Je bedoelt de maneuvernodes?quote:Op woensdag 3 september 2014 23:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat je aan bijv het roze icoontje trekt met de muis om zo een baan om een planeet "voorgeprogrameerd" te zien.
Dat je de baan dan groter ziet worden tot die om een planeet heen cirkelt, hoef je niet zelf steeds correcties te geven.
Ik denk het jaquote:
Haha, wat de bedoeling is dat je zorgt dat je Apoapsis alvast rond de 70.000 is voordat je met maneavernodes aan de slag goed.quote:Op woensdag 3 september 2014 23:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik denk het ja
Heb me er ook nog niet super in verdiept.. wat fimpjes gezien op youtube en zelf maar wat gaan kloten.
ik had in een filmpje gezien bij 65.000 onder een hoek van zo'n 45 graden vliegen en dan doorgaan tot je zo'n beetje bij de 130.000 bent.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:02 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Haha, wat de bedoeling is dat je zorgt dat je Apoapsis alvast rond de 70.000 is voordat je met maneavernodes aan de slag goed.
Dan zorg je dat je op de apoapsis een node maakt en dan je orbit circuleert. Zodra beide AP en PE over de 70000 zijn heb je een orbit.
Ja dat kan ook, al is een lagere orbit in het begin misschien wel makkelijker.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
ik had in een filmpje gezien bij 65.000 onder een hoek van zo'n 45 graden vliegen en dan doorgaan tot je zo'n beetje bij de 130.000 bent.
Kilometers overigens..
Maar goed, ik meot het maar weer eens opstarten weer wat verder kloten ook.. heb het alweer even niet gespeeld.
KSP is niet echt beta meer hoor. Dat valt reuze mee. Het is meer dat sommige aspecten van het spel bewust "dom" gehouden worden omdat je anders als rookie niet eens meer van de grond kan komen.quote:Op woensdag 3 september 2014 23:51 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Handmatig krijg ik dingen wel de lucht in maar een vlucht programmeren met die navball of enig gekloot ermee gaat altijd mis.
maar goed, KSP is natuurlijk ook nog behoorlijk beta eigenlijk, al zouden ze meer aan het game-element mogen werken.
Dat zou evt een optie kunnen zijn ja, ga ik opzoeken..quote:Op donderdag 4 september 2014 00:29 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
KSP is niet echt beta meer hoor. Dat valt reuze mee. Het is meer dat sommige aspecten van het spel bewust "dom" gehouden worden omdat je anders als rookie niet eens meer van de grond kan komen.Anders hadden ze bijvoorbeeld FAR en deadly reentry allang in de main game gedaan bij squad. Wat je wellicht kan properen is zoeken naar manoeuvre node mods. Er bestond ooit een mod waar je heel precies je manoeuvre node kon corrigeren, door in te vullen hoeveel dV je erbij of eraf wilde. Dan zit je niet meer te kutten met die stokjes waar je aan moet trekken. Ik vond het zelf niet nuttig genoeg, aangezien ik best wel precies was met die dingen zelf, maar als je moeite ermee hebt zou je daar eens naar kunnen kijken.
Oke ik zal het je uitleggen. De gele is prograde en retrograde. Dat is letterlijk met je orbit mee of er tegenin burnen. Dat is dus waarmee je "speelt" met de zwaartekracht, waardoor je orbit hoger of lager wordt. Je burnt dan dus parallel aan je orbit en aan de oppervlakte van het lichaam waar je omheen orbit. De zwaartekracht neemt af met een 4e macht per verdubbeling van afstand tot het lichaam waar je omheen orbit geloof ik, dus hoe verder je hier burnt, hoe relatief minder brandstof het uiteindelijk zal kosten.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat zou evt een optie kunnen zijn ja, ga ik opzoeken..
Leer ik er weer meer van waardoor het later makkelijker kan omdat ik dan in elk geval de functies ken
Topquote:Op donderdag 4 september 2014 00:48 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Oke ik zal het je uitleggen. De gele is prograde en retrograde. Dat is letterlijk met je orbit mee of er tegenin burnen. Dat is dus waarmee je "speelt" met de zwaartekracht, waardoor je orbit hoger of lager wordt. Je burnt dan dus parallel aan je orbit en aan de oppervlakte van het lichaam waar je omheen orbit. De zwaartekracht neemt af met een 4e macht per verdubbeling van afstand tot het lichaam waar je omheen orbit geloof ik, dus hoe verder je hier burnt, hoe relatief minder brandstof het uiteindelijk zal kosten.
De blauwe is je "normaalvector". Dan burn je van je orbital body af of ernaartoe. Wat dit doet is dat het je orbit shift. Wat ik hiermee bedoel is dat je apoapsis hoger wordt en je periapsis lager, of andersom. Maar in totaal wordt je orbit dus niet hoger. Je moet het eigenlijk zo zien: als je een circulaire orbit hebt is de planeet of wat het ook is waar je omheen draait precies in het midden van je orbit. Als je de normaalvector gebruikt dan is dat lichaam dus niet meer in het midden, maar aan de zijkant van de cirkel. Je burnt dan dus dwars op je orbit en dwars op de oppervlakte van het lichaam.
De paarse is je inclination vector. Als je hiermee burnt dan blijft je orbit in principe even groot, maar heb je een andere hoek tov de draaias van het lichaam waar je omheen orbit. Deze is een beetje tricky, want op het moment de je de hoek verandert dan verander je dus ook het punt op je navball waar je inclination vector is, aangezien die altijd dwars op je orbit staat. Voor een perfecte inclination burn moet je dus je schip mee laten draaien met de inclination vector, anders ben je op een gegeven moment aan het burnen ergens tussen je inclination vector en je prograde/retrograde vector in en verandert zowel de inclination als de grootte van je orbit. De manoeuvre node houdt hier rekening mee, en dat zie je als je je inclination flink veranderd op de node, dan wordt je orbit ook meteen veel hoger. Bij een inclination change burn je dus dwars op je orbit en parallel aan de oppervlakte van het lichaam.
Dat is eigenlijk de makkelijkste manier om te onthouden:
Geel = parallel aan orbit, parallel aan oppervlakte.
Blauw = dwars op orbit, dwars op oppervlakte.
Paars = dwars op orbit, parallel aan oppervlakte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:45 schreef MissionPhailed het volgende:
Even een normaal vliegtuig van me gepimpt met een aftermarket nucleaire motor. Met FAR en DRE geïnstalleerd kan ik nu beter uit de buurt blijven van atmosferen enzo
[ afbeelding ]
Hey K*tmanager, nieuwe kans om die vette OP te maken die nog zou komen, hehe. Plak je gelijk bovenstaande Quote en mijn opstel uitleg rond die Mods er in?quote:Op donderdag 4 september 2014 00:48 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Oke ik zal het je uitleggen. De gele is prograde en retrograde. Dat is letterlijk met je orbit mee of er tegenin burnen. Dat is dus waarmee je "speelt" met de zwaartekracht, waardoor je orbit hoger of lager wordt. Je burnt dan dus parallel aan je orbit en aan de oppervlakte van het lichaam waar je omheen orbit. De zwaartekracht neemt af met een 4e macht per verdubbeling van afstand tot het lichaam waar je omheen orbit geloof ik, dus hoe verder je hier burnt, hoe relatief minder brandstof het uiteindelijk zal kosten.
De blauwe is je "normaalvector". Dan burn je van je orbital body af of ernaartoe. Wat dit doet is dat het je orbit shift. Wat ik hiermee bedoel is dat je apoapsis hoger wordt en je periapsis lager, of andersom. Maar in totaal wordt je orbit dus niet hoger. Je moet het eigenlijk zo zien: als je een circulaire orbit hebt is de planeet of wat het ook is waar je omheen draait precies in het midden van je orbit. Als je de normaalvector gebruikt dan is dat lichaam dus niet meer in het midden, maar aan de zijkant van de cirkel. Je burnt dan dus dwars op je orbit en dwars op de oppervlakte van het lichaam.
De paarse is je inclination vector. Als je hiermee burnt dan blijft je orbit in principe even groot, maar heb je een andere hoek tov de draaias van het lichaam waar je omheen orbit. Deze is een beetje tricky, want op het moment de je de hoek verandert dan verander je dus ook het punt op je navball waar je inclination vector is, aangezien die altijd dwars op je orbit staat. Voor een perfecte inclination burn moet je dus je schip mee laten draaien met de inclination vector, anders ben je op een gegeven moment aan het burnen ergens tussen je inclination vector en je prograde/retrograde vector in en verandert zowel de inclination als de grootte van je orbit. De manoeuvre node houdt hier rekening mee, en dat zie je als je je inclination flink veranderd op de node, dan wordt je orbit ook meteen veel hoger. Bij een inclination change burn je dus dwars op je orbit en parallel aan de oppervlakte van het lichaam.
Dat is eigenlijk de makkelijkste manier om te onthouden:
Geel = parallel aan orbit, parallel aan oppervlakte.
Blauw = dwars op orbit, dwars op oppervlakte.
Paars = dwars op orbit, parallel aan oppervlakte.
Wat trouwens helpt is de mod enhanced navball, die ze geloof ik ook in de volgende release van ksp gaan stoppen. Dan heb je alle nodes op je navball.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:47 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Bovenstaande is een lok-quote.
Hey K*tmanager, kan je de OP aanpasssen? Heb alvast een inleiding getypt voor bij de vele mods... het leek me leuk als gebruikers wat vertellen over de mods die zij zelf gebruiken. Het verzoek aan ander is: graag linkjes toevoegen naar waar je die mods kan downloaden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nu twee weken vakantie. Dus ja, tijd teveel.Zo en nu een biertje.
Dat lucifergeval is een RCS-tank en behoort bij die 'Frankensteinconstructie' (inclusief die balken rondom de staartvleugel en kernmotor erachter) die apart in een baan rondom Kerbin is gebracht. Docken met het vliegtuig duurde letterlijk een halfuur, staartvleugel zat namelijk steeds in de wegquote:Op vrijdag 12 september 2014 00:55 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Goed bezig.![]()
Wat steekt er uit je ruim? Het lijkt wel een lucifer om je nucleaire te kunnen ontsteken? En wat zit er IN je laadruim nog meer? En ben je soms met geopende bay doors opgestegen; die lading past daar toch nooit in?
quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:53 schreef zyx1981 het volgende:
Symmetrie bij het ontwerpen van vliegtuigen is echt zwaar overtrokken flauwekul.![]()
Op de landingsbaan:
[ afbeelding ]
Net voor landing op het verlaten vliegveld:
[ afbeelding ]
Jeb is blij, zoals altijd.
Dus nee, we hoeven echt nergens meer op te letten. Morgen ga ik dit ook proberen met FAR.![]()
Oh, de landing:Hehe, is dat ook met FAR ... ??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: stront in mijn ogen. Nog niet dus![]()
Ik krijg daar altijd zweethandjes van, als docken niet lukt. En een hele hoop frustratie.quote:Op vrijdag 12 september 2014 16:45 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dat lucifergeval is een RCS-tank en behoort bij die 'Frankensteinconstructie' (inclusief die balken rondom de staartvleugel en kernmotor erachter) die apart in een baan rondom Kerbin is gebracht. Docken met het vliegtuig duurde letterlijk een halfuur, staartvleugel zat namelijk steeds in de weg
Ziet er solide uit, ook ... ! Is die rover om de modules te verplaatsen op de Mun?quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:38 schreef Reintji het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste oefening modulair Munbase systeem een succes.
Nicequote:Op maandag 15 september 2014 19:31 schreef MissionPhailed het volgende:
Dat vliegtuig met aftermarket nucleaire motor kon ik overigens wel landen op Minmus en vervolgens tanken bij een soort van basis (KAS). Helaas brak de kernmotor af bij het taxiën en moest het vliegtuig weer terug naar het KSC op Kerbin
[ afbeelding ]
2,5 dagen later >>>
[ afbeelding ]
Heel goed bezig!quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:38 schreef Reintji het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste oefening modulair Munbase systeem een succes.
Ziet er toch niet uit man.quote:Op maandag 15 september 2014 19:31 schreef MissionPhailed het volgende:
Dat vliegtuig met aftermarket nucleaire motor kon ik overigens wel landen op Minmus en vervolgens tanken bij een soort van basis (KAS). Helaas brak de kernmotor af bij het taxiën en moest het vliegtuig weer terug naar het KSC op Kerbin
[ afbeelding ]
2,5 dagen later >>>
[ afbeelding ]
Die bovenste? Een gedrocht idd maar het vloog eigenlijk prima (in de ruimte welteverstaan) en behoorlijk zuinigquote:
Gewoon eraf pleuren als je atmo in gaat.quote:Op maandag 15 september 2014 21:50 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Die bovenste? Een gedrocht idd maar het vloog eigenlijk prima (in de ruimte welteverstaan) en behoorlijk zuinigNiet écht geschikt voor landingen overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |