omdat dat iedereen NEE aankruist, voor de zekerheid?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 18:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom deze vraag niet direct komt tijdens het aanvragen van je DigiD. Dat moet toch iedereen die 18 wordt doen. Kun je daar direct ook over nadenken en het kost weinig tot geen extra moeite.
verplichte solidariteit ja?quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:59 schreef Klokov het volgende:
Nederland moet een geen bezwaar systeem invoeren voor de donorregistratie. Nu is het opt-in maar het zou opt-out moeten zijn. Het Nederlandse gezondheidssysteem is gebaseerd op solidariteit en het is natuurlijk belachelijk dat deze solidariteit niet bij de donorregistratie terug is te zien.
Niet verplicht zoals de zorgverzekering. Opt-out betekend dat je je uit kan schrijven als donor.quote:
zorg staat niet gelijk tot het stelen van organen van doden..quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:08 schreef Klokov het volgende:
[..]
Niet verplicht zoals de zorgverzekering. Opt-out betekend dat je je uit kan schrijven als donor.
Dan is het wel duidelijk wat het volk wil.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
omdat dat iedereen NEE aankruist, voor de zekerheid?
dat is nu toch wel bekend? de meesten zitten er gewoon niet op te wachten, niet voor een willekeurige "die een orgaan nodig heb omdat ie zelluf rookt"quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan is het wel duidelijk wat het volk wil.
Daar heb je een goed punt, alhoewel ik als niet-donor ook geen vreemd orgaan wil ontvangen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:52 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het nogal willekeurig. Alsof mensen die hun organen niet afstaan 'slechtere' mensen zijn. Er zijn wel meer variabelen te bedenken waarom iemand eerder een orgaan zou mogen ontvangen.
Wie klagen er over? Er zijn genoeg bloeddonoren, er is geen tekort op dat terrein, dus waarom daar financiële vergoedingen voor geven?quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:55 schreef Life2.0 het volgende:
ik zie liever (weer) financiele vergoeding voor blooddonaties, hoeft men niet meer zo te klagen dat niemand dat wilt doen
Ik neem aan dat die kinderen waarvan een niet was gestolen niet in Nederland was hèquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:51 schreef john2406 het volgende:
Ik heb er eens een hele discusie over gehad, toen stonden ze te vragen voor donors.
Als men mij kan zeggen waar het terecht komt en dat ook werkelijk de eerste op de lijst het krijgt vul ik het nu nog in !
Ik weet niet of het nog voorkomt, heb eens een programma gezien op tv waar de kinderen naar het zieken huis gaan voor een b.v. longonsteking en hebben opeens nog maar 1 nier, weet niet wat ervan klopt daarvanaf gezien !
En een donor boven aan de lijst, dan ook in een rij bij de belasting dienst iemand wat veel betaald mag vorenaan staan !
Dan over dat roken, is het niet begonnen toen in Amerika er mensen met succes een rechtzaak hadden gewonen tegen die maatschapijen, toen kwam in Europa naar mijn mening ook dat opschrift roken is slecht voor de gezondheid !
Dat was inderdaad niet in Nederland teminste als ik het geloven mag !quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die kinderen waarvan een niet was gestolen niet in Nederland was hè
Bij de belastingdienst sta ik trouwens liever achteraan (of beter: helemaal niet) in de rij
In landen waar orgaanhandel is zal dit wel voorkomen lijkt me. Natuurlijk kun je in Nederland in theorie ook wel iemand omkopen voor een nier (al is dat wel illegaal), geen idee of het in de praktijk ook voorkomt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat was inderdaad niet in Nederland teminste als ik het geloven mag !
Dan nog is het niet verkeerd ?
Dat iemand met geld zich het gewoon kan kopen, zou natuurlijk niet nodig zijn als iedereen donor zou zijn, maar zelfs dan zou ik twijfelen komt er iemand met geld zou die niet zomaar een paar plaatsen hoger kunnen komen te staan !
Vraag ik me dan af?
Waarom zou ik vooraan willen staan om mijn geld in te leveren? Ik wil helemaal niet in die rij staanquote:Belasting dienst zou je niet voren aan willen staan dan ?
Dan denk nog eens erover naar, ik zou het liefste vorenaan staan, heb ik veel betaal ik ook veel, heb ik niks sta ik achteraan en krijg ik misschien wat toe !
Dan wil ik enkel organen doneren aan mooie mensen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:55 schreef DrDentz het volgende:
Of donoren laten beslissen of hun organen naar niet-donoren mogen gaan, of niet naar hardnekkige rokers of drinkers ofzo of mensen met veel verkeersovertredingen.
Wat is jouw deffenitie van mooi ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan wil ik enkel organen doneren aan mooie mensen.
Dit aan mij moeten vragenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat is jouw deffenitie van mooi ?
En als die wat ze uitdeeld er een andere kijk op heeft als jou ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit aan mij moeten vragen
Vrouwen: #thighgap #bikinibridge #lowerbackdimples #longhairdontcare
Mannen: #lean #ripped #buff
waar baseer jij dat op?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wie klagen er over? Er zijn genoeg bloeddonoren, er is geen tekort op dat terrein, dus waarom daar financiële vergoedingen voor geven?
Daar trek je randfiguren mee aan, die wil je juist niet als bloeddonor hebbenquote:Op maandag 18 augustus 2014 18:55 schreef Life2.0 het volgende:
ik zie liever (weer) financiele vergoeding voor blooddonaties, hoeft men niet meer zo te klagen dat niemand dat wilt doen
Op de cijfers?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |