SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012![]()
Geslaagden 2013
![]()
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013![]()
Geslaagden 2014
![]()
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 21-08-2014 14:33:47 ]Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
Zeg dat wel, eindelijkquote:
quote:Gaat Hellace ook af en toe mee, een rondje achterop?
Ja, voor de sierquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man. Krijg je tegenwoordig zo'n papiertje mee?
Vorig jaar niet gehadquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man. Krijg je tegenwoordig zo'n papiertje mee?
Welkomquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:17 schreef El_Liberaliste het volgende:
Hallo, zal me ook even melden
Vandaag eerste les gehad. Vond het super leuk!
Al 7,5 jaar in het bezit van rijbewijs B maar dit is weer heel wat anders.
Thanks Annequote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:35 schreef mjan het volgende:
[ afbeelding ] Geslaagden 2014
[ afbeelding ]
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:20 schreef Tunafish het volgende:
Kreeg ik ook nietWas wel fijn geweest, was ik niet helemaal down omdat ik dacht dat ik wéér gezakt was
Had destijds dat examen gedaan, ging niet geheel vlekkeloos maar toch met de hakken over de sloot gehaald, waarna ik als grapje zei dat ik nog wel een paar keer mee zou rijden met mijn instructeur. Zegt die kerel van het CBR ineens 'Oh, dan kom je maar mooi een keertje terug', schudt mij de hand en loopt weg.
Ik helemaal droevig enzo, kerel ziet mij later in de wachtruimte daar wat sip kijken, vraagt wat er aan de hand en legt vervolgens uit dat ie een grapje maakte. Eikel
Je hoeft pas een foto mee te nemen als je het rijbewijs gaat aanvragen bij de gemeente toch? Althans, voor de theorie bij het CBR hoefde ik geen pasfoto mee te nemen... Wel een goede vraag, lijk me dat je die bij het aanvragen/ophalen bij de gemeente moet afgeven. Maar not sure.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:38 schreef Anno1982 het volgende:
Hoi, ik zal me ook eens even melden...
Eerste les: 15-08-2014 Theorie: 15-09-2014 AVB: n/a AVD: n/a Rijschool: de Weerd, Zwolle Lesmotor: Kawasaki ER-6n
Vandaag de tweede les gehad, voor het eerst de openbare weg op naar de IJsselhallen. Dat leek me vooraf spannender dan dat het was, ook bij 70 km/h voelt het allemaal best vertrouwd. Ondanks de slechte voorspellingen was het gelukkig nagenoeg droog, de oefeningen gingen redelijk goed, hoewel de bediening nog zeker niet vanzelf gaat.
Even twee praktische vragen waar ik online bij het CBR niet echt een antwoord op vind:
• De eigen verklaring kun je bij het CBR online invullen. Hoe lang blijft deze geldig en voor welk examen moet die minimaal ingevuld zijn? En als ik hem bij het CBR invul, hoeft dat toch niet ook nog bij de gemeente bij het aanvragen van een nieuw rijbewijs?
• Bij je theorie-examen moet je een pasfoto meenemen. Moet dit ook bij het AVB en AVD, of is één keer genoeg?
En @Glijdt_licht: dat oortje heb je echt wel nodig, als was het maar om de melding 'richtingaanwijzer even weer uit' te ontvangen. Maar wat is jouw probleem met het oortje, kun je niets in je oor hebben, hoor je dan niet of heb je moeite met de ruis in de verbinding?
quote:Meenemen AVB examen:
◾Een wettelijk toegestaan geldig legitimatiebewijs
◾Een geldig theoriecertificaat A of
◾Een geldig Nederlands Rijbewijs B of
◾Een geldig EU- of EER-rijbewijs B
Meenemen AVD examen:
◾Een wettelijk toegestaan geldig legitimatiebewijs
◾Een geldig theoriecertificaat A
◾Een geldig uitslagformulier praktijkexamen Voertuigbeheersing met een voldoende resultaat.
Voor de AVD weet je dat zeker (meenemen geldig uitslagformulier praktijkexamen Voertuigbeheersing met een voldoende resultaat)? Ik heb hem gehaald maar kreeg niks mee. Ze zeiden dat alles online geregistreerd wordt..quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:31 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Bij het halen van de theorie heb ik geen pasfoto mee hoeven nemen.
Uiteraard wel je paspoort/id-bewijs.
En voor de volledigheid:
[..]
Ik heb wel een uitdraai gekregen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:22 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Voor de AVD weet je dat zeker (meenemen geldig uitslagformulier praktijkexamen Voertuigbeheersing met een voldoende resultaat)? Ik heb hem gehaald maar kreeg niks mee. Ze zeiden dat alles online geregistreerd wordt..
Hmmm - ik heb even gekeken op mijncbr (oid), waar gelukkig wel staat dat ik AVB heb met geldigheid tot 14 augustus 2015. Helaas mn linker voet gebroken (niet in de buurt van een motor btwquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:49 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
[..]
Ik heb wel een uitdraai gekregen.
De dame zei toen nog tegen me dat ik die goed moest bewaren en mee moest nemen als ik praktijkexamen moest doen. Wellicht dat de verschillende cbr kantoren ook verschillende werkwijzen hanteren.
Pfff dat is zuur heyquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:29 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Hmmm - ik heb even gekeken op mijncbr (oid), waar gelukkig wel staat dat ik AVB heb met geldigheid tot 14 augustus 2015. Helaas mn linker voet gebroken (niet in de buurt van een motor btw) - dus nog even wachten met AVD
Hoe laat mag je op? Wel lekker weer om te rijden vandaag. Succes!quote:
Success!quote:
Dankjequote:Op dinsdag 2 september 2014 11:47 schreef mjan het volgende:
[..]
Hoe laat mag je op? Wel lekker weer om te rijden vandaag. Succes!
quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:50 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Success!
Afgelopen zaterdag voor het eerst sinds een maand weer gereden... viel behoorlijk tegen
Aant begin van examen vrachtauto ingehaald, dat vond ie te snel gaan. Daarna vond ie het goed gaan, maar goed daar hebben we dus niks aan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:07 schreef Nero22 het volgende:
[..]![]()
Té hard dan blijkbaar. Wat was er precies?
Ah klote man!quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:21 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Aant begin van examen vrachtauto ingehaald, dat vond ie te snel gaan. Daarna vond ie het goed gaan, maar goed daar hebben we dus niks aan.
Ah joh... Snelweg of wat? Als je er achter was blijven plakken was het ook niet goed geweest.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:21 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Aant begin van examen vrachtauto ingehaald, dat vond ie te snel gaan. Daarna vond ie het goed gaan, maar goed daar hebben we dus niks aan.
Balen, je blijft altijd een beetje afhankelijk van de stemming van de beste man. Alleen jammer dat het zoveel geld kost.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:21 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Aant begin van examen vrachtauto ingehaald, dat vond ie te snel gaan. Daarna vond ie het goed gaan, maar goed daar hebben we dus niks aan.
Wat gaat er precies fout? Ik had altijd m'n blik een beetje op oneindig bij die langzame slalom, gas op een vast punt houden en als je te snel gaat remmen met je voetrem of koppeling wat in (maar dus wel de motor trekkend houden). Maar goed, dit zal je instructeur ook wel hebben gezegd.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:08 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Balen, je blijft altijd een beetje afhankelijk van de stemming van de beste man. Alleen jammer dat het zoveel geld kost.
.
Vandaag trouwens maar de AVB ingepland voor 30 september, ondanks dat de langzame slalom afgelopen zaterdag erg beroerd ging. Iemand nog tips?
Het zijn op dit moment (na de 4e les) teveel dingen tegelijk (koppelen, gas en remmen) en daarbij dan ook nog eens sturen. Bij het naar rechts sturen doe ik het stuur te laat terug denk ik, waardoor ik de koppeling loslaat en het ding dus helemaal de verkeerde kant op gaat rijden. Is het ook de bedoeling dat je ook nog meehelpt met de heupen, of werkt dat hier niet?quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:17 schreef mjan het volgende:
[..]
Wat gaat er precies fout? Ik had altijd m'n blik een beetje op oneindig bij die langzame slalom, gas op een vast punt houden en als je te snel gaat remmen met je voetrem of koppeling wat in (maar dus wel de motor trekkend houden). Maar goed, dit zal je instructeur ook wel hebben gezegd.
3 weken wachtenquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ah klote man!
Keer hard vloeken, biertje pakken en de volgende datum inplannen dan maar.
Jep, ik moest vrij snel na die inhaalmanoeuvre de afslag hebben dus het was echt de beslissing ga ik erachter hangen (en dan als commentaar krijgen dat ik geen snelheid maak) of ga ik er langs. Achteraf was het dan ook wel te snel denk ik, maar om nou te zeggen dat ik motorrijders dit nooit zie doen...quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:52 schreef mjan het volgende:
[..]
Ah joh... Snelweg of wat? Als je er achter was blijven plakken was het ook niet goed geweest.
Ja precies. Als ik nou echt een dramatische rijstijl en een slecht examen heb laten zien dan heb ik er ook nog wel vrede mee. Heb nu het idee dat ik gepakt ben op één fout en dat ik daardoor dus meteen rijbewijs onwaardig benquote:Op dinsdag 2 september 2014 19:08 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Balen, je blijft altijd een beetje afhankelijk van de stemming van de beste man. Alleen jammer dat het zoveel geld kost.
Vandaag trouwens maar de AVB ingepland voor 30 september, ondanks dat de langzame slalom afgelopen zaterdag erg beroerd ging. Iemand nog tips?
Zit je er misschien een beetje verkrampt op? Probeer te ontspannen, schouders en armen losjes houden, benen wel aansluiten maar niet krampachtig gaan drukken. Ik zou niet je heupen er in gooien, snelheid ligt te laag en dan raak je alleen maar uit balans.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:33 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Het zijn op dit moment (na de 4e les) teveel dingen tegelijk (koppelen, gas en remmen) en daarbij dan ook nog eens sturen. Bij het naar rechts sturen doe ik het stuur te laat terug denk ik, waardoor ik de koppeling loslaat en het ding dus helemaal de verkeerde kant op gaat rijden. Is het ook de bedoeling dat je ook nog meehelpt met de heupen, of werkt dat hier niet?
Ik zou hem dan ook ingehaald hebben. Maar goed, ik ben dan ook bijna gezakt op de snelwegquote:Op dinsdag 2 september 2014 19:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
3 weken wachtenen vloeken heb ik zeker gedaan ja
[..]
Jep, ik moest vrij snel na die inhaalmanoeuvre de afslag hebben dus het was echt de beslissing ga ik erachter hangen (en dan als commentaar krijgen dat ik geen snelheid maak) of ga ik er langs. Achteraf was het dan ook wel te snel denk ik, maar om nou te zeggen dat ik motorrijders dit nooit zie doen...
[..]
Ja precies. Als ik nou echt een dramatische rijstijl en een slecht examen heb laten zien dan heb ik er ook nog wel vrede mee. Heb nu het idee dat ik gepakt ben op één fout en dat ik daardoor dus meteen rijbewijs onwaardig ben
Heupen gebruik ik niet bij langzame slalom. Bij mij ging ie altijd fout, maar op m'n examen ging ie in 1 keer goed
Nee, hij zei zelfs dat ik verder goed gereden had, maar dat hij er door die fout aan het begin van de rit 'al meteen klaar mee was'.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:50 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik zou hem dan ook ingehaald hebben. Maar goed, ik ben dan ook bijna gezakt op de snelwegHad hij verder echt geen commentaar? Zakken op één fout is een beetje typisch.
Eerste AVD zeker? Dan zoeken ze al gauw spijkers op laag water. Mooi kut, daarnietvanquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:21 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Aant begin van examen vrachtauto ingehaald, dat vond ie te snel gaan. Daarna vond ie het goed gaan, maar goed daar hebben we dus niks aan.
Wat is dat nou voor gel*l, de beste man wordt toch betaald om het gehele examen te beoordelen? Als hij dat zo gezegd heeft en hij kennelijk al direct een mening klaar had, had hij je beter direct weer terug kunnen laten rijden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:54 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nee, hij zei zelfs dat ik verder goed gereden had, maar dat hij er door die fout aan het begin van de rit 'al meteen klaar mee was'.
Krampachtig is het op sommige momenten inderdaad nog wel. Instructeur heeft ook nog goede hoop hoor, maar ik kan er zelf zo slecht tegen dat ik het niet kan. Vrijdag maar eens weer proberen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:47 schreef mjan het volgende:
[..]
Zit je er misschien een beetje verkrampt op? Probeer te ontspannen, schouders en armen losjes houden, benen wel aansluiten maar niet krampachtig gaan drukken. Ik zou niet je heupen er in gooien, snelheid ligt te laag en dan raak je alleen maar uit balans.
Langzame slalom was bij mij echt vooral een kwestie van goed kijken - door blijven kijken waar je heen gaat. Maar als het pas je vierde les is, vind ik het echt niet zo raar dat je je snelheid nog niet precies onder controle hebt met gas, koppeling en rem. Komt vanzelf goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef Nero22 het volgende:
Ik probeerde afgelopen weekend een achtje te draaien op mijn eigen motor. Liet hem bijna vallen.
Inleveren dat rijbewijs!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond ik ook ja. Beetje het gevoel dat ik voor jan lul alsnog 45 minuten heb gereden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:04 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor gel*l, de beste man wordt toch betaald om het gehele examen te beoordelen? Als hij dat zo gezegd heeft en hij kennelijk al direct een mening klaar had, had hij je beter direct weer terug kunnen laten rijden.
Jep.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Eerste AVD zeker? Dan zoeken ze al gauw spijkers op laag water. Mooi kut, daarnietvan
quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef Nero22 het volgende:
Ik probeerde afgelopen weekend een achtje te draaien op mijn eigen motor. Liet hem bijna vallen.
Toen ik m'n rijbewijs net had ben ik met de Alp teruggegaan naar het parkeerterrein waar ik altijd met instructeur AVB oefende. Lukte me voor geen meter meer die halve draaiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb het nooit gekund. Alleen met een stationair draaiende motor.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:49 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Inleveren dat rijbewijs!!
Hoe kreeg jij dat dan voor elkaar, bijna gezakt op de snelweg?quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:50 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik zou hem dan ook ingehaald hebben. Maar goed, ik ben dan ook bijna gezakt op de snelwegHad hij verder echt geen commentaar? Zakken op één fout is een beetje typisch.
Hier nog één, maar dat was bij mij dus niet goedquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoe kreeg jij dat dan voor elkaar, bijna gezakt op de snelweg?
Ik betwijfel of de examinator mij uberhaupt wel gezien heeft op de snelweg. Ik ging zoals altijd vol gas de oprit op, de auto met examinator en instructeur zag ik pas weer bij de afrit die ik moest hebben
Verschilt ook per examinator. Die van mij zei voor het examen al dat ie graag wilde zien dat ik gebruik maakte van de kracht van de motor. Dan weet je wel genoegquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hier nog één, maar dat was bij mij dus niet goed
Skillz hequote:Op dinsdag 2 september 2014 20:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoe kreeg jij dat dan voor elkaar, bijna gezakt op de snelweg?
Ik betwijfel of de examinator mij uberhaupt wel gezien heeft op de snelweg. Ik ging zoals altijd vol gas de oprit op, de auto met examinator en instructeur zag ik pas weer bij de afrit die ik moest hebben
Ik kreeg voordat ik de snelweg op reed al te horen welke afrit ik moest hebben, juist omdat het bijna onverstaanbaar is op de snelweg zelf. Dat deed m'n instructeur ook bijna elke keer bij de lessen, dat scheelde behoorlijk want dan weet je tenminste waar je er af moetquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:27 schreef mjan het volgende:
[..]
Skillz he![]()
Ten eerste hoorde ik de aanwijzingen niet, dus had geen idee of ik al dan niet de afslag moest hebben. Dus dat was ik aan het proberen duidelijk te maken aan instructeur/examinator, ondertussen dacht ik 'nou, ik pak die afslag wel gewoon, ze bekijken het maar' en rij mezelf bijna klem op een vrachtauto (jaja, niet ver genoeg vooruit gekeken). Het was een tweebaans afrit dus ik gooi hem weer naar links om er langs te gaan. Kortom, het was allemaal nogal impulsief.
Toen ik de afrit had genomen en meteen een andere snelweg op moest rijden was ik zelf al van overtuigd dat ik gezakt was. Vond het zelf ook echt een prutrit, dus was vooral verbaasd dat hij me liet slagen. Examinator zei er zelf over dat ik zoveel compenseerde op andere stukken dat hij wel door had dat ik kon rijden.
Wat een stuk stront zeg. Als je er ruimte voor hebt en het zonder gevaar haalt, gewoon die vrachtwagen inhalen. Dat die mafketel er die 'fout' al klaar mee is zegt meer over hem dan over jou. Tijd voor dashcams in die auto's en dat je bezwaar kan maken, dat een andere instructeur er nog eens naar kijkt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:54 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nee, hij zei zelfs dat ik verder goed gereden had, maar dat hij er door die fout aan het begin van de rit 'al meteen klaar mee was'.
Ja het is sowieso maar een raar systeem dat één persoon 30 minuten naar je kijkt en dan gewoon bepaalt of je je rijbewijs mag hebben ja of nee. Maar goed ik ben wel realistisch als ik zeg dat het geen handige actie was om tijdens een examen te doen. Maar dan denk ik ook: zouden andere motorrijders het ook zo doen? Dan is dat zeker een ja, en misschien nog wel sneller.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:02 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wat een stuk stront zeg. Als je er ruimte voor hebt en het zonder gevaar haalt, gewoon die vrachtwagen inhalen. Dat die mafketel er die 'fout' al klaar mee is zegt meer over hem dan over jou. Tijd voor dashcams in die auto's en dat je bezwaar kan maken, dat een andere instructeur er nog eens naar kijkt.
Och, ik ben een keer gezakt omdat ik het niet deed. Ligt puur aan de bui van de examinator.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ja het is sowieso maar een raar systeem dat één persoon 30 minuten naar je kijkt en dan gewoon bepaalt of je je rijbewijs mag hebben ja of nee. Maar goed ik ben wel realistisch als ik zeg dat het geen handige actie was om tijdens een examen te doen. Maar dan denk ik ook: zouden andere motorrijders het ook zo doen? Dan is dat zeker een ja, en misschien nog wel sneller.
Is volgens mij juist de bedoeling dat je het op de koppeling en achterrem doet, maar dat lukt me dus nog even niet.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:16 schreef muhahaha het volgende:
Ik deed de langzame slalom altijd op de koppeling en mijn instructeur en examinator hebben hier geen punt van gemaakt.
De truc is idd om de juiste snelheid te rijden al voordat je de slalom in rijdt, kilometertje of 8-9 per uur.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:53 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Langzame slalom * verplichte oefening
Wijze van uitvoering:
D.m.v. gas, voetrem en koppeling de snelheid regelen.
In een rechte lijn voor de eerste pylon aanvangen en na de laatste recht wegrijden.
Door middel van bochten een slalom maken.
Uhuh. Al 15 jaar mijn auto rijbewijs en het valt toch echt wel tegenquote:Op zondag 7 september 2014 09:23 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb er gewoon een van TPB getrokkenAls je al 8 jaar auto rijdt zou je de verkeersregels wel moeten kennen dus dat scheelt een hoop.
Borden ed moet toch wel parate kennis zijn als je je op de weg begeeft. Hier een half uurtje in de stof gedoken qua motorspecifieke regels en er voor gegaan.quote:Op zondag 7 september 2014 09:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Uhuh. Al 15 jaar mijn auto rijbewijs en het valt toch echt wel tegenen dat hoor ik ook veel op de theoriexamens zelf. Je krijgt toch een eigen versie van de waarheid na een aantal jaren rijden.
Hier al uren erin gestoken en me doosgeoefend aan testexamens en 2 keer gezakt met 43/50. Ik zuig in theorie examens en doe te lang over voorrangsregelsquote:Op zondag 7 september 2014 09:26 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Borden ed moet toch wel parate kennis zijn als je je op de weg begeeft. Hier een half uurtje in de stof gedoken qua motorspecifieke regels en er voor gegaan.
Mag over 2 weken weer. Heb al te veel uren op de motor gezeten voor lessen. Heb alle feedback nu al wel een keer gehad en alle routes gezien, dus ik ben er gewoon klaar voor en klaar mee. Die examinator zei ook dat het voor de rest goed was, maar dan zak je toch op één foutquote:Op zaterdag 6 september 2014 18:47 schreef Anno1982 het volgende:
Ach, even dat papiertje halen en de pret kan beginnen. Ik zou me in jouw situatie echt niet laten ontmoedigen en aangezien op het AVD een wachttijd van 3 a 4 weken zit, kan een beetje blijven rijden geen kwaad.
Is waar, maar ik heb me in al die jaren dus nooit bezig gehouden met de maximale kogeldruk van een motoraanhangerquote:Op zondag 7 september 2014 09:23 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb er gewoon een van TPB getrokkenAls je al 8 jaar auto rijdt zou je de verkeersregels wel moeten kennen dus dat scheelt een hoop.
Maximum massa is max. 50% van het ledig gewicht van de motorquote:Op zondag 7 september 2014 12:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Is waar, maar ik heb me in al die jaren dus nooit bezig gehouden met de maximale kogeldruk van een motoraanhanger
Bruinsma is Utrecht toch, met dat oefenterrein tussen het spoor in? Dat is toch niet de andere kant van het land?quote:Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef sylvesterrr het volgende:
Eind vorig jaar zag ik af van de motorrijles vanwege andere prioriteiten. Afgelopen week stoute schoenen aangetrokken en Try the Bike geboekt bij Bruinsma voor aankomende zaterdag. Komende dinsdag theorie aan de andere kant van het land.
Theorie-examen in Nijmegen...quote:Op zondag 7 september 2014 15:27 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Maximum massa is max. 50% van het ledig gewicht van de motor. Maar kogeldruk heb ik niet in mijn boekje staan
. Er staat overigens wel dat je geen zijspan en aanhanger tegelijk mag meenemen.
[..]
Bruinsma is Utrecht toch, met dat oefenterrein tussen het spoor in? Dat is toch niet de andere kant van het land?
Snelst beschikbare locatie die ik goed kan combineren met m'n werk. We hebben een kantoor in Nijmegen, dus die dag werk ik gewoon in Nijmegen.quote:Op zondag 7 september 2014 15:57 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Dat was de snelst beschikbare locatie? Ga je een spoedcursus doen?
Let wel dat AVB bij Bruinsma met 6+ man is... En een eigen oefenterrein is niet een reuze unique selling point: als een rijschool die niet heeft, mag je gelijk een stukje over de weg meepakken naar een parkeerplaats. Ook leuk/leerzaam.quote:Op zondag 7 september 2014 16:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Snelst beschikbare locatie die ik goed kan combineren met m'n werk. We hebben een kantoor in Nijmegen, dus die dag werk ik gewoon in Nijmegen.
Ik twijfel nog over de spoedcursus. Het liefst doe ik er niet te lang over.
Hoeveel lessen ben je van plan te nemen?quote:Op zondag 7 september 2014 16:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Snelst beschikbare locatie die ik goed kan combineren met m'n werk. We hebben een kantoor in Nijmegen, dus die dag werk ik gewoon in Nijmegen.
Ik twijfel nog over de spoedcursus. Het liefst doe ik er niet te lang over.
Tip: leer gewooon goed rijden ipv zo snel mogelijk slagen. Tis geen auto.quote:Op zondag 7 september 2014 16:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Snelst beschikbare locatie die ik goed kan combineren met m'n werk. We hebben een kantoor in Nijmegen, dus die dag werk ik gewoon in Nijmegen.
Ik twijfel nog over de spoedcursus. Het liefst doe ik er niet te lang over.
Hmm, veel mensen zijn heel erg lovend over Bruinsma. Suggesties voor een andere rijschool in Utrecht (goed bereikbaar met OV vanaf Utrecht CS svp, ik woon in Leidsche Rijnquote:Op zondag 7 september 2014 16:45 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Let wel dat AVB bij Bruinsma met 6+ man is... En een eigen oefenterrein is niet een reuze unique selling point: als een rijschool die niet heeft, mag je gelijk een stukje over de weg meepakken naar een parkeerplaats. Ook leuk/leerzaam.
Dunno.quote:Op zondag 7 september 2014 16:47 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoeveel lessen ben je van plan te nemen?
Uiteraard wil ik goed rijden.quote:Op zondag 7 september 2014 17:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tip: leer gewooon goed rijden ipv zo snel mogelijk slagen. Tis geen auto.
Voordeel van Bruinsma is wel dat je daar elke week (althans, dat staat op hun site) AVB-examen kunt doen. Hier in Zwolle is dat op dit moment teruggeschroefd naar eens per maand, waardoor dat niet altijd even handig uitkomt.quote:Op zondag 7 september 2014 19:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hmm, veel mensen zijn heel erg lovend over Bruinsma. Suggesties voor een andere rijschool in Utrecht (goed bereikbaar met OV vanaf Utrecht CS svp, ik woon in Leidsche Rijn)?
Ik ga mijn collega's maar eens vragen waar zij gelest hebben. Na werktijd zou ik ook best in Amsterdam kunnen lessen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:57 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Voordeel van Bruinsma is wel dat je daar elke week (althans, dat staat op hun site) AVB-examen kunt doen. Hier in Zwolle is dat op dit moment teruggeschroefd naar eens per maand, waardoor dat niet altijd even handig uitkomt.
En verder... sowieso niet lessen in Utrecht, stad van nix. Je staat meer stil voor stoplichten dan dat je rijdt.
Hmm ok. Ik ga waarschijnlijk voor een pakket van 25x 60 minuten. Hoop het daarmee te kunnen halen.quote:
Ik vind persoonlijk dat motorrijden veel 'l( i)(a)stiger' is als autorijden. Er is zoveel meer waarmee je rekening moet houden, en ook is de kans groter dat er iets misgaat als je een fout maakt, en daarbij is dan ook de kans op serieus letsel veel groter. Je kunt bij wijze van spreken lachend 10 keer je auto TL rijden zonder een schrammetje, en bij een motor 'oepsie' is de kans op serieus letsel al bij de eerste de beste keer gewoon 50% of hoger.. vorig jaar (met 15 jaar veeeel km's ervaring) 2 keer op mijn plaat gegaan, en beide keren had ik een ambu en een fijne nasleep. Van de eerste keer (gewoon glijertje) heb ik nog steeds last, en dat was begin Oktober '13.quote:Op zondag 7 september 2014 19:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hmm, veel mensen zijn heel erg lovend over Bruinsma. Suggesties voor een andere rijschool in Utrecht (goed bereikbaar met OV vanaf Utrecht CS svp, ik woon in Leidsche Rijn)?
[..]
Dunno.
[..]
Uiteraard wil ik goed rijden.1 á 2 uur rijles per week vind ik te langzaam/weinig, maar wellicht is een spoedcursus in een week weer iets teveel van het goede.
Voor rijbewijs B had ik 2x2u rijles per week.
Maak anders de beginners hier een beetje bang.quote:Op zondag 7 september 2014 23:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat motorrijden veel 'l( i)(a)stiger' is als autorijden. Er is zoveel meer waarmee je rekening moet houden, en ook is de kans groter dat er iets misgaat als je een fout maakt, en daarbij is dan ook de kans op serieus letsel veel groter. Je kunt bij wijze van spreken lachend 10 keer je auto TL rijden zonder een schrammetje, en bij een motor 'oepsie' is de kans op serieus letsel al bij de eerste de beste keer gewoon 50% of hoger.. vorig jaar (met 15 jaar veeeel km's ervaring) 2 keer op mijn plaat gegaan, en beide keren had ik een ambu en een fijne nasleep. Van de eerste keer (gewoon glijertje) heb ik nog steeds last, en dat was begin Oktober '13.
Een goede motor opleiding is véééél belangrijker als je autopapiertje.
Beter te bang en bewust als throttlehappy idioten.quote:Op maandag 8 september 2014 02:20 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Maak anders de beginners hier een beetje bang.
Ik heb mijn theorie geleerd met het boek van LENS.quote:Op zondag 7 september 2014 05:40 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil binnenkort (misschien) starten met motorrijlessen. Ik rij inmiddels 8 jaar auto, 30.000km op jaarbasis, maar ik ben altijd al slecht geweest in (theorie)examen.
Wat is een goed boek/methode? Via Google kwam ik theorieboek.nl tegen (https://theorieboek.nl/motor/). Raden jullie dat aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |