoer )
vandaag op voor mijn AVB ben benieuwd, met het lessen ging eigenlijk elke oefening binnen 2 keer goed!
Wel maar ff een waterdichte motorbroek geregeld met dit weer
Dat was een mooie storing ja.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:37 schreef Amoeba het volgende:
Gefelicteerd!
[..]
Hier serieus op ingaan.
Kwam vanmiddag bij de gemeente, staat daar een kerel heel schuldig in pak te vertellen dat het een puinhoop was en ze niet bij de rijbewijzen/ID's/paspoorten konden.
http://www.eindhoven.nl/i(...)ysteem-verholpen.htm
Enfin, dat was dus vandaag. Ik had al helemaal met m'n moeder geregeld dat ze me op kwam halen in Eindhoven zodat ik niet met m'n helm en al met het OV naar Deurne moest om m'n motor op te halen. Dus nog geen rijbewijs.
Geld terug?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:37 schreef Amoeba het volgende:
Gefelicteerd!
[..]
Hier serieus op ingaan.
Kwam vanmiddag bij de gemeente, staat daar een kerel heel schuldig in pak te vertellen dat het een puinhoop was en ze niet bij de rijbewijzen/ID's/paspoorten konden.
http://www.eindhoven.nl/i(...)ysteem-verholpen.htm
Enfin, dat was dus vandaag. Ik had al helemaal met m'n moeder geregeld dat ze me op kwam halen in Eindhoven zodat ik niet met m'n helm en al met het OV naar Deurne moest om m'n motor op te halen. Dus nog geen rijbewijs.
Neuh, dag erop ophalen he.quote:
Wist niet eens dat je ook een TTT kon doen op de motor. Dat is dan dus alleen ter voorbereiding op AVD of zie ik iets over het hoofd? Met de auto heb je tenminste nog als extra voordeel dat je je bijzondere verrichtingen kunt overslaan tijdens het afrijden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:01 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Tussentijdse toets ging prima.
1 opmerking gekregen dat ik op een bepaald moment iets vloeiender met het verkeer mee had moeten gaan en beter mijn positie had moeten pakken. Verder ok.
Nog anderhalve week en dan AVD.
Ik vind het best komisch dat wanneer je nu die link volgt je een 404 krijgtquote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:37 schreef Amoeba het volgende:
Gefelicteerd!
[..]
Hier serieus op ingaan.
Kwam vanmiddag bij de gemeente, staat daar een kerel heel schuldig in pak te vertellen dat het een puinhoop was en ze niet bij de rijbewijzen/ID's/paspoorten konden.
http://www.eindhoven.nl/i(...)ysteem-verholpen.htm
Enfin, dat was dus vandaag. Ik had al helemaal met m'n moeder geregeld dat ze me op kwam halen in Eindhoven zodat ik niet met m'n helm en al met het OV naar Deurne moest om m'n motor op te halen. Dus nog geen rijbewijs.
Geslaagd? Ik had ook op een stormachtige dag mijn AVB. Gewoon doorbikkelen, die motor rijdt toch wel.quote:
Geslaagd hoor!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:24 schreef mjan het volgende:
[..]
Geslaagd? Ik had ook op een stormachtige dag mijn AVB. Gewoon doorbikkelen, die motor rijdt toch wel.
Mooi gedaanquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:02 schreef A4papier het volgende:
[..]
Geslaagd hoor!
Alleen de vertragingsoefening over moeten doen. Motor zat in de 1, dus weer opschakelen. Daardoor niet op tijd klaar om de slalom te doen. 2e keer geen probleem.
Wind in de rug, dus ik zat zo op de 50 km/h
Inderdaad, je moet er wel een goed gevoel bij hebben.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:04 schreef sylvesterrr het volgende:
Bruinsma: proefles vond ik tegenvallen
Wierenga: instructeur die afspraak voor proefles vergeet en me daarna afsnauwt als ik er wat van zeg
Ik heb maar besloten om te gaan lessen bij een rijschool buiten de regio. Een rijschool die wordt aanbevolen door mensen in m'n omgeving... Dan maar wat extra reistijd.
Wierenga staat hoog aangeschreven in Utrecht heb ik het idee, maar na die actie van die instructeur (niet zozeer het vergeten van de afspraak, maar het afsnauwen) is de onderlinge relatie zo verstoord geraakt dat ik niet met een prettig gevoel zou kunnen lessen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Inderdaad, je moet er wel een goed gevoel bij hebben.
E&R geprobeerd? Nieuwe motoren en chille instructeur + hoog slagingspercentage en relatief normale prijzen ._.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:16 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wierenga staat hoog aangeschreven in Utrecht heb ik het idee, maar na die actie van die instructeur (niet zozeer het vergeten van de afspraak, maar het afsnauwen) is de onderlinge relatie zo verstoord geraakt dat ik niet met een prettig gevoel zou kunnen lessen.
Ik ben gebonden aan het OV, Nieuwegein is wat lastig (vanaf Leidsche Rijn )... De rijschool die ik heb uitgekozen is vlakbij m'n werk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:39 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
E&R geprobeerd? Nieuwe motoren en chille instructeur + hoog slagingspercentage en relatief normale prijzen ._.
Zit net in Nieuwegein volgens mij.
Mooi. Op een gegeven moment moet je gewoon examen gaan doen. Misschien wil je je liever nóg beter voorbereiden, maar het examen blijft toch echt een momentopname. Ik voelde me niet echt zeker over AVB. De stapvoetse slalom lukte echt nooit, maar op m'n examen ging het in een keer goedquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:25 schreef Ceased2Be het volgende:
Nou, AVB begint in zicht te komen... mijn instructeur wilde me toch vóór Sinterklaas mijn AVB laten doen
(na een goede 20 lessen )
Ja er waren een paar dingen die gewoon echt structureel nog niet lukten en dat had vooral te maken met mijn bochtenwerke rechtsafquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Mooi. Op een gegeven moment moet je gewoon examen gaan doen. Misschien wil je je liever nóg beter voorbereiden, maar het examen blijft toch echt een momentopname. Ik voelde me niet echt zeker over AVB. De stapvoetse slalom lukte echt nooit, maar op m'n examen ging het in een keer goed
quote:Op maandag 3 november 2014 08:00 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Vrijdag geslaagd!
Komende week ff het rijbewijs regelen en dan eens rustig op zoek gaan naar een leuke bike.
Eens kijken of ik hier en daar nog wat proefritjes kan maken.
Lukt je wel.quote:Op maandag 3 november 2014 08:31 schreef CruisinDen het volgende:
Vandaag AVD examen, spannend!
Gelukkig is het wel kutweer dus ik ben heel benieuwd
Congrats! Al iets op het oog qua brommert?quote:Op maandag 3 november 2014 08:00 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Vrijdag geslaagd!
Komende week ff het rijbewijs regelen en dan eens rustig op zoek gaan naar een leuke bike.
Eens kijken of ik hier en daar nog wat proefritjes kan maken.
Succes!quote:Op maandag 3 november 2014 08:31 schreef CruisinDen het volgende:
Vandaag AVD examen, spannend!
Gelukkig is het wel kutweer dus ik ben heel benieuwd
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 3 november 2014 15:38 schreef CruisinDen het volgende:
Ondanks een slechte rit (geloof ik) wel geslaagd!
Ik ben wel van de naked bikes.quote:Op maandag 3 november 2014 09:28 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Congrats! Al iets op het oog qua brommert?
Tof ding, maar je gaat wel voor een tweede hands eerst denk ik?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |