abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143392192
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:14 schreef JaniesBrownie het volgende:
Even iets anders...

Ik heb kinderen, die zijn nu wat groter, maar ik weet niet of ik hun organen had kúnnen doneren toen ze nog klein en afhankelijk van me waren, of ik dat emotioneel had aangekund. Hoe onlogisch en raar dat miss ook klinkt. Toch had ik voor hen wel organen willen hebben, mocht dat nodig zijn geweest. Mag dat dan ook niet volgens die redenering? :@
Waarom zou je dan niet aankunnen? Kan toch juist troost bieden als je kind een ander kind zou kunnen helpen met een orgaan.
pi_143392400
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:18 schreef Tem het volgende:

[..]

Waarom zou je dan niet aankunnen? Kan toch juist troost bieden als je kind een ander kind zou kunnen helpen met een orgaan.
ja, kán inderdaad, maar elke keer dat ik er alleen maar over nadacht dat ik een stuk van mn kinderen 'weg zou geven', klapte ik compleet dicht en werd ik gewoon bang, bij gebrek aan een beter woord.
Maar dat was niet mn vraag :P

Bovendien zat daar niet echt logica achter, dat was gewoon een gevoel.
compact en kleverig.
pi_143392488
oh, gaan ze het weer op zo'n manier uitspelen, echt te walgelijk allemaal en pure nonsens anyway
ach nog even, hebben we zo'n scanner waar je dan onder gaat liggen, beetje zonnebankstyle, en van whatever welke ziekte wordt je dan van genezen, die optie zit dan gewoon in je basispakket natuurlijk en voor iedereen beschikbaar ^O^

|:(
pi_143392816
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:23 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, kán inderdaad, maar elke keer dat ik er alleen maar over nadacht dat ik een stuk van mn kinderen 'weg zou geven', klapte ik compleet dicht en werd ik gewoon bang, bij gebrek aan een beter woord.
Maar dat was niet mn vraag :P

Bovendien zat daar niet echt logica achter, dat was gewoon een gevoel.
Ja dat snap ik wel, ik heb zelf ook kinderen. Maar louter op emotie kan je geen beleid maken, natuurlijk.
pi_143392914
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:32 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel, ik heb zelf ook kinderen. Maar louter op emotie kan je geen beleid maken, natuurlijk.
nee, maar ik kan wel louter op gevoel weigeren.
Mijn vraag was dus, zouden mijn kinderen dan ook geen organen moeten krijgen volgens het 'donoren hebben voorrang' beleid?
compact en kleverig.
pi_143393112
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee, maar ik kan wel louter op gevoel weigeren.
Mijn vraag was dus, zouden mijn kinderen dan ook geen organen moeten krijgen volgens het 'donoren hebben voorrang' beleid?
Dat kan, en dat kan je dan ook voor je kinderen aangeven aangezien je wettelijk gezag hebt over je kind. Dus wanneer je die redenatie doorvoert maak jij de keuze voor je kind en heeft je kind in geval van schaarste inderdaad geen voorrang op een kind die wel donor is.
pi_143393367
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:39 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat kan, en dat kan je dan ook voor je kinderen aangeven aangezien je wettelijk gezag hebt over je kind. Dus wanneer je die redenatie doorvoert maak jij de keuze voor je kind en heeft je kind in geval van schaarste inderdaad geen voorrang op een kind die wel donor is.
maar zij hebben zelf geen keus.
Dan benadeel je dus mensen die zelf niets te zeggen hebben over hun lot.
compact en kleverig.
pi_143393401
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:45 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar zij hebben zelf geen keus.
Dan benadeel je dus mensen die zelf niets te zeggen hebben over hun lot.
Jij maakt als ouder toch continue keuzes voor je kinderen totdat ze volwassen zijn? Daarom heb je wettelijk gezag.
pi_143393497
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:46 schreef Tem het volgende:

[..]

Jij maakt als ouder toch continue keuzes voor je kinderen totdat ze volwassen zijn? Daarom heb je wettelijk gezag.
klopt, maar wie zegt dat zij dezelfde keuze gemaakt zouden hebben als ik, wanneer zij dat hadden gemogen? Het is toch niet eerlijk om hén te straffen voor een keuze die ík maak?
compact en kleverig.
pi_143393743
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:48 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

klopt, maar wie zegt dat zij dezelfde keuze gemaakt zouden hebben als ik, wanneer zij dat hadden gemogen? Het is toch niet eerlijk om hén te straffen voor een keuze die ík maak?
Daarvoor ben je ouder en opvoeder. Als jij ze opvoedt dat donor zijn de normaalste zaak van de wereld is zullen ze dat later zelf ook willen. Twijfel je als ouder, dan neem je het zekere voor het onzekere en geef je aan dat je kind geen donor kan zijn. Ze kunnen dan zelf later als ze volwassen zijn die keuze wijzigen.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:55:41 #111
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143393852
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:48 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Vanaf hun 12e kunnen ze sowieso kiezen. Daaronder zouden ze sowieso een orgaan moeten kunnen krijgen, maar dat is mijn mening. Overigens is het nogal slap om te zeggen dat het niet eerlijk is hun te straffen door jouw keuzes. Zoals al aangegeven werd ben je als ouder voor het grootste gedeelte van een kind zijn leven de directe oorzaak van welke straf, danwel beloning dan ook. Bij doneren is dat niet anders. Selectief ouderschap krijgt van mij geen respect.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143394282
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:55 schreef twiFight het volgende:

[..]

Vanaf hun 12e kunnen ze sowieso kiezen. Daaronder zouden ze sowieso een orgaan moeten kunnen krijgen, maar dat is mijn mening. Overigens is het nogal slap om te zeggen dat het niet eerlijk is hun te straffen door jouw keuzes. Zoals al aangegeven werd ben je als ouder voor het grootste gedeelte van een kind zijn leven de directe oorzaak van welke straf, danwel beloning dan ook. Bij doneren is dat niet anders. Selectief ouderschap krijgt van mij geen respect.
Dat wist ik niet eens van die leeftijd. Maar dat is helemaal netjes.
pi_143394292
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Daarvoor ben je ouder en opvoeder. Als jij ze opvoedt dat donor zijn de normaalste zaak van de wereld is zullen ze dat later zelf ook willen. Twijfel je als ouder, dan neem je het zekere voor het onzekere en geef je aan dat je kind geen donor kan zijn. Ze kunnen dan zelf later als ze volwassen zijn die keuze wijzigen.
ik twijfel niet, ik vind het niet meer dan normaal om donor te zijn, ik verwacht ook dat mijn kinderen dat straks als ze oud genoeg zijn aan zullen geven.

Het was dan ook puur een gevoelskwestie die totaal niets te maken had met logica dat ik niet weet of ik het had gekund als er iets met hen was gebeurd.
Of is het dan zo dat mijn donorschap genoeg is om hen een orgaan te gunnen ofzo?

Excuses als ik wat doordraaf :')
compact en kleverig.
pi_143394367
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:55 schreef twiFight het volgende:

[..]

dat klopt, als ik een misdaad pleeg, worden mijn kinderen daar ook voor gestraft, zij het dat dat niet direct de bedoeling is van justitie. Bij het ontzeggen van een orgaan, is dat wel direct de bedoeling. Om het even simpel te zeggen.

Ik snap je selectief ouderschap opmerking in deze context niet echt.
compact en kleverig.
pi_143394697
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:05 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik twijfel niet, ik vind het niet meer dan normaal om donor te zijn, ik verwacht ook dat mijn kinderen dat straks als ze oud genoeg zijn aan zullen geven.

Het was dan ook puur een gevoelskwestie die totaal niets te maken had met logica dat ik niet weet of ik het had gekund als er iets met hen was gebeurd.
Of is het dan zo dat mijn donorschap genoeg is om hen een orgaan te gunnen ofzo?

Excuses als ik wat doordraaf :')
Wat mij betreft kan je met je eigen donorschap niet garant staan voor een ander.
Al zie je wel dat familie soms een nier afstaat aan een ander familielid. Dus wat dat betreft zou je nog kunnen bediscussiëren of je organen aan familieleden zou willen doneren ongeacht of dat familielid zelf donor is. Maar dan wordt het wel een mijl op zeven en erg abstract :') De kans dat je zal overlijden terwijl een familielid een orgaan nodig heeft is natuurliijk erg klein, buiten organen die niet van levensbelang zijn natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2014 22:21:25 ]
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:22:40 #116
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143397868
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:07 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat klopt, als ik een misdaad pleeg, worden mijn kinderen daar ook voor gestraft, zij het dat dat niet direct de bedoeling is van justitie. Bij het ontzeggen van een orgaan, is dat wel direct de bedoeling. Om het even simpel te zeggen.

Ik snap je selectief ouderschap opmerking in deze context niet echt.
Ik heb het niet over acties die jou beinvloeden en indirect het kind, maar acties die het kind direct beinvloeden. Om een voorbeeld te noemen kiezen christelijke ouders er ook voor of een kind christelijk wordt opgevoed of niet (meestal wel). Daar heeft het kind geen keus in, maar het bepaalt wel (een deel van) zijn opvoeding. Afhankelijk van wat het kind later als bewuste keuze maakt kan dat een straf zijn geweest of niet. Punt is dat het wel of niet christelijk opvoeden van een kind een doodnormaal en levensbepalend deel is van ouderschap. Bij donorschap zeggen "ja maar dat kan een ouder helemaal niet beslissen" vind ik dus erg selectief.

Laat ik een voorbeeld geven dat nog dichterbij ligt: als een kind een operatie nodig heeft om te genezen van een mogelijk dodelijk probleem, maar de operatie heeft ook een 50% kans dat het kind op de operatietafel overleid, dan moet jij als ouder ook die keuze maken voor het kind. Zeg je dan ook "ja maar zo'n keuze kan ik als ouder toch helemaal niet maken voor mijn kind" ?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:41:00 #117
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143398617
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:05 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat wist ik niet eens van die leeftijd. Maar dat is helemaal netjes.
Klopt, ik vind het goed dat een kind mag nadenken over die beslissing. Helaas is een kanttekening dat ouders de wens van het kind mogen negeren :{ Als het kind wil doneren, maar de ouders zeggen "nee", dan gebeurt het niet.
pi_143451687
Dit soort vragen worden gesteld omdat er een tekort aan donororganen is, en dat komt weer door ons systeem. Mensen moeten zelf bedenken "goh, ik zou weleens donor willen worden" en daar dan actie op ondernemen. Vaak schiet dat erbij in. Vandaar tekort.

Dit is heel eenvoudig te veranderen door een systeem van actieve donorregistratie in te voeren. Bij een activiteit die bijna iedereen onderneemt (identiteitskaart aanvragen bijvoorbeeld) tevens laten aankruisen 'ja donor' of 'nee donor'.

In tegenstelling tot het 'ja tenzij'-systeem kan het dan niet voorkomen dat iemand tot donor wordt gebombardeerd zonder het zelf te hebben aangegeven. En in tegenstelling tot ons huidige systeem zal het nog maar hoogst zelden voorkomen dat iemand wel degelijk donor zou willen zijn, maar het gewoon nog niet had laten registreren. Op die manier zullen er veel meer organen beschikbaar komen en hoeven we ons hopelijk niet meer bezig te houden met vraagstukken over eventuele voorrang.
  Moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:32:15 #119
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143452070
Hoe gaat het in andere landen eigenlijk?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:32:57 #120
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143452090
Geheel eens met Shady
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:33:26 #121
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_143452104
Ik ben persoonlijk meer voor de 'als je niks aangeeft ben je automatisch donor' variant.

Aan de andere kant (al mag ik het natuurlijk niet zeggen omdat als het dichtbij is je wil dat iemand geholpen wordt) maar we zijn al met teveel mensen op aard, dus waarom iedereen redden.
pi_143452187
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:32 schreef senesta het volgende:
Hoe gaat het in andere landen eigenlijk?
Naar ik meen hebben de meeste van onze buurlanden het 'ja tenzij'-systeem. Dat is hier (nog?) onhaalbaar, want volgens velen onwenselijk, daarom zou actieve registratie een mooi alternatief zijn.

Hier wat info: http://www.transplantatie(...)teem-meer-donoren-op

[ Bericht 8% gewijzigd door ShadyLane op 15-08-2014 17:44:47 ]
pi_143453452
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:19 schreef ShadyLane het volgende:
Dit is heel eenvoudig te veranderen door een systeem van actieve donorregistratie in te voeren. Bij een activiteit die bijna iedereen onderneemt (identiteitskaart aanvragen bijvoorbeeld) tevens laten aankruisen 'ja donor' of 'nee donor'.
Ik snap sowieso niet waarom deze vraag niet direct komt tijdens het aanvragen van je DigiD. Dat moet toch iedereen die 18 wordt doen. Kun je daar direct ook over nadenken en het kost weinig tot geen extra moeite.
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:53:34 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143563335
ik MAG geen donor zijn, krijg ik nu ook geen voorrang?
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:55:10 #125
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143563396
ik zie liever (weer) financiele vergoeding voor blooddonaties, hoeft men niet meer zo te klagen dat niemand dat wilt doen
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:58:42 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143563526
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:19 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet waarom deze vraag niet direct komt tijdens het aanvragen van je DigiD. Dat moet toch iedereen die 18 wordt doen. Kun je daar direct ook over nadenken en het kost weinig tot geen extra moeite.
omdat dat iedereen NEE aankruist, voor de zekerheid?
pi_143563545
Nederland moet een geen bezwaar systeem invoeren voor de donorregistratie. Nu is het opt-in maar het zou opt-out moeten zijn. Het Nederlandse gezondheidssysteem is gebaseerd op solidariteit en het is natuurlijk belachelijk dat deze solidariteit niet bij de donorregistratie terug is te zien.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:01:02 #128
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143563612
en ook natuurlijk de keuze mogelijk maken om voorkeur aan familieleden te geven
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:01:27 #129
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143563634
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:59 schreef Klokov het volgende:
Nederland moet een geen bezwaar systeem invoeren voor de donorregistratie. Nu is het opt-in maar het zou opt-out moeten zijn. Het Nederlandse gezondheidssysteem is gebaseerd op solidariteit en het is natuurlijk belachelijk dat deze solidariteit niet bij de donorregistratie terug is te zien.
verplichte solidariteit ja? :') :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:01:40 #130
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143563642
EN NU GODVERDOMME GEZELLIG DOEN! :(
pi_143563953
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

verplichte solidariteit ja? :') :D
Niet verplicht zoals de zorgverzekering. Opt-out betekend dat je je uit kan schrijven als donor.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:13:32 #132
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143564136
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:08 schreef Klokov het volgende:

[..]

Niet verplicht zoals de zorgverzekering. Opt-out betekend dat je je uit kan schrijven als donor.
zorg staat niet gelijk tot het stelen van organen van doden..
pi_143565989
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:58 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

omdat dat iedereen NEE aankruist, voor de zekerheid?
Dan is het wel duidelijk wat het volk wil.
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:46:56 #134
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143568074
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:00 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dan is het wel duidelijk wat het volk wil.
dat is nu toch wel bekend? de meesten zitten er gewoon niet op te wachten, niet voor een willekeurige "die een orgaan nodig heb omdat ie zelluf rookt"
pi_143568261
Iets wat ik al jaren bepleit, mensen die zelf donor zijn horen vooraan op de lijst te komen, ++ voor TS.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143568356
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:52 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het nogal willekeurig. Alsof mensen die hun organen niet afstaan 'slechtere' mensen zijn. Er zijn wel meer variabelen te bedenken waarom iemand eerder een orgaan zou mogen ontvangen.
Daar heb je een goed punt, alhoewel ik als niet-donor ook geen vreemd orgaan wil ontvangen.
Die variabelen zijn ook willekeurig. Niet roken, daar zijn we het wel over eens, maar niet drinken, waarom leven Fransen langer dan Nederlanders?
Sporten, maar is iemand die met de auto naar de sportschool gaat wel echt gezonder dan iemand die niet sport, maar met de fiets naar het werk gaat?
Op donorschap is een makkelijke controle. Dat is een absoluut begrip dat niet rekbaar is. Gezond leven kan op te veel verschillende manieren worden uitgelegd.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_143583293
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:55 schreef Life2.0 het volgende:
ik zie liever (weer) financiele vergoeding voor blooddonaties, hoeft men niet meer zo te klagen dat niemand dat wilt doen
Wie klagen er over? Er zijn genoeg bloeddonoren, er is geen tekort op dat terrein, dus waarom daar financiële vergoedingen voor geven?
pi_143583507
Ik heb er eens een hele discusie over gehad, toen stonden ze te vragen voor donors.
Als men mij kan zeggen waar het terecht komt en dat ook werkelijk de eerste op de lijst het krijgt vul ik het nu nog in !
Ik weet niet of het nog voorkomt, heb eens een programma gezien op tv waar de kinderen naar het zieken huis gaan voor een b.v. longonsteking en hebben opeens nog maar 1 nier, weet niet wat ervan klopt daarvanaf gezien !
En een donor boven aan de lijst, dan ook in een rij bij de belasting dienst iemand wat veel betaald mag vorenaan staan !
Dan over dat roken, is het niet begonnen toen in Amerika er mensen met succes een rechtzaak hadden gewonen tegen die maatschapijen, toen kwam in Europa naar mijn mening ook dat opschrift roken is slecht voor de gezondheid !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2014 11:01:52 ]
pi_143583960
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 10:51 schreef john2406 het volgende:
Ik heb er eens een hele discusie over gehad, toen stonden ze te vragen voor donors.
Als men mij kan zeggen waar het terecht komt en dat ook werkelijk de eerste op de lijst het krijgt vul ik het nu nog in !
Ik weet niet of het nog voorkomt, heb eens een programma gezien op tv waar de kinderen naar het zieken huis gaan voor een b.v. longonsteking en hebben opeens nog maar 1 nier, weet niet wat ervan klopt daarvanaf gezien !
En een donor boven aan de lijst, dan ook in een rij bij de belasting dienst iemand wat veel betaald mag vorenaan staan !
Dan over dat roken, is het niet begonnen toen in Amerika er mensen met succes een rechtzaak hadden gewonen tegen die maatschapijen, toen kwam in Europa naar mijn mening ook dat opschrift roken is slecht voor de gezondheid !
Ik neem aan dat die kinderen waarvan een niet was gestolen niet in Nederland was hè :D

Bij de belastingdienst sta ik trouwens liever achteraan (of beter: helemaal niet) in de rij :D
pi_143584133
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:09 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die kinderen waarvan een niet was gestolen niet in Nederland was hè :D

Bij de belastingdienst sta ik trouwens liever achteraan (of beter: helemaal niet) in de rij :D
Dat was inderdaad niet in Nederland teminste als ik het geloven mag !
Dan nog is het niet verkeerd ?
Dat iemand met geld zich het gewoon kan kopen, zou natuurlijk niet nodig zijn als iedereen donor zou zijn, maar zelfs dan zou ik twijfelen komt er iemand met geld zou die niet zomaar een paar plaatsen hoger kunnen komen te staan !
Vraag ik me dan af?

Belasting dienst zou je niet voren aan willen staan dan ?
Dan denk nog eens erover naar, ik zou het liefste vorenaan staan, heb ik veel betaal ik ook veel, heb ik niks sta ik achteraan en krijg ik misschien wat toe !
pi_143584234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat was inderdaad niet in Nederland teminste als ik het geloven mag !
Dan nog is het niet verkeerd ?
Dat iemand met geld zich het gewoon kan kopen, zou natuurlijk niet nodig zijn als iedereen donor zou zijn, maar zelfs dan zou ik twijfelen komt er iemand met geld zou die niet zomaar een paar plaatsen hoger kunnen komen te staan !
Vraag ik me dan af?
In landen waar orgaanhandel is zal dit wel voorkomen lijkt me. Natuurlijk kun je in Nederland in theorie ook wel iemand omkopen voor een nier (al is dat wel illegaal), geen idee of het in de praktijk ook voorkomt.

quote:
Belasting dienst zou je niet voren aan willen staan dan ?
Dan denk nog eens erover naar, ik zou het liefste vorenaan staan, heb ik veel betaal ik ook veel, heb ik niks sta ik achteraan en krijg ik misschien wat toe !
Waarom zou ik vooraan willen staan om mijn geld in te leveren? Ik wil helemaal niet in die rij staan :) (als ik geld van ze zou krijgen wel natuurlijk, maar helaas is dat niet het geval)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:23:57 #142
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143584342
Die vergelijking met de belastingdienst blijft ook suf. Ten eerste moet je wettelijk belasting betalen. Een orgaan doneren is vrijwillig. En het totale aanbod aan belasting (geld) kan makkelijk tot op de cent verdeeld uitgekeerd worden. Een orgaan krijg je of helemaal, of niet. Als iemand 1/5e nier of 1/18e long kon krijgen dan zou iedereen een stukje krijgen ja (als we de kosten van al die operaties en dergelijke even buiten beschouwing laten), maar dat kan niet, dus dan moet je kiezen.

Er is ook geen verschil in rechten. Je hoeft niet te doneren, maar iedereen heeft recht op zorg en organen (als die er zijn) en iedereen kan donor worden (uitzonderingen zoals kinderen en andere gevallen daargelaten, die zouden wat mij betreft gewoon een orgaan moeten krijgen op basis van de bestaande regels).
pi_143584627
Dat met die belasting dienst is ook suf maar mij viel niet meteen iets anders in !

Wat betreft orgaan, er spelen wel wat meer dingen mee denk ik, die persoon wat het eerste staat b.v kan op vakantie zijn etc etc kan je toch wel bedenken of niet !
Dan moet er naar mijn idee snel beslist worden, lijkt me beter als een orgaan stuk te laten gaan !
pi_143584727
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:55 schreef DrDentz het volgende:
Of donoren laten beslissen of hun organen naar niet-donoren mogen gaan, of niet naar hardnekkige rokers of drinkers ofzo of mensen met veel verkeersovertredingen.
Dan wil ik enkel organen doneren aan mooie mensen.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_143584834
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:36 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dan wil ik enkel organen doneren aan mooie mensen.
Wat is jouw deffenitie van mooi ?
Neem aan dat je dan niet meer zou kunnen beslissen, dus laat dat dan ook vastleggen wat denk je daarvan?
Kan niet op toch?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2014 11:41:00 ]
pi_143584923
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat is jouw deffenitie van mooi ?
Dit aan mij moeten vragen :')

Vrouwen: #thighgap #bikinibridge #lowerbackdimples #longhairdontcare

Mannen: #lean #ripped #buff
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_143585234
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:42 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dit aan mij moeten vragen :')

Vrouwen: #thighgap #bikinibridge #lowerbackdimples #longhairdontcare

Mannen: #lean #ripped #buff
En als die wat ze uitdeeld er een andere kijk op heeft als jou ?
Die kan iets heel anders leuk vinden !
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:01:09 #148
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143587540
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 10:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wie klagen er over? Er zijn genoeg bloeddonoren, er is geen tekort op dat terrein, dus waarom daar financiële vergoedingen voor geven?
waar baseer jij dat op? :?
pi_143587880
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:55 schreef Life2.0 het volgende:
Daar trek je randfiguren mee aan, die wil je juist niet als bloeddonor hebben :N
pi_143587928
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

waar baseer jij dat op? :?
Op de cijfers?

http://www.sanquin.nl/bloed-geven/over-bloed/bloedvoorraad/

In bijna alle bloedgroepen is er een optimale (of zelfs meer dan dat) voorraad, alleen bij B- en AB- is er iets minder dan optimaal op dit moment. Nergens is een probleemmatig tekort en dat is al jaren zo, als er een tekort dreigt dan worden er extra bloeddonoren opgeroepen. Bloeddonoren zijn er genoeg in Nederland, er is helemaal geen reden om daarvoor extra geld uit te trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')