Krampachtig is het op sommige momenten inderdaad nog wel. Instructeur heeft ook nog goede hoop hoor, maar ik kan er zelf zo slecht tegen dat ik het niet kan. Vrijdag maar eens weer proberen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:47 schreef mjan het volgende:
[..]
Zit je er misschien een beetje verkrampt op? Probeer te ontspannen, schouders en armen losjes houden, benen wel aansluiten maar niet krampachtig gaan drukken. Ik zou niet je heupen er in gooien, snelheid ligt te laag en dan raak je alleen maar uit balans.
Langzame slalom was bij mij echt vooral een kwestie van goed kijken - door blijven kijken waar je heen gaat. Maar als het pas je vierde les is, vind ik het echt niet zo raar dat je je snelheid nog niet precies onder controle hebt met gas, koppeling en rem. Komt vanzelf goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef Nero22 het volgende:
Ik probeerde afgelopen weekend een achtje te draaien op mijn eigen motor. Liet hem bijna vallen.Inleveren dat rijbewijs!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond ik ook ja. Beetje het gevoel dat ik voor jan lul alsnog 45 minuten heb gereden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:04 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor gel*l, de beste man wordt toch betaald om het gehele examen te beoordelen? Als hij dat zo gezegd heeft en hij kennelijk al direct een mening klaar had, had hij je beter direct weer terug kunnen laten rijden.
Jep.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Eerste AVD zeker? Dan zoeken ze al gauw spijkers op laag water. Mooi kut, daarnietvan
quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef Nero22 het volgende:
Ik probeerde afgelopen weekend een achtje te draaien op mijn eigen motor. Liet hem bijna vallen.Toen ik m'n rijbewijs net had ben ik met de Alp teruggegaan naar het parkeerterrein waar ik altijd met instructeur AVB oefende. Lukte me voor geen meter meer die halve draaiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het nooit gekund. Alleen met een stationair draaiende motor.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:49 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Inleveren dat rijbewijs!!
Hoe kreeg jij dat dan voor elkaar, bijna gezakt op de snelweg?quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:50 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik zou hem dan ook ingehaald hebben. Maar goed, ik ben dan ook bijna gezakt op de snelweg Had hij verder echt geen commentaar? Zakken op één fout is een beetje typisch.
Hier nog één, maar dat was bij mij dus niet goedquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoe kreeg jij dat dan voor elkaar, bijna gezakt op de snelweg?
Ik betwijfel of de examinator mij uberhaupt wel gezien heeft op de snelweg. Ik ging zoals altijd vol gas de oprit op, de auto met examinator en instructeur zag ik pas weer bij de afrit die ik moest hebben
Verschilt ook per examinator. Die van mij zei voor het examen al dat ie graag wilde zien dat ik gebruik maakte van de kracht van de motor. Dan weet je wel genoegquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hier nog één, maar dat was bij mij dus niet goed
Skillz he Ten eerste hoorde ik de aanwijzingen niet, dus had geen idee of ik al dan niet de afslag moest hebben. Dus dat was ik aan het proberen duidelijk te maken aan instructeur/examinator, ondertussen dacht ik 'nou, ik pak die afslag wel gewoon, ze bekijken het maar' en rij mezelf bijna klem op een vrachtauto (jaja, niet ver genoeg vooruit gekeken). Het was een tweebaans afrit dus ik gooi hem weer naar links om er langs te gaan. Kortom, het was allemaal nogal impulsief.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoe kreeg jij dat dan voor elkaar, bijna gezakt op de snelweg?
Ik betwijfel of de examinator mij uberhaupt wel gezien heeft op de snelweg. Ik ging zoals altijd vol gas de oprit op, de auto met examinator en instructeur zag ik pas weer bij de afrit die ik moest hebben
Ik kreeg voordat ik de snelweg op reed al te horen welke afrit ik moest hebben, juist omdat het bijna onverstaanbaar is op de snelweg zelf. Dat deed m'n instructeur ook bijna elke keer bij de lessen, dat scheelde behoorlijk want dan weet je tenminste waar je er af moetquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:27 schreef mjan het volgende:
[..]
