En terecht. Laat de ambtenaren er maar niet achter komen, straks willen ze dat ook weer helemaal dichtstoppen met regeltjesquote:Op donderdag 18 september 2014 17:47 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Nee. In Nederland niet tenminste. Is het je eigen verantwoordelijkheid om te bepalen of het vertrouwd is om te zeilen op zee of niet. I
Ja, dat is op zee anders dan op het land. Op zee moet je zélf nadenken.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:53 schreef LesStroud het volgende:
[..]
En terecht. Laat de ambtenaren er maar niet achter komen, straks willen ze dat ook weer helemaal dichtstoppen met regeltjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je!quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:56 schreef polariteit het volgende:
Erg leuke verslagen, leuk om te lezen!![]()
![]()
![]()
Ik krijg spontaan zin om naar deze delen van Frankrijk te reizen door je verslag. Alleen wel met de autoNooit verwacht dat het er zo leuk uit kon zien zo relatief dichtbij
Kustquote:Op zondag 26 oktober 2014 17:25 schreef Noordsestern het volgende:
Als je daar toch bent, is het de moeite waard om ook een van de de Kanaaleilanden te bezoeken. Dat ziet er weer heel anders uit dan de kust in Noord-Frankrijk. Geen witte kliffen, maar woeste rotsen met lieflijke baaitjes. En ook weer palmbomen.
Je bent best trots op je voormalige woonplaatsquote:Op maandag 27 oktober 2014 11:19 schreef Individual het volgende:
Het is niet alleen mooi, maar heeft ook een heel interessante geschiedenis en cultuur.
Dat heb ik ook met plaatsen waar ik zelfs nog nooit heb gewoond en soms heb ik het niet met plaatsen waar ik wel heb gewoond.quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:52 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Je bent best trots op je voormalige woonplaats
Ja, het ene land voelt meer thuis dan het andere. Om de een of andere reden heb ik een band met Turkije, ben ook in Marokko geweest, maar daar heb ik veel minder mee...quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met plaatsen waar ik zelfs nog nooit heb gewoond en soms heb ik het niet met plaatsen waar ik wel heb gewoond.
Waanzinnig filmpje, zeg! Wordt vast een mooie vakantiequote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:23 schreef Hyperdude het volgende:
Leuk die Kanaaleilanden. Ook leuk zeilen/ankeren met dat enorme verval daaro, en jullie kleine bootje.![]()
Ga zelf dit jaar(landratmode) naar oostkust USA/Canada oa. naar Bay of Fundy. hebben ze ook getijden.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:37 schreef Individual het volgende:
Op de vloedgolf van een tidal wave in een riviermond kan je zelfs surfen.
Heb je leuke filmpje op mijn fb pagina gedeeldquote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:23 schreef Hyperdude het volgende:
Leuk die Kanaaleilanden. Ook leuk zeilen/ankeren met dat enorme verval daaro, en jullie kleine bootje.![]()
Ga zelf dit jaar(landratmode) naar oostkust USA/Canada oa. naar Bay of Fundy. hebben ze ook getijden.
Ik wil 'm wel liken.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:49 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Heb je leuke filmpje op mijn fb pagina gedeeld![]()
https://www.facebook.com/(...)ing/1553005671603021
(als je mijn pagina liked word je op de hoogte gehouden over hoe dit avontuur verder gaat)
Je kunt je ook nog op het blog zelf abonneren, als je daar zin in hebt, tenminstequote:Op woensdag 21 januari 2015 17:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik wil 'm wel liken.
Maar geen FB, LI oid. hiero.
Ja, dat leek me vroeger ook heel gaaf. Maar nu lijkt het me leuker op klein te blijven zeilen, en dan ruige bestemmingen aan te doen..quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:41 schreef SeLang het volgende:
Je kunt je met zoiets ook steeds verder ontwikkelen kwa ervaring en op termijn als je (veel) meer geld hebt zelfs de hele wereld rond zeilen als ultiem doel.
Klein is ook leuk vind ik. Toffe dingen doen met eenvoudige middelen en een beperkt budget, dat is ook mijn filosofie.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:43 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ja, dat leek me vroeger ook heel gaaf. Maar nu lijkt het me leuker op klein te blijven zeilen, en dan ruige bestemmingen aan te doen..
Dankquote:Op woensdag 17 juni 2015 11:19 schreef UIO_AMS het volgende:
Weer bijgelezen. Toffe manier van reizen toch wel.
Wat is dat?quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:30 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
(onderweg deze meneer gezien)
[ afbeelding ]
Een walvis. We weten niet precies wat voor soort, waarschijnlijk een dwergvinvis. Maar dat van die grotere boot schoot ook even door ons hoofd. Gelukkig had ie geen kwaaie bedoelingen.quote:
quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:53 schreef Noordsestern het volgende:
En weer een deeltje van mijn verslag over onze reis naar de Kanaaleilanden. We komen steeds dichter bij huis, maar het is niet altijd een even makkelijke terugreis.. (een eerste ervaring met windkracht 7..)
[ afbeelding ]
http://keepitsimplesailin(...)ilanden-deel_30.html
Ook geweest? Wat leukquote:Op woensdag 22 juli 2015 10:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Weer een mooi verhaaltje!
Doet mij ook weer terugdenken aan m'n zeiltocht naar Calais, Boulogne en Dieppe vorig jaar!
Ja, echt zoooo cool!quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:51 schreef jdel het volgende:
Dat is wel gaaf! Je eigen artikel nu in een tijdschrift!
Voor dit jaar zijn de plannen nog niet heel concreet, al hoop ik wel weer op een avontuur dat verder gaat dan Nederland. Volgend jaar staat er wel iets groots op de planning: Een iets langere trip richting Noorwegenquote:Op maandag 18 januari 2016 10:52 schreef Cat22 het volgende:
Bijgelezen. Wat een mooie reizen maken jullie![]()
Staat er voor dit jaar alweer wat de planning?
Extra verstaging hadden we niet. Daar zouden we een val voor kunnen gebruiken (een touw om de zeilen mee te hijsen) Wel hebben we een eventueel noodroer bij ons.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 07:48 schreef the85mc het volgende:
Wat ik me nou afvraag he, hebben jullie nou ook veel reservespullen bij je? Zoals verstaging en gereedschappen etc? En wat als je roer afbreekt? Hebben jullie beetje degelijke zeiltraining gehad?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel mooi dat jullie dit doen maar ik kan niet goed inschatten of dit goed komt als er iets onverwachts gebeurt.
Ik heb zelf ook veel gezeild, wedstrijden met een kleine zeilboot (<7m) op noordzee en Atlantische oceaan. En ik heb echt respect voor de kracht van de zee. Als je materiaalpech krijgt en je hebt geen reservespullen ben je echt aan de goden overgeleverd.
En ik heb tijdens races al rare dingen meegemaakt, alles kan kapot aan een boot heb ik ontdekt
Ik weet wat een val isquote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:18 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Extra verstaging hadden we niet. Daar zouden we een val voor kunnen gebruiken (een touw om de zeilen mee te hijsen) Wel hebben we een eventueel noodroer bij ons.
Heel veel dingen gaan kapot onderweg (ook op het water, tijdens de meest onhandige momenten) en moet je zelf repareren, maar omdat we vrijwel iedere dag weer de haven in gingen waren we nooit voor heel lang op onszelf aangewezen.
Inmiddels hebben we ook al een paar meerdaagse tochten gemaakt (staat een artikeltje over in de vakantiespecial van de Zeilen van vorige maand) en dat is toch wel hele andere koek. Nu nemen we ook veel meer reserve spullen mee.
Maar racen op de Atlantic? Gaaf!
Jij wel, maar geïnteresseerde meelezers niet.quote:
Zwaar weer hebben we meerdere malen gehad. Lessen ook, maar we zijn natuurlijk nooit uitgeleerd.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:51 schreef the85mc het volgende:
Ja ik zou zeggen neem een paar lessen, en ga ook eens het water op voor een dag in zware omstandigheden. Zodat het echt een routine wordt in geval van nood.
Lifeline? Altijd. Alleen bij windkracht 1 en 2 niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:51 schreef the85mc het volgende:
Gebruiken jullie trouwens een lifeline aan boord? Of kunnen jullie beide de man-over-boord manoeuvre wel dromen en uitvoeren? Dat soort dingen moet je echt kennen voor je op zee komt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |