Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
maar er is geen peacequote:
Nee maar daar moeten we naartoe. Zocht een hoopvol bericht alleen heb ik die niet gevonden ...quote:
Ja help je meequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:44 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ben jij onzinnige posts van jezelf aan het sparen ?
Hier staan vast wat palestijnen tussen die met israëliers zoenen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar daar moeten we naartoe. Zocht een hoopvol bericht alleen heb ik die niet gevonden ...
Zie je hier moslims dan ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:45 schreef Yaaar het volgende:
Ik snap nooit waarom deze situatie zo hot topic is in Nederland. Alle moslims in mijn lijst heb ik ook niet over MH17 zien posten, maar alleen hierovewr en als het over MH17 ging dan met de informatie dat het over Palestina moest gaan. Ofja 1 iemand dan.. toch gek.
Hmm ja. Topic doet voor mij niet zoveelquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hier staan vast wat palestijnen tussen die met israëliers zoenen.
ONZ / Hoera!Het vrijdagmiddag lesbische tiener bier en tettentopic (NSFW).
je valt op mannen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm ja. Topic doet voor mij niet zoveel
Geen idee of hier moslims zijn. Vast ook wel een paar, maar die zijn er wel het meeste mee bezig en vinden dat iedereen er dan maar mee bezig moet zijn.quote:
Dat word hier nergens gezegd, snap ook niet dat je dat hier komt vertellen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:47 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Geen idee of hier moslims zijn. Vast ook wel een paar, maar die zijn er wel het meeste mee bezig en vinden dat iedereen er dan maar mee bezig moet zijn.
in Nederland kan alles, ik ga nooit ergens zomaar vanuitquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja , ben ook een vrouw.. Of had je dat niet door ?
Topic gaat over Palestina-Israel. Ik vertel mijn bevindingen en ervaringen over deze situatie. Niet alles hoeft een reactie op een reactie te zijn, toch?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat word hier nergens gezegd, snap ook niet dat je dat hier komt vertellen?
Nu ben ik weer een Turk ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in Nederland kan alles, ik ga nooit ergens zomaar vanuit. behalve dan dat je turks was
.
nou dat was toch laatst het issue dat ik dat zei en dat je dat niet wasquote:
Kloptquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:49 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Topic gaat over Palestina-Israel. Ik vertel mijn bevindingen en ervaringen over deze situatie. Niet alles hoeft een reactie op een reactie te zijn, toch?
Oh ja , alweer vergetenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nou dat was toch laatst het issue dat ik dat zei en dat je dat niet was
tof dat ie verzorgd wordt door een ninja!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:51 schreef Yasmin23 het volgende:
Anyway toch een mooi bericht tussen alle ellende door![]()
[ afbeelding ]
Nasser Atta
@nasseratta5
RT@AtiaDarwish: Palestinian child smile , while looking at his photo under the rubble of his home in #Gaza http://t.co/Grv6o5Q87F
Is zijn bodyguardquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tof dat ie verzorgd wordt door een ninja!
Ik schrik me altijd dood van burqa's, gelukkig in NL maar 1x gezienquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tof dat ie verzorgd wordt door een ninja!
Misschien een idee om bij het onderwerp te blijven, als je niks te melden hebt wat betrekking heeft op het Israel - Gaza conflict, post dan niks.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat word hier nergens gezegd, snap ook niet dat je dat hier komt vertellen?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:44 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ben jij onzinnige posts van jezelf aan het sparen ?
Omdat Israël niet aan de eisen van Hamas wilde voldoen...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:54 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Misschien een idee om bij het onderwerp te blijven, als je niks te melden hebt wat betrekking heeft op het Israel - Gaza conflict, post dan niks.
Ik lees hele topic reeksen met een enkel zinnetje van jou, maar inhoudelijk wat toevoegen ho maar.
Continue die one liners en zeggen hoe erg je het vindt voor de bevolking weten we nu wel.
Het is gewoon heel irritant, ik begrijp dat je graag wilt meekleppen maar voor een zin posts zou ik gewoon lekker op een chatbox gaan zitten.
Verder ontopic:
Waarom heeft Hamas besloten om door te gaan met beschietingen, van Israel was er heel duidelijk de wil om een verlengd staakt het vuren..
De bevolking in Gaza is niet geholpen met raketbeschietingen, die hebben water, eten en medicijnen nodig.
ik vind het wel zo hygiënisch als m'n broodje shoarma door een burqa of theedoek wordt bereid. dan komt er geen haar in m'n eten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:54 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ik schrik me altijd dood van burqa's, gelukkig in NL maar 1x gezien
Dat was een subtiele hint die duidelijk niet aankwam.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]![]()
Thnx voor jouw zinnige reacties !
Des te meer rede om verder te praten, wanneer dringt het eens door dat Hamas weinig te eisen heeft ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat Israël niet aan de eisen van Hamas wilde voldoen...
Dat weet ik niet, ik hoop snelquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:58 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Des te meer rede om verder te praten, wanneer dringt het eens door dat Hamas weinig te eisen heeft ?
Wat zijn de eisen van hamas op dit moment?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Zowiezo als Israël niet bereid is om aan de eisen van Hamas toe te geven zal Hamas niet stoppen.
http://mondoweiss.net/2014/07/report-israel-conditions.htmlquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat zijn de eisen van hamas op dit moment?
Dan wordt Hamas wel tot stoppen gedwongen door Israel, dmv beztting gazastrook bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Zowiezo als Israël niet bereid is om aan de eisen van Hamas toe te geven zal Hamas niet stoppen.
ze hadden nog 12 raketten over, ja dat is toch zonde om die te laten liggen hequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:58 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Des te meer rede om verder te praten, wanneer dringt het eens door dat Hamas weinig te eisen heeft ?
Ze vragen er gewoon om, met Israel valt niet te spotten dat blijkt wederom weer.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze hadden nog 12 raketten over, ja dat is toch zonde om die te laten liggen he
wat moet israël met de gazastrook?!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:17 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ze vragen er gewoon om, met Israel valt niet te spotten dat blijkt wederom weer.
Triest dat het zo moet gaan, maar er zit niks anders op dan gewoon heel gaza te gaan bezetten, en ervoor te zorgen dat er nooit geen enkele raket meer afgevuurd kan worden.
Beter is om de gazastrook te annexeren (voor zover dat annexeren heet), en de Palestijnen naar het echte Palestina gaan (Jordanie).
toerisme !!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wat moet israël met de gazastrook?!
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toerisme !!
mooi aan zee, het is best winstgevend te krijgen , maar die etterbakken zitten er , die maken raketten en graven de hele dag tunnels om mensen te doden
Denk erom dat het mooi is daar met een 5 * resort
Lijken me heel redelijk. Een duidelijke rol voor de VN als vredeshandhaver en de verdere eisen zijn heel normaal voor een zichzelf respecterende staat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
http://mondoweiss.net/2014/07/report-israel-conditions.html
Withdrawal of Israeli tanks from the Gaza border.
Freeing all the prisoners that were arrested after the killing of the three youths.
Lifting the siege and opening the border crossings to commerce and people.
Establishing an international seaport and airport which would be under U.N. supervision.
Increasing the permitted fishing zone to 10 kilometers.
Internationalizing the Rafah Crossing and placing it under the supervision of the U.N. and some Arab nations.
International forces on the borders.
Easing conditions for permits to pray at the Al Aqsa Mosque.
Prohibition on Israeli interference in the reconciliation agreement.
Reestablishing an industrial zone and improvements in further economic development in the Gaza Strip.
Wie staat daar te praten?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:42 schreef Mylene het volgende:
Filmpje van Hamas die raketinstallatie plaatst onder tentje.
Hamas heeft meer te eisen dan de bezetter die illegaal grond bezet in strijd met internationaal recht. Überhaupt moet Hamas pas aan de onderhandelingstafel gaan zitten zodra Israël zich weer houdt aan de grenzen van '48.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:58 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Deze eisen zijn nog vrij mild ook. Goed, blijkt weer dat Israël onwelwillend staat tegenover vrede.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Freeing all the prisoners that were arrested after the killing of the three youths.
Establishing an international seaport and airport which would be under U.N. supervision.
Internationalizing the Rafah Crossing and placing it under the supervision of the U.N. and some Arab nations.
Reestablishing an industrial zone and improvements in further economic development in the Gaza Strip.
nou Egypte die leeft ook van het toerismequote:
Je hebt het PVV programma gelezenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:17 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ze vragen er gewoon om, met Israel valt niet te spotten dat blijkt wederom weer.
Triest dat het zo moet gaan, maar er zit niks anders op dan gewoon heel gaza te gaan bezetten, en ervoor te zorgen dat er nooit geen enkele raket meer afgevuurd kan worden.
Beter is om de gazastrook te annexeren (voor zover dat annexeren heet), en de Palestijnen naar het echte Palestina gaan (Jordanie).
Niks over nederzettingen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou en. Een andere optie heeft Hamas niet als ze wil voortgaan met het verzet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:42 schreef Mylene het volgende:
Filmpje van Hamas die raketinstallatie plaatst onder tentje.
Och daar diskwalificeerde ik mezelf ekkesquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Is westbank.. daar moet ook onderhandeld over worden..
neger wat?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Och daar diskwalificeerde ik mezelf ekkes
Dus dat !quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Deze eisen zijn nog vrij mild ook. Goed, blijkt weer dat Israël onwelwillend staat tegenover vrede.
Zei ik vorig topic ook al, zijn gewoon rationele eisen. Israel wilt jammerlijk genoeg zich als israel blijven gedragen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Deze eisen zijn nog vrij mild ook. Goed, blijkt weer dat Israël onwelwillend staat tegenover vrede.
Hier blijkt weer uit dat het doel van het zionisme het bereiken van Groot Israël is, ze stoppen niet tot ze het gebied van de Eufraat tot de Nijl in bezit hebben.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zei ik vorig topic ook al, zijn gewoon rationele eisen. Israel wilt jammerlijk genoeg zich als israel blijven gedragen.
Hoezo, heeft Israel het al afgewezen dan?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom schiet Hamas dan toch die raketten vandaag?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zei ik vorig topic ook al, zijn gewoon rationele eisen. Israel wilt jammerlijk genoeg zich als israel blijven gedragen.
Wat is er dan zo onrealistisch aan de eisen van dit moment?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:11 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dan wordt Hamas wel tot stoppen gedwongen door Israel, dmv beztting gazastrook bijvoorbeeld.
Erg onrealistische eisen, en omdat Israel daar niet op ingaat, moet men maar weer raketten gaan afvuren ? Lekker in het belang van de Palestijnse burger.
Israel had gewoon door moeten gaan met de grote schoonmaak, en hadden Hamas moeten vernietigen, was voor iedereen beter geweest incl de burger in gaza.
Maar wie weet gaat dat nu komen..
Israël countert het met waanzinnige en onmogelijke eisen zoals dat Hamas zich moet ontwapenen. Moet je nagaan dat Hamas als eis zou stellen dat de Iron Dome wordt uitgezet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo, heeft Israel het al afgewezen dan?
Er staan inderdaad geen onredelijke eisen tussen, trouwens.
Omdat Hamas ze tot vanochtend had gegeven om aan die eisen te voldoen. En dat deden ze natuurlijk niet dusquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom schiet Hamas dan toch die raketten vandaag?
Dat Hamas zich ontwapent lijkt me óók geen onredelijke eis. De vrijheid en rust die de Palestijnse burgers willen, wil Israel ook voor haar bewoners.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Israël countert het met waanzinnige en onmogelijke eisen zoals dat Hamas zich moet ontwapenen. Moet je nagaan dat Hamas als eis zou stellen dat de Iron Dome wordt uitgezet.
Dat klinkt als Hamas.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat Hamas ze tot vanochtend had gegeven om aan die eisen te voldoen. En dat deden ze natuurlijk niet dus
Eigenlijk zou Hamas dat nu ook moeten eisen ..quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Israël countert het met waanzinnige en onmogelijke eisen zoals dat Hamas zich moet ontwapenen. Moet je nagaan dat Hamas als eis zou stellen dat de Iron Dome wordt uitgezet.
Israel negeert ze toch?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom schiet Hamas dan toch die raketten vandaag?
Nou kan me an sich we iets bij voorstellen dat ze ontwapening niet ziet zitten, het is alsof je op je rug gaat liggen met je pootjes omhoog, pak me maar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat Hamas zich ontwapent lijkt me óók geen onredelijke eis. De vrijheid en rust die de Palestijnse burgers willen, wil Israel ook voor haar bewoners.
wat dan volgens joiuquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat was niet het doel van Hamas toen ze die raket afschoten?
even aangepast voor jequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zei ik vorig topic ook al, zijn gewoon rationele eisen. Israel wilt jammerlijk gelukkig genoeg zich als israel blijven gedragen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ikaanse-aanval.dhtmlquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:22 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
sja dat jij ziek in je hoofd bent kan ik ook niks aan doen
Irakquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ikaanse-aanval.dhtml
Geen idee maar een scenario dat Hamas meteen 1 rakeltje afschiet om te hopen dat Israël hapt (en aanvallen pleegt) lijkt mij best waarschijnlijk. Jammer voor Hamas dat Israël niet haptquote:
Dit heb je zeker gelezen op het IDF blogquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geen idee maar een scenario dat Hamas meteen 1 rakeltje afschiet om te hopen dat Israël hapt (en aanvallen pleegt) lijkt mij best waarschijnlijk. Jammer voor Hamas dat Israël niet hapt
Israël heeft vandaag wel gehapt hoorquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geen idee maar een scenario dat Hamas meteen 1 rakeltje afschiet om te hopen dat Israël hapt (en aanvallen pleegt) lijkt mij best waarschijnlijk. Jammer voor Hamas dat Israël niet hapt
Duidelijk verhaal, lekker kortquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dit heb je zeker gelezen op het IDF blog
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:29 schreef AgLarrr het volgende:
Naja, de eis van Israël om Hamas te ontwapenen is ongeveer net zo realistisch als de eis van Hamas aan Israël om alle grenzen weer open te gooien. Ergo: geen van de partijen zit op vrede te wachten.
Open staat in deze niet gelijk aan onbeschermd.quote:International forces on the borders.
Zonder twijfel dat ook ja.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:33 schreef michaelmoore het volgende:
Die tunnels zijn dus om raketten door te sjouwen
Tjah, het is slechts één eis in een lange lijst. Daar zal het ook wel mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:36 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
Open staat in deze niet gelijk aan onbeschermd.
Vind deze eisen echt verdacht redelijk voor hamas.
Misschien hebben ze de het vernietigen van de joodse staat tijdelijk er even uitgelatenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:36 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
hamas heeft na prominentie verkregen te hebben altijd al redelijke eisen gehad, maar dat hoor je niet in de westerse mediaquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:36 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
Dsu moet Israel die allemaal opblazen en ook het netwerk onder GAZA stad met die luikjes bij scholen en ziekenhuizen, anders beginnen ze volgend jaar weerquote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dsu moet Israel die allemaal opblazen en ook het netwerk onder GAZA stad met die luikjes bij scholen en ziekenhuizen, anders beginnen ze volgend jaar weer
Volgens mij is hij echt flink aan het trollenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..], verzet tegen het terrorisme en kolonisatie van israel zal nooit ophouden
Nee hoor, DAM is serieus.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij is hij echt flink aan het trollen
Nee, want de kosten zijn te hoog, zeker als er redelijke eisen op tafel liggen waarover gepraat kan worden hoe die te gaan toepassen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dsu moet Israel die allemaal opblazen en ook het netwerk onder GAZA stad met die luikjes bij scholen en ziekenhuizen, anders beginnen ze volgend jaar weer
Een lijst die er puur op gericht is dat het leven weer normaal kan gaan worden in gaza, er een toekomst is voor de bewoners.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Tjah, het is slechts één eis in een lange lijst. Daar zal het ook wel mee te maken hebben.
Meer dan genoeg tijd om de grond onder de militante tak van hamas uit te halen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:45 schreef Yasmin23 het volgende:
die eisen zijn trouwens voor 10 jaar vrede vanaf Hamas
Dat zal zeker zo zijn, maar zo ziet Israël haar eigen lijst ook. En dan zijn we weer terug bij af.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Een lijst die er puur op gericht is dat het leven weer normaal kan gaan worden in gaza, er een toekomst is voor de bewoners.
nee , jammer, wat een leven heb je danquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..], verzet tegen het terrorisme en kolonisatie van israel zal nooit ophouden
Gaza is niet van hun, gaza heeft het recht zich normaal te ontwikkelen. Er wordt gevraagd om een onafhankelijke macht die ertussen komt te staan. Zowel gaza als israel heeft daar erg veel baat bij.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat zal zeker zo zijn, maar zo ziet Israël haar eigen lijst ook. En dan zijn we weer terug bij af.
En toen begon een of andere conjo maar weer met het schieten van raketten.
maar je komt wel op TV dan hequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat zal zeker zo zijn, maar zo ziet Israël haar eigen lijst ook. En dan zijn we weer terug bij af.
En toen begon een of andere conjo maar weer met het schieten van raketten.
quote:"Wij kunnen vandaag zeggen dat wij hebben gewonnen en de vijand hebben verslagen", aldus Hamas-leider Mushir al-Masri.
"Dit gevecht was slechts de opmaat voor de grote overwinningsslag die de bezetting zal beëindigen.
Het gewapende verzet heeft nog verrassingen in petto die groter zijn dan de raketten die Israël in het hart hebben geraakt."
Benieuwd wat die verassingen dan zullen zijnquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar je komt wel op TV dan he
http://www.powned.tv/nieu(...)hebben_gewonnen.html
[..]
Beide hebben het recht zich normaal te ontwikkelen. Ik vraag me oprecht of beide partijen zo'n VN macht willen. Hamas zal zich toch echt deels moeten ontwapenen, waar ze niet op zit te wachten vermoed ik, en de Israeli's zullen zich in moeten houden / de grens open moeten gooien waar zij niet op zitten te wachten. Beide partijen kunnen elkaar niet de garantie geven dat ze zich aan afspraken zullen houden.. vindt überhaupt maar een partij die daar tussen wil gaan zitten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Gaza is niet van hun, gaza heeft het recht zich normaal te ontwikkelen. Er wordt gevraagd om een onafhankelijke macht die ertussen komt te staan. Zowel gaza als israel heeft daar erg veel baat bij.
Dat israel daar ook recht op heeft leek me vrij duidelijk, maar die worden daarin niet beknot door de afsluiting van hun gebied.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:53 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Beide hebben het recht zich normaal te ontwikkelen. Ik vraag me oprecht of beide partijen zo'n VN macht willen. Hamas zal zich toch echt deels moeten ontwapenen, waar ze niet op zit te wachten vermoed ik, en de Israeli's zullen zich in moeten houden / de grens open moeten gooien waar zij niet op zitten te wachten. Beide partijen kunnen elkaar niet de garantie geven dat ze zich aan afspraken zullen houden.. vind überhaupt maar een partij die daar tussen wil gaan zitten.
jij denkt dat die mensen redelijk denkende wezens zijnquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, want de kosten zijn te hoog, zeker als er redelijke eisen op tafel liggen waarover gepraat kan worden hoe die te gaan toepassen.
lolquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij denkt dat die mensen redelijk denkende wezens zijn
hun hele levens verziekt door een intense haat van de ongelovigen
Ik denk dat aan beide kanten emotie de boventoon voert, angst, woede, verdriet. Daarom zou ik zo blij zijn met een onafhankelijke macht ertussen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij denkt dat die mensen redelijk denkende wezens zijn
hun hele levens verziekt door een intense haat van de ongelovigen
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk dat aan beide kanten emotie de boventoon voert, angst, woede, verdriet. Daarom zou ik zo blij zijn met een onafhankelijke macht ertussen.
Ik denk dat als het leven weer normaler kan worden die wonden wat kunnen gaan helen waardoor een toekomst als buren een mogelijkheid gaat worden.
nee Israël benaderd het probleem hel rationeelquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk dat aan beide kanten emotie de boventoon voert, angst, woede, verdriet. Daarom zou ik zo blij zijn met een onafhankelijke macht ertussen.
Onzin.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee Israël benaderd het probleem hel rationeel
Die hebben die intense haat niet
Israël is een hel. Heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee Israël benaderd het probleem hel rationeel
Die hebben die intense haat niet
De alternatieve benaming is dan ook israhellquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Israël is een hel. Heb je gelijk in.
Dit weerquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:56 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hamas heeft meer te eisen dan de bezetter die illegaal grond bezet in strijd met internationaal recht. Überhaupt moet Hamas pas aan de onderhandelingstafel gaan zitten zodra Israël zich weer houdt aan de grenzen van '48.
Heel. Simpel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dit weer
Dat. Gaat. Niet. Gebeuren.
De Palestijnen mogen blij zijn dat ze nog überhaupt wat te wensen hebben, want ik weet niet of je het hebt gemerkt, ze zijn niet bepaald in staat gebleken om het zelf te pakken. Ondanks dat zielige feestje wat ze gisteren hielden omdat ze gewonnen hadden.
Vervolgens zou er sprake zijn van twee raketten die zijn afgevuurd. Hamas ontkent echter:quote:Blast in north #Gaza killed 5 people just now! Aug. 7, 2014
Als we de IDF gaan aanhalen als bron voor wie wel of niet het staak het vuren heeft doorbroken dan kunnen we net zo Hamas en Aljazeera aanhalen.quote:Hamas had denied firing two rockets from Gaza before the end of a ceasefire deadline.
[Reuters]
Oh Aljazeera niet goed ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:36 schreef Medi het volgende:
Het is niet duidelijk wie staat het vuren heeft verbroken. Gisteren vroeg werd het volgende getwitterd:
[..]
Vervolgens zou er sprake zijn van twee raketten die zijn afgevuurd. Hamas ontkent echter:
[..]
Als we de IDF gaan aanhalen als bron voor wie wel of niet het staak het vuren heeft doorbroken dan kunnen we net zo Hamas en Aljazeera aanhalen.
Ik denk dat de Palestijnen inmiddels wel door beginnen te krijgen wat jouw 'heel. simpel. Geen vrede voor de Israëli's' begint te betekenen. Hun huizen en levens worden verwoest terwijl jij op je zolderkamertje zo vreselijk stellig loopt te wezen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Heel. Simpel.
Geen vrede voor de Palestijnen = geen vrede voor de Israëli's. Als Israël werkelijk wil dat haar burgers in vrede gaan leven, dan moet Israël constructieve in plaats van destructieve stappen zetten. Het terugkeren naar de grenzen van 1948 zou een eerste handreiking zijn.
Het heeft weinig met mij te maken. Ik duid de zaken die daar gaande zijn. Kun je wel sentimenteel lullen als het om Palestijnse volharding gaat, hetzelfde doe je niet als het om Israëli's gaat. Dan roep je in bold: "gaat niet gebeuren".quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:39 schreef Karrs het volgende:
Ik denk dat de Palestijnen inmiddels wel door beginnen te krijgen wat jouw 'heel. simpel. Geen vrede voor de Israëli's' begint te betekenen. Hun huizen en levens worden verwoest terwijl jij op je zolderkamertje zo vreselijk stellig loopt te weten.
quote:Dus blaat lekker verder met je 'GAAT NIET GEBEUREN' vanuit het veilige NL maar laat dat soort beslissingen maar aan de Israëli's zelf over.
Zeker het filmpje nog niet gezien ?:Pquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef Karrs het volgende:
[..]
Yep
Die nieuwe Brand-flesjes zijn cool.
[ afbeelding ]
Want de Palestijnen hebben namelijk de middelen om hun "EISENquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het heeft weinig met mij te maken. Ik duid de zaken die daar gaande zijn. Kun je wel sentimenteel lullen als het om Palestijnse volharding gaat, hetzelfde doe je niet als het om Israëli's gaat. Dan roep je in bold: "gaat niet gebeuren".
Ik houd jou even een spiegel voor:
[..]
Ja, het is heel normaal dat een gebied met zelfbestuur van een buurstaat eist dat het zijn grenzen voor alles en iedereen opengooit.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lijken me heel redelijk. Een duidelijke rol voor de VN als vredeshandhaver en de verdere eisen zijn heel normaal voor een zichzelf respecterende staat.
Dan is het land weer van Egypte. Van Hamas is het nooit officieel geweest, en ook niet van de Palestijnen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:56 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hamas heeft meer te eisen dan de bezetter die illegaal grond bezet in strijd met internationaal recht. Überhaupt moet Hamas pas aan de onderhandelingstafel gaan zitten zodra Israël zich weer houdt aan de grenzen van '48.
Zucht, er zijn geen nederzettingen in Gaza. Lees je eens in voordat je zulk soort onzin uitkraamt.quote:
Dat staat helemaal niet in de eisen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, het is heel normaal dat een staat van een buurstaat eist dat het zijn grenzen voor alles en iedereen opengooit.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat staat helemaal niet in de eisen.
I rest my case.quote:Lifting the siege and opening the border crossings to commerce and people.
Mij ook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef Medi het volgende:
Dit is wat mij er toedoet in Gaza.
[ afbeelding ]
.
[ afbeelding ]
Dat is wel erg selectief lezen, want er staat ook wat over grensbewaking.quote:
Israel heeft geen enkele reden om terug te gaan naar de grenzen van 1948quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:56 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Tja, naar filmpje.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Hey Karrs, wil je dit bekijken ?
http://www.channel4.com/n(...)hujaiya-inside-story
Nou de discussie was toen of er gericht mensen werden doodgeschoten ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Tja, naar filmpje.
Zo zie je maar hoe kut oorlog is. Kan er verder niet veel van zeggen.
Je hoorde die ex-militair over het principe van de rooie lijn... als je daaroverheen komt kun je dus inderdaad de sjaak zijn. Zoals deze kerel (als dit filmpje natuurlijk echt is en het hele verhaal laat zien)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou de discussie was toen of er gericht mensen werden doodgeschoten ?
Eh nee, niet echt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is wel erg selectief lezen, want er staat ook wat over grensbewaking.
Het is hun grens niet, het is die van gaza, die hermetisch gesloten is door israel. En er staat wel degelijk dat er grensbewaking moet komen, open grenzen is wat anders dan onbewaakte grenzen en dat daar (zeker in het begin) streng op toegezien moet worden lijkt me vrij logisch.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
Eh nee, niet echt.
Maar maakt niet uit voor het punt. Als Israël een bepaalde grens niet open wil, dan is dat hun goed recht als zelfbeschikkende staat. Net zoals Egypte mag bepalen dat de grens met de Gazastrook potdicht blijft, een feit dat de meeste mensen kennelijk niet zoveel uitmaakt en verbazingwekkend niet leidt tot allerlei haatgevoelens tegen Egypte vanwege de arme Pallies.
Ja zo kunnen ze alles wel goedpraten met een zogenaamde rode lijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je hoorde die ex-militair over het principe van de rooie lijn... als je daaroverheen komt kun je dus inderdaad de sjaak zijn. Zoals deze kerel (als dit filmpje natuurlijk echt is en het hele verhaal laat zien)
Sighquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zucht, er zijn geen nederzettingen in Gaza. Lees je eens in voordat je zulk soort onzin uitkraamt.
Eh wat?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is hun grens niet, het is die van gaza, die hermetisch gesloten is.
Het maakt niet uit of de grenzen nu wel of niet bewaakt open gaan of niet, als Israël die grens dicht wil laten, dan mag dat. Het is hun land, niet dat van de Gazastrook en ook niet van de verenigde naties.quote:En er staat wel degelijk dat er grensbewaking moet komen, open grenzen is wat anders dan onbewaakte grenzen en dat daar (zeker in het begin) streng op toegezien moet worden lijkt me vrij logisch.
Het is geen afleiding, het is de realiteit van wat een zelfbeschikkend land kan en mag. Gaza heeft geen recht van overpad of zo. Israël mag de grens dichthouden, tot de zon uitdooft en er geen leven meer mogelijk is op deze aardbol. Moeten ze zelf weten.quote:Je afleiding is leuk en aardig
Die kans hebben ze al gehad. Na de uitvoering van de Tokhnit HaHitnatkut had Israël zich teruggetrokken en was er alle ruimte voor de Palestijnen om zich te ontwikkelen tot een welvarende natie. Dat deden ze niet, ze besloten de toegeeflijkheid van Israël te belonen met het sturen van raketten. En dat is nooit meer gestopt.quote:maar daar gaat het nu niet om, dit gaat om gaza en israel. Gaza heeft het recht om een toekomst op te bouwen en dat moet mogelijk gemaakt worden.
Sorry om het te moeten zeggen, maar het woord van Hamas is niets waard.quote:Een onafhankelijke macht tussen israel en gaza komt beide ten goede, zeker als daar een belofte van 10 jaar vrede van hamas aan vast zit.
Joh, was nog niet duidelijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er zijn geen Israëlische nederzettingen in de Gazastrook. Punt.
En wat nu dan?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wel vind ik dat de restricties door Israël op zeegebied moeten verdwijnen en het voor de Gazanen mogelijk moet zijn om scheepsverkeer te onderhouden... maar...
[..]
Die kans hebben ze al gehad. Na de uitvoering van de Tokhnit HaHitnatkut had Israël zich teruggetrokken en was er alle ruimte voor de Palestijnen om zich te ontwikkelen tot een welvarende natie. Dat deden ze niet, ze besloten de toegeeflijkheid van Israël te belonen met het sturen van raketten. En dat is nooit meer gestopt.
[..]
Je bedoelt ontwapenen bovenop de huidige maatregelen en dan kan het uitgroeien tot een welvarende natie?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ontwapenen. Raketten en aanvaltunnels heb je niet nodig voor het opbouwen van je land.
Niemand praat iets goed.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja zo kunnen ze alles wel goedpraten met een zogenaamde rode lijn.
Welke huidige maatregelen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bedoelt ontwapenen bovenop de huidige maatregelen en dan kan het uitgroeien tot een welvarende natie?
Je kunt het leed van de Palestijnen nimmer vergelijken met die van de Israëliërs. Einde van de oorlog gaande in Gaza nu betekent voor Israëlische burgers dat ze weer in alle veiligheid, let Hamas raketten hebben kans van 0,001% om burger te treffen, kunnen winkelen. Voor de Palestijnen betekent het einde van de oorlog terugkeren tot hun vernielde huizen en het opgraven van hun dode familieleden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:52 schreef michaelmoore het volgende:
Toch moet het HAMAS ook pijn dat als ze dan eindelijk weer genoeg wapentuig verzameld hebben om een nieuwe "oorlog" te kunnen starten, dat dan vervolgens de huizen van vrienden, bekenden, buren en van henzelf in puin wordt geschoten, om niet te spreken van dode vrienden en familie
Ze zijn nu weer vijf jaar zoet met de herbouw en nieuwe fratsen verzinnen
Mwah, dit is gewoon onderdeel van Hamas' strategie, ze kiezen bewust voor raketaanvallen, en de daarop volgende tegenaanvallen en doden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:52 schreef michaelmoore het volgende:
Toch moet het HAMAS ook pijn dat als ze dan eindelijk weer genoeg wapentuig verzameld hebben om een nieuwe "oorlog" te kunnen starten, dat dan vervolgens de huizen van vrienden, bekenden, buren en van henzelf in puin wordt geschoten, om niet te spreken van dode vrienden en familie
Ze zijn nu weer vijf jaar zoet met de herbouw en nieuwe fratsen verzinnen
Toch moet het ze wat doenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:09 schreef havanagila het volgende:
[..]
Mwah, dit is gewoon onderdeel van Hamas' strategie, ze kiezen bewust voor raketaanvallen, en de daarop volgende tegenaanvallen en doden.
quote:Jordan deports Palestinian refugees from Syria
Friday, 08 August 2014 11:05
Jordan deports and refuses entry to Palestinian refugees escaping the crisis in Syria, in clear breach of its international obligations, Human Rights Watch (HRW) said in a report released yesterday. Jordan has officially banned entry to Palestinians from Syria since January 2013 and has forcibly deported over 100 Palestinians who entered the country since mid-2012, including women and children.
The 44-page report entitled "Not Welcome: Jordan's Treatment of Palestinians Escaping Syria," is based on interviews with more than 30 people affected by the non-admissions policy.
The report also documents the withdrawal of Jordanian citizenship from some Palestinians who had lived in Syria for many years, and who have been detained or deported to Syria without their documents. In contrast to Jordan's uncompromising treatment of Palestinians fleeing Syria, the entry of Syrian nationals has been accepted widely in a number reaching at least 607,000, since the beginning of the Syrian conflict. Jordan's discriminatory policy along with that of Lebanon tightens - if not eliminates - any possibility of flight of the 520,000 Palestinians taking refuge in Syria before the revolution.
"The plight of the Palestinians is the elephant in the room that no one wants to talk about because everyone is already under such a burden to meet the needs of refugees from Syria," said Nadim Houry, deputy Middle East director at HRW. "But no refugees fleeing the violence in Syria – Syrians and Palestinians alike – should be denied entry and forced back against their will."
These policies leave thousands of Palestinians stuck facing great dangers. The Jordanian government should urgently withdraw its ban on Palestinian refugees and end the deportation of Palestinians from Syria, HRW said.
Fayez Tarawneh, head of the Jordanian royal court and a former prime minister, defended the non-admittance policy in a meeting with HRW in May 2013, said a large influx of Palestinians from Syria would alter the demographic of the kingdom and cause "instability
Tarawneh said that he doubted Jordan's ability to legally deport the Palestinians – a stateless group – back to Syria once the conflict there has concluded, if they were allowed refuge in Jordan.
As a result of the Jordanian government's policy, many Palestinians from Syria do not have proper residency papers in Jordan, making them vulnerable to exploitation, arrest and deportation. Undocumented Palestinians from Syria dare not seek protection or redress from the Jordanian government against exploitation or other abuses. They cannot legally live in the official refugee camps established for Syrians, and they cannot legally work to earn money to rent housing outside the camps.
Donor countries and local and international aid agencies have not adequately addressed the humanitarian concerns facing Palestinians, and few provide them with any humanitarian assistance. The 2014 Syria Regional Response Plan's section on Jordan excludes Palestinians. The Inter-Agency Task Force (IATF), the local coordination mechanism for aid agencies working on Syria refugee response in Jordan chaired by UNHCR, does not discuss issues relating to Palestinians from Syria.
HRW has called on international donors and aid agencies to work together in order to ensure Palestinians from Syria receive humanitarian aid and protection support on a par with services offered to Syrian nationals in Jordan.
Van je buren moet je 't maar hebbenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:32 schreef UpsideDown het volgende:
Zo wordt er met Palestijnen omgegaan in Jordanië:
[..]
Zo haal ff die bord voor je kop, Israel ging op enkele punten overal akkoord...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als Jordanie al met dat stuk tuig zo omgaat. Wie is Israel dan om dat niet te doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:32 schreef UpsideDown het volgende:
Zo wordt er met Palestijnen omgegaan in Jordanië:
[..]
Tuig ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:57 schreef B4CO het volgende:
[..]
Als Jordanie al met dat stuk tuig zo omgaat. Wie is Israel dan om dat niet te doen.
Israel de staat die een en al tuig is bedoel je?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:57 schreef B4CO het volgende:
[..]
Als Jordanie al met dat stuk tuig zo omgaat. Wie is Israel dan om dat niet te doen.
Nee.. dat kan Hamas niets schelen... ze willen alleen maar dingen die hen uitkomt! (om makkelijker wapens te krijgen)quote:
Dit is toch zo een NON argument...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:59 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nou en. Een andere optie heeft Hamas niet als ze wil voortgaan met het verzet.
Israël hoeft niet elke raket te beantwoorden met een precisieracket waardoor er burgers omkomen. Die raketten van Hamas maken namelijk geen slachtoffers in tegenstelling tot de genociderakketten van Israël.
Palestijnen zijn de paria's van de Arabische wereld. Niemand moest ze en ze waren alleen handig tegen de Israëliers.quote:
Goed beargumenteerd. Sterk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Israel de staat die een en al tuig is bedoel je?
Dit is ook een non argument.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:57 schreef B4CO het volgende:
[..]
Mensen die zo over hele bevolkings groepen praten zijn zelf tuig...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Palestijnen zijn de paria's van de Arabische wereld. Niemand moest ze en ze waren alleen handig tegen de Israëliers.
Waarom denk je dat Egypte de Gazastrook niet terug wil en Jordanië er niet over peinst de Westelijke Jordaanoever terug te krijgen van Israël.
En, het wordt vervelend wellicht, maar waarom denk je dat de grens tussen de Gazastrook en Egypte potdicht zit? Omdat Israël dat wil? Of toch omdat Egypte ook helemaal niets van de Palestijnen moet hebben?
Zoveel onzin in 1 postquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Palestijnen zijn de paria's van de Arabische wereld. Niemand moest ze en ze waren alleen handig tegen de Israëliers.
Waarom denk je dat Egypte de Gazastrook niet terug wil en Jordanië er niet over peinst de Westelijke Jordaanoever terug te krijgen van Israël.
En, het wordt vervelend wellicht, maar waarom denk je dat de grens tussen de Gazastrook en Egypte potdicht zit? Omdat Israël dat wil? Of toch omdat Egypte ook helemaal niets van de Palestijnen moet hebben?
Eh nee, dit was de druppel die de emmer weer deed overlopen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:02 schreef Medi het volgende:
[..]
Je kunt het leed van de Palestijnen nimmer vergelijken met die van de Israëliërs. Einde van de oorlog gaande in Gaza nu betekent voor Israëlische burgers dat ze weer in alle veiligheid, let Hamas raketten hebben kans van 0,001% om burger te treffen, kunnen winkelen. Voor de Palestijnen betekent het einde van de oorlog terugkeren tot hun vernielde huizen en het opgraven van hun dode familieleden.
En waarom al dit leed? Omdat er drie tieners waren vermist en Hamas dan wel de Palestijnen de schuld kregen.
Ah ja, weer iemand die niet weet dat er raketten uit de Gazastrook blijven komen ongeacht wat Israël doet en kwamen voordat Israël überhaupt weer voet in de Gazastrook zette.quote:Op basis van geen bewijs vond Israel dat ze heel Gaza mocht doorkammen en honderden mensen arresteren. Hadden de Palestijnen ook maar moeten doen toen een Palestijnse jongen levend verband was? Nee maar Israel meet natuurlijk met twee maten. Hamas was dom genoeg om weer nutteloze raketten af te vuren van wegens de provocatie aan kant van Israel.
Van je buurman?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef UpsideDown het volgende:
Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat de meeste Arabische landen de Palestijnen maar een stel lastige huilebalken vinden, en dat blijkt dus wel want niemand wil ze. Alleen Syrië was zo aardig om de Palestijnen een verblijfplaats te geven in Yarmouk.
Ik maak dat onderscheid niet, dat doet de Arabische wereld. Nogmaals, de Palestijnen zijn paria's voor de andere Arabieren. Altijd al geweest.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:03 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zoveel onzin in 1 post, als jij het onderscheid niet kunt maken tussen een bevolkingsgroep en de regerende partij van die groep ben je nog dommer dan ik dacht.
Bron: pureonzin.nl ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik maak dat onderscheid niet, dat doet de Arabische wereld. Nogmaals, de Palestijnen zijn paria's voor de andere Arabieren. Altijd al geweest.
Ik draai de boel liever om.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef UpsideDown het volgende:
Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat de meeste Arabische landen de Palestijnen maar een stel lastige huilebalken vinden, en dat blijkt dus wel want niemand wil ze. Alleen Syrië was zo aardig om de Palestijnen een verblijfplaats te geven in Yarmouk.
Waarom wordt het dan wel bevestigd?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:07 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ik heb ook wel eens dingen gehoord, betekent niet per se dat ze waar zijn he
Door wie wordt dat bevestigd?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Waarom wordt het dan wel bevestigd?
Dat vragen ze helemaal niet:quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, het is heel normaal dat een gebied met zelfbestuur van een buurstaat eist dat het zijn grenzen voor alles en iedereen opengooit.
Geen sprake van dat de grenzen voor alles en iedereen opengegooid worden. Gewoon normale douanes, zoals wij vroegah ook hadden tussen Nederland en Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk.quote:Lifting the siege and opening the border crossings to commerce and people.
Dat de regeringen in die landen hypocriet zijn en geld prioriteren (i.p.v moraliteit) betekent niet dat ze een afschuw hebben van de bevolkingsgroep. De bevolking in Jordanie zelf bestaat al 40% uit Palestijnenquote:
Toch best sneu om je broeders in het buurland te laten stikken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:10 schreef theunderdog het volgende:
Bepaalde regeringen/dictators laten de Palestijnen stikken , conclusie: andere Arabische landen geven niet om Palestijnen.
Deze redenering...
Lees anders gewoon die post van UpsideDown even hierboven.quote:
En in Libanon is er precies hetzelfde aan de hand:quote:Fayez Tarawneh, head of the Jordanian royal court and a former prime minister, defended the non-admittance policy in a meeting with HRW in May 2013, said a large influx of Palestinians from Syria would alter the demographic of the kingdom and cause "instability
Tarawneh said that he doubted Jordan's ability to legally deport the Palestinians – a stateless group – back to Syria once the conflict there has concluded, if they were allowed refuge in Jordan.
As a result of the Jordanian government's policy, many Palestinians from Syria do not have proper residency papers in Jordan, making them vulnerable to exploitation, arrest and deportation. Undocumented Palestinians from Syria dare not seek protection or redress from the Jordanian government against exploitation or other abuses. They cannot legally live in the official refugee camps established for Syrians, and they cannot legally work to earn money to rent housing outside the camps.
Jij denkt dat het toeval is dat de Palestijnse vluchtelingen overal in de Arabische wereld als uitschot worden behandeld? Prima, maar dat is dus niet zo.quote:n Lebanon, says Professor Hilal Khashan, from Beirut's American University, they are treated like pariahs for fear that to give them basic rights could upset the country's delicate religious and political balance.
Shelled building in northern Lebanon Some parts of Nahr al-Bared are being re-built but much remains in ruins
"The Palestinians are unwanted in Lebanon," he said. "To rebuild the camp at Nahr al-Bared means giving the Palestinians hope. The government doesn't want to give them any hope, it just wants them to leave."
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Lees anders gewoon die post van UpsideDown even hierboven.
[..]
En in Libanon is er precies hetzelfde aan de hand:
[..]
Jij denkt dat het toeval is dat de Palestijnse vluchtelingen overal in de Arabische wereld als uitschot worden behandeld? Prima, maar dat is dus niet zo.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:11 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat de regeringen in die landen hypocriet zijn en geld prioriteren (i.p.v moraliteit) betekent niet dat ze een afschuw hebben van de bevolkingsgroep. De bevolking in Jordanie zelf bestaat al 40% uit Palestijnen
Precies. Zodat de jongens en meisjes weer iets beters te doen krijgen dan raketten maken en tunnels graven. Zodat ze iets kunnen opbouwen dat ze willen behouden in plaats van niks te verliezen hebben.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is hun grens niet, het is die van gaza, die hermetisch gesloten is door israel. En er staat wel degelijk dat er grensbewaking moet komen, open grenzen is wat anders dan onbewaakte grenzen en dat daar (zeker in het begin) streng op toegezien moet worden lijkt me vrij logisch.
Je afleiding is leuk en aardig, maar daar gaat het nu niet om, dit gaat om gaza en israel. Gaza heeft het recht om een toekomst op te bouwen en dat moet mogelijk gemaakt worden. Een onafhankelijke macht tussen israel en gaza komt beide ten goede, zeker als daar een belofte van 10 jaar vrede van hamas aan vast zit.
Het is een verdomd redelijk eisenlijstje. Kijk maar naar de rest van de eisen, allemaal gericht op een normaal functioneren mogelijk maken in gaza.
Mee eens, ze zijn een stelletje hypocriete anuslikkers v/d VS/israelquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Toch best sneu om je broeders in het buurland te laten stikken.
Assad is ook dictator maar gaf de Palestijnen wel een eigen wijk in Damascus.
Vet en verbetering van mij.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Lees anders gewoon die post van UpsideDown even hierboven.
[..]
En in Libanon is er precies hetzelfde aan de hand:
[..]
Jij denkt dat het toeval is dat de Palestijnse vluchtelingen joden overal in de Arabische wereld als uitschot worden behandeld? Prima, maar dat is dus niet zo.
Broeders?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Toch best sneu om je broeders in het buurland te laten stikken.
Assad is ook dictator maar gaf de Palestijnen wel een eigen wijk in Damascus.
ik denk dat die doelt op de arabische achtergrondquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Broeders?
Waar heb je het over. Dictators hebben geen broeders, die hebben alleen zichzelf.
Ja leuk, maar voor een dictator betekent dat niets.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:17 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ik denk dat die doelt op de arabische achtergrond
Daarom is het ook onzin wat hier beweerd wordt, dat zei ik net al. Sommige mensen kunnen het onderscheid niet maken tussen de bevolkingsgroep en de dictatoriale regering die daar overheen heerst.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja leuk, maar voor een dictator betekent dat niets.
Heel vreemd inderdaad.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:18 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Daarom is het ook onzin wat hier beweerd wordt, dat zei ik net al. Sommige mensen kunnen het onderscheid niet maken tussen de bevolkingsgroep en de dictatoriale regering die daar overheen heerst.
Doe er ook meteen een linkje bij naar de tekst van The Protocols of the Elders of Zion, ben je meteen klaarquote:
het zijn inderdaad gewoon broeders, beide zijn semieten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:19 schreef Kees22 het volgende:
Dat ook. Maar de joden zijn genetisch net zo verwant of misschien nog wel meer verwant aan de Palestijnen dan andere inwoners van islamitische landen (Berbers in Marokko, Iraniërs etc.)
Ik dacht dat het zo ook wel zou snappen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Doe er ook meteen een linkje bij naar de tekst van The Protocols of the Elders of Zion, ben je meteen klaar
niks, israel wilt er gewoon niet op ingaan om hun imperialistische droom en baasje te spelen in leven te houdenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:19 schreef Kees22 het volgende:
Maar goed, wat is er eigenlijk onredelijk aan de eisen van Hamas?
geen ideequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sarcastisch?
Waarom zou dat in godsnaam sarcastisch zijn??????
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Tja, naar filmpje.
Zo zie je maar hoe kut oorlog is. Kan er verder niet veel van zeggen.
Het is op film te zien hoe die word doodgeschoten...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:22 schreef B4CO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wacht moet ik even hier gaan liggen? Doen of ik dood ben? voor de foto? ok, maar heb wel haast.. snel ff... De propaganda
Dat was niet de bedoeling in ieder geval.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:23 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
het is inderdaad vreemd, maar dat 'heel' gaf een soort cynische ondertoon
Het verbaasd me dat een leger dit soort dingen maakt. Doen andere landen dat ook in tijd van oorlog ? Zou Nederland ook zoiets photoshoppen ?quote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het verbaasd me dat een leger dit soort dingen maakt. Doen andere landen dat ook in tijd van oorlog ? Zou Nederland ook zoiets photoshoppen ?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het verbaasd me dat een leger dit soort dingen maakt. Doen andere landen dat ook in tijd van oorlog ? Zou Nederland ook zoiets photoshoppen ?
Geeft niets...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ja. We zeggen beide soms stomme dingen
Ja, nou dat is inderdaad genocide hoor. Dat zet echt zoden aan de dijk met een jaarlijkse bevolkingsgroei van meer dan 50.000 en een geboorteratio die tien keer hoger ligt dan het aantal sterfgevallen.quote:
Ik zeg nooit stomme dingen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ja. We zeggen beide soms stomme dingen
ah dus het geboortecijfer bepaalt of iets genocide kan zijnquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, nou dat is inderdaad genocide hoor. Dat zet echt zoden aan de dijk met een jaarlijkse bevolkingsgroei van meer dan 50.000 en een geboorteratio die tien keer hoger ligt dan het aantal sterfgevallen.!!!
Leer de definitie kennen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, nou dat is inderdaad genocide hoor. Dat zet echt zoden aan de dijk met een jaarlijkse bevolkingsgroei van meer dan 50.000 en een geboorteratio die tien keer hoger ligt dan het aantal sterfgevallen.!!!
quote:Genocide is the systematic destruction of all or part of a racial, ethnic, religious or national group via the (a) Killing of members of the group; (b) Causing of serious bodily or mental harm to members of the group; (c) Deliberate inflicting on the group's conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;(d) Imposing of measures intended to prevent births within the group; or (e) Forcible transferring of children of the group to another group.
De verhouding tussen het aantal doden al helemaal niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ah dus het geboortecijfer bepaalt of iets genocide kan zijn!!!!
Doe geen moeite. De joden weten als geen ander wat een genocide is. Dat is ook het choquerende, dat een volk die zo'n beladen verleden heeft, zich laat verleiden tot dit soort daden.quote:
Hoezo tuig? Je weet net zoal wij dat Pallestijnen second class citizens zijn, Jordanie WILDE na de vrede de westbank niet terug!!! (dat vergeet iedereen!!!!) Het was zelfs een deal dat Israel de Pallestijnen moeten nemen want dat wilden zij niet. EN waarom denk je dat Gaza bij Israel hoort?? Niet omdat Israel dat wil Egypte wilden die Pallestijnen niet!! en waarom tuig? Omdat de pallestijnen de parasiet, de ebola de wurmen van Jordanie en Egypte waren, ze waren dieven, parasieten... en weet je wie ze allemaal omvangt?? JUIST... ISRAEL!! Die zorgde voor ze, ze hadden werk, scholen, eten, WATER, stroom alles komt GRATIS van Israel! en Hamas die niet hun eigen bevolking vermoord... diegene die blijven leven hebben door die vuile ondankbare VARKENS die zichzelf HAMAS noemen niks meer.. En denken jullie dat Hamas dit voor hun volk doet? hahaha De leiding zit in Qatar.... aan de kaviaar!!! Israel heeft die arabieren in hun zak.. ze zijn de machtigste partij, voorlopig heeft Hamas op een paar zielige bommetjes niks... Israel is aan de winnende hand.. hun doel is bereikt.. en Oorlog gaat niet om winnen maar het beschermen van zijn land.. maar de arabieren (lees Pallestijnen en helden die in buitenland lekker veilig ontwetend achter hun pc zitten) kan hen niks schelen Al die moslims die de wereld de joden lopen uit te schelden hebben NIKS met die Pallestijnen maar ALLES tegen de Joden.... Maar Israel is echt niet bang voor Hamas, die ontwetenden in buitenland, ze hebben alles, het is een modern democratisch land... iedereen wil er heen, dat zegt ook wel wat...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is ook een non argument.
En hoezo tuig ?
'Jordan deports and refuses entry to Palestinian refugees escaping the crisis in Syria, in clear breach of its international obligations, Human Rights Watch (HRW) said in a report released yesterday. Jordan has officially banned entry to Palestinians from Syria since January 2013 and has forcibly deported over 100 Palestinians who entered the country since mid-2012, including women and children.'
En waaruit blijkt dat van die definitie ook maar enig onderdeel de waarheid benaderd? Waaruit blijkt dat Israël 'systematic' de hele Gazaanse bevolking probeert uit te moorden?quote:
Dus dat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:35 schreef B4CO het volgende:
[..]
Hoezo tuig? Je weet net zoal wij dat Pallestijnen second class citizens zijn, Jordanie WILDE na de vrede de westbank niet terug!!! (dat vergeet iedereen!!!!) Het was zelfs een deal dat Israel de Pallestijnen moeten nemen want dat wilden zij niet. EN waarom denk je dat Gaza bij Israel hoort?? Niet omdat Israel dat wil Egypte wilden die Pallestijnen niet!! en waarom tuig? Omdat de pallestijnen de parasiet, de ebola de wurmen van Jordanie en Egypte waren, ze waren dieven, parasieten... en weet je wie ze allemaal omvangt?? JUIST... ISRAEL!! Die zorgde voor ze, ze hadden werk, scholen, eten, WATER, stroom alles komt GRATIS van Israel! en Hamas die niet hun eigen bevolking vermoord... diegene die blijven leven hebben door die vuile ondankbare VARKENS die zichzelf HAMAS noemen niks meer.. En denken jullie dat Hamas dit voor hun volk doet? hahaha De leiding zit in Qatar.... aan de kaviaar!!! Israel heeft die arabieren in hun zak.. ze zijn de machtigste partij, voorlopig heeft Hamas op een paar zielige bommetjes niks... Israel is aan de winnende hand.. hun doel is bereikt.. en Oorlog gaat niet om winnen maar het beschermen van zijn land.. maar de arabieren (lees Pallestijnen en helden die in buitenland lekker veilig ontwetend achter hun pc zitten) kan hen niks schelen Al die moslims die de wereld de joden lopen uit te schelden hebben NIKS met die Pallestijnen maar ALLES tegen de Joden.... Maar Israel is echt niet bang voor Hamas, die ontwetenden in buitenland, ze hebben alles, het is een modern democratisch land... iedereen wil er heen, dat zegt ook wel wat...
Ja, Pallestijnen zijn tuig, die uitgekotst worden door zijn eigen broeders (waar is Jordanie, Saoudi, Egypte??? hielp iemand ze?)
En nee, ik heb niet gedronken, stoned of wat jullie nu weer gaan vragen wat mijn excuus is.... Die heb ik niet, [i]DIT IS MIJN WAARHEID[/i] en jij bent vrij om jouw waarheid te vermelden. We zijn in NL!
Dat er vrede mag komen en dat beide landen een wijs besluit mogen nemen zodat de Pallestijnen en Israeliers samen kunnen leven in rust, vrede maar zonder Hamas
Uit de feiten. Uit de minachting voor een Palestijns mensenleven. Uit de wil om Gaza te annexeren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat van die definitie ook maar enig onderdeel de waarheid benaderd?
Ach ja. Het zijn 'de feiten'. Om dan vervolgens geen énkel feit te kunnen noemen, in geen enkele post. Wat een ongelooflijk triest en puberaal basisschoolbetoog.quote:
Dan stop je zoveel moeite in zo'n stuk, en ontkracht je het zelf al door eigenlijk te impliceren dat je pure onzin aan het schrijven bent.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:35 schreef B4CO het volgende:
[..]
Hoezo tuig? Je weet net zoal wij dat Pallestijnen second class citizens zijn, Jordanie WILDE na de vrede de westbank niet terug!!! (dat vergeet iedereen!!!!) Het was zelfs een deal dat Israel de Pallestijnen moeten nemen want dat wilden zij niet. EN waarom denk je dat Gaza bij Israel hoort?? Niet omdat Israel dat wil Egypte wilden die Pallestijnen niet!! en waarom tuig? Omdat de pallestijnen de parasiet, de ebola de wurmen van Jordanie en Egypte waren, ze waren dieven, parasieten... en weet je wie ze allemaal omvangt?? JUIST... ISRAEL!! Die zorgde voor ze, ze hadden werk, scholen, eten, WATER, stroom alles komt GRATIS van Israel! en Hamas die niet hun eigen bevolking vermoord... diegene die blijven leven hebben door die vuile ondankbare VARKENS die zichzelf HAMAS noemen niks meer.. En denken jullie dat Hamas dit voor hun volk doet? hahaha De leiding zit in Qatar.... aan de kaviaar!!! Israel heeft die arabieren in hun zak.. ze zijn de machtigste partij, voorlopig heeft Hamas op een paar zielige bommetjes niks... Israel is aan de winnende hand.. hun doel is bereikt.. en Oorlog gaat niet om winnen maar het beschermen van zijn land.. maar de arabieren (lees Pallestijnen en helden die in buitenland lekker veilig ontwetend achter hun pc zitten) kan hen niks schelen Al die moslims die de wereld de joden lopen uit te schelden hebben NIKS met die Pallestijnen maar ALLES tegen de Joden.... Maar Israel is echt niet bang voor Hamas, die ontwetenden in buitenland, ze hebben alles, het is een modern democratisch land... iedereen wil er heen, dat zegt ook wel wat...
Ja, Pallestijnen zijn tuig, die uitgekotst worden door zijn eigen broeders (waar is Jordanie, Saoudi, Egypte??? hielp iemand ze?)
En nee, ik heb niet gedronken, stoned of wat jullie nu weer gaan vragen wat mijn excuus is.... Die heb ik niet, DIT IS MIJN WAARHEID en jij bent vrij om jouw waarheid te vermelden. We zijn in NL!
Dat er vrede mag komen en dat beide landen een wijs besluit mogen nemen zodat de Pallestijnen en Israeliers samen kunnen leven in rust, vrede maar zonder Hamas
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:11 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat de regeringen in die landen hypocriet zijn en geld prioriteren (i.p.v moraliteit) betekent niet dat ze een afschuw hebben van de bevolkingsgroep. De bevolking in Jordanie zelf bestaat al 40% uit Palestijnen
Lekker selectief quoten en dan reageren. Typisch.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ach ja. Het zijn 'de feiten'. Om dan vervolgens geen énkel feit te kunnen noemen, in geen enkele post. Wat een ongelooflijk triest en puberaal basisschoolbetoog.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Lekker selectief quoten en dan reageren. Typisch.
jij wilt serieus beweren dat dat geen feiten zijn?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je wilt toch niet serieus gaan beweren dat 'Uit de minachting voor een Palestijns mensenleven' en 'Uit de wil om Gaza te annexeren' bewezen feiten zijn?![]()
Kom maar met bewijzen voor die 'feiten' dan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
jij wilt serieus beweren dat dat geen feiten zijn?
Verklaar waarom Moshe Feiglin nog lis van de Knesset namens Likud is:quote:
Moshe Feiglin bewondert op zijn beurt weer Hitler. Vind jij dat ook bewonderenswaardig?quote:
Een land mag politie en leger nodig toch? Die dan ook gewapend moeten zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat Hamas zich ontwapent lijkt me óók geen onredelijke eis. De vrijheid en rust die de Palestijnse burgers willen, wil Israel ook voor haar bewoners.
Dat argument kan ook niet eindeloos gemolken worden. Waar moet Hamas zijn vuurwerk anders vandaan afsteken? Daarnaast veroorzaken die knallers van Hamas geen schade, in tegenstelling tot die precisiebombardementen op kinderen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:46 schreef B4CO het volgende:
>> Het feit dat alles wat Gaza opbouwt om de paar jaar met de grond gelijk wordt gemaakt.
Komt omdat hamas daar zijn bommetjes vandaan schieten!
En waarom doen ze dat? Wat zouden ze anders moeten doen? Huizen bouwen? Handel drijven? Landbouw bedrijven? Zonder cement? Zonder lucht- en zeehaven? Zonder kunstmest?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:46 schreef B4CO het volgende:
>> Het feit dat alles wat Gaza opbouwt om de paar jaar met de grond gelijk wordt gemaakt.
Komt omdat hamas daar zijn bommetjes vandaan schieten!
Aub zeg, als je wilt dat ik zo iets triviaals moet bewijzen dan weet je dus niks.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Kom maar met bewijzen voor die 'feiten' dan.
Dit is de waarheid! dus kom niet aan met het uitmelken van argumenten,,quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat argument kan ook niet eindeloos gemolken worden. Waar moet Hamas zijn vuurwerk anders vandaan afsteken? Daarnaast veroorzaken die knallers van Hamas geen schade, in tegenstelling tot die precisiebombardementen op kinderen.
My conscience is telling me that you should knock it off with the propaganda already.quote:
typisch Karrs, typisch de pro-israel propaganda van 2 posts eerder negerenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:57 schreef Karrs het volgende:
[..]
My conscience is telling me that you should knock it off with the propaganda already.
"Murdered"...
Ze hadden cement, ze hadden alles!!! hoe komen ze daan aan cement voor die tunnels??quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En waarom doen ze dat? Wat zouden ze anders moeten doen? Huizen bouwen? Handel drijven? Landbouw bedrijven? Zonder cement? Zonder lucht- en zeehaven? Zonder kunstmest?
Nee jij houdt van mensen die je dagenlang beschieten en terroriseren, aanslagen plegen, roept dat Israel en alle joden weg/dood moeten.. ik zou ze ook haten..quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:00 schreef Kees22 het volgende:
Ook leuk:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)at-en-agressie.dhtml
Stel je aan...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:58 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
typisch Karrs, typisch de pro-israel propaganda van 2 posts eerder negeren!
Oh dus ze moeten maar capituleren en accepteren dat ze bezet worden? Israël moet zich niet bemoeien met Gaza. Dus luchtruim en zee niet bezet houden. Tegelijkertijd zorgt Israël ervoor dat ook Egypte de grenzen dichthoudt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:57 schreef B4CO het volgende:
[..]
Dit is de waarheid! dus kom niet aan met het uitmelken van argumenten,,
Waar moeten ze anders vandaan schieten?? wat dacht je van NERGENS?
Natuurlijk gaan ze tunnels bouwen en raketten kopen. Al het andere dan tunnels wordt toch met de grond gelijk gemaakt om de paar jaar. Hoe moeten ze zich anders verzetten tegen de bezetter?quote:En Israel schiet op plekken waar de raketten vandaan komen, dus dat lokt Hamas zelf uit!
In plaats dat je Israel de schuld geeft over die bombardementen kan je ook Hamas veroordelen om haar bevolking te beschermen! Als Hamas de kinderen in veiligheid bracht?? Onee ze hebben geen schuilkelders... ze hebben van dat geld tunnels gebouwd en raketten gekocht..
Ja, dat blijkt uit jouw posts. Je negeert de waarheid en zet hem op de auto-pilot genaamd IDF-propaganda. Denk zelf eens na.quote:Maar als je al partij hebt gekozen dan blijf je er maar in en zoek je altijd dingen om je eigen gezever te rechtvaardigen....
Ze hadden van alles ja. Een zeehaven betaald door Nederland, platgebulldozerd. Een luchthaven die gebruikt werd om bloemen naar Nederland te vervoeren, platgebombardeerd. Ziekenhuizen? Kapot geschoten. Waterontzilting? Raket erop. Elektriciteitscentrale? Kapot gemaakt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:59 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ze hadden cement, ze hadden alles!!! hoe komen ze daan aan cement voor die tunnels??
Ze kunnen wel tunnels bouwen maar geen huizen...
En laat ze lekker zelf voor alles zorgen, ze hadden alles... Of moet Israel ook stoppen met water te geven die al jaren niet is betaald door Pallywood?
Kom op zeg doe normaal.. ze hadden alles (en zo niet alles kunnen hebben )
Waarom denk je dat de grenzen dicht zijn ? Door Hamas die aanslagen pleegde..
Dat zal best wel, de meeste mensen denken inderdaad niet veel verder door.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:02 schreef B4CO het volgende:
[..]
Nee jij houdt van mensen die je dagenlang beschieten en terroriseren, aanslagen plegen, roept dat Israel en alle joden weg/dood moeten.. ik zou ze ook haten..
Wil ik ook. Is namelijk faliekante onzin. Israël wil Gaza helemaal niet hebben, anders waren ze er in 2005 nooit uitgetrokken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
jij wilt serieus beweren dat dat geen feiten zijn?
Zijn dit de mensen voor wie jij opkomt? Smerig. http://www.telegraph.co.u(...)-Gazan-children.htmlquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:02 schreef B4CO het volgende:
[..]
Nee jij houdt van mensen die je dagenlang beschieten en terroriseren, aanslagen plegen, roept dat Israel en alle joden weg/dood moeten.. ik zou ze ook haten..
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wil ik ook. Is namelijk faliekante onzin. Israël wil Gaza helemaal niet hebben, anders waren ze er in 2005 nooit uitgetrokken.
En als ze Palestijnse levens zo minachten, waarom waarschuwen ze dan vooraf?
Je betoog klopt gewoon niet.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Aub zeg, als je wilt dat ik zo iets triviaals moet bewijzen dan weet je dus niks.
Minachting voor Palestijnen? Overal in het gebied gebeurt dat. Als voorbeeld, kijk enkel al naar de pogroms in Hebron
http://www.volkskrant.nl/(...)he-schemerzone.dhtml
http://www.btselem.org/pu(...)00308_hebron_area_h2
http://www.btselem.org/press_releases/20000229
De Palestijnen die zelfs in Israel leven hebben te maken met minachting.
En dat je niet erkent dat Israel alleen maar bezig is en meer gebied wilt annexeren is ronduit belachelijk, de 140+ nederzettingen op WB zeggen je niks?
[ afbeelding ]
Ja geweldig die waarschuwingen. Vooral als mensen geen tijd hebben om weg te komen ...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wil ik ook. Is namelijk faliekante onzin. Israël wil Gaza helemaal niet hebben, anders waren ze er in 2005 nooit uitgetrokken.
Die waarschuwingen is dus grote onzin. Wat ze doen is, dat ze hele gebieden van te voren middels een computersysteem laten opbellen en waarschuwen. Vervolgens schieten ze binnen dat gebied een aantal doelen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:05 schreef Karrs het volgende:
Dat er nu in Gaza geen joden meer wonen, geeft Israel de vrije hand, dat lijkt me logisch. Zelfs al was dat geen vooropgezet plan, dan nog worden nu de voordelen wel duidelijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je kunt wel zijdelings relevante links gaan plempen maar dat zegt nog steeds niks. Jij zegt dat Israël Gaza wil hebben en dat is niet zo. Jij zegt dat ze Palestijnse levens minachten en, op een aantal mongolen na die je in ieder land hebt, is dat gewoon niet zo.quote:
Ik heb begrepen, vijf minuten van tevoren een belletje, één minuut van tevoren een plofgranaat en dan de volle laag.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja geweldig die waarschuwingen. Vooral als mensen geen tijd hebben om weg te komen ...
Ja dat heb jij begrepen. Zijn meerdere berichten dat ze gewoon binnen 1 minuut vallen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:12 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik heb begrepen, vijf minuten van tevoren een belletje, één minuut van tevoren een plofgranaat en dan de volle laag.
In zes minuten kan ik heel ver rennen.
Dit is dus een leugen. Ze laten hele gebieden door middel van een computersysteem opbellen. Het gaat niet om "hun" of "een" gebouw. Dit is dus simpelweg een excuus en zeker geen rechtvaardigingsgrond.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:11 schreef Karrs het volgende:
Ik ken geen ander leger dat de vijand vooraf belt dat ze op moeten tiefen omdat hun gebouw in de poeier gaat.
De belangrijkste delen van de tekst laat je weg... Er is niks mis met die mening hebben.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Moshe Feiglin bewondert op zijn beurt weer Hitler. Vind jij dat ook bewonderenswaardig?
""Hitler was an unparalleled military genius. Nazism promoted Germany from a low to a fantastic physical and ideological status. The ragged, trashy youth body turned into a neat and orderly part of society and Germany received an exemplary regime, a proper justice system and public order."
http://en.wikipedia.org/wiki/Moshe_Feiglin
En hij is lid van de partij die het voor het zeggen heeft in Israël. 100x zo erg als Hamas.
Dus is dat geen grote onzin.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:10 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Die waarschuwingen is dus grote onzin. Wat ze doen is, dat ze hele gebieden van te voren middels een computersysteem laten opbellen en waarschuwen. Vervolgens schieten ze binnen dat gebied een aantal doelen.
Bullshitreden. Mensen kunnen heel hard wegrennen en als ze dat niet doen, tough luck.quote:Dat verklaart ook waarom er zoveel burgerdoden zijn. Mensen kunnen nergens heen en vertrouwen er blijkbaar op dat hun huis niet geraakt wordt.
Dat is wel zo, zo enorm veel bewijs ervan. Ik geef je al bronnen van 1 beruchte stad, moet je eens naar de rest van de palestijnse gebieden die geterroriseerd worden door kolonisten kijken. Kijk de bronnen eens die ik post. I.p.v rakelings poep te lullen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je kunt wel zijdelings relevante links gaan plempen maar dat zegt nog steeds niks. Jij zegt dat Israël Gaza wil hebben en dat is niet zo. Jij zegt dat ze Palestijnse levens minachten en, op een aantal mongolen na die je in ieder land hebt, is dat gewoon niet zo.
Ik ken geen ander leger dat de vijand vooraf belt dat ze op moeten tiefen omdat hun gebouw in de poeier gaat.
Oh ja joh. Je zou die aflevering van Mythbusters eens moeten zien om te kijken of dat zou helpen. En heb je wel eens gekeken of je in Gaza wel met pakweg 3000 mensen heel hard kunt rennen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:12 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik heb begrepen, vijf minuten van tevoren een belletje, één minuut van tevoren een plofgranaat en dan de volle laag.
In zes minuten kan ik heel ver rennen.
Israel heeft dat geld... Hamas niet.. Israel kan zich dat permiteren, Hamas niet, Israel zorgt voor zijn inwoners, Hamas niet... Israel heeft niks te maken met apparatuur van zijn tegenstanders, het is oorlog.. hoe jij het went of keert... Israel heeft recht zichzelf te beschermen..quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh dus ze moeten maar capituleren en accepteren dat ze bezet worden? Israël moet zich niet bemoeien met Gaza. Dus luchtruim en zee niet bezet houden. Tegelijkertijd zorgt Israël ervoor dat ook Egypte de grenzen dichthoudt.
Met andere woorden, Israël mag van Gaza één groot concentratiekamp maken, maar de Gazanen mogen hun onvrede niet uiten?
Als Israël geen raketten wil koppen, dan moet ze meewerken aan vrede.
[..]
Natuurlijk gaan ze tunnels bouwen en raketten kopen. Al het andere dan tunnels wordt toch met de grond gelijk gemaakt om de paar jaar. Hoe moeten ze zich anders verzetten tegen de bezetter?
En alsof Israël geen geld steekt in militair apparatuur. Ik durf te wedden dat wat Israël uitgeeft aan defensie en offensief minimaal het honderdvoudige is van wat de Palestijnen te besteden hebben.
Het is geen eerlijk gevecht en de Palestijnen doen wat ze kunnen met hun beperkte middelen.
[..]
Agressie van te voren aankondigen maakt de agressieve daad niet minder erg. Je kunt niet zeggen: jongens verlaat Amsterdam binnen 5 minuten, want er komt een bom aan ergens in Amsterdam. Dat is geen waarschuwing, maar een dreigement. Het is een act of terror door zoveel mensen angst aan te jagen en uit hun huizen te verdrijven.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:13 schreef Karrs het volgende:
Dus is dat geen grote onzin.
Bullshitreden. Mensen kunnen heel hard wegrennen en als ze dat niet doen, tough luck.
Kunt eromheen blijven draaien maar dat maakt het er niet anders van.
Bull. Gaza is niet 4 vierkante meter groot.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat er nu in Gaza geen joden meer wonen, geeft Israel de vrije hand, dat lijkt me logisch. Zelfs al was dat geen vooropgezet plan, dan nog worden nu de voordelen wel duidelijk.
Vanwege de pr, natuurlijk. De Gazanen kunnen amper weg, dus die waarschuwingen zijn onzin.
Nee, die zijn expres en correct, want anders valt er geen bom op.quote:Bovendien wordt er blijkbaar door Israel nogal slordig gericht, want al die treffers op scholen, stranden en ziekenhuizen waar alleen maar mensen schuilen en geen wapens liggen, zijn allemaal per ongeluk en foutje.
Precies, iedereen weet het allemaal weer heel erg zeker terwijl er mogelijkheden te over zijn.quote:Wensdenken.
Klaar.. dus einde discussie hahaquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ze hadden van alles ja. Een zeehaven betaald door Nederland, platgebulldozerd. Een luchthaven die gebruikt werd om bloemen naar Nederland te vervoeren, platgebombardeerd. Ziekenhuizen? Kapot geschoten. Waterontzilting? Raket erop. Elektriciteitscentrale? Kapot gemaakt.
Dus de smouzen moeten niet zeuren: ze zijn verplicht om bezet land goed te behandelen. Klaar.
Zal ook zijn gebeurd, op die plekken waarvan ze niet willen dat ze wegrennen. Meestal schuttersposities, terroristennesten etcetera.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat heb jij begrepen. Zijn meerdere berichten dat ze gewoon binnen 1 minuut vallen.
Dan is het dus niet een leugen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is dus een leugen. Ze laten hele gebieden door middel van een computersysteem opbellen. Het gaat niet om "hun" of "een" gebouw. Dit is dus simpelweg een excuus en zeker geen rechtvaardigingsgrond.
Thx for proving my earlier point.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:13 schreef oksel12 het volgende:
[..]
De belangrijkste delen van de tekst laat je weg... Er is niks mis met die mening hebben.
Ik dacht dat ik naïef wasquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
Bull. Gaza is niet 4 vierkante meter groot.
[..]
Nee, die zijn expres en correct, want anders valt er geen bom op.
Of er valt een bom vlak naast het VN-gebouw. Op een rakettent in de straat naast het ziekenhuis bijvoorbeeld, waardoor het voor de leek (en het journaille) geldt als een voltreffer omdat al het glas in het gebouw eraan gaat en er misschien een muur instort wegens de nabijheid en/of de grootte van de resulterende boem.
Mogelijkheden te over waardoor het gewoon een legitiem doel was.
[..]
Precies, iedereen weet het allemaal weer heel erg zeker terwijl er mogelijkheden te over zijn.
In de ogen van een zionistische terrorist niet nee, of gewoon een gestoord figuur zoals jij.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:18 schreef B4CO het volgende:
[..]
Klaar.. dus einde discussie haha
>Een zeehaven betaald door Nederland <<< Gebruikt om bommen en raketten te smokkelen
>Een luchthaven die gebruikt werd om bloemen naar Nederland te vervoeren <<<< Waar ze terroristen en bommen uit Iran binnen vlogen
> Ziekenhuizen? Kapot geschoten <<<< Waaruit raketten werden afgevuurd en terroristen werden verstopt
> Elektriciteitscentrale HO HO HO!! Die is / was van Israel!! de hebben ze hen verkocht zonder ervoor nog betaald te zijn..
Israel is NIKS verplicht, de pallies HEBBEN niks te willen!
Als jij eens ophoudt met eromheen te draaien zal ik geen rakelingse poep meer lullen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:13 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat is wel zo, zo enorm veel bewijs ervan. Ik geef je al bronnen van 1 beruchte stad, moet je eens naar de rest van de palestijnse gebieden die geterroriseerd worden door kolonisten kijken. Kijk de bronnen eens die ik post. I.p.v rakelings poep te lullen.
Ja dat heeft ook zoveel nut he, kijk eens de andere reacties die gepost zijn
Waar slaat dit op?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh ja joh. Je zou die aflevering van Mythbusters eens moeten zien om te kijken of dat zou helpen. En heb je wel eens gekeken of je in Gaza wel met pakweg 3000 mensen heel hard kunt rennen?
Dit kun je beter Karrs.
Ik kom voor Israel op ja! net zoals jij voor die arabieren..quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zijn dit de mensen voor wie jij opkomt? Smerig. http://www.telegraph.co.u(...)-Gazan-children.html
Jawel. Jij zegt dat Israël gericht waarschuwt. Dat is niet aan de orde. Er wordt gedreigd met een bom in een groot gebied.quote:
Als dat ervoor zorgt dat er mensen weg hebben kunnen komen lijkt het mij dat het heel wat minder erg is geworden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Agressie van te voren aankondigen maakt de agressieve daad niet minder erg.
Amsterdam is wat groter dan één gebouw of huizenblok. Appels met appels vergelijken als je mee wil lullen.quote:Je kunt niet zeggen: jongens verlaat Amsterdam binnen 5 minuten, want er komt een bom aan ergens in Amsterdam. Dat is geen waarschuwing, maar een dreigement. Het is een act of terror door zoveel mensen angst aan te jagen en uit hun huizen te verdrijven.
Sorry, zag nu dit filmpje pas... Nee, ik kom hier niet voor op!! BAH! (serieus BAH!)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zijn dit de mensen voor wie jij opkomt? Smerig. http://www.telegraph.co.u(...)-Gazan-children.html
Ik kom niet op voor Arabieren (dat schrijf je met een hoofdletter, niet zo minachtend doen). Ik kom op voor de onderdrukten. Jij verdedigt Israël blind en zonder voorbehoud.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:20 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ik kom voor Israel op ja! net zoals jij voor die arabieren..
Ik spreek jou er niet op aan, doe jij dat dan ook niet!
Israel heeft (JA HEEFT) gewoon meer vrienden.. en daarom die haat door bepaalde mensen..
Dat is het wel. Een waarschuwing voor een gebied zo groot als het centrum van Rotterdam, daar kun je niet met 3.000 man binnen 5 minuten uit weggerend zijn. En anders wil ik je wel van CS naar het Luxor theater zien rennen. Binnen 5 minuten.quote:
Waar draai ik precies om heen? ik geef juist bronnen van de feiten. In dit geval de minachting en het imperialisme.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als jij eens ophoudt met eromheen te draaien zal ik geen rakelingse poep meer lullen.
Niet dat ik dat deed, maar laat ik eens meewerkend zijn. Het is een mooie avond.
Er wordt niet één huizenblok gewaarschuwd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als dat ervoor zorgt dat er mensen weg hebben kunnen komen lijkt het mij dat het heel wat minder erg is geworden.
[..]
Amsterdam is wat groter dan één gebouw of huizenblok. Appels met appels vergelijken als je mee wil lullen.
Nee. Het gaat dus niet om één gebouw of een huizenblok, maar hele gebieden die dreigtelefoontjes krijgen. Iedereen in dat gebied moet dus vertrekken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:22 schreef Karrs het volgende:
Amsterdam is wat groter dan één gebouw of huizenblok. Appels met appels vergelijken als je mee wil lullen.
Makkelijk steeds wijzen als je niks erop te zeggen hebtquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:20 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
In de ogen van een zionistische terrorist niet nee, of gewoon een gestoord figuur zoals jij.
Nog maar een keer dan.quote:
Jij bent vies !quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:27 schreef B4CO het volgende:
[..]
Makkelijk steeds wijzen als je niks erop te zeggen hebt
Ach,ik kweet dat ik gelijk heb,, en dat is belangrijk, niet wat jij vind..
Arabieren zijn een vies volkje, overal waar ze zijn is er oorlog..
Zie jij christenen, joden etc.. zich zo gedragen zoals in Syrie, Irak, Nigeria.. etc etc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |