ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2014 03:35:06 ]
NOS Teletekst 110 Lek op website van ov-chipkaart
De website ov-chipkaart.nl is niet veilig.Een reiziger kreeg onlangs allerlei privégegevens van anderen te zien en kon zelfs een deel aanpassen.
De betrokkene heeft het bedrijf achter de ov-chipkaart,Trans Link Systems,op het lek gewezen.Het bedrijf ontdekte dat er een softwarefout op de webserver zit.Dinsdag moet het lek zijn gedicht, zegt een woordvoerder van TLS.Er worden nu nog allerlei tests uitgevoerd.
De reiziger ontdekte de fout onlangs toen hij een nieuw account aanmaakte op ov-chipkaart.nl.Hij kreeg ongevraagd allerlei gegevens van twee onbekende reizigers op zijn beeldscherm.
Herstelwerkzaamheden Tunnel Best Zaterdag 9 Augustus 10:46
Oorzaak Bij de spoortunnel van Best stoort een defecte kabel de treindienst. Deze kabel dient te worden vervangen.
Verwachting De sporen gaan van 11.23 tot 11.33 uur buiten dienst om monteurs veilig te kunnen laten werken. Hierdoor zal een tweetal Sprinters niet rijden tussen Eindhoven en Den Bosch. Sprinterreizigers kunnen een vertraging oplopen van ongeveer een half uur.
Reisadvies Naar verwachting rijden de treinen na 11.35 weer volgens plan. Plan uw reis op ns.nl
Ik vind wel dat ze het steeds beter weergeven, en duidelijker. Kudo's.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik vind wel dat ze het steeds beter weergeven, en duidelijker. Kudo's.
Inderdaad, snap niet waarom dat zo lang heeft moeten duren. Het is toch al een behoorlijke tijd duidelijk dat uitgebreide openheid het begrip aanzienlijk vergroot.
Nu nog net als de politie alle conducteurs met GoPro's uitrusten en uitzonderlijke situaties van goede personeelshandelingen op de NS Youtube flikkeren (nu is dit wel lastig aangezien politie daadwerkelijk iets doen en conducteurs luie zeikerige nietsnutten zijn, maar soit).
Nu nog net als de politie alle conducteurs met GoPro's uitrusten en uitzonderlijke situaties van goede personeelshandelingen op de NS Youtube flikkeren (nu is dit wel lastig aangezien politie daadwerkelijk iets doen en conducteurs luie zeikerige nietsnutten zijn, maar soit).
Nee, niet "soit", dit is juist een ideale gelegenheid om daar ook eens van af te stappen
In Zutphen staat de werkplaats van Arriva. Nou worden daar in principe alleen de Achterhoek- en Vechtdalstellen onderhouden, maar de noordelijke stellen gaan daar in elk geval heen om schoongemaakt te worden na een aanrijding.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maandag wordt de eerste NS-Traxx (geel-blauw) afgeleverd in Emmerich en naar de Watergraafsmeer gebracht. Dinsdag zijn er twee proefritten naar Deventer Goederen v.v. (via Amsterdam-Utrecht-Arnhem). Woensdag wordt er via de HSL naar Tilburg gereden.
Bron: Op de Rails (facebook)
Nog steeds geen NVBS-lid? Word lid en krijg het eerste jaar 50% korting met de code AFDTWENTE14
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Weet iemand of je op ov-chipkaart je bankrekening kan wijzigen? Ik kan de gegevens wel inzien, maar als ik het wil wijzigen kan ik blijkbaar alleen mijn adres veranderen....
U kunt uw rekeningnummer of bedrag op elk gewenst moment snel online wijzigen in Mijn OV-chipkaart. Ook kunt u automatisch opladen in Mijn OV-chipkaart beëindigen.
Dankzij de facebook-pagina van Op de Rails (NVBS) kon ik dit hier meedelen. En ik weet ook wel dat jij sinds 2007 lid bent en dat je lidnummer eindigt op 31
Dankzij de facebook-pagina van Op de Rails (NVBS) kon ik dit hier meedelen. En ik weet ook wel dat jij sinds 2007 lid bent en dat je lidnummer eindigt op 31
Luitjes, morgen stap ik in de festival express naar Budapest vanaf Utrecht cs, nu staat er op het ticket dat de vertrektijd om 12:44 is, alleen staat er geen vertrekspoor op, nu kunnen jullie dit vast wel ergens voor mij opsnorren?
Op zaterdag 9 augustus 2014 15:20 schreef Gutz het volgende: Luitjes, morgen stap ik in de festival express naar Budapest vanaf Utrecht cs, nu staat er op het ticket dat de vertrektijd om 12:44 is, alleen staat er geen vertrekspoor op, nu kunnen jullie dit vast wel ergens voor mij opsnorren?
Op zaterdag 9 augustus 2014 15:20 schreef Gutz het volgende: Luitjes, morgen stap ik in de festival express naar Budapest vanaf Utrecht cs, nu staat er op het ticket dat de vertrektijd om 12:44 is, alleen staat er geen vertrekspoor op, nu kunnen jullie dit vast wel ergens voor mij opsnorren?
Op zaterdag 9 augustus 2014 15:58 schreef icloud het volgende: Weet trouwens iemand waarom maar 82 van de 410 stations poortjes krijgen? Het kan toch niet zo zijn dat de rest haltes zijn?
Zal wel te maken hebben met factoren in deze richting: grootte van stations, risicostations, stations die ruimtelijk gezien af te sluiten zijn met poortjes, kosten etc. Volgens de website van NS komt 90% van de reizigers in de toekomst ten minste één poortje tegen tijdens de treinreis, dus kennelijk kom je met 82 stations al een heel eind.
Op zaterdag 9 augustus 2014 15:58 schreef icloud het volgende: Weet trouwens iemand waarom maar 82 van de 410 stations poortjes krijgen? Het kan toch niet zo zijn dat de rest haltes zijn?
Ontzettend duur vanwege vele opgangen of zeer lage reizigersaantallen?
Op bijvoorbeeld Koudum-Molkwerum hebben poortjes weinig zin. Er is ruimte zat om via een andere manier het perron te bereiken.
Behalve op station Woerden worden ook op de stations Rotterdam Alexander, Almere Centrum, Houten en Enschede tijdens de spits langdurige proeven gehouden met toegangspoortjes. Op deze manier kunnen reizigers wennen aan de toekomstige situatie waarbij op 82 stations (van de in totaal 410 stations) via een poortje toegang tot het station wordt verkregen. Op veel van deze stations zijn 50-75% van de toegangspoortjes al in werking.
Is er trouwens al bekend of het maankwartier poortjes krijgt?
Behalve op station Woerden worden ook op de stations Rotterdam Alexander, Almere Centrum, Houten en Enschede tijdens de spits langdurige proeven gehouden met toegangspoortjes. Op deze manier kunnen reizigers wennen aan de toekomstige situatie waarbij op 82 stations (van de in totaal 410 stations) via een poortje toegang tot het station wordt verkregen. Op veel van deze stations zijn 50-75% van de toegangspoortjes al in werking.
Is er trouwens al bekend of het maankwartier poortjes krijgt?
Wanneer alle poortjes in gebruik zijn, streeft NS ernaar dat minimaal 90% van de reizigers bij vertrek en/of aankomst door een poortje wordt gecontroleerd. Stations worden daarom gekozen vanwege hun centrale ligging in een gebied met meerdere stations waar uitsluitend check-in en check-uit paaltjes worden gebruikt. De eerstvolgende stations met toegangspoortjes liggen meestal buiten deze regio. Vanaf de stations in het poortjes-netwerk reist een groot deel van de reizigers naar stations zonder toegangspoortjes.
Die had ik al gezien, maar gezien om een nieuwbouwproject gaat moest ns nog beslissen, en als het goed is zou ze begin/medio 2014 haar keuze bekend maken.
Op zaterdag 9 augustus 2014 16:04 schreef KnightSolaire het volgende: Wanneer alle poortjes in gebruik zijn, streeft NS ernaar dat minimaal 90% van de reizigers bij vertrek en/of aankomst door een poortje wordt gecontroleerd. Stations worden daarom gekozen vanwege hun centrale ligging in een gebied met meerdere stations waar uitsluitend check-in en check-uit paaltjes worden gebruikt. De eerstvolgende stations met toegangspoortjes liggen meestal buiten deze regio. Vanaf de stations in het poortjes-netwerk reist een groot deel van de reizigers naar stations zonder toegangspoortjes.
Zit ik als een dwaasje naar NS te tweeten, staat het gewoon sinds gisteren al op de Facebook pagina luie donder die je bent
Best bijvoorbeeld weer wel. Maar die is door z'n tunnelligging ook wel heel makkelijk af te sluiten.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 9 augustus 2014 13:56 schreef dennistd het volgende: Maandag wordt de eerste NS-Traxx (geel-blauw) afgeleverd in Emmerich en naar de Watergraafsmeer gebracht. Dinsdag zijn er twee proefritten naar Deventer Goederen v.v. (via Amsterdam-Utrecht-Arnhem). Woensdag wordt er via de HSL naar Tilburg gereden.
Bron: Op de Rails (facebook)
Nog steeds geen NVBS-lid? Word lid en krijg het eerste jaar 50% korting met de code AFDTWENTE14
denk eerder dat ie dinsdag en donderdag één rit watergraafsmeer - Deventer-Haarlem-Ede Wageningen-watergraafsmeer doet
Op zaterdag 9 augustus 2014 16:26 schreef JDude het volgende: Best bijvoorbeeld weer wel. Maar die is door z'n tunnelligging ook wel heel makkelijk af te sluiten.
Maar den bosch dan weer niet, dat is ook makkelijk af te sluiten.
Dat zal wel open blijven als passage van centrum naar Paleiskwartier. In Den Bosch moet je volgens mij anders een hoerig eind omlopen.
Op zaterdag 9 augustus 2014 16:32 schreef JDude het volgende: Dat zal wel open blijven als passage van centrum naar Paleiskwartier. In Den Bosch moet je volgens mij anders een hoerig eind omlopen.
Er zijn wel meer stations waar dat hetgeval is en toch worden afgesloten.
Sommige stations waar poortjes komen zijn dan weer minder makkelijk af te sluiten. Zo kom je in Helmond (spoor 1) en Utrecht Overvecht gemakkelijk op de perrons. Maar ze zullen wel hun afwegingen hebben gemaakt.
Op zaterdag 9 augustus 2014 16:32 schreef JDude het volgende: Dat zal wel open blijven als passage van centrum naar Paleiskwartier. In Den Bosch moet je volgens mij anders een hoerig eind omlopen.
Alle Leidens, Hilversummetjes en de lajk worden ook allemaal afgesloten. Je gaat een "passagerecht" op je OVC kunnen plaatsen. Mensen die geen OVC hebben en een dringende reden om vaak door de tunnel te lopen kunnen van de gemeente een pasje krijgen (gaan regelen, formulieren, proedures wachten etc). Welkom in politiestaat Nederland.
Als je station A afsluit gaat het tuig naar de omliggende stations. Waterbedeffect schijnt dat te heten.
Staan er op station Eijsden en Glanerbrug al paaltjes? Of mag je als student zonder inchecken daar de trein instappen of moet je een kaartje kopen bij de automaat?
Hm, dan gok ik dat in Den Bosch te weinig ruimte is voor te veel reizigers om poortjes te kunnen plaatsen. Anders weet ik het ook niet.
Daar zat ik ook al naar te kijken ja, dat wordt natuurlijk een bloedbad. Met een enorm kofferinfarct bij elk poortje, en binnen een half uur na invoering kan niemand er meer in of uit en kan het station wel opgeheven worden
Op zaterdag 9 augustus 2014 16:46 schreef JDude het volgende: Hm, dan gok ik dat in Den Bosch te weinig ruimte is voor te veel reizigers om poortjes te kunnen plaatsen. Anders weet ik het ook niet.
Daar zat ik ook al naar te kijken ja, dat wordt natuurlijk een bloedbad. Met een enorm kofferinfarct bij elk poortje, en binnen een half uur na invoering kan niemand er meer in of uit en kan het station wel opgeheven worden
Schiphol group is de eigenaar van het station ipv ns, en die geven geen toestemming.
Op zaterdag 9 augustus 2014 16:46 schreef KoningPils het volgende: Staan er op station Eijsden en Glanerbrug al paaltjes? Of mag je als student zonder inchecken daar de trein instappen of moet je een kaartje kopen bij de automaat?
Eijsden en heerlen de kissel hebben geen paaltjes, eijsden heeft ook al weken geen automaat meer.
Klopt het trouwens dat ns de formele vervoerder is op heerlen- duitse grens ipv db?
Schiphol group is de eigenaar van het station ipv ns, en die geven geen toestemming.
En dan NS zo van haha lol oké dan stoppen we niet meer bij jullie, kom je reizigers maar in Hoofddorp ophalen.
En schiphol dan zo van haha lol wat fuckt ons het, heeft de taxibranche nogeens een meevallertje
Touché .
Op zaterdag 9 augustus 2014 17:00 schreef icloud het volgende: Voor fles antwoord van ns: Dat zijn kleine nagelegen stations in de buurt van grotere stations. ^JS
kan trouwens nergens vinden dat het voor 2 personen zou zijn. Vroegah was dat wel iig
De dagkaart kost ¤ 18 en is geldig van maandag tot vrijdag voor een persoon. Tijdens de weekends en op feestdagen is het Euregio-ticket zelfs geldig voor het hele gezin: maximaal 2 volwassenen en drie kinderen jonger dan twaalf jaar kunnen dan met één enkel Euregio-ticket voor slechts ¤ 18 door de hele Euregio reizen.
Op zaterdag 9 augustus 2014 18:33 schreef Ireyon het volgende: Toch is het natuurlijk wel zo dat men over het OV-Chipkaart logo op deze manier niet goed heeft nagedacht.
Op zaterdag 9 augustus 2014 18:33 schreef Ireyon het volgende: Toch is het natuurlijk wel zo dat men over het OV-Chipkaart logo op deze manier niet goed heeft nagedacht.
Dit is wat The Undutchables erover zegt:
Ik denk dat ik mijn idee van oral sex maar eens moet bijvijlen, want ik zie het niet
Op zaterdag 9 augustus 2014 19:23 schreef b2py het volgende: Heeft iemand Mastwijk al gebeld? Morgen ieder half uur intercity's naar de randstad! Vertel het door, vertel het door!
En maandag schreeuwen dat het zo moet blijven vanwege "gewoonterecht"
Op zaterdag 9 augustus 2014 19:23 schreef b2py het volgende: Heeft iemand Mastwijk al gebeld? Morgen ieder half uur intercity's naar de randstad! Vertel het door, vertel het door!
eoa politica uit Hoogeveen (als ik mij niet vergis, kan ook een ander dorp zijn) die directe IC verbindingen met de randstad wilde ipv. de sprinter nu.
eoa politica uit Hoogeveen (als ik mij niet vergis, kan ook een ander dorp zijn) die directe IC verbindingen met de randstad wilde ipv. de sprinter nu.
de sprinter daar is voor de rest van het land een IC met die rijtijden
Op zaterdag 9 augustus 2014 20:11 schreef Dr_Flash het volgende: Hee maar girls? Waar gaan we heen met het nieuwjaarsrondje? Zo langzaamaan kunnen we wel weer eens wat beginnen te plannen
Voor de afwisseling zouden we nu weer naar België moeten of we doen iets in de Euregio
Op zaterdag 9 augustus 2014 20:11 schreef Dr_Flash het volgende: Hee maar girls? Waar gaan we heen met het nieuwjaarsrondje? Zo langzaamaan kunnen we wel weer eens wat beginnen te plannen