http://www.liveleak.com/view?i=2c4_1407785279quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:23 schreef SonofOctavius het volgende:
[..]
Ben jij dit toevallig?![]()
http://www.liveleak.com/c/vigen98?selected_view_mode=desktop
"ISIS rat getting killed"
"Peshmerga infront ISIS rats "
"Peshmerga engaging ISIS killing atleast 30 isis rats"
"hahahahaha look at those rats dead on the ground!"
http://www.theguardian.co(...)ilitary-interventionquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:26 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Hoe is de stemming in Iran eigenlijk over ISIS, hoor er namelijk niet veel van in de (westerse) media?
Ik zeg; Open de grenzenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)ilitary-intervention
quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:43 schreef Che_ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
http://www.nu.nl/buitenla(...)xtremisten-irak.htmlquote:Maandag liet het Witte Huis weten dat het ook wapens gaat leveren aan de Koerden die tegen IS vechten. Volgens bronnen in Washington is inmiddels een begin gemaakt met het verschepen van de wapens, maar dat is niet officieel bevestigd.
Diaspora-Koerden hebben over het algemeen geen hoge pet op van Turken, dus daarom wat vreemd om Turken op zo'n demonstratie te verwachten?quote:
Wat gebeurt er?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:29 schreef Che_ het volgende:
[..]
http://www.liveleak.com/view?i=2c4_1407785279
Die kalme, droge reacties na die ontploffing.
Ik ben niet pro-Khomeini.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:26 schreef SonofOctavius het volgende:
Een Nederlandse Anti "Jakobijn" Khomeini aanhanger, shit what happend to this world?
YPG en PKK hebben beter opgetreden tegen ISIS dan Peshmerga.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:31 schreef Charismatisch het volgende:
U.S. airstrikes helped, but Kurds from Syria turned tide against Islamic State
http://www.mcclatchydc.co(...)ml?sp=/99/100/&ihp=1
Die van de strijders van IS? Want daar gaat het hier over.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-Khomeini.
Wat een vergelijking met de Franse Revolutie betreft... Eerlijk gezegd heb ik dat niet bestudeerd (zoals ik dat naar mijn mening wel heb gedaan met de Turkse situatie). Ik heb een paar Turken en een Libanees enkele weken geleden beloofd dat ik mee zou doen aan een gezamenlijke lezing van Shariati dus wie weet kom ik meer te weten over hun gedachtegoed.
Er is niks achterlijks aan Perzen, ze worden gegijzeld door het regime.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:32 schreef SonofOctavius het volgende:
Die achterlijke Perzen gaan niks doen, waarom? Kerbala en Najaf zijn (nog) relatief veilig en dat is hun rode lijn. Dus als kerbala pas gaat vallen kunnen we Iran met groundtroeps verwachten, nu nog niet.
China onder controle????quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:31 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik ben altijd een SP stemmer geweest door de jaren heen maar door dit soort conflicten en 'incidenten', zal dat toch gaan veranderen qua keuze.
Dit soort beesten zijn een gevaar voor iedere fatsoenlijke samenleving. Dat moet uitgeroeid worden tot op het bot. Ook hier in Nederland en Belgie en Frankrijk, en Duitsland en Engeland, maar Rusland en China niet want die hebben het wel onder controle, de kanker die de radicale islam heet.
Dat moest ik even kwijt.
Nee, die van de Islamitische Revolutie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:34 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Die van de strijders van IS? Want daar gaat het hier over.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)ilitary-intervention
Treffend wel, dit bericht.quote:Well well another display of the American ineptitude in The Middle East. Let me get this right. The US previously supported ISIS against Assad in Syria and supported Maliki in Iraq at the same time. Now they don't want to support either ISIS or Maliki but would like an alliance with the Iranians who they previously believed were part of an axis of evil.. The Iranians meanwhile would like to support Maliki and Assad but don't want any association with the US.. Syria is now providing fighter ground attack support to Maliki against America's erstwhile allies ISIS..Meanwhile Libya is in a state of anarchy, Iraq burns and US military aid has been resumed to the Military in Egypt who overthrew the democratically elected President.
I wonder what the Washington based Project on Middle east democracy (POMED) makes of it all. Not a lot I should think as the silence was deafening when the US imposed sanctions against the Palestinians for democratically electing Hamas against US wishes.
Ik vind Iraniërs in Iran redelijk achterlijk ja. Als je wilt kan ik je videobeelden geven van hoe het daar aan toe gaat op sommige feestdagen, op "Ashoera" moeten ze zichzelf half dood slaan omdat de kleinzoon van profeet Mohammed was onthoofd. Shit dat is achterlijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:34 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Er is niks achterlijks aan Perzen, ze worden gegijzeld door het regime.
Juist andersom, aardig wat aanslagen in China en Rusland maar relatief weinig in West-Europa.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:31 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik ben altijd een SP stemmer geweest door de jaren heen maar door dit soort conflicten en 'incidenten', zal dat toch gaan veranderen qua keuze.
Dit soort beesten zijn een gevaar voor iedere fatsoenlijke samenleving. Dat moet uitgeroeid worden tot op het bot. Ook hier in Nederland en Belgie en Frankrijk, en Duitsland en Engeland, maar Rusland en China niet want die hebben het wel onder controle, de kanker die de radicale islam heet.
Dat moest ik even kwijt.
Maar daar staan ze direct goed klaar om terug te slaan. Hier niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:35 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
China onder controle????
Ik zie in Rusland ook wel een keer de boel ontploffen in Tsjetsjenie en Dagestan.
In Iran zijn bloedingen tijdens Ahura niet toegestaan. Je verwart het met Irak, India, etc.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:37 schreef SonofOctavius het volgende:
[..]
Ik vind Iraniërs in Iran redelijk achterlijk ja. Als je wilt kan ik je videobeelden geven van hoe het daar aan toe gaat op sommige feestdagen, op "Ashoera" moeten ze zichzelf half dood slaan omdat de kleinzoon van profeet Mohammed was onthoofd. Shit dat is achterlijk.
Tot die hier wel volgen. Dan is er paniek.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:37 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Juist andersom, aardig wat aanslagen in China en Rusland maar relatief weinig in West-Europa.
Het gebeurt nog wel omdat het gedoogd wordt, ook in Irak trouwens.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
In Iran zijn bloedingen tijdens Ahura niet toegestaan.
Buiten zijn beledigingen richting metgezellen van de Profeet, was Shariati wel een baas, heb ik begrepen. Ik wil me ook eens in zijn werk verdiepen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-Khomeini.
Wat een vergelijking met de Franse Revolutie betreft... Eerlijk gezegd heb ik dat niet bestudeerd (zoals ik dat naar mijn mening wel heb gedaan met de Turkse situatie). Ik heb een paar Turken en een Libanees enkele weken geleden beloofd dat ik mee zou doen aan een gezamenlijke lezing van Shariati dus wie weet kom ik meer te weten over hun gedachtegoed.
Wat een randebiel is datquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:38 schreef IPA35 het volgende:
Dan komen de mensen van Kadyrov ze over de kling jagen...
Het lijkt er op dat ze (waarschijnlijk YPG) een val hebben neergezet en een ISIS-lid het verkent. Met desastreuze gevolgenquote:
Nonsense. Wordt niet gedoogd. Kom je in 99.9% van de gevallen dan ook niet tegen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:38 schreef SonofOctavius het volgende:
[..]
Het gebeurt nog wel omdat het gedoogd wordt, ook in Irak trouwens.
Een zware baas.quote:
Alle Tsetsjeneense terroristen zijn ik Irak.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:35 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
China onder controle????
Ik zie in Rusland ook wel een keer de boel ontploffen in Tsjetsjenie en Dagestan.
Dat klopt, alleen je vergeet dat hun ook Peshmerga zijn. Zij hebben beter opgetreden dan PDK/PUKquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
YPG en PKK hebben beter opgetreden tegen ISIS dan Peshmerga.
Iraniërs*. Perzen zijn maar 35-40% van Iran.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:34 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Er is niks achterlijks aan Perzen, ze worden gegijzeld door het regime.
Zou je denken?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:39 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Alle Tsetsjeneense terroristen zijn ik Irak.
Tja, Obama heeft er een bende van gemaakt met Kerry. Als hij zich er maar lang genoeg niet mee bemoeide dan zou het probleem vanzelf overgaan. De neocons hadden ten minste nog een plan en dat is nog altijd beter dan geen plan zo blijkt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:36 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
[..]
Treffend wel, dit bericht.
Zeker 50%, en volgens nieuwe peilingen zelfs 65%.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:40 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Iraniërs*. Perzen zijn maar 35-40% van Iran.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:37 schreef SonofOctavius het volgende:
[..]
Ik vind Iraniërs in Iran redelijk achterlijk ja. Als je wilt kan ik je videobeelden geven van hoe het daar aan toe gaat op sommige feestdagen, op "Ashoera" moeten ze zichzelf half dood slaan omdat de kleinzoon van profeet Mohammed was onthoofd. Shit dat is achterlijk.
Elke jaar komen er weer massaal video's uit van hoe Ashoura in Iran wordt gevierd, elke jaar hetzelfde. Achterlijke beesten die zichzelf half dood slaan. Dus ik denk dat je niet weet wat er in je eigen land omgaat, waarschijnlijk ook omdat je er niet komt?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nonsense. Wordt niet gedoogd. Kom je in 99.9% van de gevallen dan ook niet tegen.
In Aghanistan heb je toch ook Perzen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zeker 50%, en volgens nieuwe peilingen zelfs 65%.
Zoals ik al zei; nonsens. Geef eens wat beelden dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:42 schreef SonofOctavius het volgende:
[..]
Elke jaar komen er weer massaal video's uit van hoe Ashoura in Iran wordt gevierd, elke jaar hetzelfde. Achterlijke beesten die zichzelf half dood slaan. Dus ik denk dat je niet weet wat er in je eigen land omgaat, waarschijnlijk ook omdat je er niet komt?
Figuren zoals jij en je ISIS matties drijven mensen daar nu eenmaal toe hè.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Niet generaliseren. Laat me raden: je gaat op Geertje stemmen?
Kadyrov is er toch neergezet door Putin om de boel in het gareel te houden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:38 schreef IPA35 het volgende:
Dan komen de mensen van Kadyrov ze over de kling jagen...
Waaruit heb je opgemaakt dat Charismatisch voor ISIS is?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Figuren zoals jij en je ISIS matties drijven mensen daar nu eenmaal toe hè.
51 tot 70%.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:40 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Iraniërs*. Perzen zijn maar 35-40% van Iran.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:44 schreef Che_ het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=e0b_1407765212
Zelfde vigen98 als hier?
Ja soort van. De rebellen daar hebben zijn vader vermoord dus heeft hij een reden hen te haten. Hij is ook gewoon een zware conservatief verder.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:44 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Kadyrov is er toch neergezet door Putin om de boel in het gareel te houden?
Zijn pro-Islamistische opmerkingen het laatste jaar of zo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:44 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waaruit heb je opgemaakt dat Charismatisch voor ISIS is?
Echt als die neocons vol Syrie in waren gegaan ..... man man man, wat een fucking teringzooi zou dat geworden zijn dan. Irak in het kwadraat gewoonquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:41 schreef Nintex het volgende:
Tja, Obama heeft er een bende van gemaakt met Kerry. Als hij zich er maar lang genoeg niet mee bemoeide dan zou het probleem vanzelf overgaan. De neocons hadden ten minste nog een plan en dat is nog altijd beter dan geen plan zo blijkt.
Watquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zijn pro-Islamistische opmerkingen het laatste jaar of zo.
Hij is niet vies van alcoholische versnaperingen en hoertjes. En hij houdt van grote 'sterren' (Gullit, Maradona, Hilary Swankquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja soort van. De rebellen daar hebben zijn vader vermoord dus heeft hij een reden hen te haten. Hij is ook gewoon een zware conservatief verder.
Perzen zijn goede mensen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Perzen zijn goede mensen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Als je niet voor Assad bent, dan ben je voor IS volgens die Assad-aanbidder.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:46 schreef Che_ het volgende:
Wat
pro-Islamitisch is pro-ISIS? Wat is dat voor onzin conclusie
Robin Williams is overledenquote:
Hij verdedigt de jizyah hier: Moslims eisen belasting van christenenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:44 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waaruit heb je opgemaakt dat Charismatisch voor ISIS is?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:44 schreef Che_ het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=e0b_1407765212
Zelfde vigen98 als hier?
Lees wat er staat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:46 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat
pro-Islamitisch is pro-ISIS? Wat is dat voor onzin conclusie
Het gaat om het idee hè.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:46 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Hij is niet vies van alcoholische versnaperingen en hoertjes. En hij houdt van grote 'sterren' (Gullit, Maradona, Hilary Swank)
Idioot. Zijn geen Perzen en is niet Iran. Dacht ik het niet, zoektocht naar een dergelijke filmpje in Iran gefaald?quote:
Gebeurt ook in Iran, waarom ontken je dat de perzen anno 2014 een achterlijke religie aanhangen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Idioot. Zijn geen Perzen en is niet Iran. Dacht ik het niet, zoektocht naar een dergelijke filmpje in Iran gefaald?
Plus dat hij denkt professor Midden-oosten te zijn en dat terwijl ik nog geen uur in dit topic ben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:49 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Hij verdedigt de jizyah hier: Moslims eisen belasting van christenen
En gisteren zei hij in dit topic dat alle anti-ISIS soennieten betaalt worden door Maliki. Tevens blijft hij de moord op jezidi's ontkennen.
Zoals ik al zei, gebeurt niet in Iran. Jij plaats een filmpje over degelijke praktijken in Libanon, Afghanistan en India in dit topic, waarbij je de indruk wekt dat het Iran is, wat dus niet zo is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:51 schreef SonofOctavius het volgende:
[..]
Gebeurt ook in Iran, waarom ontken je dat de perzen anno 2014 een achterlijke religie aanhangen?
Aldus het zionistje dat Israëlische kolonisatie, bezetting en staatsterreur verheerlijkt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:49 schreef oksel12 het volgende:
Hij verdedigt de jizyah hier: Moslims eisen belasting van christenen
En gisteren zei hij in dit topic dat alle anti-ISIS soennieten betaalt worden door Maliki. Tevens blijft hij de moord op jezidi's ontkennen.
Lees nogmaals.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:52 schreef Che_ het volgende:
[..]
Er staat pro-Islamitische opmerkingen. Daaruit concludeer jij pro-ISIS?
Wees eens eerlijk, ben jij pro-ISIS?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:52 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Aldus het zionistje dat Israëlische kolonisatie, bezetting en staatsterreur verheerlijkt.
Die houden het gevaar buiten de deur.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:52 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Aldus het zionistje dat Israëlische kolonisatie, bezetting en staatsterreur verheerlijkt.
Kadyrov zijn paps was een grote strijder tegen de Russen voor een onafhankelijk Tsjetsjenie en vocht hard in de 1e Tsjetsjeense oorlog als militieleider. Toen was het nog een nationale zaak. Hij werd ook Mufti overigens. Bij de 2e Tsjetsjeense oorlog was het een (globale) jihad geworden met Arabische strijders, en toen switchde hij van kant met ook zijn zoon Ramzan Kadyrov en vochten aan de Russische kant. Ook omdat Ahmed Kadyrov nogal een afkeer van het wahabisme had. En wellicht was ie gewoon een oppertunist, hoewel hij in de eerste oorlog wel tegen de Russen heeft gevochten. En nu probeert zijn zoon de boel rustig te houden en heeft een redelijk vrije hand en autonomie in Tsjetsjenie binnen de bredere Russische Federatie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:44 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Kadyrov is er toch neergezet door Putin om de boel in het gareel te houden?
Vooral niet op de inhoud ingaan daar ben je goed in, achterlijke ISIS aanhanger.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:52 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Pro-ISIS figuren krijgen hier een ban, dat gaat hij niet toegeven dus. Ook al zou hij niet voor ISIS zijn, de sharia is walgelijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:53 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk, ben jij pro-ISIS?
Dat jij zo blind ben dat je "islamitisch" leest op de plaats waar ik "islamistisch" schrijf is jouw probleem verder.quote:
Hij heeft een punt. Jij kan hem niets verwijten aangezien jij zelf ervoor uitkomt dat je voor bezetting en verdere nederzettingen bent en zelfs meent dat Israel nog meer moet annexeren ten koste van lokale bewoners. Iets met een pot en een ketel en verwijten?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:55 schreef oksel12 het volgende:
Vooral niet op de inhoud ingaan daar ben je goed in, achterlijke ISIS aanhanger.
Houd je aantijging als nog geen stand, aangezien ISIS genoeg kenmerken heeft die niet binnen het Islamisme vallen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat jij zo blind ben dat je "islamitisch" leest op de plaats waar ik "islamistisch" schrijf is jouw probleem verder.
Tu quoque.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hij heeft een punt. Jij kan hem niets verwijten aangezien jij zelf ervoor uitkomt dat je voor bezetting en verdere nederzettingen bent en zelfs meent dat Israel nog meer moet annexeren ten koste van lokale bewoners. Iets met een pot en een ketel en verwijten?
Er zijn er ook genoeg die menen dat ISIS niet islamitisch is. Ik vind dat soort dingen in het kader van de op hand zijnde zaken weinig relevant.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Houd je aantijging als nog geen stand, aangezien ISIS genoeg kenmerken heeft die niet binnen het Islamisme vallen.
Je bent achterlijk als je Israël (vanuit het Palestijnse standpunt) vergelijkt met ISIS.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hij heeft een punt. Jij kan hem niets verwijten aangezien jij zelf ervoor uitkomt dat je voor bezetting en verdere nederzettingen bent en zelfs meent dat Israel nog meer moet annexeren ten koste van lokale bewoners. Iets met een pot en een ketel en verwijten?
Hij is voor zijn PC in slaapgevallenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:02 schreef Intellectueel het volgende:
SonofOctavius is het topic ontvlucht?
Dus je conclusie is op drijfzand gebaseerd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Er zijn er ook genoeg die menen dat ISIS niet islamitisch is. Ik vind dat soort dingen in het kader van de op hand zijnde zaken weinig relevant.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:02 schreef Intellectueel het volgende:
SonofOctavius is het topic ontvlucht?
Waar blijft je filmpje over massale bloedpartijen tijdens Ashura in Iran? Niet nu met een docu komen omdat je hebt gefaald in het vinden van een dergelijke filmpje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:05 schreef SonofOctavius het volgende:
[..]Nee ik ben er nog.
Hier heb je een goede docu over de huidige achterlijke Perzen die een achterlijke religie aanhangen:
Leg eens uit waarom dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:02 schreef oksel12 het volgende:
Je bent achterlijk als je Israël (vanuit het Palestijnse standpunt) vergelijkt met ISIS.
Ja ik ben een grote sympathisant van ISIS inderdaadquote:Maar jij zal wel meer sympathie voor ISIS hebben gezien je wel op mij reageert maar niet op hem.
Helemaal niet voor iedereeen. Je ideaal is totale annexatie van nog meer land ten koste van lokale (inheemse) bewoners en om dat aan een volk te geven; het joodse volk. Dat seculiere verhaaltje "met rechten voor iedereen" staat daar totaal haaks op. Verdrijven van mensen en innemen van hun land past daar totaal niet bij en lijkt juist al meer op ISIS en hoe zij met bepaalde minderheden omgaan.quote:Tevens is mijn ideaal een seculiere democratie met rechten voor iedereen, die van hem een walgelijke sharia dictatuur.
Charismatisch is een Islamist die bepaalde zaken als belasting voor christenen wel goed vindt. Dat staat vast.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dus je conclusie is op drijfzand gebaseerd.
Ik maak een verschil tussen de Perzische vorm van Islam en de normale mainstream islam. De eerste is achterlijk de 2e niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:06 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waar blijft je filmpje over massale bloedpartijen tijdens Ashura in Iran? Eens; de Islam is achterlijk.
Iemand die zegt dat alle anti-ISIS soennieten betaalt worden door Maliki is geen ISIS aanhanger?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dus je conclusie is op drijfzand gebaseerd.
In Frankrijk betaal je honderden euro's als je een niqaab draagt... what's your point?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Charismatisch is een Islamist die bepaalde zaken als belasting voor christenen wel goed vindt. Dat staat vast.
Niet of topic gaan nu. Waar blijft je filmpje? Islam is inderdaad achterlijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:06 schreef SonofOctavius het volgende:
Ik maak een verschil tussen de Perzische vorm van Islam en de normale mainstream islam. De eerste is achterlijk de 2e niet.
Doe ff normaal. Er zijn ook genoeg christenen die zich laten kruisigen, maar je hoort niemand alle christenen achterlijk noemenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:06 schreef SonofOctavius het volgende:
Elk jaar gaan er 1000en of miljoenen perzen naar Irak (Kerbala en najaf) om mee te doen met de achterlijke rituelen die daar beoefend worden.
Dat is daar verboden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:07 schreef SonofOctavius het volgende:
[..]
In Frankrijk betaal je honderden euro's als je een niqaab draagt... what's your point?
Dat kan best zijn, maar het ging om "pro-ISIS".quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Charismatisch is een Islamist die bepaalde zaken als belasting voor christenen wel goed vindt. Dat staat vast.
Niet per definitie, nee? Eerder anti-Maliki.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:07 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Iemand die zegt dat alle anti-ISIS soennieten betaalt worden door Maliki is geen ISIS aanhanger?
Nee hoor. Althans, even achterlijk als miljoenen moslims die jaarlijks een dorre karavaanstad als Mekka aandoen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:06 schreef SonofOctavius het volgende:
Elk jaar gaan er 1000en of miljoenen perzen naar Irak (Kerbala en najaf) om mee te doen met de achterlijke rituelen die daar beoefend worden.
ISIS wil uiteindelijk alle sjiieten, christenen, atheïsten enz. vermoorden, een massamoord op ongelofelijk veel mensen. Alleen al daarom, Israël wil niet-joden niet vermoorden.quote:
Wij zijn de grondleggers geweest van Irak. Dit is een overblijfsel ervan. Onze voorrouders moesten vluchten voor de valse Profeet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:10 schreef Che_ het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=fba_1407790849
Nederlandse vlag @ 0:22 [ afbeelding ]
Gaan die primitievelingen nooit lukken natuurlijk. Of ze moeten een keer een kernwapen in handen krijgen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:11 schreef oksel12 het volgende:
[..]
ISIS wil uiteindelijk alle sjiieten, christenen, atheïsten enz. vermoorden, een massamoord op ongelofelijk veel mensen. Alleen al daarom, Israël wil niet-joden niet vermoorden.
Wat een vergelijking.. De enige goede vergelijking is dat je als moslim moet bekeren, veel meer extra belasting moet betalen of wordt gedood.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:07 schreef SonofOctavius het volgende:
[..]
In Frankrijk betaal je honderden euro's als je een niqaab draagt... what's your point?
Hahahahahahquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:12 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Wij zijn de grondleggers geweest van Irak. Dit is een overblijfsel ervan. Onze voorrouders moesten vluchten voor de valse Profeet.
Alleen met sjieten hebben ze per definitie problemen en leggen ze aan het mes. Al kwalijk genoeg maar de rest moeten zich onderdanig maken aan ISIS' wetgeving. En dan kunnen ook Christenen blijven. Net zoals in Israel de Palestijnen zich onderdanig aan de Israelische expansiedrift moeten maken om meer nieuwe nederzettingen te bouwen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:11 schreef oksel12 het volgende:
ISIS wil uiteindelijk alle sjiieten, christenen, atheïsten enz. vermoorden, een massamoord op ongelofelijk veel mensen.
Ze willen ze onderdanig maken. Dat wil ISIS ook, met uitzondering van sjieten.quote:Alleen al daarom, Israël wil niet-joden niet vermoorden.
Sjiietische rituelen zijn achterlijk en daar kan je niet omheen. Daarom trekt het sjiisme ook minder "bekeerlingen" dan het sunnisme. Als ik in Iran zou leven en daarna in Nederland kwam dan zou ik ook keren tegen de "islam (sjiietisch)" omdat het gewoon een seksistische smerige cult is. En dat hangen de Perzen hedendaags aan, dat valt niet te ontkennen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee hoor. Althans, even achterlijk als miljoenen moslims die jaarlijks een dorre karavaanstad als Mekka aandoen.
Nee, dan zou er staan dat alle pro-Maliki soennieten worden betaalt door Maliki, dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat kan best zijn, maar het ging om "pro-ISIS".
[..]
Niet per definitie, nee? Eerder anti-Maliki.
Je blijft maar doorgaan met je leugens, zionistische kneus. Kom met bewijs voor al je beweringen, smeerlap.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:16 schreef oksel12 het volgende:
Nee, dan zou er staan dat alle pro-Maliki soennieten worden betaalt door Maliki, dat is heel wat anders.
1 plus 1 is ook gewoon 2. Dit plus sharia verdedigen, ISIS steeds verdedigen en de moord op jezidi's ontkennen is gewoon een ISIS aanhanger.
Zoals ik al zei, dergelijke rituelen zijn niet te vinden in Iran. Overigens, is het Sjiisme veel rationeler dan het soennisme, mede door de invloeden van de Moetazelieten. Het soennisme vind ik daarentegen een achterlijke, statische en status-quo houdende stroming, waar de meest barbaarse groeperingen vandaag de dag in het Midden-Oosten deel van uitmaken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:16 schreef SonofOctavius het volgende:
Sjiietische rituelen zijn achterlijk en daar kan je niet omheen. Daarom trekt het sjiisme ook minder "bekeerlingen" dan het sunnisme. Als ik in Iran zou leven en daarna in Nederland kwam dan zou ik ook keren tegen de "islam (sjiietisch)" omdat het gewoon een seksistische smerige cult is. En dat hangen de Perzen hedendaags aan, dat valt niet te ontkennen.
Kneus, smeerlapquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:20 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je blijft maar doorgaan met je leugens, zionistische kneus. Kom met bewijs voor al je beweringen, smeerlap.
Ben het helemaal met je eens. Van Shia- groeperingen hoor je niet echt veel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dergelijke rituelen zijn niet te vinden in Iran. Overigens, is het Sjiisme veel rationeler dan het soennisme, mede door de invloeden van de Moetazelieten. Het soennisme vind ik daarentegen een achterlijke, statische en status-quo houdende stroming, waar de meest barbaarse groeperingen vandaag de dag in het Midden-Oosten deel van uitmaken.
Komt op hetzelfde neer; negatief tegenover Maliki.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:16 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, dan zou er staan dat alle pro-Maliki soennieten worden betaalt door Maliki, dat is heel wat anders.
1 plus 1 is ook gewoon 2. Dit plus sharia verdedigen, ISIS steeds verdedigen en de moord op jezidi's ontkennen is gewoon een ISIS aanhanger.
Ja maar Sji'ieten denken dat de Imam de wereld heeft geschapen en zijn daarom Zoroastriërs en moeten dus dood. Of zo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dergelijke rituelen zijn niet te vinden in Iran. Overigens, is het Sjiisme veel rationeler dan het soennisme, mede door de invloeden van de Moetazelieten. Het soennisme vind ik daarentegen een achterlijke, statische en status-quo houdende stroming, waar de meest barbaarse groeperingen vandaag de dag in het Midden-Oosten deel van uitmaken.
Dat lijkt me iets tijdelijks.. Tevens moeten ze veel belasting betalen wat velen niet kunnen, in de praktijk komt het neer op een massamoord.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Alleen met sjieten hebben ze per definitie problemen en leggen ze aan het mes. Al kwalijk genoeg maar de rest moeten zich onderdanig maken aan ISIS' wetgeving. En dan kunnen ook Christenen blijven. Net zoals in Israel de Palestijnen zich onderdanig aan de Israelische expansiedrift moeten maken om meer nieuwe nederzettingen te bouwen.
Een vijand tegenover je die je land inneemt en verder bouwt hebben zowel ISIS als Israel gemeen naar lokale bewoners toe. Volledige schijt aan alle internationale verdragen, resoluties etc etc. ISIS doet het op basis van "Allah's wetten" en je geliefde Israel wat jij toejuicht om verder te annexeren doet het op basis van "3000 geleden woonden joden hier dus is het van de joden nog steeds", wat ook teruggaat tot een religieus boekje.
[..]
Ze willen ze onderdanig maken. Dat wil ISIS ook, met uitzondering van sjieten.
Je haalt het soennisme met het salafisme door de war. Een (salafisme) komt wel uit het ander voort (soennisme) maar staat niet een op een op elkaar. niet-salafistische soennisme is heel anders. Maar goed, dat zie je wel vaker vandaag dat men het door elkaar haalt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:22 schreef Intellectueel het volgende:
Protestanten en Katholieken?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:25 schreef Leafeon672 het volgende:
Typisch wel, dat aanhangers van verschillende stromingen uit dezelfde religie elkaar willen uitmoorden.
Daarom is het ook een valse religie. We zijn hiervoor gewaarschuwd in de Bijbel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:25 schreef Leafeon672 het volgende:
Typisch wel, dat aanhangers van verschillende stromingen uit dezelfde religie elkaar willen uitmoorden.
Grappig dat jij dit ontkent terwijl je zelf beweerd een Iraniër te zijn. Of je wil gewoon niet toegeven dat jouw volk een achterlijke religie aanhangt of je bent gewoon onwetend betreft het sjiisme omdat je waarschijnlijk nooit in haar theologie hebt verdiept. Hoe dan ook ga ik hier geen welles nietes spelletje van maken, ik heb boeken gelezen over het sunnisme en sjiisme en ik heb hier wat conclusies uitgetrokken, daarnaast heb ik ook gekeken naar de sunnitische rituelen en de sjiistische en dan krijg ik toch wel een raar gevoel bij dat sjisme waarin men zichzelf half dood slaat en gek danst en nog veel meer primitieve handelingen waarvan ik kan opmaken dat je hersensdood bent als je je tot zo'n religie bekeert. Ohja nog een.... De Mutazila school is vooral aanwezig bij mainstream sunnieten. Zoals het asharisme.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De Aramese of de huidige bijbel?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:27 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Daarom is het ook een valse religie. We zijn hiervoor gewaarschuwd in de Bijbel.
Het christendom heeft ook ontiegelijk veel stromingen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:27 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Daarom is het ook een valse religie. We zijn hiervoor gewaarschuwd in de Bijbel.
Het salafisme is niets anders dan soennitisch conservatisme, dat door de eeuwen heen, sinds de eerste dagen van de Islam, haar pieken en dalen kent. Wat dat betreft leven we vandaag de dag in een tijdperk waarin soennitisch extremisme een opmars maakt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je haalt het soennisme met het salafisme door de war. Een (salafisme) komt wel uit het ander voort (soennisme) maar staat niet een op een op elkaar. niet-salafistische soennisme is heel anders. Maar goed, dat zie je wel vaker vandaag dat men het door elkaar haalt.
Ben je een beetje boos omdat ik de waarheid over je zeg?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:20 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je blijft maar doorgaan met je leugens, zionistische kneus. Kom met bewijs voor al je beweringen, smeerlap.
Dit is alles wat je kon produceren? Dacht ik al, zionistisch kneusje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:32 schreef oksel12 het volgende:
En zo zie ik op Google nog wel meer van zulke uitspraken van je.
Yep. Als iemand die de Islam aan één van Neerlands universiteiten bestudeert weet ik vrij weinig van theologie. Overigens verschilt het sjiisme niet bijster veel van het soennisme, behalve wat oppervlakkige, culturele en symbolische verschillen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:27 schreef SonofOctavius het volgende:
Grappig dat jij dit ontkent terwijl je zelf beweerd een Iraniër te zijn. Of je wil gewoon niet toegeven dat jouw volk een achterlijke religie aanhangt of je bent gewoon onwetend betreft het sjiisme omdat je waarschijnlijk nooit in haar theologie hebt verdiept.
Als dit soort uitspraken je een ISIS aanhanger maakt dan ben ik bang dat bijna alle moslims ISIS aanhangers zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:32 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ben je een beetje boos omdat ik de waarheid over je zeg?![]()
Alleen de Iraakse soennieten die geld ontvangen van al-Maliki.
NWS / [Centraal] Irak en ISIS #87
Een ideale staat die geregeerd wordt door de Sharia (nee niet Iran/Saoedi-Arabië) moet zorgen voor gratis onderdak, voedsel, kleding, gas/elektriciteit etc. voor haar burgers (moslim en niet-moslim).
Criminelen worden gestraft, het slachtoffer i.p.v. de crimineel wordt in de watten gelegd. In zo'n staat kun je geld lenen van de bank zonder rente te betalen over je lening. Mocht je het geleende geld gebruiken om te investeren en het gaat mis, dan draait de islamitische bank op voor de kosten. Mocht het goed gaan, dan krijgt de bank een deel van je winst.
Zo'n staat heeft het beste voor met haar burgers, winst maken door desnoods over lijken te gaan is niet het hoofddoel, en de islamitische staat zal dan ook niet producten toestaan die tot de vernietiging van vele levens leiden (zoals alcohol, sigaretten, casino's, etc.).
In een islamitische staat betaal je maar 2,5% belasting over je inkomen, vergelijk het maar met hoeveel je nu betaalt. Winst maken is niet verboden in de islam, rente is verboden, dit om ervoor te zorgen dat de rijken niet rijker worden terwijl de armen armer worden.
Dit soort rationele argumenten zorgen ervoor dat de islam op alle continenten groeit en er veel steun is voor God's wetten de Sharia.
Moslims: 'Sharia gaat boven de wet'
En zo zie ik op Google nog wel meer van zulke uitspraken van je.
VU toevallig? Leiden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:33 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Yep. Als iemand die de Islam aan één van Neerlands universiteiten bestudeert weet ik vrij weinig van theologie. Overigens verschilt het sjiisme niet bijster veel van het soennisme, behalve oppervlakkige en symbolische verschillen.
Leiden. Ja, studie houdt er dan ook mee op vanaf dit jaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:35 schreef SonofOctavius het volgende:
[..]
VU toevallig? Leiden?
Nederland heeft zwakke Islam studies en dat zeg ik uit ervaring.
Cool we hebben een leienaarquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:35 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Leiden. Ja, studie houdt er dan ook mee op vanaf dit jaar.
Alsof de huidige hoofdstromingen van het Christendom ook maar iets te maken hebben met de leer van Jezus...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:27 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:33 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Yep. Als iemand die de Islam aan één van Neerlands universiteiten bestudeert weet ik vrij weinig van theologie. Overigens verschilt het sjiisme niet bijster veel van het soennisme, behalve wat oppervlakkige, culturele en symbolische verschillen.
Nou nou, laten we niet doen alsof beide groepen niet een totaal andere kosmologie hebben zeg...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:26 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat een hoop ongeïnformeerde geblaat weer...
Oké, ISIS aanhanger.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dit is alles wat je kon produceren? Dacht ik al, zionistisch kneusje.
Gaat om de boodschap. En ook jij als niet- christen kan in de hemel komen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alsof de huidige hoofdstromingen van het Christendom ook maar iets te maken hebben met de leer van Jezus...
[..]
[..]
Nou nou, laten we niet doen alsof beide groepen niet een totaal andere kosmologie hebben zeg...
Worden er nog steeds Arabische vakken gegeven op de Islam Studie?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niet mijn type stad overigens.
?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:38 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Gaat om de boodschap. En ook jij als niet- christen kan in de hemel komen.
"Jesus loves"quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:38 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:39 schreef SonofOctavius het volgende:
[..]
Worden er nog steeds Arabische vakken gegeven op de Islam Studie?
''Mohammed hates''quote:
Arabisch grammatica was volgens mij niet verplicht, wat wel enigszins raar is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:39 schreef SonofOctavius het volgende:
Worden er nog steeds Arabische vakken gegeven op de Islam Studie?
Nee, dat soort uitspraken in combinatie met het ontkennen van de moord op de jezidi's, zeggen dat de doodstraf voor een moslima die met een christenen trouwt een gepaste straf is volgens de islam, zeggen dat alle anti-ISIS soennieten betaald worden door Maliki, jizyah verdedigen en constant ISIS verdedigen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:33 schreef SonofOctavius het volgende:
[..]
Als dit soort uitspraken je een ISIS aanhanger maakt dan ben ik bang dat bijna alle moslims ISIS aanhangers zijn.
Hij was toch niet gelovig?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:42 schreef SonofOctavius het volgende:
Theodorl Herzl heeft strategisch heel goed nagedacht.
In zijn tijd was hij een idioot die een beetje marginaal stond te prevelen in achterkamertjes.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:42 schreef SonofOctavius het volgende:
Theodorl Herzl heeft strategisch heel goed nagedacht.
Waarom hebben zij dan 'het heilige land' uitgekozen? Amerika(?) bood toch Uganda aan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:44 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Veel vroege Zionisten waren niet gelovig.
Daar ga je weer met je leugens, SadPanda.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:42 schreef oksel12 het volgende:
Nee, dat soort uitspraken in combinatie met het ontkennen van de moord op de jezidi's, zeggen dat de doodstraf voor een moslima die met een christenen trouwt een gepaste straf is volgens de islam, zeggen dat alle anti-ISIS soennieten betaald worden door Maliki, jizyah verdedigen en constant ISIS verdedigen.
De vroege Zionisten hadden eerst zelfs plannen om een nationaal tehuis in Argentinië te creëren, wat op niets uitliep. Het heilige land was overigens wel, linguïstisch en cultureel, de meest logische keuze.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:45 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Waarom hebben zij dan 'het heilige land' uitgekozen? Amerika(?) bood toch Uganda aan?
Omdat zionisme anti-Joods is. Pas laten kwam een of andere innoverende rabbijn op het briljante idee dat God zionisme zou hebben bedacht als vehikel om de Joodse terugkeer naar het Heilige Land te bewerkstelligen en dat zijn regels omtrent het hebben van een eigen staat en dergelijke dus zouden zijn vervallen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:44 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Veel vroege Zionisten waren niet gelovig.
Zal je toch iets beter moeten aanduiden wat "soennitisch conservatisme" is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:31 schreef Intellectueel het volgende:
Het salafisme is niets anders dan soennitisch conservatisme, dat door de eeuwen heen, sinds de eerste dagen van de Islam, haar pieken en dalen kent. Wat dat betreft leven we vandaag de dag in een tijdperk waarin soennitisch extremisme een opmars maakt.
Hoezo Cultureel? Omdat er nog Joodse minderheden waren? Ze woonden immers al eeuwen in Europa...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:46 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De vroege Zionisten hadden eerst zelfs plannen om een nationaal tehuis in Argentinië te creëren, wat op niets uitliep. Het heilige land was overigens wel, linguïstisch en cultureel, de meest logische keuze.
Haha, laat de bazen op dit forum het maar nakijken ik ben geen kloon. Ik onderbouw mijn beweringen met posts en jij beweert dat ik een kloon van iemand ben die als ik zijn post geschiedenis er hele andere standpunten op na houd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:45 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Daar ga je weer met je leugens, SadPanda.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:45 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Daar ga je weer met je leugens, SadPanda.
Je zegt dat ik de moord op de jezidi's ontken, produceer je bewijs, leugenaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:48 schreef oksel12 het volgende:
Haha, laat de bazen op dit forum het maar nakijken ik ben geen kloon. Ik onderbouw mijn beweringen met posts en jij beweert dat ik een kloon van iemand ben die als ik zijn post geschiedenis er hele andere standpunten op na houd.
Salafisme is een redelijk abstract en algemeen begrip. Het wahhabisme is wat dat betreft veel specifieker.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:47 schreef Aloulou het volgende:
Zal je toch iets beter moeten aanduiden wat "soennitisch conservatisme" is.
Ja, er waren Joodse enclaves in destijds Palestina, en ook gewoon het feit dat Israel historisch gezien het land der Israëlieten is geweest. Archeologisch ook erg interessant.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:47 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Hoezo Cultureel? Omdat er nog Joodse minderheden waren? Ze woonden immers al eeuwen in Europa...
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je zegt dat ik de moord op de jezidi's ontken, produceer je bewijs, leugenaar.
Het filmpje werd ook door iemand anders gepost na mij, ontkent hij ook de moord op de jezidi's? Laat je nakijken, gek.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:51 schreef oksel12 het volgende:
![]()
Vandaag nog het filmpje dat je postte..
Dat hebben we gezien, enigste volk die er wat van weet te maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:51 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, er waren Joodse enclaves in destijds Palestina, en ook gewoon het feit dat Israel historisch gezien het land der Israëlieten is geweest. Archeologisch ook erg interessant.
Ook voor 1882? Die enkele duizenden Joden die er woonden waren absoluut geen zionisten. In feite waren veel Joodse immigranten van na 1882 ook helemaal geen zionisten. Die begonnen pas echt te arriveren in begin 20e eeuw.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:51 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, er waren Joodse enclaves in destijds Palestina, en ook gewoon het feit dat Israel historisch gezien het land der Israëlieten is geweest. Archeologisch ook erg interessant.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:52 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Het filmpje werd ook door iemand anders gepost na mij, ontkent hij ook de moord op de jezidi's? Laat je nakijken, gek.
Eens. En daarin speelt Muhammed ibn Abdelwahhab en zijn leerstellingen een centrale rol. Er is geen hedendaagse salafist die zijn leerstellingen niet als gezagvol ziet en naast zich neerlegt. En in die zin is het een modern femoneem aangezien de man pas in 1700 leefde, 1000 jaar na Mohammed ongeveer. Vanaf die tijd (1700) kreeg het wahabisme en latere salafisme de vorm pas zoals we vandaag de dag bij bijv ISIS zien, of andere wat "zachtere" salafisten die niet gelijk je koppie eraf hakken. De eerste ISIS-wahabbi-staat was dan ook pas in 1800. In die zin kan ik je opmerking dus niet plaatsen over soennitische conservatisme. Ik zou eerder zeggen dat het een hervormingsbeweging is a-la de protestanten in het Christendom die later vorm zijn gegeven en strenger naar de bronnen terug wilden als reactie op wat ze als foute praktijken om zich heen zagen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:49 schreef Intellectueel het volgende:
Salafisme is een redelijk abstract en algemeen begrip. Het wahhabisme is wat dat betreft veel specifieker.
De Ottomanen hadden Palestina lang tijd genegeerd, en de Joden hadden toch redelijk wat kennis in Europa vergaard waardoor ze een ruime stap voor hadden op de Arabische bevolking. Vooral qua agrarische kennis. Ook opmerkelijk omdat de religieuze deel van de yeshuv (Joodse gemeenschap) er op tegen waren dat het heilige land werd bewerkt voor agrarische doeleinden. Wat dat betreft zijn de orthodoxen in Israel altijd al tegen vooruitgang geweest.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:52 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Dat hebben we gezien, enigste volk die er wat van weet te maken.
De orthodoxe chassidische joden schuwen dan ook seculiere wetenschappen, helemaal in Israel waar ze door de staat worden gepamperd met uitkeringen zodat ze hun leven lang de Thora kunnen bestuderen ipv te werken en brood op de plank te brengen. Buiten Israel schijnt dat wat anders te zijn voor deze joden omdat ze daar wel moeten werken en minder in de watten worden gelegd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:57 schreef Intellectueel het volgende:
Wat dat betreft zijn de orthodoxen in Israel altijd al tegen vooruitgang geweest.
Ik zei dat er geen bewijs is voor duizenden lijken zoals door een jezidi-clubje uit Duitsland wordt beweerd. Net als Timmermans die weigert van een genocide te spreken zonder bewijs. Verdraai mijn woorden niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:55 schreef oksel12 het volgende:
daarvoor zei je ook steeds dat er er nog geen bewijs zou zijn ondanks de ooggetuigen/vluchtelingen.
Ja, voor 1882 had je de oude Yeshuv. Waren inderdaad geen Zionisten; het Zionisme is dan ook een ideologie dat haar oorsprong kent in Europa. In de eerste Aliyah had je wel Zionisten overigens.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:54 schreef IPA35 het volgende:
Ook voor 1882? Die enkele duizenden Joden die er woonden waren absoluut geen zionisten. In feite waren veel Joodse immigranten van na 1882 ook helemaal geen zionisten. Die begonnen pas echt te arriveren in begin 20e eeuw.
Waar heeft Zionisme zijn naam aan te danken? En was alles verzonnen door Herzl?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, voor 1882 had je de oude Yeshuv. Waren inderdaad geen Zionisten; het Zionisme is dan ook een ideologie dat haar oorsprong kent in Europa. In de eerste Aliyah had je wel Zionisten overigens.
Aliyah = zionistisch. Niet-Zionisten waren vaak ook immigranten die reeds eerder kwamen. Zo hoorde ik eens zo'n anti-Israel Jood vertellen dat zijn voorouders rond 1860 arriveerden. Overigens waren niet alle latere immigranten echt zionisten. Of alleen aanvankelijk, lees het levensverhaal van Jacob Israël de Haan eens bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, voor 1882 had je de oude Yeshuv. Waren inderdaad geen Zionisten; het Zionisme is dan ook een ideologie dat haar oorsprong kent in Europa. In de eerste Aliyah had je wel Zionisten overigens.
Ja, alhoewel de laatste tijd maatregelen zijn genomen om ze actiever te betrekken in de maatschappij, waaronder verplichte dienstplicht, etc.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De orthodoxe chassidische joden schuwen dan ook seculiere wetenschappen, helemaal in Israel waar ze door de staat worden gepamperd met uitkeringen zodat ze hun leven lang de Thora kunnen bestuderen ipv te werken en brood op de plank te brengen. Buiten Israel schijnt dat wat anders te zijn voor deze joden omdat ze daar wel moeten werken en minder in de watten worden gelegd.
Het is goed met je, het blijft zielig jouw eigen mening te ontkennen. Ieder objectief iemand met een beetje verstand weet dat alleen een ISIS aanhanger zal zeggen dat alle anti-ISIS soennieten betaalt worden door Maliki in combinatie met je andere uitspraken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:01 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik zei dat er geen bewijs is voor duizenden lijken zoals door een jezidi-clubje uit Duitsland wordt beweerd. Net als Timmermans die weigert van een genocide te spreken zonder bewijs. Verdraai mijn woorden niet.
Berg Zion in Jerusalem. Hoe bedoel je met alles verzonnen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:05 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Waar heeft Zionisme zijn naam aan te danken? En was alles verzonnen door Herzl?
Je had overtuigde Zionisten, opportunisten, slachtoffers van de pogroms opzoek naar een veilig thuis, etc. Ik zal het opzoeken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:06 schreef IPA35 het volgende:
Aliyah = zionistisch. Niet-Zionisten waren vaak ook immigranten die reeds eerder kwamen. Zo hoorde ik eens zo'n anti-Israel Jood vertellen dat zijn voorouders rond 1860 arriveerden. Overigens waren niet alle latere immigranten echt zionisten. Of alleen aanvankelijk, lees het levensverhaal van Jacob Israël de Haan eens bijvoorbeeld.
Het hele idee van eigen staat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Berg Zion in Jerusalem. Hoe bedoel je met alles verzonnen?
Wat is er mis met die uitspraak? Als al-Maliki de soennieten niet betaalt, dan zal geen soenniet voor hem strijden. Of dacht jij van wel, scheer je weg kneus.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:06 schreef oksel12 het volgende:
Het is goed met je, het blijft zielig jouw eigen mening te ontkennen. Ieder objectief iemand met een beetje verstand weet dat alleen een ISIS aanhanger zal zeggen dat alle anti-ISIS soennieten betaalt worden door Maliki in combinatie met je andere uitspraken.
Ik ga slapenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:09 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wat is er mis met die uitspraak? Als al-Maliki de soennieten niet betaalt, dan zal geen soenniet voor hem strijden. Of dacht jij van wel, scheer je weg kneus.
Nee, Joods nationalisme gaat verder terug dan Herzl. Hij is wel de grondlegger van het moderne Zionisme of Joods-nationalisme.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:09 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Het hele idee van eigen staat.
Klopt want anti-ISIS is hetzelfde als pro-Maliki.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:09 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wat is er mis met die uitspraak? Als al-Maliki de soennieten niet betaalt, dan zal geen soenniet voor hem strijden. Of dacht jij van wel, scheer je weg kneus.
Vooral dit stukje is om te huilen:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:44 schreef Reki het volgende:
Letter found in Bin Laden's hideout warns of IS brutality
London, Aug 11 (IANS) A letter found at slain Al Qaeda chief Osama Bin Laden's hideout in Pakistan warned of the rise of a new Islamic extremist group capable of extreme brutality that could damage Al Qaeda's reputation, media reported Monday.
Ik zat een paar oude Irak-topics door te nemen en kwam deze interessante brief tegen:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:48 schreef Aloulou het volgende:
Nu opeens....na jaren...Bin Laden schreef toen ook al brieven over IS en brutaliteit ervan
Hij zal zich daar nog wel een tijdje tegen verzetten en proberen uit te stellen, dus het duurt nog wel even. Maar ik denk ook wel dat het is gedaan met Maliki.quote:
Dit is wel interessante info. Komt ook overeen met eerdere en andere getuigenissen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 04:30 schreef Charismatisch het volgende:
Vooral dit stukje is om te huilen:
"Many places in Iraq, including Tikrit, Mosul and Erbil, are still in the possession of the IS."
Ik zat een paar oude Irak-topics door te nemen en kwam deze interessante brief tegen:
NWS / [Centraal] Irak na de oorlog - deel 37 : Irak staat op instorten
Echt pareltjes zijn het niet. Ja dat zeker. Je zou maar gevangen worden door dat barbaarse volk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:17 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/RobKlaucke/status/498924277954248704/photo/1
[ afbeelding ]
Vrouwen in Irak die gaan vechten tegen ISIS, wat een lef en moed !
Wat zal er bij de volgende regering anders gedaan worden dan? De enige manier waarop het anders kan is de meerderheid (sjiieten) helemaal geen plek meer geven in de regering en alles tussen de soennieten en Koerden verdelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:10 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hij zal zich daar nog wel een tijdje tegen verzetten en proberen uit te stellen, dus het duurt nog wel even. Maar ik denk ook wel dat het is gedaan met Maliki.
Hopen dat er snel een nieuwe regering gevormd kan worden waarin alle minderheden een stem hebben.
Wat vind je er van hoe Maliki zich nu opstelt?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat zal er bij de volgende regering anders gedaan worden dan? De enige manier waarop het anders kan is de meerderheid (sjiieten) helemaal geen plek meer geven in de regering en alles tussen de soennieten en Koerden verdelen.
Ze zijn alles behalve sexy inderdaad, maar dat telt niet he.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:23 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Echt pareltjes zijn het niet. Ja dat zeker. Je zou maar gevangen worden door dat barbaarse volk.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:38 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Te verwachten reactie. Maar ik ben vooral benieuwd naar wat er met Fuad gaat gebeuren. Hij is nog maar net president en lapt de grondwet al aan zijn laars.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:28 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat vind je er van hoe Maliki zich nu opstelt?
Oke, dit zegt echt genoeg. Je weigert ook maar enige vorm van kritiek te geven op Maliki en begint over de president..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Te verwachten reactie. Maar ik ben vooral benieuwd naar wat er met Fuad gaat gebeuren. Hij is nog maar net president en lapt de grondwet al aan zijn laars.
Dat kan nooit een goede basis zijn voor een nieuwe regering.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oke, dit zegt echt genoeg. Je weigert ook maar enige vorm van kritiek te geven op Maliki en begint over de president..
Ze vechten wel tot de laatste kogel als ze overlopen worden. Verder hebben ze dan ook geen opties meer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze zijn alles behalve sexy inderdaad, maar dat telt niet he.
Respect , het is alleen volkomen kansloos.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:38 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Ze vechten wel tot de laatste kogel als ze overlopen worden. Verder hebben dan ook geen opties meer.
VS faalt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:37 schreef theunderdog het volgende:
Als je twitter mag geloven, dan is ISIS alleen maar heel erg blij met de bemoeienis van de VS.
Ze willen de VS nog meer pijn doen dan vorige keer toen ze zich met Irak moesten bemoeien..
[ afbeelding ]
Nee, VS is het sterkste leger ter wereld.quote:
Volkomen kansloos? Waar baseer je dit precies op?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Respect , het is alleen volkomen kansloos.
ISIS zal deze vrouwen slachten alsof het niets voorstelt.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:42 schreef theunderdog het volgende:
In Irak maakt ISIS gehakt van elk leger.
Eerst worden ze nog door 25 man verkracht...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Respect , het is alleen volkomen kansloos.
ISIS zal deze vrouwen slachten alsof het niets voorstelt.
Kom op, die vrouwen maken geen kans tegen de meedogenloze ISIS.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Volkomen kansloos? Waar baseer je dit precies op?
Tja, je kan lachen, maar het is zo.quote:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, VS is het duurste leger ter wereld.
Maar ze moeten gewoon lekker op eigen grondgebied blijven en zich niet bemoeien met dit soort zaken. In Irak maakt ISIS gehakt van elk leger.
Het klopt wel,ISIL is heel extreem.quote:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:45 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zou sowieso als ik tegen ISIS zou vechten een paar kogels voor mezelf bewaren voor het geval dat.
Uuuh, nee. Lees eens over Operation Phantom Fury. De VS maakt gehakt van ISIS.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja, je kan lachen, maar het is zo.
De VS faalde vorige ook toen ze zich moesten bemoeien in Irak. Duizenden doden aan hun kant.
De YPG en PKK hebben anders heel wat vrouwen in hun divisies en die gasten schieten meer ISIS-leden af dan andersom. Vind dit soort algemene opvattingen van "het zijn vrouwen dus ze worden afgeslacht" nutteloos. Ze zijn goed getraind.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op, die vrouwen maken geen kans tegen de meedogenloze ISIS.
Zelfs de mannen van Peshmerga kunnen ISIS vaak niet stoppen.
Nee, dat heb je kunnen zien aan de vorige keer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Uuuh, nee. Lees eens over Operation Phantom Fury. De VS maakt gehakt van ISIS.
Het is niet omdat ze vrouwen zijn, het is omdat ISIS voor niets wijkt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:47 schreef Che_ het volgende:
[..]
De YPG en PKK hebben anders heel wat vrouwen in hun divisies en die gasten schieten meer ISIS-leden af dan andersom. Vind dit soort algemene opvattingen van "het zijn vrouwen dus ze worden afgeslacht" nutteloos. Ze zijn goed getraind.
En nog veel meer aan de andere kant en nog veel meer onschuldigen die de klos zijn...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat heb je kunnen zien aan de vorige keer.
Duizenden dode VS soldaten .
Ten eerste waren dat lang niet allemaal ISIS-leden die verantwoordelijk waren voor al die doden, dat weet je hoop ik?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De VS faalde vorige ook toen ze zich moesten bemoeien in Irak. Duizenden doden aan hun kant.
Omdat iemand een lelijk grafisch ontwerp in photoshop in elkaar heeft geflanst?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:45 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt mij duidelijk, de VS moet zich voorbereiden op veel aanslagen en narigheid.
De VS heeft zeker veel onschuldige slachtoffers gemaakt met hun bombardementen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:49 schreef skippy22 het volgende:
[..]
En nog veel meer aan de andere kant en nog veel meer onschuldigen die de klos zijn...
Nonsens. Jij schat ISIS veel te hoog in, alsof ze elke leger en groepering aankunnen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is niet omdat ze vrouwen zijn, het is omdat ISIS voor niets wijkt.
ISIS kan enkel en alleen verslagen worden door een groepering/militie die net zo meedogenloos is. Koerden zijn te menselijk.
Als dat allemaal zo makkelijk ging, dan had de VS dat allang gedaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:50 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ten eerste waren dat lang niet allemaal ISIS-leden die verantwoordelijk waren voor al die doden, dat weet je hoop ik?
Ten tweede is het onzin dat ISIS van elk leger gehakt maakt. Zij zitten nu ook meer in open gebieden en een deel is al makkelijk kapot te dronen.
Naja, vooralsnog is ISIS niet tegen te houden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:52 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nonsens. Jij schat ISIS veel te hoog in, alsof ze elke leger en groepering aankunnen.
Fanboy-measurement. 1) Het aantal doden zegt niets over de uiteindelijke resultaat. 2) De VS won nog steeds elke slag tegen de insurgencies. In Falujjah kregen Jihadisten zwaar klop van Amerikaanse mariniers. Los gezien van het feit dat een significant deel van de slachtoffers kwam door IEDs en EFPs.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat heb je kunnen zien aan de vorige keer.
Duizenden dode VS soldaten .
Ja die zouden zoiets nooooit doenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De VS heeft zeker veel onschuldige slachtoffers gemaakt met hun bombardementen.
Dat is ISIS dan ook zeker niet vergeten.
Omdat ze voornamelijk staan te vechten tegen incompetente, conventionele Arabische legers, en onderbewapende rebellen groeperingen. Tegen een sufficiënt en competent leger zouden ze geen schijn van kans maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:53 schreef theunderdog het volgende:
Naja, vooralsnog is ISIS niet tegen te houden.
Hezbollah.quote:Anders groeperingen/milities moeten maar bewijzen dat het wel kan. Moeten ze wel opschieten overigens.
Kijk naar hoe Irak er nu uitziet, en denk dan eens na over wat de VS precies heeft bereikt..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Fanboy-measurement. 1) Het aantal doden zegt niets over de uiteindelijke resultaat. 2) De VS won nog steeds elke slag tegen de insurgencies. In Falujjah kregen Jihadisten zwaar klop van Amerikaanse mariniers. Los gezien van het feit dat een significant deel van de slachtoffers kwam door IEDs en EFPs.
ISIS maakt geen schijn van kans tegen de VS.
Ah.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als dat allemaal zo makkelijk ging, dan had de VS dat allang gedaan.
Je ziet nu alleen juist het tegenovergestelde: de VS heeft ISIS misschien iets wat kunnen vertragen, maar dat is ook alles.
Het ziet er gewon echt naar uit dat ISIS niet te stoppen is.
1: Denk dat je ISIS hier toch ernstig onderschat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:55 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Omdat ze voornamelijk staan te vechten tegen incompetente, conventionele Arabische legers, en onderbewapende rebellen groeperingen. Tegen een sufficiënt en competent leger zouden ze geen schijn van kans maken.
[..]
Hezbollah.
Als ze niet tegen te houden zijn, waarom worden ze dan toch ook verdreven en afgestopt wanneer het op gelijkwaardige wapens aankomt?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, vooralsnog is ISIS niet tegen te houden.
Anders groeperingen/milities moeten maar bewijzen dat het wel kan. Moeten ze wel opschieten overigens.
Goed argument..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ah.
Ik zou me toch even wat meer in politiek verdiepen als ik jou was.
Omdat ik nergens zeg dat ISIS altijd wint.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Als ze niet tegen te houden zijn, waarom worden ze dan toch ook verdreven en afgestopt wanneer het op gelijkwaardige wapens aankomt?
Geen moer bereikt? Toen de VS zich terugtrok waren zelfmoordaanslagen gereduceerd tot een recordlaagte, liep Al Qaeda in Irak op haar laatste been en waren alle regio's nog in handen van het Amerikaanse legers.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:
Kijk naar hoe Irak er nu uitziet, en denk dan eens na over wat de VS precies heeft bereikt.
Geen moer. ISIS is op korte termijn misschien tegen te houden, maar ze zullen altijd terugkomen. Hun verslaan is gewoonweg onmogelijk.
Maakt niet uit. Kijk naar de filmpjes; het zijn nog steeds incompetente strijders die nog net weten hoe ze een AK moeten gebruiken. Ze zijn alleen een stuk fanatieker dan hun tegenstanders.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:56 schreef theunderdog het volgende:
1: Denk dat je ISIS hier toch ernstig onderschat.
Ze krijgen steun van Saoedi en Baathisten (uit de tijd van Saddam, met veel money). Hun vermogen zit op meer dan 2 miljard .
Ja. Hebben in hun eentje het hele conflict een andere wending gegeven.quote:2: Was jij echt zo onder de indruk van hun in Syrie?
Jij suggereert dat de VS niet binnenvalt, omdat ze ISIS te sterk achten om aan te kunnen en het toch gaan verliezen.quote:
Dat van die coup, dat geloofde ik niet en doe ik nog steeds niet. En waar zijn de couproepers nu? Er is geen coup toch?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oke, dit zegt echt genoeg. Je weigert ook maar enige vorm van kritiek te geven op Maliki en begint over de president..
En "te verwachten reactie" ? Je zei laatst juist dat je het niet geloofde en wachtte op officiële bronnen en nu is het opeens te verwachten?
Onder Noord-Koerdistan wordt meestal Oost-Turkije verstaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Hoewel het een puinzooi is in Irak, is Noord Koerdistan wel een baken van verlichting in die achtergebleven zandbak. Het zou een mooi voorbeeld kunnen zijn voor de rest van Irak.
Hizbullah in Irak door de soennitische provincies? Is wel andere koek dan Syrie hoor.quote:
.quote:
Bewijs dat ze steun krijgen van Saudi-Arabië?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Denk dat je ISIS hier toch ernstig onderschat.
Ze krijgen steun van Saoedi en Baathisten (uit de tijd van Saddam, met veel money). Hun vermogen zit op meer dan 2 miljard .
2: Was jij echt zo onder de indruk van hun in Syrie?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:24 schreef El_jefe07 het volgende:
ISIS over Robin Williams:
[ afbeelding ]
RIP
Ja en nee. Hizbullah heeft ervoor gezorgd met Iraanse steun aan het Syrische leger en Russiche wapens dat Assad niet getoppled zou worden. Anderzijds hebben ze het Qalamoungebergte naar mij weten nog steeds niet verovert, en is de Syrisch-Libanese grens wel veiliger geworden maar nog steeds heb je strookjes rebellen die de boel runnen. Hij is dus niet geheel veilig gesteld wat wel een doel was.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:59 schreef Intellectueel het volgende:
Ja. Hebben in hun eentje het hele conflict een andere wending gegeven.
Ik heb het deels gelezen, en ik moet inderdaad mijn woorden terug nemen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:02 schreef Intellectueel het volgende:
Zoals ik al zei, underdog mag weleens gaan lezen over Operatie Phantom Fury. Zelfde omstandigheden; honderden fanatieke Jihadstrijders in een urbanistische omgeving die uiteindelijk zwaar klop kregen van Amerikaanse mariniers.
Voor zover ik weet heeft Hezbollah bewust een gebied voor de rebellen overgehouden. Qalamoun is voor de overgrote merendeel veroverd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:30 schreef Aloulou het volgende:
Ja en nee. Hizbullah heeft ervoor gezorgd met Iraanse steun aan het Syrische leger en Russiche wapens dat Assad niet getoppled zou worden. Anderzijds hebben ze het Qalamoungebergte naar mij weten nog steeds niet verovert, en is de Syrisch-Libanese grens wel veiliger geworden maar nog steeds heb je strookjes rebellen die de boel runnen. Hij is dus niet geheel veilig gesteld wat wel een doel was.
Onder andere ook. Maar voornamelijk vanwege Iraans en Russisch support.quote:Maar de rebellen in Syrie hebben zelf Assad de winst gegeven door elkaar te gaan onthoofden en meerdere fronten tegen elkaar te openen. FSA in Aleppo is ondergesneeuwd doordat ze meer dan een jaar op twee fronten moesten vechten; tegen Assad en aan de achterkant tegen ISIS...dat is dodelijk. FSA, Islamic Front, Nusrah en ISIS vrijwel allemaal front erbij tegen elkaar, overlopen naar en van elkaar (vooral FSA naar ISIS en Nusrah) etc etc. Een grote teringzooi.
Dat ga je nooit krijgen. Geen enkele steun zal via officiële kanalen verlopen, er zijn echter voldoende rijke Saudi's die hiermee te maken hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:27 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Bewijs dat ze steun krijgen van Saudi-Arabië?
Het Iraakse leger faalde ook om Tikrit onder controle te krijgen een paar weken geleden. Waarom? Omdat de stad vol zit met Baathisten die zich weigeren over te geven. Het Ieger moest dus noodgedwongen weer terugtrekken en de stad verlaten. Je kan nog zo'n goed leger hebben, je zal van deur tot deur moeten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het deels gelezen, en ik moet inderdaad mijn woorden terug nemen.
Aan de andere kant: het is ook wel een schande als je als ziek goed getrainde marinier niet een gekke ISIS strijder aankan.
Denk het ook, maar de verhoudingen tussen de verschillende belanghebbenden blijft toch complex om dit te kunnen bewerkstelligen. Ik denk dat de Turken sowieso samen te werken moeten zullen gaan met de Koerden, want ik denk dat het conflict vroeg of laat ook zal overspringen naar Turkije. Al-Baghdadi heeft Erdogan vandaag weer opgeroepen een eed van trouw af te leggen en anders gedreigd met oorlog.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:30 schreef UpsideDown het volgende:
Je kan niet met 1 partij ISIS verslaan. Mocht je de IS überhaupt compleet uit de weg willen ruimen, moet er een coalitie gevormd worden van verschillende (lokale) legers die van meerdere kanten aanvallen. Dat zie ik niet snel gebeuren.
Heb je een bron?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:42 schreef TheMagnificent het volgende:
Al-Baghdadi heeft Erdogan vandaag weer opgeroepen een eed van trouw af te leggen en anders gedreigd met oorlog.
Klopt, maar hij had het neem ik aan over de overheid. Het is niet logisch dat die ISIS zouden steunen, ze zien het Moslimbroederschap al als een groot gevaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:37 schreef waht het volgende:
[..]
Dat ga je nooit krijgen. Geen enkele steun zal via officiële kanalen verlopen, er zijn echter voldoende rijke Saudi's die hiermee te maken hebben.
Dat is waar dat ze bewust een weg hebben opengehouden. Maar na meer dan een jaar is niet het gehele Qalamoungebergte veroverd en uitgekamt. En dat was wel het doel. Die open weg was slechts een taktiek om de rebellen weg te drijven en vervolgens hele gebergte uit te kammen zodat ze beetje bij beetje definitief eruit verdwijnen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:36 schreef Intellectueel het volgende:
Voor zover ik weet heeft Hezbollah bewust een gebied voor de rebellen overgehouden. Qalamoun is voor de overgrote merendeel veroverd.
Ik heb het zojuist op het Turkse nieuws gehoord, maar nog geen berichten op de grote nieuwssites gevonden. Wel de wat kleinere nieuwssites...quote:
Er is een verschil tussen actief steunen en oogluikend toestaan als prive-donoren op Saudische grond ISIS geld toesturen. Zeker in een dictatuur als Saudie Arabie is iets oogluikend toestaan zoals geld versturen van priverekeningen gewoon een bewuste keuze van de autoriteit die alles nauwlettend volgt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:44 schreef oksel12 het volgende:
Klopt, maar hij had het neem ik aan over de overheid. Het is niet logisch dat die ISIS zouden steunen, ze zien het Moslimbroederschap al als een groot gevaar.
twitter:abdullahawez twitterde op maandag 11-08-2014 om 17:28:02I have seen Iranian officers in Pesh meeting in Makhmour - Sirwan Barzani & Najat Ali Fatyee were meeting. #Kurdistan http://t.co/ThHnhMtGUD reageer retweet
twitter:green_lemonnn twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 11:41:20#Iran support for Kurds #MT : @abdullahawez " #Iranian officers in Peshmargas's meeting in Makhmour" http://t.co/7mPMuhvYem reageer retweet
Ik vertrouw het niet. Al-Baghdadi zou dit hebben getweet. Waar is zijn Twitter-account dan? Waarom melden Arabische media dit nieuws niet?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb het zojuist op het Turkse nieuws gehoord, maar nog geen berichten op de grote nieuwssites gevonden. Wel de wat kleinere nieuwssites...
http://www.imctv.com.tr/2(...)bana-biat-etmelidir/
http://www.haberler.com/i(...)apti-6369899-haberi/
Ja, misschien was het wat voorbarig van mij om te melden. Zolang de grotere nieuwsbronnen het ook niet melden, lijkt het voorlopig inderdaad op een broodje aap.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:59 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik vertrouw het niet. Al-Baghdadi zou dit hebben getweet. Waar is zijn Twitter-account dan? Waarom melden Arabische media dit nieuws niet?
En via Google translate zie ik dat de laatste zin van de eerste link de volgende conspiracy-theorie meldt: Former CIA and NSA employees Edward Snowden, Isidor leader Abu Bakr al-Baghdadi Jews and the Arabs is not the real name is Shimon Eilot claimed.
Als er 1 plaatje in de OP mag is het deze wel.quote:
We zijn het gewoon met elkaar eensquote:Op maandag 11 augustus 2014 21:26 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Schandalig dat ze er überhaupt opstaan.
En dan moet je oprotten kneus.twitter:Hayder_alKhoei twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 12:21:09So now PM Maliki has lost the support of Iraq's Sunnis, Kurds, Shia, Sistani, US, UK, EU and even Iran. reageer retweet
Het laffe Nederland kan hier wat van lerentwitter:AlArabiya_Eng twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 13:18:44#American who tweeted allegiance to #ISIS chief arrested in #NY http://t.co/mIGWfMxE4i http://t.co/z87NdmbiSz reageer retweet
The FBI, however, said Morgan has not been charged with terrorism. There is "no indication of anything with terrorism, the charges are for fire arms violation," an FBI spokesperson said.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:42 schreef BluesRebel het volgende:
Het laffe Nederland kan hier wat van lerentwitter:AlArabiya_Eng twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 13:18:44#American who tweeted allegiance to #ISIS chief arrested in #NY http://t.co/mIGWfMxE4i http://t.co/z87NdmbiSz reageer retweet
Als je ze niet aanhoudt kun je dit ook niet weten. Oppakken die eikels in Den Haag.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
The FBI, however, said Morgan has not been charged with terrorism. There is "no indication of anything with terrorism, the charges are for fire arms violation," an FBI spokesperson said.
Nog niks over gehoord. Maar is dat niet onwaarschijnlijk? Irak heeft wel betere wapens dan 'barrelbombs'. Plus, Al-Arabiya is van Saoedi-Arabië dus die zijn waarschijnlijk al bij voorbaat tegen Al-Abadi.quote:Maar over al-Arabiya gesproken, ik weet niet in hoeverre dit klopt (er staat: Breaking News: luchtmacht van al-Abadi bombardeert burgers in Mosul met barrelboms).. de man is nog geen premier en wordt nu al gedemoniseerd
[ afbeelding ]
Wat is de situatie in Tikrit nu? Tijdje geleden gelezen dat het heroverd was door het Iraakse leger.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 04:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Vooral dit stukje is om te huilen:
"Many places in Iraq, including Tikrit, Mosul and Erbil, are still in the possession of the IS."
[..]
Ik zat een paar oude Irak-topics door te nemen en kwam deze interessante brief tegen:
NWS / [Centraal] Irak na de oorlog - deel 37 : Irak staat op instorten
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:24 schreef El_jefe07 het volgende:
ISIS over Robin Williams:
[ afbeelding ]
RIP
Ja? En hoeveel doden aan de Iraakse kant?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, iedereen die ISIS steunt in de bak gooien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:42 schreef BluesRebel het volgende:
De relatie Bagdad - Arbil gaat er dus niet op vooruittwitter:YerevanSaeed twitterde op maandag 11-08-2014 om 17:21:37Just some reminders about new PM designate. He was one of staunchest opponent of Kurdish oil export. Suggested budget cut of #KRG. reageer retweet
twitter:vvanwilgenburg twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 12:50:11Iranian TV: 'Partitioning of Iraq, failed Israeli project' http://t.co/hjn6bWmRCw via @sharethis reageer retweet
Mislukt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:54 schreef Reki het volgende:
[..]
Wat is de situatie in Tikrit nu? Tijdje geleden gelezen dat het heroverd was door het Iraakse leger.
http://www.uskowioniran.c(...)ess-support-for.htmlquote:Secretary of Iran’s Supreme National Security Council, Brig. Gen. Ali Shamkhani, today congratulated Haider al-Abadi for becoming the new Iraqi prime minister, Tasnim news agency reported. His congratulatory message to Abadi broke a day of silence on the nomination by Iranian officials.
Shamkhani, who also serves as Ayatollah Khamenei’s representative at SNSC, made the remarks at the annual gathering of Iranian ambassadors in Tehran on Tuesday.
“The Islamic Republic of Iran supports the constitution procedure by which the new Iraqi prime minister has been selected,” Shamkhani said. (Tasnim, 12 August)
Tasnim also quoted Shamkhani as congratulating Prime Minister-designate Abadi on his selection and extending his congratulatory message to Iraq’s Shia Marjaia and Iraqi people.
The news agency also quoted Iranian Foreign Minister Javad Zarif as calling for timely formation of a new government under Abadi’s leadership. Zarif made the comments during a phone conversation with his Italian counterpart on Tuesday.
The Iranian media on Monday had highlighted Maliki’s defiance for not being asked to serve a third term. But today, Mehr News Agency carried the news of Abadi’s request for international support against the Islamic State, referring to him as Prime Minister-designate.
Today, U.S. officials also expressed readiness to expand military and political support for Iraq when Abadi assumes the duties of prime minister and leads an inclusive, multi-sectarian government.
The United States “is prepared to intensify its security cooperation,” said Secretary of Defense Chuck Hagel. (The New York Times, 12 August)
“We are prepared to consider additional political, military and security options as Iraq starts to build a new government,” added Secretary of State John.
Kerry and Hagel were in Sydney on Tuesday for signing the force posture agreement that provides for the rotation of U.S. Marines and Air Force personnel in northeast Australia.
Vooral de laatste 20 jaar dankzij de mislukking van het socialistische seculiere pan-Arabisme en andere dictaturen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:12 schreef LoveProfuzion het volgende:
Is deze opkomst deze groepen met een wat extremere interpretatie van de islam iets van de laatste 20 jaar of is het er altijd al geweest alleen minder zichtbaar door social media?
Illegaal olie proberen te verkopen is niet bevorderlijk inderdaad.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:07 schreef BluesRebel het volgende:
De relatie Bagdad - Arbil gaat er dus niet op vooruittwitter:YerevanSaeed twitterde op maandag 11-08-2014 om 17:21:37Just some reminders about new PM designate. He was one of staunchest opponent of Kurdish oil export. Suggested budget cut of #KRG. reageer retweet
twitter:vvanwilgenburg twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 12:50:11Iranian TV: 'Partitioning of Iraq, failed Israeli project' http://t.co/hjn6bWmRCw via @sharethis reageer retweet
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:12 schreef LoveProfuzion het volgende:
Is deze opkomst deze groepen met een wat extremere interpretatie van de islam iets van de laatste 20 jaar of is het er altijd al geweest alleen minder zichtbaar door social media?
Yep, in het Ottomaanse Rijk (heel lang dus) en ook wel na de Eerste Wereldoorlog was het vrij rustig wat dat betreft. Als er strijd was was het ook echt strijd om iets, niet om het doden van onschuldigen. Het zal, zoals oksel12 zegt, te maken hebben met al die dictatoren in Egypte, Algerije, Libië, Irak, Syrië, etc die islamitische bewegingen keihard onderdrukt hebben. Al-Zawahiri is ook gemarteld in Egypte. Die mensen hebben zich compleet tegen die landen gekeerd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:18 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Vooral de laatste 20 jaar dankzij de mislukking van het socialistische seculiere pan-Arabisme en andere dictaturen.
Waarom zouden de Koerden het oliegeld delen met Bagdad als Bagdad hun troepen niet wil financierenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:21 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Illegaal olie proberen te verkopen is niet bevorderlijk inderdaad.
Lees de OP.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:25 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom wordt ISIS nu ineens in de media overal IS genoemd? Heb ik wat gemist?
Het was eerst strijders voor een islamitische staat (Islamitische Staat in Irak en Syrië), maar die hebben ze een tijdje geleden al uitgeroepen dus is het nu IS (Islamitische Staat).quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:25 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom wordt ISIS nu ineens in de media overal IS genoemd? Heb ik wat gemist?
Binnen de sjiieten zelf of soennieten vs sjiieten weer?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:28 schreef Che_ het volgende:
Voor en tegenstanders van Maliki slaags geraakt in Samarra
Gisteravond kwam dat bericht voorbij, er zijn doden en gewonden gevallen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:28 schreef Che_ het volgende:
Whut??quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:28 schreef Che_ het volgende:
En dan nu chronologisch: Koerden besluiten zelf olie te verkopen. Baghdad reageert er op.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:25 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Waarom zouden de Koerden het oliegeld delen met Bagdad als Bagdad hun troepen niet wil financierenDan doen ze het zelf wel.
Want Baghdad heeft zelf geen eigen deals lopen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:30 schreef lDDQD het volgende:
[..]
En dan nu chronologisch: Koerden besluiten zelf olie te verkopen. Baghdad reageert er op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |