abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2016 @ 09:23:25 #151
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_159195551
Aan al het goede komt een eind: Het laatste deel van het Kanaaleilanden-verslag! http://keepitsimplesailin(...)anden-deel.html#more

pi_159196818
Bijgelezen. Wat een mooie reizen maken jullie ^O^

Staat er voor dit jaar alweer wat de planning?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 18 januari 2016 @ 10:58:04 #153
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_159196920
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:52 schreef Cat22 het volgende:
Bijgelezen. Wat een mooie reizen maken jullie ^O^

Staat er voor dit jaar alweer wat de planning?
Voor dit jaar zijn de plannen nog niet heel concreet, al hoop ik wel weer op een avontuur dat verder gaat dan Nederland. Volgend jaar staat er wel iets groots op de planning: Een iets langere trip richting Noorwegen ^O^

http://keepitsimplesailing.blogspot.nl/2016/01/groei.html
pi_159196951
Oeh, nice!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 18 januari 2016 @ 11:00:35 #155
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_159299398
Wat ik me nou afvraag he, hebben jullie nou ook veel reservespullen bij je? Zoals verstaging en gereedschappen etc? En wat als je roer afbreekt? Hebben jullie beetje degelijke zeiltraining gehad?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel mooi dat jullie dit doen maar ik kan niet goed inschatten of dit goed komt als er iets onverwachts gebeurt.

Ik heb zelf ook veel gezeild, wedstrijden met een kleine zeilboot (<7m) op noordzee en Atlantische oceaan. En ik heb echt respect voor de kracht van de zee. Als je materiaalpech krijgt en je hebt geen reservespullen ben je echt aan de goden overgeleverd.
En ik heb tijdens races al rare dingen meegemaakt, alles kan kapot aan een boot heb ik ontdekt :P
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:18:34 #157
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_159300026
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:48 schreef the85mc het volgende:
Wat ik me nou afvraag he, hebben jullie nou ook veel reservespullen bij je? Zoals verstaging en gereedschappen etc? En wat als je roer afbreekt? Hebben jullie beetje degelijke zeiltraining gehad?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel mooi dat jullie dit doen maar ik kan niet goed inschatten of dit goed komt als er iets onverwachts gebeurt.

Ik heb zelf ook veel gezeild, wedstrijden met een kleine zeilboot (<7m) op noordzee en Atlantische oceaan. En ik heb echt respect voor de kracht van de zee. Als je materiaalpech krijgt en je hebt geen reservespullen ben je echt aan de goden overgeleverd.
En ik heb tijdens races al rare dingen meegemaakt, alles kan kapot aan een boot heb ik ontdekt :P
Extra verstaging hadden we niet. Daar zouden we een val voor kunnen gebruiken (een touw om de zeilen mee te hijsen) Wel hebben we een eventueel noodroer bij ons.

Heel veel dingen gaan kapot onderweg (ook op het water, tijdens de meest onhandige momenten) en moet je zelf repareren, maar omdat we vrijwel iedere dag weer de haven in gingen waren we nooit voor heel lang op onszelf aangewezen.

Inmiddels hebben we ook al een paar meerdaagse tochten gemaakt (staat een artikeltje over in de vakantiespecial van de Zeilen van vorige maand) en dat is toch wel hele andere koek. Nu nemen we ook veel meer reserve spullen mee.

Maar racen op de Atlantic? Gaaf! :)
pi_159301261
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:18 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Extra verstaging hadden we niet. Daar zouden we een val voor kunnen gebruiken (een touw om de zeilen mee te hijsen) Wel hebben we een eventueel noodroer bij ons.

Heel veel dingen gaan kapot onderweg (ook op het water, tijdens de meest onhandige momenten) en moet je zelf repareren, maar omdat we vrijwel iedere dag weer de haven in gingen waren we nooit voor heel lang op onszelf aangewezen.

Inmiddels hebben we ook al een paar meerdaagse tochten gemaakt (staat een artikeltje over in de vakantiespecial van de Zeilen van vorige maand) en dat is toch wel hele andere koek. Nu nemen we ook veel meer reserve spullen mee.

Maar racen op de Atlantic? Gaaf! :)
Ik weet wat een val is ;)

Ja ik zou zeggen neem een paar lessen, en ga ook eens het water op voor een dag in zware omstandigheden. Zodat het echt een routine wordt in geval van nood. Is misschien niet het leukst maar sommige dingen moet je echt op routine kunnen doen.
Ik was trimmer aan boord en natuurlijk zoek je de grens op tijdens races. En er gebeuren altijd onverwachte dingen. Mijn stuurvrouw raakte tijdens een downwind rak iets uit balans net toen we gijpten. Ze kreeg vol de giek in haar nek. Bijna overboord maar ze kon niks meer, dus ineens veranderen je rollen aan boord. Dat soort dingen gebeuren, zelfs als je er jaren op traint. En alles gaat een keer kapot, van backstag tot blok van grootschoot. Zit je ineens direct met de grootschoot in de hand.. En kapot roer, van alles. Maar met de balans van je zeilen kun je ook sturen en zeilen zonder roer bijvoorbeeld.

Gebruiken jullie trouwens een lifeline aan boord? Of kunnen jullie beide de man-over-boord manoeuvre wel dromen en uitvoeren? Dat soort dingen moet je echt kennen voor je op zee komt.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:25:29 #159
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_159304071
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:51 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik weet wat een val is ;)

Jij wel, maar geïnteresseerde meelezers niet. ;)

quote:

Ja ik zou zeggen neem een paar lessen, en ga ook eens het water op voor een dag in zware omstandigheden. Zodat het echt een routine wordt in geval van nood.
Zwaar weer hebben we meerdere malen gehad. Lessen ook, maar we zijn natuurlijk nooit uitgeleerd.

quote:

Gebruiken jullie trouwens een lifeline aan boord? Of kunnen jullie beide de man-over-boord manoeuvre wel dromen en uitvoeren? Dat soort dingen moet je echt kennen voor je op zee komt.
Lifeline? Altijd. Alleen bij windkracht 1 en 2 niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')