Onder Noord-Koerdistan wordt meestal Oost-Turkije verstaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Hoewel het een puinzooi is in Irak, is Noord Koerdistan wel een baken van verlichting in die achtergebleven zandbak. Het zou een mooi voorbeeld kunnen zijn voor de rest van Irak.
Hizbullah in Irak door de soennitische provincies? Is wel andere koek dan Syrie hoor.quote:
.quote:
Bewijs dat ze steun krijgen van Saudi-Arabië?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Denk dat je ISIS hier toch ernstig onderschat.
Ze krijgen steun van Saoedi en Baathisten (uit de tijd van Saddam, met veel money). Hun vermogen zit op meer dan 2 miljard .
2: Was jij echt zo onder de indruk van hun in Syrie?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:24 schreef El_jefe07 het volgende:
ISIS over Robin Williams:
[ afbeelding ]
RIP
Ja en nee. Hizbullah heeft ervoor gezorgd met Iraanse steun aan het Syrische leger en Russiche wapens dat Assad niet getoppled zou worden. Anderzijds hebben ze het Qalamoungebergte naar mij weten nog steeds niet verovert, en is de Syrisch-Libanese grens wel veiliger geworden maar nog steeds heb je strookjes rebellen die de boel runnen. Hij is dus niet geheel veilig gesteld wat wel een doel was.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:59 schreef Intellectueel het volgende:
Ja. Hebben in hun eentje het hele conflict een andere wending gegeven.
Ik heb het deels gelezen, en ik moet inderdaad mijn woorden terug nemen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:02 schreef Intellectueel het volgende:
Zoals ik al zei, underdog mag weleens gaan lezen over Operatie Phantom Fury. Zelfde omstandigheden; honderden fanatieke Jihadstrijders in een urbanistische omgeving die uiteindelijk zwaar klop kregen van Amerikaanse mariniers.
Voor zover ik weet heeft Hezbollah bewust een gebied voor de rebellen overgehouden. Qalamoun is voor de overgrote merendeel veroverd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:30 schreef Aloulou het volgende:
Ja en nee. Hizbullah heeft ervoor gezorgd met Iraanse steun aan het Syrische leger en Russiche wapens dat Assad niet getoppled zou worden. Anderzijds hebben ze het Qalamoungebergte naar mij weten nog steeds niet verovert, en is de Syrisch-Libanese grens wel veiliger geworden maar nog steeds heb je strookjes rebellen die de boel runnen. Hij is dus niet geheel veilig gesteld wat wel een doel was.
Onder andere ook. Maar voornamelijk vanwege Iraans en Russisch support.quote:Maar de rebellen in Syrie hebben zelf Assad de winst gegeven door elkaar te gaan onthoofden en meerdere fronten tegen elkaar te openen. FSA in Aleppo is ondergesneeuwd doordat ze meer dan een jaar op twee fronten moesten vechten; tegen Assad en aan de achterkant tegen ISIS...dat is dodelijk. FSA, Islamic Front, Nusrah en ISIS vrijwel allemaal front erbij tegen elkaar, overlopen naar en van elkaar (vooral FSA naar ISIS en Nusrah) etc etc. Een grote teringzooi.
Dat ga je nooit krijgen. Geen enkele steun zal via officiële kanalen verlopen, er zijn echter voldoende rijke Saudi's die hiermee te maken hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:27 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Bewijs dat ze steun krijgen van Saudi-Arabië?
Het Iraakse leger faalde ook om Tikrit onder controle te krijgen een paar weken geleden. Waarom? Omdat de stad vol zit met Baathisten die zich weigeren over te geven. Het Ieger moest dus noodgedwongen weer terugtrekken en de stad verlaten. Je kan nog zo'n goed leger hebben, je zal van deur tot deur moeten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het deels gelezen, en ik moet inderdaad mijn woorden terug nemen.
Aan de andere kant: het is ook wel een schande als je als ziek goed getrainde marinier niet een gekke ISIS strijder aankan.
Denk het ook, maar de verhoudingen tussen de verschillende belanghebbenden blijft toch complex om dit te kunnen bewerkstelligen. Ik denk dat de Turken sowieso samen te werken moeten zullen gaan met de Koerden, want ik denk dat het conflict vroeg of laat ook zal overspringen naar Turkije. Al-Baghdadi heeft Erdogan vandaag weer opgeroepen een eed van trouw af te leggen en anders gedreigd met oorlog.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:30 schreef UpsideDown het volgende:
Je kan niet met 1 partij ISIS verslaan. Mocht je de IS überhaupt compleet uit de weg willen ruimen, moet er een coalitie gevormd worden van verschillende (lokale) legers die van meerdere kanten aanvallen. Dat zie ik niet snel gebeuren.
Heb je een bron?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:42 schreef TheMagnificent het volgende:
Al-Baghdadi heeft Erdogan vandaag weer opgeroepen een eed van trouw af te leggen en anders gedreigd met oorlog.
Klopt, maar hij had het neem ik aan over de overheid. Het is niet logisch dat die ISIS zouden steunen, ze zien het Moslimbroederschap al als een groot gevaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:37 schreef waht het volgende:
[..]
Dat ga je nooit krijgen. Geen enkele steun zal via officiële kanalen verlopen, er zijn echter voldoende rijke Saudi's die hiermee te maken hebben.
Dat is waar dat ze bewust een weg hebben opengehouden. Maar na meer dan een jaar is niet het gehele Qalamoungebergte veroverd en uitgekamt. En dat was wel het doel. Die open weg was slechts een taktiek om de rebellen weg te drijven en vervolgens hele gebergte uit te kammen zodat ze beetje bij beetje definitief eruit verdwijnen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:36 schreef Intellectueel het volgende:
Voor zover ik weet heeft Hezbollah bewust een gebied voor de rebellen overgehouden. Qalamoun is voor de overgrote merendeel veroverd.
Ik heb het zojuist op het Turkse nieuws gehoord, maar nog geen berichten op de grote nieuwssites gevonden. Wel de wat kleinere nieuwssites...quote:
Er is een verschil tussen actief steunen en oogluikend toestaan als prive-donoren op Saudische grond ISIS geld toesturen. Zeker in een dictatuur als Saudie Arabie is iets oogluikend toestaan zoals geld versturen van priverekeningen gewoon een bewuste keuze van de autoriteit die alles nauwlettend volgt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:44 schreef oksel12 het volgende:
Klopt, maar hij had het neem ik aan over de overheid. Het is niet logisch dat die ISIS zouden steunen, ze zien het Moslimbroederschap al als een groot gevaar.
twitter:abdullahawez twitterde op maandag 11-08-2014 om 17:28:02I have seen Iranian officers in Pesh meeting in Makhmour - Sirwan Barzani & Najat Ali Fatyee were meeting. #Kurdistan http://t.co/ThHnhMtGUD reageer retweet
twitter:green_lemonnn twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 11:41:20#Iran support for Kurds #MT : @abdullahawez " #Iranian officers in Peshmargas's meeting in Makhmour" http://t.co/7mPMuhvYem reageer retweet
Ik vertrouw het niet. Al-Baghdadi zou dit hebben getweet. Waar is zijn Twitter-account dan? Waarom melden Arabische media dit nieuws niet?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb het zojuist op het Turkse nieuws gehoord, maar nog geen berichten op de grote nieuwssites gevonden. Wel de wat kleinere nieuwssites...
http://www.imctv.com.tr/2(...)bana-biat-etmelidir/
http://www.haberler.com/i(...)apti-6369899-haberi/
Ja, misschien was het wat voorbarig van mij om te melden. Zolang de grotere nieuwsbronnen het ook niet melden, lijkt het voorlopig inderdaad op een broodje aap.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:59 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik vertrouw het niet. Al-Baghdadi zou dit hebben getweet. Waar is zijn Twitter-account dan? Waarom melden Arabische media dit nieuws niet?
En via Google translate zie ik dat de laatste zin van de eerste link de volgende conspiracy-theorie meldt: Former CIA and NSA employees Edward Snowden, Isidor leader Abu Bakr al-Baghdadi Jews and the Arabs is not the real name is Shimon Eilot claimed.
Als er 1 plaatje in de OP mag is het deze wel.quote:
We zijn het gewoon met elkaar eensquote:Op maandag 11 augustus 2014 21:26 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Schandalig dat ze er überhaupt opstaan.
En dan moet je oprotten kneus.twitter:Hayder_alKhoei twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 12:21:09So now PM Maliki has lost the support of Iraq's Sunnis, Kurds, Shia, Sistani, US, UK, EU and even Iran. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |