Ja, voor 1882 had je de oude Yeshuv. Waren inderdaad geen Zionisten; het Zionisme is dan ook een ideologie dat haar oorsprong kent in Europa. In de eerste Aliyah had je wel Zionisten overigens.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:54 schreef IPA35 het volgende:
Ook voor 1882? Die enkele duizenden Joden die er woonden waren absoluut geen zionisten. In feite waren veel Joodse immigranten van na 1882 ook helemaal geen zionisten. Die begonnen pas echt te arriveren in begin 20e eeuw.

Waar heeft Zionisme zijn naam aan te danken? En was alles verzonnen door Herzl?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, voor 1882 had je de oude Yeshuv. Waren inderdaad geen Zionisten; het Zionisme is dan ook een ideologie dat haar oorsprong kent in Europa. In de eerste Aliyah had je wel Zionisten overigens.

Aliyah = zionistisch. Niet-Zionisten waren vaak ook immigranten die reeds eerder kwamen. Zo hoorde ik eens zo'n anti-Israel Jood vertellen dat zijn voorouders rond 1860 arriveerden. Overigens waren niet alle latere immigranten echt zionisten. Of alleen aanvankelijk, lees het levensverhaal van Jacob Israël de Haan eens bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, voor 1882 had je de oude Yeshuv. Waren inderdaad geen Zionisten; het Zionisme is dan ook een ideologie dat haar oorsprong kent in Europa. In de eerste Aliyah had je wel Zionisten overigens.

Ja, alhoewel de laatste tijd maatregelen zijn genomen om ze actiever te betrekken in de maatschappij, waaronder verplichte dienstplicht, etc.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De orthodoxe chassidische joden schuwen dan ook seculiere wetenschappen, helemaal in Israel waar ze door de staat worden gepamperd met uitkeringen zodat ze hun leven lang de Thora kunnen bestuderen ipv te werken en brood op de plank te brengen. Buiten Israel schijnt dat wat anders te zijn voor deze joden omdat ze daar wel moeten werken en minder in de watten worden gelegd.

Het is goed met je, het blijft zielig jouw eigen mening te ontkennen. Ieder objectief iemand met een beetje verstand weet dat alleen een ISIS aanhanger zal zeggen dat alle anti-ISIS soennieten betaalt worden door Maliki in combinatie met je andere uitspraken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:01 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik zei dat er geen bewijs is voor duizenden lijken zoals door een jezidi-clubje uit Duitsland wordt beweerd. Net als Timmermans die weigert van een genocide te spreken zonder bewijs. Verdraai mijn woorden niet.

Berg Zion in Jerusalem. Hoe bedoel je met alles verzonnen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:05 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Waar heeft Zionisme zijn naam aan te danken? En was alles verzonnen door Herzl?

Je had overtuigde Zionisten, opportunisten, slachtoffers van de pogroms opzoek naar een veilig thuis, etc. Ik zal het opzoeken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:06 schreef IPA35 het volgende:
Aliyah = zionistisch. Niet-Zionisten waren vaak ook immigranten die reeds eerder kwamen. Zo hoorde ik eens zo'n anti-Israel Jood vertellen dat zijn voorouders rond 1860 arriveerden. Overigens waren niet alle latere immigranten echt zionisten. Of alleen aanvankelijk, lees het levensverhaal van Jacob Israël de Haan eens bijvoorbeeld.

Het hele idee van eigen staat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Berg Zion in Jerusalem. Hoe bedoel je met alles verzonnen?

Wat is er mis met die uitspraak? Als al-Maliki de soennieten niet betaalt, dan zal geen soenniet voor hem strijden. Of dacht jij van wel, scheer je weg kneus.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:06 schreef oksel12 het volgende:
Het is goed met je, het blijft zielig jouw eigen mening te ontkennen. Ieder objectief iemand met een beetje verstand weet dat alleen een ISIS aanhanger zal zeggen dat alle anti-ISIS soennieten betaalt worden door Maliki in combinatie met je andere uitspraken.

Ik ga slapenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:09 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wat is er mis met die uitspraak? Als al-Maliki de soennieten niet betaalt, dan zal geen soenniet voor hem strijden. Of dacht jij van wel, scheer je weg kneus.

Nee, Joods nationalisme gaat verder terug dan Herzl. Hij is wel de grondlegger van het moderne Zionisme of Joods-nationalisme.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:09 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Het hele idee van eigen staat.

Klopt want anti-ISIS is hetzelfde als pro-Maliki.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:09 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wat is er mis met die uitspraak? Als al-Maliki de soennieten niet betaalt, dan zal geen soenniet voor hem strijden. Of dacht jij van wel, scheer je weg kneus.

Vooral dit stukje is om te huilen:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:44 schreef Reki het volgende:
Letter found in Bin Laden's hideout warns of IS brutality
London, Aug 11 (IANS) A letter found at slain Al Qaeda chief Osama Bin Laden's hideout in Pakistan warned of the rise of a new Islamic extremist group capable of extreme brutality that could damage Al Qaeda's reputation, media reported Monday.
Ik zat een paar oude Irak-topics door te nemen en kwam deze interessante brief tegen:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:48 schreef Aloulou het volgende:
Nu opeens....na jaren...Bin Laden schreef toen ook al brieven over IS en brutaliteit ervan

Hij zal zich daar nog wel een tijdje tegen verzetten en proberen uit te stellen, dus het duurt nog wel even. Maar ik denk ook wel dat het is gedaan met Maliki.quote:

Dit is wel interessante info. Komt ook overeen met eerdere en andere getuigenissen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 04:30 schreef Charismatisch het volgende:
Vooral dit stukje is om te huilen:
"Many places in Iraq, including Tikrit, Mosul and Erbil, are still in the possession of the IS."
Ik zat een paar oude Irak-topics door te nemen en kwam deze interessante brief tegen:
NWS / [Centraal] Irak na de oorlog - deel 37 : Irak staat op instorten

Echt pareltjes zijn het niet. Ja dat zeker. Je zou maar gevangen worden door dat barbaarse volk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:17 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/RobKlaucke/status/498924277954248704/photo/1
[ afbeelding ]
Vrouwen in Irak die gaan vechten tegen ISIS, wat een lef en moed !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |