Nouquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:00 schreef Kutmanager het volgende:
ik ga woensdag even een vette OP maken.
Komt goed, maar wordt gewoon een flinke klus, eerst een mooie OP maken, dan goeie tutorials erbij zoeken voor achter een spoiler, dan goeie mods met uitleg van wat ze doen achter een spoiler.quote:
Dit topic is sneller volquote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:15 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Komt goed, maar wordt gewoon een flinke klus, eerst een mooie OP maken, dan goeie tutorials erbij zoeken voor achter een spoiler, dan goeie mods met uitleg van wat ze doen achter een spoiler.
Wellicht.quote:
Die verwachting heb je wel gescheptquote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:19 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Wellicht.
Maargoed, iedereen kan natuurlijk een stukje over een bepaalde mod schrijven, dan knal ik dat er gewoon bij. Of dacht je dat ik alles in m'n eentje ging doen?
Sure, stock ksp is natuurlijk ook nog steeds fantastisch. Ik kan helaas niet meer zonder mods.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:24 schreef Reintji het volgende:
Ik speel zonder mods, zal ik daar wat over schrijven?
Ik wil iig verschillende subkopjes maken. Flight control mods, gimmicks zoals enhanced navball, parts mods, retexture mods enzovoorts.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Die verwachting heb je wel geschept
Ik schrijf dit weekend wel een stukje over die PulseJet motor icm FAR en die Procedural Wings. Leuke combi.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:06 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ik wil iig verschillende subkopjes maken. Flight control mods, gimmicks zoals enhanced navball, parts mods, retexture mods enzovoorts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door zyx1981 op 15-08-2014 01:07:49 ]
Werkt remote tech 2 bij jou?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:39 schreef Kutmanager het volgende:
Poging 2, het een en ander aangepast, nu wel stable orbit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Remote tech.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Werkt remote tech 2 bij jou?
Installeer engineer redux, dan launch je een apparaat met 8 satellieten in een orbit die aan periapsis gewenste hoogte heeft en aan apoapsis orbitsnelheid +1/8.quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Zo satelliet 1 in de lucht. Nu uit dokteren wanneer ik weer een launch moet doen om 1/8 verder te gaan
quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:10 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Installeer engineer redux, dan launch je een apparaat met 8 satellieten in een orbit die aan periapsis gewenste hoogte heeft en aan apoapsis orbitsnelheid +1/8.
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Tutorial:_Basic_Orbiting_(Technical)
Dus voorbeeld: je wilt je sattelieten in 100 km orbit hebben, dan is je orbital period 32:38,1 minuten oftewel 1858,1 seconden. Je wil voor je satelliet launcher (met alle 8 de probes) dus een periapsis van 100 km en een apoapsis die een orbital period van 9/8 * 1858,1 sec = 2202,9 sec geeft. Dat kan je allemaal aflezen in engineer redux. Vervolgens launch je elke orbit een satelliet op periapsis, en doe je een kleine burn met de satelliet om de apoapsis ook naar 100 km te krijgen. Het hoeft allemaal niet heel precies, als de orbital period maar gelijk is. Als je een licht elliptische orbit krijgt (bijvoorbeeld periap 98 en apoaps 102) dan is er niks aan de hand want dan is je orbital period nog steeds even groot en zullen ze dus altijd in dezelfde hoek relatief aan elkaar en aan kerbin blijven orbitten.
Overigens heb je geen 8 satellieten nodig. Afhankelijk van je hoogte is 3, 4 of 5 meer dan genoeg en het is veel minder werk.
Probeer het nou maar.quote:
quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:20 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Probeer het nou maar.![]()
[ afbeelding ]
Dit was toen mijn netwerk. Kijk naar die binnenste ring, bijna een perfecte vijfhoek, dat heb ik met die techniek gedaan. Die 3 relay probes heb ik op goed geluk gedaan, en zoals je ziet heb ik die verneukt.
Zo moeilijk is het niet, die probejes kunnen echt mini zijn he. Als je al wat anders hebt unlocked dan die ronde probe body dan kun je ze gewoon stacken met separators.quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]![]()
Dan ga ik een raket maken die 5 satellieten kan vervoeren
Mijn satellieten zijn zo grootquote:Op zondag 17 augustus 2014 18:22 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet, die probejes kunnen echt mini zijn he. Als je al wat anders hebt unlocked dan die ronde probe body dan kun je ze gewoon stacken met separators.
Die heeft geen extra parts toch?quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Mijn satellieten zijn zo groot
ik heb namelijk ook de gps mod
Niet hele grote delen neequote:Op zondag 17 augustus 2014 18:36 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Die heeft geen extra parts toch?
Nou dan. Net ook even zitten kijken en je hebt voor gps andere orbits nodig dan voor remote tech, dus het kan op zich allemaal prima.quote:
Ik wou alles op elke sat plaatsenquote:Op zondag 17 augustus 2014 19:00 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Nou dan. Net ook even zitten kijken en je hebt voor gps andere orbits nodig dan voor remote tech, dus het kan op zich allemaal prima.
Dat is behoorlijk nutteloos.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik wou alles op elke sat plaatsen
Want, elke sat heeft comm nodig, en dan plaats ik ook een GPS zender. Neemt bijna geen ruimte inquote:
Nee gps heeft dus geen comms nodig. Ik weet niet of je weet hoe GPS werkt, maar dat gaat ook via radiogolven dus dat klopt verder wel, maar in ksp werkt het niet zo. Als je de probe GPS blablabla noemt dan zou het al moeten werken.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Want, elke sat heeft comm nodig, en dan plaats ik ook een GPS zender. Neemt bijna geen ruimte in
Ik speel in sandbox-modus. Te lui om alles te gaan unlockenquote:Op zondag 17 augustus 2014 19:19 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Nee gps heeft dus geen comms nodig. Ik weet niet of je weet hoe GPS werkt, maar dat gaat ook via radiogolven dus dat klopt verder wel, maar in ksp werkt het niet zo. Als je de probe GPS blablabla noemt dan zou het al moeten werken.
Maargoed, maakt natuurlijk verder ook niks uit, maar als je het in career doet dan doe je het waarschijnlijk al vrij vroeg en heb je dus nog weinig funds.
Met Remote Tech 2 welquote:Op zondag 17 augustus 2014 19:19 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Nee gps heeft dus geen comms nodig.
Ziet er goed uit. Je weet zeker dat orbit time precies hetzelfde is? Anders als je een minuut 100000 x time accelerate kunnen ze dus out of sync raken.quote:
Dat heb ik net gedaan, ik had er nog 2 na 1 minuutquote:Op maandag 18 augustus 2014 19:56 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Je weet zeker dat orbit time precies hetzelfde is? Anders als je een minuut 100000 x time accelerate kunnen ze dus out of sync raken.
Hahahaha (sardonische lach)quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat heb ik net gedaan, ik had er nog 2 na 1 minuut
Thank god for quik save. Na die versnelling zat ik in jaar 10. Zolang houden mijn save-games het toch niet volquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:04 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Hahahaha (sardonische lach)
Sorry![]()
Totdat je naar Jool ofzo gaat.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Thank god for quik save. Na die versnelling zat ik in jaar 10. Zolang houden mijn save-games het toch niet vol
Ik redt de mun met pijn en moeitequote:Op maandag 18 augustus 2014 21:02 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Totdat je naar Jool ofzo gaat.
Bovenstaande is een lok-quote.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:02 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Totdat je naar Jool ofzo gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nu twee weken vakantie. Dus ja, tijd teveel.Zo en nu een biertje.
[ Bericht 1% gewijzigd door zyx1981 op 19-08-2014 01:32:07 ]
quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:47 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Bovenstaande is een lok-quote.
Hey K*tmanager, kan je de OP aanpasssen? Heb alvast een inleiding getypt voor bij de vele mods... het leek me leuk als gebruikers wat vertellen over de mods die zij zelf gebruiken. Het verzoek aan ander is: graag linkjes toevoegen naar waar je die mods kan downloaden!Goed bezig, zet het erin als ik weer neuchter ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nu twee weken vakantie. Dus ja, tijd teveel.Zo en nu een biertje.
Nice, maar een shuttle is natuurlijk pas echt geslaagd als je een orange tank in orbit kan brengen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:16 schreef zyx1981 het volgende:
Mijn nieuwe Spaceshuttle, althans, de binnenkant van de cargobay.
[ afbeelding ]
Wie goed zoekt vind twee batterijen en twee dockingports die origineel in KSP zitten, de rest betreffen mods. Het grootste deel is de speespleen bestaande uit onderdelen uit de B9 mod-pack. Rechts zie je een printplaat uit de Flight Engineer mod en een wit blokje (info drive, uit de B9 mod). De infoDrive is een digitaal kladblok. Hierin kan je opschrijven welke functies je aan de sneltoetsen 1-9 hebt toegekend. Door in het spel op i te drukken, komt het spiekbriefje weer tevoorschijn. :-s) Verder zie je een grote rode perslucht tank uit de SM PulseJet mod. Eromheen zitten vier rode compressoren. Links van de grote rode tank zit een mini-kernreactor, afkomstig uit de Near Future Electronics-mod. De lampjes komen uit de Aviation-Flights Pack. De robot-arm is gemaakt met onderdelen uit de Infernal Robotics pack. Links zitten in een half boogje ook een serie harde schijven, om science data op te kunnen zetten. En als laatste: de mini-probe met bevat science uit diverse mod-packs die ik zo snel vergeten ben. Er zitten allerlei funky meters op + een mini-telescoop.
Het Ubercoole aan die PulseJet, is dat ik daarmee vrij eenvoudig in orbit kom zonder die gare motoren uit B9 of Ksp te hoeven gebruiken. Deze Shuttle kreeg ik in orbit zowel met als zonder FAR. Een vliegtuig is niet bedoeld als raket; raketmotoren op een vliegtuig maken zo'n toestel heel snel loodzwaar. De PulseJet mod houdt een toestel licht.
UItschuiftest van de robotarm:
[ afbeelding ]
En de Shuttle in Space!
[ afbeelding ]
Overigens heb ik hierna pas de lampjes ingebouwd... maar dat terzijde.![]()
Edit: yay, we hebben een variant met een langere cargobay.
[ afbeelding ]
Ik had twee fuel-fuselage parts... een heb ik omgeruild voor meer cargobay. Leuk, genoeg ruimte nu om een serieuzere probe of Ruimtetelescoop te kunnen lanceren.![]()
Thanxquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 05:26 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Goed bezig, zet het erin als ik weer neuchter ben.
[..]
Nice, maar een shuttle is natuurlijk pas echt geslaagd als je een orange tank in orbit kan brengen.
Yay, het is me gelukt om een volle orange tank met een SSTO in orbit te krijgen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 05:26 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Goed bezig, zet het erin als ik weer neuchter ben.
[..]
Nice, maar een shuttle is natuurlijk pas echt geslaagd als je een orange tank in orbit kan brengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En heel eerlijk, de 20 iteraties voor deze geslaagde vlucht zagen er ongeveer zo uit......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bonusfoto: Bob inspecteert de instrumenten- en machinekamer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: na wat prutsen lukte het me toch om de Shuttle van betere vleugels te kunnen voorzien. Nu lijkt het ook meer een Shuttle, dan een passagiersvliegtuig.Gelijk ook maar de cargobay verlengt van 14 naar 16 meter, zodat er nu 1,5 oranje tank in past + een robotarm + engine/instrumenten gedeelte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door zyx1981 op 19-08-2014 19:06:32 ]![]()
Godver, deel 2 van het KSS bijna bij het KSS. afstand 50 meter, ik wil mn module loskoppelen en de sat richten op het kss ivm remote tech. KUT TERING geen comms gebouwd![]()
![]()
Zo ik ben er nu wel klaar mee, hehe. Bij deze het eindresultaat van 1 weggegooide dag van mijn leven: een groepsfoto van mijn space shuttles. Rechtsonder de kleinste... met meer een luik met science wat open kan, dan echt een Cargobay... Middenonderin met de Boeing-vleugels het toestel wat ik in een baan om de Mun heb gebracht. Linksboven twee verlengde versies van de Mun-shuttle met detlavleugels. De grootste shuttle heeft nu een cargobay van 24m.Zie ook het oranje tankje (die hele grote oranje Rockomax-tank
) voor een idee van schaal.
![]()
![]()
Niet om je te beledigen ofzo verder maar ik moet zeggen dat ik die pulsejets wel een beetje lafjes vind. Ik bedoel, zo'n grote apparaten in orbit brengen met zo'n kleine en weinig engines, echt onzin gewoon.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:28 schreef zyx1981 het volgende:
Zo ik ben er nu wel klaar mee, hehe. Bij deze het eindresultaat van 1 weggegooide dag van mijn leven: een groepsfoto van mijn space shuttles. Rechtsonder de kleinste... met meer een luik met science wat open kan, dan echt een Cargobay... Middenonderin met de Boeing-vleugels het toestel wat ik in een baan om de Mun heb gebracht. Linksboven twee verlengde versies van de Mun-shuttle met detlavleugels. De grootste shuttle heeft nu een cargobay van 24m.Zie ook het oranje tankje (die hele grote oranje Rockomax-tank
[ afbeelding ]
Daarbij klopt het ingenieur technisch gezien (ja het is mijn opleiding) totaal niet, aangezien in het echt pulsejets echt zo'n beetje de meest onefficiënte motoren zijn die een traditionele verbrandingsreactie gebruiken en daarnaast, wat wellicht nog veel belangrijker is, helemaal niet functioneren boven mach 1, dus je kan er helemaal geen orbit mee halen.
Mooi dat het lukt hoor, daar niet van, maar als ik een dag (2 dagen wellicht) de tijd heb maak ik een shuttle met dezelfde capaciteit met slechts turbo/ramjets en atomic engines.
Daarom vind ik het een soort van cheatish.![]()
Leuk gedaan! Welke mods zijn dit qua shuttle parts en robot arm?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:28 schreef zyx1981 het volgende:
[ afbeelding ]![]()
KSP draait om de fun.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 04:52 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Niet om je te beledigen ofzo verder maar ik moet zeggen dat ik die pulsejets wel een beetje lafjes vind. Ik bedoel, zo'n grote apparaten in orbit brengen met zo'n kleine en weinig engines, echt onzin gewoon.
Daarbij klopt het ingenieur technisch gezien (ja het is mijn opleiding) totaal niet, aangezien in het echt pulsejets echt zo'n beetje de meest onefficiënte motoren zijn die een traditionele verbrandingsreactie gebruiken en daarnaast, wat wellicht nog veel belangrijker is, helemaal niet functioneren boven mach 1, dus je kan er helemaal geen orbit mee halen.
Mooi dat het lukt hoor, daar niet van, maar als ik een dag (2 dagen wellicht) de tijd heb maak ik een shuttle met dezelfde capaciteit met slechts turbo/ramjets en atomic engines.
Daarom vind ik het een soort van cheatish.Natuurlijk ga ik proberen die shuttles door te ontwikkelen, daarom heb ik ook een ModPack met spaceshuttle motoren neergeladen. Maar het is ook wel fijn dat iets een keer lukt, in plaats van een experiment wat eindigt in een verloren dag zonder resultaat.
En natuurlijk hoor je niet om de Mun te kunnen vliegen, whehehehe.
Zelf ben ik civiel ingenieur; ik hou wel van een hoog detailniveau en enige realisme. Geef het tijd.Als KSP echter te realistisch wordt, ben je maanden bezig met het ontwikkelen van een raket / shuttle.... en dat gaat weer ten koste van de fun van een spel. In één avondje met satellieten spelen en landen op de Mun moet blijven kunnen.
![]()
De hoofdonderdelen van al die shuttels zijn stock-KSP in combinatie met B9. Daar je een vrachtruim hebt en shuttles aerodynamisch horen te zijn, verwerk ik alle benodigde spullen voor de energievoorziening in het vrachtruim. In de shuttles stop ik een kleine kernreactor voor de stroomvoorziening tijdens de vlucht, deze is afkomstig uit de Goodspeed mod. Near Future Electronics geeft een set toffe zonnepanelen die ik graag gebruik. Voor de engines gebruik ik de SM PulseJet mod, maar die is voor zover ik weet nu nergens meer te downloaden. De robotarm heb ik gemaakt met Infernal Robotics. KSP-Moderator Romfarer biedt echter ook een mod waarin twee complete robotarmen in zitten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:48 schreef Reintji het volgende:
[..]
Leuk gedaan! Welke mods zijn dit qua shuttle parts en robot arm?
Kortom: met KSP + B9 kom je zeer ver bij het bouwen van shuttles.![]()
![]()
Ja je hebt ook gelijk natuurlijk, ik was dronken aan het ranten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:23 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
KSP draait om de fun.Natuurlijk ga ik proberen die shuttles door te ontwikkelen, daarom heb ik ook een ModPack met spaceshuttle motoren neergeladen. Maar het is ook wel fijn dat iets een keer lukt, in plaats van een experiment wat eindigt in een verloren dag zonder resultaat.
En natuurlijk hoor je niet om de Mun te kunnen vliegen, whehehehe.
Zelf ben ik civiel ingenieur; ik hou wel van een hoog detailniveau en enige realisme. Geef het tijd.Als KSP echter te realistisch wordt, ben je maanden bezig met het ontwikkelen van een raket / shuttle.... en dat gaat weer ten koste van de fun van een spel. In één avondje met satellieten spelen en landen op de Mun moet blijven kunnen.
![]()
![]()
Het valt op die foto gewoon op, massive apparaten en dan 4 van die kleine engines erop![]()
![]()
Geen 4 maar 8 engines, ook 4 aan de onderkant.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:48 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ja je hebt ook gelijk natuurlijk, ik was dronken aan het ranten.![]()
![]()
Het valt op die foto gewoon op, massive apparaten en dan 4 van die kleine engines eropMaar je hebt gelijk; ze zijn zwaar uit proportie.
Die grootste shuttle + die met de Boeing-vleugels vielen in Far in de lucht ook compleet uit elkaar, nog voor het einde van de landingsbaan.
![]()
Ik heb vanmorgen een poging gedaan om een KSP replica te maken van de F22. Hij ziet er nog best aardig uit.Onderstaande afbeeldingen + spoiler is afkomstig uit KSP 0.23 zonder Far.
In KSP zonder Far zijn de specs (670m/2 op 20km) ruim haalbaar.
Zoals je in onderstaande spoiler kan zien is deze F22 ook best wendbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Totdat je FAR aanzet natuurlijk, dik drama alomIn de spoiler hieronder staan drie afbeeldingen die uit KSP 0.23 mét FAR komen. Het grote verschil is dat FAR geen beweegbare vleugels uit het Procedural Wings Mod pack toestaat. Deze heb ik moeten vervangen door stock KSP-beweegbare vleugels. Het ziet er wel iets minder strak uit. Het origineel vliegt in het echt net geen mach 2. In Far kwam ik helaas niet verder dan mach 0.9... daarna kwam de onoverkoombare stall...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het had allemaal nog wel wat netter gekund, maar dat kost zoveel tijd.
[ Bericht 1% gewijzigd door zyx1981 op 21-08-2014 16:05:55 ]![]()
Woohoo!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Godver, B9 5.0
http://forum.kerbalspacep(...)-pre-release-updates
![]()
![]()
![]()
Beetje rondvliegen in Winterwonderland met noorderlicht erbij. Het vliegtuig is behoorlijk efficiënt en kan in een omloopbaan komen waarbij minder dan 50% van totale brandstofvoorraad wordt verbruikt. Meeste onderdelen komen overigens van SP+ (Space Plane Plus), maar motor is een standaard RAPIER![]()
![]()
Ligt het nou aan mij of ontbreek alle logica bij missies? Ik moest een parachute testen, op een hoogte van 35.000 meter, terwijl ik 700 m/s ging. Waarom?_!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
En dat noemt zichzelf een beta.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:00 schreef Rezania het volgende:
Ligt het nou aan mij of ontbreek alle logica bij missies? Ik moest een parachute testen, op een hoogte van 35.000 meter, terwijl ik 700 m/s ging. Waarom?_!
![]()
![]()
Jongen, op 35.000 m hoogte ja. In KPS is dat al halve ruimte.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:03 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
En dat noemt zichzelf een beta.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:03 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
En dat noemt zichzelf een beta.![]()
![]()
![]()
Het word pas leuk als je iets op de grond moet testenquote:Op zondag 24 augustus 2014 13:00 schreef Rezania het volgende:
![]()
![]()
Oké stelletje wijsneuzen, leg mij dan eens uit wat het nut is van het testen van een booster terwijl je raket in het water ligt?
Ja, dus? Op 35000 meter begin je in de "dikkere" atmosfeer te komen, en zal je parachute dus significante drag gaan creëren. Als je dan 700 m/s gaat (ongeveer mach 2) dan is het wel belangrijk om te weten of de kerbals niet doodgaan aan de G krachten die er op dat toestel komen te staan door de wellicht hoge versnelling.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jongen, op 35.000 m hoogte ja. In KPS is dat al halve ruimte.
Dat is dus wat je test. Is hartstikke normaal, zou zomaar een echte test kunnen zijn, al kan je het in het echt natuurlijk wel berekenen.
Wat nog plausibeler is, is dat er getest moet worden of de parachute op die hoogte met die snelheid op de juiste manier opent, want dat kan je uberhaupt niet simuleren.![]()
Oh.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:07 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ja, dus? Op 35000 meter begin je in de "dikkere" atmosfeer te komen, en zal je parachute dus significante drag gaan creëren. Als je dan 700 m/s gaat (ongeveer mach 2) dan is het wel belangrijk om te weten of de kerbals niet doodgaan aan de G krachten die er op dat toestel komen te staan door de wellicht hoge versnelling.
Dat is dus wat je test. Is hartstikke normaal, zou zomaar een echte test kunnen zijn, al kan je het in het echt natuurlijk wel berekenen.
Wat nog plausibeler is, is dat er getest moet worden of de parachute op die hoogte met die snelheid op de juiste manier opent, want dat kan je uberhaupt niet simuleren.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Ja natuurlijk gaat dat nergens over, maar je vroeg waarom dit specifieke geval nuttig is, en in het echt is een parachute testen misschien wel een van de belangrijkste dingen die er zijn. Tenzij je met een plamuurmes de astronauten van de grond wilt schrapen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:06 schreef Rezania het volgende:
Oké stelletje wijsneuzen, leg mij dan eens uit wat het nut is van het testen van een booster terwijl je raket in het water ligt?![]()
Oh, dat verklaart wel een hoop problemen ja.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:09 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Altijd 3 landing legs gebruiken, is stabieler dan 4 op ongelijke ondergrond.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Dan nog, ik blijf geloven dat de helft van die missies geen logica bevat.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:08 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ja natuurlijk gaat dat nergens over, maar je vroeg waarom dit specifieke geval nuttig is, en in het echt is een parachute testen misschien wel een van de belangrijkste dingen die er zijn. Tenzij je met een plamuurmes de astronauten van de grond wilt schrapen.
Zie het als een tafel met 1 te korte poot. Dat wiebelt ook altijd als een gek.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, dat verklaart wel een hoop problemen ja.![]()
Het is ksp.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan nog, ik blijf geloven dat de helft van die missies geen logica bevat.![]()
quote:Mechjeb is de enige 'cheat' die ik gebruik.
Was me bijna gelukt ja, op 1 miljoen kilometer na.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:22 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Gaat je ook niet lukken met dat zielige hoopje fuel van je.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Was me bijna gelukt ja, op 1 miljoen kilometer na.![]()
![]()
Hoe de fuck kan ik twee objecten matchen in space. Ik kan het niet, mechjeb nietdie zit er vaak 100km naast
![]()
![]()
Mechjeb kan het prima hoor.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Hoe de fuck kan ik twee objecten matchen in space. Ik kan het niet, mechjeb nietdie zit er vaak 100km naast
Je moet hem dan ook wel goed instellen natuurlijk.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Die van mij niet. Ik geef hen een target etc, en nog 75 km er naast
Ik heb een target, auto ass. Stijgt zelf op etc, zelfde hoogt en nog er dik naast. En die rendezvous planner heeft 200 orbits nodig en dan nog missenquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je moet hem dan ook wel goed instellen natuurlijk.![]()
![]()
Je moet ook de rendezvous autopilot gebruiken, duh.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik heb een target, auto ass. Stijgt zelf op etc, zelfde hoogt en nog er dik naast. En die rendezvous planner heeft 200 orbits nodig en dan nog missenGist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Die faalt nog harderquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je moet ook de rendezvous autopilot gebruiken, duh.![]()
![]()
Nee, jij faalt. Stel hem eens in op 10 meter joh.quote:Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Moet ik eerst een nieuwe kss core lanceren. De andere explodeerdequote:Op zondag 24 augustus 2014 14:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, jij faalt. Stel hem eens in op 10 meter joh.![]()
![]()
quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Moet ik eerst een nieuwe kss core lanceren. De andere explodeerde
http://imgur.com/a/EVQw6quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Denken dat NASA alles met de hand doet.
![]()
![]()
Ik speel met FAR + DRE o.a. Verdraaid lastig dan om een spaceplane aan de grond te krijgen vanuit een omloopbaan zonder dat ie ge-bbq'd wordt of uit elkaar vliegt.![]()
![]()
Dat komt volgens Scott Manley omdat die settings niet goed op elkaar zijn afgesteld. Je moet deadly reentry iets terugschroeven als je FAR gebruikt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:22 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik speel met FAR + DRE o.a. Verdraaid lastig dan om een spaceplane aan de grond te krijgen vanuit een omloopbaan zonder dat ie ge-bbq'd wordt of uit elkaar vliegt.![]()
Godver, 24meter tot het ruimtestation, ik decouple mijn station part en begin met de koppeling. Na 10 meter geen stroom meer![]()
![]()
![]()
Jongens, zeg eens, op een schaal van 1 tot 10, hoe slecht is dit idee?
Moar struts, even MOAR boostersquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:28 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Je hebt meer roze lichten nodigquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:28 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Zo dan?quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Moar struts, even MOAR boosters
quote:
Dat zijn geen boostersquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zo dan?![]()
[ afbeelding ]
[..][ afbeelding ]
![]()
![]()
Dat zijn toch echt booster rockets.quote:quote:A booster rocket (or engine) is either the first stage of a multi-stage launch vehicle, or else a strap-on rocket used to augment the core launch vehicle's takeoff thrust and payload capability. Boosters are generally necessary to launch spacecraft into Earth orbit or beyond. The booster is dropped to fall back to Earth once its fuel is expended, a point known as booster engine cut-off (BECO). The rest of the launch vehicle continues flight with its core or upper stage engines. The booster may be recovered and reused, as in the case of the Space Shuttle.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Je moet de solid gebruiken. Die zijn veel beter qua vermogenquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat zijn toch echt booster rockets.
[..]![]()
![]()
Dat zijn solid fuel boosters, idioot.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je moet de solid gebruiken. Die zijn veel beter qua vermogen
ik zie het anders niet. Of dat komt omdat mijn boosters er anders uitzien ivm b9 etcquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat zijn solid fuel boosters, idioot.![]()
![]()
Als het een motor en tank in één is is het altijd een solid fuel booster.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik zie het anders niet. Of dat komt omdat mijn boosters er anders uitzien ivm b9 etcGist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Ik zie nu pas dat het de stock solidfeul zijnquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als het een motor en tank in één is is het altijd een solid fuel booster.. Tevens, volgens mij hebben de tanks er boven geen nut
![]()
![]()
Niet waar.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als het een motor en tank in één is is het altijd een solid fuel booster.![]()
Uhm nee. Er is prima een semi-oranje fuel tank met een 2000 kN motor eraan.quote:
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/LFB_KR-1x2![]()
Nog nooit gezien. Laatste keer dat ik speelde was een jaar geleden en sinds ik weer speel heb ik alleen career mode gespeeld.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:32 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Uhm nee. Er is prima een semi-oranje fuel tank met een 2000 kN motor eraan.
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/LFB_KR-1x2Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
is van 0.23.5.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nog nooit gezien. Laatste keer dat ik speelde was een jaar geleden en sinds ik weer speel heb ik alleen career mode gespeeld.![]()
Geland op Minnus, genoeg fuel om terug te komen, ben ik de parachutes vergeten.![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Rezania op 25-08-2014 16:07:15 ]Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Top! Minmus is wel grappig hè?
Wat een lange lander jonguh! Is die niet topzwaar? Beetje kleinere tanks rond de centrale stack? Decouplers tussen je centrale tank en de tanks waar je pootjes aan zitten. Scheelt ook weer als je terug wil.![]()
Ja, lekker hoog springen zonder moeite.quote:Nee joh, gaat prima, totaal geen problemen mee. Heb altijd nog fuel over als ik weer bij Kerbin kom. Maar ik ga wel iets anders verzinnen als ik naar Duna wil, moet nog even kijken hoe en wat. Dit is allemaal gebouwd door steeds delen toe te voegen aan oude raketten, voor Duna ga ik van voor af aan beginnen.quote:Wat een lange lander jonguh! Is die niet topzwaar? Beetje kleinere tanks rond de centrale stack? Decouplers tussen je centrale tank en de tanks waar je pootjes aan zitten. Scheelt ook weer als je terug wil.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Bijna bij Duna, timewarp staat aan, geen potentiële crash op de orbitmap waargenomen, ontploft mijn schip zomaarGist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Heb je toevallig de 01-04-13 aangezet in mechjebquote:Op maandag 25 augustus 2014 22:32 schreef Rezania het volgende:
Bijna bij Duna, timewarp staat aan, geen potentiële crash op de orbitmap waargenomen, ontploft mijn schip zomaar![]()
![]()
De wat? Anyway, Mechjeb stond uit.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Heb je toevallig de 01-04-13 aangezet in mechjebGist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Oh ja, quiksave FTW, net bij het plaatsen van de docking-module flipt mech jeb, en knalt volgas tegen mijn KSS, even mn laatste save laden en gaat het wel goed![]()
![]()
Was een aparte module in mechjeb, die werdt vorigjaar 1 april geintroduceert. Die module laat je object willekeurig ontploffenquote:Op maandag 25 augustus 2014 22:34 schreef Rezania het volgende:
[..]
De wat? Anyway, Mechjeb stond uit.![]()
![]()
Zo, tijd voor poging 15384903285.Parachutes omhoog verplaatst, moet goed gaan nu.
Gooi al die priegeligge meuk rond je kern nu eens weg.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:14 schreef Rezania het volgende:
Zo, tijd voor poging 15384903285.Parachutes omhoog verplaatst, moet goed gaan nu.
[ [url=http://puu.sh/b7MAV/c8d16227b8.jpg]afbeelding[/url] ]En plaats decouplers rond je centrale raket. Bouw daarna replica's van je centrale raket aan die decouplers vast. Plak aan de omringende raketten wat zij-motoren zodat de rondom-raketten iets eerder leegbranden dan je centrum-raket, en je hebt al een veel degelijkere raket.
Niet heeeel veel kleine raketdingen aan elkaar plakken, maar enkele lomp grote. Dát is hoe ik in elk geval stabiele raketten weet te bouwen, ook bij hogere payloads.![]()
![]()
Het is een stabiele raket hoor, ben net op Ike geland ermee.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:22 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Gooi al die priegeligge meuk rond je kern nu eens weg.En plaats decouplers rond je centrale raket. Bouw daarna replica's van je centrale raket aan die decouplers vast. Plak aan de omringende raketten wat zij-motoren zodat de rondom-raketten iets eerder leegbranden dan je centrum-raket, en je hebt al een veel degelijkere raket.
Niet heeeel veel kleine raketdingen aan elkaar plakken, maar enkele lomp grote. Dát is hoe ik in elk geval stabiele raketten weet te bouwen, ook bij hogere payloads.
Zoiets bedoel ik:quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is een stabiele raket hoor, ben net op Ike geland ermee.
Wel tof dat je zoiets omhoog krijgt; bij mij vallen dat soort raketten vaak uit elkaar, maar wellicht ook omdat ik te weinig struts gebruik.![]()
![]()
1. Dat is een mod.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:29 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Zoiets bedoel ik:
[ afbeelding ]
Wel tof dat je zoiets omhoog krijgt; bij mij vallen dat soort raketten vaak uit elkaar, maar wellicht ook omdat ik te weinig struts gebruik.
2. Ik speel careermode.
3. Je kan nooit, maar dan ook echt nooit, genoeg struts hebben.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Ik bedoelde meer: grote onderdelen - zoals die grijze of oranje tanks - maken snel een stabiele raket.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
1. Dat is een mod.
2. Ik speel careermode.
3. Je kan nooit, maar dan ook echt nooit, genoeg struts hebben.![]()
![]()
Die heb ik ook, zie je dat niet?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:39 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer: grote onderdelen - zoals die grijze of oranje tanks - maken snel een stabiele raket.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Zoiets zou ikzelf ook bouwen, evt met wat vinnen eraan voor stabiliteit in de lucht.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:29 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Zoiets bedoel ik:
[ afbeelding ]
Wel tof dat je zoiets omhoog krijgt; bij mij vallen dat soort raketten vaak uit elkaar, maar wellicht ook omdat ik te weinig struts gebruik.
En dan die draagraketten detachable, scheelt weer gewicht als ze leeg zijn.
Echt in trappen denken.
Aan de andere kant.. hoe krijg je een enorm ruimtestation in een keer de ruimte in??
Op de PC kan het vast.. in het echt natuurlijk niet (kosten/baten plaatje bijv)
En je kan wel steeds onderdelen de ruimte inschieten maar dat duurt lang en couplen is ook niet echt makkelijk vind ik. (al heb ik het alweer lang niet gespeeld)
Liefst zou ik een ruimtestation maken dat gewoon een grote baan om de aarde is.. maar ja.. steeds kleine stukjes omhoog brengen, veel werk...
Bouwstation in de ruimte zou mooi zijn... onderdelen (struts) brengen die automatisch aan elkaar gemaakt worden, groot genoeg en stevig genoeg om er compartments aan te hangen..m schotels, apparatuur.. en weet ik veel wat er gemaakt kan worden in de toekomst..
zoals de ringen om saturnus...![]()
4 struts per poot terwijl je die poten uberhaupt niet nodig hebt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:42 schreef Rezania het volgende:
Ook nog even snel op Duna geland.
[ afbeelding ]
Maar goed dat ik geen crew heb meegenomen.![]()
![]()
Jawel, want anders dondert hij om. Op de Mun tenminste wel, heb hem gerecycled voor een probe naar Duna.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 02:18 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
4 struts per poot terwijl je die poten uberhaupt niet nodig hebt.
Trouwens, heb je deze ooit gezien: http://imgur.com/a/MIZvl#0?
En dan klagen dat ik te veel boosters heb.
Trouwens Kutje, al jij zo goed bent, laat jouw oh zo geweldige munlander dan eens zien? Wel zonder mods hè.
[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 26-08-2014 02:42:02 ]Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Topzwaar, ik zei het je!quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:04 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben echt zo fucking slim._!
![]()
![]()
Munlanders zijn zo 2013. Kerbal space stations is de shitquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 02:26 schreef Rezania het volgende:
Trouwens Kutje, al jij zo goed bent, laat jouw oh zo geweldige munlander dan eens zien? Wel zonder mods hè.![]()
![]()
Fixed!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Munlanders zijn zo 2013. Kerbal spaceMun Stations is de shit![]()
![]()
Daar verdien je geen science mee.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Munlanders zijn zo 2013. Kerbal space stations is de shit
Ja ja, voortaan het massamiddelpunt in de gaten houden.quote:
Ik ben de mun allang voorbij ei.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 02:26 schreef Rezania het volgende:
Trouwens Kutje, al jij zo goed bent, laat jouw oh zo geweldige munlander dan eens zien? Wel zonder mods hè.
Deze ging ooit naar Eeloo geloof ik. Toen je nog niet al je science uit die dingen kon halen en ze mee terug moest nemen. Volgens mij is dit op engineer redux na stock 0.22![]()
En dan klagen over mijn raketten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:26 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ik ben de mun allang voorbij ei.
[ afbeelding ]
Deze ging ooit naar Eeloo geloof ik. Toen je nog niet al je science uit die dingen kon halen en ze mee terug moest nemen. Volgens mij is dit op engineer redux na stock 0.22
Trouwens, je moet nog steeds alles mee terugnemen om alle science te kunnen verkrijgen hoor. Tenminste, heb nog geen methode gezien voor 100% transmissie.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
![]()
, je kan je kerbal de science uit de machientjes laten halen, waardoor je de kleintjes kan hergebruiken en de science jr en dat langwerpige ding weg kunt flikkeren.
![]()
Oh.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:51 schreef Kutmanager het volgende:
, je kan je kerbal de science uit de machientjes laten halen, waardoor je de kleintjes kan hergebruiken en de science jr en dat langwerpige ding weg kunt flikkeren.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:26 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ik ben de mun allang voorbij ei.
[ afbeelding ]
Deze ging ooit naar Eeloo geloof ik. Toen je nog niet al je science uit die dingen kon halen en ze mee terug moest nemen. Volgens mij is dit op engineer redux na stock 0.22![]()
![]()
![]()
Hoe kom je eigenlijk ooit weer terug op Kerbin vanaf Eve? Ik heb zo'n map en die zegt dat ik 12.000 delta v nodig om minstens al in orbit te komen, laat staan terug te komen op Kerbin. Mijn hele schip (dat ding boven) produceert maar 14.000 delte v.
Ben nu trouwens wel in orbit rond Eve. Maar ik ga landen op Gilly.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Moest zo'n grote oranje tank dumpen terwijl hij nog helemaal vol zat.Beetje zonde dit.
Landen op Gilly gaat niet eens, stuiterde er zo vanaf.Kunnen ze gaan haringen en tentlijnen meenemen of zo?
![]()
![]()
Kan alle satelieten wel vernietigen en op nieuw gaan lanceren. Eerst maar eens uitdokteren wanneer ik dat moet doen met 6 stuks
![]()
![]()
Gewoon wat anders gaan doenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:29 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
233 jaarEven snel naar Jool en terug hoor, jezus.
![]()
![]()
https://bitbucket.org/Taverius/b9-aerospace/downloads
Pre-release van B9, kunnen nog wat kleine bugs bevatten
http://forum.kerbalspacep(...)-%28with-download%29![]()
Duurt te lang, dus ik heb mijn motoren in hun achteruit gegooid.quote:Heb toch nog een volle oranje tank.
Gewoon een andere missie starten, dan gaat die wel doorquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Duurt te lang, dus ik heb mijn motoren in hun achteruit gegooid.Heb toch nog een volle oranje tank.
![]()
Ik ga remote tech maar deinstaleren. Het begint irritant te worden. Maar het idee is wel vet
![]()
Jongen, 233 jaar ja.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Gewoon een andere missie starten, dan gaat die wel door![]()
Ik ga remote tech maar deinstaleren. Het begint irritant te worden. Maar het idee is wel vet
Motoren staan nu 3 minuten aan en ik heb de apoapsis al van 2.500 miljard naar 900 miljard meter gekregen.
Speedwarpquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jongen, 233 jaar ja.Motoren staan nu 3 minuten aan en ik heb de apoapsis al van 2.500 miljard naar 900 miljard meter gekregen.
![]()
![]()
Zelfs met de hoogste warp duurt dat nog heeeeeel lang, een uur of zo.quote:Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Daarom een andere missie starten. Clock mod er bijquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zelfs met de hoogste warp duurt dat nog heeeeeel lang, een uur of zo.begin een kss, of mun basis
![]()
![]()
Hoezo zou ik? Het is nu nog maar 30 jaar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Daarom een andere missie starten. Clock mod er bijbegin een kss, of mun basis
Goed bezig.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:48 schreef Rezania het volgende:
Zo, eindelijk weer in de buurt van de zon. Nu nog naar Kerbin zien te geraken.
[ afbeelding ]
Met dit tempo kunnen we het volgende topic komend weekend alvast klaar zetten.![]()
![]()
Het begint idd te lopenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:24 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Goed bezig.
Met dit tempo kunnen we het volgende topic komend weekend alvast klaar zetten.![]()
![]()
En voordat je het vraagt; ja, een extra laag aan tanken toevoegen was te moeilijk.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Toch maar gedaan, anders zat ik zonder fuel op Mun.
Wie heeft er nog wel eens meer zijn game.sav bestand aangepast, opdat diegene in de careermodus ineens 15.000 science points had, zodat hij direct heel de techtree kon vrijmaken? Eerlijk zeggen.
Wie heeft er nu zin om voor de 33ste keer opnieuw in een paar avonden vanaf niks die techtree te moeten vrijmaken?Ik vind dit geen cheaten, maar meer een beetje alsof je een spel doorspoelt naar het moment waarin je in de vorige KSP release was gebleven.
![]()
![]()
Het is jouw spel, leef je uit. Maar als je de hele techtree in het begin wilt hebben kan je toch net zo goed de sandbox mode gaan spelen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:49 schreef zyx1981 het volgende:
Wie heeft er nog wel eens meer zijn game.sav bestand aangepast, opdat diegene in de careermodus ineens 15.000 science points had, zodat hij direct heel de techtree kon vrijmaken? Eerlijk zeggen.
Wie heeft er nu zin om voor de 33ste keer opnieuw in een paar avonden vanaf niks die techtree te moeten vrijmaken?Ik vind dit geen cheaten, maar meer een beetje alsof je een spel doorspoelt naar het moment waarin je in de vorige KSP release was gebleven.
![]()
Ja maar als je dan funky science gaat doen na een lange reis naar een verre planeet, dan 'krijg' je daar geen punten voor. Alleen flauwe opmerkingen als "is dit niet zinloos?".quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is jouw spel, leef je uit. Maar als je de hele techtree in het begin wilt hebben kan je toch net zo goed de sandbox mode gaan spelen?![]()
![]()
Ja, voor in 0.25 als ik deze post mag geloven. Ziet er wel tof uit imo.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:06 schreef Reintji het volgende:
Nieuwe standaard parts?!
[ afbeelding ]Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Ben net begonnen met de careermode, en ik moet een raket maken. Dat heb ik gedaan, en heb m gelancheerd. Maar gelijk na de lanchering komt de parachute eruitzetten
Ik ben trouwens een noob in dit spel
Children of the night. What music they make.![]()
Rechtsonder zie je stages als het goed is. Waarschijnlijk is het er nu maar één, voeg er nog één toe en sleep de parachute daarin.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:44 schreef DeHovenier het volgende:
Ben net begonnen met de careermode, en ik moet een raket maken. Dat heb ik gedaan, en heb m gelancheerd. Maar gelijk na de lanchering komt de parachute eruitzetten
Ik ben trouwens een noob in dit spelGist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Ik heb nu 1e stage die rocketboosters (met vaste fuel), stage 2 liquid motor, en stage 3 de parachute.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Rechtsonder zie je stages als het goed is. Waarschijnlijk is het er nu maar één, voeg er nog één toe en sleep de parachute daarin.
Hoe moet ik precies launchen?
Met spatie ga je over naar de volgende stage, toch?Children of the night. What music they make.![]()
Ja. Boosters branden gewoon, daar hoef je geen gas voor te geven. Voor liquid engines moet je wel gas geven, dit gaat met shift en ctrl. Voor de parachute hoef je enkel de stage te activeren.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:54 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik heb nu 1e stage die rocketboosters (met vaste fuel), stage 2 liquid motor, en stage 3 de parachute.
Met spatie ga je over naar de volgende stage, toch?Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Dit gaat nog even duren.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:54 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik heb nu 1e stage die rocketboosters (met vaste fuel), stage 2 liquid motor, en stage 3 de parachute.
Met spatie ga je over naar de volgende stage, toch?![]()
Nou, t werkt nog niet echtquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja. Boosters branden gewoon, daar hoef je geen gas voor te geven. Voor liquid engines moet je wel gas geven, dit gaat met shift en ctrl. Voor de parachute hoef je enkel de stage te activeren.
Ik heb eerst met T die SAS getoggled, daarna met linkershift vol gas, ik druk op de spatie en er gebeurt niks. Ik druk weer op de spatie, daarna gaat de Liquid fuel motor branden, en als ik weer op spatie druk dan pas gaan de boosters branden? Verkeerde volgorde
En tegelijkertijd met die boosters wordt de parachute uitgeworpen
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:00 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Nou, t werkt nog niet echt
Ik heb eerst met T die SAS getoggled, daarna met linkershift vol gas, ik druk op de spatie en er gebeurt niks. Ik druk weer op de spatie, daarna gaat de Liquid fuel motor branden, en als ik weer op spatie druk dan pas gaan de boosters branden? Verkeerde volgorde
En tegelijkertijd met die boosters wordt de parachute uitgeworpenZo moet de volgorde zijn:
Zorg er trouwens voor dat je booster niet je liquid fuel engine blokkeert, aan het begin van de careermode heb je nog geen koppelstuk voor ertussen.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Ik heb het precies andersom staanquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:06 schreef Rezania het volgende:
[..]Zo moet de volgorde zijn:
[ afbeelding ]
Zorg er trouwens voor dat je booster niet je liquid fuel engine blokkeert, aan het begin van de careermode heb je nog geen koppelstuk voor ertussen.
Fase 0 is de laatste fase dus?Children of the night. What music they make.![]()
Yes.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:09 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik heb het precies andersom staan
Fase 0 is de laatste fase dus?Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Laat maar, raketten zijn veel makkelijker als ik dit zo allemaal lees.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
1e missie compleet, ben in de oceaan geland
Volgend doel: Altitude record van 33000 meter halen.Children of the night. What music they make.![]()
Nu moet ik een raket in orbit brengen rond Kerbin. Hoe ga ik dat aanpakken
http://wiki.kerbalspacepr(...)ow_to_Get_into_Orbitquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:43 schreef DeHovenier het volgende:
Nu moet ik een raket in orbit brengen rond Kerbin. Hoe ga ik dat aanpakken
Veel succes.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Eerst maar ns uitzoeken wat Apoapsis en Periapsis betekenenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
http://wiki.kerbalspacepr(...)ow_to_Get_into_Orbit
Veel succes.
De één is het dichtstbijzijnde punt in orbit, de andere het verste punt in orbit. Welke welke is, geen idee.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:49 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Eerst maar ns uitzoeken wat Apoapsis en Periapsis betekenenGist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:25 schreef Rezania het volgende:
Laat maar, raketten zijn veel makkelijker als ik dit zo allemaal lees.Helemaal gelezen. Wist het bijna allemaal al maar alsnog worth it.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vliegtuigen bouwen is gewoon leuker in KSP omdat het zo vaak mis gaat.
It's the kerbal way!![]()
Maakt t uit welk astronaut je neemt? Qua courage of stupidity.Children of the night. What music they make.![]()
Altijd Jeb meenemen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:17 schreef DeHovenier het volgende:
Maakt t uit welk astronaut je neemt? Qua courage of stupidity.![]()
Tragisch gesneuveld toen hij een vliegtuig bestuurde wat over de landingsbaan ging dansen met hoge snelheid.quote:Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Tragisch gesneuveld toen hij een vliegtuig bestuurde wat over de landingsbaan ging dansen met hoge snelheid.Hij komt tzt wel terug
![]()
![]()
En daarom moet je dus ook gewoon de tutorial van de wiki volgen.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 30-08-2014 18:57:49 ]Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
De poster bedoelde `Dit is mijn stokpaartje´ in plaats van stock parts...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:21 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
De wiki claimt dat het enkel van stock parts is gebouwd, maar waar komen die vleugels vandaan dan?![]()
![]()
Na een tijdje staan Kerbals weer op uit de dood.quote:
Rouwen is dus nergens voor nodig
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij![]()
Die nieuwe B9 is ubervetquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef Kutmanager het volgende:
Echt absurd dit.Als ie uit experimental is meteen downloaden.
![]()
![]()
Nee, deze zit al in 0.24.2 als stock parts. Wel vet, de hele reeks van deze vorm is geupdate binnen de stock-part serie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:06 schreef Reintji het volgende:
Nieuwe standaard parts?!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Dit is wel een grappig spelletje, maar ik snap er dus helemaal niks van
Leef je leven, neem alle kansen! Je komt er toch niet levend uit :)![]()
Jongens, hoe red je een Kerbal die in een baan rond Kerbin is? Dus alleen de Kerbal, er is geen schip. Ik ben nu in de buurt, maar nu zweeft hij daar maar en weet ik niet hoe ik hem binnen moet krijgen.Ik kan die Kerbal ook niet besturen voor een EVA flight.
Binnen 20m zijn en dan [ of ]quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:22 schreef Rezania het volgende:
Jongens, hoe red je een Kerbal die in een baan rond Kerbin is? Dus alleen de Kerbal, er is geen schip. Ik ben nu in de buurt, maar nu zweeft hij daar maar en weet ik niet hoe ik hem binnen moet krijgen.Ik kan die Kerbal ook niet besturen voor een EVA flight.
![]()
Nice, gelukt nu.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Binnen 20m zijn en dan [ of ]
Ik heb nog maar een paar missies gedaan in mijn nieuwe savegame, en nu al 80 miljoen credits.
Ja ik heb mijn .sav file weer lopen editten.Kan echt slecht tegen dat soort grenzen, heb al stress genoeg zo... om dan ook nog te gaan stressen of een raket niet te duur wordt?!
brrr
![]()
Vreemd, ik draai 0.24.2.559 maar ik heb ze niet als stock parts.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:16 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Nee, deze zit al in 0.24.2 als stock parts. Wel vet, de hele reeks van deze vorm is geupdate binnen de stock-part serie.![]()
Je hebt gelijk, heel scherp, ze zitten in de Spaceplane Plus mod. Blijkbaar hebben ze een deal dat ze de mod-parts mogen overnemen in de volgende versie van KSP.quote:Op maandag 1 september 2014 00:23 schreef Reintji het volgende:
[..]
Vreemd, ik draai 0.24.2.559 maar ik heb ze niet als stock parts.![]()
Zie ook onderstaande filmpje over deze mod:
![]()
http://forum.kerbalspaceprogram.com/content/302-The-0-25-Planquote:The 0.25 Plan
by
Maxmaps
Published on 30th August 2014 02:30
88 Comments Comments
http://i.imgur.com/uBDZY3Z.jpg
Hey guys. It’s time we show you our grand plan for update 0.25.
Now, we want to make something crystal clear before we carry on. This is a plan, and to borrow a quote from military history; No plan survives contact with the enemy. The enemy here aren't mongol hordes, chichimeca raiders or Ghandi’s nuclear missiles (Civ 5 bitterness aside). The enemy are bugs. The enemy are features ending up not as cool or fun as they were on paper. Or art assets more complex than drafted or code conflicts. Thus, we have to adapt. Maybe a feature is cut, or a new one pops up. Or the plan for something goes into a radically different direction.
I’ll give you a small example. The game mechanics planned for the Admin Facility in were originally far simpler (somewhat similar to the Market from Age of Empires) and not very interesting overall. We redesigned them into a proper gameplay-enhancing set of mechanics that we are confident will be much more interesting than what we had before, which wasn’t much more than a UI to convert one currency into another. The bottom line is, things change, so please don’t take this list as is and understand that our ideas are likely to continue evolving. This list here has merely our current goals at the time of this post.
So, without further ado, here’s the (current) plan:
Administration Building
A new facility at KSC which will allow you to choose from a set of Strategies to boost certain areas of your space program, usually at the expense of some other area. Start an Unpaid Internship Program to increase your Science gains at the cost of Reputation, or take up an Open Source Technologies Initiative to boost your Reputation gains at the cost of decreased Science rewards. All these combinations will be possible using Strategies, along with many more. Also, Strategies are fully mod-enabled and new ones can be added very easily. Just keep in mind, however, you can only take up a limited amount of strategies at a time, so choose wisely.
New effects
We’ve done a huge overhaul on particle and sound fx. We’ve got much better-looking and better-sounding explosions and rocket effects coming.
Spaceplane Part Overhaul
We are adding several new parts, along with the integration of fan-favorite mod Spaceplane Plus.
Accessibility improvements
More markers on your navball and a pointer to where your node is?A way to transfer Kerbals without them leaving their craft? A button to push your thrust all the way to 100%? We’re adding all that.
Kerbal Experience
Recovering Kerbals will now reward your reputation based on where they’ve been (and what they’ve done there), and their accomplishments will be stored in persistent ‘career’ logs for each crewmember.
Difficulty panel
We’re setting up a much needed Difficulty Options panel, to allow you to set up the game to your liking. Does reverting flights make everything too easy? Try disabling that to see what playing with no room for error feels like. Are you constantly broke without cash to continue? Give yourself some extra boost off the start by increasing your starting Funds. The list of tweakable options goes on, but you get the idea.![]()
quote:Op maandag 1 september 2014 20:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
http://forum.kerbalspaceprogram.com/content/302-The-0-25-PlanSpuit 11.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, voor in 0.25 als ik deze post mag geloven. Ziet er wel tof uit imo.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Niet de beta?quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:58 schreef zyx1981 het volgende:
De nieuwe B9, versie 5.0, is uit.
http://kerbal.curseforge.com/ksp-mods/223932-b9-aerospace-5-0![]()
![]()
Ik weet gewoon dat ik hard ga falen in dit spel maar het blijft maar aan me trekken dat ik het moet kopen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Buy you must, my young padawan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:51 schreef jogy het volgende:
Ik weet gewoon dat ik hard ga falen in dit spel maar het blijft maar aan me trekken dat ik het moet kopen.
![]()
![]()
Ik vind nog steeds dat er meer en beere uitleg in het spel moet komen.. hoe de nav-ball werkt bijv en hoe je handelingen automatisch kan laten gaan, het docken bijv.
Bij het in de ruimte brengen van een raket doe ik maar wat verschuif wat aan dat roze icoontje, die gele en die blauwe maar geen idee wat het doet..
Een goede tutorial mist nog..
En dan kan men wel doorverwijzen naar wikipagina's, maar daar word je soms ook niet veel wijzer van.![]()
Mijn 2e B9_5.0 baksel.
De 1e poging wilde ik in de vliegtuighangar bouwen... maar non de ju, wat is die klushut klein. Al bij 5 onderdelen krijg je de cam er enkel met moeite omheen.
Ik dacht, laat ik bescheiden beginnen, door niet direct de allergrootste parts te pakken.![]()
Deze kleine schoonheid weegt niet veel meer dan 2200 ton, bij de start dan he.
Onderweg omhoog... gaat niet heel snel. Tering, alsof je Grootmoeders kledingkast staat te versjouwen.En hij zuipt als een ketter.
![]()
In single stage 700 ton (leeg) naar 150km
![]()
En zonder peut en niet in een orbit, maar dat boeit niet.![]()
![]()
![]()
Die NavBall heeft me ook wel een tijd gekost voor ik hem goed doorhad; zeker bij het onderscheppen van een object in een orbit is het wel erg abstract af en toe. Hou vol, een maand of twee later begint het een erg leuk spel te worden. Beetje alsof je een megadoos met digitale lego hebt, en alles functioneert ook nog.quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:43 schreef SiGNe het volgende:
Ik vind nog steeds dat er meer en beere uitleg in het spel moet komen.. hoe de nav-ball werkt bijv en hoe je handelingen automatisch kan laten gaan, het docken bijv.
Bij het in de ruimte brengen van een raket doe ik maar wat verschuif wat aan dat roze icoontje, die gele en die blauwe maar geen idee wat het doet..
Een goede tutorial mist nog..
En dan kan men wel doorverwijzen naar wikipagina's, maar daar word je soms ook niet veel wijzer van.![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 september 2014 00:45 schreef zyx1981 het volgende:
[...] Hou vol, een maand of twee later begint het een erg leuk spel te worden.[...].
Vrijheid![]()
3 miljoen electric charge.quote:Op woensdag 3 september 2014 00:38 schreef zyx1981 het volgende:
Mijn 2e B9_5.0 baksel.
De 1e poging wilde ik in de vliegtuighangar bouwen... maar non de ju, wat is die klushut klein. Al bij 5 onderdelen krijg je de cam er enkel met moeite omheen.
Ik dacht, laat ik bescheiden beginnen, door niet direct de allergrootste parts te pakken.![]()
Deze kleine schoonheid weegt niet veel meer dan 2200 ton, bij de start dan he.
[ afbeelding ]
Onderweg omhoog... gaat niet heel snel. Tering, alsof je Grootmoeders kledingkast staat te versjouwen.En hij zuipt als een ketter.
![]()
[ afbeelding ]In single stage 700 ton (leeg) naar 150km
![]()
En zonder peut en niet in een orbit, maar dat boeit niet.![]()
[ afbeelding ]Vind je het gek dat dat ding zo zwaar is. Een grote batterij man.
![]()
![]()
Ik clicte als een kind in een snoepwinkel wat cool lijkende onderdelen aan elkaar. Pas toen hij zo hard leegliep qua brandstof, viel me op dat ik wat verkeerde verhoudingen had meegenomen.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:16 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
3 miljoen electric charge.Vind je het gek dat dat ding zo zwaar is. Een grote batterij man.
![]()
![]()
![]()
Hamvraag: hoe ver komt een toestel wat 11 miljoen kost en 6000 ton weegt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 3 september 2014 22:06 schreef zyx1981 het volgende:
Hamvraag: hoe ver komt een toestel wat 11 miljoen kost en 6000 ton weegt?Daarom struts.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Orbit gehaald.quote:![]()
Idd veel strutts en nog veel meer brandstof, maar dan heb je wel een dubbele hangar op 500.000m hoogte.
Startgewicht: 7300 ton.![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 september 2014 15:45 schreef SiGNe het volgende:
inderdaad.. da's mij dan toch een iets te hoge learning curve.
Ach na een uur of 10 heb je het wel doorquote:
Misschien niet de meer ingewikkelde dingen, maar wel vliegen en navigeren.
Docken blijft lastig zonder mods.![]()
Handmatig krijg ik dingen wel de lucht in maar een vlucht programmeren met die navball of enig gekloot ermee gaat altijd mis.quote:Op woensdag 3 september 2014 23:48 schreef totalvamp het volgende:
[..]
[..]
Ach na een uur of 10 heb je het wel door
Misschien niet de meer ingewikkelde dingen, maar wel vliegen en navigeren.
Docken blijft lastig zonder mods.
maar goed, KSP is natuurlijk ook nog behoorlijk beta eigenlijk, al zouden ze meer aan het game-element mogen werken.![]()
Hoe bedoel je programmeren met de navball? Heb je een voorbeeld?quote:Op woensdag 3 september 2014 23:51 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Handmatig krijg ik dingen wel de lucht in maar een vlucht programmeren met die navball of enig gekloot ermee gaat altijd mis.
maar goed, KSP is natuurlijk ook nog behoorlijk beta eigenlijk, al zouden ze meer aan het game-element mogen werken.![]()
Dat je aan bijv het roze icoontje trekt met de muis om zo een baan om een planeet "voorgeprogrameerd" te zien.quote:Op woensdag 3 september 2014 23:53 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Hoe bedoel je programmeren met de navball? Heb je een voorbeeld?
Dat je de baan dan groter ziet worden tot die om een planeet heen cirkelt, hoef je niet zelf steeds correcties te geven.![]()
Je bedoelt de maneuvernodes?quote:Op woensdag 3 september 2014 23:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat je aan bijv het roze icoontje trekt met de muis om zo een baan om een planeet "voorgeprogrameerd" te zien.
Dat je de baan dan groter ziet worden tot die om een planeet heen cirkelt, hoef je niet zelf steeds correcties te geven.![]()
Ik denk het jaquote:
Heb me er ook nog niet super in verdiept.. wat fimpjes gezien op youtube en zelf maar wat gaan kloten.![]()
Haha, wat de bedoeling is dat je zorgt dat je Apoapsis alvast rond de 70.000 is voordat je met maneavernodes aan de slag goed.quote:Op woensdag 3 september 2014 23:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik denk het ja
Heb me er ook nog niet super in verdiept.. wat fimpjes gezien op youtube en zelf maar wat gaan kloten.
Dan zorg je dat je op de apoapsis een node maakt en dan je orbit circuleert. Zodra beide AP en PE over de 70000 zijn heb je een orbit.![]()
ik had in een filmpje gezien bij 65.000 onder een hoek van zo'n 45 graden vliegen en dan doorgaan tot je zo'n beetje bij de 130.000 bent.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:02 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Haha, wat de bedoeling is dat je zorgt dat je Apoapsis alvast rond de 70.000 is voordat je met maneavernodes aan de slag goed.
Dan zorg je dat je op de apoapsis een node maakt en dan je orbit circuleert. Zodra beide AP en PE over de 70000 zijn heb je een orbit.
Kilometers overigens..
Maar goed, ik meot het maar weer eens opstarten weer wat verder kloten ook.. heb het alweer even niet gespeeld.![]()
Ja dat kan ook, al is een lagere orbit in het begin misschien wel makkelijker.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
ik had in een filmpje gezien bij 65.000 onder een hoek van zo'n 45 graden vliegen en dan doorgaan tot je zo'n beetje bij de 130.000 bent.
Kilometers overigens..
Maar goed, ik meot het maar weer eens opstarten weer wat verder kloten ook.. heb het alweer even niet gespeeld.![]()
KSP is niet echt beta meer hoor. Dat valt reuze mee. Het is meer dat sommige aspecten van het spel bewust "dom" gehouden worden omdat je anders als rookie niet eens meer van de grond kan komen.quote:Op woensdag 3 september 2014 23:51 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Handmatig krijg ik dingen wel de lucht in maar een vlucht programmeren met die navball of enig gekloot ermee gaat altijd mis.
maar goed, KSP is natuurlijk ook nog behoorlijk beta eigenlijk, al zouden ze meer aan het game-element mogen werken.Anders hadden ze bijvoorbeeld FAR en deadly reentry allang in de main game gedaan bij squad. Wat je wellicht kan properen is zoeken naar manoeuvre node mods. Er bestond ooit een mod waar je heel precies je manoeuvre node kon corrigeren, door in te vullen hoeveel dV je erbij of eraf wilde. Dan zit je niet meer te kutten met die stokjes waar je aan moet trekken. Ik vond het zelf niet nuttig genoeg, aangezien ik best wel precies was met die dingen zelf, maar als je moeite ermee hebt zou je daar eens naar kunnen kijken.
![]()
Dat zou evt een optie kunnen zijn ja, ga ik opzoeken..quote:Op donderdag 4 september 2014 00:29 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
KSP is niet echt beta meer hoor. Dat valt reuze mee. Het is meer dat sommige aspecten van het spel bewust "dom" gehouden worden omdat je anders als rookie niet eens meer van de grond kan komen.Anders hadden ze bijvoorbeeld FAR en deadly reentry allang in de main game gedaan bij squad. Wat je wellicht kan properen is zoeken naar manoeuvre node mods. Er bestond ooit een mod waar je heel precies je manoeuvre node kon corrigeren, door in te vullen hoeveel dV je erbij of eraf wilde. Dan zit je niet meer te kutten met die stokjes waar je aan moet trekken. Ik vond het zelf niet nuttig genoeg, aangezien ik best wel precies was met die dingen zelf, maar als je moeite ermee hebt zou je daar eens naar kunnen kijken.
Leer ik er weer meer van waardoor het later makkelijker kan omdat ik dan in elk geval de functies ken![]()
Oke ik zal het je uitleggen. De gele is prograde en retrograde. Dat is letterlijk met je orbit mee of er tegenin burnen. Dat is dus waarmee je "speelt" met de zwaartekracht, waardoor je orbit hoger of lager wordt. Je burnt dan dus parallel aan je orbit en aan de oppervlakte van het lichaam waar je omheen orbit. De zwaartekracht neemt af met een 4e macht per verdubbeling van afstand tot het lichaam waar je omheen orbit geloof ik, dus hoe verder je hier burnt, hoe relatief minder brandstof het uiteindelijk zal kosten.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat zou evt een optie kunnen zijn ja, ga ik opzoeken..
Leer ik er weer meer van waardoor het later makkelijker kan omdat ik dan in elk geval de functies ken
De blauwe is je "normaalvector". Dan burn je van je orbital body af of ernaartoe. Wat dit doet is dat het je orbit shift. Wat ik hiermee bedoel is dat je apoapsis hoger wordt en je periapsis lager, of andersom. Maar in totaal wordt je orbit dus niet hoger. Je moet het eigenlijk zo zien: als je een circulaire orbit hebt is de planeet of wat het ook is waar je omheen draait precies in het midden van je orbit. Als je de normaalvector gebruikt dan is dat lichaam dus niet meer in het midden, maar aan de zijkant van de cirkel. Je burnt dan dus dwars op je orbit en dwars op de oppervlakte van het lichaam.
De paarse is je inclination vector. Als je hiermee burnt dan blijft je orbit in principe even groot, maar heb je een andere hoek tov de draaias van het lichaam waar je omheen orbit. Deze is een beetje tricky, want op het moment de je de hoek verandert dan verander je dus ook het punt op je navball waar je inclination vector is, aangezien die altijd dwars op je orbit staat. Voor een perfecte inclination burn moet je dus je schip mee laten draaien met de inclination vector, anders ben je op een gegeven moment aan het burnen ergens tussen je inclination vector en je prograde/retrograde vector in en verandert zowel de inclination als de grootte van je orbit. De manoeuvre node houdt hier rekening mee, en dat zie je als je je inclination flink veranderd op de node, dan wordt je orbit ook meteen veel hoger. Bij een inclination change burn je dus dwars op je orbit en parallel aan de oppervlakte van het lichaam.
Dat is eigenlijk de makkelijkste manier om te onthouden:
Geel = parallel aan orbit, parallel aan oppervlakte.
Blauw = dwars op orbit, dwars op oppervlakte.
Paars = dwars op orbit, parallel aan oppervlakte.
Wat trouwens helpt is de mod enhanced navball, die ze geloof ik ook in de volgende release van ksp gaan stoppen. Dan heb je alle nodes op je navball.![]()
Topquote:Op donderdag 4 september 2014 00:48 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Oke ik zal het je uitleggen. De gele is prograde en retrograde. Dat is letterlijk met je orbit mee of er tegenin burnen. Dat is dus waarmee je "speelt" met de zwaartekracht, waardoor je orbit hoger of lager wordt. Je burnt dan dus parallel aan je orbit en aan de oppervlakte van het lichaam waar je omheen orbit. De zwaartekracht neemt af met een 4e macht per verdubbeling van afstand tot het lichaam waar je omheen orbit geloof ik, dus hoe verder je hier burnt, hoe relatief minder brandstof het uiteindelijk zal kosten.
De blauwe is je "normaalvector". Dan burn je van je orbital body af of ernaartoe. Wat dit doet is dat het je orbit shift. Wat ik hiermee bedoel is dat je apoapsis hoger wordt en je periapsis lager, of andersom. Maar in totaal wordt je orbit dus niet hoger. Je moet het eigenlijk zo zien: als je een circulaire orbit hebt is de planeet of wat het ook is waar je omheen draait precies in het midden van je orbit. Als je de normaalvector gebruikt dan is dat lichaam dus niet meer in het midden, maar aan de zijkant van de cirkel. Je burnt dan dus dwars op je orbit en dwars op de oppervlakte van het lichaam.
De paarse is je inclination vector. Als je hiermee burnt dan blijft je orbit in principe even groot, maar heb je een andere hoek tov de draaias van het lichaam waar je omheen orbit. Deze is een beetje tricky, want op het moment de je de hoek verandert dan verander je dus ook het punt op je navball waar je inclination vector is, aangezien die altijd dwars op je orbit staat. Voor een perfecte inclination burn moet je dus je schip mee laten draaien met de inclination vector, anders ben je op een gegeven moment aan het burnen ergens tussen je inclination vector en je prograde/retrograde vector in en verandert zowel de inclination als de grootte van je orbit. De manoeuvre node houdt hier rekening mee, en dat zie je als je je inclination flink veranderd op de node, dan wordt je orbit ook meteen veel hoger. Bij een inclination change burn je dus dwars op je orbit en parallel aan de oppervlakte van het lichaam.
Paars = dwars op orbit, parallel aan oppervlakte.goede uitleg.. misschien evt ook in de OP zetten?
't lijkt me wel handige info.
Ik snap het nu in elk geval al beter dan met de filmpjes die ik zag.. daar zeggen ze alleen ""en dan doe je dit en dan zit je daar.. " maar wat het precies doet zeggen ze dan weer niet.
[ Bericht 3% gewijzigd door SiGNe op 04-09-2014 00:59:06 ]![]()
Gekocht. Ook B9 geïnstalleerd maar die crashed het spel dus die laat ik er nog maar ff uit tot ik een keer succesvol op Mün ben geland.
Vrijheid![]()
Even een normaal vliegtuig van me gepimpt met een aftermarket nucleaire motor. Met FAR en DRE geïnstalleerd kan ik nu beter uit de buurt blijven van atmosferen enzo![]()
![]()
Symmetrie bij het ontwerpen van vliegtuigen is echt zwaar overtrokken flauwekul.![]()
Op de landingsbaan:
Net voor landing op het verlaten vliegveld:
Jeb is blij, zoals altijd.
Dus nee, we hoeven echt nergens meer op te letten. Morgen ga ik dit ook proberen met FAR.![]()
Oh, de landing:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed bezig.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:45 schreef MissionPhailed het volgende:
Even een normaal vliegtuig van me gepimpt met een aftermarket nucleaire motor. Met FAR en DRE geïnstalleerd kan ik nu beter uit de buurt blijven van atmosferen enzo
[ afbeelding ]![]()
Wat steekt er uit je ruim? Het lijkt wel een lucifer om je nucleaire te kunnen ontsteken? En wat zit er IN je laadruim nog meer? En ben je soms met geopende bay doors opgestegen; die lading past daar toch nooit in?![]()
![]()
Hey K*tmanager, nieuwe kans om die vette OP te maken die nog zou komen, hehe. Plak je gelijk bovenstaande Quote en mijn opstel uitleg rond die Mods er in?quote:Op donderdag 4 september 2014 00:48 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Oke ik zal het je uitleggen. De gele is prograde en retrograde. Dat is letterlijk met je orbit mee of er tegenin burnen. Dat is dus waarmee je "speelt" met de zwaartekracht, waardoor je orbit hoger of lager wordt. Je burnt dan dus parallel aan je orbit en aan de oppervlakte van het lichaam waar je omheen orbit. De zwaartekracht neemt af met een 4e macht per verdubbeling van afstand tot het lichaam waar je omheen orbit geloof ik, dus hoe verder je hier burnt, hoe relatief minder brandstof het uiteindelijk zal kosten.
Paars = dwars op orbit, parallel aan oppervlakte.
Wat trouwens helpt is de mod enhanced navball, die ze geloof ik ook in de volgende release van ksp gaan stoppen. Dan heb je alle nodes op je navball.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:47 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Bovenstaande is een lok-quote.
Hey K*tmanager, kan je de OP aanpasssen? Heb alvast een inleiding getypt voor bij de vele mods... het leek me leuk als gebruikers wat vertellen over de mods die zij zelf gebruiken. Het verzoek aan ander is: graag linkjes toevoegen naar waar je die mods kan downloaden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nu twee weken vakantie. Dus ja, tijd teveel.Zo en nu een biertje.
![]()
Dat lucifergeval is een RCS-tank en behoort bij die 'Frankensteinconstructie' (inclusief die balken rondom de staartvleugel en kernmotor erachter) die apart in een baan rondom Kerbin is gebracht. Docken met het vliegtuig duurde letterlijk een halfuur, staartvleugel zat namelijk steeds in de wegquote:Op vrijdag 12 september 2014 00:55 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Goed bezig.![]()
Wat steekt er uit je ruim? Het lijkt wel een lucifer om je nucleaire te kunnen ontsteken? En wat zit er IN je laadruim nog meer? En ben je soms met geopende bay doors opgestegen; die lading past daar toch nooit in?![]()
![]()
quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:53 schreef zyx1981 het volgende:
Symmetrie bij het ontwerpen van vliegtuigen is echt zwaar overtrokken flauwekul.![]()
Op de landingsbaan:
[ afbeelding ]
Net voor landing op het verlaten vliegveld:
[ afbeelding ]
Jeb is blij, zoals altijd.
Dus nee, we hoeven echt nergens meer op te letten. Morgen ga ik dit ook proberen met FAR.![]()
Oh, de landing:Hehe, is dat ook met FAR ... ??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: stront in mijn ogen. Nog niet dus![]()
![]()
Ik krijg daar altijd zweethandjes van, als docken niet lukt. En een hele hoop frustratie.quote:Op vrijdag 12 september 2014 16:45 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dat lucifergeval is een RCS-tank en behoort bij die 'Frankensteinconstructie' (inclusief die balken rondom de staartvleugel en kernmotor erachter) die apart in een baan rondom Kerbin is gebracht. Docken met het vliegtuig duurde letterlijk een halfuur, staartvleugel zat namelijk steeds in de weg![]()
![]()
Ziet er solide uit, ook ... ! Is die rover om de modules te verplaatsen op de Mun?quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:38 schreef Reintji het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste oefening modulair Munbase systeem een succes.![]()
Dat vliegtuig met aftermarket nucleaire motor kon ik overigens wel landen op Minmus en vervolgens tanken bij een soort van basis (KAS). Helaas brak de kernmotor af bij het taxiën en moest het vliegtuig weer terug naar het KSC op Kerbin
2,5 dagen later >>>![]()
![]()
Nicequote:Op maandag 15 september 2014 19:31 schreef MissionPhailed het volgende:
Dat vliegtuig met aftermarket nucleaire motor kon ik overigens wel landen op Minmus en vervolgens tanken bij een soort van basis (KAS). Helaas brak de kernmotor af bij het taxiën en moest het vliegtuig weer terug naar het KSC op Kerbin
[ afbeelding ]
2,5 dagen later >>>
[ afbeelding ]Heel goed bezig!quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:38 schreef Reintji het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste oefening modulair Munbase systeem een succes.![]()
![]()
Ziet er toch niet uit man.quote:Op maandag 15 september 2014 19:31 schreef MissionPhailed het volgende:
[ afbeelding ]
2,5 dagen later >>>
[ afbeelding ]![]()
![]()
Die bovenste? Een gedrocht idd maar het vloog eigenlijk prima (in de ruimte welteverstaan) en behoorlijk zuinigquote:Niet écht geschikt voor landingen overigens.
![]()
Gewoon eraf pleuren als je atmo in gaat.quote:Op maandag 15 september 2014 21:50 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Die bovenste? Een gedrocht idd maar het vloog eigenlijk prima (in de ruimte welteverstaan) en behoorlijk zuinigNiet écht geschikt voor landingen overigens.
![]()
![]()
Yup, die rijdt er onder.quote:Op maandag 15 september 2014 19:27 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ziet er solide uit, ook ... ! Is die rover om de modules te verplaatsen op de Mun?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: