abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143634820
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel CCII

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pat-sounds
Pitchfork
Pretty Much Amazing
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
MUZ / I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49

Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!
MUZ / Jaarlijstjes 2013!
MUZ / URL 'Indie (Indie Central CXCVIII)

En het pre-lijstjes topic voor 2014 *O*
MUZ / Beste albums van 2014 (pré-jaarlijstjes topic)

Andere interessante topics:
MUZ / De Hypes van 2006
MUZ / CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
Topicreeks: Indie Central

Verder hebben leden van dit topic samen een lijst gemaakt met echte essentiële Indie Central albums, dus ben je nieuw in dit topic en wil je gespreksstof hebben, probeer dan enkele van deze albums!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_143634840
LeGuessWho doet toch wel elk jaar hun best om de meest indrukwekkende line-up te hebben van alle festivals. Mijn hemel zeg...Knap hoor. _O_ *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 17:13:26 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143634857
hier ook maar even spammen dan lend me your underbelly staat zaterdag 20 sept op een gratis event van incubate (tijdens incubate)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 17:15:24 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143634917
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:13 schreef Norrage het volgende:
LeGuessWho doet toch wel elk jaar hun best om de meest indrukwekkende line-up te hebben van alle festivals. Mijn hemel zeg...Knap hoor. _O_ *O*
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind eigenlijk alleen swans, einstürzende neubauten, silver apples en william bassinski op het eerste gezicht echte toppers... (maar ik moet me duidelijk eens wat meer in hedendaagse muziek verdiepen) en daarvan heb ik er 2 al eens gezien.
pi_143634977
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind eigenlijk alleen swans, einstürzende neubauten, silver apples en william bassinski op het eerste gezicht echte toppers... (maar ik moet me duidelijk eens wat meer in hedendaagse muziek verdiepen) en daarvan heb ik er 2 al eens gezien.
Naja, ik heb het ook meer over de originaliteit hiervan, dat ze bovendien een wereldprimeur hebben, en dat een act als Swans zover krijgen hier te lopen cureren. En dat ze toch altijd bijzonder interessante, onbekende en later vaak toch doorbrekende artiesten weten te boeken. :)
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 17:18:36 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143635005
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:17 schreef Norrage het volgende:

[..]

Naja, ik heb het ook meer over de originaliteit hiervan, dat ze bovendien een wereldprimeur hebben, en dat een act als Swans zover krijgen hier te lopen cureren. En dat ze toch altijd bijzonder interessante, onbekende en later vaak toch doorbrekende artiesten weten te boeken. :)
Tja dat doen roadburn en incubate eigenlijk ook jaarlijks :) (en er zijn in het buitenland ook vast festivals waar dat schering en inslag is, SWSX etc)
pi_143635034
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja dat doen roadburn en incubate eigenlijk ook jaarlijks :)
Ja, dat zijn ook wel twee vrij geniale festivals. Zeker Incubate, als je kijkt hoeveel acts daar wel niet staan van een ultieme diversiteit. Roadburn ken ik eigenlijk niet zo goed, maar weet dat het daar ook wel goed zit.
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 17:21:19 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143635092
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:19 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja, dat zijn ook wel twee vrij geniale festivals. Zeker Incubate, als je kijkt hoeveel acts daar wel niet staan van een ultieme diversiteit. Roadburn ken ik eigenlijk niet zo goed, maar weet dat het daar ook wel goed zit.
Dit zijn van die tijden waarvan je later kunt zeggen dat je erbij was, waarop de jeugd dan zegt "waar heb je het over" en "nog nooit van gehoord" en "waarom ben je toen naar bandje x geweest terwijl bandje y zijn beste concert ooit gaf (volgens de 8 man die er waren)"
pi_143635134
Ik mag toch hopen dat de TT niet naar de Islamitische Staat verwijst?
pi_143635246
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik mag toch hopen dat de TT niet naar de Islamitische Staat verwijst?
_O- Dan zou de TT toch echt IS geweest zijn ;) (Indie Staat.....die hebben we trouwens al eens gehad of niet? :D)
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:29:33 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_143635356
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja dat doen roadburn en incubate eigenlijk ook jaarlijks :) (en er zijn in het buitenland ook vast festivals waar dat schering en inslag is, SWSX etc)
Metropolis ook al jaren :)

Best Kept Secret eigenlijk ook wel, naast wat gevestigde namen toch heel veel minder bekende namen. BKS is er alleen nog te kort om te zeggen of bands later ook gaan doorbreken.
pi_143635480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:29 schreef ranja het volgende:

[..]

Metropolis ook al jaren :)

Best Kept Secret eigenlijk ook wel, naast wat gevestigde namen toch heel veel minder bekende namen. BKS is er alleen nog te kort om te zeggen of bands later ook gaan doorbreken.
Ik tel de "kampeer-festivals" gemakshalve even niet mee, dat vind ik toch wel iets anders, eigenlijk. Maar ok, misschien is het bij LGW ook wel veel persoonlijke smaak, maar desalniettemin vind ik dat ze grootse dingen doen en dat al jaren op rij waar niet veel andere festivals aan kunnen tippen.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:42:01 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_143635729
Ik heb niet gekampeerd op BKS en Metropolis is ook maar 1 dag :P

Maar natuurlijk speelt persoonlijke smaak bij.
Bij BKS denk ik van 'eindelijk een festival dat me begrijpt' :)
pi_143639998
Die line-up van Le Guess Who ziet er inderdaad echt tof uit.
Lekker veel Industriële/Drone/Noise achtige acts met Ben Frost, Einsturzende Neubauten , Tim Hecker en mijn persoonlijke favoriet Prurient dat is live volgens mij helemaal met veel noise en dergelijke. Denk alleen niet dat je al die acts achter elkaar wilt zien dat kan alleen maar teveel van het goede zijn.
pi_143641876
Ik wist niet dat deze van Primal Scream was :@

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_143641982
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:18 schreef Moody het volgende:

Ik ook niet. Maar eigenlijk geldt voor alle hits van Primal Scream wel dat ze net zo goed door allemaal verschillende one-hit wonders kunnen zijn gemaakt.
pi_143645742
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar eigenlijk geldt voor alle hits van Primal Scream wel dat ze net zo goed door allemaal verschillende one-hit wonders kunnen zijn gemaakt.
Ik heb hun Greatest Hits maar gedownload, want ik schrok hier wel van. Ik volg ze toch al een tijdje, maar dit nummer kon ik niet plaatsen in hun oeuvre :')
'13 |
'14
pi_143648264
Hoi jongens :)

Ik heb 5 albums uit de OP nog nooit geluisterd :o
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_143648299
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:18 schreef Moody het volgende:

Lekker nummer vind ik dat *O*

Ik ben op dit moment helemaal into Sea of Love. Wist niet dat dat nummer van The National was _O- :@
pi_143648403
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lekker nummer vind ik dat *O*

Ik ben op dit moment helemaal into Sea of Love. Wist niet dat dat nummer van The National was _O- :@
Die komt van het laatste album man :D

Op het eerste gehoor geen hoogvlieger, maar hij groeit snel naar meer luisterbeurten idd ^O^
Ze spelen hem vrijwel nooit live helaas.
'13 |
'14
pi_143648439
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:43 schreef Moody het volgende:

[..]

Die komt van het laatste album man :D

Op het eerste gehoor geen hoogvlieger, maar hij groeit snel naar meer luisterbeurten idd ^O^
Ja ik heb Trouble Will Find Me maar 1x geluisterd voordat ik ze weer live ging zien :')

Speelden hem zaterdag trouwens gewoon, dat was echt naast Squalor Victoria het nummer wat me het meest bijbleef, zelfs voor mijn vijf favorieten
pi_143648512
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja ik heb Trouble Will Find Me maar 1x geluisterd voordat ik ze weer live ging zien :')
I Need My Girl is live machtig mooi.
Conversation 16 blijft mijn favoriet denk ik _O_
'13 |
'14
pi_143648586
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:45 schreef Moody het volgende:

[..]

I Need My Girl is live machtig mooi.
Conversation 16 blijft mijn favoriet denk ik _O_
Conversation 16 ;( ;( ;(

Van de nummers die ik live verwacht Mr November, Fake Empire en England hier.
pi_143648599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Speelden hem zaterdag trouwens gewoon, dat was echt naast Squalor Victoria het nummer wat me het meest bijbleef, zelfs voor mijn vijf favorieten
Oja, op Pukkelpop speelden ze 'm ook :')

http://www.setlist.fm/set(...)belgium-bcec59a.html
'13 |
'14
pi_143648600
Heb je Slowdive trouwens gezien op Pukkelpop? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties