abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143334841
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Hoewel het een puinzooi is in Irak, is Noord Koerdistan wel een baken van verlichting in die achtergebleven zandbak. Het zou een mooi voorbeeld kunnen zijn voor de rest van Irak.
Onder Noord-Koerdistan wordt meestal Oost-Turkije verstaan.

Noord-Irak, Iraaks Koerdistan of Zuid-Koerdistan is waar jij op doelt.
-
pi_143335196
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:55 schreef Intellectueel het volgende:
Hezbollah.
Hizbullah in Irak door de soennitische provincies? Is wel andere koek dan Syrie hoor.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143335227
ISIS over Robin Williams:

RIP :'(
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:25:39 #254
155616 Proximo
For god, king & country
pi_143335258
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:24 schreef El_jefe07 het volgende:

.
:D _O-
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_143335317
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Denk dat je ISIS hier toch ernstig onderschat.

Ze krijgen steun van Saoedi en Baathisten (uit de tijd van Saddam, met veel money). Hun vermogen zit op meer dan 2 miljard .

2: Was jij echt zo onder de indruk van hun in Syrie?
Bewijs dat ze steun krijgen van Saudi-Arabië?
pi_143335394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:24 schreef El_jefe07 het volgende:

[ afbeelding ]

:D.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_143335417
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:59 schreef Intellectueel het volgende:
Ja. Hebben in hun eentje het hele conflict een andere wending gegeven.
Ja en nee. Hizbullah heeft ervoor gezorgd met Iraanse steun aan het Syrische leger en Russiche wapens dat Assad niet getoppled zou worden. Anderzijds hebben ze het Qalamoungebergte naar mij weten nog steeds niet verovert, en is de Syrisch-Libanese grens wel veiliger geworden maar nog steeds heb je strookjes rebellen die de boel runnen. Hij is dus niet geheel veilig gesteld wat wel een doel was.

Maar de rebellen in Syrie hebben zelf Assad de winst gegeven door elkaar te gaan onthoofden en meerdere fronten tegen elkaar te openen. FSA in Aleppo is ondergesneeuwd doordat ze meer dan een jaar op twee fronten moesten vechten; tegen Assad en aan de achterkant tegen ISIS...dat is dodelijk. FSA, Islamic Front, Nusrah en ISIS vrijwel allemaal front erbij tegen elkaar, overlopen naar en van elkaar (vooral FSA naar ISIS en Nusrah) etc etc. Een grote teringzooi.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:30:29 #258
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143335419
Je kan niet met 1 partij ISIS verslaan. Mocht je de IS überhaupt compleet uit de weg willen ruimen, moet er een coalitie gevormd worden van verschillende (lokale) legers die van meerdere kanten aanvallen. Dat zie ik niet snel gebeuren.
Say what?
pi_143335475
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:02 schreef Intellectueel het volgende:
Zoals ik al zei, underdog mag weleens gaan lezen over Operatie Phantom Fury. Zelfde omstandigheden; honderden fanatieke Jihadstrijders in een urbanistische omgeving die uiteindelijk zwaar klop kregen van Amerikaanse mariniers.
Ik heb het deels gelezen, en ik moet inderdaad mijn woorden terug nemen.

Aan de andere kant: het is ook wel een schande als je als ziek goed getrainde marinier niet een gekke ISIS strijder aankan.
pi_143335624
"You, our Vietnam veterans, did not always receive the respect that you deserved — which was a national shame," Obama said. "But let it be remembered that you won every major battle of that war. Every single one."
http://www.politifact.com(...)-major-battle-vietn/

Maar is de Vietnam-oorlog gewonnen? Nee.
-
pi_143335632
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:30 schreef Aloulou het volgende:
Ja en nee. Hizbullah heeft ervoor gezorgd met Iraanse steun aan het Syrische leger en Russiche wapens dat Assad niet getoppled zou worden. Anderzijds hebben ze het Qalamoungebergte naar mij weten nog steeds niet verovert, en is de Syrisch-Libanese grens wel veiliger geworden maar nog steeds heb je strookjes rebellen die de boel runnen. Hij is dus niet geheel veilig gesteld wat wel een doel was.
Voor zover ik weet heeft Hezbollah bewust een gebied voor de rebellen overgehouden. Qalamoun is voor de overgrote merendeel veroverd.

quote:
Maar de rebellen in Syrie hebben zelf Assad de winst gegeven door elkaar te gaan onthoofden en meerdere fronten tegen elkaar te openen. FSA in Aleppo is ondergesneeuwd doordat ze meer dan een jaar op twee fronten moesten vechten; tegen Assad en aan de achterkant tegen ISIS...dat is dodelijk. FSA, Islamic Front, Nusrah en ISIS vrijwel allemaal front erbij tegen elkaar, overlopen naar en van elkaar (vooral FSA naar ISIS en Nusrah) etc etc. Een grote teringzooi.
Onder andere ook. Maar voornamelijk vanwege Iraans en Russisch support.
pi_143335654
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:27 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Bewijs dat ze steun krijgen van Saudi-Arabië?
Dat ga je nooit krijgen. Geen enkele steun zal via officiële kanalen verlopen, er zijn echter voldoende rijke Saudi's die hiermee te maken hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:37:23 #263
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143335663
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb het deels gelezen, en ik moet inderdaad mijn woorden terug nemen.

Aan de andere kant: het is ook wel een schande als je als ziek goed getrainde marinier niet een gekke ISIS strijder aankan.
Het Iraakse leger faalde ook om Tikrit onder controle te krijgen een paar weken geleden. Waarom? Omdat de stad vol zit met Baathisten die zich weigeren over te geven. Het Ieger moest dus noodgedwongen weer terugtrekken en de stad verlaten. Je kan nog zo'n goed leger hebben, je zal van deur tot deur moeten.
Say what?
pi_143335852
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:30 schreef UpsideDown het volgende:
Je kan niet met 1 partij ISIS verslaan. Mocht je de IS überhaupt compleet uit de weg willen ruimen, moet er een coalitie gevormd worden van verschillende (lokale) legers die van meerdere kanten aanvallen. Dat zie ik niet snel gebeuren.
Denk het ook, maar de verhoudingen tussen de verschillende belanghebbenden blijft toch complex om dit te kunnen bewerkstelligen. Ik denk dat de Turken sowieso samen te werken moeten zullen gaan met de Koerden, want ik denk dat het conflict vroeg of laat ook zal overspringen naar Turkije. Al-Baghdadi heeft Erdogan vandaag weer opgeroepen een eed van trouw af te leggen en anders gedreigd met oorlog.
Maar je hebt sowieso ook de steun van de Syriërs nodig om ze ook op dat front te kunnen bestrijden.
pi_143335903
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:42 schreef TheMagnificent het volgende:
Al-Baghdadi heeft Erdogan vandaag weer opgeroepen een eed van trouw af te leggen en anders gedreigd met oorlog.
Heb je een bron?
-
pi_143335928
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:37 schreef waht het volgende:

[..]

Dat ga je nooit krijgen. Geen enkele steun zal via officiële kanalen verlopen, er zijn echter voldoende rijke Saudi's die hiermee te maken hebben.
Klopt, maar hij had het neem ik aan over de overheid. Het is niet logisch dat die ISIS zouden steunen, ze zien het Moslimbroederschap al als een groot gevaar.
pi_143336049
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:44 schreef Charismatisch het volgende:
Al-Baghdadi
Lijkt me erg sterk ook..... maar wil de bron ook wel zien ja..
Zonder wrijving geen glans
pi_143336102
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:36 schreef Intellectueel het volgende:
Voor zover ik weet heeft Hezbollah bewust een gebied voor de rebellen overgehouden. Qalamoun is voor de overgrote merendeel veroverd.
Dat is waar dat ze bewust een weg hebben opengehouden. Maar na meer dan een jaar is niet het gehele Qalamoungebergte veroverd en uitgekamt. En dat was wel het doel. Die open weg was slechts een taktiek om de rebellen weg te drijven en vervolgens hele gebergte uit te kammen zodat ze beetje bij beetje definitief eruit verdwijnen.

Het is wel zo dat vanaf het begin is gezegd en duidelijk was dat het Qalamounoffensief er een van de lange adem zou worden, ook Hizbullah gaf het aan. Maar toch houden rebellen meer stand dan ik had verwacht. De recente gevechten en escalatie in Arsal (Libanese grensplaats aan Qalamoungebergte) duidt ook erop dat de zaak (nog) niet onder controle is en de rebellen in Arsal ook zijn binnengedrongen. Mag wel duidelijk zijn met laatst die aanval op Libanese leger waarbij 20 doden vielen.

Paar dagen geleden:
Two Hezbollah fighters, 20 troops killed in Qalamoun

Hizbullah in Irak en dan voornamelijk de soennitische provincies is een totaal andere strijd, op alle gebieden (locatie, land wat geen buurland is, geen band met lokale bewoners etc etc). De enigen die het op moeten lossen zijn andere Irakezen en uiteindelijk voor een blijvende oplossing geeft alleen de politieke weg een echte kans. Elke andere - inclusief alleen militaire - is slechts een uitstel van opnieuw een gewelddadige opstand uit deze provincies in Irak.
pi_143336217
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:44 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Heb je een bron?
Ik heb het zojuist op het Turkse nieuws gehoord, maar nog geen berichten op de grote nieuwssites gevonden. Wel de wat kleinere nieuwssites...

http://www.imctv.com.tr/2(...)bana-biat-etmelidir/
http://www.haberler.com/i(...)apti-6369899-haberi/
pi_143336322
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:44 schreef oksel12 het volgende:
Klopt, maar hij had het neem ik aan over de overheid. Het is niet logisch dat die ISIS zouden steunen, ze zien het Moslimbroederschap al als een groot gevaar.
Er is een verschil tussen actief steunen en oogluikend toestaan als prive-donoren op Saudische grond ISIS geld toesturen. Zeker in een dictatuur als Saudie Arabie is iets oogluikend toestaan zoals geld versturen van priverekeningen gewoon een bewuste keuze van de autoriteit die alles nauwlettend volgt.

Ik weet alleen niet of dit het geval is vanuit Saudie Arabie; dus dat er bewezen is dat er privedonoren zijn die ISIS financieren. Vanuit Koeweit is dat wel het geval.
pi_143336426
Opmerkelijk:

abdullahawez twitterde op maandag 11-08-2014 om 17:28:02 I have seen Iranian officers in Pesh meeting in Makhmour - Sirwan Barzani & Najat Ali Fatyee were meeting. #Kurdistan http://t.co/ThHnhMtGUD reageer retweet
green_lemonnn twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 11:41:20 #Iran support for Kurds #MT : @abdullahawez " #Iranian officers in Peshmargas's meeting in Makhmour" http://t.co/7mPMuhvYem reageer retweet
pi_143336452
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb het zojuist op het Turkse nieuws gehoord, maar nog geen berichten op de grote nieuwssites gevonden. Wel de wat kleinere nieuwssites...

http://www.imctv.com.tr/2(...)bana-biat-etmelidir/
http://www.haberler.com/i(...)apti-6369899-haberi/
Ik vertrouw het niet. Al-Baghdadi zou dit hebben getweet. Waar is zijn Twitter-account dan? Waarom melden Arabische media dit nieuws niet?

En via Google translate zie ik dat de laatste zin van de eerste link de volgende conspiracy-theorie meldt: Former CIA and NSA employees Edward Snowden, Isidor leader Abu Bakr al-Baghdadi Jews and the Arabs is not the real name is Shimon Eilot claimed.

:')
-
pi_143336651
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:59 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik vertrouw het niet. Al-Baghdadi zou dit hebben getweet. Waar is zijn Twitter-account dan? Waarom melden Arabische media dit nieuws niet?

En via Google translate zie ik dat de laatste zin van de eerste link de volgende conspiracy-theorie meldt: Former CIA and NSA employees Edward Snowden, Isidor leader Abu Bakr al-Baghdadi Jews and the Arabs is not the real name is Shimon Eilot claimed.

:')
Ja, misschien was het wat voorbarig van mij om te melden. Zolang de grotere nieuwsbronnen het ook niet melden, lijkt het voorlopig inderdaad op een broodje aap.
pi_143337820
quote:
Als er 1 plaatje in de OP mag is het deze wel.

quote:
13s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:26 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Schandalig dat ze er überhaupt opstaan.
We zijn het gewoon met elkaar eens _O_

Fantastisch trouwens, Amerikanen bewapenen direct de Koerdische regering (KDP, PUK) en indirect helpen ze de PKK, terwijl die alle 3 partijen op de terreurlijst staan :D _O- :')
pi_143337857
Hayder_alKhoei twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 12:21:09 So now PM Maliki has lost the support of Iraq's Sunnis, Kurds, Shia, Sistani, US, UK, EU and even Iran. reageer retweet
En dan moet je oprotten kneus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')