abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143203686
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
pi_143203697
Eindelijk *O* *;
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:42:46 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143203809
eindelijk wat..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143203833
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:42 schreef Maanvis het volgende:
eindelijk wat..
Topictitel :P
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:44:16 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143203854
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

maar er is geen peace ;(
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143203869
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar er is geen peace ;(
Nee maar daar moeten we naartoe. Zocht een hoopvol bericht alleen heb ik die niet gevonden ...
pi_143203870
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ben jij onzinnige posts van jezelf aan het sparen ?
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_143203887
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:44 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ja help je mee :Y
pi_143203890
Ik snap nooit waarom deze situatie zo hot topic is in Nederland. Alle moslims in mijn lijst heb ik ook niet over MH17 zien posten, maar alleen hierovewr en als het over MH17 ging dan met de informatie dat het over Palestina moest gaan. Ofja 1 iemand dan.. toch gek. :+
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:45:51 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143203907
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar daar moeten we naartoe. Zocht een hoopvol bericht alleen heb ik die niet gevonden ...
Hier staan vast wat palestijnen tussen die met israëliers zoenen.
ONZ / Hoera!Het vrijdagmiddag lesbische tiener bier en tettentopic (NSFW).
Een gedicht over Maanvis
pi_143203918
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:45 schreef Yaaar het volgende:
Ik snap nooit waarom deze situatie zo hot topic is in Nederland. Alle moslims in mijn lijst heb ik ook niet over MH17 zien posten, maar alleen hierovewr en als het over MH17 ging dan met de informatie dat het over Palestina moest gaan. Ofja 1 iemand dan.. toch gek. :+
Zie je hier moslims dan ?
pi_143203940
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hier staan vast wat palestijnen tussen die met israëliers zoenen.
ONZ / Hoera!Het vrijdagmiddag lesbische tiener bier en tettentopic (NSFW).
Hmm ja. Topic doet voor mij niet zoveel :P
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:47:18 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143203959
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm ja. Topic doet voor mij niet zoveel :P
je valt op mannen?
Een gedicht over Maanvis
pi_143203968
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zie je hier moslims dan ?
Geen idee of hier moslims zijn. Vast ook wel een paar, maar die zijn er wel het meeste mee bezig en vinden dat iedereen er dan maar mee bezig moet zijn.
pi_143203972
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je valt op mannen?
Ja , ben ook een vrouw.. Of had je dat niet door ?
pi_143203985
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:47 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Geen idee of hier moslims zijn. Vast ook wel een paar, maar die zijn er wel het meeste mee bezig en vinden dat iedereen er dan maar mee bezig moet zijn.
Dat word hier nergens gezegd, snap ook niet dat je dat hier komt vertellen?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:48:37 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143203994
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja , ben ook een vrouw.. Of had je dat niet door ?
in Nederland kan alles, ik ga nooit ergens zomaar vanuit ;). behalve dan dat je turks was ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_143204012
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Topic gaat over Palestina-Israel. Ik vertel mijn bevindingen en ervaringen over deze situatie. Niet alles hoeft een reactie op een reactie te zijn, toch?
pi_143204020
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in Nederland kan alles, ik ga nooit ergens zomaar vanuit ;). behalve dan dat je turks was ;).
Nu ben ik weer een Turk ?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:49:44 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143204030
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nu ben ik weer een Turk ?
nou dat was toch laatst het issue dat ik dat zei en dat je dat niet was ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_143204033
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:49 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Topic gaat over Palestina-Israel. Ik vertel mijn bevindingen en ervaringen over deze situatie. Niet alles hoeft een reactie op een reactie te zijn, toch?
Klopt :)
pi_143204043
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nou dat was toch laatst het issue dat ik dat zei en dat je dat niet was ;)
Oh ja , alweer vergeten :P
pi_143204081
Anyway toch een mooi bericht tussen alle ellende door :)

Nasser Atta
@nasseratta5
RT@AtiaDarwish: Palestinian child smile , while looking at his photo under the rubble of his home in #Gaza http://t.co/Grv6o5Q87F
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:52:26 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143204119
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:51 schreef Yasmin23 het volgende:
Anyway toch een mooi bericht tussen alle ellende door :)

[ afbeelding ]

Nasser Atta
@nasseratta5
RT@AtiaDarwish: Palestinian child smile , while looking at his photo under the rubble of his home in #Gaza http://t.co/Grv6o5Q87F
tof dat ie verzorgd wordt door een ninja!
Een gedicht over Maanvis
pi_143204144
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Is zijn bodyguard :P
pi_143204174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik schrik me altijd dood van burqa's, gelukkig in NL maar 1x gezien _O-
pi_143204195
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien een idee om bij het onderwerp te blijven, als je niks te melden hebt wat betrekking heeft op het Israel - Gaza conflict, post dan niks.
Ik lees hele topic reeksen met een enkel zinnetje van jou, maar inhoudelijk wat toevoegen ho maar.
Continue die one liners en zeggen hoe erg je het vindt voor de bevolking weten we nu wel.
Het is gewoon heel irritant, ik begrijp dat je graag wilt meekleppen maar voor een zin posts zou ik gewoon lekker op een chatbox gaan zitten.

Verder ontopic:

Waarom heeft Hamas besloten om door te gaan met beschietingen, van Israel was er heel duidelijk de wil om een verlengd staakt het vuren..
De bevolking in Gaza is niet geholpen met raketbeschietingen, die hebben water, eten en medicijnen nodig.
pi_143204234
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:44 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

:')

Thnx voor jouw zinnige reacties !
pi_143204279
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:54 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Misschien een idee om bij het onderwerp te blijven, als je niks te melden hebt wat betrekking heeft op het Israel - Gaza conflict, post dan niks.
Ik lees hele topic reeksen met een enkel zinnetje van jou, maar inhoudelijk wat toevoegen ho maar.
Continue die one liners en zeggen hoe erg je het vindt voor de bevolking weten we nu wel.
Het is gewoon heel irritant, ik begrijp dat je graag wilt meekleppen maar voor een zin posts zou ik gewoon lekker op een chatbox gaan zitten.

Verder ontopic:

Waarom heeft Hamas besloten om door te gaan met beschietingen, van Israel was er heel duidelijk de wil om een verlengd staakt het vuren..
De bevolking in Gaza is niet geholpen met raketbeschietingen, die hebben water, eten en medicijnen nodig.
Omdat Israël niet aan de eisen van Hamas wilde voldoen...
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:57:15 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143204289
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:54 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ik schrik me altijd dood van burqa's, gelukkig in NL maar 1x gezien _O-
ik vind het wel zo hygiënisch als m'n broodje shoarma door een burqa of theedoek wordt bereid. dan komt er geen haar in m'n eten.
Een gedicht over Maanvis
pi_143204291
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Thnx voor jouw zinnige reacties !
Dat was een subtiele hint die duidelijk niet aankwam.
Ga maar verder met het verspreiden van one-liners.
pi_143204311
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat Israël niet aan de eisen van Hamas wilde voldoen...
Des te meer rede om verder te praten, wanneer dringt het eens door dat Hamas weinig te eisen heeft ?
pi_143204347
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:58 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Des te meer rede om verder te praten, wanneer dringt het eens door dat Hamas weinig te eisen heeft ?
Dat weet ik niet, ik hoop snel :)
pi_143204398
Zowiezo als Israël niet bereid is om aan de eisen van Hamas toe te geven zal Hamas niet stoppen.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:02:32 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143204462
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Zowiezo als Israël niet bereid is om aan de eisen van Hamas toe te geven zal Hamas niet stoppen.
Wat zijn de eisen van hamas op dit moment?
Een gedicht over Maanvis
pi_143204637
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat zijn de eisen van hamas op dit moment?
http://mondoweiss.net/2014/07/report-israel-conditions.html

Withdrawal of Israeli tanks from the Gaza border.

Freeing all the prisoners that were arrested after the killing of the three youths.

Lifting the siege and opening the border crossings to commerce and people.

Establishing an international seaport and airport which would be under U.N. supervision.

Increasing the permitted fishing zone to 10 kilometers.

Internationalizing the Rafah Crossing and placing it under the supervision of the U.N. and some Arab nations.

International forces on the borders.

Easing conditions for permits to pray at the Al Aqsa Mosque.

Prohibition on Israeli interference in the reconciliation agreement.

Reestablishing an industrial zone and improvements in further economic development in the Gaza Strip.
pi_143204750
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Dan wordt Hamas wel tot stoppen gedwongen door Israel, dmv beztting gazastrook bijvoorbeeld.
Erg onrealistische eisen, en omdat Israel daar niet op ingaat, moet men maar weer raketten gaan afvuren ? Lekker in het belang van de Palestijnse burger.
Israel had gewoon door moeten gaan met de grote schoonmaak, en hadden Hamas moeten vernietigen, was voor iedereen beter geweest incl de burger in gaza.
Maar wie weet gaat dat nu komen..
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:14:14 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143204812
quote:

[..]

ze hadden nog 12 raketten over, ja dat is toch zonde om die te laten liggen he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143204885
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze hadden nog 12 raketten over, ja dat is toch zonde om die te laten liggen he
Ze vragen er gewoon om, met Israel valt niet te spotten dat blijkt wederom weer.
Triest dat het zo moet gaan, maar er zit niks anders op dan gewoon heel gaza te gaan bezetten, en ervoor te zorgen dat er nooit geen enkele raket meer afgevuurd kan worden.
Beter is om de gazastrook te annexeren (voor zover dat annexeren heet), en de Palestijnen naar het echte Palestina gaan (Jordanie).
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:21:34 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143205021
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:17 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ze vragen er gewoon om, met Israel valt niet te spotten dat blijkt wederom weer.
Triest dat het zo moet gaan, maar er zit niks anders op dan gewoon heel gaza te gaan bezetten, en ervoor te zorgen dat er nooit geen enkele raket meer afgevuurd kan worden.
Beter is om de gazastrook te annexeren (voor zover dat annexeren heet), en de Palestijnen naar het echte Palestina gaan (Jordanie).
wat moet israël met de gazastrook?!
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:38:24 #41
323876 michaelmoore
pi_143205658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wat moet israël met de gazastrook?!
toerisme !!

mooi aan zee, het is best winstgevend te krijgen , maar die etterbakken zitten er , die maken raketten en graven de hele dag tunnels om mensen te doden

Denk erom dat het mooi is daar met een 5 * resort
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143205794
Filmpje van Hamas die raketinstallatie plaatst onder tentje.

vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:48:14 #43
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143206008
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

toerisme !!

mooi aan zee, het is best winstgevend te krijgen , maar die etterbakken zitten er , die maken raketten en graven de hele dag tunnels om mensen te doden

Denk erom dat het mooi is daar met een 5 * resort
matige troll ben je
pi_143206137
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Freeing all the prisoners that were arrested after the killing of the three youths.

Establishing an international seaport and airport which would be under U.N. supervision.

Internationalizing the Rafah Crossing and placing it under the supervision of the U.N. and some Arab nations.

Reestablishing an industrial zone and improvements in further economic development in the Gaza Strip.
Lijken me heel redelijk. Een duidelijke rol voor de VN als vredeshandhaver en de verdere eisen zijn heel normaal voor een zichzelf respecterende staat.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143206223
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:42 schreef Mylene het volgende:

Wie staat daar te praten?
Er zijn vrijwel alleen maar dichtbevolkte gebieden in Gaza, maar goed, dat argument wordt steeds herhaald als een besmettelijk virus.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143206261
quote:

[..]

Hamas heeft meer te eisen dan de bezetter die illegaal grond bezet in strijd met internationaal recht. Überhaupt moet Hamas pas aan de onderhandelingstafel gaan zitten zodra Israël zich weer houdt aan de grenzen van '48.
pi_143206288
quote:

[..]

Deze eisen zijn nog vrij mild ook. Goed, blijkt weer dat Israël onwelwillend staat tegenover vrede.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:57:48 #48
323876 michaelmoore
pi_143206306
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:48 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

matige troll ben je
nou Egypte die leeft ook van het toerisme
pi_143206308
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:17 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Je hebt het PVV programma gelezen _O-

En hoe zag jij een vernietiging van Hamas voor ogen? Dat wordt genocide en je kweekt alleen maar meer haat
pi_143206349
quote:

[..]

Niks over nederzettingen?
pi_143206376
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:42 schreef Mylene het volgende:

Nou en. Een andere optie heeft Hamas niet als ze wil voortgaan met het verzet.

Israël hoeft niet elke raket te beantwoorden met een precisieracket waardoor er burgers omkomen. Die raketten van Hamas maken namelijk geen slachtoffers in tegenstelling tot de genociderakketten van Israël.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:01:28 #52
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143206435
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is westbank.. daar moet ook onderhandeld over worden..
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:02:38 #53
323876 michaelmoore
pi_143206471
De USA gaat ook die Yezidis op die berg helpen die dood gemaakt worden door het broertje van HAMAS de ISIS.

pi_143206522
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:01 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Is westbank.. daar moet ook onderhandeld over worden..
Och daar diskwalificeerde ik mezelf ekkes
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:05:24 #55
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143206534
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Och daar diskwalificeerde ik mezelf ekkes
neger wat?
pi_143206550
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Deze eisen zijn nog vrij mild ook. Goed, blijkt weer dat Israël onwelwillend staat tegenover vrede.
Dus dat !
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:09:05 #57
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143206656
quote:

[..]

Zei ik vorig topic ook al, zijn gewoon rationele eisen. Israel wilt jammerlijk genoeg zich als israel blijven gedragen.
pi_143206748
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:09 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Zei ik vorig topic ook al, zijn gewoon rationele eisen. Israel wilt jammerlijk genoeg zich als israel blijven gedragen.
Hier blijkt weer uit dat het doel van het zionisme het bereiken van Groot Israël is, ze stoppen niet tot ze het gebied van de Eufraat tot de Nijl in bezit hebben.

http://www.globalresearch(...)-middle-east/5324815
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:12:27 #59
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143206785
quote:

[..]

Hoezo, heeft Israel het al afgewezen dan?

Er staan inderdaad geen onredelijke eisen tussen, trouwens.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_143206822
quote:

[..]

Waarom schiet Hamas dan toch die raketten vandaag?
pi_143206853
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:11 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Dan wordt Hamas wel tot stoppen gedwongen door Israel, dmv beztting gazastrook bijvoorbeeld.
Erg onrealistische eisen, en omdat Israel daar niet op ingaat, moet men maar weer raketten gaan afvuren ? Lekker in het belang van de Palestijnse burger.
Israel had gewoon door moeten gaan met de grote schoonmaak, en hadden Hamas moeten vernietigen, was voor iedereen beter geweest incl de burger in gaza.
Maar wie weet gaat dat nu komen..
Wat is er dan zo onrealistisch aan de eisen van dit moment?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143206876
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hoezo, heeft Israel het al afgewezen dan?

Er staan inderdaad geen onredelijke eisen tussen, trouwens.
Israël countert het met waanzinnige en onmogelijke eisen zoals dat Hamas zich moet ontwapenen. Moet je nagaan dat Hamas als eis zou stellen dat de Iron Dome wordt uitgezet.
pi_143206883
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Omdat Hamas ze tot vanochtend had gegeven om aan die eisen te voldoen. En dat deden ze natuurlijk niet dus
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:15:42 #64
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143206930
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:14 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Israël countert het met waanzinnige en onmogelijke eisen zoals dat Hamas zich moet ontwapenen. Moet je nagaan dat Hamas als eis zou stellen dat de Iron Dome wordt uitgezet.
Dat Hamas zich ontwapent lijkt me óók geen onredelijke eis. De vrijheid en rust die de Palestijnse burgers willen, wil Israel ook voor haar bewoners.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_143206962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat Hamas ze tot vanochtend had gegeven om aan die eisen te voldoen. En dat deden ze natuurlijk niet dus
Dat klinkt als Hamas.
Even een simpel kutraketje afschieten en dan hopen dat je omver geblazen wordt met een hoop burgerdoden en zo veel mogelijk kinderen _O-

Wat een debiele wereld
pi_143207017
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:14 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Eigenlijk zou Hamas dat nu ook moeten eisen ..
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:18:16 #67
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143207035
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Israel negeert ze toch?
pi_143207037
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat Hamas zich ontwapent lijkt me óók geen onredelijke eis. De vrijheid en rust die de Palestijnse burgers willen, wil Israel ook voor haar bewoners.
Nou kan me an sich we iets bij voorstellen dat ze ontwapening niet ziet zitten, het is alsof je op je rug gaat liggen met je pootjes omhoog, pak me maar.
pi_143207057
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:18 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Israel negeert ze toch?
Dat was niet het doel van Hamas toen ze die raket afschoten?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:19:24 #70
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143207074
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat was niet het doel van Hamas toen ze die raket afschoten?
wat dan volgens joiu
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:21:55 #71
323876 michaelmoore
pi_143207162
quote:

[..]

Zei ik vorig topic ook al, zijn gewoon rationele eisen. Israel wilt jammerlijk gelukkig genoeg zich als israel blijven gedragen.
even aangepast voor je
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:22:41 #72
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143207191
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

even aangepast voor je
sja dat jij ziek in je hoofd bent kan ik ook niks aan doen
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:23:21 #73
323876 michaelmoore
pi_143207218
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:22 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

sja dat jij ziek in je hoofd bent kan ik ook niks aan doen
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ikaanse-aanval.dhtml
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:23:43 #74
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143207322
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:19 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

wat dan volgens joiu
Geen idee maar een scenario dat Hamas meteen 1 rakeltje afschiet om te hopen dat Israël hapt (en aanvallen pleegt) lijkt mij best waarschijnlijk. Jammer voor Hamas dat Israël niet hapt
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:27:09 #76
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143207358
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Geen idee maar een scenario dat Hamas meteen 1 rakeltje afschiet om te hopen dat Israël hapt (en aanvallen pleegt) lijkt mij best waarschijnlijk. Jammer voor Hamas dat Israël niet hapt
Dit heb je zeker gelezen op het IDF blog :')
pi_143207376
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Israël heeft vandaag wel gehapt hoor
pi_143207408
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:27 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Dit heb je zeker gelezen op het IDF blog :')
Duidelijk verhaal, lekker kort
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:29:46 #79
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_143207454
Naja, de eis van Israël om Hamas te ontwapenen is ongeveer net zo realistisch als de eis van Hamas aan Israël om alle grenzen weer open te gooien. Ergo: geen van de partijen zit op vrede te wachten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:33:02 #80
323876 michaelmoore
pi_143207578
Die tunnels zijn dus om raketten door te sjouwen
pi_143207669
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:29 schreef AgLarrr het volgende:
Naja, de eis van Israël om Hamas te ontwapenen is ongeveer net zo realistisch als de eis van Hamas aan Israël om alle grenzen weer open te gooien. Ergo: geen van de partijen zit op vrede te wachten.
quote:
Open staat in deze niet gelijk aan onbeschermd.
Vind deze eisen echt verdacht redelijk voor hamas.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143207683
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:33 schreef michaelmoore het volgende:
Die tunnels zijn dus om raketten door te sjouwen
Zonder twijfel dat ook ja.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:37:24 #83
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_143207701
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:36 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Tjah, het is slechts één eis in een lange lijst. Daar zal het ook wel mee te maken hebben.

pi_143207704
quote:

[..]

[..]

Misschien hebben ze de het vernietigen van de joodse staat tijdelijk er even uitgelaten :P
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:40:00 #85
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143207775
quote:

[..]

[..]

hamas heeft na prominentie verkregen te hebben altijd al redelijke eisen gehad, maar dat hoor je niet in de westerse media
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:40:00 #86
323876 michaelmoore
pi_143207776
quote:

[..]

Zonder twijfel dat ook ja.
Dsu moet Israel die allemaal opblazen en ook het netwerk onder GAZA stad met die luikjes bij scholen en ziekenhuizen, anders beginnen ze volgend jaar weer
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:41:34 #87
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143207839
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dsu moet Israel die allemaal opblazen en ook het netwerk onder GAZA stad met die luikjes bij scholen en ziekenhuizen, anders beginnen ze volgend jaar weer
:'), verzet tegen het terrorisme en kolonisatie van israel zal nooit ophouden
pi_143207904
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:41 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Volgens mij is hij echt flink aan het trollen
pi_143207934
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Volgens mij is hij echt flink aan het trollen
Nee hoor, DAM is serieus.
Maar sommigen negeren het gewoon :)
pi_143207944
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee, want de kosten zijn te hoog, zeker als er redelijke eisen op tafel liggen waarover gepraat kan worden hoe die te gaan toepassen.
pi_143207972
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:37 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Tjah, het is slechts één eis in een lange lijst. Daar zal het ook wel mee te maken hebben.
Een lijst die er puur op gericht is dat het leven weer normaal kan gaan worden in gaza, er een toekomst is voor de bewoners.
pi_143207976
die eisen zijn trouwens voor 10 jaar vrede vanaf Hamas
pi_143208008
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:45 schreef Yasmin23 het volgende:
die eisen zijn trouwens voor 10 jaar vrede vanaf Hamas
Meer dan genoeg tijd om de grond onder de militante tak van hamas uit te halen.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:47:11 #94
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_143208012
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Een lijst die er puur op gericht is dat het leven weer normaal kan gaan worden in gaza, er een toekomst is voor de bewoners.
Dat zal zeker zo zijn, maar zo ziet Israël haar eigen lijst ook. En dan zijn we weer terug bij af.

En toen begon een of andere conjo maar weer met het schieten van raketten.

vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:47:42 #95
323876 michaelmoore
pi_143208020
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:41 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

nee , jammer, wat een leven heb je dan
pi_143208035
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat zal zeker zo zijn, maar zo ziet Israël haar eigen lijst ook. En dan zijn we weer terug bij af.

Gaza is niet van hun, gaza heeft het recht zich normaal te ontwikkelen. Er wordt gevraagd om een onafhankelijke macht die ertussen komt te staan. Zowel gaza als israel heeft daar erg veel baat bij.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:48:40 #97
323876 michaelmoore
pi_143208047
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

maar je komt wel op TV dan he

http://www.powned.tv/nieu(...)hebben_gewonnen.html

quote:
"Wij kunnen vandaag zeggen dat wij hebben gewonnen en de vijand hebben verslagen", aldus Hamas-leider Mushir al-Masri.
"Dit gevecht was slechts de opmaat voor de grote overwinningsslag die de bezetting zal beëindigen.

Het gewapende verzet heeft nog verrassingen in petto die groter zijn dan de raketten die Israël in het hart hebben geraakt."
pi_143208105
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar je komt wel op TV dan he

http://www.powned.tv/nieu(...)hebben_gewonnen.html

[..]

Benieuwd wat die verassingen dan zullen zijn
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:53:40 #99
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_143208201
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Gaza is niet van hun, gaza heeft het recht zich normaal te ontwikkelen. Er wordt gevraagd om een onafhankelijke macht die ertussen komt te staan. Zowel gaza als israel heeft daar erg veel baat bij.
Beide hebben het recht zich normaal te ontwikkelen. Ik vraag me oprecht of beide partijen zo'n VN macht willen. Hamas zal zich toch echt deels moeten ontwapenen, waar ze niet op zit te wachten vermoed ik, en de Israeli's zullen zich in moeten houden / de grens open moeten gooien waar zij niet op zitten te wachten. Beide partijen kunnen elkaar niet de garantie geven dat ze zich aan afspraken zullen houden.. vindt überhaupt maar een partij die daar tussen wil gaan zitten.

vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:54:04 #100
323876 michaelmoore
pi_143208212
pi_143208250
Al Jazeera has learned that three more people were killed following a drone strike in the Gaza district of Khan Younis. That brings to 1,898 the number of Palestinians killed since Israel launched its military operation in Gaza. At least 22 other people were injured since the truce expired on Friday morning.
by Ted.Regencia 6:43 PM

http://live.aljazeera.com/Event/Gaza_Blog
pi_143208264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:53 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Beide hebben het recht zich normaal te ontwikkelen. Ik vraag me oprecht of beide partijen zo'n VN macht willen. Hamas zal zich toch echt deels moeten ontwapenen, waar ze niet op zit te wachten vermoed ik, en de Israeli's zullen zich in moeten houden / de grens open moeten gooien waar zij niet op zitten te wachten. Beide partijen kunnen elkaar niet de garantie geven dat ze zich aan afspraken zullen houden.. vind überhaupt maar een partij die daar tussen wil gaan zitten.
Dat israel daar ook recht op heeft leek me vrij duidelijk, maar die worden daarin niet beknot door de afsluiting van hun gebied.

Hamas zal geen geweld mogen plegen, israel zal geen geweld mogen plegen, er zal toezicht zijn die beide partijen in de gaten houdt en dat lijkt me broodnodig in dit conflict waar emotie's de boventoon voeren.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:56:09 #103
323876 michaelmoore
pi_143208271
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, want de kosten zijn te hoog, zeker als er redelijke eisen op tafel liggen waarover gepraat kan worden hoe die te gaan toepassen.
jij denkt dat die mensen redelijk denkende wezens zijn

hun hele levens verziekt door een intense haat van de ongelovigen
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:57:33 #104
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143208315
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lol
pi_143208317
Statement from the Spokesman for the UN Secretary-General Ban Ki-moon
on the ongoing situation in Gaza:

The Secretary-General expresses his deep disappointment that the parties were unable to agree to an extension of the ceasefire in their talks in Cairo. He condemns the renewed rocket fire towards Israel. More suffering and death of civilians caught up in this conflict is intolerable.

The Secretary-General urges the parties to swiftly find a way back to respect of the humanitarian ceasefire and to continue negotiations in Cairo to reach a durable ceasefire.
The extension of the ceasefire is absolutely essential for talks to progress and to address the underlying issues of the crisis as soon as possible. The Secretary-General firmly calls on the parties not to resort to further military action that can only exacerbate the already appalling humanitarian situation in Gaza.
pi_143208329
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk dat aan beide kanten emotie de boventoon voert, angst, woede, verdriet. Daarom zou ik zo blij zijn met een onafhankelijke macht ertussen.
Ik denk dat als het leven weer normaler kan worden die wonden wat kunnen gaan helen waardoor een toekomst als buren een mogelijkheid gaat worden.
pi_143208640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk dat aan beide kanten emotie de boventoon voert, angst, woede, verdriet. Daarom zou ik zo blij zijn met een onafhankelijke macht ertussen.
Ik denk dat als het leven weer normaler kan worden die wonden wat kunnen gaan helen waardoor een toekomst als buren een mogelijkheid gaat worden.
:Y
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:07:47 #108
323876 michaelmoore
pi_143208682
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:57 schreef erodome het volgende:

[..]

nee Israël benaderd het probleem hel rationeel
Die hebben die intense haat niet
pi_143208859
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Onzin.
pi_143208870
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Israël is een hel. Heb je gelijk in.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:16:38 #111
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143208977
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Israël is een hel. Heb je gelijk in.
De alternatieve benaming is dan ook israhell
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:34:03 #112
176916 Karrs
2007-2017
pi_143209556
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:56 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hamas heeft meer te eisen dan de bezetter die illegaal grond bezet in strijd met internationaal recht. Überhaupt moet Hamas pas aan de onderhandelingstafel gaan zitten zodra Israël zich weer houdt aan de grenzen van '48.
Dit weer :')

Dat. Gaat. Niet. Gebeuren.

De Palestijnen mogen blij zijn dat ze nog überhaupt wat te wensen hebben, want ik weet niet of je het hebt gemerkt, ze zijn niet bepaald in staat gebleken om het zelf te pakken. Ondanks dat zielige feestje wat ze gisteren hielden omdat ze gewonnen hadden. :')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143209651
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dit weer :')

Dat. Gaat. Niet. Gebeuren.

De Palestijnen mogen blij zijn dat ze nog überhaupt wat te wensen hebben, want ik weet niet of je het hebt gemerkt, ze zijn niet bepaald in staat gebleken om het zelf te pakken. Ondanks dat zielige feestje wat ze gisteren hielden omdat ze gewonnen hadden. :')
Heel. Simpel.

Geen vrede voor de Palestijnen = geen vrede voor de Israëli's. Als Israël werkelijk wil dat haar burgers in vrede gaan leven, dan moet Israël constructieve in plaats van destructieve stappen zetten. Het terugkeren naar de grenzen van 1948 zou een eerste handreiking zijn.
pi_143209666
Het is niet duidelijk wie staat het vuren heeft verbroken. Gisteren vroeg werd het volgende getwitterd:

quote:
Blast in north #Gaza killed 5 people just now! Aug. 7, 2014
Vervolgens zou er sprake zijn van twee raketten die zijn afgevuurd. Hamas ontkent echter:

quote:
Hamas had denied firing two rockets from Gaza before the end of a ceasefire deadline.
[Reuters]
Als we de IDF gaan aanhalen als bron voor wie wel of niet het staak het vuren heeft doorbroken dan kunnen we net zo Hamas en Aljazeera aanhalen.
pi_143209745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:36 schreef Medi het volgende:
Het is niet duidelijk wie staat het vuren heeft verbroken. Gisteren vroeg werd het volgende getwitterd:

[..]

Vervolgens zou er sprake zijn van twee raketten die zijn afgevuurd. Hamas ontkent echter:

[..]

Als we de IDF gaan aanhalen als bron voor wie wel of niet het staak het vuren heeft doorbroken dan kunnen we net zo Hamas en Aljazeera aanhalen.
Oh Aljazeera niet goed ?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:39:16 #116
176916 Karrs
2007-2017
pi_143209784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Heel. Simpel.

Geen vrede voor de Palestijnen = geen vrede voor de Israëli's. Als Israël werkelijk wil dat haar burgers in vrede gaan leven, dan moet Israël constructieve in plaats van destructieve stappen zetten. Het terugkeren naar de grenzen van 1948 zou een eerste handreiking zijn.
Ik denk dat de Palestijnen inmiddels wel door beginnen te krijgen wat jouw 'heel. simpel. Geen vrede voor de Israëli's' begint te betekenen. Hun huizen en levens worden verwoest terwijl jij op je zolderkamertje zo vreselijk stellig loopt te wezen.

Dus blaat lekker verder met je 'GEEN VREDE :( ' vanuit het veilige NL maar laat dat soort beslissingen maar aan de Palestijnen zelf over.

Als de Palestijnen hun stelling hadden kunnen afdwingen was het wat anders maar hun bek is net zo groot als Israël toestaat dat ie is.
pi_143209829
Karrs , zit je al aan het bier ?
pi_143209859
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:39 schreef Karrs het volgende:
Ik denk dat de Palestijnen inmiddels wel door beginnen te krijgen wat jouw 'heel. simpel. Geen vrede voor de Israëli's' begint te betekenen. Hun huizen en levens worden verwoest terwijl jij op je zolderkamertje zo vreselijk stellig loopt te weten.
Het heeft weinig met mij te maken. Ik duid de zaken die daar gaande zijn. Kun je wel sentimenteel lullen als het om Palestijnse volharding gaat, hetzelfde doe je niet als het om Israëli's gaat. Dan roep je in bold: "gaat niet gebeuren".

Ik houd jou even een spiegel voor:

quote:
Dus blaat lekker verder met je 'GAAT NIET GEBEUREN :( ' vanuit het veilige NL maar laat dat soort beslissingen maar aan de Israëli's zelf over.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:41:35 #119
176916 Karrs
2007-2017
pi_143209874
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Karrs , zit je al aan het bier ?
Yep :9

Die nieuwe Brand-flesjes zijn cool.

^O^
pi_143209903
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef Karrs het volgende:

[..]

Yep :9

Die nieuwe Brand-flesjes zijn cool.
[ afbeelding ]

^O^
Zeker het filmpje nog niet gezien ?:P
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:43:01 #121
176916 Karrs
2007-2017
pi_143209928
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het heeft weinig met mij te maken. Ik duid de zaken die daar gaande zijn. Kun je wel sentimenteel lullen als het om Palestijnse volharding gaat, hetzelfde doe je niet als het om Israëli's gaat. Dan roep je in bold: "gaat niet gebeuren".

Ik houd jou even een spiegel voor:

[..]

Want de Palestijnen hebben namelijk de middelen om hun "EISEN :( " kracht bij te zetten. :')

Het dringt nog niet helemaal tot je door denk ik. Ze bestaan nog bij gratie van Israël. Dus een beetje minder mag wel.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:48:12 #122
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_143210115
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lijken me heel redelijk. Een duidelijke rol voor de VN als vredeshandhaver en de verdere eisen zijn heel normaal voor een zichzelf respecterende staat.
Ja, het is heel normaal dat een gebied met zelfbestuur van een buurstaat eist dat het zijn grenzen voor alles en iedereen opengooit. :')
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:48:58 #123
39333 Zelva
pi_143210146
quote:

[..]

Dan is het land weer van Egypte. Van Hamas is het nooit officieel geweest, en ook niet van de Palestijnen.
pi_143210162
Dit is wat mij er toedoet in Gaza.

.

vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:49:36 #125
39333 Zelva
pi_143210170
quote:

[..]

Zucht, er zijn geen nederzettingen in Gaza. Lees je eens in voordat je zulk soort onzin uitkraamt.
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:50:14 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143210201
vopgens mij heeft Israel er nogal moeite mee en wat denk je dat dit verhaal kost?

bogendien begin je nooit onderhandelingen met een beetje minder want dan heb je geen wisselgeld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_143210210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, het is heel normaal dat een staat van een buurstaat eist dat het zijn grenzen voor alles en iedereen opengooit. :')
Dat staat helemaal niet in de eisen.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:53:20 #128
39333 Zelva
pi_143210316
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat staat helemaal niet in de eisen.
quote:
I rest my case.
pi_143210329
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef Medi het volgende:
Dit is wat mij er toedoet in Gaza.

[ afbeelding ]

.

[ afbeelding ]
Mij ook.
pi_143210338
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:53 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

I rest my case.
Dat is wel erg selectief lezen, want er staat ook wat over grensbewaking.
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:54:02 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143210346
quote:

[..]

Israel heeft geen enkele reden om terug te gaan naar de grenzen van 1948

hoeft ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:54:07 #132
176916 Karrs
2007-2017
pi_143210351
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Hey Karrs, wil je dit bekijken ?

http://www.channel4.com/n(...)hujaiya-inside-story
Tja, naar filmpje. :{

Zo zie je maar hoe kut oorlog is. Kan er verder niet veel van zeggen.
pi_143210376
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nou de discussie was toen of er gericht mensen werden doodgeschoten ?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:56:41 #134
176916 Karrs
2007-2017
pi_143210465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou de discussie was toen of er gericht mensen werden doodgeschoten ?
Je hoorde die ex-militair over het principe van de rooie lijn... als je daaroverheen komt kun je dus inderdaad de sjaak zijn. Zoals deze kerel (als dit filmpje natuurlijk echt is en het hele verhaal laat zien)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:57:48 #135
39333 Zelva
pi_143210515
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is wel erg selectief lezen, want er staat ook wat over grensbewaking.
Eh nee, niet echt.

Maar maakt niet uit voor het punt. Als Israël een bepaalde grens niet open wil, dan is dat hun goed recht als zelfbeschikkende staat. Net zoals Egypte mag bepalen dat de grens met de Gazastrook potdicht blijft, een feit dat de meeste mensen kennelijk niet zoveel uitmaakt en verbazingwekkend niet leidt tot allerlei haatgevoelens tegen Egypte vanwege de arme Pallies.
pi_143210639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

Eh nee, niet echt.

Maar maakt niet uit voor het punt. Als Israël een bepaalde grens niet open wil, dan is dat hun goed recht als zelfbeschikkende staat. Net zoals Egypte mag bepalen dat de grens met de Gazastrook potdicht blijft, een feit dat de meeste mensen kennelijk niet zoveel uitmaakt en verbazingwekkend niet leidt tot allerlei haatgevoelens tegen Egypte vanwege de arme Pallies.
Het is hun grens niet, het is die van gaza, die hermetisch gesloten is door israel. En er staat wel degelijk dat er grensbewaking moet komen, open grenzen is wat anders dan onbewaakte grenzen en dat daar (zeker in het begin) streng op toegezien moet worden lijkt me vrij logisch.

Je afleiding is leuk en aardig, maar daar gaat het nu niet om, dit gaat om gaza en israel. Gaza heeft het recht om een toekomst op te bouwen en dat moet mogelijk gemaakt worden. Een onafhankelijke macht tussen israel en gaza komt beide ten goede, zeker als daar een belofte van 10 jaar vrede van hamas aan vast zit.
Het is een verdomd redelijk eisenlijstje. Kijk maar naar de rest van de eisen, allemaal gericht op een normaal functioneren mogelijk maken in gaza.
pi_143210960
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:56 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je hoorde die ex-militair over het principe van de rooie lijn... als je daaroverheen komt kun je dus inderdaad de sjaak zijn. Zoals deze kerel (als dit filmpje natuurlijk echt is en het hele verhaal laat zien)
Ja zo kunnen ze alles wel goedpraten met een zogenaamde rode lijn.
pi_143211103
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zucht, er zijn geen nederzettingen in Gaza. Lees je eens in voordat je zulk soort onzin uitkraamt.
Sigh
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:12:23 #139
39333 Zelva
pi_143211108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is hun grens niet, het is die van gaza, die hermetisch gesloten is.
Eh wat?

Serieus? Is dit een trollpoging of zo?

quote:
En er staat wel degelijk dat er grensbewaking moet komen, open grenzen is wat anders dan onbewaakte grenzen en dat daar (zeker in het begin) streng op toegezien moet worden lijkt me vrij logisch.
Het maakt niet uit of de grenzen nu wel of niet bewaakt open gaan of niet, als Israël die grens dicht wil laten, dan mag dat. Het is hun land, niet dat van de Gazastrook en ook niet van de verenigde naties.

quote:
Je afleiding is leuk en aardig
Het is geen afleiding, het is de realiteit van wat een zelfbeschikkend land kan en mag. Gaza heeft geen recht van overpad of zo. Israël mag de grens dichthouden, tot de zon uitdooft en er geen leven meer mogelijk is op deze aardbol. Moeten ze zelf weten.

Wel vind ik dat de restricties door Israël op zeegebied moeten verdwijnen en het voor de Gazanen mogelijk moet zijn om scheepsverkeer te onderhouden... maar...

quote:
maar daar gaat het nu niet om, dit gaat om gaza en israel. Gaza heeft het recht om een toekomst op te bouwen en dat moet mogelijk gemaakt worden.
Die kans hebben ze al gehad. Na de uitvoering van de Tokhnit HaHitnatkut had Israël zich teruggetrokken en was er alle ruimte voor de Palestijnen om zich te ontwikkelen tot een welvarende natie. Dat deden ze niet, ze besloten de toegeeflijkheid van Israël te belonen met het sturen van raketten. En dat is nooit meer gestopt.

quote:
Een onafhankelijke macht tussen israel en gaza komt beide ten goede, zeker als daar een belofte van 10 jaar vrede van hamas aan vast zit.
Sorry om het te moeten zeggen, maar het woord van Hamas is niets waard.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:12:56 #140
39333 Zelva
pi_143211131
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Sigh

Er zijn geen Israëlische nederzettingen in de Gazastrook. Punt.
pi_143211328
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Er zijn geen Israëlische nederzettingen in de Gazastrook. Punt.
Joh, was nog niet duidelijk

pi_143211433
Senior Israeli officials have told Israel Channel 10 on condition of anonymity that the sticking issue in the talks in the Egyptian capital Cairo is Hamas' demand to open its port in Gaza.

Israel has rejected this demand, according to the sources, but is reportedly trying to explore a solution that would allow residents of Gaza to get whatever cargo it need without a port.

The other sticking point is rebuilding the airport , which Israel also rejected.
by Ted.Regencia 7:36 PM

pi_143211528
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wel vind ik dat de restricties door Israël op zeegebied moeten verdwijnen en het voor de Gazanen mogelijk moet zijn om scheepsverkeer te onderhouden... maar...

[..]

Die kans hebben ze al gehad. Na de uitvoering van de Tokhnit HaHitnatkut had Israël zich teruggetrokken en was er alle ruimte voor de Palestijnen om zich te ontwikkelen tot een welvarende natie. Dat deden ze niet, ze besloten de toegeeflijkheid van Israël te belonen met het sturen van raketten. En dat is nooit meer gestopt.

[..]
En wat nu dan?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:27:00 #144
39333 Zelva
pi_143211756
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En wat nu dan?
Ontwapenen. Raketten en aanvaltunnels heb je niet nodig voor het opbouwen van je land.
pi_143212079
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ontwapenen. Raketten en aanvaltunnels heb je niet nodig voor het opbouwen van je land.
Je bedoelt ontwapenen bovenop de huidige maatregelen en dan kan het uitgroeien tot een welvarende natie?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:33:42 #146
176916 Karrs
2007-2017
pi_143212092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja zo kunnen ze alles wel goedpraten met een zogenaamde rode lijn.
Niemand praat iets goed.

Maar zo gaat dat... kan er verder ook niks van zeggen. :{
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:33:57 #147
39333 Zelva
pi_143212104
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je bedoelt ontwapenen bovenop de huidige maatregelen en dan kan het uitgroeien tot een welvarende natie?
Welke huidige maatregelen?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:52:03 #148
323876 michaelmoore
pi_143212866
Toch moet het HAMAS ook pijn dat als ze dan eindelijk weer genoeg wapentuig verzameld hebben om een nieuwe "oorlog" te kunnen starten, dat dan vervolgens de huizen van vrienden, bekenden, buren en van henzelf in puin wordt geschoten, om niet te spreken van dode vrienden en familie

Ze zijn nu weer vijf jaar zoet met de herbouw en nieuwe fratsen verzinnen
pi_143213265
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:52 schreef michaelmoore het volgende:
Toch moet het HAMAS ook pijn dat als ze dan eindelijk weer genoeg wapentuig verzameld hebben om een nieuwe "oorlog" te kunnen starten, dat dan vervolgens de huizen van vrienden, bekenden, buren en van henzelf in puin wordt geschoten, om niet te spreken van dode vrienden en familie

Je kunt het leed van de Palestijnen nimmer vergelijken met die van de Israëliërs. Einde van de oorlog gaande in Gaza nu betekent voor Israëlische burgers dat ze weer in alle veiligheid, let Hamas raketten hebben kans van 0,001% om burger te treffen, kunnen winkelen. Voor de Palestijnen betekent het einde van de oorlog terugkeren tot hun vernielde huizen en het opgraven van hun dode familieleden.

En waarom al dit leed? Omdat er drie tieners waren vermist en Hamas dan wel de Palestijnen de schuld kregen. Op basis van geen bewijs vond Israel dat ze heel Gaza mocht doorkammen en honderden mensen arresteren. Hadden de Palestijnen ook maar moeten doen toen een Palestijnse jongen levend verband was? Nee maar Israel meet natuurlijk met twee maten. Hamas was dom genoeg om weer nutteloze raketten af te vuren van wegens de provocatie aan kant van Israel. En al dit kwam natuurlijk heel toevallig omdat Hamas en PLO en eenheidsregering wouden vormen. Iets waar Nethanyahu voor waarschuwde.
pi_143213511
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:52 schreef michaelmoore het volgende:

Mwah, dit is gewoon onderdeel van Hamas' strategie, ze kiezen bewust voor raketaanvallen, en de daarop volgende tegenaanvallen en doden.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:12:30 #151
323876 michaelmoore
pi_143213615
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:09 schreef havanagila het volgende:

[..]

Mwah, dit is gewoon onderdeel van Hamas' strategie, ze kiezen bewust voor raketaanvallen, en de daarop volgende tegenaanvallen en doden.
Toch moet het ze wat doen
Ze beginnen zelf en weten vooraf het resultaat
pi_143213823
De realiteit ligt schijnbaar anders: De raketaanvallen gaan gewoon door. En het is niet alsof die dingen voor ook maar enig "verzet" zorgen. Niets meer dan een manier om Israël uit de tent te lokken.

Leuke keuze moet het ook zijn voor de gemiddelde officier bij het IDF... Of toekijken hoe zo'n ding de lucht in gaat en (misschien) iets/iemand opblaast, of de lanceerinstallatie (en het flatje waarop ie staat) kapot schieten..... wat moet je dan?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:32:31 #153
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143214414
Zo wordt er met Palestijnen omgegaan in Jordanië:

quote:
Jordan deports Palestinian refugees from Syria

Friday, 08 August 2014 11:05

Jordan deports and refuses entry to Palestinian refugees escaping the crisis in Syria, in clear breach of its international obligations, Human Rights Watch (HRW) said in a report released yesterday. Jordan has officially banned entry to Palestinians from Syria since January 2013 and has forcibly deported over 100 Palestinians who entered the country since mid-2012, including women and children.

The 44-page report entitled "Not Welcome: Jordan's Treatment of Palestinians Escaping Syria," is based on interviews with more than 30 people affected by the non-admissions policy.

The report also documents the withdrawal of Jordanian citizenship from some Palestinians who had lived in Syria for many years, and who have been detained or deported to Syria without their documents. In contrast to Jordan's uncompromising treatment of Palestinians fleeing Syria, the entry of Syrian nationals has been accepted widely in a number reaching at least 607,000, since the beginning of the Syrian conflict. Jordan's discriminatory policy along with that of Lebanon tightens - if not eliminates - any possibility of flight of the 520,000 Palestinians taking refuge in Syria before the revolution.

"The plight of the Palestinians is the elephant in the room that no one wants to talk about because everyone is already under such a burden to meet the needs of refugees from Syria," said Nadim Houry, deputy Middle East director at HRW. "But no refugees fleeing the violence in Syria – Syrians and Palestinians alike – should be denied entry and forced back against their will."

These policies leave thousands of Palestinians stuck facing great dangers. The Jordanian government should urgently withdraw its ban on Palestinian refugees and end the deportation of Palestinians from Syria, HRW said.

Fayez Tarawneh, head of the Jordanian royal court and a former prime minister, defended the non-admittance policy in a meeting with HRW in May 2013, said a large influx of Palestinians from Syria would alter the demographic of the kingdom and cause "instability

Tarawneh said that he doubted Jordan's ability to legally deport the Palestinians – a stateless group – back to Syria once the conflict there has concluded, if they were allowed refuge in Jordan.

As a result of the Jordanian government's policy, many Palestinians from Syria do not have proper residency papers in Jordan, making them vulnerable to exploitation, arrest and deportation. Undocumented Palestinians from Syria dare not seek protection or redress from the Jordanian government against exploitation or other abuses. They cannot legally live in the official refugee camps established for Syrians, and they cannot legally work to earn money to rent housing outside the camps.

Donor countries and local and international aid agencies have not adequately addressed the humanitarian concerns facing Palestinians, and few provide them with any humanitarian assistance. The 2014 Syria Regional Response Plan's section on Jordan excludes Palestinians. The Inter-Agency Task Force (IATF), the local coordination mechanism for aid agencies working on Syria refugee response in Jordan chaired by UNHCR, does not discuss issues relating to Palestinians from Syria.

HRW has called on international donors and aid agencies to work together in order to ensure Palestinians from Syria receive humanitarian aid and protection support on a par with services offered to Syrian nationals in Jordan.
Say what?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:34:32 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_143214512
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:32 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Van je buren moet je 't maar hebben ;(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_143215001
Dalia Hatuqa
@DaliaHatuqa
Palestinian teen Mohammad al-Qatary from Am'ari camp is shot dead by Israeli forces near Psagot settlement. #Ramallah http://t.co/avONW4UTPI

pi_143215067
Agence France Presse
NABLUS: Five Palestinians were killed in the occupied West Bank Friday in two separate incidents involving both Israeli troops and Israeli settlers, Palestinian security sources told AFP.

In the first incident, three Palestinian men were shot dead by Israeli troops while participating in a demonstration against the conflict in Gaza in the village of Beit Ummar near the flashpoint southern city of Hebron, Palestinian security sources said.

In the second incident, a group of settlers opened fire on protesting Palestinians after they threw stones at their car near the northern West Bank city of Nablus, Palestinian security sources said.

The settler fire killed an 18-year-old Palestinian named as Khaled Oudeh.

Shortly afterwards, Israeli troops arrived at the scene and clashed with the Palestinians, firing live bullets and tear gas.

The Israeli army fire killed a second Palestinian, 22-year-old Tayyib Oudeh, the security sources said, adding that three other Palestinians were injured by live fire.

An Israeli army spokeswoman had no comment on the incident in Beit Ummar, but said there had been "confrontations" between Israeli troops and Palestinians near Nablus "in which settlers were involved," without giving further details.

Israeli army radio reported that a female settler has opened fire in in the incident near Nablus, killing Khaled Oudeh.

http://www.dailystar.com.(...)0tools#axzz39pcK6xOp
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:56:10 #157
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143215581
quote:

[..]

Zo haal ff die bord voor je kop, Israel ging op enkele punten overal akkoord...
- Israel bepaald zelf of ze tanks aan hun grens houden, zeeport?? zodat ze via zee Israel kunnen aanvallen?? Makkelijk van Gaza naar Al Asque moskee? hoe dan? Door een tunnel?
Trotse papa van Eden
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:57:31 #158
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143215637
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:32 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Als Jordanie al met dat stuk tuig zo omgaat. Wie is Israel dan om dat niet te doen.
Trotse papa van Eden
pi_143215675
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:57 schreef B4CO het volgende:

[..]

Als Jordanie al met dat stuk tuig zo omgaat. Wie is Israel dan om dat niet te doen.
Tuig ?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:59:32 #160
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143215734
quote:

[..]

Israel de staat die een en al tuig is bedoel je?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:59:42 #161
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143215743
quote:

[..]

Nee.. dat kan Hamas niets schelen... ze willen alleen maar dingen die hen uitkomt! (om makkelijker wapens te krijgen)

ik zou het wel begrijpen als het over nederzettingen ging, want ik ben er ook op tegen! Nee. Hamas kan dat niks schelen...
Trotse papa van Eden
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:00:42 #162
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143215779
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:59 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nou en. Een andere optie heeft Hamas niet als ze wil voortgaan met het verzet.

Israël hoeft niet elke raket te beantwoorden met een precisieracket waardoor er burgers omkomen. Die raketten van Hamas maken namelijk geen slachtoffers in tegenstelling tot de genociderakketten van Israël.
Dit is toch zo een NON argument...
Trotse papa van Eden
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:01:30 #163
39333 Zelva
pi_143215818
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tuig ?
Palestijnen zijn de paria's van de Arabische wereld. Niemand moest ze en ze waren alleen handig tegen de Israëliers.

Waarom denk je dat Egypte de Gazastrook niet terug wil en Jordanië er niet over peinst de Westelijke Jordaanoever terug te krijgen van Israël.

En, het wordt vervelend wellicht, maar waarom denk je dat de grens tussen de Gazastrook en Egypte potdicht zit? Omdat Israël dat wil? Of toch omdat Egypte ook helemaal niets van de Palestijnen moet hebben?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:01:46 #164
39333 Zelva
pi_143215828
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Israel de staat die een en al tuig is bedoel je?
Goed beargumenteerd. Sterk.
pi_143215836
quote:

[..]

Dit is ook een non argument.

En hoezo tuig ?

'Jordan deports and refuses entry to Palestinian refugees escaping the crisis in Syria, in clear breach of its international obligations, Human Rights Watch (HRW) said in a report released yesterday. Jordan has officially banned entry to Palestinians from Syria since January 2013 and has forcibly deported over 100 Palestinians who entered the country since mid-2012, including women and children.'
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:02:26 #166
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143215857
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

Goed beargumenteerd. Sterk.
Kun je niet lezen? Het is een vraag.
pi_143215876
quote:

[..]

Palestijnen zijn de paria's van de Arabische wereld. Niemand moest ze en ze waren alleen handig tegen de Israëliers.

Waarom denk je dat Egypte de Gazastrook niet terug wil en Jordanië er niet over peinst de Westelijke Jordaanoever terug te krijgen van Israël.

En, het wordt vervelend wellicht, maar waarom denk je dat de grens tussen de Gazastrook en Egypte potdicht zit? Omdat Israël dat wil? Of toch omdat Egypte ook helemaal niets van de Palestijnen moet hebben?
Mensen die zo over hele bevolkings groepen praten zijn zelf tuig...
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:03:52 #168
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143215920
quote:

[..]

Zoveel onzin in 1 post :'), als jij het onderscheid niet kunt maken tussen een bevolkingsgroep en de regerende partij van die groep ben je nog dommer dan ik dacht.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:04:45 #169
39333 Zelva
pi_143215955
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:02 schreef Medi het volgende:

[..]

Je kunt het leed van de Palestijnen nimmer vergelijken met die van de Israëliërs. Einde van de oorlog gaande in Gaza nu betekent voor Israëlische burgers dat ze weer in alle veiligheid, let Hamas raketten hebben kans van 0,001% om burger te treffen, kunnen winkelen. Voor de Palestijnen betekent het einde van de oorlog terugkeren tot hun vernielde huizen en het opgraven van hun dode familieleden.

En waarom al dit leed? Omdat er drie tieners waren vermist en Hamas dan wel de Palestijnen de schuld kregen.
Eh nee, dit was de druppel die de emmer weer deed overlopen.

quote:
Op basis van geen bewijs vond Israel dat ze heel Gaza mocht doorkammen en honderden mensen arresteren. Hadden de Palestijnen ook maar moeten doen toen een Palestijnse jongen levend verband was? Nee maar Israel meet natuurlijk met twee maten. Hamas was dom genoeg om weer nutteloze raketten af te vuren van wegens de provocatie aan kant van Israel.
Ah ja, weer iemand die niet weet dat er raketten uit de Gazastrook blijven komen ongeacht wat Israël doet en kwamen voordat Israël überhaupt weer voet in de Gazastrook zette.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:05:25 #170
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143215977
Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat de meeste Arabische landen de Palestijnen maar een stel lastige huilebalken vinden, en dat blijkt dus wel want niemand wil ze. Alleen Syrië was zo aardig om de Palestijnen een verblijfplaats te geven in Yarmouk.
Say what?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:05:47 #171
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143215993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef UpsideDown het volgende:
Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat de meeste Arabische landen de Palestijnen maar een stel lastige huilebalken vinden, en dat blijkt dus wel want niemand wil ze. Alleen Syrië was zo aardig om de Palestijnen een verblijfplaats te geven in Yarmouk.
Van je buurman?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:06:07 #172
39333 Zelva
pi_143216010
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:03 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Zoveel onzin in 1 post :'), als jij het onderscheid niet kunt maken tussen een bevolkingsgroep en de regerende partij van die groep ben je nog dommer dan ik dacht.
Ik maak dat onderscheid niet, dat doet de Arabische wereld. Nogmaals, de Palestijnen zijn paria's voor de andere Arabieren. Altijd al geweest.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:06:17 #173
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143216017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Van je buurman?
Van andere Arabieren.
Say what?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:07:06 #174
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik maak dat onderscheid niet, dat doet de Arabische wereld. Nogmaals, de Palestijnen zijn paria's voor de andere Arabieren. Altijd al geweest.
Bron: pureonzin.nl ?
pi_143216053
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef UpsideDown het volgende:
Ik draai de boel liever om.

Palestijnen zijn voor Arabieren nog relatief beschaafd.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:07:39 #176
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216062
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:06 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Van andere Arabieren.
ik heb ook wel eens dingen gehoord, betekent niet per se dat ze waar zijn he
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:07:59 #177
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143216078
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:07 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

ik heb ook wel eens dingen gehoord, betekent niet per se dat ze waar zijn he
Waarom wordt het dan wel bevestigd?
Say what?
pi_143216088
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Van je buurman?
:D
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:08:14 #179
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216091
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:07 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Waarom wordt het dan wel bevestigd?
Door wie wordt dat bevestigd?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:08:40 #180
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143216106
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:08 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Door wie wordt dat bevestigd?
Door Jordanië en ook Egypte.
Say what?
pi_143216177
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, het is heel normaal dat een gebied met zelfbestuur van een buurstaat eist dat het zijn grenzen voor alles en iedereen opengooit. :')
Dat vragen ze helemaal niet:
quote:

Geen sprake van dat de grenzen voor alles en iedereen opengegooid worden. Gewoon normale douanes, zoals wij vroegah ook hadden tussen Nederland en Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk.
pi_143216204
Bepaalde regeringen/dictators laten de Palestijnen stikken , conclusie: andere Arabische landen geven niet om Palestijnen.

Deze redenering... _O_
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:11:49 #183
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216241
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:08 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Door Jordanië en ook Egypte.
Dat de regeringen in die landen hypocriet zijn en geld prioriteren (i.p.v moraliteit) betekent niet dat ze een afschuw hebben van de bevolkingsgroep. De bevolking in Jordanie zelf bestaat al 40% uit Palestijnen :')
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:12:10 #184
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143216254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:10 schreef theunderdog het volgende:
Bepaalde regeringen/dictators laten de Palestijnen stikken , conclusie: andere Arabische landen geven niet om Palestijnen.

Deze redenering... _O_
Toch best sneu om je broeders in het buurland te laten stikken.

Assad is ook dictator maar gaf de Palestijnen wel een eigen wijk in Damascus.
Say what?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:12:12 #185
39333 Zelva
pi_143216255
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:07 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Bron: pureonzin.nl ?
Lees anders gewoon die post van UpsideDown even hierboven.

quote:
Fayez Tarawneh, head of the Jordanian royal court and a former prime minister, defended the non-admittance policy in a meeting with HRW in May 2013, said a large influx of Palestinians from Syria would alter the demographic of the kingdom and cause "instability

Tarawneh said that he doubted Jordan's ability to legally deport the Palestinians – a stateless group – back to Syria once the conflict there has concluded, if they were allowed refuge in Jordan.

As a result of the Jordanian government's policy, many Palestinians from Syria do not have proper residency papers in Jordan, making them vulnerable to exploitation, arrest and deportation. Undocumented Palestinians from Syria dare not seek protection or redress from the Jordanian government against exploitation or other abuses. They cannot legally live in the official refugee camps established for Syrians, and they cannot legally work to earn money to rent housing outside the camps.
En in Libanon is er precies hetzelfde aan de hand:

quote:
n Lebanon, says Professor Hilal Khashan, from Beirut's American University, they are treated like pariahs for fear that to give them basic rights could upset the country's delicate religious and political balance.
Shelled building in northern Lebanon Some parts of Nahr al-Bared are being re-built but much remains in ruins

"The Palestinians are unwanted in Lebanon," he said. "To rebuild the camp at Nahr al-Bared means giving the Palestinians hope. The government doesn't want to give them any hope, it just wants them to leave."
Jij denkt dat het toeval is dat de Palestijnse vluchtelingen overal in de Arabische wereld als uitschot worden behandeld? Prima, maar dat is dus niet zo.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:13:21 #186
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216299
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jij denkt dat het toeval is dat de Palestijnse vluchtelingen overal in de Arabische wereld als uitschot worden behandeld? Prima, maar dat is dus niet zo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:11 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Dat de regeringen in die landen hypocriet zijn en geld prioriteren (i.p.v moraliteit) betekent niet dat ze een afschuw hebben van de bevolkingsgroep. De bevolking in Jordanie zelf bestaat al 40% uit Palestijnen :')
pi_143216320
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is hun grens niet, het is die van gaza, die hermetisch gesloten is door israel. En er staat wel degelijk dat er grensbewaking moet komen, open grenzen is wat anders dan onbewaakte grenzen en dat daar (zeker in het begin) streng op toegezien moet worden lijkt me vrij logisch.

Je afleiding is leuk en aardig, maar daar gaat het nu niet om, dit gaat om gaza en israel. Gaza heeft het recht om een toekomst op te bouwen en dat moet mogelijk gemaakt worden. Een onafhankelijke macht tussen israel en gaza komt beide ten goede, zeker als daar een belofte van 10 jaar vrede van hamas aan vast zit.
Het is een verdomd redelijk eisenlijstje. Kijk maar naar de rest van de eisen, allemaal gericht op een normaal functioneren mogelijk maken in gaza.
Precies. Zodat de jongens en meisjes weer iets beters te doen krijgen dan raketten maken en tunnels graven. Zodat ze iets kunnen opbouwen dat ze willen behouden in plaats van niks te verliezen hebben.
Ik snap werkelijk niet hoe een verstandig mens hiertegen kan zijn.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:15:02 #188
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216356
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Mee eens, ze zijn een stelletje hypocriete anuslikkers v/d VS/israel
pi_143216419
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jij denkt dat het toeval is dat de Palestijnse vluchtelingen joden overal in de Arabische wereld als uitschot worden behandeld? Prima, maar dat is dus niet zo.
Vet en verbetering van mij.
pi_143216431
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Broeders?

Waar heb je het over. Dictators hebben geen broeders, die hebben alleen zichzelf.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:17:28 #191
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216454
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Broeders?

Waar heb je het over. Dictators hebben geen broeders, die hebben alleen zichzelf.
ik denk dat die doelt op de arabische achtergrond
pi_143216462
Ja, en dan is het wel weer grappig dat westerse jongens die in die landen de onderdrukten willen gaan helpen, jihadstrijders genoemd worden. Doen ze eens wat, is het weer niet goed.
pi_143216465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:17 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

ik denk dat die doelt op de arabische achtergrond
Ja leuk, maar voor een dictator betekent dat niets.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:18:38 #194
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216495
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja leuk, maar voor een dictator betekent dat niets.
Daarom is het ook onzin wat hier beweerd wordt, dat zei ik net al. Sommige mensen kunnen het onderscheid niet maken tussen de bevolkingsgroep en de dictatoriale regering die daar overheen heerst.
pi_143216509
Dat ook. Maar de joden zijn genetisch net zo verwant of misschien nog wel meer verwant aan de Palestijnen dan andere inwoners van islamitische landen (Berbers in Marokko, Iraniërs etc.)
pi_143216519
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:18 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Daarom is het ook onzin wat hier beweerd wordt, dat zei ik net al. Sommige mensen kunnen het onderscheid niet maken tussen de bevolkingsgroep en de dictatoriale regering die daar overheen heerst.
Heel vreemd inderdaad.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:19:27 #197
39333 Zelva
pi_143216526
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet en verbetering van mij.
Doe er ook meteen een linkje bij naar de tekst van The Protocols of the Elders of Zion, ben je meteen klaar ^O^
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:19:34 #198
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:19 schreef Kees22 het volgende:
Dat ook. Maar de joden zijn genetisch net zo verwant of misschien nog wel meer verwant aan de Palestijnen dan andere inwoners van islamitische landen (Berbers in Marokko, Iraniërs etc.)
het zijn inderdaad gewoon broeders, beide zijn semieten.
pi_143216534
Maar goed, wat is er eigenlijk onredelijk aan de eisen van Hamas?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:19:53 #200
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216542
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heel vreemd inderdaad.
sarcastisch of wat?
pi_143216569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Doe er ook meteen een linkje bij naar de tekst van The Protocols of the Elders of Zion, ben je meteen klaar ^O^
Ik dacht dat het zo ook wel zou snappen. ;)
pi_143216576
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:19 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

sarcastisch of wat?
Sarcastisch?

Waarom zou dat in godsnaam sarcastisch zijn??????
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:20:36 #203
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216577
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:19 schreef Kees22 het volgende:
Maar goed, wat is er eigenlijk onredelijk aan de eisen van Hamas?
niks, israel wilt er gewoon niet op ingaan om hun imperialistische droom en baasje te spelen in leven te houden
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:21:12 #204
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Sarcastisch?

Waarom zou dat in godsnaam sarcastisch zijn??????
geen idee :P
pi_143216620
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:21 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

geen idee :P
Oke dan.........
pi_143216649
Rare mensen hier
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:22:36 #207
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143216666
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef Karrs het volgende:

[..]

Wacht moet ik even hier gaan liggen? Doen of ik dood ben? voor de foto? ok, maar heb wel haast.. snel ff... De propaganda
Trotse papa van Eden
pi_143216694
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:22 schreef B4CO het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wacht moet ik even hier gaan liggen? Doen of ik dood ben? voor de foto? ok, maar heb wel haast.. snel ff... De propaganda
Het is op film te zien hoe die word doodgeschoten...
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:23:26 #209
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oke dan.........
het is inderdaad vreemd, maar dat 'heel' gaf een soort cynische ondertoon
pi_143216722
Hamas has fired more than 20 rockets at Israel in the last two hours. Every rocket fired by Hamas is meant to kill Israeli civilians. Every rocket is a war crime. We will not allow Hamas to threaten the safety of Israel, and are responding by striking terror sites in Gaza.
pi_143216730
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:23 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

het is inderdaad vreemd, maar dat 'heel' gaf een soort cynische ondertoon
Dat was niet de bedoeling in ieder geval.
pi_143216781
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:23 schreef oksel12 het volgende:
[ afbeelding ] :*
Het verbaasd me dat een leger dit soort dingen maakt. Doen andere landen dat ook in tijd van oorlog ? Zou Nederland ook zoiets photoshoppen ?
pi_143216790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het verbaasd me dat een leger dit soort dingen maakt. Doen andere landen dat ook in tijd van oorlog ? Zou Nederland ook zoiets photoshoppen ?
_O-

Yasmin serieus???
pi_143216816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Yasmin serieus???
Oh ... gahaha oops :P
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:26:15 #215
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216823
pi_143216831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh ... gahaha oops :P
Propaganda is misschien wel het sterkste wapen in een oorlog.
pi_143216836
Nevermind ... |:(
pi_143216902
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

pi_143216933
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:28 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Ja ja. We zeggen beide soms stomme dingen
pi_143216944
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geeft niets...

:* :* :*
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:29:50 #221
39333 Zelva
pi_143216997
quote:
Ja, nou dat is inderdaad genocide hoor. Dat zet echt zoden aan de dijk met een jaarlijkse bevolkingsgroei van meer dan 50.000 en een geboorteratio die tien keer hoger ligt dan het aantal sterfgevallen.

:')!!!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:31:24 #222
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143217059
Amnesty Int. ziet het ook al

Mounting evidence of deliberate attacks on Gaza health workers by Israeli army
http://www.amnesty.org/en(...)U-M1N3I75Us.facebook
pi_143217060
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik zeg nooit stomme dingen.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:31:43 #224
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143217075
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:31 schreef oksel12 het volgende:

[..]

_O-
pi_143217090
quote:

[..]

Gehehe echt wel :Y
pi_143217109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, nou dat is inderdaad genocide hoor. Dat zet echt zoden aan de dijk met een jaarlijkse bevolkingsgroei van meer dan 50.000 en een geboorteratio die tien keer hoger ligt dan het aantal sterfgevallen.

ah dus het geboortecijfer bepaalt of iets genocide kan zijn

:')!!!!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:33:05 #227
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143217137
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Leer de definitie kennen.
quote:
Genocide is the systematic destruction of all or part of a racial, ethnic, religious or national group via the (a) Killing of members of the group; (b) Causing of serious bodily or mental harm to members of the group; (c) Deliberate inflicting on the group's conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;(d) Imposing of measures intended to prevent births within the group; or (e) Forcible transferring of children of the group to another group.
pi_143217158
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ah dus het geboortecijfer bepaalt of iets genocide kan zijn

:')!!!!
De verhouding tussen het aantal doden al helemaal niet.
pi_143217190
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:33 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

[..]

Doe geen moeite. De joden weten als geen ander wat een genocide is. Dat is ook het choquerende, dat een volk die zo'n beladen verleden heeft, zich laat verleiden tot dit soort daden.

Misschien is er een link. Net als dat kindermisbruikers vaak zelf misbruikt schijnen te zijn.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:35:19 #230
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143217215
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit is ook een non argument.

En hoezo tuig ?

'Jordan deports and refuses entry to Palestinian refugees escaping the crisis in Syria, in clear breach of its international obligations, Human Rights Watch (HRW) said in a report released yesterday. Jordan has officially banned entry to Palestinians from Syria since January 2013 and has forcibly deported over 100 Palestinians who entered the country since mid-2012, including women and children.'
Hoezo tuig? Je weet net zoal wij dat Pallestijnen second class citizens zijn, Jordanie WILDE na de vrede de westbank niet terug!!! (dat vergeet iedereen!!!!) Het was zelfs een deal dat Israel de Pallestijnen moeten nemen want dat wilden zij niet. EN waarom denk je dat Gaza bij Israel hoort?? Niet omdat Israel dat wil Egypte wilden die Pallestijnen niet!! en waarom tuig? Omdat de pallestijnen de parasiet, de ebola de wurmen van Jordanie en Egypte waren, ze waren dieven, parasieten... en weet je wie ze allemaal omvangt?? JUIST... ISRAEL!! Die zorgde voor ze, ze hadden werk, scholen, eten, WATER, stroom alles komt GRATIS van Israel! en Hamas die niet hun eigen bevolking vermoord... diegene die blijven leven hebben door die vuile ondankbare VARKENS die zichzelf HAMAS noemen niks meer.. En denken jullie dat Hamas dit voor hun volk doet? hahaha De leiding zit in Qatar.... aan de kaviaar!!! Israel heeft die arabieren in hun zak.. ze zijn de machtigste partij, voorlopig heeft Hamas op een paar zielige bommetjes niks... Israel is aan de winnende hand.. hun doel is bereikt.. en Oorlog gaat niet om winnen maar het beschermen van zijn land.. maar de arabieren (lees Pallestijnen en helden die in buitenland lekker veilig ontwetend achter hun pc zitten) kan hen niks schelen Al die moslims die de wereld de joden lopen uit te schelden hebben NIKS met die Pallestijnen maar ALLES tegen de Joden.... Maar Israel is echt niet bang voor Hamas, die ontwetenden in buitenland, ze hebben alles, het is een modern democratisch land... iedereen wil er heen, dat zegt ook wel wat...

Ja, Pallestijnen zijn tuig, die uitgekotst worden door zijn eigen broeders (waar is Jordanie, Saoudi, Egypte??? hielp iemand ze?)

En nee, ik heb niet gedronken, stoned of wat jullie nu weer gaan vragen wat mijn excuus is.... Die heb ik niet, DIT IS MIJN WAARHEID en jij bent vrij om jouw waarheid te vermelden. We zijn in NL!

Dat er vrede mag komen en dat beide landen een wijs besluit mogen nemen zodat de Pallestijnen en Israeliers samen kunnen leven in rust, vrede maar zonder Hamas
Trotse papa van Eden
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:35:33 #231
39333 Zelva
pi_143217225
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:33 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

[..]

En waaruit blijkt dat van die definitie ook maar enig onderdeel de waarheid benaderd? Waaruit blijkt dat Israël 'systematic' de hele Gazaanse bevolking probeert uit te moorden?
pi_143217262
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:35 schreef B4CO het volgende:

[..]

Hoezo tuig? Je weet net zoal wij dat Pallestijnen second class citizens zijn, Jordanie WILDE na de vrede de westbank niet terug!!! (dat vergeet iedereen!!!!) Het was zelfs een deal dat Israel de Pallestijnen moeten nemen want dat wilden zij niet. EN waarom denk je dat Gaza bij Israel hoort?? Niet omdat Israel dat wil Egypte wilden die Pallestijnen niet!! en waarom tuig? Omdat de pallestijnen de parasiet, de ebola de wurmen van Jordanie en Egypte waren, ze waren dieven, parasieten... en weet je wie ze allemaal omvangt?? JUIST... ISRAEL!! Die zorgde voor ze, ze hadden werk, scholen, eten, WATER, stroom alles komt GRATIS van Israel! en Hamas die niet hun eigen bevolking vermoord... diegene die blijven leven hebben door die vuile ondankbare VARKENS die zichzelf HAMAS noemen niks meer.. En denken jullie dat Hamas dit voor hun volk doet? hahaha De leiding zit in Qatar.... aan de kaviaar!!! Israel heeft die arabieren in hun zak.. ze zijn de machtigste partij, voorlopig heeft Hamas op een paar zielige bommetjes niks... Israel is aan de winnende hand.. hun doel is bereikt.. en Oorlog gaat niet om winnen maar het beschermen van zijn land.. maar de arabieren (lees Pallestijnen en helden die in buitenland lekker veilig ontwetend achter hun pc zitten) kan hen niks schelen Al die moslims die de wereld de joden lopen uit te schelden hebben NIKS met die Pallestijnen maar ALLES tegen de Joden.... Maar Israel is echt niet bang voor Hamas, die ontwetenden in buitenland, ze hebben alles, het is een modern democratisch land... iedereen wil er heen, dat zegt ook wel wat...

Ja, Pallestijnen zijn tuig, die uitgekotst worden door zijn eigen broeders (waar is Jordanie, Saoudi, Egypte??? hielp iemand ze?)

En nee, ik heb niet gedronken, stoned of wat jullie nu weer gaan vragen wat mijn excuus is.... Die heb ik niet, [i]DIT IS MIJN WAARHEID[/i] en jij bent vrij om jouw waarheid te vermelden. We zijn in NL!

Dat er vrede mag komen en dat beide landen een wijs besluit mogen nemen zodat de Pallestijnen en Israeliers samen kunnen leven in rust, vrede maar zonder Hamas
Dus dat.

En wie is wij ?
pi_143217263
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:35 schreef Zelva het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat van die definitie ook maar enig onderdeel de waarheid benaderd?
Uit de feiten. Uit de minachting voor een Palestijns mensenleven. Uit de wil om Gaza te annexeren.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:37:32 #234
39333 Zelva
pi_143217299
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Uit de feiten.
Ach ja. Het zijn 'de feiten'. Om dan vervolgens geen énkel feit te kunnen noemen, in geen enkele post. Wat een ongelooflijk triest en puberaal basisschoolbetoog.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:38:02 #235
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143217322
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:35 schreef B4CO het volgende:

[..]

En nee, ik heb niet gedronken, stoned of wat jullie nu weer gaan vragen wat mijn excuus is.... Die heb ik niet, DIT IS MIJN WAARHEID en jij bent vrij om jouw waarheid te vermelden. We zijn in NL!

Dan stop je zoveel moeite in zo'n stuk, en ontkracht je het zelf al door eigenlijk te impliceren dat je pure onzin aan het schrijven bent.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:11 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

pi_143217375
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:37 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ach ja. Het zijn 'de feiten'. Om dan vervolgens geen énkel feit te kunnen noemen, in geen enkele post. Wat een ongelooflijk triest en puberaal basisschoolbetoog.
Lekker selectief quoten en dan reageren. Typisch.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:39:50 #237
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143217387
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:39 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Typisch.
Antisemiet.
pi_143217399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:39 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Antisemiet.
_O-
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:40:16 #239
39333 Zelva
pi_143217400
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:39 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Lekker selectief quoten en dan reageren. Typisch.

Je wilt toch niet serieus gaan beweren dat 'Uit de minachting voor een Palestijns mensenleven' en 'Uit de wil om Gaza te annexeren' bewezen feiten zijn? _O-
pi_143217432
quote:

[..]

Klopt, jij praat alleen.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:42:19 #241
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143217455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je wilt toch niet serieus gaan beweren dat 'Uit de minachting voor een Palestijns mensenleven' en 'Uit de wil om Gaza te annexeren' bewezen feiten zijn? _O-
jij wilt serieus beweren dat dat geen feiten zijn?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:43:53 #242
39333 Zelva
pi_143217508
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:42 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Kom maar met bewijzen voor die 'feiten' dan.
pi_143217544
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Verklaar waarom Moshe Feiglin nog lis van de Knesset namens Likud is:

http://mondoweiss.net/201(...)ng-palestinians.html
Voordat je fake gaat roepen: http://www.dailymail.co.u(...)rces-supporters.html

Religieuze leiders die een genocide bij voorbaat goedkeuren:
http://www.haaretz.com/news/national/.premium-1.606688

Het feit dat 2000 doden versus 40 doden "proportioneel wordt geacht".

Het feit dat er in de West Bank aan etnische zuivering wordt gedaan door middel van bevolking door Israëli's.

Het feit dat alles wat Gaza opbouwt om de paar jaar met de grond gelijk wordt gemaakt.

Maar nee, hoor, de feiten zijn er niet. Israël doet niets fout.
pi_143217581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Klopt, jij praat alleen.
pi_143217627
Moshe Feiglin _O_
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:46:45 #246
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143217643
>> Het feit dat alles wat Gaza opbouwt om de paar jaar met de grond gelijk wordt gemaakt.

Komt omdat hamas daar zijn bommetjes vandaan schieten!
Trotse papa van Eden
pi_143217733
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:46 schreef oksel12 het volgende:
Moshe Feiglin _O_
Moshe Feiglin bewondert op zijn beurt weer Hitler. Vind jij dat ook bewonderenswaardig?
""Hitler was an unparalleled military genius. Nazism promoted Germany from a low to a fantastic physical and ideological status. The ragged, trashy youth body turned into a neat and orderly part of society and Germany received an exemplary regime, a proper justice system and public order."
http://en.wikipedia.org/wiki/Moshe_Feiglin

En hij is lid van de partij die het voor het zeggen heeft in Israël. 100x zo erg als Hamas.

:r
pi_143217782
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Een land mag politie en leger nodig toch? Die dan ook gewapend moeten zijn.
pi_143217800
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:46 schreef B4CO het volgende:
>> Het feit dat alles wat Gaza opbouwt om de paar jaar met de grond gelijk wordt gemaakt.

Dat argument kan ook niet eindeloos gemolken worden. Waar moet Hamas zijn vuurwerk anders vandaan afsteken? Daarnaast veroorzaken die knallers van Hamas geen schade, in tegenstelling tot die precisiebombardementen op kinderen.
pi_143217882
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:46 schreef B4CO het volgende:

En waarom doen ze dat? Wat zouden ze anders moeten doen? Huizen bouwen? Handel drijven? Landbouw bedrijven? Zonder cement? Zonder lucht- en zeehaven? Zonder kunstmest?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:53:15 #251
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143217900
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

Kom maar met bewijzen voor die 'feiten' dan.
Aub zeg, als je wilt dat ik zo iets triviaals moet bewijzen dan weet je dus niks.

Minachting voor Palestijnen? Overal in het gebied gebeurt dat. Als voorbeeld, kijk enkel al naar de pogroms in Hebron
http://www.volkskrant.nl/(...)he-schemerzone.dhtml
http://www.btselem.org/pu(...)00308_hebron_area_h2
http://www.btselem.org/press_releases/20000229

De Palestijnen die zelfs in Israel leven hebben te maken met minachting.

En dat je niet erkent dat Israel alleen maar bezig is en meer gebied wilt annexeren is ronduit belachelijk, de 140+ nederzettingen op WB zeggen je niks?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:57:03 #252
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143218038
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat argument kan ook niet eindeloos gemolken worden. Waar moet Hamas zijn vuurwerk anders vandaan afsteken? Daarnaast veroorzaken die knallers van Hamas geen schade, in tegenstelling tot die precisiebombardementen op kinderen.
Dit is de waarheid! dus kom niet aan met het uitmelken van argumenten,,

Waar moeten ze anders vandaan schieten?? wat dacht je van NERGENS?

En Israel schiet op plekken waar de raketten vandaan komen, dus dat lokt Hamas zelf uit!
In plaats dat je Israel de schuld geeft over die bombardementen kan je ook Hamas veroordelen om haar bevolking te beschermen! Als Hamas de kinderen in veiligheid bracht?? Onee ze hebben geen schuilkelders... ze hebben van dat geld tunnels gebouwd en raketten gekocht..

Maar als je al partij hebt gekozen dan blijf je er maar in en zoek je altijd dingen om je eigen gezever te rechtvaardigen.... Moslims zullen het altijd voor elkaar opnemen,, meer om tegen de joden te zijn dan om maar iets te geven om de pallies
Trotse papa van Eden
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:57:50 #253
176916 Karrs
2007-2017
pi_143218067
quote:
My conscience is telling me that you should knock it off with the propaganda already.

"Murdered"... :')
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:58:49 #254
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143218100
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:57 schreef Karrs het volgende:

[..]

My conscience is telling me that you should knock it off with the propaganda already.

"Murdered"... :')
typisch Karrs, typisch de pro-israel propaganda van 2 posts eerder negeren :') !
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:59:39 #255
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143218130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En waarom doen ze dat? Wat zouden ze anders moeten doen? Huizen bouwen? Handel drijven? Landbouw bedrijven? Zonder cement? Zonder lucht- en zeehaven? Zonder kunstmest?
Ze hadden cement, ze hadden alles!!! hoe komen ze daan aan cement voor die tunnels??
Ze kunnen wel tunnels bouwen maar geen huizen...

En laat ze lekker zelf voor alles zorgen, ze hadden alles... Of moet Israel ook stoppen met water te geven die al jaren niet is betaald door Pallywood?

Kom op zeg doe normaal.. ze hadden alles (en zo niet alles kunnen hebben )
Waarom denk je dat de grenzen dicht zijn ? Door Hamas die aanslagen pleegde..
Trotse papa van Eden
pi_143218151
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:02:13 #257
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143218227
quote:
Nee jij houdt van mensen die je dagenlang beschieten en terroriseren, aanslagen plegen, roept dat Israel en alle joden weg/dood moeten.. ik zou ze ook haten..
Trotse papa van Eden
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:02:18 #258
176916 Karrs
2007-2017
pi_143218233
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:58 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

typisch Karrs, typisch de pro-israel propaganda van 2 posts eerder negeren :') !
Stel je aan...
pi_143218278
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:57 schreef B4CO het volgende:

[..]

Dit is de waarheid! dus kom niet aan met het uitmelken van argumenten,,

Waar moeten ze anders vandaan schieten?? wat dacht je van NERGENS?
Oh dus ze moeten maar capituleren en accepteren dat ze bezet worden? Israël moet zich niet bemoeien met Gaza. Dus luchtruim en zee niet bezet houden. Tegelijkertijd zorgt Israël ervoor dat ook Egypte de grenzen dichthoudt.

Met andere woorden, Israël mag van Gaza één groot concentratiekamp maken, maar de Gazanen mogen hun onvrede niet uiten?

Als Israël geen raketten wil koppen, dan moet ze meewerken aan vrede.

quote:
En Israel schiet op plekken waar de raketten vandaan komen, dus dat lokt Hamas zelf uit!
In plaats dat je Israel de schuld geeft over die bombardementen kan je ook Hamas veroordelen om haar bevolking te beschermen! Als Hamas de kinderen in veiligheid bracht?? Onee ze hebben geen schuilkelders... ze hebben van dat geld tunnels gebouwd en raketten gekocht..
Natuurlijk gaan ze tunnels bouwen en raketten kopen. Al het andere dan tunnels wordt toch met de grond gelijk gemaakt om de paar jaar. Hoe moeten ze zich anders verzetten tegen de bezetter?

En alsof Israël geen geld steekt in militair apparatuur. Ik durf te wedden dat wat Israël uitgeeft aan defensie en offensief minimaal het honderdvoudige is van wat de Palestijnen te besteden hebben.

Het is geen eerlijk gevecht en de Palestijnen doen wat ze kunnen met hun beperkte middelen.

quote:
Maar als je al partij hebt gekozen dan blijf je er maar in en zoek je altijd dingen om je eigen gezever te rechtvaardigen....
Ja, dat blijkt uit jouw posts. Je negeert de waarheid en zet hem op de auto-pilot genaamd IDF-propaganda. Denk zelf eens na.
pi_143218280
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:59 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ze hadden cement, ze hadden alles!!! hoe komen ze daan aan cement voor die tunnels??
Ze kunnen wel tunnels bouwen maar geen huizen...

En laat ze lekker zelf voor alles zorgen, ze hadden alles... Of moet Israel ook stoppen met water te geven die al jaren niet is betaald door Pallywood?

Kom op zeg doe normaal.. ze hadden alles (en zo niet alles kunnen hebben )
Waarom denk je dat de grenzen dicht zijn ? Door Hamas die aanslagen pleegde..
Ze hadden van alles ja. Een zeehaven betaald door Nederland, platgebulldozerd. Een luchthaven die gebruikt werd om bloemen naar Nederland te vervoeren, platgebombardeerd. Ziekenhuizen? Kapot geschoten. Waterontzilting? Raket erop. Elektriciteitscentrale? Kapot gemaakt.
Dus de smouzen moeten niet zeuren: ze zijn verplicht om bezet land goed te behandelen. Klaar.
pi_143218345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:02 schreef B4CO het volgende:

[..]

Nee jij houdt van mensen die je dagenlang beschieten en terroriseren, aanslagen plegen, roept dat Israel en alle joden weg/dood moeten.. ik zou ze ook haten..
Dat zal best wel, de meeste mensen denken inderdaad niet veel verder door.
Maar hetzelfde geldt natuurlijk voor de Arabieren die de pest hebben aan Israel.
Overigens gaat het artikel wel verder dan jouw simpele zwartwit-redenering.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:05:24 #262
176916 Karrs
2007-2017
pi_143218348
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:42 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Wil ik ook. Is namelijk faliekante onzin. Israël wil Gaza helemaal niet hebben, anders waren ze er in 2005 nooit uitgetrokken.

En als ze Palestijnse levens zo minachten, waarom waarschuwen ze dan vooraf?

Je betoog klopt gewoon niet.
pi_143218381
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:02 schreef B4CO het volgende:

[..]

Zijn dit de mensen voor wie jij opkomt? Smerig. http://www.telegraph.co.u(...)-Gazan-children.html
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:08:01 #264
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143218457
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:02 schreef Karrs het volgende:

[..]

Stel je aan...
Speciaal voor jou.

vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:08:18 #265
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143218463
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:05 schreef Karrs het volgende:

[..]

Wil ik ook. Is namelijk faliekante onzin. Israël wil Gaza helemaal niet hebben, anders waren ze er in 2005 nooit uitgetrokken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:53 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Aub zeg, als je wilt dat ik zo iets triviaals moet bewijzen dan weet je dus niks.

Minachting voor Palestijnen? Overal in het gebied gebeurt dat. Als voorbeeld, kijk enkel al naar de pogroms in Hebron
http://www.volkskrant.nl/(...)he-schemerzone.dhtml
http://www.btselem.org/pu(...)00308_hebron_area_h2
http://www.btselem.org/press_releases/20000229

De Palestijnen die zelfs in Israel leven hebben te maken met minachting.

En dat je niet erkent dat Israel alleen maar bezig is en meer gebied wilt annexeren is ronduit belachelijk, de 140+ nederzettingen op WB zeggen je niks?
[ afbeelding ]
pi_143218470
quote:

[..]

Ja geweldig die waarschuwingen. Vooral als mensen geen tijd hebben om weg te komen ...
pi_143218513
nog eentje *O*

vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:09:52 #268
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143218515
Makkelijk als je gewoon kunt quoten wat je eerder hebt gezegd op een reactie met exact dezelfde woorden :)
pi_143218521
quote:

Die waarschuwingen is dus grote onzin. Wat ze doen is, dat ze hele gebieden van te voren middels een computersysteem laten opbellen en waarschuwen. Vervolgens schieten ze binnen dat gebied een aantal doelen.

Dat verklaart ook waarom er zoveel burgerdoden zijn. Mensen kunnen nergens heen en vertrouwen er blijkbaar op dat hun huis niet geraakt wordt.

Bron:
(vanaf 1:51)
pi_143218553
quote:

[..]

Dat er nu in Gaza geen joden meer wonen, geeft Israel de vrije hand, dat lijkt me logisch. Zelfs al was dat geen vooropgezet plan, dan nog worden nu de voordelen wel duidelijk.

Vanwege de pr, natuurlijk. De Gazanen kunnen amper weg, dus die waarschuwingen zijn onzin. Bovendien wordt er blijkbaar door Israel nogal slordig gericht, want al die treffers op scholen, stranden en ziekenhuizen waar alleen maar mensen schuilen en geen wapens liggen, zijn allemaal per ongeluk en foutje.

Wensdenken.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:11:16 #271
176916 Karrs
2007-2017
pi_143218571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:08 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Je kunt wel zijdelings relevante links gaan plempen maar dat zegt nog steeds niks. Jij zegt dat Israël Gaza wil hebben en dat is niet zo. Jij zegt dat ze Palestijnse levens minachten en, op een aantal mongolen na die je in ieder land hebt, is dat gewoon niet zo.

Ik ken geen ander leger dat de vijand vooraf belt dat ze op moeten tiefen omdat hun gebouw in de poeier gaat.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:12:12 #272
176916 Karrs
2007-2017
pi_143218605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja geweldig die waarschuwingen. Vooral als mensen geen tijd hebben om weg te komen ...
Ik heb begrepen, vijf minuten van tevoren een belletje, één minuut van tevoren een plofgranaat en dan de volle laag.

In zes minuten kan ik heel ver rennen.
pi_143218641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:12 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik heb begrepen, vijf minuten van tevoren een belletje, één minuut van tevoren een plofgranaat en dan de volle laag.

Ja dat heb jij begrepen. Zijn meerdere berichten dat ze gewoon binnen 1 minuut vallen.
pi_143218644
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:11 schreef Karrs het volgende:

Ik ken geen ander leger dat de vijand vooraf belt dat ze op moeten tiefen omdat hun gebouw in de poeier gaat.
Dit is dus een leugen. Ze laten hele gebieden door middel van een computersysteem opbellen. Het gaat niet om "hun" of "een" gebouw. Dit is dus simpelweg een excuus en zeker geen rechtvaardigingsgrond.
pi_143218653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:48 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Moshe Feiglin bewondert op zijn beurt weer Hitler. Vind jij dat ook bewonderenswaardig?
""Hitler was an unparalleled military genius. Nazism promoted Germany from a low to a fantastic physical and ideological status. The ragged, trashy youth body turned into a neat and orderly part of society and Germany received an exemplary regime, a proper justice system and public order."
http://en.wikipedia.org/wiki/Moshe_Feiglin

En hij is lid van de partij die het voor het zeggen heeft in Israël. 100x zo erg als Hamas.

:r
De belangrijkste delen van de tekst laat je weg... Er is niks mis met die mening hebben.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:13:32 #276
176916 Karrs
2007-2017
pi_143218667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:10 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Die waarschuwingen is dus grote onzin. Wat ze doen is, dat ze hele gebieden van te voren middels een computersysteem laten opbellen en waarschuwen. Vervolgens schieten ze binnen dat gebied een aantal doelen.
Dus is dat geen grote onzin.
quote:
Dat verklaart ook waarom er zoveel burgerdoden zijn. Mensen kunnen nergens heen en vertrouwen er blijkbaar op dat hun huis niet geraakt wordt.
Bullshitreden. Mensen kunnen heel hard wegrennen en als ze dat niet doen, tough luck.

Kunt eromheen blijven draaien maar dat maakt het er niet anders van.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:13:38 #277
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143218670
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:11 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je kunt wel zijdelings relevante links gaan plempen maar dat zegt nog steeds niks. Jij zegt dat Israël Gaza wil hebben en dat is niet zo. Jij zegt dat ze Palestijnse levens minachten en, op een aantal mongolen na die je in ieder land hebt, is dat gewoon niet zo.

Dat is wel zo, zo enorm veel bewijs ervan. Ik geef je al bronnen van 1 beruchte stad, moet je eens naar de rest van de palestijnse gebieden die geterroriseerd worden door kolonisten kijken. Kijk de bronnen eens die ik post. I.p.v rakelings poep te lullen.

Ja dat heeft ook zoveel nut he, kijk eens de andere reacties die gepost zijn
pi_143218681
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:12 schreef Karrs het volgende:

[..]

Oh ja joh. Je zou die aflevering van Mythbusters eens moeten zien om te kijken of dat zou helpen. En heb je wel eens gekeken of je in Gaza wel met pakweg 3000 mensen heel hard kunt rennen?

Dit kun je beter Karrs.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:15:49 #279
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143218758
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:03 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Oh dus ze moeten maar capituleren en accepteren dat ze bezet worden? Israël moet zich niet bemoeien met Gaza. Dus luchtruim en zee niet bezet houden. Tegelijkertijd zorgt Israël ervoor dat ook Egypte de grenzen dichthoudt.

Met andere woorden, Israël mag van Gaza één groot concentratiekamp maken, maar de Gazanen mogen hun onvrede niet uiten?

Als Israël geen raketten wil koppen, dan moet ze meewerken aan vrede.

[..]

Natuurlijk gaan ze tunnels bouwen en raketten kopen. Al het andere dan tunnels wordt toch met de grond gelijk gemaakt om de paar jaar. Hoe moeten ze zich anders verzetten tegen de bezetter?

En alsof Israël geen geld steekt in militair apparatuur. Ik durf te wedden dat wat Israël uitgeeft aan defensie en offensief minimaal het honderdvoudige is van wat de Palestijnen te besteden hebben.

Het is geen eerlijk gevecht en de Palestijnen doen wat ze kunnen met hun beperkte middelen.

[..]
Israel heeft dat geld... Hamas niet.. Israel kan zich dat permiteren, Hamas niet, Israel zorgt voor zijn inwoners, Hamas niet... Israel heeft niks te maken met apparatuur van zijn tegenstanders, het is oorlog.. hoe jij het went of keert... Israel heeft recht zichzelf te beschermen..
En bezetten van Gaza?? kom op.. als Hamas geen raketten schiet dan doet israel niks.. het was zo lang rustig.. maar je weet donders goed dat Hamas Israel wil vernietigen, heeft niks met onderdrukking en concentratiekamp te maken,.. Israel is daar al 9 jaar weg.. 9 jaar hadden ze tijd om er iets van te maken maar nee ze kopen bommen!

En hoe zorgt Israel ervoor dat Egypte de grens dicht houdt??? Kom op jongen, je kan gewoon zeggen wat je denkt en niet altijd Israel de schuld geven,,, Egypte. Moet.. Pallestijnen.. NIET! ze kotsen van ze.. and you know it! Nee, Egypte beslist dat zelf.. niet Israel.. en als ze dat voor Israel doen dan zegt dat toch genoeg?

[ Bericht 1% gewijzigd door B4CO op 08-08-2014 23:23:43 ]
Trotse papa van Eden
pi_143218814
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:13 schreef Karrs het volgende:

Dus is dat geen grote onzin.

Bullshitreden. Mensen kunnen heel hard wegrennen en als ze dat niet doen, tough luck.

Kunt eromheen blijven draaien maar dat maakt het er niet anders van.
Agressie van te voren aankondigen maakt de agressieve daad niet minder erg. Je kunt niet zeggen: jongens verlaat Amsterdam binnen 5 minuten, want er komt een bom aan ergens in Amsterdam. Dat is geen waarschuwing, maar een dreigement. Het is een act of terror door zoveel mensen angst aan te jagen en uit hun huizen te verdrijven.

Wees er maar trots op, jouw terroristenvrienden.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:18:06 #281
176916 Karrs
2007-2017
pi_143218856
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat er nu in Gaza geen joden meer wonen, geeft Israel de vrije hand, dat lijkt me logisch. Zelfs al was dat geen vooropgezet plan, dan nog worden nu de voordelen wel duidelijk.

Vanwege de pr, natuurlijk. De Gazanen kunnen amper weg, dus die waarschuwingen zijn onzin.
Bull. Gaza is niet 4 vierkante meter groot.
quote:
Bovendien wordt er blijkbaar door Israel nogal slordig gericht, want al die treffers op scholen, stranden en ziekenhuizen waar alleen maar mensen schuilen en geen wapens liggen, zijn allemaal per ongeluk en foutje.
Nee, die zijn expres en correct, want anders valt er geen bom op.

Of er valt een bom vlak naast het VN-gebouw. Op een rakettent in de straat naast het ziekenhuis bijvoorbeeld, waardoor het voor de leek (en het journaille) geldt als een voltreffer omdat al het glas in het gebouw eraan gaat en er misschien een muur instort wegens de nabijheid en/of de grootte van de resulterende boem.

Mogelijkheden te over waardoor het gewoon een legitiem doel was.
quote:
Wensdenken.
Precies, iedereen weet het allemaal weer heel erg zeker terwijl er mogelijkheden te over zijn.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:18:42 #282
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143218884
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ze hadden van alles ja. Een zeehaven betaald door Nederland, platgebulldozerd. Een luchthaven die gebruikt werd om bloemen naar Nederland te vervoeren, platgebombardeerd. Ziekenhuizen? Kapot geschoten. Waterontzilting? Raket erop. Elektriciteitscentrale? Kapot gemaakt.
Dus de smouzen moeten niet zeuren: ze zijn verplicht om bezet land goed te behandelen. Klaar.
Klaar.. dus einde discussie haha
>Een zeehaven betaald door Nederland <<< Gebruikt om bommen en raketten te smokkelen
>Een luchthaven die gebruikt werd om bloemen naar Nederland te vervoeren <<<< Waar ze terroristen en bommen uit Iran binnen vlogen
> Ziekenhuizen? Kapot geschoten <<<< Waaruit raketten werden afgevuurd en terroristen werden verstopt
> Elektriciteitscentrale HO HO HO!! Die is / was van Israel!! de hebben ze hen verkocht zonder ervoor nog betaald te zijn..
Israel is NIKS verplicht, de pallies HEBBEN niks te willen!
Trotse papa van Eden
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:18:51 #283
176916 Karrs
2007-2017
pi_143218895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat heb jij begrepen. Zijn meerdere berichten dat ze gewoon binnen 1 minuut vallen.
Zal ook zijn gebeurd, op die plekken waarvan ze niet willen dat ze wegrennen. Meestal schuttersposities, terroristennesten etcetera.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:19:12 #284
176916 Karrs
2007-2017
pi_143218911
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:12 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dit is dus een leugen. Ze laten hele gebieden door middel van een computersysteem opbellen. Het gaat niet om "hun" of "een" gebouw. Dit is dus simpelweg een excuus en zeker geen rechtvaardigingsgrond.
Dan is het dus niet een leugen.
pi_143218929
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:13 schreef oksel12 het volgende:

[..]

De belangrijkste delen van de tekst laat je weg... Er is niks mis met die mening hebben.
Thx for proving my earlier point.
pi_143218937
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:18 schreef Karrs het volgende:

[..]

Bull. Gaza is niet 4 vierkante meter groot.

[..]

Nee, die zijn expres en correct, want anders valt er geen bom op.

Of er valt een bom vlak naast het VN-gebouw. Op een rakettent in de straat naast het ziekenhuis bijvoorbeeld, waardoor het voor de leek (en het journaille) geldt als een voltreffer omdat al het glas in het gebouw eraan gaat en er misschien een muur instort wegens de nabijheid en/of de grootte van de resulterende boem.

Mogelijkheden te over waardoor het gewoon een legitiem doel was.

[..]

Precies, iedereen weet het allemaal weer heel erg zeker terwijl er mogelijkheden te over zijn.
Ik dacht dat ik naïef was :P
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:20:05 #287
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143218963
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:18 schreef B4CO het volgende:

[..]

Klaar.. dus einde discussie haha
>Een zeehaven betaald door Nederland <<< Gebruikt om bommen en raketten te smokkelen
>Een luchthaven die gebruikt werd om bloemen naar Nederland te vervoeren <<<< Waar ze terroristen en bommen uit Iran binnen vlogen
> Ziekenhuizen? Kapot geschoten <<<< Waaruit raketten werden afgevuurd en terroristen werden verstopt
> Elektriciteitscentrale HO HO HO!! Die is / was van Israel!! de hebben ze hen verkocht zonder ervoor nog betaald te zijn..
Israel is NIKS verplicht, de pallies HEBBEN niks te willen!
In de ogen van een zionistische terrorist niet nee, of gewoon een gestoord figuur zoals jij.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:20:18 #288
176916 Karrs
2007-2017
pi_143218970
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:13 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Dat is wel zo, zo enorm veel bewijs ervan. Ik geef je al bronnen van 1 beruchte stad, moet je eens naar de rest van de palestijnse gebieden die geterroriseerd worden door kolonisten kijken. Kijk de bronnen eens die ik post. I.p.v rakelings poep te lullen.

Ja dat heeft ook zoveel nut he, kijk eens de andere reacties die gepost zijn
Als jij eens ophoudt met eromheen te draaien zal ik geen rakelingse poep meer lullen.

Niet dat ik dat deed, maar laat ik eens meewerkend zijn. Het is een mooie avond.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:20:38 #289
176916 Karrs
2007-2017
pi_143218983
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh ja joh. Je zou die aflevering van Mythbusters eens moeten zien om te kijken of dat zou helpen. En heb je wel eens gekeken of je in Gaza wel met pakweg 3000 mensen heel hard kunt rennen?

Dit kun je beter Karrs.
Waar slaat dit op? :{
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:20:43 #290
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143218988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zijn dit de mensen voor wie jij opkomt? Smerig. http://www.telegraph.co.u(...)-Gazan-children.html
Ik kom voor Israel op ja! net zoals jij voor die arabieren..
Ik spreek jou er niet op aan, doe jij dat dan ook niet!
Israel heeft (JA HEEFT) gewoon meer vrienden.. en daarom die haat door bepaalde mensen..
Trotse papa van Eden
pi_143219011
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:19 schreef Karrs het volgende:

[..]

Jawel. Jij zegt dat Israël gericht waarschuwt. Dat is niet aan de orde. Er wordt gedreigd met een bom in een groot gebied.

Het is dus niet: "gebouw x, we gaan een bom op jullie droppen, maak dat je wegkomt", nee, het is "hey, half Gaza, we gaan ergens een bombardement uitvoeren, vertrek naar de andere kant van Gaza". Alwaar de mensen aankomen en opnieuw weg moeten omdat daar ook een dreigement is geuit door jouw terroristenvrienden.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:22:03 #292
176916 Karrs
2007-2017
pi_143219040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:17 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Agressie van te voren aankondigen maakt de agressieve daad niet minder erg.
Als dat ervoor zorgt dat er mensen weg hebben kunnen komen lijkt het mij dat het heel wat minder erg is geworden.
quote:
Je kunt niet zeggen: jongens verlaat Amsterdam binnen 5 minuten, want er komt een bom aan ergens in Amsterdam. Dat is geen waarschuwing, maar een dreigement. Het is een act of terror door zoveel mensen angst aan te jagen en uit hun huizen te verdrijven.
Amsterdam is wat groter dan één gebouw of huizenblok. Appels met appels vergelijken als je mee wil lullen.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:22:36 #293
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143219058
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Sorry, zag nu dit filmpje pas... Nee, ik kom hier niet voor op!! BAH! (serieus BAH!)
(maar het is makkelijk om dit uit te vergroten, want dat is RECHTS, dat heb je overal helaas, Net zoals ik niet altijd met Wilders eens ben!!)
Trotse papa van Eden
pi_143219105
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:20 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ik kom voor Israel op ja! net zoals jij voor die arabieren..
Ik spreek jou er niet op aan, doe jij dat dan ook niet!
Israel heeft (JA HEEFT) gewoon meer vrienden.. en daarom die haat door bepaalde mensen..
Ik kom niet op voor Arabieren (dat schrijf je met een hoofdletter, niet zo minachtend doen). Ik kom op voor de onderdrukten. Jij verdedigt Israël blind en zonder voorbehoud.
pi_143219151
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:19 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat is het wel. Een waarschuwing voor een gebied zo groot als het centrum van Rotterdam, daar kun je niet met 3.000 man binnen 5 minuten uit weggerend zijn. En anders wil ik je wel van CS naar het Luxor theater zien rennen. Binnen 5 minuten.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:25:23 #296
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143219198
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:20 schreef Karrs het volgende:

[..]

Als jij eens ophoudt met eromheen te draaien zal ik geen rakelingse poep meer lullen.

Niet dat ik dat deed, maar laat ik eens meewerkend zijn. Het is een mooie avond.
Waar draai ik precies om heen? ik geef juist bronnen van de feiten. In dit geval de minachting en het imperialisme.

Dat ze Gaza ook willen annexeren is overduidelijk. Gaza + WB = Palestina toch :')
De snelheid waarmee WB gekoloniseerd wordt zal ook uiteindelijk in Gaza verdergaan, Gaza is hermetisch afgesloten met 500 checkpoints en heeft een zogeheten bufferzone. Dat impliceert al dat ze de leefomstandigheden zo slecht mogelijk willen maken, zie je ook terug in de economische crisis en de vernietiging van het gebied elke keer. Hierdoor wordt het makkelijker om uiteindelijk het gebied te annexeren, hoe minder volk/welvaart, hoe makkelijker.
pi_143219201
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:22 schreef Karrs het volgende:

[..]

Als dat ervoor zorgt dat er mensen weg hebben kunnen komen lijkt het mij dat het heel wat minder erg is geworden.

[..]

Amsterdam is wat groter dan één gebouw of huizenblok. Appels met appels vergelijken als je mee wil lullen.
Er wordt niet één huizenblok gewaarschuwd.
pi_143219221
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:22 schreef Karrs het volgende:

Nee. Het gaat dus niet om één gebouw of een huizenblok, maar hele gebieden die dreigtelefoontjes krijgen. Iedereen in dat gebied moet dus vertrekken.

In uitzonderlijke gevallen doet Israël wel aan gerichte dreigementen door eerst een mortar af te schieten (waarschuwingsschot). Dit is niet gelijk aan die telefonische bedreigingen, die worden niet gericht ingezet, maar voor gebieden.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:27:21 #299
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143219265
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:20 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

In de ogen van een zionistische terrorist niet nee, of gewoon een gestoord figuur zoals jij.
Makkelijk steeds wijzen als je niks erop te zeggen hebt :)
Ach,ik kweet dat ik gelijk heb,, en dat is belangrijk, niet wat jij vind..

Arabieren zijn een vies volkje, overal waar ze zijn is er oorlog..
Zie jij christenen, joden etc.. zich zo gedragen zoals in Syrie, Irak, Nigeria.. etc etc?
Trotse papa van Eden
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:27:55 #300
176916 Karrs
2007-2017
pi_143219281
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik naïef was :P
Nog maar een keer dan.

Israël schiet niet lukraak op gebouwen; ze schieten op omlijnde doelen. Ze schieten niet op een VN-school omdat het een VN-school is, maar omdat er wapens of strijders in zitten. En VN-school of niet, dan gaat er een bom op.

Soms zullen ze 't fout hebben, dat is mogelijk, soms zullen ze er ook een bom naast gooien. Dat gebeurt helaas. Maar het is pas naïef om te denken dat Israël lukraak bommen smijt. Daar hebben ze helemaal niks aan.
pi_143219283
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:27 schreef B4CO het volgende:

[..]

Makkelijk steeds wijzen als je niks erop te zeggen hebt :)
Ach,ik kweet dat ik gelijk heb,, en dat is belangrijk, niet wat jij vind..

Arabieren zijn een vies volkje, overal waar ze zijn is er oorlog..
Zie jij christenen, joden etc.. zich zo gedragen zoals in Syrie, Irak, Nigeria.. etc etc?
Jij bent vies ! :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')