Krampachtig is het op sommige momenten inderdaad nog wel. Instructeur heeft ook nog goede hoop hoor, maar ik kan er zelf zo slecht tegen dat ik het niet kan. Vrijdag maar eens weer proberen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:47 schreef mjan het volgende:
[..]
Zit je er misschien een beetje verkrampt op? Probeer te ontspannen, schouders en armen losjes houden, benen wel aansluiten maar niet krampachtig gaan drukken. Ik zou niet je heupen er in gooien, snelheid ligt te laag en dan raak je alleen maar uit balans.
Langzame slalom was bij mij echt vooral een kwestie van goed kijken - door blijven kijken waar je heen gaat. Maar als het pas je vierde les is, vind ik het echt niet zo raar dat je je snelheid nog niet precies onder controle hebt met gas, koppeling en rem. Komt vanzelf goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef Nero22 het volgende:
Ik probeerde afgelopen weekend een achtje te draaien op mijn eigen motor. Liet hem bijna vallen.
Inleveren dat rijbewijs!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond ik ook ja. Beetje het gevoel dat ik voor jan lul alsnog 45 minuten heb gereden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:04 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor gel*l, de beste man wordt toch betaald om het gehele examen te beoordelen? Als hij dat zo gezegd heeft en hij kennelijk al direct een mening klaar had, had hij je beter direct weer terug kunnen laten rijden.
Jep.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Eerste AVD zeker? Dan zoeken ze al gauw spijkers op laag water. Mooi kut, daarnietvan
quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef Nero22 het volgende:
Ik probeerde afgelopen weekend een achtje te draaien op mijn eigen motor. Liet hem bijna vallen.
Toen ik m'n rijbewijs net had ben ik met de Alp teruggegaan naar het parkeerterrein waar ik altijd met instructeur AVB oefende. Lukte me voor geen meter meer die halve draaiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb het nooit gekund. Alleen met een stationair draaiende motor.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:49 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Inleveren dat rijbewijs!!
Hoe kreeg jij dat dan voor elkaar, bijna gezakt op de snelweg?quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:50 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik zou hem dan ook ingehaald hebben. Maar goed, ik ben dan ook bijna gezakt op de snelwegHad hij verder echt geen commentaar? Zakken op één fout is een beetje typisch.
Hier nog één, maar dat was bij mij dus niet goedquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoe kreeg jij dat dan voor elkaar, bijna gezakt op de snelweg?
Ik betwijfel of de examinator mij uberhaupt wel gezien heeft op de snelweg. Ik ging zoals altijd vol gas de oprit op, de auto met examinator en instructeur zag ik pas weer bij de afrit die ik moest hebben
Verschilt ook per examinator. Die van mij zei voor het examen al dat ie graag wilde zien dat ik gebruik maakte van de kracht van de motor. Dan weet je wel genoegquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hier nog één, maar dat was bij mij dus niet goed
Skillz hequote:Op dinsdag 2 september 2014 20:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoe kreeg jij dat dan voor elkaar, bijna gezakt op de snelweg?
Ik betwijfel of de examinator mij uberhaupt wel gezien heeft op de snelweg. Ik ging zoals altijd vol gas de oprit op, de auto met examinator en instructeur zag ik pas weer bij de afrit die ik moest hebben
Ik kreeg voordat ik de snelweg op reed al te horen welke afrit ik moest hebben, juist omdat het bijna onverstaanbaar is op de snelweg zelf. Dat deed m'n instructeur ook bijna elke keer bij de lessen, dat scheelde behoorlijk want dan weet je tenminste waar je er af moetquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:27 schreef mjan het volgende:
[..]
Skillz he![]()
Ten eerste hoorde ik de aanwijzingen niet, dus had geen idee of ik al dan niet de afslag moest hebben. Dus dat was ik aan het proberen duidelijk te maken aan instructeur/examinator, ondertussen dacht ik 'nou, ik pak die afslag wel gewoon, ze bekijken het maar' en rij mezelf bijna klem op een vrachtauto (jaja, niet ver genoeg vooruit gekeken). Het was een tweebaans afrit dus ik gooi hem weer naar links om er langs te gaan. Kortom, het was allemaal nogal impulsief.
Toen ik de afrit had genomen en meteen een andere snelweg op moest rijden was ik zelf al van overtuigd dat ik gezakt was. Vond het zelf ook echt een prutrit, dus was vooral verbaasd dat hij me liet slagen. Examinator zei er zelf over dat ik zoveel compenseerde op andere stukken dat hij wel door had dat ik kon rijden.
Wat een stuk stront zeg. Als je er ruimte voor hebt en het zonder gevaar haalt, gewoon die vrachtwagen inhalen. Dat die mafketel er die 'fout' al klaar mee is zegt meer over hem dan over jou. Tijd voor dashcams in die auto's en dat je bezwaar kan maken, dat een andere instructeur er nog eens naar kijkt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:54 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nee, hij zei zelfs dat ik verder goed gereden had, maar dat hij er door die fout aan het begin van de rit 'al meteen klaar mee was'.
Ja het is sowieso maar een raar systeem dat één persoon 30 minuten naar je kijkt en dan gewoon bepaalt of je je rijbewijs mag hebben ja of nee. Maar goed ik ben wel realistisch als ik zeg dat het geen handige actie was om tijdens een examen te doen. Maar dan denk ik ook: zouden andere motorrijders het ook zo doen? Dan is dat zeker een ja, en misschien nog wel sneller.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:02 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wat een stuk stront zeg. Als je er ruimte voor hebt en het zonder gevaar haalt, gewoon die vrachtwagen inhalen. Dat die mafketel er die 'fout' al klaar mee is zegt meer over hem dan over jou. Tijd voor dashcams in die auto's en dat je bezwaar kan maken, dat een andere instructeur er nog eens naar kijkt.
Och, ik ben een keer gezakt omdat ik het niet deed. Ligt puur aan de bui van de examinator.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ja het is sowieso maar een raar systeem dat één persoon 30 minuten naar je kijkt en dan gewoon bepaalt of je je rijbewijs mag hebben ja of nee. Maar goed ik ben wel realistisch als ik zeg dat het geen handige actie was om tijdens een examen te doen. Maar dan denk ik ook: zouden andere motorrijders het ook zo doen? Dan is dat zeker een ja, en misschien nog wel sneller.
Is volgens mij juist de bedoeling dat je het op de koppeling en achterrem doet, maar dat lukt me dus nog even niet.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:16 schreef muhahaha het volgende:
Ik deed de langzame slalom altijd op de koppeling en mijn instructeur en examinator hebben hier geen punt van gemaakt.
De truc is idd om de juiste snelheid te rijden al voordat je de slalom in rijdt, kilometertje of 8-9 per uur.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:53 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Langzame slalom * verplichte oefening
Wijze van uitvoering:
D.m.v. gas, voetrem en koppeling de snelheid regelen.
In een rechte lijn voor de eerste pylon aanvangen en na de laatste recht wegrijden.
Door middel van bochten een slalom maken.
Uhuh. Al 15 jaar mijn auto rijbewijs en het valt toch echt wel tegenquote:Op zondag 7 september 2014 09:23 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb er gewoon een van TPB getrokkenAls je al 8 jaar auto rijdt zou je de verkeersregels wel moeten kennen dus dat scheelt een hoop.
Borden ed moet toch wel parate kennis zijn als je je op de weg begeeft. Hier een half uurtje in de stof gedoken qua motorspecifieke regels en er voor gegaan.quote:Op zondag 7 september 2014 09:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Uhuh. Al 15 jaar mijn auto rijbewijs en het valt toch echt wel tegenen dat hoor ik ook veel op de theoriexamens zelf. Je krijgt toch een eigen versie van de waarheid na een aantal jaren rijden.
Hier al uren erin gestoken en me doosgeoefend aan testexamens en 2 keer gezakt met 43/50. Ik zuig in theorie examens en doe te lang over voorrangsregelsquote:Op zondag 7 september 2014 09:26 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Borden ed moet toch wel parate kennis zijn als je je op de weg begeeft. Hier een half uurtje in de stof gedoken qua motorspecifieke regels en er voor gegaan.
