Want de Palestijnen hebben namelijk de middelen om hun "EISENquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het heeft weinig met mij te maken. Ik duid de zaken die daar gaande zijn. Kun je wel sentimenteel lullen als het om Palestijnse volharding gaat, hetzelfde doe je niet als het om Israëli's gaat. Dan roep je in bold: "gaat niet gebeuren".
Ik houd jou even een spiegel voor:
[..]
Ja, het is heel normaal dat een gebied met zelfbestuur van een buurstaat eist dat het zijn grenzen voor alles en iedereen opengooit.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lijken me heel redelijk. Een duidelijke rol voor de VN als vredeshandhaver en de verdere eisen zijn heel normaal voor een zichzelf respecterende staat.
Dan is het land weer van Egypte. Van Hamas is het nooit officieel geweest, en ook niet van de Palestijnen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:56 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hamas heeft meer te eisen dan de bezetter die illegaal grond bezet in strijd met internationaal recht. Überhaupt moet Hamas pas aan de onderhandelingstafel gaan zitten zodra Israël zich weer houdt aan de grenzen van '48.
Zucht, er zijn geen nederzettingen in Gaza. Lees je eens in voordat je zulk soort onzin uitkraamt.quote:
Dat staat helemaal niet in de eisen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, het is heel normaal dat een staat van een buurstaat eist dat het zijn grenzen voor alles en iedereen opengooit.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat staat helemaal niet in de eisen.
I rest my case.quote:Lifting the siege and opening the border crossings to commerce and people.
Mij ook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef Medi het volgende:
Dit is wat mij er toedoet in Gaza.
[ afbeelding ]
.
[ afbeelding ]
Dat is wel erg selectief lezen, want er staat ook wat over grensbewaking.quote:
Israel heeft geen enkele reden om terug te gaan naar de grenzen van 1948quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:56 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hamas heeft meer te eisen dan de bezetter die illegaal grond bezet in strijd met internationaal recht. Überhaupt moet Hamas pas aan de onderhandelingstafel gaan zitten zodra Israël zich weer houdt aan de grenzen van '48.
Tja, naar filmpje.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Hey Karrs, wil je dit bekijken ?
http://www.channel4.com/n(...)hujaiya-inside-story
Nou de discussie was toen of er gericht mensen werden doodgeschoten ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Tja, naar filmpje.
Zo zie je maar hoe kut oorlog is. Kan er verder niet veel van zeggen.
Je hoorde die ex-militair over het principe van de rooie lijn... als je daaroverheen komt kun je dus inderdaad de sjaak zijn. Zoals deze kerel (als dit filmpje natuurlijk echt is en het hele verhaal laat zien)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou de discussie was toen of er gericht mensen werden doodgeschoten ?
Eh nee, niet echt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is wel erg selectief lezen, want er staat ook wat over grensbewaking.
Het is hun grens niet, het is die van gaza, die hermetisch gesloten is door israel. En er staat wel degelijk dat er grensbewaking moet komen, open grenzen is wat anders dan onbewaakte grenzen en dat daar (zeker in het begin) streng op toegezien moet worden lijkt me vrij logisch.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
Eh nee, niet echt.
Maar maakt niet uit voor het punt. Als Israël een bepaalde grens niet open wil, dan is dat hun goed recht als zelfbeschikkende staat. Net zoals Egypte mag bepalen dat de grens met de Gazastrook potdicht blijft, een feit dat de meeste mensen kennelijk niet zoveel uitmaakt en verbazingwekkend niet leidt tot allerlei haatgevoelens tegen Egypte vanwege de arme Pallies.
Ja zo kunnen ze alles wel goedpraten met een zogenaamde rode lijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je hoorde die ex-militair over het principe van de rooie lijn... als je daaroverheen komt kun je dus inderdaad de sjaak zijn. Zoals deze kerel (als dit filmpje natuurlijk echt is en het hele verhaal laat zien)
Sighquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zucht, er zijn geen nederzettingen in Gaza. Lees je eens in voordat je zulk soort onzin uitkraamt.
Eh wat?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is hun grens niet, het is die van gaza, die hermetisch gesloten is.
Het maakt niet uit of de grenzen nu wel of niet bewaakt open gaan of niet, als Israël die grens dicht wil laten, dan mag dat. Het is hun land, niet dat van de Gazastrook en ook niet van de verenigde naties.quote:En er staat wel degelijk dat er grensbewaking moet komen, open grenzen is wat anders dan onbewaakte grenzen en dat daar (zeker in het begin) streng op toegezien moet worden lijkt me vrij logisch.
Het is geen afleiding, het is de realiteit van wat een zelfbeschikkend land kan en mag. Gaza heeft geen recht van overpad of zo. Israël mag de grens dichthouden, tot de zon uitdooft en er geen leven meer mogelijk is op deze aardbol. Moeten ze zelf weten.quote:Je afleiding is leuk en aardig
Die kans hebben ze al gehad. Na de uitvoering van de Tokhnit HaHitnatkut had Israël zich teruggetrokken en was er alle ruimte voor de Palestijnen om zich te ontwikkelen tot een welvarende natie. Dat deden ze niet, ze besloten de toegeeflijkheid van Israël te belonen met het sturen van raketten. En dat is nooit meer gestopt.quote:maar daar gaat het nu niet om, dit gaat om gaza en israel. Gaza heeft het recht om een toekomst op te bouwen en dat moet mogelijk gemaakt worden.
Sorry om het te moeten zeggen, maar het woord van Hamas is niets waard.quote:Een onafhankelijke macht tussen israel en gaza komt beide ten goede, zeker als daar een belofte van 10 jaar vrede van hamas aan vast zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |