Want even een moment iets te ver naar de zijkant is hetzelfde als kilometers lang constant van de ene baan naar de andere zwalken omdat je met je telefoon speelt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:37 schreef stinkie het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)geren-over-weg.dhtml
Na elke aanrijding wordt dit dus het excuus: "tsja, uitwijken, had gekund, maar ik wil mijn rijbewijs niet kwijt"![]()
moet je maar niet sms'en tijdens het rijdenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:45 schreef RetepV het volgende:
En wat als je motorrijder bent en wat binnen je eigen rijbaan heen en weer slingert?
Want je mag niet slingeren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:51 schreef Deuce92 het volgende:
Dus de volgende keer dat er een kind voor je auto springt gewoon lekker negeren.
Natuurlijk selectie.
Uhm.. dat mag sowieso al niet, net als slingeren met de auto altijd al niet mocht. Is gewoon gevaarlijk rijgedrag.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:45 schreef RetepV het volgende:
En wat als je motorrijder bent en wat binnen je eigen rijbaan heen en weer slingert?
Ik, als het kan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:50 schreef Polenbatser het volgende:
Wie wijkt er dan ook uit voor een poes?
Een homo?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:50 schreef Polenbatser het volgende:
Ik geef anders gewoon extra gas als zo'n beest de weg op schiet.quote:
nou sorry, maar als je idd. een ongeval creeert omdat je niet over die duif heen wilde rijden, dan verdien je serieus een enkeltje schredder w.b.t. je roze papiertje...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:50 schreef Polenbatser het volgende:
Dat is bij poesen zeer onverstandig. Grotere kans dat je ze raakt als je uitwijkt dan wanneer je een rechte lijn aanhoudt.quote:
quote:"De reden van het slingeren maakt volgens de rechter niet uit. Wanneer iemand tijdens het rijden aan het appen of bellen is en niet kaarsrecht rijdt, kan een rijexamen worden opgelegd. Maar als iemand uitwijkt voor een poes kan dat ook.' Dat kan volgens Kabel leiden tot willekeur. Bovendien is het CBR 'de enige die er beter van wordt.'
Als er niemand achter/naast me zit doe ik dat zeker wel hoor, voor elk dier overigens. Als je kan uitwijken zonder ongevallen te veroorzaken ga je toch geen beesten doodrijden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:50 schreef Polenbatser het volgende:
Nee tuurlijk niet, maar ik trap eigenlijk alleen op de rem dan, ga niet lopen slingeren. Meestal springt het dier trouwens ook wel op tijd weg. Nog nooit gehad met poezen, wel een keer een ree.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:50 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Als er niemand achter/naast me zit doe ik dat zeker wel hoor, voor elk dier overigens. Als je kan uitwijken zonder ongevallen te veroorzaken ga je toch geen beesten doodrijden?
Ja, klopt, ik slinger dan enkel als het zo'n stom beest is wat bijvoorbeeld verblind is door de koplampen (heb ik soms met katten, weet niet hoe dat komt). M'n ouders hebben wel eens een ree doodgereden, hun hele auto kapot (is ook alweer 20 jaar geleden)quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:55 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, maar ik trap eigenlijk alleen op de rem dan, ga niet lopen slingeren. Meestal springt het dier trouwens ook wel op tijd weg. Nog nooit gehad met poezen, wel een keer een ree.Gelukkig sprong die ook op tijd weg, want remmen was niet meer gelukt en dat hadden ik, de ree en de auto niet fijn gevonden.
Waarom niet? Ik blijf toch in mijn eigen rijbaan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Uhm.. dat mag sowieso al niet, net als slingeren met de auto altijd al niet mocht. Is gewoon gevaarlijk rijgedrag.
Het maakt niet uit. Dan had de wet dus moeten zijn: je mag niet zwalken over de weg wanneer je in een auto rijdt en boven de 65 bent.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:22 schreef stinkie het volgende:
Overigens is de achtergrond van deze uitspraak een bejaarde die over de weg zwalkte en door de politie staande werd gehouden.
Uitwijken voor dieren is dan ook gewoon alleen toegestaan als je daarbij niemand in gevaar brengt.quote:
Uit het artikel:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:58 schreef Tja..1986 het volgende:
Uhm.. Verwart uitwijken met slingeren. Dat zijn toch echt twee heel verschillende dingen.
Uitwijken en terug naar je vorige spoor is "een slingerende beweging"...quote:'Wanneer de politie ziet dat een bestuurder een slingerende beweging maakt, mag de politie hiervan melding maken bij het CBR en mag dit exameninstituut een onderzoek naar de rijvaardigheid opleggen', zegt verkeersadvocaat Bert Kabel.
Uitwijken en terug naar je vorige spoor is dan ook geen uitwijken meer maar slingeren. Waarom zou je direct terug naar je vorige spoor gaan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uit het artikel:
[..]
Uitwijken en terug naar je vorige spoor is "een slingerende beweging"...
Heb je een rijbewijs? Want dit is te achterlijk om er uberhaupt een serieus antwoord op te geven.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:07 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Uitwijken en terug naar je vorige spoor is dan ook geen uitwijken meer maar slingeren. Waarom zou je direct terug naar je vorige spoor gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:57 schreef AchJa het volgende:
Ik voorzie extra controles op de afsluitdijk en de dijk Enkhuizen-Lelystad tijdens storm/ harde wind.
Volgens dit bericht maakt dat niet meer uit en kun je voor beide gevallen staande gehouden worden en een bekwaamheidstest af moeten leggen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:47 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Want even een moment iets te ver naar de zijkant is hetzelfde als kilometers lang constant van de ene baan naar de andere zwalken omdat je met je telefoon speelt.
Dat deed ik laatst nog. Er stond een poes op de andere rijbaan, zonder uitwijken had ik hem niet gehad.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:50 schreef Polenbatser het volgende:
Kun je in het vervolg mooi de kosten voor je herexamen verhalen op de eigenaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat deed ik laatst nog. Er stond een poes op de andere rijbaan, zonder uitwijken had ik hem niet gehad.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:57 schreef AchJa het volgende:
Ik voorzie extra controles op de afsluitdijk en de dijk Enkhuizen-Lelystad tijdens storm/ harde wind.
Ja hoorquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:45 schreef Sotchi2014 het volgende:
Laatst deed ik een opfriscursus omdat ik al een tijd niet gereden had, en toen greep de instructeur ook in toen ik uitweek voor een overstekend kind. Om bovenstaande reden.
Te belachelijk voor woorden.
En het is geen mogelijkheid dat dat laatste het geval is DOORDAT er zoveel regeltjes zijn?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:53 schreef Eiwitshake het volgende:
Er is geen agent die me het plezier van autorijden gaat ontnemen, krijg extra zin om juist te gaan slingeren. Er is geen land in de wereld waar autorijden zo belachelijk aan banden wordt gelegd.
En dat juist terwijl de verkeersveiligheid in Nederland een van de veiligste ter wereld is
Jawel dat is zeker waar, daarom vraag ik me juist af waarom deze zieke regel erbij verzonnen moet worden, lijkt mij inderdaad meer burgertje pesten dan verkeersveiligheid te bevorderen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En het is geen mogelijkheid dat dat laatste het geval is DOORDAT er zoveel regeltjes zijn?
Beetje kip-ei discussie.
Dat, ik bedoel als een achterlijke slingeren over de weg is toch gewoon een artikel 5?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:07 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Jawel dat is zeker waar, daarom vraag ik me juist af waarom deze zieke regel erbij verzonnen moet worden, lijkt mij inderdaad meer burgertje pesten dan verkeersveiligheid te bevorderen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat deed ik laatst nog. Er stond een poes op de andere rijbaan, zonder uitwijken had ik hem niet gehad.
Je hebt niet door dat dit preken voor eigen parochie en stemming makerij is van de betreffende advocaat?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:13 schreef Voorschrift het volgende:
Hebben ze weer geld tekort bij de overheid ja?
Stel sneue kutkneuzen, hoop dat de hond/kat van de rechter in kwestie ook lekker overreden wordt, regeln sind regeln.
Nee hoor, niet letten op de weg en slingeren kan absoluut niet gevaarlijk zijn. Het is natuurlijk ook 100% zeker dat er niemand is, want ja, vorige week was er ook niemand. Mijn god wat een achterlijk wijf zeg.quote:„Ik ging naar de kerk om te zingen in het koor en keek even of ik mijn corsage wel mee had meegenomen in mijn tas. Fout natuurlijk, maar het kan absoluut niet gevaarlijk geweest zijn voor ander verkeer, want om kwart voor negen zondagmorgen rijdt hier geen kip op straat.
Hou je kat dan ook binnen of creeer er een speeltuin voor.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:12 schreef bijdehand het volgende:
Ah, het geld is weer opMaar wel lekker katten doodrijden.
Het CBR wat als monopolist extra klanten voor zichzelf regelt en de politie die die extra klanten levert, niets nieuws onder de zon.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:37 schreef stinkie het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)geren-over-weg.dhtml
Na elke aanrijding wordt dit dus het excuus: "tsja, uitwijken, had gekund, maar ik wil mijn rijbewijs niet kwijt"![]()
Vervang kat door kind, die ook maar doodrijden?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hou je kat dan ook binnen of creeer er een speeltuin voor.
Anders niet janken dat de kans bestaat dat ie platgereden wordt.
ja want iemand z'n rijbewijs afpakken zal er niet voor zorgen dat diegene meer zonder rijbewijs en verzekering de weg op gaat, want dat mag niet en zo zijn de regels. Zulke personen overtreden overigens nooit regels dus goede maatregel.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het CBR wat als monopolist extra klanten voor zichzelf regelt en de politie die die extra klanten levert, niets nieuws onder de zon.
Soms is er natuurlijk een prima reden om iemand opnieuw examen te laten doen of niet meer te laten rijden maar dit soort praktijken slaat nergens op. Net als die Artikel5 die naar willekeur kan worden opgelegd (herstelcursus die de persoon zelf moet betalen terwijl de persoon zelf niet kiest voor die cursus en niet naar een concurrerend bedrijf kan stappen en het CBR dus een belachelijk hoog tarief rekent) en waar iemand niet beter van zal gaan rijden. Ofwel kan iemand rijden ofwel niet, als iemand niet kan rijden dan laat je hem opnieuw examen doen, als iemand wel kan rijden maar hij zich gewoon slecht gedraagt dan laat je hem tijdelijk of eventueel voorgoed niet meer rijden. Niet al die geldklopperij!
Dat zal je mij niet horen beweren. De evidente waarheid is dat een deel van de mensen zich er wel aan houdt, uit angst voor de straf die ze kunnen krijgen, en een deel van de mensen zich er niet aan houdt. Het scheelt weer wat asociale tokkies in het verkeer, met de rest reken je vanzelf wel af zo gauw ze betrapt worden, kwestie van tijd gezien hun slechte rijvaardigheid als de politie een beetje haar werk doet (steeds meer discutabel naar mijn indruk).quote:Op zondag 17 augustus 2014 15:17 schreef Drinky het volgende:
[..]
ja want iemand z'n rijbewijs afpakken zal er niet voor zorgen dat diegene meer zonder rijbewijs en verzekering de weg op gaat, want dat mag niet en zo zijn de regels.
Je wil niet weten hoeveel procent van de mensen zo achterlijk is. Iedereen die op goed geluk ergens oversteekt terwijl voorrang van rechts geldt is zo achterlijk, iedereen die zijn richtingaanwijzers niet correct gebruikt is zo achterlijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee hoor, niet letten op de weg en slingeren kan absoluut niet gevaarlijk zijn. Het is natuurlijk ook 100% zeker dat er niemand is, want ja, vorige week was er ook niemand. Mijn god wat een achterlijk wijf zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |