abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142883558
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als ik dit zo zie vraag ik me af of er ook mensen op de grond zijn omgekomen? Toch veel brokstukken in bewoond gebied.
Dat vroeg ik me dus ook af of het bekend was of er mensen op de grond zijn omgekomen hierdoor
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_142883572
quote:
Helder lijkt me. Er is geen dringende noodzaak voor de gemeente om vanuit de gemeente openbare rouw momenten te organiseren. Maar als de bewoners er zelf mee komen vinden ze het prima. Ik zie overigens zelf ook niet echt het nut in van een stille tocht daar. Voor zo'n algemene stille tocht kan je denk ik beter uitwijken naar grote steden en eigenlijk had die al plaatsgevonden moeten hebben.
pi_142883732
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:44 schreef TLC het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me dus ook af of het bekend was of er mensen op de grond zijn omgekomen hierdoor
Schijnt van niet, zelfs geen gewonden.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142884064
Denk ik al dagenlang dat Rusland Oekraine beschuldigde van het neerschieten van het toestel door een Su-25...
Blijkt dat Rusland dat helemaal niet gezegd heeft. Men zei dat er een Su-25 in de buurt was, men gaf enkele specificaties van het toestel, en men zei dat Oekraine een verklaring moest geven voor de aanwezigheid van dat toestel.

En als reactie daarop heeft men een beschuldiging die men tussen de regels door meende te lezen uitgebreid behandeld en debunked, om daarna te zeggen: dat toestel is niet in staat te doen wat de Russen beweerden, dus is het niet relevant of zo'n toestel al dan niet aanwezig was.

Straw man argument...
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:11:32 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142884520
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:27 schreef franklop het volgende:

[..]

Kan best stukje Oekrainse propaganda zijn..
Wat moet je geloven inderdaad. Mocht het werkelijk zo zijn, tjah, dan is het gewoon over met het onderzoek. Dan moet je het opgeven en wegwezen daar. Dan kun je het alleen maar met woorden verder te lijf gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_142884631
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:57 schreef meth1745 het volgende:
Denk ik al dagenlang dat Rusland Oekraine beschuldigde van het neerschieten van het toestel door een Su-25...
Blijkt dat Rusland dat helemaal niet gezegd heeft. Men zei dat er een Su-25 in de buurt was, men gaf enkele specificaties van het toestel, en men zei dat Oekraine een verklaring moest geven voor de aanwezigheid van dat toestel.
Klopt. De Russen hebben die informatie wereldkundig gemaakt met als doel twijfel te zaaien. En ik moet zeggen dat ze aardig in die opzet zijn geslaagd. Steeds meer westerlingen plaatsen vraagtekens bij de uitleg van de Amerikanen.

Chapeau Poetin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:25:48 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_142884958
quote:

En als reactie daarop heeft men een beschuldiging die men tussen de regels door meende te lezen uitgebreid behandeld en debunked, om daarna te zeggen: dat toestel is niet in staat te doen wat de Russen beweerden, dus is het niet relevant of zo'n toestel al dan niet aanwezig was.

Straw man argument...
Een Su-25 is inderdaad niet in staat om een verkeersvliegtuig op 10km hoogte neer te schieten. Zie ook dit blog van Aviation Week.
pi_142885902
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Een Su-25 is inderdaad niet in staat om een verkeersvliegtuig op 10km hoogte neer te schieten. Zie ook dit blog van Aviation Week.
My point exactly: iedereen bestrijdt een Russische beschuldiging, maar de Russen hebben dat helemaal niet gezegd. Ze vragen waarom dat vliegtuig in de buurt was, en de reactie is: russen impliceren het neerschieten -> is niet mogelijk -> dus Russische claim dat er een Su-25 in de buurt was is onzin...

Heb zelfs blogs gezien die zich afvragen waarom de Russen niet claimen dat het een Su-27 was, dat zou het scenario wel mogelijk maken. Terwijl dat scenario niet van de Russen komt. De enige harde claim die ze maken is nogmaals: er was een Su-25 aanwezig.

Men reageert met een straw man argument. Want wat men zou moeten vragen is: was er een militair toestel aanwezig. Maar dan moet je vragen stellen bij de beslissing om het luchtruim open te houden boven een regio waar de Oekrainse luchtmacht actief is en waar BUKs aanwezig zijn, en dat wil men niet.
  woensdag 30 juli 2014 @ 16:33:03 #190
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142887768
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:49 schreef meth1745 het volgende:

[..]

My point exactly: iedereen bestrijdt een Russische beschuldiging, maar de Russen hebben dat helemaal niet gezegd. Ze vragen waarom dat vliegtuig in de buurt was, en de reactie is: russen impliceren het neerschieten -> is niet mogelijk -> dus Russische claim dat er een Su-25 in de buurt was is onzin...

Heb zelfs blogs gezien die zich afvragen waarom de Russen niet claimen dat het een Su-27 was, dat zou het scenario wel mogelijk maken. Terwijl dat scenario niet van de Russen komt. De enige harde claim die ze maken is nogmaals: er was een Su-25 aanwezig.

Men reageert met een straw man argument. Want wat men zou moeten vragen is: was er een militair toestel aanwezig. Maar dan moet je vragen stellen bij de beslissing om het luchtruim open te houden boven een regio waar de Oekrainse luchtmacht actief is en waar BUKs aanwezig zijn, en dat wil men niet.
Maw. wat jij nu zegt is: als de Russen zouden liegen WAAROM dan zo'n domme leugen waar je er dwars door heen prikt? (SU-25 niet cappabel om MH17 neer te schieten?)
pi_142888252
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:49 schreef Felixa het volgende:

[..]

Schijnt van niet, zelfs geen gewonden.
Toch wel bijzonder zo midden overdag.
  woensdag 30 juli 2014 @ 16:58:10 #192
194695 franklop
Fran knock
pi_142888598
Ben eigenlijk wel benieuwd waar de stoffelijke resten zijn die zo'n gevonden nadat trein naar Donetsk is weggegaan. Horen daar ook niets van
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 30 juli 2014 @ 17:16:18 #193
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_142889177
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. De Russen hebben die informatie wereldkundig gemaakt met als doel twijfel te zaaien. En ik moet zeggen dat ze aardig in die opzet zijn geslaagd. Steeds meer westerlingen plaatsen vraagtekens bij de uitleg van de Amerikanen.

Chapeau Poetin.
En terecht dat had van meet af aan al moeten gebeuren. De zaak moet gewoon van meerdere kanten bekeken worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_142889545
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:58 schreef franklop het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd waar de stoffelijke resten zijn die zo'n gevonden nadat trein naar Donetsk is weggegaan. Horen daar ook niets van
Ik wist helemaal niet dat er naderhand nog stoffelijke resten waren geborgen. Als ze dan maar ergens op een veilige plek zijn... Ik dacht dat wat er nog is, allemaal nog in het rampgebied ligt. :{
pi_142889716
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:27 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat er naderhand nog stoffelijke resten waren geborgen. Als ze dan maar ergens op een veilige plek zijn... Ik dacht dat wat er nog is, allemaal nog in het rampgebied ligt. :{
Het was/is ook onduidelijk hoeveel lichamen nog niet gevonden zijn. Alleen het aantal kisten dat naar Nederland is gevlogen is bekend, maar het aantal lichamen hoeft niet per se hetzelfde aantal te zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_142889881
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maw. wat jij nu zegt is: als de Russen zouden liegen WAAROM dan zo'n domme leugen waar je er dwars door heen prikt? (SU-25 niet cappabel om MH17 neer te schieten?)
Dat was men eerder idee :')

Nee, ik zeg dat men de Russen beschuldigt van liegen, maar ze hebben niet meer gezegd dan dat er een Su-25 in de buurt was. (ok, ze hebben erbij gezegd wat de standaard bewapening is en wat die kan doen, ze suggereren dus wel wat, maar dat zien we de VS bij elke persconferentie doen, zo zeiden die voortdurend dat er bewijs was van Russische leveringen van zware wapens en krachtige anti-aircraft sytemen, wat de suggestie wekte dat ze BUK systemen bedoelden)

Ik ging er ook meteen vanuit dat de Russen met een leugen afkwamen (om de Amerikanen te dwingen radarbeelden vrij te geven om het te weerleggen), omdat ik de weerleggingen van de "Russische claim" las. Maar die claim was er niet. Men heeft er een heel verhaal van onderscheppen achtervolgen en neerschieten van gemaakt, en dat verhaal heeft men weerlegt.

Het wordt zo langzamerhand onmogelijk om nog te weten wat echt is en wat propaganda. had m'n tijd beter aan iets anders besteed de laatste twee weken, want wat er nog overblijft van de "feiten" waarop ik m'n posts baseerde...
pi_142890068
quote:
'Spullen passagiers in mortuarium Donetsk'

Veel spullen van passagiers van rampvlucht MH17 liggen opgeslagen in een mortuarium in het rebellenbolwerk Donetsk.

Dat heeft de Australische minister van Buitenlandse Zaken, Julie Bishop, volgens Australische media woensdag op een persconferentie gezegd.
''De Australische federale politie helpt bij het coördineren van een missie om de eigendommen uit het mortuarium in Donetsk te halen en naar Nederland te brengen", zei ze.
''We weten hoe belangrijk dat is voor familieleden en kennissen van overledenen. Dus dit is onderdeel van onze humanitaire missie."
Onlangs werd al bekend dat in of bij de stad Torez een trein met persoonlijke bezittingen van de slachtoffers zou staan.
nu.nl
  woensdag 30 juli 2014 @ 17:58:22 #198
28033 Pek
je moet wat
pi_142890377
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:44 schreef Felixa het volgende:

[..]

nu.nl
Behalve de bling, natuurlijk }:| ;(
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_142890435
quote:

Straw man argument...
Toch een vreemd statement van de Russen want waarom zou Oekraïne een verklaring moeten geven, het toestel (als het er was) vloog boven de Oekraïne?
pi_142890660
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch een vreemd statement van de Russen want waarom zou Oekraïne een verklaring moeten geven, het toestel (als het er was) vloog boven de Oekraïne?
http://en.wikipedia.org/wiki/Maskirovka

Hebben de Russen al vaak toegepast, bijvoorbeeld door het bloedbad van Katyn in de schoenen van Nazi Duitsland te schuiven:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Katyn
  woensdag 30 juli 2014 @ 18:38:50 #201
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142891461
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:44 schreef Felixa het volgende:

[..]

nu.nl
Da's tenminste een klein beetje goed nieuws.
pi_142891787
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat zij het luchtruim veilig verklaarden. Met rebellen die over een BUK systeem beschikken en Oekrainse gevechtsvliegtuigen actief in de regio kan je moeilijk beweren dat het veilig is voor lijnvluchten.

Zelfs tijdens militaire oefeningen waar niemand met SAMs zit te wachten wordt het luchtruim vaak afgesloten. Hoeveel afgelaste vluchten zijn er momenteel in China, enkele honderden per dag? En ruim een dozijn luchthavens gesloten, gewoon omdat het leger oefeningen doet.
pi_142891921
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:50 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Omdat zij het luchtruim veilig verklaarden. Met rebellen die over een BUK systeem beschikken en Oekrainse gevechtsvliegtuigen actief in de regio kan je moeilijk beweren dat het veilig is voor lijnvluchten.

Zelfs tijdens militaire oefeningen waar niemand met SAMs zit te wachten wordt het luchtruim vaak afgesloten. Hoeveel afgelaste vluchten zijn er momenteel in China, enkele honderden per dag? En ruim een dozijn luchthavens gesloten, gewoon omdat het leger oefeningen doet.
Erg vergezocht maar dan geven ze dus toe dat de separatisten hebben geschoten. De vergelijking met mensen die zelf schieten gaat niet op dan hadden de separatisten het luchtruim onveilig moeten verklaren omdat ze er met een BUK zouden schieten en was de vliegtuigmij. aansprakelijk.
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:12:11 #205
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142892611
quote:
Wat een kansloze kutkneus. Kolere zeg :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:16:22 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142892760
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat een kansloze kutkneus. Kolere zeg :')
Niet in de mogelijkheid te kijken. What's up?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_142892797
quote:
15s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:58 schreef Pek het volgende:

[..]

Behalve de bling, natuurlijk }:| ;(
Zou het?
pi_142893214
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet in de mogelijkheid te kijken. What's up?
Hij had een passagierslijst op een Youtube filmpje gevonden ofzo. Met nummers en adressen erbij, en die mensen ging hij proberen te bellen. Om te kijken als het klopt, of niet.
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:34:10 #209
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142893395
quote:
Heeft niemand langs de route van de optocht van Eindhoven naar Hilversum IEETS geroken dan?
Er zijn 3 mogelijkheden:
1. Of alle (ik zeg ALLE ja u hoort het goed) lijkwagens waren leeg
of
2. gevuld met een nep-lijk evt. een dood kadaver van een dier(slachthuis)
3. Echte slachtoffers.
Ok in geval van 3 zeg ik niets meer, maar valt wat mij betref af(100%) zie hoax.
Blijft 1 of 2 over.
aangaande bovenstaand verhaal van dagenlang ongekoeld , in de nbrandnende zon etc.
Lijk t mij datr zelfs in plastic verpakt in een kist en een begrafeniswagen toch sporen van geuren naar buiten moeten zijn gekomen.
Had niemand een hond bij zich langs de route die vreemd deed.
@Mensen meldt dit hier, ook als ie niet vreemd deed. Honden ruiken 1000x zo goed als mensen!
Alsjeblieft, wat een complete mongolen. Serieus. Meer kan ik er niet van maken. Dat dit soort mensen bestaansrecht hebben hey :X
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_142893451
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

Alsjeblieft, wat een complete mongolen. Serieus. Meer kan ik er niet van maken. Dat dit soort mensen bestaansrecht hebben hey :X
Wtf :X
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')