Mag over 2 weken weer. Heb al te veel uren op de motor gezeten voor lessen. Heb alle feedback nu al wel een keer gehad en alle routes gezien, dus ik ben er gewoon klaar voor en klaar mee. Die examinator zei ook dat het voor de rest goed was, maar dan zak je toch op één foutquote:Op zaterdag 6 september 2014 18:47 schreef Anno1982 het volgende:
Ach, even dat papiertje halen en de pret kan beginnen. Ik zou me in jouw situatie echt niet laten ontmoedigen en aangezien op het AVD een wachttijd van 3 a 4 weken zit, kan een beetje blijven rijden geen kwaad.
Is waar, maar ik heb me in al die jaren dus nooit bezig gehouden met de maximale kogeldruk van een motoraanhangerquote:Op zondag 7 september 2014 09:23 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb er gewoon een van TPB getrokkenAls je al 8 jaar auto rijdt zou je de verkeersregels wel moeten kennen dus dat scheelt een hoop.
Maximum massa is max. 50% van het ledig gewicht van de motorquote:Op zondag 7 september 2014 12:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Is waar, maar ik heb me in al die jaren dus nooit bezig gehouden met de maximale kogeldruk van een motoraanhanger
Bruinsma is Utrecht toch, met dat oefenterrein tussen het spoor in? Dat is toch niet de andere kant van het land?quote:Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef sylvesterrr het volgende:
Eind vorig jaar zag ik af van de motorrijles vanwege andere prioriteiten. Afgelopen week stoute schoenen aangetrokken en Try the Bike geboekt bij Bruinsma voor aankomende zaterdag. Komende dinsdag theorie aan de andere kant van het land.
Theorie-examen in Nijmegen...quote:Op zondag 7 september 2014 15:27 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Maximum massa is max. 50% van het ledig gewicht van de motor. Maar kogeldruk heb ik niet in mijn boekje staan
. Er staat overigens wel dat je geen zijspan en aanhanger tegelijk mag meenemen.
[..]
Bruinsma is Utrecht toch, met dat oefenterrein tussen het spoor in? Dat is toch niet de andere kant van het land?
Snelst beschikbare locatie die ik goed kan combineren met m'n werk. We hebben een kantoor in Nijmegen, dus die dag werk ik gewoon in Nijmegen.quote:Op zondag 7 september 2014 15:57 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Dat was de snelst beschikbare locatie? Ga je een spoedcursus doen?
Let wel dat AVB bij Bruinsma met 6+ man is... En een eigen oefenterrein is niet een reuze unique selling point: als een rijschool die niet heeft, mag je gelijk een stukje over de weg meepakken naar een parkeerplaats. Ook leuk/leerzaam.quote:Op zondag 7 september 2014 16:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Snelst beschikbare locatie die ik goed kan combineren met m'n werk. We hebben een kantoor in Nijmegen, dus die dag werk ik gewoon in Nijmegen.
Ik twijfel nog over de spoedcursus. Het liefst doe ik er niet te lang over.
Hoeveel lessen ben je van plan te nemen?quote:Op zondag 7 september 2014 16:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Snelst beschikbare locatie die ik goed kan combineren met m'n werk. We hebben een kantoor in Nijmegen, dus die dag werk ik gewoon in Nijmegen.
Ik twijfel nog over de spoedcursus. Het liefst doe ik er niet te lang over.
Tip: leer gewooon goed rijden ipv zo snel mogelijk slagen. Tis geen auto.quote:Op zondag 7 september 2014 16:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Snelst beschikbare locatie die ik goed kan combineren met m'n werk. We hebben een kantoor in Nijmegen, dus die dag werk ik gewoon in Nijmegen.
Ik twijfel nog over de spoedcursus. Het liefst doe ik er niet te lang over.
Hmm, veel mensen zijn heel erg lovend over Bruinsma. Suggesties voor een andere rijschool in Utrecht (goed bereikbaar met OV vanaf Utrecht CS svp, ik woon in Leidsche Rijnquote:Op zondag 7 september 2014 16:45 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Let wel dat AVB bij Bruinsma met 6+ man is... En een eigen oefenterrein is niet een reuze unique selling point: als een rijschool die niet heeft, mag je gelijk een stukje over de weg meepakken naar een parkeerplaats. Ook leuk/leerzaam.
Dunno.quote:Op zondag 7 september 2014 16:47 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoeveel lessen ben je van plan te nemen?
Uiteraard wil ik goed rijden.quote:Op zondag 7 september 2014 17:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tip: leer gewooon goed rijden ipv zo snel mogelijk slagen. Tis geen auto.
Voordeel van Bruinsma is wel dat je daar elke week (althans, dat staat op hun site) AVB-examen kunt doen. Hier in Zwolle is dat op dit moment teruggeschroefd naar eens per maand, waardoor dat niet altijd even handig uitkomt.quote:Op zondag 7 september 2014 19:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hmm, veel mensen zijn heel erg lovend over Bruinsma. Suggesties voor een andere rijschool in Utrecht (goed bereikbaar met OV vanaf Utrecht CS svp, ik woon in Leidsche Rijn)?
Ik ga mijn collega's maar eens vragen waar zij gelest hebben. Na werktijd zou ik ook best in Amsterdam kunnen lessen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:57 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Voordeel van Bruinsma is wel dat je daar elke week (althans, dat staat op hun site) AVB-examen kunt doen. Hier in Zwolle is dat op dit moment teruggeschroefd naar eens per maand, waardoor dat niet altijd even handig uitkomt.
En verder... sowieso niet lessen in Utrecht, stad van nix. Je staat meer stil voor stoplichten dan dat je rijdt.
Hmm ok. Ik ga waarschijnlijk voor een pakket van 25x 60 minuten. Hoop het daarmee te kunnen halen.quote:
Ik vind persoonlijk dat motorrijden veel 'l( i)(a)stiger' is als autorijden. Er is zoveel meer waarmee je rekening moet houden, en ook is de kans groter dat er iets misgaat als je een fout maakt, en daarbij is dan ook de kans op serieus letsel veel groter. Je kunt bij wijze van spreken lachend 10 keer je auto TL rijden zonder een schrammetje, en bij een motor 'oepsie' is de kans op serieus letsel al bij de eerste de beste keer gewoon 50% of hoger.. vorig jaar (met 15 jaar veeeel km's ervaring) 2 keer op mijn plaat gegaan, en beide keren had ik een ambu en een fijne nasleep. Van de eerste keer (gewoon glijertje) heb ik nog steeds last, en dat was begin Oktober '13.quote:Op zondag 7 september 2014 19:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hmm, veel mensen zijn heel erg lovend over Bruinsma. Suggesties voor een andere rijschool in Utrecht (goed bereikbaar met OV vanaf Utrecht CS svp, ik woon in Leidsche Rijn)?
[..]
Dunno.
[..]
Uiteraard wil ik goed rijden.1 á 2 uur rijles per week vind ik te langzaam/weinig, maar wellicht is een spoedcursus in een week weer iets teveel van het goede.
Voor rijbewijs B had ik 2x2u rijles per week.
Maak anders de beginners hier een beetje bang.quote:Op zondag 7 september 2014 23:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat motorrijden veel 'l( i)(a)stiger' is als autorijden. Er is zoveel meer waarmee je rekening moet houden, en ook is de kans groter dat er iets misgaat als je een fout maakt, en daarbij is dan ook de kans op serieus letsel veel groter. Je kunt bij wijze van spreken lachend 10 keer je auto TL rijden zonder een schrammetje, en bij een motor 'oepsie' is de kans op serieus letsel al bij de eerste de beste keer gewoon 50% of hoger.. vorig jaar (met 15 jaar veeeel km's ervaring) 2 keer op mijn plaat gegaan, en beide keren had ik een ambu en een fijne nasleep. Van de eerste keer (gewoon glijertje) heb ik nog steeds last, en dat was begin Oktober '13.
Een goede motor opleiding is véééél belangrijker als je autopapiertje.
Beter te bang en bewust als throttlehappy idioten.quote:Op maandag 8 september 2014 02:20 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Maak anders de beginners hier een beetje bang.
Ik heb mijn theorie geleerd met het boek van LENS.quote:Op zondag 7 september 2014 05:40 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil binnenkort (misschien) starten met motorrijlessen. Ik rij inmiddels 8 jaar auto, 30.000km op jaarbasis, maar ik ben altijd al slecht geweest in (theorie)examen.
Wat is een goed boek/methode? Via Google kwam ik theorieboek.nl tegen (https://theorieboek.nl/motor/). Raden jullie dat aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |