abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143327945
President Obama heeft toestemming gegeven voor luchtaanvallen op IS-strijders in het noorden van Irak. Ook zijn er voedselpakketten gedropt in de bergen van Sinjar waar tienduizenden vluchtelingen zich schuilhouden. Volgens Obama zijn de luchtaanvallen op beperkte schaal nodig, omdat de levens van Amerikanen op het spel staan, net als die van veel onschuldige burgers. In de stad Arbil werken een hoop Amerikanen. IS-strijders zijn die stad de afgelopen dagen steeds meer genaderd. Obama benadrukt dat er geen militairen naar Irak worden gestuurd. Eind 2011 kwam er officieel een einde aan de Amerikaanse militaire missie in Irak. De afgelopen dagen zijn tienduizenden Koerdische jezidi's en christenen gevlucht voor de soennitische strijders van de Islamitische Staat (IS).

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIS) in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft ISIL strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens. Sinds 29 juni 2014 gaat ISIS als "IS" (Islamitische Staat) door het leven: ze hebben een kalifaat opgericht dat uit delen van Irak en Syrië bestaat.

Onderstaande map wordt veelvuldig op de sociale media gedeeld, het zou een map zijn van de uiteindelijke staat die IS wil vestigen in het Midden-Oosten.

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = ISIL
Groen = Koerden (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syrië
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Updates:
The Levantine War - Reddit
DolphinScreensaver.exe
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:29:04 #2
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143327962
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:23 schreef SonofOctavius het volgende:

[..]

Ben jij dit toevallig? :')

http://www.liveleak.com/c/vigen98?selected_view_mode=desktop

"ISIS rat getting killed"

"Peshmerga infront ISIS rats "

"Peshmerga engaging ISIS killing atleast 30 isis rats"

"hahahahaha look at those rats dead on the ground!"
http://www.liveleak.com/view?i=2c4_1407785279

Die kalme, droge reacties na die ontploffing. :P
pi_143327974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:26 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Hoe is de stemming in Iran eigenlijk over ISIS, hoor er namelijk niet veel van in de (westerse) media?
http://www.theguardian.co(...)ilitary-intervention
pi_143328004
quote:
Ik zeg; Open de grenzen :D!
pi_143328020
U.S. airstrikes helped, but Kurds from Syria turned tide against Islamic State
http://www.mcclatchydc.co(...)ml?sp=/99/100/&ihp=1
-
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:31:49 #6
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143328025
quote:
13s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:43 schreef Che_ het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_143328027
Ik ben altijd een SP stemmer geweest door de jaren heen maar door dit soort conflicten en 'incidenten', zal dat toch gaan veranderen qua keuze.
Dit soort beesten zijn een gevaar voor iedere fatsoenlijke samenleving. Dat moet uitgeroeid worden tot op het bot. Ook hier in Nederland en Belgie en Frankrijk, en Duitsland en Engeland, maar Rusland en China niet want die hebben het wel onder controle, de kanker die de radicale islam heet.

Dat moest ik even kwijt.
pi_143328032
Die achterlijke Perzen gaan niks doen, waarom? Kerbala en Najaf zijn (nog) relatief veilig en dat is hun rode lijn. Dus als kerbala pas gaat vallen kunnen we Iran met groundtroeps verwachten, nu nog niet.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:32:35 #9
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143328039
Over die levering van wapens

quote:
Maandag liet het Witte Huis weten dat het ook wapens gaat leveren aan de Koerden die tegen IS vechten. Volgens bronnen in Washington is inmiddels een begin gemaakt met het verschepen van de wapens, maar dat is niet officieel bevestigd.
http://www.nu.nl/buitenla(...)xtremisten-irak.html
pi_143328040
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:24 schreef mrstylo het volgende:

[..]

?
Diaspora-Koerden hebben over het algemeen geen hoge pet op van Turken, dus daarom wat vreemd om Turken op zo'n demonstratie te verwachten?
pi_143328059
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:29 schreef Che_ het volgende:

[..]

http://www.liveleak.com/view?i=2c4_1407785279

Die kalme, droge reacties na die ontploffing. :P
Wat gebeurt er?
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143328061
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:26 schreef SonofOctavius het volgende:
Een Nederlandse Anti "Jakobijn" Khomeini aanhanger, shit what happend to this world?
Ik ben niet pro-Khomeini.
Wat een vergelijking met de Franse Revolutie betreft... Eerlijk gezegd heb ik dat niet bestudeerd (zoals ik dat naar mijn mening wel heb gedaan met de Turkse situatie). Ik heb een paar Turken en een Libanees enkele weken geleden beloofd dat ik mee zou doen aan een gezamenlijke lezing van Shariati dus wie weet kom ik meer te weten over hun gedachtegoed.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_143328085
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:31 schreef Charismatisch het volgende:
U.S. airstrikes helped, but Kurds from Syria turned tide against Islamic State
http://www.mcclatchydc.co(...)ml?sp=/99/100/&ihp=1
YPG en PKK hebben beter opgetreden tegen ISIS dan Peshmerga.
pi_143328089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:33 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik ben niet pro-Khomeini.
Wat een vergelijking met de Franse Revolutie betreft... Eerlijk gezegd heb ik dat niet bestudeerd (zoals ik dat naar mijn mening wel heb gedaan met de Turkse situatie). Ik heb een paar Turken en een Libanees enkele weken geleden beloofd dat ik mee zou doen aan een gezamenlijke lezing van Shariati dus wie weet kom ik meer te weten over hun gedachtegoed.
Die van de strijders van IS? Want daar gaat het hier over.
pi_143328090
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:32 schreef SonofOctavius het volgende:
Die achterlijke Perzen gaan niks doen, waarom? Kerbala en Najaf zijn (nog) relatief veilig en dat is hun rode lijn. Dus als kerbala pas gaat vallen kunnen we Iran met groundtroeps verwachten, nu nog niet.
Er is niks achterlijks aan Perzen, ze worden gegijzeld door het regime.
pi_143328111
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:31 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik ben altijd een SP stemmer geweest door de jaren heen maar door dit soort conflicten en 'incidenten', zal dat toch gaan veranderen qua keuze.
Dit soort beesten zijn een gevaar voor iedere fatsoenlijke samenleving. Dat moet uitgeroeid worden tot op het bot. Ook hier in Nederland en Belgie en Frankrijk, en Duitsland en Engeland, maar Rusland en China niet want die hebben het wel onder controle, de kanker die de radicale islam heet.

Dat moest ik even kwijt.
China onder controle????

Ik zie in Rusland ook wel een keer de boel ontploffen in Tsjetsjenie en Dagestan.
pi_143328118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:34 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Die van de strijders van IS? Want daar gaat het hier over.
Nee, die van de Islamitische Revolutie.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:36:42 #18
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143328129
quote:
quote:
Well well another display of the American ineptitude in The Middle East. Let me get this right. The US previously supported ISIS against Assad in Syria and supported Maliki in Iraq at the same time. Now they don't want to support either ISIS or Maliki but would like an alliance with the Iranians who they previously believed were part of an axis of evil.. The Iranians meanwhile would like to support Maliki and Assad but don't want any association with the US.. Syria is now providing fighter ground attack support to Maliki against America's erstwhile allies ISIS..Meanwhile Libya is in a state of anarchy, Iraq burns and US military aid has been resumed to the Military in Egypt who overthrew the democratically elected President.
I wonder what the Washington based Project on Middle east democracy (POMED) makes of it all. Not a lot I should think as the silence was deafening when the US imposed sanctions against the Palestinians for democratically electing Hamas against US wishes.
Treffend wel, dit bericht.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_143328134
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:34 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Er is niks achterlijks aan Perzen, ze worden gegijzeld door het regime.
Ik vind Iraniërs in Iran redelijk achterlijk ja. Als je wilt kan ik je videobeelden geven van hoe het daar aan toe gaat op sommige feestdagen, op "Ashoera" moeten ze zichzelf half dood slaan omdat de kleinzoon van profeet Mohammed was onthoofd. Shit dat is achterlijk.
pi_143328135
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:31 schreef Wiebeldak het volgende:

Dat moest ik even kwijt.
Juist andersom, aardig wat aanslagen in China en Rusland maar relatief weinig in West-Europa.
pi_143328145
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:35 schreef OOSTWEST1986 het volgende:

[..]

China onder controle????

Ik zie in Rusland ook wel een keer de boel ontploffen in Tsjetsjenie en Dagestan.
Maar daar staan ze direct goed klaar om terug te slaan. Hier niet.
pi_143328160
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:37 schreef SonofOctavius het volgende:

[..]

Ik vind Iraniërs in Iran redelijk achterlijk ja. Als je wilt kan ik je videobeelden geven van hoe het daar aan toe gaat op sommige feestdagen, op "Ashoera" moeten ze zichzelf half dood slaan omdat de kleinzoon van profeet Mohammed was onthoofd. Shit dat is achterlijk.
In Iran zijn bloedingen tijdens Ahura niet toegestaan. Je verwart het met Irak, India, etc.
pi_143328167
Dan komen de mensen van Kadyrov ze over de kling jagen...
pi_143328169
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:37 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Juist andersom, aardig wat aanslagen in China en Rusland maar relatief weinig in West-Europa.
Tot die hier wel volgen. Dan is er paniek.
pi_143328175
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:38 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

In Iran zijn bloedingen tijdens Ahura niet toegestaan.
Het gebeurt nog wel omdat het gedoogd wordt, ook in Irak trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')