Afgaande op de blogs was dit eind juni begin juli en zo te zien zijn ze al weer terug.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:32 schreef Individual het volgende:
Waar ben je nu? Wat is het plan voor de eilanden? Welke eilanden?
Ik ben er nooit heen gevaren, altijd gevlogen, maar heb in Jersey gewoond en er wonen veel kapiteins (en piloten) op de eilandjes.
Ook tussen Jersey en Guernsey vloog ik.
Het zijn fantastische eilanden.
Ik ben nu alweer een jaar terug. Het zijn prachtige eilanden om te zien. Heel spectaculair!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:32 schreef Individual het volgende:
Waar ben je nu? Wat is het plan voor de eilanden? Welke eilanden?
Ik ben er nooit heen gevaren, altijd gevlogen, maar heb in Jersey gewoond en er wonen veel kapiteins (en piloten) op de eilandjes.
Ook tussen Jersey en Guernsey vloog ik.
Het zijn fantastische eilanden.
Thanks!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Tof! Een verslag van een reis met zeiljacht kan ik me niet herinneren in TRV.
De overige delen mag je natuurlijk ook hier neerzetten.
Ja hoor, zodra ik tijd kan vinden om nog wat extra foto's uit te zoeken komt de restquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:34 schreef qltel het volgende:
Leuk, komen de overige delen ook hier?
De blogs van de eilanden zelf ben ik natuurlijk het meeste in geïnteresseerd.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:39 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ik ben nu alweer een jaar terug. Het zijn prachtige eilanden om te zien. Heel spectaculair!
De reis was 10 weken, van waar we ongeveer een week op de eilanden zelf hebben gezeten. We zijn nog niet zo ervaren, dus we gingen wel elke nacht de haven in, dan ga je dus niet zo snel.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:46 schreef Individual het volgende:
[..]
De blogs van de eilanden zelf ben ik natuurlijk het meeste in geïnteresseerd.
Ik hoop dat je niet vast bent blijven zitten in het ruim 11m eb en vloedverschil.
Hoe lang heeft de hele reis geduurd en hoe lang op de eilanden zelf?
Wow, gaaf! Zie m rennenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:20 schreef Individual het volgende:
Die ruim 11m wordt nog meer tijdens een springvloed.
Dit is een foto van St Aubin's Bay tijdens een springvloed. De golven slaan tegen de kustmuren terwijl met laagtij het strand ruim 300m breed is.
[ afbeelding ]
2012-13 is er heel wat sneeuw gevallen, maar dat was het ergste in 30 jaar. Door de ligging in het kanaal zitten ze midden in de warme stroom dus weinig sneeuw en dus palmbomen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:23 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Wow, gaaf! Zie m rennenDie eilanden variëren nogal in grootte inderdaad...
Hoe is het daar in de winter btw? Ze strooien daar nogal enthousiast rond met palmbomen en zo.. maar ik denk niet dat het daar in de winter nou heel zacht is, of toch wel?
ja klopt. Toen we er waren werden we volgespamd met foldertjes over juwelenmakers en een bestel service die kreeft aan je boot leverdequote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:32 schreef Individual het volgende:
Jersey is trouwens ook het 6e rijkste land ter wereld en dat merk je wel.
Maak je geen zorgen we blijven zo veel mogelijk uit de buurt. En we weten dat deze boten een dode hoek van tig kilometer hebben. Onze volgende aanschaf gaat waarschijnlijk AIS zijn, daarmee kunnen we 90% van de scheepvaart al zien aan komen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:20 schreef Eris het volgende:
Omdat je toch al thuis bent heeft het geen nut...
Maar zorg dat je alstublieft weg bij die grote zeeschepen. Het geregeld een klein *** zeilbootje vlak voor mijn boeg. En ik / zee schip waar ik op vaar stopt echt niet voor zijn *** bootje en andere schepen ook niet waarschijnlijk.
Maar alleen maar naar de kanaal eilanden of verder lands de engelse kust/franse kust.
Cape Gris nez en de Engelse kalk kusten zijn ook zooooo mooi![]()
![]()
En anders heb je nog verschillende leuke stadjes en plaatsen. St Malo en ga zo maar door.
Maar niet 500 meter van Jersey, het meest zuidelijke punt van waar wij geweest zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 02:51 schreef Eris het volgende:
Niet naar st Malo geweest ligt op 500 meter afstand van de kanaal eilanden. Oké iets meer maar dan nog je hebt wat gemist... Leuk stadje namelijk.
En een tussen stop zeker waard.
Hebben jullie ook geen plee aan boord?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:24 schreef Noordsestern het volgende:
Voor de volledigheid: wij zijn echt niet de eersten die zo'n avontuur zijn aan gegaan. In 2001 zijn er mensen naar de Azoren gezeild in het zelfde type bootje dat wij hebben, maar dan zonder motor!![]()
http://www.euroszeilen.utwente.nl/azoren/
Onze wc faciliteitenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hebben jullie ook geen plee aan boord?![]()
* DonJames ziet snel af van zijn droom om naar Tahiti te zeilen
Wat heeft een mens nog meer nodig dan een emmer en rol wc papier... Ohh ja en vergeet natuurlijk de alcohol niet....quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:48 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Onze wc faciliteiten
[ afbeelding ]
100k? Je kan ook overdrijven voor 30k is er ook zat te vinden. Alhoewel een douche wel lastig wordt voor dat geld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:48 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Onze wc faciliteiten
[ afbeelding ]
Overigens hebben grotere zeilboten (het soort dat gebruikelijk is voor lange oversteken) wel een wc, douche en andere faciliteiten..Maar voor je zoiets in je bezit hebt ben je 100k verder, en dat lukt ons als studentjes (en net studentje af) nog niet.
Daarom doen we het zo. Hoeven we niet te wachten tot we 50 zijn en een huis vrij hebben (met een beetje pech heb je de eerste gezondheidsproblemen dan al te pakken)
Ik begin steeds meer verslingerd te raken aan zeilen met deze kleine boot! No-nonsese op vakantie, lekker zeilen. Het is denk ik vergelijkbaar met de lol van backpacken![]()
Kan ook heel mooi zijn, maar onze boot heeft 0 isolatie..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:08 schreef Eris het volgende:
Zweden / Baltische zee. Heen reis langs de wadden naar de Elbe zeilen. Moteren door het Kieler kanaal en daarna via Kiel -> Denemarken -> Zuid zweden -> langs de kust via alle eilandjes zo naar het noorden toe. Mooi vaar gebied en zeker in de zomer goed weer.
In de winter moet je er uiteraard niet zijn...
Klopt, maar de doorsnee boot waar grote reizen mee gemaakt worden is vaak wel zo duur. Dat het goedkoper kan, daar zijn we zelf het levende bewijs van.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
100k? Je kan ook overdrijven voor 30k is er ook zat te vinden. Alhoewel een douche wel lastig wordt voor dat geld.
Even gezocht.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:.
Jammer dat er zo weinig foto's van de boot zelf zijn.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:06 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Klopt, maar de doorsnee boot waar grote reizen mee gemaakt worden is vaak wel zo duur. Dat het goedkoper kan, daar zijn we zelf het levende bewijs van.
[..]
Even gezocht.![]()
[ link | afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de zomer juni juli augustus september is het ook 20/25 graden. Het was er vorige week zelfs wamer dan in Nederland. Winter er uiteraard weg wezen.... Ijs en kou.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:05 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Kan ook heel mooi zijn, maar onze boot heeft 0 isolatie..
Ja, het is de ultieme relatietest. Af en toe vind ik het bijzonder dat ik mijn vriend zo ver gekregen heb. Maar hij vond het prachtig. We krijgen ook heel veel toffe reacties.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]![]()
Jullie bootje is dan weer het bijna echt minimale wat je nodig hebt. Het belangrijkste is de bemanning. Als ik dit met mijn vriendin zou gaan doen wordt het echt niks. Op een 28 voeter op de loosdrechtse plassen was af en toe al een beproeving.
De boot is speciaal voor het zeezeilen gebouwd door de studentenvereniging die ook in het artikel genoemd werd. Ontworpen door een hoogleraar werktuigbouwkunde die tevens een tijdje rector van de universiteit was. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wiebe_Draijer_%28politicus%29quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:26 schreef DonJames het volgende:
Het is inderdaad maar een klein bootjewel leuk hoor Dat zo'n dobbertje zeewaardig is..
Thanksquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:30 schreef karton2 het volgende:
Wat een ontzettend toffe reis. Ik ben jaloers
Mijn vriendin meekrijgen is het punt niet, het uit frustratie halverwege niet overboord gooien zal het probleem worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:37 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ja, het is de ultieme relatietest. Af en toe vind ik het bijzonder dat ik mijn vriend zo ver gekregen heb. Maar hij vond het prachtig. We krijgen ook heel veel toffe reacties.
[..]
De boot is speciaal voor het zeezeilen gebouwd door de studentenvereniging die ook in het artikel genoemd werd. Ontworpen door een hoogleraar werktuigbouwkunde die tevens een tijdje rector van de universiteit was. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wiebe_Draijer_%28politicus%29
Hij is echt over-engineered, aan alles is gedacht. Zo ontdekten we laats dat een vaag blokje aan een stuk staaldraad dat onze mast overeind hield eigenlijk een isolator was. Die isoleerde dat stuk draad, waardoor je het als antenne kan gebruiken voor een middengolfzender (radio voor als je echt ver op zee bent).
Het dobbertje weegt maar liefst 2,3 ton. Dat is echt heel veel voor zo'n klein bootje.
Ja, je moet 'goed' kunnen ruziemaken denk ik ook. Dingen op een goede manier uit praten, de ander in zijn waarde laten ook als is hij het oneens met je. Want je kan niet om de ander heen als je boos bent.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:53 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Mijn vriendin meekrijgen is het punt niet, het uit frustratie halverwege niet overboord gooien zal het probleem worden.
picture this. Windkracht 5 a 6 op de loosdrechtse plassen. Even een lekker rondje zeilen met mijn fellowship 28. Heerlijk stabiel jacht en prima vanuit de kuip alleen te zeilen. Na 1 rondje belt ze op en wil ze mee varen. Prima stuur naar de haven wat direct aan de plas ligt. Boot is heerlijk loefgierig. Gooi hem vlakbij de de haven met de neus in de wind om de zeilen te laten zakken en de motor te starten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:02 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ja, je moet 'goed' kunnen ruziemaken denk ik ook. Dingen op een goede manier uit praten, de ander in zijn waarde laten ook als is hij het oneens met je. Want je kan niet om de ander heen als je boos bent.
Nee, alleen aan de onderkant van het eiland. Droogvallen is wat lastig voor ons aangezien er een grote kiel onder zit. het kan wel maar dan ben je de hele tijd de boot aan het managen, niet mijn idee van relaxt een plekje bezoeken..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:41 schreef Individual het volgende:
Ben het hele eiland rond geweest?
Aanleggen op zeil dat is redelijk baas. Je wil niet weten hoeveel er dan gewoon maar de kustwacht bellen, als hun motor uit valt.quote:
Toch wat tijd over , dus zal zo dadelijk even postenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:14 schreef Individual het volgende:
wanneer komt het volgende deel uit?
Ik wilde wel een boel foto's posten in dit topic, maar ik laat het aan jou.
Serieus, is daar een ongeluk mee gebeurd? !quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:39 schreef Individual het volgende:
Nog last gehad van mist? Tijdens mist voer die grote boot over een klein bootje heen.
[ afbeelding ]
Die grote boot heb ik 1x genomen naar Guernsey, maar duurde 4 uur incl inchecken. Vliegen was 20 minuten en met in- en uitchecken was het 45 min.
Ben benieuwd naar jullie Jersey ervaring.
British ferry captain crashed into fishing boat and killed skipper ‘because crew were chatting about Halle Berry as Catwoman’quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:44 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Serieus, is daar een ongeluk mee gebeurd? !![]()
We zijn die monsters best vaak tegen gekomen. We wisten waar/hoe ze varen, dus ik denk dat we redelijk safe zaten. Maar we hebben wel eens gehad dat er mist op kwam en dat we er een langs hoorden varen..
Ja, ze zijn heel snel. Wij hebben nog het geluk dat we zeilen, dan hoor je ze altijd aan komen, ook in de mist. Maar die Franse vissersboot kan hem niet horen, want die heeft zijn motor aan (tenzij ze aan het vissen waren).quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:54 schreef Individual het volgende:
[..]
British ferry captain crashed into fishing boat and killed skipper ‘because crew were chatting about Halle Berry as Catwoman’
Het is ook een monsterlijk grote snelle boot.
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat je ook zeilde! Heftig zeg, wat jullie allemaal hebben mee gemaakt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:09 schreef Spanky78 het volgende:
De fast ferry vanuit cherbourg...
Maarehm, lijkt me toch niet zo gek om in ieder geval een epirb, reddingsvlotje, en radar te hebben als je dergelijke tochten maakt...Ik neem aan dat jullie dat wel hadden? Ik zou niet perse voor een ais gaan alswel een radar. Niet alle schepen hebben tenslotte nog ais...
Wel stoere reis hoor! Maar zelf gaan we de zee op met allerlei dubbel uitgevoerd spul. Dit omdat meerdere bemanningsleden al wel eens schipbreuk hebben geleden. Daarbij is ook iemand omgekomen.
Maar inderdaad mooi stukje Frankrijk en met goed weer erg leuk.
En uiteraard kun je de boot nog een beetje aanpassen.
Omdat mist en zwaar weer kozen wij in eerste instantie voor dagtochtjes. Met een window van 12 uur zeilen kun je daar nog wel omheen plannen. En we hadden ook ruim de tijd, dus we 'moesten' niet weg als het weer ons eigenlijk niet aanstond.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:55 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zeil niet, maar vertoef regelmatig op de noordzee![]()
Het is prachtig, maar ook verraderlijk gevaarlijk die zee. Heeft een enorme aantrekkingskracht een lijkt zo vredig.... Totdat...
Ja, daar zijn wij ook langs gekomen. Maar wij hebben niet zulke mooie foto's. Gaat wat lastiger vanuit een bewegende boot..quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:21 schreef Individual het volgende:
Vanaf Sark naar de zuidkust kom je natuurlijk langs Corbiere, het getijdeneiland.
Ja. Veel te dure jachthaven was dat. Wel mooi, maar we hadden net zo goed een hotel kunnen boeken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:13 schreef Individual het volgende:
Hebben jullie in de (hoofd)jachthaven van St Helier gelegen?
Ja, wij waren tijdens de reis zo'n beetje de jongste zeilers. Alle andere zeilers waren ouder dan ons (en hadden grotere boten).quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:00 schreef LesStroud het volgende:
Vind het wel bijzonder om te lezen. Weer eens wat anders dan backpacken of een camperreis.![]()
Maar sowieso weinig zeilers hier op het forum. Zeilen is (gemiddeld gezien) toch vooral iets voor oudere mensen..
Op beide eilanden zijn we niet heel lang gebleven. We hadden maar een weekje de tijd, helaas. Op Jersey hebben we een rondrit met de bus gemaakt en hebben we de bouwwerken uit de Tweede Wereld oorlog bezocht. Ook zijn we naar Portelet bay geweest. En natuurlijk een nacht voor anker in Beauport bay.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:23 schreef Individual het volgende:
Wat hebben jullie op Jersey en Guernsey zelf gezien en gedaan?
Bijna 1000 jaar aan Britten daar die zich druk verdedigde tegen de Fransen waarvoor er vele verdedigingswerken werden gebouwd over honderden jaren. Een van die werken waren de ruim 20 Martello towers en ik woonde bij de eerste (First Tower).quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:45 schreef Noordsestern het volgende:
Volgens mij was het altijd vechten daar, op die Kanaaleilanden.![]()
Havre des Pas zwembad ten oosten van St Helier?quote:Ook een Victoriaanse Tidal Pool bezocht. Dat was heel gaaf (maar ik heb een beetje een rare zwembadkick). Het was een soort infinity pool, maar dan in de rotsen uit gehakt en uit de Victoriaanse tijd. Dat alles werd als gratis gemeentezwembad gebruikt. Beetje chillen , lekkere fish and chips gehad daar.
Nee, daar wilden we wel heen maar die hebben we niet gezien. Mooi zeg!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:20 schreef Individual het volgende:
Havre des Pas zwembad ten oosten van St Helier?
[ afbeelding ]
Ja, inderdaad! Met een boot kun, je heel romantisch, op de mooiste plekjes voor anker. Plekjes waar je anders nooit kan of mag komen. Waarschijnlijk word je meteen op de bon geslingerd als je een tentje op zet aan het strand van Beauport Bay.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:26 schreef Spanky78 het volgende:
Het is gewoon een heel mooi gebied en de zee is prachtig. Per schip zie je e wereld vanaf de andere kant![]()
Op het moment zijn er best veel goede tweedehands boten te koop. En de jachthavens krijgen ook minder klantjes, want de zeilsport vergrijst. Ik denk dat er nog wel een gelegenheid komt om een goeie deal af te sluiten dus.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:26 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben nog aan het sparen voor een schip. Maarja, je kent het spreekwoord : koop een boot, werk je dood. Ik heb een uitstekende baan, maar het is een enorme kostenpost als je een klein beetje leuke ligplaats wilt... En onderhoud... Hoop klusjes.... Paar jaar nog...
Wij liggen voor 550 per zomerseizoen aan het IJsselmeer. Helaas achter de sluis, en in een uithoek. Wel zwembad en sauna erbijquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:55 schreef Spanky78 het volgende:
Yup, i know, wacht af en er komt wel een goede deal voorbij.
Geen geld. Hier heb je het snel over 2500...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:33 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Wij liggen voor 550 per zomerseizoen aan het IJsselmeer. Helaas achter de sluis, en in een uithoek. Wel zwembad en sauna erbij
Het westen? Dat zal wat duurder zijn, ja.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Geen geld. Hier heb je het snel over 2500...
Zeker.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:43 schreef Cat22 het volgende:
Mooi verslag en prachtige plaatjes!
Volgende week ga ik een paar dagen op pad met 7.60 meter.
Een moterboot wel te verstaan, en voor het eerst van mijn leven.Daarom wat vaarles erbij geboekt en we blijven veilig op de friese binnenmeren. Maar wat zou ik het gaaf vinden zo'n reis te maken als deze! Helaas zal mijn aanleg voor zeeziekte daar niet blij mee zijn, maar een mens kan altijd dromen, nietwaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien ooitquote:Op donderdag 18 september 2014 12:23 schreef fathank het volgende:
Ik las in eerste instantie "Kanarische Eilanden".
Nu verder lezen
Nee. In Nederland niet tenminste. Is het je eigen verantwoordelijkheid om te bepalen of het vertrouwd is om te zeilen op zee of niet. In Griekenland en Turkije moet je wel een papiertje kunnen overleggen.quote:Op donderdag 18 september 2014 17:17 schreef Individual het volgende:
Heb je trouwens een speciaal vaarbewijs nodig voor zeezeilen?
St Aubin
En terecht. Laat de ambtenaren er maar niet achter komen, straks willen ze dat ook weer helemaal dichtstoppen met regeltjesquote:Op donderdag 18 september 2014 17:47 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Nee. In Nederland niet tenminste. Is het je eigen verantwoordelijkheid om te bepalen of het vertrouwd is om te zeilen op zee of niet. I
Ja, dat is op zee anders dan op het land. Op zee moet je zélf nadenken.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:53 schreef LesStroud het volgende:
[..]
En terecht. Laat de ambtenaren er maar niet achter komen, straks willen ze dat ook weer helemaal dichtstoppen met regeltjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je!quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:56 schreef polariteit het volgende:
Erg leuke verslagen, leuk om te lezen!![]()
![]()
![]()
Ik krijg spontaan zin om naar deze delen van Frankrijk te reizen door je verslag. Alleen wel met de autoNooit verwacht dat het er zo leuk uit kon zien zo relatief dichtbij
Kustquote:Op zondag 26 oktober 2014 17:25 schreef Noordsestern het volgende:
Als je daar toch bent, is het de moeite waard om ook een van de de Kanaaleilanden te bezoeken. Dat ziet er weer heel anders uit dan de kust in Noord-Frankrijk. Geen witte kliffen, maar woeste rotsen met lieflijke baaitjes. En ook weer palmbomen.
Je bent best trots op je voormalige woonplaatsquote:Op maandag 27 oktober 2014 11:19 schreef Individual het volgende:
Het is niet alleen mooi, maar heeft ook een heel interessante geschiedenis en cultuur.
Dat heb ik ook met plaatsen waar ik zelfs nog nooit heb gewoond en soms heb ik het niet met plaatsen waar ik wel heb gewoond.quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:52 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Je bent best trots op je voormalige woonplaats
Ja, het ene land voelt meer thuis dan het andere. Om de een of andere reden heb ik een band met Turkije, ben ook in Marokko geweest, maar daar heb ik veel minder mee...quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met plaatsen waar ik zelfs nog nooit heb gewoond en soms heb ik het niet met plaatsen waar ik wel heb gewoond.
Waanzinnig filmpje, zeg! Wordt vast een mooie vakantiequote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:23 schreef Hyperdude het volgende:
Leuk die Kanaaleilanden. Ook leuk zeilen/ankeren met dat enorme verval daaro, en jullie kleine bootje.![]()
Ga zelf dit jaar(landratmode) naar oostkust USA/Canada oa. naar Bay of Fundy. hebben ze ook getijden.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:37 schreef Individual het volgende:
Op de vloedgolf van een tidal wave in een riviermond kan je zelfs surfen.
Heb je leuke filmpje op mijn fb pagina gedeeldquote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:23 schreef Hyperdude het volgende:
Leuk die Kanaaleilanden. Ook leuk zeilen/ankeren met dat enorme verval daaro, en jullie kleine bootje.![]()
Ga zelf dit jaar(landratmode) naar oostkust USA/Canada oa. naar Bay of Fundy. hebben ze ook getijden.
Ik wil 'm wel liken.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:49 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Heb je leuke filmpje op mijn fb pagina gedeeld![]()
https://www.facebook.com/(...)ing/1553005671603021
(als je mijn pagina liked word je op de hoogte gehouden over hoe dit avontuur verder gaat)
Je kunt je ook nog op het blog zelf abonneren, als je daar zin in hebt, tenminstequote:Op woensdag 21 januari 2015 17:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik wil 'm wel liken.
Maar geen FB, LI oid. hiero.
Ja, dat leek me vroeger ook heel gaaf. Maar nu lijkt het me leuker op klein te blijven zeilen, en dan ruige bestemmingen aan te doen..quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:41 schreef SeLang het volgende:
Je kunt je met zoiets ook steeds verder ontwikkelen kwa ervaring en op termijn als je (veel) meer geld hebt zelfs de hele wereld rond zeilen als ultiem doel.
Klein is ook leuk vind ik. Toffe dingen doen met eenvoudige middelen en een beperkt budget, dat is ook mijn filosofie.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:43 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ja, dat leek me vroeger ook heel gaaf. Maar nu lijkt het me leuker op klein te blijven zeilen, en dan ruige bestemmingen aan te doen..
Dankquote:Op woensdag 17 juni 2015 11:19 schreef UIO_AMS het volgende:
Weer bijgelezen. Toffe manier van reizen toch wel.
Wat is dat?quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:30 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
(onderweg deze meneer gezien)
[ afbeelding ]
Een walvis. We weten niet precies wat voor soort, waarschijnlijk een dwergvinvis. Maar dat van die grotere boot schoot ook even door ons hoofd. Gelukkig had ie geen kwaaie bedoelingen.quote:
quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:53 schreef Noordsestern het volgende:
En weer een deeltje van mijn verslag over onze reis naar de Kanaaleilanden. We komen steeds dichter bij huis, maar het is niet altijd een even makkelijke terugreis.. (een eerste ervaring met windkracht 7..)
[ afbeelding ]
http://keepitsimplesailin(...)ilanden-deel_30.html
Ook geweest? Wat leukquote:Op woensdag 22 juli 2015 10:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Weer een mooi verhaaltje!
Doet mij ook weer terugdenken aan m'n zeiltocht naar Calais, Boulogne en Dieppe vorig jaar!
Ja, echt zoooo cool!quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:51 schreef jdel het volgende:
Dat is wel gaaf! Je eigen artikel nu in een tijdschrift!
Voor dit jaar zijn de plannen nog niet heel concreet, al hoop ik wel weer op een avontuur dat verder gaat dan Nederland. Volgend jaar staat er wel iets groots op de planning: Een iets langere trip richting Noorwegenquote:Op maandag 18 januari 2016 10:52 schreef Cat22 het volgende:
Bijgelezen. Wat een mooie reizen maken jullie![]()
Staat er voor dit jaar alweer wat de planning?
Extra verstaging hadden we niet. Daar zouden we een val voor kunnen gebruiken (een touw om de zeilen mee te hijsen) Wel hebben we een eventueel noodroer bij ons.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 07:48 schreef the85mc het volgende:
Wat ik me nou afvraag he, hebben jullie nou ook veel reservespullen bij je? Zoals verstaging en gereedschappen etc? En wat als je roer afbreekt? Hebben jullie beetje degelijke zeiltraining gehad?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel mooi dat jullie dit doen maar ik kan niet goed inschatten of dit goed komt als er iets onverwachts gebeurt.
Ik heb zelf ook veel gezeild, wedstrijden met een kleine zeilboot (<7m) op noordzee en Atlantische oceaan. En ik heb echt respect voor de kracht van de zee. Als je materiaalpech krijgt en je hebt geen reservespullen ben je echt aan de goden overgeleverd.
En ik heb tijdens races al rare dingen meegemaakt, alles kan kapot aan een boot heb ik ontdekt
Ik weet wat een val isquote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:18 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Extra verstaging hadden we niet. Daar zouden we een val voor kunnen gebruiken (een touw om de zeilen mee te hijsen) Wel hebben we een eventueel noodroer bij ons.
Heel veel dingen gaan kapot onderweg (ook op het water, tijdens de meest onhandige momenten) en moet je zelf repareren, maar omdat we vrijwel iedere dag weer de haven in gingen waren we nooit voor heel lang op onszelf aangewezen.
Inmiddels hebben we ook al een paar meerdaagse tochten gemaakt (staat een artikeltje over in de vakantiespecial van de Zeilen van vorige maand) en dat is toch wel hele andere koek. Nu nemen we ook veel meer reserve spullen mee.
Maar racen op de Atlantic? Gaaf!
Jij wel, maar geïnteresseerde meelezers niet.quote:
Zwaar weer hebben we meerdere malen gehad. Lessen ook, maar we zijn natuurlijk nooit uitgeleerd.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:51 schreef the85mc het volgende:
Ja ik zou zeggen neem een paar lessen, en ga ook eens het water op voor een dag in zware omstandigheden. Zodat het echt een routine wordt in geval van nood.
Lifeline? Altijd. Alleen bij windkracht 1 en 2 niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:51 schreef the85mc het volgende:
Gebruiken jullie trouwens een lifeline aan boord? Of kunnen jullie beide de man-over-boord manoeuvre wel dromen en uitvoeren? Dat soort dingen moet je echt kennen voor je op zee komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |