abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143225084

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2014 03:35:06 ]
pi_143225095
Kom eens online op Facebook jij vlerk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_143225155
Ik mag deze maand wegleren naar Zutphen. Een mooie uitbreiding op mijn wegbekendheid :)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 04:05:37 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143225229
Zutphen? Is dat niet heel erg uit de richting voor jou? :P
pi_143225826
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:41 schreef Monopoly het volgende:
Ik mag deze maand wegleren naar Zutphen. Een mooie uitbreiding op mijn wegbekendheid :)
Net alsof je een nieuwe route toevoegt aan train simulator 2014 :P

Voor Duvel: ik twijfel of het nou toevoegt of toevoegd is :')
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:45:07 #6
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_143226291
Toevoegt natuurlijk.

quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:41 schreef Monopoly het volgende:
Leuk! Is dat vanwege Zutphen - Apeldoorn?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_143226406
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 08:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Net alsof je een nieuwe route toevoegt aan train simulator 2014 :P

Voor Duvel: ik twijfel of het nou toevoegt of toevoegd is :')
loopd :')
zied :')
eetd :')

toevoegd :') :') :')
pi_143227003

Via
pi_143227140
quote:
Hey, die trein is van mij. Nou ja, die foto dan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143227174
Raldaldee *O* Tyfusding :X

quote:
NOS Teletekst 110

Lek op website van ov-chipkaart


De website ov-chipkaart.nl is niet
veilig.Een reiziger kreeg onlangs
allerlei privégegevens van anderen te
zien en kon zelfs een deel aanpassen.

De betrokkene heeft het bedrijf achter
de ov-chipkaart,Trans Link Systems,op
het lek gewezen.Het bedrijf ontdekte
dat er een softwarefout op de webserver
zit.Dinsdag moet het lek zijn gedicht,
zegt een woordvoerder van TLS.Er worden
nu nog allerlei tests uitgevoerd.

De reiziger ontdekte de fout onlangs
toen hij een nieuw account aanmaakte op
ov-chipkaart.nl.Hij kreeg ongevraagd
allerlei gegevens van twee onbekende
reizigers op zijn beeldscherm.
pi_143227181
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Raldaldee *O* Tyfusding :X

[..]

gelukkig is het dinsdag al opgelost :)
pi_143227205
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 10:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

gelukkig is het dinsdag al opgelost :)
Prognose he, kan nog uitlopen natuurlijk :W
pi_143227218
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Prognose he, kan nog uitlopen natuurlijk :W
er moet eerst nog een proef gedraaid worden :)
pi_143227236
ja en dan nog zes. Of tachtig :s)
pi_143227331
quote:
Herstelwerkzaamheden Tunnel Best
Zaterdag 9 Augustus 10:46

Oorzaak
Bij de spoortunnel van Best stoort een defecte kabel de treindienst. Deze kabel dient te worden vervangen.

Verwachting
De sporen gaan van 11.23 tot 11.33 uur buiten dienst om monteurs veilig te kunnen laten werken. Hierdoor zal een tweetal Sprinters niet rijden tussen Eindhoven en Den Bosch. Sprinterreizigers kunnen een vertraging oplopen van ongeveer een half uur.

Reisadvies
Naar verwachting rijden de treinen na 11.35 weer volgens plan. Plan uw reis op ns.nl
Ik vind wel dat ze het steeds beter weergeven, en duidelijker. Kudo's.
pi_143227389
wauw. 10 minuten nemen voor werkzaamheden. Dan moet je wel heel zeker van je zaak zijn :)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:34:20 #17
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_143227827
Is spoorbekabeling ook al plug&pray?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_143228099
Kan net zo goed een simpel netwerkkabeltje zijn he. Dat kan in 10 seconden ook :)
pi_143228126
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind wel dat ze het steeds beter weergeven, en duidelijker. Kudo's.
Inderdaad, snap niet waarom dat zo lang heeft moeten duren. Het is toch al een behoorlijke tijd duidelijk dat uitgebreide openheid het begrip aanzienlijk vergroot.

Nu nog net als de politie alle conducteurs met GoPro's uitrusten en uitzonderlijke situaties van goede personeelshandelingen op de NS Youtube flikkeren (nu is dit wel lastig aangezien politie daadwerkelijk iets doen en conducteurs luie zeikerige nietsnutten zijn, maar soit).
pi_143228193
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
wauw. 10 minuten nemen voor werkzaamheden. Dan moet je wel heel zeker van je zaak zijn :)
Zal wel een tijdelijke kabel gelegd worden en dan later alsnog vervangen..
pi_143228240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:51 schreef Ireyon het volgende:

Nu nog net als de politie alle conducteurs met GoPro's uitrusten en uitzonderlijke situaties van goede personeelshandelingen op de NS Youtube flikkeren (nu is dit wel lastig aangezien politie daadwerkelijk iets doen en conducteurs luie zeikerige nietsnutten zijn, maar soit).
Nee, niet "soit", dit is juist een ideale gelegenheid om daar ook eens van af te stappen ^O^
pi_143228248

1116.129 with "Zirkus Roncalli" in Enns, 05.08.14

Via
pi_143228299
GoPro filmpjes van het sudoku-toernooi in de 1e klasse stiltecoupé :D Ik zie het helemaal voor me :P
  Redactie Sport zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:12:50 #24
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143229721
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

1116.129 with "Zirkus Roncalli" in Enns, 05.08.14

Via
Dat circus is vier jaar geleden ook al in Nederland geweest:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:15:41 #25
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143229771
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 04:05 schreef James1988 het volgende:
Zutphen? Is dat niet heel erg uit de richting voor jou? :P
In Zutphen staat de werkplaats van Arriva. Nou worden daar in principe alleen de Achterhoek- en Vechtdalstellen onderhouden, maar de noordelijke stellen gaan daar in elk geval heen om schoongemaakt te worden na een aanrijding.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')