abonnement Unibet Coolblue
pi_144366254
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Over iets minder dan 3 uur theorie-examen. :@

De oefenexamens vallen me eigenlijk best wel tc)egen. Veel onzinnige vragen (zijspan, aanhangwagen, beperkingen A1 en A2 etc) imho die het onnodig lastig maken. :')

/update: geslaagd! *O*
gefeliciteerd!
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:26 schreef Amoeba het volgende:
Morgen AVD ^O^
succes!
pi_144381438
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:26 schreef Amoeba het volgende:
Morgen AVD ^O^
succes!

Ik mag 16 oktober op voor mijn AVB
pi_144386954
AVD verkloot

Kijkstructuur :N
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_144388404
quote:
9s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:37 schreef Amoeba het volgende:
AVD verkloot

Kijkstructuur :N
Balen! volgende keer beter, je weet in ieders geval waaraan je moet werken.

Kopen jullie trouwens allemaal gelijk een motor als jullie geslaagd zijn en zo ja wat voor iets?
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en heb al wel een idee maar moet zeggen dat lessen mijn potje voor motorrijden nogal leeg trekt. :{
pi_144390799
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:23 schreef NvW90 het volgende:

[..]

Balen! volgende keer beter, je weet in ieders geval waaraan je moet werken.

Kopen jullie trouwens allemaal gelijk een motor als jullie geslaagd zijn en zo ja wat voor iets?
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en heb al wel een idee maar moet zeggen dat lessen mijn potje voor motorrijden nogal leeg trekt. :{
Ik heb er al een. Dat maakt het extra zuur. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_144395465
Ik wilde een pak gaan kopen, totdat ik door mensen erop werd gewezen dat - mocht je op je bek gaan - je kapotte kleding niet wordt vergoed.

Wanneer hebben jullie je eerste pak gekocht? Voor, tijdens of na het lassen?
  woensdag 10 september 2014 @ 18:38:02 #107
399455 Pinkdwarf
Free the Boobies
pi_144395770
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wilde een pak gaan kopen, totdat ik door mensen erop werd gewezen dat - mocht je op je bek gaan - je kapotte kleding niet wordt vergoed.

Wanneer hebben jullie je eerste pak gekocht? Voor, tijdens of na het lassen?
Tijdens. Maar ik leste in de winter en wilde wel een warm en echt waterdicht pak ;)
You can only have the sunshine after the rain..
pi_144396164
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wilde een pak gaan kopen, totdat ik door mensen erop werd gewezen dat - mocht je op je bek gaan - je kapotte kleding niet wordt vergoed.

Wanneer hebben jullie je eerste pak gekocht? Voor, tijdens of na het lassen?
ik kocht eerst handschoenen en een helm. Die heb ik tijdens de lessen gedragen, van de rijschool zijn ze goor of passen ze niet goed. Heb inmiddels ook een broek en leren jas, maar die trek ik pas aan als ik niet meer les.
pi_144396191
quote:
9s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:37 schreef Amoeba het volgende:
AVD verkloot

Kijkstructuur :N
balen man, I know the feeling
pi_144396296
quote:
9s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:37 schreef Amoeba het volgende:
AVD verkloot

Kijkstructuur :N
Balen Amoeba! Maar wat voor motor heb jij staan dan?

quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:23 schreef NvW90 het volgende:
Kopen jullie trouwens allemaal gelijk een motor als jullie geslaagd zijn en zo ja wat voor iets?
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en heb al wel een idee maar moet zeggen dat lessen mijn potje voor motorrijden nogal leeg trekt. :{
Ik zit zelf een beetje rond te kijken naar bijv. een Kawasaki ER-6f of een Yamaha FZ6 S2 Fazer, sowieso iets met ABS heb ik nu het idee. Ik moet wel zeggen dat sinds ik les ik constant zit te kijken naar die dingen :@. Maar ik wil pas iets kopen zodra ik ook zelf kan proefrijden, dus ik zal me nog een tijd moeten inhouden :'(.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Wanneer hebben jullie je eerste pak gekocht? Voor, tijdens of na het lassen?
Ook daar wacht ik nog even mee zo lang ik les. Ten eerste omdat ik nog niet weet wat mijn wensen zijn qua rijden op snelheid etc. Handschoenen heb ik afgelopen weekend al wel gekocht, omdat die dingen van de rijschool zo verschrikkelijk meuren (naar zweetvoeten :?) dat het een dag aan je handen blijft hangen, ondanks dat ik mijn handen dan al 5 keer gewassen heb.
pi_144408327
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:56 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Balen Amoeba! Maar wat voor motor heb jij staan dan?

Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_144412180
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:23 schreef NvW90 het volgende:

[..]
Kopen jullie trouwens allemaal gelijk een motor als jullie geslaagd zijn en zo ja wat voor iets?
Sowieso pas als ik geslaagd ben; tussen wat ik mooi vind en wat ik fijn vind rijden zal vast een wereld van verschil zitten en ik wil gewoon een aantal proefritten kunnen maken voordat ik wat koop.
Zit nu op les 12 en moet m'n avb en theorie nog halen dus lijkt me sowieso nog veels te vroeg om al naar een motor te gaan kijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Wanneer hebben jullie je eerste pak gekocht? Voor, tijdens of na het lassen?
Helm, handschoenen en schoenen heb ik zelf gekocht na een aantal lessen; die van de rijschool waren te klein en te goor :')
Jas / broek gebruik ik wel van de rijschool die zitten goed en ik wil wel iets gaan kopen wat bij mijn uiteindelijke motor past.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144415353
quote:
9s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:26 schreef Amoeba het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Even geforward naar de wouten.
pi_144415443
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:10 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Even geforward naar de wouten.
Die pretpens kan nooit van Moebs zijn, dat is sowieso zijn pa :D
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_144415465
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die pretpens kan nooit van Moebs zijn, dat is sowieso zijn pa :D
_O-
pi_144417592
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die pretpens kan nooit van Moebs zijn, dat is sowieso zijn pa :D
True. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_144424255
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wilde een pak gaan kopen, totdat ik door mensen erop werd gewezen dat - mocht je op je bek gaan - je kapotte kleding niet wordt vergoed.

Wanneer hebben jullie je eerste pak gekocht? Voor, tijdens of na het lassen?
Ik heb het geluk dat ik al vaak achter op heb gezeten dus die spullen heb ik over de tijd heen al wel bij elkaar verzameld(lees: motorbroek van mijn schoonvader, helm van mijn vriend).

ik hoor wel van veel mensen dat het verstandig is om pas een pak te gaan kopen als je al ff je rijbewijs hebt, dan weet je beter waarvoor je heb gaat gebruiken en wat je wensen dan zouden zijn. en belangrijker wat je fijn vind.

Van de week op een facer gezeten, maar die is voor mij echt te groot! (alleen stilstaand ;) )
Ik zit te kijken naar yamaha mt07 of de xj600 ( aangezien ik voorlopig toch nog geen geld ervoor heb kan ik altijd dromen).
en tot die tijd pak ik gewoon af en toe de ducati hypermotard van mijn vriend mee
pi_144441093
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:24 schreef NvW90 het volgende:

en tot die tijd pak ik gewoon af en toe de ducati hypermotard van mijn vriend mee
En hij vertrouwt die je toe, zonder rijbewijs?? :o
pi_144445652
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

En hij vertrouwt die je toe, zonder rijbewijs?? :o
Staat er misschien een beetje krom.
Ik ga natuurlijk niet de weg op zonder rijbewijs.
Dus wanneer mijn rijbewijs binnen is kan ik af en toe de duc pakken tot ik een eigen motor heb.(hij heeft het liever niet haha)
pi_144458517
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 07:57 schreef NvW90 het volgende:

[..]

Staat er misschien een beetje krom.
Ik ga natuurlijk niet de weg op zonder rijbewijs.
Dus wanneer mijn rijbewijs binnen is kan ik af en toe de duc pakken tot ik een eigen motor heb.(hij heeft het liever niet haha)
Oh vandaar, dacht al, soepele gozer heb je dan :P
pi_144459753
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 07:57 schreef NvW90 het volgende:

[..]

Ik ga natuurlijk niet de weg op zonder rijbewijs.
* Ceased2Be houdt wijselijk zijn mond gezien eerdere discussies hier.

Morgen weer lessen... eens kijken hoe het gaat, vorige week sinds weken weer een les waar het wel weer goed ging, maar ik word echt schijtziek van die avb oefeningen (hoezeer ik het nut er ook van in zie).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144462552
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:13 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

* Ceased2Be houdt wijselijk zijn mond gezien eerdere discussies hier.

Morgen weer lessen... eens kijken hoe het gaat, vorige week sinds weken weer een les waar het wel weer goed ging, maar ik word echt schijtziek van die avb oefeningen (hoezeer ik het nut er ook van in zie).
herken dat wel! wil gewoon lekker over de weg toeren ipv elke keer op een parkeerterrein :{
pi_144472813
Ik ben sowieso helemaal klaar met lessen. Ben sinds april 'bezig' :') maar ja kon eigenlijk maar 1 x in de 2 weken lessen.
pi_144478158
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:01 schreef NvW90 het volgende:

[..]

herken dat wel! wil gewoon lekker over de weg toeren ipv elke keer op een parkeerterrein :{
Ik kijk het vandaag nog even aan, merk dat ik er zo ontzettend tegenop zie om überhaupt aan de slag te gaan :')
Die stop-proeven lukken me wel, maar het slalommen en die achtjes gaan falikant fout zodra ik ook maar gas moet geven en met de koppeling en rem aan de slag moet.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144479047
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 07:07 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik kijk het vandaag nog even aan, merk dat ik er zo ontzettend tegenop zie om überhaupt aan de slag te gaan :')
Die stop-proeven lukken me wel, maar het slalommen en die achtjes gaan falikant fout zodra ik ook maar gas moet geven en met de koppeling en rem aan de slag moet.
Ik heb echt bijna een woedeaanval gekregen omdat die halve draai mij niet wilde lukken. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_144479117
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 07:07 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik kijk het vandaag nog even aan, merk dat ik er zo ontzettend tegenop zie om überhaupt aan de slag te gaan :')
Die stop-proeven lukken me wel, maar het slalommen en die achtjes gaan falikant fout zodra ik ook maar gas moet geven en met de koppeling en rem aan de slag moet.
ik heb juist een hekel aan de stopproeven, ik rem niet hard genoeg.
Hij zou in de ABS moeten schieten maar ben een cross KTM gewend waarvan dan je voorwiel blokkeert en je valt.

slalommen, achtjes en halve draai is een kwestie van afschuinen, kijken en vooral niet te veel over nadenken ;).
ik laat met het 8'tje en halve draai mijn motor gewoon rollen en blijf van gas en koppeling af en regel de snelheid echt alleen met de achterrem. je moet zorgen dat je een constante snelheid hebt
(8'tje is bij mij nog nooit niet gelukt :D )

Ik vind de uitwijk en vertragingsoefening dan weer wel leuk
pi_144479189
Vanmiddag proefles... Ben benieuwd of ik het leuk ga vinden. Het theoriecertificaat heb ik al op zak. :') :D
pi_144481235
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:53 schreef NvW90 het volgende:

[..]

ik heb juist een hekel aan de stopproeven, ik rem niet hard genoeg.
Hij zou in de ABS moeten schieten maar ben een cross KTM gewend waarvan dan je voorwiel blokkeert en je valt.

slalommen, achtjes en halve draai is een kwestie van afschuinen, kijken en vooral niet te veel over nadenken ;).
ik laat met het 8'tje en halve draai mijn motor gewoon rollen en blijf van gas en koppeling af en regel de snelheid echt alleen met de achterrem. je moet zorgen dat je een constante snelheid hebt
(8'tje is bij mij nog nooit niet gelukt :D )

Ik vind de uitwijk en vertragingsoefening dan weer wel leuk
Vandaag ging het zowaar allemaal goed eigenlijk.
Alle stopproeven gaan vlekkeloos, maar de vertragingsoefening heeft nog wat werk nodig.
*blij*
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144482957
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:53 schreef NvW90 het volgende:

[..]

ik heb juist een hekel aan de stopproeven, ik rem niet hard genoeg.
Hij zou in de ABS moeten schieten maar ben een cross KTM gewend waarvan dan je voorwiel blokkeert en je valt.

slalommen, achtjes en halve draai is een kwestie van afschuinen, kijken en vooral niet te veel over nadenken ;).
ik laat met het 8'tje en halve draai mijn motor gewoon rollen en blijf van gas en koppeling af en regel de snelheid echt alleen met de achterrem. je moet zorgen dat je een constante snelheid hebt
(8'tje is bij mij nog nooit niet gelukt :D )

Ik vind de uitwijk en vertragingsoefening dan weer wel leuk
Dat mocht ik niet. 8je en halve draai moesten op het gas bij mijn instructeur. Alleen de langzame slalom ging op de koppeling.
pi_144483192
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:35 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Dat mocht ik niet. 8je en halve draai moesten op het gas bij mijn instructeur. Alleen de langzame slalom ging op de koppeling.
hmm ik laat de motor gewoon rollen mocht ik heel langzaam gaan dan geef ik een heel klein beetje gas bij.
koppelen mag idd zoiezo niet. snelheid moet geregeld worden met achterrem en koppeling
pi_144483955
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:35 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Dat mocht ik niet. 8je en halve draai moesten op het gas bij mijn instructeur. Alleen de langzame slalom ging op de koppeling.
Ik deed mijn achtje altijd op koppeling. :') Juist de langzame slalom op gas.

Tegenwoordig gebruik ik "overal" de koppeling voor. Voetrem, koppeling en gas... Doe normaal. :{w Maar goed, een krachtige motor heb ik niet. Dus misschien dat deze statement nog verandert.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_144484601
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:45 schreef NvW90 het volgende:

[..]

hmm ik laat de motor gewoon rollen mocht ik heel langzaam gaan dan geef ik een heel klein beetje gas bij.
koppelen mag idd zoiezo niet. snelheid moet geregeld worden met achterrem en koppeling
Gas en rem bedoel je. Ik heb geleerd mijn snelheid constant te houden en slechts hele lichte correcties toe te passen.
pi_144484906
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:39 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Gas en rem bedoel je. Ik heb geleerd mijn snelheid constant te houden en slechts hele lichte correcties toe te passen.
gaat weer lekker :{
weet niet hoe het bij jullie is maar het is echt prima motor rij weer...(achter op dan he ;) )
pi_144487592
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:52 schreef NvW90 het volgende:

[..]

gaat weer lekker :{
weet niet hoe het bij jullie is maar het is echt prima motor rij weer...(achter op dan he ;) )
Koppeling mag wel lees ik op de site van het CBR. :)

Zeker wel goed weer :D
pi_144508848
Gisteren proefles gehad bij Bruinsma. Het is duidelijk, ik wil m'n motorrijbewijs. :D

Binnenkort toch maar eens een pak, laarzen, helm, handschoenen enzo kopen. De spullen van de rijschool vielen me toch tegen, vooral qua pasvorm en stank. }:|

Het was gisteren ook best zonnig, dus ik had het best warm met een broek en jas over m'n eigen kleding heen. :')
pi_144509994
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:10 schreef sylvesterrr het volgende:

Binnenkort toch maar eens een pak, laarzen, helm, handschoenen enzo kopen. De spullen van de rijschool vielen me toch tegen, vooral qua pasvorm en stank. }:|
Ze vielen tegen qua stank? Dan mag je jezelf gelukkig prijzen ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144510176
quote:
11s.gif Op zondag 14 september 2014 11:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ze vielen tegen qua stank? Dan mag je jezelf gelukkig prijzen ;)
:D ! Je weet wat ik ermee bedoelde. ;)

* sylvesterrr moet nog wakker worden.
pi_144547666
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:10 schreef sylvesterrr het volgende:
Gisteren proefles gehad bij Bruinsma. Het is duidelijk, ik wil m'n motorrijbewijs. :D
Ai, weer een slachtoffer... >:) Proefles doen zonder door te gaan is gewoon onmogelijk. O+
pi_144547705
Ik ben vandaag trouwens geslaagd voor de theorie. *O*

iemand nog een theorieboek met oefen-CD kopen?
pi_144547941
quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2014 11:44 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

:D ! Je weet wat ik ermee bedoelde. ;)

* sylvesterrr moet nog wakker worden.
Het is een hobby over dit soort uitspraken te vallen ;)

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:26 schreef Anno1982 het volgende:
Ik ben vandaag trouwens geslaagd voor de theorie. *O*

iemand nog een theorieboek met oefen-CD kopen?
Congrats! En nee, bedankt. Methodiek die ik heb werkt wel moet alleen eens gaan slagen ervoor.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144548137
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:26 schreef Anno1982 het volgende:
Ik ben vandaag trouwens geslaagd voor de theorie. *O*

iemand nog een theorieboek met oefen-CD kopen?
Hoe oud? Recente boek? En wat wil je er voor :P
pi_144552271
Ik heb er ook nog eentje te koop.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_144563319
Mooi dat er nog steeds Fokkers leren motorrijden, zo ben ik hier ook begonnen paar jaar geleden :)

Nog een beetje spam, misschien een leuke beginnersfiets voor iemand hier? V&A / [TK] Yamaha Fazer 600 S (FZS600) met veel extra's
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_144624320
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:43 schreef Vrieskist het volgende:
Mooi dat er nog steeds Fokkers leren motorrijden, zo ben ik hier ook begonnen paar jaar geleden :)

Nog een beetje spam, misschien een leuke beginnersfiets voor iemand hier? V&A / [TK] Yamaha Fazer 600 S (FZS600) met veel extra's
Maandag m'n herkansing AVD, mocht ik slagen dan hoor je wel van me :P
pi_144684164
Ik kan voortaan gewoon langzaam slalommen 8-)
Pff theorie is echt rot om te leren.....
Hoe hebben jullie dat leren aangepakt? (zou als masterstudent toch moeten weten hoe je moet leren zou je denken -O- )
pi_144684823
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:46 schreef NvW90 het volgende:
Ik kan voortaan gewoon langzaam slalommen 8-)
Pff theorie is echt rot om te leren.....
Hoe hebben jullie dat leren aangepakt? (zou als masterstudent toch moeten weten hoe je moet leren zou je denken -O- )
Gewoon stampen en oefenexamens maken.
pi_144684864
Boek fixen (vekabest), examen maken, alle fouten noteren, en alle foute vragen nog een keer doen, volgende examen maken, aaand repeat.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144685665
En desnoods aantekeningen maken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_144685704
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:24 schreef Ener-G het volgende:
Boek fixen (vekabest), examen maken, alle fouten noteren, en alle foute vragen nog een keer doen, volgende examen maken, aaand repeat.
Vekabest heb ik inderdaad :)
Pff schrijf nog liever een theoretische achtergrond voor een onderzoek dan dat ik die saaie regeltjes moet stampen }:|

droom motor gevonden nu nog sparen
pi_144686042
Ik heb gewoon 15 (!!) oefenexamens op theorie-leren.nl gemaakt. Na ieder oefenexamen heb ik de vragen (allemaal, dus niet alleen de verkeerd beantwoorde vragen) doorgenomen, inclusief de motivatie. Dat heeft me in totaal iets van ¤ 17 ofzo gekost. :')
pi_144686295
Ik mocht het Vekabest boek lenen van mn rijschool :D
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144695061
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Maandag m'n herkansing AVD, mocht ik slagen dan hoor je wel van me :P
hou ik je aan :P

Succes alvast! :)
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_144739978
Ik zal me ook even voorstellen;

Al jaren droom ik van motorrijden. Eigenlijk al sinds mijn scooter tijd. En dat is nu 15 jaar geleden.
Afgelopen jaren lagen mijn (financiële) prioriteiten ergens anders.

Inmiddels gescheiden, wat geld weten weg te leggen en de planning om begin 2015 mijn motor droom te gaan verwezenlijken.
Momenteel is nog niet het juiste moment, ben volop aan het revalideren / herstellen van rug problematiek. De prognose is goed, kost alleen even tijd.
De motor zou dan een mooi kado zijn.

Misschien ga ik wel al eens beginnen met het theorieboek door te nemen.
En ben me aan het oriënteren op een goede rijschool (Noord Limburg)
pi_144782195
Geslaagd! Pfff wat een opluchting
pi_144782230
Gefeliciteerd! Nu een motor uitzoeken of heb je al iets staan?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_144783770
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:45 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Geslaagd! Pfff wat een opluchting
Gefeliciteerd!!
pi_144787325
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:52 schreef NvW90 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!
Merci ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:46 schreef mjan het volgende:
Gefeliciteerd! Nu een motor uitzoeken of heb je al iets staan?
Dankje! Nu nog iets uitzoeken inderdaad, misschien een bandit of een fazer. Genoeg te vinden iig :D
pi_144787712
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:00 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Merci ^O^

[..]

Dankje! Nu nog iets uitzoeken inderdaad, misschien een bandit of een fazer. Genoeg te vinden iig :D
Man met smaak ^O^
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_144788342
Gefeliciteerd!
Hoeveel lessen had je nodig?
pi_144789344
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 14:12 schreef mjan het volgende:

[..]

Man met smaak ^O^
:7 en nog betaalbaar ook

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:33 schreef Zoev het volgende:
Gefeliciteerd!
Hoeveel lessen had je nodig?
Dankjewel :)

Rond de 30 uur les en 2 examens :P
pi_144794400
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:45 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Geslaagd! Pfff wat een opluchting
Toch wel :D Gefeli!
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_144794513
Gefeliciteerd!

Man man man ging vandaag weer kut. Zat met een situatie in m'n kop en liep compleet te dromen en reed volledig te hard een gelijkwaardig kruispunt met 0 zicht op. Geluk gehad. :')

Ik heb ook gewoon het gevoel dat ik het niet zie allemaal. Bochten die ineens helemaal kut gaan, machinebeheersing.

Pff ik heb er echt geen zin meer in. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_144795693
Zo te horen heb je nog wel wat lessen nodig voordat je met succes op mag voor je AVD..

Al reed ik me in het uurtje rijden vlak voor mijn AVD examen ook bijna te pletter, manman wat ging dat kut :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144795729
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 17:26 schreef Amoeba het volgende:
Gefeliciteerd!

Man man man ging vandaag weer kut. Zat met een situatie in m'n kop en liep compleet te dromen en reed volledig te hard een gelijkwaardig kruispunt met 0 zicht op. Geluk gehad. :')

Ik heb ook gewoon het gevoel dat ik het niet zie allemaal. Bochten die ineens helemaal kut gaan, machinebeheersing.

Pff ik heb er echt geen zin meer in. :')
Tja, herkenbaar. Wees blij dat dit tijdens het lessen gebeurt en niet tijdens je examen. Gewoon blijven rijden en op je volgende examen rustig je kunstje doen. is mij ook gelukt immers :P

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:07 schreef Ener-G het volgende:
Zo te horen heb je nog wel wat lessen nodig voordat je met succes op mag voor je AVD..

Zegt weinig vind ik. Onoplettendheid oid kan altijd voorkomen. Ook als je je papiertje al jaren hebt :P
pi_144795895
Het is wel iets wat je je juist op een motor niet kan permitteren.

Als het fout gaat, gaat het meestal ook meteen goed fout.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144796525
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:07 schreef Ener-G het volgende:
Zo te horen heb je nog wel wat lessen nodig voordat je met succes op mag voor je AVD..

Al reed ik me in het uurtje rijden vlak voor mijn AVD examen ook bijna te pletter, manman wat ging dat kut :+
Ik vond het vandaag ook zo kut gaan dat ik maar 2 uur extra neem voor m´n AVD her. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_144796672
Ja, motorrijles. Ik moet ook eens zoiets gaan doen! Kamp alleen nog een beetje met drempelvrees ofzo
pi_144796771
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 18:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja, motorrijles. Ik moet ook eens zoiets gaan doen! Kamp alleen nog een beetje met drempelvrees ofzo
Wat houdt je tegen?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_144797744
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 18:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja, motorrijles. Ik moet ook eens zoiets gaan doen! Kamp alleen nog een beetje met drempelvrees ofzo
Drempels zijn geen probleem hoor, niet bij nadenken en gewoon overheen rijden. Wel met aangepaste snelheid natuurlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:45 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Geslaagd! Pfff wat een opluchting
Gefeliciteerd!
pi_144798171
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:09 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Drempels zijn geen probleem hoor, niet bij nadenken en gewoon overheen rijden. Wel met aangepaste snelheid natuurlijk.
Aangepaste snelheid :{w
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_144819587
theorie is binnen, op naar de volgende
pi_144819679
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 19:20 schreef mjan het volgende:

[..]

Aangepaste snelheid :{w
Snelheid aanpassen is voor mietjes. Gewoon met 80 een bruggetje over klappen kan ook heb ik eens gehoord van iemand.
It's funny
But not ha-ha funny.
  dinsdag 23 september 2014 @ 13:30:16 #173
399455 Pinkdwarf
Free the Boobies
pi_144820779
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:55 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Snelheid aanpassen is voor mietjes. Gewoon met 80 een bruggetje over klappen kan ook heb ik eens gehoord van iemand.
Ja, dat heb ik ook eens gedaan. Stond in handstand op mijn motor en ik landde met mijn voeten op met buddyseat 8-)
You can only have the sunshine after the rain..
pi_144821468
Hmm, ik kreeg geen les over motoracrobatiek destijds :+
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 23 september 2014 @ 15:54:07 #175
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_144825285
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:53 schreef Tunafish het volgende:
Hmm, ik kreeg geen les over motoracrobatiek destijds :+
Ik wel. Instructeur heette ook nog eens Adriaan.
pi_144825332
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:54 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ik wel. Instructeur heette ook nog eens Adriaan.
Blauw zomerjasje met ruches en een rode motor met gele stippen ^O^
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_144825457
Mijn rijinstructeur deed mee aan moto gymkhana, wat in feite ook acrobatiek is. Heel indrukwekkend om hem dan even een snelle slalom (of eigenlijk elke andere bijzondere verrichting) te zien doen. :P

Dit geintje deed 'ie dan op een BMW R1200GS.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_144826789
Allememaggies :o :o
Geen rare fratsen hier, dat scheelt :+
pi_144829278
quote:
9s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:37 schreef Amoeba het volgende:
AVD verkloot

Kijkstructuur :N
Zo heb ik mijn eerste AVD ook verkloot.

Maar vanmiddag, 4 maanden en 1 ( :')) les na het eerste AVD heb ik hem wel gehaald!!! :D
10x100 minuten en 2 AVD's, voor 1100 euro nog goed te doen.

Nu maar eens even kijken of ik wat ga kopen. Momenteel bezit ik nog niet eens een helm :').
pi_144829405
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:10 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Zo heb ik mijn eerste AVD ook verkloot.

Maar vanmiddag, 4 maanden en 1 ( :')) les na het eerste AVD heb ik hem wel gehaald!!! :D
10x100 minuten en 2 AVD's, voor 1100 euro nog goed te doen.

Nu maar eens even kijken of ik wat ga kopen. Momenteel bezit ik nog niet eens een helm :').
Gefeliciteerd! *O*
pi_144833814
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:54 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ik wel. Instructeur heette ook nog eens Adriaan.
zat zijn collega toevallig vol kattenkwaad?
pi_144834563
23-09-2014 AVB gehaald! ☺
De langzame slalom verkloot, maar gelukkig was de examinator een fijne vent.
Op naar de AVD!
Every living creature on earth dies alone
  dinsdag 23 september 2014 @ 22:53:19 #183
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_144839300
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
zat zijn collega toevallig vol kattenkwaad?
De examinator hield wel van een bamihap, bal gehakt of zak patat op z'n tijd.

Gefeliciteerd aan alle geslaagden trouwens ^O^ haal de vriendjes, en vriendinnetjes!
pi_144846096
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:55 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Snelheid aanpassen is voor mietjes. Gewoon met 80 een bruggetje over klappen kan ook heb ik eens gehoord van iemand.
_O_
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:53 schreef Tunafish het volgende:
Hmm, ik kreeg geen les over motoracrobatiek destijds :+
Mijn instructeur heeft mij een keer laten staan op de motor. Dus 50km/u rijden en dan gewoon opstaan en met je armen gaan zwaaien.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_144846292
Leuke oefening om te laten zien hoe stabiel de motor is als ie gewoon rechtuit gaat is idd met een kilometer of 50 per uur de armen gespreid en de benen gestrekt een soort sneeuw-engeltjes beweging laten maken, totdat de motor dusdanig is afgeremd dat je weer moet gaan sturen, de eerste keer schijt je 7 kleuren :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144846531
quote:
10s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:51 schreef Amoeba het volgende:

[..]

_O_

Achteraf gezien wel, maar echt verstandig was het niet en ik heb toen ook wel even zitten nabeven. :')
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:01 schreef Ener-G het volgende:
Leuke oefening om te laten zien hoe stabiel de motor is als ie gewoon rechtuit gaat is idd met een kilometer of 50 per uur de armen gespreid en de benen gestrekt een soort sneeuw-engeltjes beweging laten maken, totdat de motor dusdanig is afgeremd dat je weer moet gaan sturen, de eerste keer schijt je 7 kleuren :+
Mijn voorwiel heeft de neiging om na een tijdje ontzettend te gaan zwabberen ben ik achter gekomen. Dus daar moet je wel mee oppassen.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_144846614
Als ie gaat zwabberen ga je te langzaam, en dat is dan het punt waarop je je stuur weer moet pakken :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144846684
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:14 schreef Ener-G het volgende:
Als ie gaat zwabberen ga je te langzaam, en dat is dan het punt waarop je je stuur weer moet pakken :P
Gangetje van 70/80 km/u :+ Begint bij trilling en gaat over tot zwabberen. Zal wel iets met mijn bandjes te maken hebben.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_144846736
Het scheelt ook wel of je het op een supersport doet of een CB500/600 En-R6 lesfiets denk ik :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144846762
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:19 schreef Ener-G het volgende:
Het scheelt ook wel of je het op een supersport doet of een CB500/600 En-R6 lesfiets denk ik :+
Mijn eigen Ninja 250. Afijn, genoeg off-topic. :P
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_144846911
quote:
10s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:51 schreef Amoeba het volgende:

Mijn instructeur heeft mij een keer laten staan op de motor. Dus 50km/u rijden en dan gewoon opstaan en met je armen gaan zwaaien.
Dat soort 'specialere' oefeningen heb ik helaas nooit gekregen; mijn vader en broer wel, die hebben bijvoorbeeld allebei met iets van 50km/u over een kleine boomstronk ofzo moeten rijden zodat ze zien dat zo'n motor daar geen problemen mee heeft, mits je er recht van voren overheen gaat :P
Maar voor mij helaas niet, ook geen losse handjes of iets dergelijks. Na het halen van mijn rijbewijs en een eigen motor te hebben wel wat van dat soort grappen geprobeerd, maar niet met al te veel zelfvertrouwen :P
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 24 september 2014 @ 19:56:36 #192
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_144970104
Ik wil al heel lang leren motorrijden en afgelopen zomer heb ik eindelijk besloten er eindelijk maar eens voor te gaan. Maar goed, dan is het een plan, en plannen zijn veranderlijk en moeilijk en onberekenbaar. Na wat puzzelen dacht ik het wel te halen om dit voorjaar nog mijn rijbewijs en pak en motor te kunnen halen en aanschaffen, en toen ging ik opeens op vakantie. Dat blies wel even een gat in de spaarrekening.

Vandaag heb ik alle achterstallig salaris binnen gekregen en ben ik aan het rekenen geslagen. Gelukkig is het goed nieuws: dit voorjaar gaat 'm worden. *O* Dus nu toch vooral niet te enthousiast aan het orienteren op rijscholen in Groningen. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_144970253
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 23:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil al heel lang leren motorrijden en afgelopen zomer heb ik eindelijk besloten er eindelijk maar eens voor te gaan. Maar goed, dan is het een plan, en plannen zijn veranderlijk en moeilijk en onberekenbaar. Na wat puzzelen dacht ik het wel te halen om dit voorjaar nog mijn rijbewijs en pak en motor te kunnen halen en aanschaffen, en toen ging ik opeens op vakantie. Dat blies wel even een gat in de spaarrekening.

Vandaag heb ik alle achterstallig salaris binnen gekregen en ben ik aan het rekenen geslagen. Gelukkig is het goed nieuws: dit voorjaar gaat 'm worden. *O* Dus nu toch vooral niet te enthousiast aan het orienteren op rijscholen in Groningen. :)
^O^

Vandaag rustig geAVDt met nog een andere cursist. Ging best prima, alleen ik mag nooit meer vraagtekenbochtjes maken van d'n Vince. :N
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 28 september 2014 @ 14:59:05 #195
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_144981953
Geslaagd voor AVD! *O* Na de tweede poging :') De eerste keer was dramatisch, stijf van de zenuwen, motor vijf keer(5x!) af laten slaan, als een ouwe krant de snelweg op en waardeloze bochten naar links.
Tweede keer veel relaxter en vlotter gereden.
Vrijdag nieuwe rijbewijs ophalen :9

Zal wel mijn instructeur missen, was echt een goede. lekker sarcastische opmerkingen als ik weer eens wat verkeerd deed maar ook veel uitleg en begeleiding. Die man zag echt álles.

Nu kijken voor eigen materiaal en een fiets, heb al wel schoenen en handschoenen.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_144982325
Zwaar gekneusde pols gooit roet in het eten. Ik mag waarschijnlijk pas vanaf november gaan lessen.. Misschien toch maar wachten tot het voorjaar. Of juist niet... Twijfels... :(
pi_144996702
quote:
6s.gif Op zondag 28 september 2014 14:59 schreef Elegy het volgende:
Geslaagd voor AVD! *O* Na de tweede poging :') De eerste keer was dramatisch, stijf van de zenuwen, motor vijf keer(5x!) af laten slaan, als een ouwe krant de snelweg op en waardeloze bochten naar links.
Tweede keer veel relaxter en vlotter gereden.
Vrijdag nieuwe rijbewijs ophalen :9

Zal wel mijn instructeur missen, was echt een goede. lekker sarcastische opmerkingen als ik weer eens wat verkeerd deed maar ook veel uitleg en begeleiding. Die man zag echt álles.

Nu kijken voor eigen materiaal en een fiets, heb al wel schoenen en handschoenen.
gefeliciteerd! en die instructeur mis je niet meer hoor als je eenmaal zelf rijdt :')!
pi_145050983
Geslaagd voor de AVB! :D
pi_145051079
quote:
6s.gif Op zondag 28 september 2014 14:59 schreef Elegy het volgende:
Geslaagd voor AVD! *O* Na de tweede poging :') De eerste keer was dramatisch, stijf van de zenuwen, motor vijf keer(5x!) af laten slaan, als een ouwe krant de snelweg op en waardeloze bochten naar links.
Tweede keer veel relaxter en vlotter gereden.
Vrijdag nieuwe rijbewijs ophalen :9

Zal wel mijn instructeur missen, was echt een goede. lekker sarcastische opmerkingen als ik weer eens wat verkeerd deed maar ook veel uitleg en begeleiding. Die man zag echt álles.

Nu kijken voor eigen materiaal en een fiets, heb al wel schoenen en handschoenen.
Gratz!
Als ik m'n rijbewijs heb kunnen we eens gaan touren ;)

quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:57 schreef Anno1982 het volgende:
Geslaagd voor de AVB! :D
Gratz!

M'n nieuwe AVB-buddy mag morgen op voor z'n AVB examen... wordt voor mij toch ook wel eens tijd maar heb nog een paar lessen nodig denk ik voordat ik überhaupt op kan. :(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_145051266
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 23:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil al heel lang leren motorrijden en afgelopen zomer heb ik eindelijk besloten er eindelijk maar eens voor te gaan. Maar goed, dan is het een plan, en plannen zijn veranderlijk en moeilijk en onberekenbaar. Na wat puzzelen dacht ik het wel te halen om dit voorjaar nog mijn rijbewijs en pak en motor te kunnen halen en aanschaffen, en toen ging ik opeens op vakantie. Dat blies wel even een gat in de spaarrekening.

Vandaag heb ik alle achterstallig salaris binnen gekregen en ben ik aan het rekenen geslagen. Gelukkig is het goed nieuws: dit voorjaar gaat 'm worden. *O* Dus nu toch vooral niet te enthousiast aan het orienteren op rijscholen in Groningen. :)
*O*
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')