abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:33:11 #201
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_145064519
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Gratz!
Als ik m'n rijbewijs heb kunnen we eens gaan touren ;)

M'n nieuwe AVB-buddy mag morgen op voor z'n AVB examen... wordt voor mij toch ook wel eens tijd maar heb nog een paar lessen nodig denk ik voordat ik überhaupt op kan. :(
Op de tune van Gary Numan - Cars Bikes 8-)

Wat lukt er niet met de AVB?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_145064575
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:33 schreef Elegy het volgende:

[..]

Op de tune van Gary Numan - Cars] Bikes 8-)

Wat lukt er niet met de AVB?
O ben nog met de lessen bezig, degene die me nog wat moeite kost is het achtje, U-bochtje en langzame slalom hebben nog een klein beetje werk nodig.
Stopoefeningen gaan goed, snelle slalom gaat goed, wandelen met het kreng ook.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:38:48 #203
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_145064799
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

O ben nog met de lessen bezig, degene die me nog wat moeite kost is het achtje, U-bochtje en langzame slalom hebben nog een klein beetje werk nodig.
Stopoefeningen gaan goed, snelle slalom gaat goed, wandelen met het kreng ook.
Even denken, ik deed het achtje en U-turn door vooral naar een punt ergens in de verte te kijken en dan die fiets "weg te duwen" terwijl ik zelf rechtop bleef zitten. Langzame slalom duurde ook bij mij lang voordat ik dat onder controle had. Snelheid met koppeling regelen, voetrem gebruiken en vooral de eerste poort goed op tijd insturen omdat ik anders twee poortjes nodig had :')

Ik had ook vooral moeite met de stop-en-slalom proef. Die deed ik altijd of als Rossi of als een ouwe krant :P
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:41:45 #204
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_145064964
U-turn oefende ik ook altijd als ik moest wachten tot de medelesser z'n remoefening had gedaan. Uiteindelijk kon ik rondjes draaien binnen de lijnen :D

Hoe schuiner de motor, hoe korter de bocht... .dat heeft me ook wel geholpen.
pi_145065344
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:38 schreef Elegy het volgende:

[..]

Even denken, ik deed het achtje en U-turn door vooral naar een punt ergens in de verte te kijken en dan die fiets "weg te duwen" terwijl ik zelf rechtop bleef zitten. Langzame slalom duurde ook bij mij lang voordat ik dat onder controle had. Snelheid met koppeling regelen, voetrem gebruiken en vooral de eerste poort goed op tijd insturen omdat ik anders twee poortjes nodig had :')

Ik had ook vooral moeite met de stop-en-slalom proef. Die deed ik altijd of als Rossi of als een ouwe krant :P
Volgens mijn instructeur moet ik die plank uit m'n rug halen bij die 8 :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_145067517
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:49 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Volgens mijn instructeur moet ik die plank uit m'n rug halen bij die 8 :')
Als in meeleunen, of houd je de motor te rechtop? Ik deed de acht ook vrijwel rechtop zittend en duwde eigenlijk alleen de motor van me weg, zoals Elegy al zei :)
pi_145070975
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:34 schreef Morivar het volgende:

[..]

Als in meeleunen, of houd je de motor te rechtop? Ik deed de acht ook vrijwel rechtop zittend en duwde eigenlijk alleen de motor van me weg, zoals Elegy al zei :)
Leun teveel mee, moet echt laten zien dat ik hem wegduw schijnbaar.
Maar ondanks dat lukt dat achtje dan weer wel :)
Nou ja, nog maar 7 lessen tot ik slechter ben dan die pensionado waar ik eerst mee leste :')
pi_145073616
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nou ja, nog maar 7 lessen tot ik slechter ben dan die pensionado waar ik eerst mee leste :')
Bij lage snelheid meeleunen maakt het allemaal wat minder stabiel voor m'n gevoel.
Als je op een gegeven moment het wegduwen een beetje doorhebt, zal waarschijnlijk de halve draai / U-turn ook wel goed gaan.

Eventueel je achterrem licht ingedrukt houden en gas constant houden, maakt het allemaal nog wat stabieler. Verder het hele vak gebruiken, anders maak je het jezelf alleen maar lastiger.
Tof dat het achtje je wel gewoon lukt; nog even en je bent van dat AVB gezeur af :P

Langzame slalom zal ik m'n mond over houden, aangezien dat een complete faal was tijdens lessen en examen :')
pi_145081060
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:17 schreef Morivar het volgende:

[..]

Bij lage snelheid meeleunen maakt het allemaal wat minder stabiel voor m'n gevoel.
Als je op een gegeven moment het wegduwen een beetje doorhebt, zal waarschijnlijk de halve draai / U-turn ook wel goed gaan.
Ja, dat idee heb ik ook maar dat wegduwen gaat dus nog niet opvallend genoeg :')

quote:
Eventueel je achterrem licht ingedrukt houden en gas constant houden, maakt het allemaal nog wat stabieler. [...]
Ja, dat gas constant is ook nog een klein issue (al gaat dat wel beter) maar zodra ik de bocht rechts inga met die acht geef ik gas.. hou het allemaal nog te krampachtig vast.
Weet op zich precies wat er fout gaat, dat is dan wel een voordeel denk ik :D
pi_145081181
Wijsvinger op de remhendel of de gashendel wat meer naar buiten pakken als je zo'n stukje beugel aan het uiteinde hebt die niet meebeweegt :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_145081323
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 07:54 schreef Ener-G het volgende:
Wijsvinger op de remhendel of de gashendel wat meer naar buiten pakken als je zo'n stukje beugel aan het uiteinde hebt die niet meebeweegt :)
Misschien die wijsvinger nog maar eens proberen idd, laatste keer vond ik dat niet zo'n succes.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:42:30 #212
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_145082799
:o morgen AVD examen, wel een beetje zenuwachtig maar aan de andere kant zie ik geen reden waarom ik het niet zou halen. Alleen geen stomme dingen doen zoals voetgangers niet voor laten of door rood rijden ofzo :+ Toch ook een kwestie van een beetje geluk hebben denk ik.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_145084079
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:42 schreef Metro2005 het volgende:
:o morgen AVD examen, wel een beetje zenuwachtig maar aan de andere kant zie ik geen reden waarom ik het niet zou halen. Alleen geen stomme dingen doen zoals voetgangers niet voor laten of door rood rijden ofzo :+ Toch ook een kwestie van een beetje geluk hebben denk ik.
Gewoon lekker doorrijden en vooral motor rijden!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_145084122
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 08:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Misschien die wijsvinger nog maar eens proberen idd, laatste keer vond ik dat niet zo'n succes.
En probeer je duim compleet te ontspannen als je gas geeft. Die moet je bij wijze van spreken nog los kunnen bewegen tijdens het gas geven.

Wat ik overigens deed om bij bijzondere verrichtingen constant gas te geven: ik hield de gashendel helemaal aan de buitenkant vast zodat ik mijn ringvinger en pink op het "vaste" stuk had (bewoog dus niet). Op die manier kon ik het goed constant houden.

Nu ik mijn rijbewijs heb doe ik het niet meer maar toen was het wel handig.
pi_145084739
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

En probeer je duim compleet te ontspannen als je gas geeft. Die moet je bij wijze van spreken nog los kunnen bewegen tijdens het gas geven.

Wat ik overigens deed om bij bijzondere verrichtingen constant gas te geven: ik hield de gashendel helemaal aan de buitenkant vast zodat ik mijn ringvinger en pink op het "vaste" stuk had (bewoog dus niet). Op die manier kon ik het goed constant houden.

Nu ik mijn rijbewijs heb doe ik het niet meer maar toen was het wel handig.
Mooie was, tijdens mijn 1e AVB zat dat gedeelte op die motor dus los.. Ik probeerde het wel maar werkte niet. 2e poging AVB was het er helemaal afgebroken (gare motoren), dus toen maar wijsvinger gebruikt - ging uiteindelijk goed (AVB gehaald).

Check dus even of het kan - als dat gewichtje los zit, heb je er niks aan ;) Overigens is mijn mening wel, dat je op het moment dat je de motor goed klemt met je benen - en een beetje ontspannen erop zit - niet zoveel houvast bij die gashendel nodig hebt. Het gaat dan redelijk vanzelf.
pi_145099567
Vandaag theorie behaald met 48/50. Met de auto had ik destijds 50/50. Vond de moeilijkheidsgraad nog best pittig in vergelijking met de jip- en jannekevragen in het boek. En kon het scherm amper lezen, maar dat is vast om de mensen met slechte ogen uit de potentiële motorrijders te filteren :')
pi_145099855
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:32 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vandaag theorie behaald met 48/50. Met de auto had ik destijds 50/50. Vond de moeilijkheidsgraad nog best pittig in vergelijking met de jip- en jannekevragen in het boek. En kon het scherm amper lezen, maar dat is vast om de mensen met slechte ogen uit de potentiële motorrijders te filteren :')
^O^ w/
pi_145100325
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:04 schreef Rzr101 het volgende:

Overigens is mijn mening wel, dat je op het moment dat je de motor goed klemt met je benen - en een beetje ontspannen erop zit - niet zoveel houvast bij die gashendel nodig hebt. Het gaat dan redelijk vanzelf.
Dit. Afgezien van het 'redelijk vanzelf' gedeelte :') Maar zeker niet gaan knijpen in je stuur, dan werk je jezelf alleen maar tegen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:45:39 #219
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_145110869
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Probeer het eens gewoon op een fiets, dan blijf je zelf rechtop en de fiets duw je onder je. En als je te langzaam gaat maakt het niet zo heel veel uit. Natuurlijk hebben lesmotoren valbeugels maar toch :)
pi_145110956
Nadeel is wel dat zodra je valt, je wel een stap terug zet.

Gelukkig niet meegemaakt.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:17:53 #221
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_145114794
Heb nog 2 AVD-lessen in m'n pakket zitten. :D Misschien nog 1 er bij, extra, maar weet nog niet zeker.

Hoop stiekem deze maand wel af te gaan rijden. :7
pi_145116750
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:45 schreef Elegy het volgende:

[..]

Probeer het eens gewoon op een fiets, dan blijf je zelf rechtop en de fiets duw je onder je. En als je te langzaam gaat maakt het niet zo heel veel uit. Natuurlijk hebben lesmotoren valbeugels maar toch :)
Op de fiets ga ik helemaal snel op m'n muil dus weet niet of dat zo bevorderlijk is ;)
pi_145117292
Volgende week pas weer rijles.
De 16de TTT en de 31ste staat het AVD gepland.
Dan de winter gebruiken om nog ff goed te sparen en dan volgend voorjaar op zoek naar een leuke motorfiets.
Maar goed, laten we eerst maar eens zorgen dat we AVD ook in 1 keer halen.
Every living creature on earth dies alone
pi_145119242
Ik post deze stiekem ook even hier :@

V&A / [TK] Zeer mooie Kawasaki ZX-6R636
(Y)
pi_145120181
Vrijdag heb ik bij de twee rijscholen die ik op het oog heb een korte afspraak staan om te kijken of ik op de lesmotoren pas. :') Ik heb wel direct de afspraak gemaakt met de rij instructeur die ik aangeraden heb gekregen, dus het is direct een goede kennismaking. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_145120890
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:16 schreef Sarasi het volgende:
Vrijdag heb ik bij de twee rijscholen die ik op het oog heb een korte afspraak staan om te kijken of ik op de lesmotoren pas. :') Ik heb wel direct de afspraak gemaakt met de rij instructeur die ik aangeraden heb gekregen, dus het is direct een goede kennismaking. :)
Ben je zo klein dan dat je denkt niet op lesmotoren te passen? :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_145120983
Pinkdwarf is ook een mini, misschien eens vragen waar zij op heeft gelest?
pi_145121130
De ene rijschool heeft verlaagde Bandits en de andere heeft CB500s. Beiden dachten dat ik wel zou passen, maar voor de zekerheid kon ik het beste even komen passen. Als het niet past, DM ik PD even, dank voor de tip. :)

En ja, ik ben zo klein dat ik twijfel of ik op lesmotoren pas ja. :+
pi_145121233
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:49 schreef Sarasi het volgende:
De ene rijschool heeft verlaagde Bandits en de andere heeft CB500s. Beiden dachten dat ik wel zou passen, maar voor de zekerheid kon ik het beste even komen passen. Als het niet past, DM ik PD even, dank voor de tip. :)

En ja, ik ben zo klein dat ik twijfel of ik op lesmotoren pas ja. :+
Hoe lang ben je dan? :D
pi_145121284
quote:
11s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:52 schreef mjan het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja :D
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_145121342
quote:
11s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:52 schreef mjan het volgende:

[..]

1m61, binnenbeenlengte is 72-74cm. :')
pi_145128862
Zouden jullie aanraden om nu te beginnen met lessen.. qua weer ziet het er goed uit.En als we een zelfde winter krijgen als vorig jaar dan lijkt mij dat er continu gelest kan worden. Plus het kriebelt om te gaan beginnen :)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:58:28 #233
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145130174
Waarom zou je niet lessen in de winter?
pi_145130191
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:55 schreef Sarasi het volgende:

[..]

1m61, binnenbeenlengte is 72-74cm. :')
Moet wel goedkomen. PD heeft denk ik een vergelijkbare lengte. Lijkt me alleen irritant als het straks weer wat harder gaat waaien en je staat te wiebelen op je tenen bij het stoplicht :D

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:14 schreef domestic het volgende:
Zouden jullie aanraden om nu te beginnen met lessen.. qua weer ziet het er goed uit.En als we een zelfde winter krijgen als vorig jaar dan lijkt mij dat er continu gelest kan worden. Plus het kriebelt om te gaan beginnen :)
Heb je genoeg geld om straks ook meteen pak, helm en motor te kopen? Dan gewoon nu beginnen. Mijn instructeur zei altijd dat winterlessers de beste motorrijders werden 8-)
pi_145141906
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:58 schreef mjan het volgende:

[..]

Moet wel goedkomen. PD heeft denk ik een vergelijkbare lengte. Lijkt me alleen irritant als het straks weer wat harder gaat waaien en je staat te wiebelen op je tenen bij het stoplicht :D

[..]

Heb je genoeg geld om straks ook meteen pak, helm en motor te kopen? Dan gewoon nu beginnen. Mijn instructeur zei altijd dat winterlessers de beste motorrijders werden 8-)
Geld is niet het probleem.meer de gedachte dat je misschien in de winter minder kon lessen ivm slechtere weersomstandigheden. Maar dat is geen probleem dus?
pi_145142698
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:16 schreef domestic het volgende:

[..]

Geld is niet het probleem.meer de gedachte dat je misschien in de winter minder kon lessen ivm slechtere weersomstandigheden. Maar dat is geen probleem dus?
Als er sneeuw ligt gaan ze niet lessen nee. Maar met vier graden, regen en wind kun je prima rijden hoor. Comfortabel is anders, maar het kan. Plus dat je dat soort omstandigheden dan al eens hebt meegemaakt in je lessen.

En AVB doen met 30 graden in de volle zon is ook niet zo'n pretje :+ als je dat ooit gedaan hebt zul je daarna nooit meer klagen dat het ergens te warm is _O-
pi_145146679
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:16 schreef domestic het volgende:

[..]

Enige reden om niet te rijden is sneeuw die blijft liggen of ijzel. Als we net een hele strenge winter krijgen met veel sneeuw zul je dus misschien wat lessen moeten overslaan. Ik vond het zelf wel fijn dat ik tijdens het lessen al natte sneeuw, hagel en de nodige regenbuien had meegemaakt. Toch beter om dat met een persoonlijke coach in je helm te rijden dan helemaal alleen als je net je papiertje hebt. Je zult wellicht iets vaker moeten stoppen om je handen weer te ontdooien aan het blok :+
Verder zijn examens ook makkelijker in te plannen omdat het een vrij rustige periode is.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 08:17:46 #238
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_145146798
En gisteren geslaagd voor het laatste examen (AVD) *O*
Vandaag eens even kijken of we een afspraak bij de gemeente kunnen maken voor mijn nieuwe RBW :P
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_145146836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 08:17 schreef Metro2005 het volgende:
Vandaag eens even kijken of we een afspraak bij de gemeente kunnen maken voor mijn nieuwe RBW :P
Gefeliciteerd! Was je zelf ook tevreden over je examenrit?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 08:26:29 #240
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_145146883
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 08:21 schreef mjan het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Was je zelf ook tevreden over je examenrit?
Over het algemeen wel ja, ging allemaal wel redelijk soepel op een paar kleine dingetjes na zoals een keer wegrijden in zijn 2 bv en op een hele smalle weg net de smalste uitwijkplek uitkiezen om te gaan staan (daar kreeg ik na afloop ook nog een opmerking over dat dat niet zo handig was :P )

Maar halverwege de rit kreeg ik al in mijn oortje: weet je de weg terug naar het CBR? Ja: leef je uit. Dus toen had ik al zoiets van mwa, dat zit wel goed :)

dus ik ben blij :D
pi_145147069
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 08:26 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Over het algemeen wel ja, ging allemaal wel redelijk soepel op een paar kleine dingetjes na zoals een keer wegrijden in zijn 2 bv en op een hele smalle weg net de smalste uitwijkplek uitkiezen om te gaan staan (daar kreeg ik na afloop ook nog een opmerking over dat dat niet zo handig was :P )

Maar halverwege de rit kreeg ik al in mijn oortje: weet je de weg terug naar het CBR? Ja: leef je uit. Dus toen had ik al zoiets van mwa, dat zit wel goed :)

dus ik ben blij :D
Mooi hoor ^O^
pi_145152720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 08:17 schreef Metro2005 het volgende:
Gratz! *O*

Ik pas. Net. Beide rijscholen blijken een CB500 te hebben voor A2 lessers. Bij de ene rijschool zou ik beginnen op een kleinere A1 motor en na een paar lessen en het aanschaffen van verhoogde schoenen op de A2 mogen. De andere rijschool vond het geen probleem, als ik wat gevoel voor balans had, kon het allemaal wel. :)

Beide instructeurs waren ook toffe gozers, dus het wordt sowieso één van deze twee rijscholen dan.
pi_145153060
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:47 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Gratz! *O*

Ik pas. Net. Beide rijscholen blijken een CB500 te hebben voor A2 lessers. Bij de ene rijschool zou ik beginnen op een kleinere A1 motor en na een paar lessen en het aanschaffen van verhoogde schoenen op de A2 mogen. De andere rijschool vond het geen probleem, als ik wat gevoel voor balans had, kon het allemaal wel. :)

Beide instructeurs waren ook toffe gozers, dus het wordt sowieso één van deze twee rijscholen dan.
Gas op die krukas!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:04:26 #244
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_145153204
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:47 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Gratz! *O*

Mijn 1e les was ook op een 250cctje en zelfs 1 les op een 125cc (op de weg :') takketraag en levensgevaarlijk) maar mocht al vrij snel over op een 600cc , zal inderdaad per rijschool verschillen.
pi_145153361
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 08:00 schreef mjan het volgende:

[..]

Enige reden om niet te rijden is sneeuw die blijft liggen of ijzel. Als we net een hele strenge winter krijgen met veel sneeuw zul je dus misschien wat lessen moeten overslaan. Ik vond het zelf wel fijn dat ik tijdens het lessen al natte sneeuw, hagel en de nodige regenbuien had meegemaakt. Toch beter om dat met een persoonlijke coach in je helm te rijden dan helemaal alleen als je net je papiertje hebt. Je zult wellicht iets vaker moeten stoppen om je handen weer te ontdooien aan het blok :+
Verder zijn examens ook makkelijker in te plannen omdat het een vrij rustige periode is.
Duidelijk. Volgende week naar de rijschool :)
  zondag 5 oktober 2014 @ 10:05:37 #246
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_145208411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 08:23 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Op de fiets ga ik helemaal snel op m'n muil dus weet niet of dat zo bevorderlijk is ;)
Ook een helm op de fiets dragen dan :P
pi_145265115
Echt mezelf kapot zitten ergeren vandaag. AVD les met twee cursisten, ging prima, maar als zij voorop reed... :N Nul tempo, constant 50 waar je 80 mag..

Donderdag gelukkig uurtje één op één en dan gas erop. _O_
pi_145265790
quote:
13s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:11 schreef Amoeba het volgende:
Echt mezelf kapot zitten ergeren vandaag. AVD les met twee cursisten, ging prima, maar als zij voorop reed... :N Nul tempo, constant 50 waar je 80 mag..

Donderdag gelukkig uurtje één op één en dan gas erop. _O_
Neem aan dat je haar hebt aangesproken?

Ben zo blij dat ik altijd alleen heb gelest.
pi_145272392
quote:
14s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Neem aan dat je haar hebt aangesproken?

Ben zo blij dat ik altijd alleen heb gelest.
Daar is de instructeur voor. Minimaal 10x in de headset gehoord 'we mogen hier 80' of 'nu vlot naar de 60-80' of 'beetje tempo jongens'.

Maja, vrouwen achter het stuur he :N :D
Ik denk dat ik zelf anderhalf uur voorop reed. Op een gegeven moment zij instructeur 'probeer hem maar bij te houden', dat ging dan opzich wel aardig maar toen kreeg ze commentaar dat ze te veel 'volgde' in plaats van een zelfstandige rit neerzette.

Enfin, mij maakt het niet uit. Als ik voorop reed geeft d'n Vince toch wel door dat ik m'n feestverlichting uit moet zetten of soms de nacontrole niet moet vergeten. Vandaag weinig opmerkingen gehad. :)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2014 21:42:03 ]
pi_145354449
Gisteren 's avonds gereden.
In het donker op wegen waar je niet echt bekend bent in het heuvellandschap, maakt een ritje net iets spannender.
Verder ging het wel goed. Bij de nabespreking weinig opmerkingen gekregen. Goed gevoel eraan over gehouden.
pi_145359478
Geslaagd ^O^
pi_145359526
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:57 schreef Amoeba het volgende:
Geslaagd ^O^
gefeliciteerd!

Dus we gaan jou ook op de foto's zien bij de volgende fok rit?
pi_145359682
quote:
Geslaagd ^O^
Gefeliciteerd! ^O^
pi_145374797
Ik heb een vraagje over de 'eigen verklaring'.

Dit document heb je nodig om je rijbewijs te behalen en is via het CBR aan te vragen. Ik heb ingelogd op 'mijn CBR' en kreeg daar te zien dat ik reeds een eigen verklaring had, uit 2007, toen ik rijbewijs B behaalde. Er staat boven 'eigen verklaring voor rijbewijs B'. Betekent dit dat ik een nieuwe moet aanvragen nu ik met rijbewijs A bezig ben? Hoe hebben jullie dit gedaan?
pi_145376243
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 20:18 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb een vraagje over de 'eigen verklaring'.
Dit document heb je nodig om je rijbewijs te behalen en is via het CBR aan te vragen. Ik heb ingelogd op 'mijn CBR' en kreeg daar te zien dat ik reeds een eigen verklaring had, uit 2007, toen ik rijbewijs B behaalde. Er staat boven 'eigen verklaring voor rijbewijs B'. Betekent dit dat ik een nieuwe moet aanvragen nu ik met rijbewijs A bezig ben? Hoe hebben jullie dit gedaan?
Heb ik gedaan via de rijschool. Zelf niet druk over gemaakt :P
quote:
Geslaagd ^O^
Gefeliciteerd
pi_145380058
Wanneer is die volgende rit dan?
pi_145381406
quote:
Geslaagd ^O^
Gefeliciteerd!

quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:00 schreef Amoeba het volgende:
Wanneer is die volgende rit dan?
8 november is de snertrit :)
pi_145511513
Vandaag een bekeuring tijdens motorrijles gekregen :o

Tevens het theorieboek te koop omdat ik m'n theorie onlangs heb gehaald, zgan. Staat ook in V&A, maar wie hier belangstelling heeft, quote het ff en we halen 5 euro van de vraagprijs in V&A.
pi_145511973
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:06 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vandaag een bekeuring tijdens motorrijles gekregen :o
Nou, vertel.
pi_145512169
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:13 schreef mjan het volgende:
[..]
Nou, vertel.
Toen ik bij terugkomst van de motor stapte zat er een parkeerbon van 90 euro onder m'n ruitenwisser :'(
pi_145512275
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:16 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Toen ik bij terugkomst van de motor stapte zat er een parkeerbon van 90 euro onder m'n ruitenwisser :'(
Stuk minder spectaculair dan ik hoopte.
pi_145512347
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:18 schreef mjan het volgende:
[..]
Stuk minder spectaculair dan ik hoopte.
Cliffhanger voor m'n verkoopbericht hé.

Maar het was wel klote; er is amper plek rondom de rijschool en overal staan lesauto's. Is zo'n zone waar je alleen binnen de vakken mag staan, op een industrieterrein waar geen hond komt.
pi_145513203
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:19 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Cliffhanger voor m'n verkoopbericht hé.

Maar het was wel klote; er is amper plek rondom de rijschool en overal staan lesauto's. Is zo'n zone waar je alleen binnen de vakken mag staan, op een industrieterrein waar geen hond komt.
Geen honden maar wel agenten kennelijk.
pi_145596913
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:41 schreef Amoeba het volgende:

Maja, vrouwen achter het stuur he :N :D
Ik denk dat ik zelf anderhalf uur voorop reed. Op een gegeven moment zij instructeur 'probeer hem maar bij te houden', dat ging dan opzich wel aardig maar toen kreeg ze commentaar dat ze te veel 'volgde' in plaats van een zelfstandige rit neerzette.

ja tuurlijk, want vrouwen durven geen gas te geven }:| (oja en zonder rijbewijs rijden is zo stoer )

vandaag op voor mijn AVB ben benieuwd, met het lessen ging eigenlijk elke oefening binnen 2 keer goed!
Wel maar ff een waterdichte motorbroek geregeld met dit weer
pi_145600190
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:01 schreef NvW90 het volgende:

[..]

ja tuurlijk, want vrouwen durven geen gas te geven }:| (oja en zonder rijbewijs rijden is zo stoer )

vandaag op voor mijn AVB ben benieuwd, met het lessen ging eigenlijk elke oefening binnen 2 keer goed!
Succes :)
pi_145604432
Geslaagd voor mijn AVB :) .
Alle oefeningen in een keer goed! 8-)
Na de herfstvakantie plannen we mijn AVD in
pi_145607578
Ook voor AVB geslaagd! (Beverwijk)

Vertraging + acht moeten overdoen en tweede keer mislukt. De andere 5 oefeningen in één keer goed. Vertraging was m'n eigen fout, acht was me niet goed aangeleerd door de rijschool (examinator had andere verwachtingen).

Desondanks erg blij, tevens voor het eerst snelweg gereden en meteen even goed gas gegeven. Lekker!
pi_145618355
Gefelicteerd!

quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:01 schreef NvW90 het volgende:

[..]

Hier serieus op ingaan. :')

Kwam vanmiddag bij de gemeente, staat daar een kerel heel schuldig in pak te vertellen dat het een puinhoop was en ze niet bij de rijbewijzen/ID's/paspoorten konden.

http://www.eindhoven.nl/i(...)ysteem-verholpen.htm

Enfin, dat was dus vandaag. Ik had al helemaal met m'n moeder geregeld dat ze me op kwam halen in Eindhoven zodat ik niet met m'n helm en al met het OV naar Deurne moest om m'n motor op te halen. Dus nog geen rijbewijs. :')
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:47:43 #269
241787 OuweBaas
Baas boven Baas
pi_145736395
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:37 schreef Amoeba het volgende:
Gefelicteerd!

[..]

Kwam vanmiddag bij de gemeente, staat daar een kerel heel schuldig in pak te vertellen dat het een puinhoop was en ze niet bij de rijbewijzen/ID's/paspoorten konden.

Enfin, dat was dus vandaag. Ik had al helemaal met m'n moeder geregeld dat ze me op kwam halen in Eindhoven zodat ik niet met m'n helm en al met het OV naar Deurne moest om m'n motor op te halen. Dus nog geen rijbewijs. :')
Dat was een mooie storing ja.
En ja ik ben ambtenaar.
"My dream is to know why my nightmares never cease"
pi_145743551
quote:
Gefelicteerd!

[..]

Geld terug?
pi_145765351
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:45 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Geld terug?
Neuh, dag erop ophalen he. :P
pi_145766015
Tussentijdse toets ging prima.
1 opmerking gekregen dat ik op een bepaald moment iets vloeiender met het verkeer mee had moeten gaan en beter mijn positie had moeten pakken. Verder ok.

Nog anderhalve week en dan AVD.
pi_145766374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:01 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Tussentijdse toets ging prima.
1 opmerking gekregen dat ik op een bepaald moment iets vloeiender met het verkeer mee had moeten gaan en beter mijn positie had moeten pakken. Verder ok.

Nog anderhalve week en dan AVD.
Wist niet eens dat je ook een TTT kon doen op de motor. Dat is dan dus alleen ter voorbereiding op AVD of zie ik iets over het hoofd? Met de auto heb je tenminste nog als extra voordeel dat je je bijzondere verrichtingen kunt overslaan tijdens het afrijden.

Succes met AVD!
pi_145766539
Is inderdaad puur ter voorbereiding.
Bijkomend voordeel is dat de examinator die ik had voor de ttt, me ook gaat beoordelen voor de AVD. Hij heeft dus al gezien dat ik wel goed kan rijden. Ik moet alleen ff rekening houden met de opmerking die ik heb gekregen bij de ttt.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:05:59 #275
425338 A4papier
Allergisch voor inkt
pi_145770438
Zo AVB, maar wat een kutweer :'(
210 bij 297 mm
pi_145770836
quote:
Gefelicteerd!

[..]

Ik vind het best komisch dat wanneer je nu die link volgt je een 404 krijgt :')
pi_145783497
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:05 schreef A4papier het volgende:
Zo AVB, maar wat een kutweer :'(
Geslaagd? Ik had ook op een stormachtige dag mijn AVB. Gewoon doorbikkelen, die motor rijdt toch wel.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:02:20 #278
425338 A4papier
Allergisch voor inkt
pi_145785002
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:24 schreef mjan het volgende:

[..]

Geslaagd? Ik had ook op een stormachtige dag mijn AVB. Gewoon doorbikkelen, die motor rijdt toch wel.
Geslaagd hoor! *O*

Alleen de vertragingsoefening over moeten doen. Motor zat in de 1, dus weer opschakelen. Daardoor niet op tijd klaar om de slalom te doen. 2e keer geen probleem.

Wind in de rug, ik zat zo op de 50 km/h :D
210 bij 297 mm
pi_145785172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:02 schreef A4papier het volgende:

[..]

Geslaagd hoor! *O*

Alleen de vertragingsoefening over moeten doen. Motor zat in de 1, dus weer opschakelen. Daardoor niet op tijd klaar om de slalom te doen. 2e keer geen probleem.

Wind in de rug, dus ik zat zo op de 50 km/h :D
Mooi gedaan ^O^
pi_145832765
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sylvesterrr op 23-10-2014 09:30:43 ]
pi_145895438
Bruinsma: proefles vond ik tegenvallen
Wierenga: instructeur die afspraak voor proefles vergeet en me daarna afsnauwt als ik er wat van zeg

Ik heb maar besloten om te gaan lessen bij een rijschool buiten de regio. Een rijschool die wordt aanbevolen door mensen in m'n omgeving... Dan maar wat extra reistijd. :s)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:24:39 #282
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_145919964
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:04 schreef sylvesterrr het volgende:
Bruinsma: proefles vond ik tegenvallen
Wierenga: instructeur die afspraak voor proefles vergeet en me daarna afsnauwt als ik er wat van zeg

Ik heb maar besloten om te gaan lessen bij een rijschool buiten de regio. Een rijschool die wordt aanbevolen door mensen in m'n omgeving... Dan maar wat extra reistijd. :s)
Inderdaad, je moet er wel een goed gevoel bij hebben.
pi_145922701
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad, je moet er wel een goed gevoel bij hebben.
:Y Wierenga staat hoog aangeschreven in Utrecht heb ik het idee, maar na die actie van die instructeur (niet zozeer het vergeten van de afspraak, maar het afsnauwen) is de onderlinge relatie zo verstoord geraakt dat ik niet met een prettig gevoel zou kunnen lessen.
pi_145924949
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:16 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

:Y Wierenga staat hoog aangeschreven in Utrecht heb ik het idee, maar na die actie van die instructeur (niet zozeer het vergeten van de afspraak, maar het afsnauwen) is de onderlinge relatie zo verstoord geraakt dat ik niet met een prettig gevoel zou kunnen lessen.
E&R geprobeerd? Nieuwe motoren en chille instructeur + hoog slagingspercentage en relatief normale prijzen ._.
Zit net in Nieuwegein volgens mij.
pi_145924976
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:39 schreef Rzr101 het volgende:

[..]

E&R geprobeerd? Nieuwe motoren en chille instructeur + hoog slagingspercentage en relatief normale prijzen ._.
Zit net in Nieuwegein volgens mij.
Ik ben gebonden aan het OV, Nieuwegein is wat lastig (vanaf Leidsche Rijn :r )... De rijschool die ik heb uitgekozen is vlakbij m'n werk. :s)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:54:39 #287
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_145933376
Niet veel anders, zo te zien op 1:40 blijft het achtje gewoon. ^O^
pi_146143590
Nou, AVB begint in zicht te komen... mijn instructeur wilde me toch vóór Sinterklaas mijn AVB laten doen :)
(na een goede 20 lessen :') )
pi_146143713
Gisteren motorrijles gehad bij de rijschool buiten de regio. Gewoon een gratis (!) 1 op 1 proefles van 2 uur gehad. *O*

Op de terugweg naar de rijschool heeft ie nog een stuk snelweg meegepakt. Heerlijk gewoon. :)

Hij gaat even checken wanneer de eerste mogelijkheid voor het AVB-examen is, aan de hand daarvan gaan we de lessen inplannen. :)

In deze gratis twee uurtjes heb ik al veeel meer geleerd dan bij de twee uurtjes bij Bruinsma (¤50). :s)
pi_146143736
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:25 schreef Ceased2Be het volgende:
Nou, AVB begint in zicht te komen... mijn instructeur wilde me toch vóór Sinterklaas mijn AVB laten doen :)
(na een goede 20 lessen :') )
Mooi. Op een gegeven moment moet je gewoon examen gaan doen. Misschien wil je je liever nóg beter voorbereiden, maar het examen blijft toch echt een momentopname. Ik voelde me niet echt zeker over AVB. De stapvoetse slalom lukte echt nooit, maar op m'n examen ging het in een keer goed :P
pi_146143839
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Mooi. Op een gegeven moment moet je gewoon examen gaan doen. Misschien wil je je liever nóg beter voorbereiden, maar het examen blijft toch echt een momentopname. Ik voelde me niet echt zeker over AVB. De stapvoetse slalom lukte echt nooit, maar op m'n examen ging het in een keer goed :P
Ja er waren een paar dingen die gewoon echt structureel nog niet lukten en dat had vooral te maken met mijn bochtenwerke rechtsaf :')
Rechtsom keren en rechtsom in de 8 gingen steevast fout en daar nu een paar lessen goed op gefocussed om dat onder de knie te krijgen en dat heeft z'n vruchten afgeworden.
8-je, langzame slalom, snelle slalom, gewone stop, noodstop en precisiestop gaan nu vlekkeloos. Linksom keren ook, rechtsom keren met wat moeite :D
Dus met 2 lessen moet dat AVB toch wel goed te doen zijn (als ik niet stik van de zenuwen) :D
pi_146143939
Ik had overigens wel moeite met mijn voeten. Ik heb vorige week motorlaarzen gekocht, en ik kan op de motor de pedalen (schakelen en voetrem) niet goed aanvoelen waardoor ik steeds zoekende ben. :@

Daar had ik op mijn simpele sneakers geen last van. :P
pi_146242589
Vrijdag geslaagd! *O*
Komende week ff het rijbewijs regelen en dan eens rustig op zoek gaan naar een leuke bike.
Eens kijken of ik hier en daar nog wat proefritjes kan maken.
  maandag 3 november 2014 @ 08:31:53 #294
404753 CruisinDen
pi_146242948
Vandaag AVD examen, spannend! :7

Gelukkig is het wel kutweer dus ik ben heel benieuwd :+
pi_146242954
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:00 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Vrijdag geslaagd! *O*
Komende week ff het rijbewijs regelen en dan eens rustig op zoek gaan naar een leuke bike.
*O*
pi_146242957
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:31 schreef CruisinDen het volgende:

Lukt je wel. :)
pi_146243833
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:00 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Vrijdag geslaagd! *O*
Congrats! Al iets op het oog qua brommert?

quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:31 schreef CruisinDen het volgende:

Succes!
  maandag 3 november 2014 @ 15:38:50 #298
404753 CruisinDen
pi_146255825
Ondanks een slechte rit (geloof ik) wel geslaagd! :D
pi_146267959
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:38 schreef CruisinDen het volgende:
Ondanks een slechte rit (geloof ik) wel geslaagd! :D
Gefeliciteerd! ^O^

De instructeur heeft inmiddels een mooi moment voor het AVB-examen kunnen prikken: 1 december om 11:15. Vanaf donderdag a.s. begin ik met de rijlessen. *O*
pi_146319904
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:28 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Congrats! Al iets op het oog qua brommert?

Ik ben wel van de naked bikes.
Favoriet op dit moment de Kawasaki Z1000.
Maar toch eerst maar eens wat proefritjes maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')