Skillz he Ten eerste hoorde ik de aanwijzingen niet, dus had geen idee of ik al dan niet de afslag moest hebben. Dus dat was ik aan het proberen duidelijk te maken aan instructeur/examinator, ondertussen dacht ik 'nou, ik pak die afslag wel gewoon, ze bekijken het maar' en rij mezelf bijna klem op een vrachtauto (jaja, niet ver genoeg vooruit gekeken). Het was een tweebaans afrit dus ik gooi hem weer naar links om er langs te gaan. Kortom, het was allemaal nogal impulsief.
Toen ik de afrit had genomen en meteen een andere snelweg op moest rijden was ik zelf al van overtuigd dat ik gezakt was. Vond het zelf ook echt een prutrit, dus was vooral verbaasd dat hij me liet slagen. Examinator zei er zelf over dat ik zoveel compenseerde op andere stukken dat hij wel door had dat ik kon rijden.
Wat een stuk stront zeg. Als je er ruimte voor hebt en het zonder gevaar haalt, gewoon die vrachtwagen inhalen. Dat die mafketel er die 'fout' al klaar mee is zegt meer over hem dan over jou. Tijd voor dashcams in die auto's en dat je bezwaar kan maken, dat een andere instructeur er nog eens naar kijkt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:54 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nee, hij zei zelfs dat ik verder goed gereden had, maar dat hij er door die fout aan het begin van de rit 'al meteen klaar mee was'.
Ja het is sowieso maar een raar systeem dat één persoon 30 minuten naar je kijkt en dan gewoon bepaalt of je je rijbewijs mag hebben ja of nee. Maar goed ik ben wel realistisch als ik zeg dat het geen handige actie was om tijdens een examen te doen. Maar dan denk ik ook: zouden andere motorrijders het ook zo doen? Dan is dat zeker een ja, en misschien nog wel sneller.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:02 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wat een stuk stront zeg. Als je er ruimte voor hebt en het zonder gevaar haalt, gewoon die vrachtwagen inhalen. Dat die mafketel er die 'fout' al klaar mee is zegt meer over hem dan over jou. Tijd voor dashcams in die auto's en dat je bezwaar kan maken, dat een andere instructeur er nog eens naar kijkt.
Och, ik ben een keer gezakt omdat ik het niet deed. Ligt puur aan de bui van de examinator.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ja het is sowieso maar een raar systeem dat één persoon 30 minuten naar je kijkt en dan gewoon bepaalt of je je rijbewijs mag hebben ja of nee. Maar goed ik ben wel realistisch als ik zeg dat het geen handige actie was om tijdens een examen te doen. Maar dan denk ik ook: zouden andere motorrijders het ook zo doen? Dan is dat zeker een ja, en misschien nog wel sneller.
Is volgens mij juist de bedoeling dat je het op de koppeling en achterrem doet, maar dat lukt me dus nog even niet.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:16 schreef muhahaha het volgende:
Ik deed de langzame slalom altijd op de koppeling en mijn instructeur en examinator hebben hier geen punt van gemaakt.
De truc is idd om de juiste snelheid te rijden al voordat je de slalom in rijdt, kilometertje of 8-9 per uur.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:53 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Langzame slalom * verplichte oefening
Wijze van uitvoering:
D.m.v. gas, voetrem en koppeling de snelheid regelen.
In een rechte lijn voor de eerste pylon aanvangen en na de laatste recht wegrijden.
Door middel van bochten een slalom maken.
Uhuh. Al 15 jaar mijn auto rijbewijs en het valt toch echt wel tegen en dat hoor ik ook veel op de theoriexamens zelf. Je krijgt toch een eigen versie van de waarheid na een aantal jaren rijden.quote:Op zondag 7 september 2014 09:23 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb er gewoon een van TPB getrokken Als je al 8 jaar auto rijdt zou je de verkeersregels wel moeten kennen dus dat scheelt een hoop.
Borden ed moet toch wel parate kennis zijn als je je op de weg begeeft. Hier een half uurtje in de stof gedoken qua motorspecifieke regels en er voor gegaan.quote:Op zondag 7 september 2014 09:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Uhuh. Al 15 jaar mijn auto rijbewijs en het valt toch echt wel tegen en dat hoor ik ook veel op de theoriexamens zelf. Je krijgt toch een eigen versie van de waarheid na een aantal jaren rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |