abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2014 @ 18:38:50 #201
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142891461
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:44 schreef Felixa het volgende:

[..]

nu.nl
Da's tenminste een klein beetje goed nieuws.
pi_142891787
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch een vreemd statement van de Russen want waarom zou Oekraïne een verklaring moeten geven, het toestel (als het er was) vloog boven de Oekraïne?
Omdat zij het luchtruim veilig verklaarden. Met rebellen die over een BUK systeem beschikken en Oekrainse gevechtsvliegtuigen actief in de regio kan je moeilijk beweren dat het veilig is voor lijnvluchten.

Zelfs tijdens militaire oefeningen waar niemand met SAMs zit te wachten wordt het luchtruim vaak afgesloten. Hoeveel afgelaste vluchten zijn er momenteel in China, enkele honderden per dag? En ruim een dozijn luchthavens gesloten, gewoon omdat het leger oefeningen doet.
pi_142891921
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:50 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Omdat zij het luchtruim veilig verklaarden. Met rebellen die over een BUK systeem beschikken en Oekrainse gevechtsvliegtuigen actief in de regio kan je moeilijk beweren dat het veilig is voor lijnvluchten.

Zelfs tijdens militaire oefeningen waar niemand met SAMs zit te wachten wordt het luchtruim vaak afgesloten. Hoeveel afgelaste vluchten zijn er momenteel in China, enkele honderden per dag? En ruim een dozijn luchthavens gesloten, gewoon omdat het leger oefeningen doet.
Erg vergezocht maar dan geven ze dus toe dat de separatisten hebben geschoten. De vergelijking met mensen die zelf schieten gaat niet op dan hadden de separatisten het luchtruim onveilig moeten verklaren omdat ze er met een BUK zouden schieten en was de vliegtuigmij. aansprakelijk.
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:12:11 #205
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142892611
quote:
Wat een kansloze kutkneus. Kolere zeg :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:16:22 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142892760
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat een kansloze kutkneus. Kolere zeg :')
Niet in de mogelijkheid te kijken. What's up?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_142892797
quote:
15s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:58 schreef Pek het volgende:

[..]

Behalve de bling, natuurlijk }:| ;(
Zou het?
pi_142893214
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet in de mogelijkheid te kijken. What's up?
Hij had een passagierslijst op een Youtube filmpje gevonden ofzo. Met nummers en adressen erbij, en die mensen ging hij proberen te bellen. Om te kijken als het klopt, of niet.
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:34:10 #209
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142893395
quote:
Heeft niemand langs de route van de optocht van Eindhoven naar Hilversum IEETS geroken dan?
Er zijn 3 mogelijkheden:
1. Of alle (ik zeg ALLE ja u hoort het goed) lijkwagens waren leeg
of
2. gevuld met een nep-lijk evt. een dood kadaver van een dier(slachthuis)
3. Echte slachtoffers.
Ok in geval van 3 zeg ik niets meer, maar valt wat mij betref af(100%) zie hoax.
Blijft 1 of 2 over.
aangaande bovenstaand verhaal van dagenlang ongekoeld , in de nbrandnende zon etc.
Lijk t mij datr zelfs in plastic verpakt in een kist en een begrafeniswagen toch sporen van geuren naar buiten moeten zijn gekomen.
Had niemand een hond bij zich langs de route die vreemd deed.
@Mensen meldt dit hier, ook als ie niet vreemd deed. Honden ruiken 1000x zo goed als mensen!
Alsjeblieft, wat een complete mongolen. Serieus. Meer kan ik er niet van maken. Dat dit soort mensen bestaansrecht hebben hey :X
pi_142893451
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

Alsjeblieft, wat een complete mongolen. Serieus. Meer kan ik er niet van maken. Dat dit soort mensen bestaansrecht hebben hey :X
Wtf :X
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:35:54 #211
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142893460
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:29 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Hij had een passagierslijst op een Youtube filmpje gevonden ofzo. Met nummers en adressen erbij, en die mensen ging hij proberen te bellen. Om te kijken als het klopt, of niet.
Ho, nee, dus niet he. Niks niet PASSAGIERSlijst. Iemand had die crashsite gefilmd, ingezoomt op EEN lijst met namen, adressen en telefoonnummers. En die kansloze debiel gaat ze bellen en vragen of ze iemand kennen die op die vlucht zat of dat ze zelf op die vlucht zaten. Want het kan niet dat die mensen nog leven als hun naam op een papiertje staat :X Mijn god. Zulke mensen moeten ze naar guantanamo bay sturen :X
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:36:00 #212
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142893465
quote:

[..]

Waar haal je dit nu weer vandaan
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_142893466
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat hebben ze tegengesproken, was waarschijnlijk een vals bericht.

'Volgens een mededeling van de RVD over de gesprekken, garandeert Oekraïne een staakt-het-vuren als de separatisten zich eerst van de frontlijn terugtrekken. Dat zijn de rebellen voor zover bekend niet van plan.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-niet-bereiken.dhtml
Als dat alles is wat Timmermans bereikt heeft in de gesprekken, is het niet veel.
Die vorm van 'staakt-het-vuren' is in deze oorlog al een paar keer geopperd, ook voor de vliegramp: 'Jullie moeten het gebied aan ons prijsgeven, anders schieten we jullie dood.' En richting de media wordt dat dan als (voorstel tot) staakt-het-vuren gecommuniceerd. Wat Timmermans bereikt heeft is dus nog meer mogelijkheden tot provoceren over de rug van 300 doden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:15 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Oekraine is aan de winnende hand, het Kremlin moet kiezen: toekijken terwijl de rebellen verslagen worden, of ingrijpen. De laatste week kon je overal lezen hoe Putin z'n hand overspeeld had, maar dat de crash hem een uitweg bood: hij kon de rebellen in de steek laten. Heel wat waarnemers voorspelden dat ie dat zou doen, noemden het een "oplossing" voor Putin. Toont wel aan hoe verkeerd men de situatie inschat.

Probleem is dat het Westen beslissingen neemt op basis van zulke inschattingen, men vergist zich keer op keer. De vraag is: wanneer beseft het Westen dit? Op het moment dat de Russische en Europese economie ineenstort, wanneer Iran beschikt over S-400 en S-500 installaties, nadat Rusland elke ontwapeneningsovereenkomst en non-proliferatieverdrag heeft opgezegd, of wanneer het nieuws beheerst wordt door etnisch geweld in de Baltische staten?

Er was geen fundamenteel verschil tussen wat Rusland en de rebellen vroegen en wat Kiev bereid was te geven betreffende autonomie van de regio's en de rechten van de Russische minderheid.
De rebellen zijn dan wel niet representatief voor de bevolking, maar de vragen naar meer autonomie en garanties betreffende gebruik van de Russische taal werden wel degelijk door de bevolking gesteund.

Niets wijst erop dat sancties alleen volstaan om Rusland van koers te doen veranderen. Misschien tijd dat men naast de sancties ook andere initiatieven neemt. Maar ik vrees dat men dan net de verkeerde kant zal uitgaan, met militaire steun ipv diplomatiek overleg.
Dit lijkt me een juiste analyse. Al sinds de val van Janoekovitsj kon je overal lezen dat Poetin niks zou doen uit angst voor sancties. Dat hebben we gezien in de Krim.

Het is wel zo dat de situatie in Oost-Oekraïne iets anders in elkaar zit dan de Krim. In de Krim is de overgrote meerderheid gewoon Russisch, niet alleen taalkundig, maar ook qua politieke gezindheid. In de rest van Oost-Oekraïne lijkt dat niet zo te zijn, behalve in de twee 'volksrepublieken' waar nu gevochten wordt, daar is nog iets van een voedingsbodem.

Het is zinloos om te proberen de motivaties van Poetin of wie dan ook te raden, omdat plannen vaak doorkruist worden door de realiteit. Maar het lijkt erop dat Poetin de rebellen niet zal laten vallen, maar dat hij er ook zijn hand niet voor in het vuur steekt. Hoewel de wederzijdse beschuldigingen van beschietingen over de grens wel zorgwekkend zijn. In ieder geval hier een aardig stukje over de houding van Poetin: http://pando.com/2014/05/(...)and-straightforward/

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nope ze hebben de VERANTWOORDELIJKHEID om maatschappijen te wijzen op eventuele gevaren.
Zij WISTEN dat er BUK systemen waren NET als de Ukrainiers.
En de enige landen/maatschappijen die zijn waarschuwden waren UK, CANADA, AUSTRALIE,USA,FRANKRIJK.
Dan faal je gewoon als orgaan en je bent een aso klootzak regering als je weet van die wapens maar nog steeds vliegtuigen over laat vliegen zonder te waarschuwen.
En daarom denk ik nog steeds dat de Ukrainiers wat te verbergen hebben...
Dat lijkt me niet zo logisch, al zal dit feit, gecombineerd met de doorlopende gevechten en dergelijke, nog lang een voedingsbodem voor dit soort theorieën blijven.

Waarschijnlijker is dat Oekraïne gewoonweg niet effectief wilde erkennen dat ze het gebied niet in handen hadden, want dat zou de rebellen een vrijbrief geven om alles uit de lucht te knallen. Dan maar passagiersvliegtuigen over laten vliegen, en mocht er eentje neergehaald worden, dan kunnen we dat uitbuiten. Dat is een tijdje geleden in Elsevier nota bene uiteengezet: http://www.elsevier.nl/Bu(...)-voor-Kiev-1566037W/
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:37:07 #214
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142893505
Precies 2 weken geleden pakten de passagiers van MH17 voor de laatste keer van hun leven hun koffers. ;(
pi_142893577
Ach is vast een zwakzinnig persoon.. die niet veel te doen heeft. Maar, heeft iemand die aflevering dat knevel die rare vraag stelt aan een nabestaande. Iets met is er nog veel van over
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:40:00 #216
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142893610
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:35 schreef roos85 het volgende:

[..]

Wtf :X
Ik krijg er moordneigingen van :')

quote:
Neemt u de tijd om het videoverslag te bekijken en alles goed tot u door te laten dringen. In het verslag leg ik uit dat er waarschijnlijk dummy’s op de plaats des onheils neergelegd zijn. Bij dummy’s moet u dan niet zo zeer denken aan de poppen die gebruikt worden om autocrash tests uit te voeren, maar eerder aan dummy’s die gemaakt zijn van hetzelfde materiaal als deze android robot. Nu zijn er natuurlijk geen peperdure robots gebruikt, maar het siliconen omhulsel is eenvoudig te produceren.
Serieuze moordneigingen :X
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:40:56 #217
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142893645
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:36 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Waar haal je dit nu weer vandaan
Martin vrijland :') n.a.v dat filmpje over die telefoonlijst :')
http://www.martinvrijland(...)an-wie-die-lijst-is/

Kansloze kutkneus is het.
pi_142893719
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Martin vrijland :') n.a.v dat filmpje over die telefoonlijst :')
http://www.martinvrijland(...)an-wie-die-lijst-is/

Kansloze kutkneus is het.
Is hier al een paar keer eerder gepost in de afgelopen 151 topics...
Hup, naar BNW met die troep!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142893794
Wel kut dat die sepratisten daar de baas zijn. Waarom stuurt Nederland gewoon geen commandotroepen daar heen.. ja misschien is dat niet heel erg slim. En klinkt het een beetje dom maar, wat stellen die sepratisten voor. Het Nederlandse leger is toch stukken groter als zo'n groepje en met die Australiërs erbij helemaal. Ja krijg je dan oorlog met Rusland ofzo? Moet je voorstellen dat je kind/echtgenote etc daar nog ligt. En dat je die nooit meer ziet vreselijk toch dan maar wat oorlog maar zorg gewoon dat je alles terug krijgt.
pi_142893920
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Erg vergezocht maar dan geven ze dus toe dat de separatisten hebben geschoten. De vergelijking met mensen die zelf schieten gaat niet op dan hadden de separatisten het luchtruim onveilig moeten verklaren omdat ze er met een BUK zouden schieten en was de vliegtuigmij. aansprakelijk.
De regering in Kiev beslist of er mag gevlogen worden, en een open luchtruim leverde hen ook geld op btw, volgens de Washington Post 200 miljoen dollar per jaar of ruim een half miljoen per dag.
http://www.washingtonpost(...)llowing-overflights/
pi_142893994
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:48 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De regering in Kiev beslist of er mag gevlogen worden, en een open luchtruim leverde hen ook geld op btw, volgens de Washington Post 200 miljoen dollar per jaar of ruim een half miljoen per dag.
http://www.washingtonpost(...)llowing-overflights/
Ik begrijp niet waarom dat relevant is.
pi_142894124
quote:

[..]

Waar komt dit nou vandaan?
Mocht er weer eens een krankzinnige met weekendverlof? :')
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:02:49 #223
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142894437
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:42 schreef Felixa het volgende:

[..]

Is hier al een paar keer eerder gepost in de afgelopen 151 topics...
Hup, naar BNW met die troep!
Ja doei, ik wil het best niet meer posten hier, maar ik ga niet naar het mongolen subforum :X
pi_142894477
Net op CNN: een verslaggever is vandaag in het rampgebied geweest. Er was niemand aanwezig. Hij zei dat de separatisten waarschijnlijk helemaal geen tijd hebben om mijnen neer te leggen omdat het rampgebied zo groot is. Hij was er heen gegaan in een klein autootje via allerlei kleine landweggetjes. Voor een groot konvooi met onderzoekers was het inderdaad vrijwel onmogelijk geweest om er te komen, die komen niet door de controleposten heen.

Kunnen een paar onderzoekers zich niet stiekem vermommen als journalist en op die manier naar het rampgebied komen? :X
Of zou dat stiekem al gebeuren? Kun je in ieder geval steeds een paar tassen met persoonlijke bezittingen mee terug nemen.
pi_142894490
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja doei, ik wil het best niet meer posten hier, maar ik ga niet naar het mongolen subforum :X
Daar zal het ongetwijfeld ook al staan! :{
pi_142894554
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat is OUD :{w
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:06:31 #227
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_142894587
quote:

[..]

Serieus? }:|
Waar heb je dat stuk gevonden? Daar moet eigenlijk even een instantie langs om die mensen psychische hulp te geven,
of op een andere manier uit hun paranoïde lijden te verlossen. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_142895258
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik krijg er moordneigingen van :')

[..]

Serieuze moordneigingen :X
Je zou toch wensen dat dat soort mensen aan boord zaten he..
Echt walgelijk dat soort lui :r
pi_142895304
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:20 schreef roos85 het volgende:

[..]

Je zou toch wensen dat dat soort mensen aan boord zaten he..
Doodsverwensing?

quote:
Echt walgelijk dat soort lui :r
Ironische opmerking, na een doodsverwensing.

Snap jij jezelf nog een beetje? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:25:44 #230
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142895483
quote:
9s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doodsverwensing?

Nou sorry hoor, maar kom op. Die lui zijn niet goed snik hoor. En dat is een understatement van jewelste dan nog.
pi_142895597
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, maar kom op. Die lui zijn niet goed snik hoor. En dat is een understatement van jewelste dan nog.
Welke lui? Ik zie je een reactie quoten, maar de reactie zelf kan ik niet vinden. Wie zei dat dan?

En dat iemand niet goed snik is, betekent toch niet dat je diegene een raketaanslag in een vliegtuig toewenst? :? Dat vind jij "wel goed snik"? :N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142895717
quote:
9s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doodsverwensing?
Ga jij nu serieus de moraalridder uithangen?
quote:
[..]

Ironische opmerking, na een doodsverwensing.
Ja, leuk eej
quote:
Snap jij jezelf nog een beetje? :D
Hartstikke goed.
pi_142896005
Een interessant analyse van de wrakstukken door peter haisenko, alles duidt aan op een bom wat in de cockpit(-edit- correctie verkeerd gelezen, in het vliegtuig, hoeft niet perse de cockpit geweest te zijn) is ontploft, een raket inslag is niet consistent met het bewijs(wrakstukken).

bron http://www.anderweltonlin(...)er-malaysian-mh-017/

Het is in het Duits.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_142896214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:36 schreef Bredemug het volgende:
Een interessant analyse van de wrakstukken door peter haisenko, alles duidt aan op een bom wat in de cockpit(-edit- correctie verkeerd gelezen, in het vliegtuig, hoeft niet perse de cockpit geweest te zijn) is ontploft, een raket inslag is niet consistent met het bewijs(wrakstukken).

Het is in het Duits.
Link niet gelezen, Duits is ff teveel nu, maar die shrapnelafdrukken op de vleugels zijn toch heel duidelijk sporen van een op afstand ontploffende (dus niet inslaande) raket?

Hoe verklaar jij die in het geval van een bom dan?

pi_142896459
quote:
19s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Link niet gelezen, Duits is ff teveel nu, maar die shrapnelafdrukken op de vleugels zijn toch heel duidelijk sporen van een op afstand ontploffende (dus niet inslaande) raket?

Bovendien schijnen er lichtgroene verfsporen op die inslagen te zien die overeenkomen met die van een BUK raket.
pi_142896478
quote:

Het is in het Duits.
Voor de zoveelste keer weer dat broodje-aap-verhaal van het SU-25-vliegtuig dat de MH17 zou hebben beschoten. :')
pi_142896493
quote:
19s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat legt hij uit in zijn verslag, van de wrakstukken. Ik ga het even voor je vertalen, momentje
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_142896544
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer weer dat broodje-aap-verhaal van het SU-25-vliegtuig dat de MH17 zou hebben beschoten. :')
Leer lezen, hij heeft het over dat een raket inslag niet cosistent is met de wrakstukken maar met een bom wat IN HET VLIEGTUIG zelf ontplofte.
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:48:38 #239
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_142896576
Is hier iets van buiten naar binnen of van binnen naar buiten gegaan ?

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_142896611
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:48 schreef deedeetee het volgende:

[ afbeelding ]
Dat legt hij ook uit, het is van binnen naar buiten.
pi_142896627
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:48 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Leer lezen, hij heeft het over dat een raket inslag niet cosistent is met de wrakstukken maar met een bom wat IN HET VLIEGTUIG zelf ontplofte.
Leer zelf lezen. Hij heeft het over een SU-25 die met kogels schiet die door de bepantsering van de vliegtuigneus heen gaan en vervolgens binnenin de cockpit exploderen.
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:50:38 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_142896677
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Bovendien kijken duizenden deskundigen wereldwijd naar de vele beschikbare foto's en velen met allerlei extra informatie die je niet op internet vindt :P De toedracht zal binnenkort heus wel sluitend bewezen kunnen worden. :Y

De werkelijke daders vinden en berechten lijkt me helaas een heel stuk minder waarschijnlijk. ;(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_142896692
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Leer zelf lezen. Hij heeft het over een SU-25 die met kogels schiet die door de bepantsering van de vliegtuigneus heen gaan en vervolgens binnenin de cockpit exploderen.
Nee. Hij geeft een voorbeeld wat een SU-25 aanricht
pi_142896694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:47 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Dat legt hij uit in zijn verslag, van de wrakstukken. Ik ga het even voor je vertalen, momentje
Dank je, maar zoveel moeite hoeft ook weer niet. Ik wilde het in je eigen woorden weten.

1 zinnetje:
Weiterhin zeigt ein Flügelsegment Spuren eines Streifschusses, der in Verlängerung direkt zum Cockpit führt.

Zum Cockpit =/= Vom Cockpit ;)

Zum = logisch met een shrapnelraket, Vom = logisch met een bom in de cockpit.

woensdag 30 juli 2014 @ 20:51:21 #245
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_142896718
Meneer Haisenko zegt niet dat een ontploffing in het vliegtuig de oorzaak is, maar dat de schade consistent is met een beschieting (van twee kanten) met munitie uit het boordkanon van de SU-25, die een explosie c.q. explosieve decompressie in het vliegtuig veroorzaakt heeft.
Never explain, never apologize.
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:51:26 #246
38496 Perrin
pi_142896722
quote:

[ afbeelding ]
Wat aan de ene kant naar binnen komt, gaat aan de andere kant naar buiten, he?
pi_142896743
nevermind, ik heb een engelse vertaling gevonden ;

quote:
The tragedy of Malaysian MH 017 continues to elude any light of clarity being cast over it. The flight recorders are in England and are evaluated. What can come of it? Maybe more than you would assume. Especially the voice recorder will be interesting when you look at the picture of a cockpit fragment. As an expert in aviation I closely looked at the images of the wreckage that are circulating on the Internet.

First, I was amazed at how few photos can be found from the wreckage with Google. All are in low resolution, except one: The fragment of the cockpit below the window on the pilots side. This image, however, is shocking. In Washington, you can now hear views expresssed of a "potentially tragic error / accident" regarding MH 017. Given this particular cockpit image it does not surprise me at all.

Entry and exit impact holes of projectiles in the cockpit area

I recommend to click on the little picture to the right. You can download this photo as a PDF in good resolution [Sott.net note: The PDF has been converted to a JPEG and is available at the top of this article]. This is necessary, because that will allow you understand what I am describing here. The facts speak clear and loud and are beyond the realm of speculation: The cockpit shows traces of shelling! You can see the entry and exit holes. The edge of a portion of the holes is bent inwards. These are the smaller holes, round and clean, showing the entry points most likeley that of a 30 millimeter caliber projectile. The edge of the other, the larger and slightly frayed exit holes showing shreds of metal pointing produced by the same caliber projectiles. Moreover, it is evident that at these exit holes of the outer layer of the double aluminum reinforced structure are shredded or bent - outwardly! Furthermore, minor cuts can be seen, all bent outward, which indicate that shrapnel had forcefull exited through the outer skin from the inside of the cockpit. The open rivets are are also bent outward.

In sifting through the available images one thing stands out: All wreckage of the sections behind the cockpit are largely intact, except for the fact that only fragments of the aircraft remained . Only the cockpit part shows these peculiar marks of destruction. This leaves the examiner with an important clue. This aircraft was not hit by a missile in the central portion. The destruction is limited to the cockpit area. Now you have to factor in that this part is constructed of specially reinforced material. This is on account of the nose of any aircraft having to withstand the impact of a large bird at high speeds. You can see in the photo, that in this area significantly stronger aluminum alloys were being installed than in the remainder of the outer skin of the fuselage. One remembers the crash of Pan Am over Lockerbie. It was a large segment of the cockpit that due to the special architecture survived the crash in one piece. In the case of flight MH 017 it becomes abundantly clear that there also an explosion took place inside the aircraft.

Tank destroying mix of amunititon

So what could have happened? Russia recently published radar recordings, that confirm at least one Ukrainian SU 25 in close proximity to MH 017. This corresponds with the statement of the now missing Spanish controller 'Carlos' that has seen two Ukrainian fighter aircraft in the immediate vicinity of MH 017. If we now consider the armament of a typical SU 25 we learn this: It is equipped with a double-barreled 30-mm gun, type GSh-302 / AO-17A, equipped with: a 250 round magazine of anti-tank incendiary shells and splinter-explosive shells (dum-dum), arranged in alternating order. The cockpit of the MH 017 has evidently been fired at from both sides: the entry and exit holes are found on the same fragment of it's cockpit segment!
MH17 bullet holes skin

Bullet holes in outer skin
Now just consider what happens when a series of anti-tank incendiary shells and splinter-explosive shells hit the cockpit. These are after all designed to destroy a modern tank. The anti-tank incendiary shells partially traversed the cockpit and exited on the other side in a slightly deformed shape. (Aviation forensic experts could possibly find them on the ground presumably controlled by the Kiev Ukrainian military; the translator). After all, their impact is designed to penetrate the solid armor of a tank. Also, the splinter-explosive shells will, due to their numerous impacts too cause massive explosions inside the cockpit, since they are designed to do this. Given the rapid firing sequence of the GSh-302 cannon, it will cause a rapid succession of explosions within the cockpit area in a very short time. Remeber each of these is sufficient to destroy a tank.

What "mistake" was actually being committed - and by whom?

mh17 graze wing

Graze on the wing, in the direction of the cockpit
Because the interior of a commercial aircraft is a hermetically sealed pressurized chamber, the explosions will, in split second, increase the pressure inside the cabin to extreme levels or breaking point. An aircraft is not equipped for this, it will burst like a balloon. This explains a coherent scenario. The largely intact fragments of the rear sections broke in mid air at the weaker points of contstruction most likely under extreme internal air pressure. The images of the widely scattered field of debris and the brutally damaged segment of cockpit fit like hand in glove. Furthermore, a wing segment shows traces of a grazing shot, which in direct extension leads to the cockpit. Interestingly, I found that both the high-resolution photo of the fragment of bullet riddled cockpit as well as the segment of grazed wing have in the meantime disappeared from Google Images. One can find virtually no more pictures of the wreckage, except the well known smoking ruins.

If you listen to the voices from Washington now who speak of a "potentially tragic error / accident", all that remains is the question of what might have been the nature of this "mistake" perpetrated here. I am not given to hover long in the realm of speculation, but would like to invite others to consider the following : The MH 017 looked similar in it's tricolor design to that that of the Russian President's plane. The plane with Presdient Putin on board was at the same time "near" Malaysia MH 017. In aviation circles "close" would be considered to be anywhere between 150 to 200 miles. Also, in this context we might consider the deposition of Ms. Tymoshenko, who wanted to shoot Presdient Putin with a Kalashnikov.

But that this remains pure speculation. The shelling of the cockpit of air Malaysia MH 017, however, is definitely not.
pi_142896752
quote:

Het is in het Duits.
Gewoon een slecht stuk door een slecht geïnformeerde geschreven (je kunt klikken voor een engelse versie).
pi_142896797
quote:

[ afbeelding ]
Het is een link naar een foto met hoge resolutie.

Die blog-meneer beweert dat er daar naar binnen én naar buiten gaande kogelgaten te zien zijn. Ik zie alleen naar binnen gaande kogelgaten en afbladderende verf.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2014 20:55:51 (Beter?) ]
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:54:55 #250
38496 Perrin
pi_142896888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is een link naar een foto met hoge resolutie.

Die blog-meneer beweert dat er daar naar binnen én naar buiten gaande kogelgaten te zien zijn. Ik zie alleen naar binnen gaande kogelgaten en afbladderende verf.
Het zijn dus geen kogelgaten, maar het zou veroorzaakt zijn door de rondvliegende delen van die raket die een stuk van de buitenkant van het vliegtuig hebben doorzeefd. 'shrapnel'.

De vele andere foto's lijken dat te ondersteunen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Perrin op 30-07-2014 21:00:13 ]
pi_142896910
quote:
One can find virtually no more pictures of the wreckage, except the well known smoking ruins.
Tja.
pi_142896985
Dit is wel een hoge resolutie foto:
http://www.anderweltonlin(...)DF/Cockpit-MH017.pdf
pi_142896994
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Tja.
Niet dingen uit context halen.

Hier is de actuele quote;

quote:
I found that both the high-resolution photo of the fragment of bullet riddled cockpit as well as the segment of grazed wing have in the meantime disappeared from Google Images.
Hij had die plaatjes dus wel VOORDAT ze verwijderd werden
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:57:20 #254
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142897007
quote:
11s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welke lui? Ik zie je een reactie quoten, maar de reactie zelf kan ik niet vinden. Wie zei dat dan?

En dat iemand niet goed snik is, betekent toch niet dat je diegene een raketaanslag in een vliegtuig toewenst? :? Dat vind jij "wel goed snik"? :N
Ja nee, nabestaanden opbellen is lekker normaal, mensen stalken die niks met de hele crash van doen hebben is ook normaal :') Uhu, dream on.
pi_142897061
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja nee, nabestaanden opbellen is lekker normaal, mensen stalken die niks met de hele crash van doen hebben is ook normaal :') Uhu, dream on.
Ik heb niet gezegd dat dat 'normaal' is. Maar mensen die abnormaal gedrag vertonen, die moeten van jou dood? Worden een hoop stille tochten, denk ik zo... :X

pi_142897138
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:57 schreef Bredemug het volgende:
Kom op zeg er zijn nog steeds genoeg foto's te vinden.
  woensdag 30 juli 2014 @ 21:00:50 #257
78780 deedeetee
pi_142897176
quote:

[..]

[..]

Nou waarom heeft die sukkel ze dan niet ff zelf opgeslagen ?
pi_142897208
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kom op zeg er zijn nog steeds genoeg foto's te vinden.
Ja maar hij heeft het specifiek over die hoge resolutie foto van de cockpit en de vleugel. Daarnaast kan er nooit iets op internet verdwijnen er zijn altijd wel mensen die het opslaan, wat hij ook heeft gedaan bijvoorbeeld.
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2014 @ 21:01:44 #259
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_142897216
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
  woensdag 30 juli 2014 @ 21:07:33 #260
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142897672
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:01 schreef Bredemug het volgende:
a maar hij heeft het specifiek over die hoge resolutie foto van de cockpit en de vleugel
Nee daar heeft hij het dus duidelijk niet over. Hij kan bijna geen foto's meer vinden.

Daarnaast ziet hij blijkbaar niet dat het (bijna) allemaal inslag gaten zijn; alleen de buitenlaag is op bepaalde plekken weer naar buiten gebogen, waarschijnlijk door de snel ontsnappende lucht na ontstaan van het gat. Kijk maar naar de hoek links boven,daar zie je de inslaggaten en de delen van de buitenste laag staan naar buiten gebogen bij hetzelfde gat,
  woensdag 30 juli 2014 @ 21:11:29 #262
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_142897685
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_142897903
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee daar heeft hij het dus duidelijk niet over. Hij kan bijna geen foto's meer vinden.

Daarnaast ziet hij blijkbaar niet dat het (bijna) allemaal inslag gaten zijn; alleen de buitenlaag is op bepaalde plekken weer naar buiten gebogen, waarschijnlijk door de snel ontsnappende lucht na ontstaan van het gat. Kijk maar naar de hoek links boven,daar zie je de inslaggaten en de delen van de buitenste laag staan naar buiten gebogen bij hetzelfde gat,
Is dat eigenlijk mogelijk, aangezien het ''double aluminum reinforced structure'' is. Geen idee of het materiaal van de cockpit daadwerkelijk zo stevig is, maar ik neem aan van wel. Hebben we geen vliegtuig deskundige op fok die dat even kan controleren. Kijken of hij tot de zelfde conclusie komt.
pi_142898303
Kwam niemand op een idee om de wagon met spullen niet vast te maken aan die koelwagons ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_142898592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:15 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Is dat eigenlijk mogelijk, aangezien het ''double aluminum reinforced structure'' is. Geen idee of het materiaal van de cockpit daadwerkelijk zo stevig is, maar ik neem aan van wel. Hebben we geen vliegtuig deskundige op fok die dat even kan controleren. Kijken of hij tot de zelfde conclusie komt.
Ik neem aan dat er aan de buitenkant gewoon een laag verf zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2014 21:32:36 ]
pi_142898882
quote:
^O^

Maar hoe gaat zoiets eigenlijk in z'n werk?
  woensdag 30 juli 2014 @ 21:32:38 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142898910
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:22 schreef TLC het volgende:
Kwam niemand op een idee om de wagon met spullen niet vast te maken aan die koelwagons ?
Die wagon die mocht niet weg, kennelijk wilde men die nog even controleren van binnen op geld en dure attributen er zaten veel dichte koffers en rugzakken in
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 30 juli 2014 @ 21:33:41 #268
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142898979
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_Rusland__.html

quote:
wo 30 jul 2014, 21:20
G7 waarschuwen Rusland over Oekraïne
WASHINGTON -

De leiders van de G7-landen hebben Rusland woensdag de wacht aangezegd. Het Kremlin moet rekening houden met nieuwe sancties, als het zijn Oekraïnebeleid niet bijstelt, aldus een gemeenschappelijke verklaring. De G7-leiders roepen de strijdende partijen ertoe op een staakt-het-vuren in acht te nemen, met name op de plek waar op 17 juli het Maleisische vliegtuig crashte.

De VS, Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland, Italië, Japan en Canada hekelen dat Rusland de soevereiniteit, territoriale integriteit en onafhankelijkheid van Oekraïne ondermijnt.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_142899121
quote:

[..]

[..]

Hij ziet wat hij verwacht te zien. Die neiging hebben we allemaal. Heb wat foto's van 30 mm schade gezocht, en je vind er inderdaad die erg lijken, maar dat zal net zo goed gelden voor foto's van schade door SAMs (als je die kan vinden tenminste).

En dat er foto's en links verdwijnen is het nadeel van google's steeds meer up-to-date indexing en rangschikken volgens populariteit. Daarom is "Search Tools > Time > Custom range" handig bij google searches, kan je al de resultaten die er sindsdien bijgekomen zijn eruit filteren.
Een onderbenutte optie, zeker wat betreft recente gebeurtenissen.
pi_142900145
quote:
Eerst onze iPhones terug....

SadPanda was net op tv, op NL2....
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:00:29 #271
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142900345
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die wagon die mocht niet weg, kennelijk wilde men die nog even controleren van binnen op geld en dure attributen er zaten veel dichte koffers en rugzakken in
En omdat nog lang niet alle bezittingen er in zaten.
Maar dat was met de koeltreinen achteraf ook zo ;(
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:09:51 #272
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142900755
Ukraine landscape today

pi_142901206
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:09 schreef .Exe het volgende:
Ukraine landscape today

[ afbeelding ]
:'(
pi_142901279
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:56 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

SadPanda was net op tv, op NL2....
:o ???
pi_142901315
quote:

Het is in het Duits.
Knap van Peter zo'n analyse op basis van foto's of mocht Peter van de separatisten WEL op de rampplek?

Jeetje dan had Rutte hem moeten bellen ;)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_142901780
LOL, nu snap ik waarom de Amerikanen net nu kwamen met de verklaring dat Rusland in overtreding was van de ban op intermediate range kruisraketten:

Oekraine is begonnen met short-range ballistic missiles, SS-21, tegen de rebellen

pi_142901794
quote:
Doelloos stuk tekst en er zijn imo we betere doelen op het moment. De gemiddelde Oost Oekraïner heeft nog steeds een 5x zo hoog bestedingsvermogen dan de gemiddelde Indiër.

Ik vind de timing ook slecht op basis van sentiment, goed dan wel slecht beïnvloed door de huidige omstandigheden.
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:48:36 #279
345170 Roger_Epiales
pi_142902620
quote:
^O^

Goed initiatief, gros van de bewoners hebben er ook niet om gevraagd een vliegtuig en een stapel lichamen in hun moestuin te krijgen.
En al was het alleen maar om aan die mensen te tonen dat het westen niet alleen bestaat uit "oosten hatende fascisten", zoals de Russische media (lees regering) ze wil laten geloven, vind ik het nog steeds een goed initiatief.
Feel free to insult me.
pi_142902635
Die Haisenko zwetst echt uit zijn nek...

Foto's genoeg, alleen Jeroen Akkermans heeft al vijf albums vol op zijn Flickr pagina gezet.

Met twee vliegtuigen van beide kanten tegelijk een ander vliegtuig beschieten? Nog afgezien van het feit dat de Su-25 niet eens zo hoog kan komen, loop je natuurlijk ook nog eens het risico dat je elkaar neerschiet of het doelwit ramt.

Het vliegtuig van Poetin heft ook een wit/rood/blauw randje, maar is van een ander type dan de 777 (Vier- ipv tweemotorig bijvoorbeeld), bovendien zou Poetin dan wel een enrome omweg naar Moskou hebben genomen, met extra risico dat hij over oorlogsgebied zou vliegen.

"Dieses Flugzeug wurde nicht von einer Rakete in der Mitte getroffen" Klopt, want een BUK ontploft voor het doel om het doelwit met scherven te doorzeven.

Explosies in de cockpit? Hier een foto van Jeroen Akkermans:

https://www.flickr.com/ph(...)5853477595/lightbox/

De rechtopstaande bruine plaat is de cockpitvloer met daarop de rails voor de vier stoelen, rechtsonder van het midden liggen de center console met de gashendels en een paar schermen voor de piloten. Ziet er niet uit alsof er een explosie of meerdere hebben plaatsgevonden.
Als je verder kijkt door de albums (Geen foto's van lijkenetc.) zul je zien dat er op de meeste delen inslagschade is te vinden.
pi_142902801
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:48 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

^O^

Goed initiatief, gros van de bewoners hebben er ook niet om gevraagd een vliegtuig en een stapel lichamen in hun moestuin te krijgen.
En al was het alleen maar om aan die mensen te tonen dat het westen niet alleen bestaat uit "oosten hatende fascisten", zoals de Russische media (lees regering) ze wil laten geloven, vind ik het nog steeds een goed initiatief.
Dit.
Make my day!
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:48:35 #282
38496 Perrin
pi_142905822
Als 't al niet genoemd is: hier een uitgebreid overzicht met foto's en kaarten van het crashgebied:
Map of a Tragedy: How MH17 Came Apart Over Ukraine

Hrabove

Rozsypne

Petropavlivka
pi_142910180
I see a line of
cars and they're
all painted black

Rolling Stones - Paint It Black
pi_142913363
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 02:42 schreef Snappie2 het volgende:
I see a line of
cars and they're
all painted black

Rolling Stones - Paint It Black
Bedankt hans
pi_142916272
Oponthoud voor OVSE'ers bij legerpost

De drie auto's met verkenners van de OVSE ondervinden donderdagochtend oponthoud op de route naar de rampplek in het oosten van Oekraïne. De auto's staan al enige tijd stil bij een Oekraïense legerpost. In de auto's zitten ook Nederlanders en een aantal Australische experts.
Van minuut tot minuut wordt bekeken of de situatie op de plek waar de Maleisische Boeing neerstortte veilig genoeg is om de verkenners door te laten. Het is niet duidelijk of op dit moment in het gebied wordt gevochten.

De verkenningsmissie is donderdagochtend vanuit Donetsk opnieuw op weg gegaan om een nieuwe route naar de rampplek te verkennen. Eerdere pogingen om het gebied te bereiken, liepen op niets uit omdat de verkenners werden tegengehouden door separatisten.
http://www.telegraaf.nl/f(...)bij_legerpost__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 31 juli 2014 @ 11:35:31 #286
78780 deedeetee
pi_142916283
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:48 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

^O^

Je bedoelt dat al die idiote sancties niks met hoe wij over ze denken te maken hebben. :')
Maar idd niet iedereen is zo onnozel om zich door de US te laten meesleuren in hun eeuwige strijd om te bewijzen dat zij * beter * zijn dan Rusland.
pi_142916286
Stel gewoon eens, Oekraine zit achter de ramp met het doel om het Westen bij de oorlog te betrekken. Dan zijn ze nu zeer gefrustreerd dat dat niet is gelukt. Maanden voorbereiding en het doel is niet bereikt. Dan zullen ze alsnog proberen het doel te bereiken.
Ik zou ze dan ook voor geen cent vertrouwen met 'een dag wapenstilstand, ga er maar lekker langs'.
  donderdag 31 juli 2014 @ 11:35:59 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_142916292
Word tijd om weg te wezen daar.
Onze militaire chevrolets & personeel in te laden in de Hercules en zo snel mogelijk vertrekken.
De kans dat we daar nog iets kunnen doen is gering en je moet daar geen middelen meer verspillen.
De oorzaak van de crash is reeds bekend, de achtergrond daarvan zal je nooit (ter plaatse) kunnen bewijzen.

Beter is het over te gaan tot omkopen, pijnlijk hard (I know) maar dat werkt beter in dat soort contreien, Wij sturen onze DNA gegevens van onze passagierlijst en wanneer de Oekraïne de bijbehorende resten conform u]dat[/u] DNA profiel terugstuurd, krijgen ze 10mille of whatever per body. Voor de wagon van bagage/spullen betalen we 50 mille en klaar mert de zaak. Kortom een beetje marchanderen wat ons als land altijd goed is afgegaan. Handel gaat voor ethiek.

Bezopen gewoon hoe dit escaleert over de ruggen heen van burgers in een vliegtuig dat door militairen om strategische redenen (al of niet ongeluk) is neergehaald. Wanneer het echt een ongeluk was, moet je je ogen uit je kop schamen dat je niet helpt om het af te wikkelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_142916393
quote:
3s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:35 schreef Vallon het volgende:
Beter is het over te gaan tot omkopen, pijnlijk hard (I know) maar dat werkt beter in dat soort contreien, Wij sturen onze DNA gegevens van onze passagierlijst en wanneer de Oekraïne de bijbehorende resten conform u]dat[/u] DNA profiel terugstuurd, krijgen ze 10mille of whatever per body. Voor de wagon van bagage/spullen betalen we 50 mille en klaar mert de zaak. Kortom een beetje marchanderen wat ons als land altijd goed is afgegaan. Handel gaat voor ethiek.
Goed idee, serieus.
pi_142916418
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
Stel gewoon eens, Oekraine zit achter de ramp met het doel om het Westen bij de oorlog te betrekken. Dan zijn ze nu zeer gefrustreerd dat dat niet is gelukt. Maanden voorbereiding en het doel is niet bereikt. Dan zullen ze alsnog proberen het doel te bereiken.
Ik zou ze dan ook voor geen cent vertrouwen met 'een dag wapenstilstand, ga er maar lekker langs'.
Flikker eens even een keer op met iedere keer dit soort onzinposts zeg
pi_142916516
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
Jezus wat een onzin :N
pi_142916521
De mijnen zijn opeens weg blijkbaar.
pi_142916526
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:45 schreef Loekie1 het volgende:
De mijnen zijn opeens weg blijkbaar.
Oh, de mijnen. Jammer ik dacht even je aluhoedjes-posts
pi_142916592
Dus de experts mogen één dag hun werk doen, en daarna?
pi_142916646
quote:
Wij sturen onze DNA gegevens van onze passagierlijst en wanneer de Oekraïne de bijbehorende resten conform u]dat[/u] DNA profiel terugstuurd
Ik zou resultaten van DNA-onderzoek daar niet vertrouwen. Niet eens vanwege bewust rommelen ermee, eerder onbewust vanwege onkunde met de procedures (contaminatie monsters, verkeerd labellen etc).
pi_142917629
Ain't Easy Being Russian In The Netherlands Right Now: http://www.worldcrunch.com/nrcq/c20s16606/#.U9oZgNJ_tqw

quote:
MAASTRICHT The worst thing about it, says Marina Smirnova, is that people wont tell her directly to her face what they think of her. When the 27-year-old Russian, a linguist, joins a discussion with colleagues at work about the crash of Malaysia Airlines flight MH17, and points out that responsibility for the tragedy has not yet been formally established, everybody suddenly goes silent.

Feeling increasingly isolated, Smirnova is sure that people are badmouthing her, making malicious remarks behind her back. On Facebook there have already been calls tor Russians to be chased out of the Netherlands and for a killer commando to be sent to take care of Russias president, Vladimir Putin.

Smirnova has read the posts. She sits in Café Zuid by the Maas River in the Dutch university town of Maastricht and reflects about where her relations with Dutch people are going.

"My wish is that [the negative climate] doesnt escalate further," she says.

Of the 298 people who lost their lives in the crash a week ago, 193 were Dutch. The plane was on its way from Amsterdam to Kuala Lumpur, the capital of Malaysia, when halfway through the flight it was downed and crashed in eastern Ukraine where soldiers loyal to Kiev are fighting pro-Russian separatists.

Not even U.S. intelligence has so far delivered conclusive proof that the Russian government is behind this act of terror. In the Netherlands, on the other hand, many believe that Putin and his cohorts are responsible. When on Wednesday the first victims coffins were brought back from Ukraine to the military airport in Eindhoven, thousands of Dutch people stood on the streets to pay respects as the vehicles transporting the coffins drove by.

It was like a funeral cortege for MH17s dead. And as people wept, and people spoke of the "Dutch 9/11," the finger-pointing at Russia grew. The collective mourning is punctuated by anger, almost all of it directed at Russia. The anger is shared by some prominent politicians and sports personalities, as well as regular folks. And the anger needs outlets.

One mayor lets loose

Last week it was Putins daughter, Maria, also known as "Masha," in the crosshairs. The 29-year-old reportedly lives in the posh neighborhood of Hilversum. "We could deport her. That would send a whole other signal," said mayor Pieter Broertjes in a radio interview. A few minutes later he backtracked on Twitter, but the fire had already been lit.

Throw Putins daughter out of the country? Many of the Dutch believe its a good idea. And yet it isnt even certain that Maria Putin really lives or lived in Hilversum or if its all empty talk. According to the Bild am Sonntag newspaper she left the Netherlands and is now back in Moscow.

Russian citizens Vladislav Sadykov, Irene Boesten and Marina Smirnova (with their dog named Putin) in Maastricht Photo: Tim Röhn

John van't Schip, a former soccer star, also joined the debate. "I call on our football association, the KNVB, the government and FIFA, soccers governing body, to boycott the World Cup in Russia in 2018," the 1988 European champion wrote on Twitter. This was met with widespread approval, as was the idea of immediate economic sanctions against Russia.

Writer Bas Heijne wrote that the Dutch government has "coddled ... the dictator" [Putin] for too long.

Thirty thousand Russians live in the Netherlands. Marina Smirnova is one of them. Together with friends she is currently building a Russian community in Maastricht, which has an overall population of 120,000. Forty Russians turned up for a get-together at the newly-opened Russian consulate in Maastricht, and in August theres going to a big summer party to which only Russians are invited.

Student Vladislav Sadykov says they want to inform people about Russia and reduce prejudice. "We understand the Dutch and their grief. We know what its like to lose loved ones," says the 26-year-old remembering the terror attacks in Russia in years past.

Nevertheless neither he, Smirnova nor Irene Boesten, the third Russian sitting in Café Zuid on this afternoon, can understand the anger people feel towards their country.

Its too simplistic, they say, to keep claiming that Russia is involved: "Why dont they wait for the outcome of investigations?" Media coverage is "laughably one-sided" says Boesten, 30. Still, she says, she has been able to persuade her Dutch husband of "the truth" and his anger at Russia has calmed.

A dog named ...

One certainly couldnt say thats what happened to most of the Dutch. In Groningen, the owner of a Russian grocery store was heckled by an angry group of locals reportedly screaming "[the Russians] murdered."

"Luckily," Nicolaas Kraft van Ermel, told Die Welt, "so far the attacks have only been verbal. I know of no Russians who have been physically attacked."

Van Ermel works for the Dutch-Russian Center in Groningen, which among other activities advises Dutch companies thinking of doing business in Russia. "Weve received hate mail, and Ive been encouraged to quit my job," van Ermel says. "The mood has changed. Now, Russias being blamed for everything."

All the events of the recent past have been thrown into one pot: the MH17 disaster, the arrest of Dutch Greenpeace activists trying to prevent a Russian oil tanker from docking in Rotterdam, even the tough measures taken against homosexuals in Russia. Russians living in the Netherlands are being blamed for all that as well.

It's gotten to the point where Marina Smirnova is worried about her personal safety. "I hope nobody goes after us with baseball bats," she says only half-jokingly.

Vladislav Sadykov believes that investigations will show conclusively that the Russian government was not responsible for the crash of the plane. He says that some Dutch people are beginning to come round to his point of view. Anyway, hes not afraid.

Irene Boesten thinks that everything will take care of itself once the Dutch recognize that the Western media are not the only sources. The Russian press is better, she says, stroking the dog she has brought with her.

The Cocker Spaniel is black, one-and-a-half years old. His name is Putin.

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2014 12:29:04 ]
pi_142917725
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:26 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ain't Easy Being Russian In The Netherlands Right Now: http://www.worldcrunch.com/nrcq/c20s16606/#.U9oZgNJ_tqw
Gisteren nog bier wezen halen in de Russische winkel waar ik altijd al spulletjes haal. Was er druk als altijd.
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:46:09 #298
345170 Roger_Epiales
pi_142918167
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je bedoelt dat al die idiote sancties niks met hoe wij over ze denken te maken hebben. :')
Maar idd niet iedereen is zo onnozel om zich door de US te laten meesleuren in hun eeuwige strijd om te bewijzen dat zij * beter * zijn dan Rusland.
De sancties tegen Rusland hebben wmb idd weinig te maken met hoe we denken over Oekraïense burgers, meer over hoe we denken over het Russische regime olv Putin..

Daarbij vind ik economische sancties verre van idioot. Ik denk dat een pakket (liefst zo zwaar mogelijke) economische sancties, primair gericht op Putins rijke politieke vriendjes, het beste drukmiddel kan zijn op Putin zelf.

quote:
Alsjeblieft niet zeg.
Ten eerste kan je dan alle eventuele medewerking van Russische/separatistische zijde vergeten, sancties of niet. Je geeft dan, in hun ogen, immers directe financiële steun aan Oekraïne.

Ten tweede moet je dan niet alleen DNA gegevens, maar allerlei persoonlijke informatie van de slachtoffers, aan de Oekraïense autoriteiten geven. Informatie die de nabestaanden aan het onderzoeksteam hebben gegeven, in vertrouwen dat zij er zorgvuldig mee omgaan. Persoonlijk lijkt me dat een wat respectloze actie. Den eerbied voor den doden schendend, zelfs.

Ten derde. Als je die gasten gaat betalen per match, dan zaten er straks volgens hun gegevens duizenden mensen in dat vliegtuig. :')
Feel free to insult me.
  Redactie Games donderdag 31 juli 2014 @ 12:48:25 #299
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142918208
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142918539
quote:
Onderzoekers bereiken rampplek MH17

Verkenners van de OVSE zijn er donderdag in geslaagd de wrakstukken van de neergehaalde Boeing van Malaysia Airlines in Oost-Oekraïne te bereiken.

Dat meldt de OVSE. In de drie auto's zitten ook Nederlanders en een aantal Australische experts. Een ander deel van het konvooi werd tegengehouden en is nog onderweg naar de rampplek.
In de afgelopen dagen werd de reis meerdere keren afgebroken. Het was onderweg te gevaarlijk door gevechten tussen separatisten en het Oekraïense regeringsleger.

Ook Russische onderzoekers willen donderdag naar de rampplek. Het land zegt dat zijn specialisten willen samenwerken met de internationale collega's "om de staat van de delen van het vliegtuig te onderzoeken".
Premier Mark Rutte heeft tijdens een persconferentie gezegd dat hij er rekening mee houdt dat de rampplek de komende dagen niet bereikbaar is. "Maar u kunt er van op aan dat wij iedere dag opnieuw zullen proberen de plek van de ramp te bereiken, zodat de experts hun werk kunnen doen."
*O* Nu de onderzoekers zelf nog!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')