abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143208250
Al Jazeera has learned that three more people were killed following a drone strike in the Gaza district of Khan Younis. That brings to 1,898 the number of Palestinians killed since Israel launched its military operation in Gaza. At least 22 other people were injured since the truce expired on Friday morning.
by Ted.Regencia 6:43 PM

http://live.aljazeera.com/Event/Gaza_Blog
pi_143208264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:53 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Beide hebben het recht zich normaal te ontwikkelen. Ik vraag me oprecht of beide partijen zo'n VN macht willen. Hamas zal zich toch echt deels moeten ontwapenen, waar ze niet op zit te wachten vermoed ik, en de Israeli's zullen zich in moeten houden / de grens open moeten gooien waar zij niet op zitten te wachten. Beide partijen kunnen elkaar niet de garantie geven dat ze zich aan afspraken zullen houden.. vind überhaupt maar een partij die daar tussen wil gaan zitten.
Dat israel daar ook recht op heeft leek me vrij duidelijk, maar die worden daarin niet beknot door de afsluiting van hun gebied.

Hamas zal geen geweld mogen plegen, israel zal geen geweld mogen plegen, er zal toezicht zijn die beide partijen in de gaten houdt en dat lijkt me broodnodig in dit conflict waar emotie's de boventoon voeren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:56:09 #103
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143208271
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, want de kosten zijn te hoog, zeker als er redelijke eisen op tafel liggen waarover gepraat kan worden hoe die te gaan toepassen.
jij denkt dat die mensen redelijk denkende wezens zijn

hun hele levens verziekt door een intense haat van de ongelovigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:57:33 #104
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143208315
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lol
pi_143208317
Statement from the Spokesman for the UN Secretary-General Ban Ki-moon
on the ongoing situation in Gaza:

The Secretary-General expresses his deep disappointment that the parties were unable to agree to an extension of the ceasefire in their talks in Cairo. He condemns the renewed rocket fire towards Israel. More suffering and death of civilians caught up in this conflict is intolerable.

The Secretary-General urges the parties to swiftly find a way back to respect of the humanitarian ceasefire and to continue negotiations in Cairo to reach a durable ceasefire.
The extension of the ceasefire is absolutely essential for talks to progress and to address the underlying issues of the crisis as soon as possible. The Secretary-General firmly calls on the parties not to resort to further military action that can only exacerbate the already appalling humanitarian situation in Gaza.
pi_143208329
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk dat aan beide kanten emotie de boventoon voert, angst, woede, verdriet. Daarom zou ik zo blij zijn met een onafhankelijke macht ertussen.
Ik denk dat als het leven weer normaler kan worden die wonden wat kunnen gaan helen waardoor een toekomst als buren een mogelijkheid gaat worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143208640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk dat aan beide kanten emotie de boventoon voert, angst, woede, verdriet. Daarom zou ik zo blij zijn met een onafhankelijke macht ertussen.
Ik denk dat als het leven weer normaler kan worden die wonden wat kunnen gaan helen waardoor een toekomst als buren een mogelijkheid gaat worden.
:Y
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:07:47 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143208682
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:57 schreef erodome het volgende:

[..]

nee Israël benaderd het probleem hel rationeel
Die hebben die intense haat niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143208859
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Onzin.
pi_143208870
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Israël is een hel. Heb je gelijk in.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:16:38 #111
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143208977
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Israël is een hel. Heb je gelijk in.
De alternatieve benaming is dan ook israhell
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:34:03 #112
176916 Karrs
2007-2017
pi_143209556
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:56 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hamas heeft meer te eisen dan de bezetter die illegaal grond bezet in strijd met internationaal recht. Überhaupt moet Hamas pas aan de onderhandelingstafel gaan zitten zodra Israël zich weer houdt aan de grenzen van '48.
Dit weer :')

Dat. Gaat. Niet. Gebeuren.

De Palestijnen mogen blij zijn dat ze nog überhaupt wat te wensen hebben, want ik weet niet of je het hebt gemerkt, ze zijn niet bepaald in staat gebleken om het zelf te pakken. Ondanks dat zielige feestje wat ze gisteren hielden omdat ze gewonnen hadden. :')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143209651
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dit weer :')

Dat. Gaat. Niet. Gebeuren.

De Palestijnen mogen blij zijn dat ze nog überhaupt wat te wensen hebben, want ik weet niet of je het hebt gemerkt, ze zijn niet bepaald in staat gebleken om het zelf te pakken. Ondanks dat zielige feestje wat ze gisteren hielden omdat ze gewonnen hadden. :')
Heel. Simpel.

Geen vrede voor de Palestijnen = geen vrede voor de Israëli's. Als Israël werkelijk wil dat haar burgers in vrede gaan leven, dan moet Israël constructieve in plaats van destructieve stappen zetten. Het terugkeren naar de grenzen van 1948 zou een eerste handreiking zijn.
pi_143209666
Het is niet duidelijk wie staat het vuren heeft verbroken. Gisteren vroeg werd het volgende getwitterd:

quote:
Blast in north #Gaza killed 5 people just now! Aug. 7, 2014
Vervolgens zou er sprake zijn van twee raketten die zijn afgevuurd. Hamas ontkent echter:

quote:
Hamas had denied firing two rockets from Gaza before the end of a ceasefire deadline.
[Reuters]
Als we de IDF gaan aanhalen als bron voor wie wel of niet het staak het vuren heeft doorbroken dan kunnen we net zo Hamas en Aljazeera aanhalen.
pi_143209745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:36 schreef Medi het volgende:
Het is niet duidelijk wie staat het vuren heeft verbroken. Gisteren vroeg werd het volgende getwitterd:

[..]

Vervolgens zou er sprake zijn van twee raketten die zijn afgevuurd. Hamas ontkent echter:

[..]

Als we de IDF gaan aanhalen als bron voor wie wel of niet het staak het vuren heeft doorbroken dan kunnen we net zo Hamas en Aljazeera aanhalen.
Oh Aljazeera niet goed ?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:39:16 #116
176916 Karrs
2007-2017
pi_143209784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Heel. Simpel.

Geen vrede voor de Palestijnen = geen vrede voor de Israëli's. Als Israël werkelijk wil dat haar burgers in vrede gaan leven, dan moet Israël constructieve in plaats van destructieve stappen zetten. Het terugkeren naar de grenzen van 1948 zou een eerste handreiking zijn.
Ik denk dat de Palestijnen inmiddels wel door beginnen te krijgen wat jouw 'heel. simpel. Geen vrede voor de Israëli's' begint te betekenen. Hun huizen en levens worden verwoest terwijl jij op je zolderkamertje zo vreselijk stellig loopt te wezen.

Dus blaat lekker verder met je 'GEEN VREDE :( ' vanuit het veilige NL maar laat dat soort beslissingen maar aan de Palestijnen zelf over.

Als de Palestijnen hun stelling hadden kunnen afdwingen was het wat anders maar hun bek is net zo groot als Israël toestaat dat ie is.
pi_143209829
Karrs , zit je al aan het bier ?
pi_143209859
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:39 schreef Karrs het volgende:
Ik denk dat de Palestijnen inmiddels wel door beginnen te krijgen wat jouw 'heel. simpel. Geen vrede voor de Israëli's' begint te betekenen. Hun huizen en levens worden verwoest terwijl jij op je zolderkamertje zo vreselijk stellig loopt te weten.
Het heeft weinig met mij te maken. Ik duid de zaken die daar gaande zijn. Kun je wel sentimenteel lullen als het om Palestijnse volharding gaat, hetzelfde doe je niet als het om Israëli's gaat. Dan roep je in bold: "gaat niet gebeuren".

Ik houd jou even een spiegel voor:

quote:
Dus blaat lekker verder met je 'GAAT NIET GEBEUREN :( ' vanuit het veilige NL maar laat dat soort beslissingen maar aan de Israëli's zelf over.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:41:35 #119
176916 Karrs
2007-2017
pi_143209874
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Karrs , zit je al aan het bier ?
Yep :9

Die nieuwe Brand-flesjes zijn cool.

^O^
pi_143209903
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef Karrs het volgende:

[..]

Yep :9

Die nieuwe Brand-flesjes zijn cool.
[ afbeelding ]

^O^
Zeker het filmpje nog niet gezien ?:P
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:43:01 #121
176916 Karrs
2007-2017
pi_143209928
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het heeft weinig met mij te maken. Ik duid de zaken die daar gaande zijn. Kun je wel sentimenteel lullen als het om Palestijnse volharding gaat, hetzelfde doe je niet als het om Israëli's gaat. Dan roep je in bold: "gaat niet gebeuren".

Ik houd jou even een spiegel voor:

[..]

Want de Palestijnen hebben namelijk de middelen om hun "EISEN :( " kracht bij te zetten. :')

Het dringt nog niet helemaal tot je door denk ik. Ze bestaan nog bij gratie van Israël. Dus een beetje minder mag wel.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:48:12 #122
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_143210115
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lijken me heel redelijk. Een duidelijke rol voor de VN als vredeshandhaver en de verdere eisen zijn heel normaal voor een zichzelf respecterende staat.
Ja, het is heel normaal dat een gebied met zelfbestuur van een buurstaat eist dat het zijn grenzen voor alles en iedereen opengooit. :')
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:48:58 #123
39333 Zelva
pi_143210146
quote:

[..]

Hamas heeft meer te eisen dan de bezetter die illegaal grond bezet in strijd met internationaal recht. Überhaupt moet Hamas pas aan de onderhandelingstafel gaan zitten zodra Israël zich weer houdt aan de grenzen van '48.
Dan is het land weer van Egypte. Van Hamas is het nooit officieel geweest, en ook niet van de Palestijnen.
pi_143210162
Dit is wat mij er toedoet in Gaza.

.

vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:49:36 #125
39333 Zelva
pi_143210170
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niks over nederzettingen?
Zucht, er zijn geen nederzettingen in Gaza. Lees je eens in voordat je zulk soort onzin uitkraamt.
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:50:14 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143210201
vopgens mij heeft Israel er nogal moeite mee en wat denk je dat dit verhaal kost?

bogendien begin je nooit onderhandelingen met een beetje minder want dan heb je geen wisselgeld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_143210210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, het is heel normaal dat een staat van een buurstaat eist dat het zijn grenzen voor alles en iedereen opengooit. :')
Dat staat helemaal niet in de eisen.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:53:20 #128
39333 Zelva
pi_143210316
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat staat helemaal niet in de eisen.
quote:
Lifting the siege and opening the border crossings to commerce and people.
I rest my case.
pi_143210329
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef Medi het volgende:
Dit is wat mij er toedoet in Gaza.

[ afbeelding ]

.

[ afbeelding ]
Mij ook.
pi_143210338
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:53 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

I rest my case.
Dat is wel erg selectief lezen, want er staat ook wat over grensbewaking.
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:54:02 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143210346
quote:

[..]

Israel heeft geen enkele reden om terug te gaan naar de grenzen van 1948

hoeft ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:54:07 #132
176916 Karrs
2007-2017
pi_143210351
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Hey Karrs, wil je dit bekijken ?

http://www.channel4.com/n(...)hujaiya-inside-story
Tja, naar filmpje. :{

Zo zie je maar hoe kut oorlog is. Kan er verder niet veel van zeggen.
pi_143210376
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef Karrs het volgende:

[..]

Tja, naar filmpje. :{

Zo zie je maar hoe kut oorlog is. Kan er verder niet veel van zeggen.
Nou de discussie was toen of er gericht mensen werden doodgeschoten ?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:56:41 #134
176916 Karrs
2007-2017
pi_143210465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou de discussie was toen of er gericht mensen werden doodgeschoten ?
Je hoorde die ex-militair over het principe van de rooie lijn... als je daaroverheen komt kun je dus inderdaad de sjaak zijn. Zoals deze kerel (als dit filmpje natuurlijk echt is en het hele verhaal laat zien)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:57:48 #135
39333 Zelva
pi_143210515
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is wel erg selectief lezen, want er staat ook wat over grensbewaking.
Eh nee, niet echt.

Maar maakt niet uit voor het punt. Als Israël een bepaalde grens niet open wil, dan is dat hun goed recht als zelfbeschikkende staat. Net zoals Egypte mag bepalen dat de grens met de Gazastrook potdicht blijft, een feit dat de meeste mensen kennelijk niet zoveel uitmaakt en verbazingwekkend niet leidt tot allerlei haatgevoelens tegen Egypte vanwege de arme Pallies.
pi_143210639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

Eh nee, niet echt.

Maar maakt niet uit voor het punt. Als Israël een bepaalde grens niet open wil, dan is dat hun goed recht als zelfbeschikkende staat. Net zoals Egypte mag bepalen dat de grens met de Gazastrook potdicht blijft, een feit dat de meeste mensen kennelijk niet zoveel uitmaakt en verbazingwekkend niet leidt tot allerlei haatgevoelens tegen Egypte vanwege de arme Pallies.
Het is hun grens niet, het is die van gaza, die hermetisch gesloten is door israel. En er staat wel degelijk dat er grensbewaking moet komen, open grenzen is wat anders dan onbewaakte grenzen en dat daar (zeker in het begin) streng op toegezien moet worden lijkt me vrij logisch.

Je afleiding is leuk en aardig, maar daar gaat het nu niet om, dit gaat om gaza en israel. Gaza heeft het recht om een toekomst op te bouwen en dat moet mogelijk gemaakt worden. Een onafhankelijke macht tussen israel en gaza komt beide ten goede, zeker als daar een belofte van 10 jaar vrede van hamas aan vast zit.
Het is een verdomd redelijk eisenlijstje. Kijk maar naar de rest van de eisen, allemaal gericht op een normaal functioneren mogelijk maken in gaza.
pi_143210960
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:56 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je hoorde die ex-militair over het principe van de rooie lijn... als je daaroverheen komt kun je dus inderdaad de sjaak zijn. Zoals deze kerel (als dit filmpje natuurlijk echt is en het hele verhaal laat zien)
Ja zo kunnen ze alles wel goedpraten met een zogenaamde rode lijn.
pi_143211103
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zucht, er zijn geen nederzettingen in Gaza. Lees je eens in voordat je zulk soort onzin uitkraamt.
Sigh
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:12:23 #139
39333 Zelva
pi_143211108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is hun grens niet, het is die van gaza, die hermetisch gesloten is.
Eh wat?

Serieus? Is dit een trollpoging of zo?

quote:
En er staat wel degelijk dat er grensbewaking moet komen, open grenzen is wat anders dan onbewaakte grenzen en dat daar (zeker in het begin) streng op toegezien moet worden lijkt me vrij logisch.
Het maakt niet uit of de grenzen nu wel of niet bewaakt open gaan of niet, als Israël die grens dicht wil laten, dan mag dat. Het is hun land, niet dat van de Gazastrook en ook niet van de verenigde naties.

quote:
Je afleiding is leuk en aardig
Het is geen afleiding, het is de realiteit van wat een zelfbeschikkend land kan en mag. Gaza heeft geen recht van overpad of zo. Israël mag de grens dichthouden, tot de zon uitdooft en er geen leven meer mogelijk is op deze aardbol. Moeten ze zelf weten.

Wel vind ik dat de restricties door Israël op zeegebied moeten verdwijnen en het voor de Gazanen mogelijk moet zijn om scheepsverkeer te onderhouden... maar...

quote:
maar daar gaat het nu niet om, dit gaat om gaza en israel. Gaza heeft het recht om een toekomst op te bouwen en dat moet mogelijk gemaakt worden.
Die kans hebben ze al gehad. Na de uitvoering van de Tokhnit HaHitnatkut had Israël zich teruggetrokken en was er alle ruimte voor de Palestijnen om zich te ontwikkelen tot een welvarende natie. Dat deden ze niet, ze besloten de toegeeflijkheid van Israël te belonen met het sturen van raketten. En dat is nooit meer gestopt.

quote:
Een onafhankelijke macht tussen israel en gaza komt beide ten goede, zeker als daar een belofte van 10 jaar vrede van hamas aan vast zit.
Sorry om het te moeten zeggen, maar het woord van Hamas is niets waard.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:12:56 #140
39333 Zelva
pi_143211131
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Sigh
:')

Er zijn geen Israëlische nederzettingen in de Gazastrook. Punt.
pi_143211328
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Er zijn geen Israëlische nederzettingen in de Gazastrook. Punt.
Joh, was nog niet duidelijk

pi_143211433
Senior Israeli officials have told Israel Channel 10 on condition of anonymity that the sticking issue in the talks in the Egyptian capital Cairo is Hamas' demand to open its port in Gaza.

Israel has rejected this demand, according to the sources, but is reportedly trying to explore a solution that would allow residents of Gaza to get whatever cargo it need without a port.

The other sticking point is rebuilding the airport , which Israel also rejected.
by Ted.Regencia 7:36 PM

pi_143211528
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wel vind ik dat de restricties door Israël op zeegebied moeten verdwijnen en het voor de Gazanen mogelijk moet zijn om scheepsverkeer te onderhouden... maar...

[..]

Die kans hebben ze al gehad. Na de uitvoering van de Tokhnit HaHitnatkut had Israël zich teruggetrokken en was er alle ruimte voor de Palestijnen om zich te ontwikkelen tot een welvarende natie. Dat deden ze niet, ze besloten de toegeeflijkheid van Israël te belonen met het sturen van raketten. En dat is nooit meer gestopt.

[..]
En wat nu dan?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:27:00 #144
39333 Zelva
pi_143211756
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En wat nu dan?
Ontwapenen. Raketten en aanvaltunnels heb je niet nodig voor het opbouwen van je land.
pi_143212079
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ontwapenen. Raketten en aanvaltunnels heb je niet nodig voor het opbouwen van je land.
Je bedoelt ontwapenen bovenop de huidige maatregelen en dan kan het uitgroeien tot een welvarende natie?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:33:42 #146
176916 Karrs
2007-2017
pi_143212092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja zo kunnen ze alles wel goedpraten met een zogenaamde rode lijn.
Niemand praat iets goed.

Maar zo gaat dat... kan er verder ook niks van zeggen. :{
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:33:57 #147
39333 Zelva
pi_143212104
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je bedoelt ontwapenen bovenop de huidige maatregelen en dan kan het uitgroeien tot een welvarende natie?
Welke huidige maatregelen?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:52:03 #148
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143212866
Toch moet het HAMAS ook pijn dat als ze dan eindelijk weer genoeg wapentuig verzameld hebben om een nieuwe "oorlog" te kunnen starten, dat dan vervolgens de huizen van vrienden, bekenden, buren en van henzelf in puin wordt geschoten, om niet te spreken van dode vrienden en familie

Ze zijn nu weer vijf jaar zoet met de herbouw en nieuwe fratsen verzinnen
pi_143213265
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:52 schreef michaelmoore het volgende:
Toch moet het HAMAS ook pijn dat als ze dan eindelijk weer genoeg wapentuig verzameld hebben om een nieuwe "oorlog" te kunnen starten, dat dan vervolgens de huizen van vrienden, bekenden, buren en van henzelf in puin wordt geschoten, om niet te spreken van dode vrienden en familie

Je kunt het leed van de Palestijnen nimmer vergelijken met die van de Israëliërs. Einde van de oorlog gaande in Gaza nu betekent voor Israëlische burgers dat ze weer in alle veiligheid, let Hamas raketten hebben kans van 0,001% om burger te treffen, kunnen winkelen. Voor de Palestijnen betekent het einde van de oorlog terugkeren tot hun vernielde huizen en het opgraven van hun dode familieleden.

En waarom al dit leed? Omdat er drie tieners waren vermist en Hamas dan wel de Palestijnen de schuld kregen. Op basis van geen bewijs vond Israel dat ze heel Gaza mocht doorkammen en honderden mensen arresteren. Hadden de Palestijnen ook maar moeten doen toen een Palestijnse jongen levend verband was? Nee maar Israel meet natuurlijk met twee maten. Hamas was dom genoeg om weer nutteloze raketten af te vuren van wegens de provocatie aan kant van Israel. En al dit kwam natuurlijk heel toevallig omdat Hamas en PLO en eenheidsregering wouden vormen. Iets waar Nethanyahu voor waarschuwde.
pi_143213511
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:52 schreef michaelmoore het volgende:

Mwah, dit is gewoon onderdeel van Hamas' strategie, ze kiezen bewust voor raketaanvallen, en de daarop volgende tegenaanvallen en doden.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:12:30 #151
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143213615
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:09 schreef havanagila het volgende:

[..]

Mwah, dit is gewoon onderdeel van Hamas' strategie, ze kiezen bewust voor raketaanvallen, en de daarop volgende tegenaanvallen en doden.
Toch moet het ze wat doen
Ze beginnen zelf en weten vooraf het resultaat
pi_143213823
De realiteit ligt schijnbaar anders: De raketaanvallen gaan gewoon door. En het is niet alsof die dingen voor ook maar enig "verzet" zorgen. Niets meer dan een manier om Israël uit de tent te lokken.

Leuke keuze moet het ook zijn voor de gemiddelde officier bij het IDF... Of toekijken hoe zo'n ding de lucht in gaat en (misschien) iets/iemand opblaast, of de lanceerinstallatie (en het flatje waarop ie staat) kapot schieten..... wat moet je dan?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:32:31 #153
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143214414
Zo wordt er met Palestijnen omgegaan in Jordanië:

quote:
Jordan deports Palestinian refugees from Syria

Friday, 08 August 2014 11:05

Jordan deports and refuses entry to Palestinian refugees escaping the crisis in Syria, in clear breach of its international obligations, Human Rights Watch (HRW) said in a report released yesterday. Jordan has officially banned entry to Palestinians from Syria since January 2013 and has forcibly deported over 100 Palestinians who entered the country since mid-2012, including women and children.

The 44-page report entitled "Not Welcome: Jordan's Treatment of Palestinians Escaping Syria," is based on interviews with more than 30 people affected by the non-admissions policy.

The report also documents the withdrawal of Jordanian citizenship from some Palestinians who had lived in Syria for many years, and who have been detained or deported to Syria without their documents. In contrast to Jordan's uncompromising treatment of Palestinians fleeing Syria, the entry of Syrian nationals has been accepted widely in a number reaching at least 607,000, since the beginning of the Syrian conflict. Jordan's discriminatory policy along with that of Lebanon tightens - if not eliminates - any possibility of flight of the 520,000 Palestinians taking refuge in Syria before the revolution.

"The plight of the Palestinians is the elephant in the room that no one wants to talk about because everyone is already under such a burden to meet the needs of refugees from Syria," said Nadim Houry, deputy Middle East director at HRW. "But no refugees fleeing the violence in Syria – Syrians and Palestinians alike – should be denied entry and forced back against their will."

These policies leave thousands of Palestinians stuck facing great dangers. The Jordanian government should urgently withdraw its ban on Palestinian refugees and end the deportation of Palestinians from Syria, HRW said.

Fayez Tarawneh, head of the Jordanian royal court and a former prime minister, defended the non-admittance policy in a meeting with HRW in May 2013, said a large influx of Palestinians from Syria would alter the demographic of the kingdom and cause "instability

Tarawneh said that he doubted Jordan's ability to legally deport the Palestinians – a stateless group – back to Syria once the conflict there has concluded, if they were allowed refuge in Jordan.

As a result of the Jordanian government's policy, many Palestinians from Syria do not have proper residency papers in Jordan, making them vulnerable to exploitation, arrest and deportation. Undocumented Palestinians from Syria dare not seek protection or redress from the Jordanian government against exploitation or other abuses. They cannot legally live in the official refugee camps established for Syrians, and they cannot legally work to earn money to rent housing outside the camps.

Donor countries and local and international aid agencies have not adequately addressed the humanitarian concerns facing Palestinians, and few provide them with any humanitarian assistance. The 2014 Syria Regional Response Plan's section on Jordan excludes Palestinians. The Inter-Agency Task Force (IATF), the local coordination mechanism for aid agencies working on Syria refugee response in Jordan chaired by UNHCR, does not discuss issues relating to Palestinians from Syria.

HRW has called on international donors and aid agencies to work together in order to ensure Palestinians from Syria receive humanitarian aid and protection support on a par with services offered to Syrian nationals in Jordan.
Say what?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:34:32 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_143214512
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:32 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Van je buren moet je 't maar hebben ;(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_143215001
Dalia Hatuqa
@DaliaHatuqa
Palestinian teen Mohammad al-Qatary from Am'ari camp is shot dead by Israeli forces near Psagot settlement. #Ramallah http://t.co/avONW4UTPI

pi_143215067
Agence France Presse
NABLUS: Five Palestinians were killed in the occupied West Bank Friday in two separate incidents involving both Israeli troops and Israeli settlers, Palestinian security sources told AFP.

In the first incident, three Palestinian men were shot dead by Israeli troops while participating in a demonstration against the conflict in Gaza in the village of Beit Ummar near the flashpoint southern city of Hebron, Palestinian security sources said.

In the second incident, a group of settlers opened fire on protesting Palestinians after they threw stones at their car near the northern West Bank city of Nablus, Palestinian security sources said.

The settler fire killed an 18-year-old Palestinian named as Khaled Oudeh.

Shortly afterwards, Israeli troops arrived at the scene and clashed with the Palestinians, firing live bullets and tear gas.

The Israeli army fire killed a second Palestinian, 22-year-old Tayyib Oudeh, the security sources said, adding that three other Palestinians were injured by live fire.

An Israeli army spokeswoman had no comment on the incident in Beit Ummar, but said there had been "confrontations" between Israeli troops and Palestinians near Nablus "in which settlers were involved," without giving further details.

Israeli army radio reported that a female settler has opened fire in in the incident near Nablus, killing Khaled Oudeh.

http://www.dailystar.com.(...)0tools#axzz39pcK6xOp
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:56:10 #157
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143215581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Deze eisen zijn nog vrij mild ook. Goed, blijkt weer dat Israël onwelwillend staat tegenover vrede.
Zo haal ff die bord voor je kop, Israel ging op enkele punten overal akkoord...
- Israel bepaald zelf of ze tanks aan hun grens houden, zeeport?? zodat ze via zee Israel kunnen aanvallen?? Makkelijk van Gaza naar Al Asque moskee? hoe dan? Door een tunnel?
Trotse papa van Eden
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:57:31 #158
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143215637
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:32 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Als Jordanie al met dat stuk tuig zo omgaat. Wie is Israel dan om dat niet te doen.
Trotse papa van Eden
pi_143215675
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:57 schreef B4CO het volgende:

[..]

Als Jordanie al met dat stuk tuig zo omgaat. Wie is Israel dan om dat niet te doen.
Tuig ?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:59:32 #160
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143215734
quote:

[..]

Israel de staat die een en al tuig is bedoel je?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:59:42 #161
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143215743
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niks over nederzettingen?
Nee.. dat kan Hamas niets schelen... ze willen alleen maar dingen die hen uitkomt! (om makkelijker wapens te krijgen)

ik zou het wel begrijpen als het over nederzettingen ging, want ik ben er ook op tegen! Nee. Hamas kan dat niks schelen...
Trotse papa van Eden
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:00:42 #162
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_143215779
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:59 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nou en. Een andere optie heeft Hamas niet als ze wil voortgaan met het verzet.

Israël hoeft niet elke raket te beantwoorden met een precisieracket waardoor er burgers omkomen. Die raketten van Hamas maken namelijk geen slachtoffers in tegenstelling tot de genociderakketten van Israël.
Dit is toch zo een NON argument...
Trotse papa van Eden
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:01:30 #163
39333 Zelva
pi_143215818
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tuig ?
Palestijnen zijn de paria's van de Arabische wereld. Niemand moest ze en ze waren alleen handig tegen de Israëliers.

Waarom denk je dat Egypte de Gazastrook niet terug wil en Jordanië er niet over peinst de Westelijke Jordaanoever terug te krijgen van Israël.

En, het wordt vervelend wellicht, maar waarom denk je dat de grens tussen de Gazastrook en Egypte potdicht zit? Omdat Israël dat wil? Of toch omdat Egypte ook helemaal niets van de Palestijnen moet hebben?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:01:46 #164
39333 Zelva
pi_143215828
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Israel de staat die een en al tuig is bedoel je?
Goed beargumenteerd. Sterk.
pi_143215836
quote:

[..]

Dit is ook een non argument.

En hoezo tuig ?

'Jordan deports and refuses entry to Palestinian refugees escaping the crisis in Syria, in clear breach of its international obligations, Human Rights Watch (HRW) said in a report released yesterday. Jordan has officially banned entry to Palestinians from Syria since January 2013 and has forcibly deported over 100 Palestinians who entered the country since mid-2012, including women and children.'
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:02:26 #166
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143215857
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

Goed beargumenteerd. Sterk.
Kun je niet lezen? Het is een vraag.
pi_143215876
quote:

[..]

Palestijnen zijn de paria's van de Arabische wereld. Niemand moest ze en ze waren alleen handig tegen de Israëliers.

Waarom denk je dat Egypte de Gazastrook niet terug wil en Jordanië er niet over peinst de Westelijke Jordaanoever terug te krijgen van Israël.

En, het wordt vervelend wellicht, maar waarom denk je dat de grens tussen de Gazastrook en Egypte potdicht zit? Omdat Israël dat wil? Of toch omdat Egypte ook helemaal niets van de Palestijnen moet hebben?
Mensen die zo over hele bevolkings groepen praten zijn zelf tuig...
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:03:52 #168
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143215920
quote:

[..]

Zoveel onzin in 1 post :'), als jij het onderscheid niet kunt maken tussen een bevolkingsgroep en de regerende partij van die groep ben je nog dommer dan ik dacht.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:04:45 #169
39333 Zelva
pi_143215955
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:02 schreef Medi het volgende:

[..]

Je kunt het leed van de Palestijnen nimmer vergelijken met die van de Israëliërs. Einde van de oorlog gaande in Gaza nu betekent voor Israëlische burgers dat ze weer in alle veiligheid, let Hamas raketten hebben kans van 0,001% om burger te treffen, kunnen winkelen. Voor de Palestijnen betekent het einde van de oorlog terugkeren tot hun vernielde huizen en het opgraven van hun dode familieleden.

En waarom al dit leed? Omdat er drie tieners waren vermist en Hamas dan wel de Palestijnen de schuld kregen.
Eh nee, dit was de druppel die de emmer weer deed overlopen.

quote:
Op basis van geen bewijs vond Israel dat ze heel Gaza mocht doorkammen en honderden mensen arresteren. Hadden de Palestijnen ook maar moeten doen toen een Palestijnse jongen levend verband was? Nee maar Israel meet natuurlijk met twee maten. Hamas was dom genoeg om weer nutteloze raketten af te vuren van wegens de provocatie aan kant van Israel.
Ah ja, weer iemand die niet weet dat er raketten uit de Gazastrook blijven komen ongeacht wat Israël doet en kwamen voordat Israël überhaupt weer voet in de Gazastrook zette.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:05:25 #170
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143215977
Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat de meeste Arabische landen de Palestijnen maar een stel lastige huilebalken vinden, en dat blijkt dus wel want niemand wil ze. Alleen Syrië was zo aardig om de Palestijnen een verblijfplaats te geven in Yarmouk.
Say what?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:05:47 #171
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143215993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef UpsideDown het volgende:
Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat de meeste Arabische landen de Palestijnen maar een stel lastige huilebalken vinden, en dat blijkt dus wel want niemand wil ze. Alleen Syrië was zo aardig om de Palestijnen een verblijfplaats te geven in Yarmouk.
Van je buurman?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:06:07 #172
39333 Zelva
pi_143216010
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:03 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Zoveel onzin in 1 post :'), als jij het onderscheid niet kunt maken tussen een bevolkingsgroep en de regerende partij van die groep ben je nog dommer dan ik dacht.
Ik maak dat onderscheid niet, dat doet de Arabische wereld. Nogmaals, de Palestijnen zijn paria's voor de andere Arabieren. Altijd al geweest.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:06:17 #173
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143216017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Van je buurman?
Van andere Arabieren.
Say what?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:07:06 #174
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik maak dat onderscheid niet, dat doet de Arabische wereld. Nogmaals, de Palestijnen zijn paria's voor de andere Arabieren. Altijd al geweest.
Bron: pureonzin.nl ?
pi_143216053
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef UpsideDown het volgende:
Ik draai de boel liever om.

Palestijnen zijn voor Arabieren nog relatief beschaafd.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:07:39 #176
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216062
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:06 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Van andere Arabieren.
ik heb ook wel eens dingen gehoord, betekent niet per se dat ze waar zijn he
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:07:59 #177
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143216078
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:07 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

ik heb ook wel eens dingen gehoord, betekent niet per se dat ze waar zijn he
Waarom wordt het dan wel bevestigd?
Say what?
pi_143216088
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Van je buurman?
:D
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:08:14 #179
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216091
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:07 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Waarom wordt het dan wel bevestigd?
Door wie wordt dat bevestigd?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:08:40 #180
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143216106
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:08 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Door wie wordt dat bevestigd?
Door Jordanië en ook Egypte.
Say what?
pi_143216177
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, het is heel normaal dat een gebied met zelfbestuur van een buurstaat eist dat het zijn grenzen voor alles en iedereen opengooit. :')
Dat vragen ze helemaal niet:
quote:
Lifting the siege and opening the border crossings to commerce and people.

Establishing an international seaport and airport which would be under U.N. supervision.

Increasing the permitted fishing zone to 10 kilometers.

Internationalizing the Rafah Crossing and placing it under the supervision of the U.N. and some Arab nations.

International forces on the borders.

Easing conditions for permits to pray at the Al Aqsa Mosque.
Geen sprake van dat de grenzen voor alles en iedereen opengegooid worden. Gewoon normale douanes, zoals wij vroegah ook hadden tussen Nederland en Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143216204
Bepaalde regeringen/dictators laten de Palestijnen stikken , conclusie: andere Arabische landen geven niet om Palestijnen.

Deze redenering... _O_
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:11:49 #183
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216241
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:08 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Door Jordanië en ook Egypte.
Dat de regeringen in die landen hypocriet zijn en geld prioriteren (i.p.v moraliteit) betekent niet dat ze een afschuw hebben van de bevolkingsgroep. De bevolking in Jordanie zelf bestaat al 40% uit Palestijnen :')
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:12:10 #184
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143216254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:10 schreef theunderdog het volgende:
Bepaalde regeringen/dictators laten de Palestijnen stikken , conclusie: andere Arabische landen geven niet om Palestijnen.

Deze redenering... _O_
Toch best sneu om je broeders in het buurland te laten stikken.

Assad is ook dictator maar gaf de Palestijnen wel een eigen wijk in Damascus.
Say what?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:12:12 #185
39333 Zelva
pi_143216255
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:07 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Bron: pureonzin.nl ?
Lees anders gewoon die post van UpsideDown even hierboven.

quote:
Fayez Tarawneh, head of the Jordanian royal court and a former prime minister, defended the non-admittance policy in a meeting with HRW in May 2013, said a large influx of Palestinians from Syria would alter the demographic of the kingdom and cause "instability

Tarawneh said that he doubted Jordan's ability to legally deport the Palestinians – a stateless group – back to Syria once the conflict there has concluded, if they were allowed refuge in Jordan.

As a result of the Jordanian government's policy, many Palestinians from Syria do not have proper residency papers in Jordan, making them vulnerable to exploitation, arrest and deportation. Undocumented Palestinians from Syria dare not seek protection or redress from the Jordanian government against exploitation or other abuses. They cannot legally live in the official refugee camps established for Syrians, and they cannot legally work to earn money to rent housing outside the camps.
En in Libanon is er precies hetzelfde aan de hand:

quote:
n Lebanon, says Professor Hilal Khashan, from Beirut's American University, they are treated like pariahs for fear that to give them basic rights could upset the country's delicate religious and political balance.
Shelled building in northern Lebanon Some parts of Nahr al-Bared are being re-built but much remains in ruins

"The Palestinians are unwanted in Lebanon," he said. "To rebuild the camp at Nahr al-Bared means giving the Palestinians hope. The government doesn't want to give them any hope, it just wants them to leave."
Jij denkt dat het toeval is dat de Palestijnse vluchtelingen overal in de Arabische wereld als uitschot worden behandeld? Prima, maar dat is dus niet zo.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:13:21 #186
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216299
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jij denkt dat het toeval is dat de Palestijnse vluchtelingen overal in de Arabische wereld als uitschot worden behandeld? Prima, maar dat is dus niet zo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:11 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Dat de regeringen in die landen hypocriet zijn en geld prioriteren (i.p.v moraliteit) betekent niet dat ze een afschuw hebben van de bevolkingsgroep. De bevolking in Jordanie zelf bestaat al 40% uit Palestijnen :')
pi_143216320
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is hun grens niet, het is die van gaza, die hermetisch gesloten is door israel. En er staat wel degelijk dat er grensbewaking moet komen, open grenzen is wat anders dan onbewaakte grenzen en dat daar (zeker in het begin) streng op toegezien moet worden lijkt me vrij logisch.

Je afleiding is leuk en aardig, maar daar gaat het nu niet om, dit gaat om gaza en israel. Gaza heeft het recht om een toekomst op te bouwen en dat moet mogelijk gemaakt worden. Een onafhankelijke macht tussen israel en gaza komt beide ten goede, zeker als daar een belofte van 10 jaar vrede van hamas aan vast zit.
Het is een verdomd redelijk eisenlijstje. Kijk maar naar de rest van de eisen, allemaal gericht op een normaal functioneren mogelijk maken in gaza.
Precies. Zodat de jongens en meisjes weer iets beters te doen krijgen dan raketten maken en tunnels graven. Zodat ze iets kunnen opbouwen dat ze willen behouden in plaats van niks te verliezen hebben.
Ik snap werkelijk niet hoe een verstandig mens hiertegen kan zijn.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:15:02 #188
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216356
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Mee eens, ze zijn een stelletje hypocriete anuslikkers v/d VS/israel
pi_143216419
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jij denkt dat het toeval is dat de Palestijnse vluchtelingen joden overal in de Arabische wereld als uitschot worden behandeld? Prima, maar dat is dus niet zo.
Vet en verbetering van mij.
pi_143216431
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:12 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Broeders?

Waar heb je het over. Dictators hebben geen broeders, die hebben alleen zichzelf.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:17:28 #191
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216454
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Broeders?

Waar heb je het over. Dictators hebben geen broeders, die hebben alleen zichzelf.
ik denk dat die doelt op de arabische achtergrond
pi_143216462
Ja, en dan is het wel weer grappig dat westerse jongens die in die landen de onderdrukten willen gaan helpen, jihadstrijders genoemd worden. Doen ze eens wat, is het weer niet goed.
pi_143216465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:17 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

ik denk dat die doelt op de arabische achtergrond
Ja leuk, maar voor een dictator betekent dat niets.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:18:38 #194
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216495
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja leuk, maar voor een dictator betekent dat niets.
Daarom is het ook onzin wat hier beweerd wordt, dat zei ik net al. Sommige mensen kunnen het onderscheid niet maken tussen de bevolkingsgroep en de dictatoriale regering die daar overheen heerst.
pi_143216509
Dat ook. Maar de joden zijn genetisch net zo verwant of misschien nog wel meer verwant aan de Palestijnen dan andere inwoners van islamitische landen (Berbers in Marokko, Iraniërs etc.)
pi_143216519
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:18 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Daarom is het ook onzin wat hier beweerd wordt, dat zei ik net al. Sommige mensen kunnen het onderscheid niet maken tussen de bevolkingsgroep en de dictatoriale regering die daar overheen heerst.
Heel vreemd inderdaad.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:19:27 #197
39333 Zelva
pi_143216526
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet en verbetering van mij.
Doe er ook meteen een linkje bij naar de tekst van The Protocols of the Elders of Zion, ben je meteen klaar ^O^
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:19:34 #198
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:19 schreef Kees22 het volgende:
Dat ook. Maar de joden zijn genetisch net zo verwant of misschien nog wel meer verwant aan de Palestijnen dan andere inwoners van islamitische landen (Berbers in Marokko, Iraniërs etc.)
het zijn inderdaad gewoon broeders, beide zijn semieten.
pi_143216534
Maar goed, wat is er eigenlijk onredelijk aan de eisen van Hamas?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:19:53 #200
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143216542
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heel vreemd inderdaad.
sarcastisch of wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: