abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143208250
Al Jazeera has learned that three more people were killed following a drone strike in the Gaza district of Khan Younis. That brings to 1,898 the number of Palestinians killed since Israel launched its military operation in Gaza. At least 22 other people were injured since the truce expired on Friday morning.
by Ted.Regencia 6:43 PM

http://live.aljazeera.com/Event/Gaza_Blog
pi_143208264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:53 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Beide hebben het recht zich normaal te ontwikkelen. Ik vraag me oprecht of beide partijen zo'n VN macht willen. Hamas zal zich toch echt deels moeten ontwapenen, waar ze niet op zit te wachten vermoed ik, en de Israeli's zullen zich in moeten houden / de grens open moeten gooien waar zij niet op zitten te wachten. Beide partijen kunnen elkaar niet de garantie geven dat ze zich aan afspraken zullen houden.. vind überhaupt maar een partij die daar tussen wil gaan zitten.
Dat israel daar ook recht op heeft leek me vrij duidelijk, maar die worden daarin niet beknot door de afsluiting van hun gebied.

Hamas zal geen geweld mogen plegen, israel zal geen geweld mogen plegen, er zal toezicht zijn die beide partijen in de gaten houdt en dat lijkt me broodnodig in dit conflict waar emotie's de boventoon voeren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:56:09 #103
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143208271
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, want de kosten zijn te hoog, zeker als er redelijke eisen op tafel liggen waarover gepraat kan worden hoe die te gaan toepassen.
jij denkt dat die mensen redelijk denkende wezens zijn

hun hele levens verziekt door een intense haat van de ongelovigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:57:33 #104
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143208315
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lol
pi_143208317
Statement from the Spokesman for the UN Secretary-General Ban Ki-moon
on the ongoing situation in Gaza:

The Secretary-General expresses his deep disappointment that the parties were unable to agree to an extension of the ceasefire in their talks in Cairo. He condemns the renewed rocket fire towards Israel. More suffering and death of civilians caught up in this conflict is intolerable.

The Secretary-General urges the parties to swiftly find a way back to respect of the humanitarian ceasefire and to continue negotiations in Cairo to reach a durable ceasefire.
The extension of the ceasefire is absolutely essential for talks to progress and to address the underlying issues of the crisis as soon as possible. The Secretary-General firmly calls on the parties not to resort to further military action that can only exacerbate the already appalling humanitarian situation in Gaza.
pi_143208329
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk dat aan beide kanten emotie de boventoon voert, angst, woede, verdriet. Daarom zou ik zo blij zijn met een onafhankelijke macht ertussen.
Ik denk dat als het leven weer normaler kan worden die wonden wat kunnen gaan helen waardoor een toekomst als buren een mogelijkheid gaat worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143208640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk dat aan beide kanten emotie de boventoon voert, angst, woede, verdriet. Daarom zou ik zo blij zijn met een onafhankelijke macht ertussen.
Ik denk dat als het leven weer normaler kan worden die wonden wat kunnen gaan helen waardoor een toekomst als buren een mogelijkheid gaat worden.
:Y
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:07:47 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143208682
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:57 schreef erodome het volgende:

[..]

nee Israël benaderd het probleem hel rationeel
Die hebben die intense haat niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143208859
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Onzin.
pi_143208870
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Israël is een hel. Heb je gelijk in.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:16:38 #111
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143208977
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Israël is een hel. Heb je gelijk in.
De alternatieve benaming is dan ook israhell
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:34:03 #112
176916 Karrs
2007-2017
pi_143209556
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:56 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hamas heeft meer te eisen dan de bezetter die illegaal grond bezet in strijd met internationaal recht. Überhaupt moet Hamas pas aan de onderhandelingstafel gaan zitten zodra Israël zich weer houdt aan de grenzen van '48.
Dit weer :')

Dat. Gaat. Niet. Gebeuren.

De Palestijnen mogen blij zijn dat ze nog überhaupt wat te wensen hebben, want ik weet niet of je het hebt gemerkt, ze zijn niet bepaald in staat gebleken om het zelf te pakken. Ondanks dat zielige feestje wat ze gisteren hielden omdat ze gewonnen hadden. :')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143209651
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dit weer :')

Dat. Gaat. Niet. Gebeuren.

De Palestijnen mogen blij zijn dat ze nog überhaupt wat te wensen hebben, want ik weet niet of je het hebt gemerkt, ze zijn niet bepaald in staat gebleken om het zelf te pakken. Ondanks dat zielige feestje wat ze gisteren hielden omdat ze gewonnen hadden. :')
Heel. Simpel.

Geen vrede voor de Palestijnen = geen vrede voor de Israëli's. Als Israël werkelijk wil dat haar burgers in vrede gaan leven, dan moet Israël constructieve in plaats van destructieve stappen zetten. Het terugkeren naar de grenzen van 1948 zou een eerste handreiking zijn.
pi_143209666
Het is niet duidelijk wie staat het vuren heeft verbroken. Gisteren vroeg werd het volgende getwitterd:

quote:
Blast in north #Gaza killed 5 people just now! Aug. 7, 2014
Vervolgens zou er sprake zijn van twee raketten die zijn afgevuurd. Hamas ontkent echter:

quote:
Hamas had denied firing two rockets from Gaza before the end of a ceasefire deadline.
[Reuters]
Als we de IDF gaan aanhalen als bron voor wie wel of niet het staak het vuren heeft doorbroken dan kunnen we net zo Hamas en Aljazeera aanhalen.
pi_143209745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:36 schreef Medi het volgende:
Het is niet duidelijk wie staat het vuren heeft verbroken. Gisteren vroeg werd het volgende getwitterd:

[..]

Vervolgens zou er sprake zijn van twee raketten die zijn afgevuurd. Hamas ontkent echter:

[..]

Als we de IDF gaan aanhalen als bron voor wie wel of niet het staak het vuren heeft doorbroken dan kunnen we net zo Hamas en Aljazeera aanhalen.
Oh Aljazeera niet goed ?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:39:16 #116
176916 Karrs
2007-2017
pi_143209784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Heel. Simpel.

Geen vrede voor de Palestijnen = geen vrede voor de Israëli's. Als Israël werkelijk wil dat haar burgers in vrede gaan leven, dan moet Israël constructieve in plaats van destructieve stappen zetten. Het terugkeren naar de grenzen van 1948 zou een eerste handreiking zijn.
Ik denk dat de Palestijnen inmiddels wel door beginnen te krijgen wat jouw 'heel. simpel. Geen vrede voor de Israëli's' begint te betekenen. Hun huizen en levens worden verwoest terwijl jij op je zolderkamertje zo vreselijk stellig loopt te wezen.

Dus blaat lekker verder met je 'GEEN VREDE :( ' vanuit het veilige NL maar laat dat soort beslissingen maar aan de Palestijnen zelf over.

Als de Palestijnen hun stelling hadden kunnen afdwingen was het wat anders maar hun bek is net zo groot als Israël toestaat dat ie is.
pi_143209829
Karrs , zit je al aan het bier ?
pi_143209859
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:39 schreef Karrs het volgende:
Ik denk dat de Palestijnen inmiddels wel door beginnen te krijgen wat jouw 'heel. simpel. Geen vrede voor de Israëli's' begint te betekenen. Hun huizen en levens worden verwoest terwijl jij op je zolderkamertje zo vreselijk stellig loopt te weten.
Het heeft weinig met mij te maken. Ik duid de zaken die daar gaande zijn. Kun je wel sentimenteel lullen als het om Palestijnse volharding gaat, hetzelfde doe je niet als het om Israëli's gaat. Dan roep je in bold: "gaat niet gebeuren".

Ik houd jou even een spiegel voor:

quote:
Dus blaat lekker verder met je 'GAAT NIET GEBEUREN :( ' vanuit het veilige NL maar laat dat soort beslissingen maar aan de Israëli's zelf over.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:41:35 #119
176916 Karrs
2007-2017
pi_143209874
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Karrs , zit je al aan het bier ?
Yep :9

Die nieuwe Brand-flesjes zijn cool.

^O^
pi_143209903
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef Karrs het volgende:

[..]

Yep :9

Die nieuwe Brand-flesjes zijn cool.
[ afbeelding ]

^O^
Zeker het filmpje nog niet gezien ?:P
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:43:01 #121
176916 Karrs
2007-2017
pi_143209928
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het heeft weinig met mij te maken. Ik duid de zaken die daar gaande zijn. Kun je wel sentimenteel lullen als het om Palestijnse volharding gaat, hetzelfde doe je niet als het om Israëli's gaat. Dan roep je in bold: "gaat niet gebeuren".

Ik houd jou even een spiegel voor:

[..]

Want de Palestijnen hebben namelijk de middelen om hun "EISEN :( " kracht bij te zetten. :')

Het dringt nog niet helemaal tot je door denk ik. Ze bestaan nog bij gratie van Israël. Dus een beetje minder mag wel.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:48:12 #122
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_143210115
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lijken me heel redelijk. Een duidelijke rol voor de VN als vredeshandhaver en de verdere eisen zijn heel normaal voor een zichzelf respecterende staat.
Ja, het is heel normaal dat een gebied met zelfbestuur van een buurstaat eist dat het zijn grenzen voor alles en iedereen opengooit. :')
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:48:58 #123
39333 Zelva
pi_143210146
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:56 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hamas heeft meer te eisen dan de bezetter die illegaal grond bezet in strijd met internationaal recht. Überhaupt moet Hamas pas aan de onderhandelingstafel gaan zitten zodra Israël zich weer houdt aan de grenzen van '48.
Dan is het land weer van Egypte. Van Hamas is het nooit officieel geweest, en ook niet van de Palestijnen.
pi_143210162
Dit is wat mij er toedoet in Gaza.

.

vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:49:36 #125
39333 Zelva
pi_143210170
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niks over nederzettingen?
Zucht, er zijn geen nederzettingen in Gaza. Lees je eens in voordat je zulk soort onzin uitkraamt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')