Omdat zij het luchtruim veilig verklaarden. Met rebellen die over een BUK systeem beschikken en Oekrainse gevechtsvliegtuigen actief in de regio kan je moeilijk beweren dat het veilig is voor lijnvluchten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch een vreemd statement van de Russen want waarom zou Oekraïne een verklaring moeten geven, het toestel (als het er was) vloog boven de Oekraïne?
Erg vergezocht maar dan geven ze dus toe dat de separatisten hebben geschoten. De vergelijking met mensen die zelf schieten gaat niet op dan hadden de separatisten het luchtruim onveilig moeten verklaren omdat ze er met een BUK zouden schieten en was de vliegtuigmij. aansprakelijk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:50 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Omdat zij het luchtruim veilig verklaarden. Met rebellen die over een BUK systeem beschikken en Oekrainse gevechtsvliegtuigen actief in de regio kan je moeilijk beweren dat het veilig is voor lijnvluchten.
Zelfs tijdens militaire oefeningen waar niemand met SAMs zit te wachten wordt het luchtruim vaak afgesloten. Hoeveel afgelaste vluchten zijn er momenteel in China, enkele honderden per dag? En ruim een dozijn luchthavens gesloten, gewoon omdat het leger oefeningen doet.
Wat een kansloze kutkneus. Kolere zegquote:
Niet in de mogelijkheid te kijken. What's up?quote:
Hij had een passagierslijst op een Youtube filmpje gevonden ofzo. Met nummers en adressen erbij, en die mensen ging hij proberen te bellen. Om te kijken als het klopt, of niet.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet in de mogelijkheid te kijken. What's up?
Alsjeblieft, wat een complete mongolen. Serieus. Meer kan ik er niet van maken. Dat dit soort mensen bestaansrecht hebben heyquote:Heeft niemand langs de route van de optocht van Eindhoven naar Hilversum IEETS geroken dan?
Er zijn 3 mogelijkheden:
1. Of alle (ik zeg ALLE ja u hoort het goed) lijkwagens waren leeg
of
2. gevuld met een nep-lijk evt. een dood kadaver van een dier(slachthuis)
3. Echte slachtoffers.
Ok in geval van 3 zeg ik niets meer, maar valt wat mij betref af(100%) zie hoax.
Blijft 1 of 2 over.
aangaande bovenstaand verhaal van dagenlang ongekoeld , in de nbrandnende zon etc.
Lijk t mij datr zelfs in plastic verpakt in een kist en een begrafeniswagen toch sporen van geuren naar buiten moeten zijn gekomen.
Had niemand een hond bij zich langs de route die vreemd deed.
@Mensen meldt dit hier, ook als ie niet vreemd deed. Honden ruiken 1000x zo goed als mensen!
Wtfquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Alsjeblieft, wat een complete mongolen. Serieus. Meer kan ik er niet van maken. Dat dit soort mensen bestaansrecht hebben hey
Ho, nee, dus niet he. Niks niet PASSAGIERSlijst. Iemand had die crashsite gefilmd, ingezoomt op EEN lijst met namen, adressen en telefoonnummers. En die kansloze debiel gaat ze bellen en vragen of ze iemand kennen die op die vlucht zat of dat ze zelf op die vlucht zaten. Want het kan niet dat die mensen nog leven als hun naam op een papiertje staatquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:29 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Hij had een passagierslijst op een Youtube filmpje gevonden ofzo. Met nummers en adressen erbij, en die mensen ging hij proberen te bellen. Om te kijken als het klopt, of niet.
Waar haal je dit nu weer vandaanquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Alsjeblieft, wat een complete mongolen. Serieus. Meer kan ik er niet van maken. Dat dit soort mensen bestaansrecht hebben hey
Die vorm van 'staakt-het-vuren' is in deze oorlog al een paar keer geopperd, ook voor de vliegramp: 'Jullie moeten het gebied aan ons prijsgeven, anders schieten we jullie dood.' En richting de media wordt dat dan als (voorstel tot) staakt-het-vuren gecommuniceerd. Wat Timmermans bereikt heeft is dus nog meer mogelijkheden tot provoceren over de rug van 300 doden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat hebben ze tegengesproken, was waarschijnlijk een vals bericht.
'Volgens een mededeling van de RVD over de gesprekken, garandeert Oekraïne een staakt-het-vuren als de separatisten zich eerst van de frontlijn terugtrekken. Dat zijn de rebellen voor zover bekend niet van plan.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-niet-bereiken.dhtml
Als dat alles is wat Timmermans bereikt heeft in de gesprekken, is het niet veel.
Dit lijkt me een juiste analyse. Al sinds de val van Janoekovitsj kon je overal lezen dat Poetin niks zou doen uit angst voor sancties. Dat hebben we gezien in de Krim.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:15 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Oekraine is aan de winnende hand, het Kremlin moet kiezen: toekijken terwijl de rebellen verslagen worden, of ingrijpen. De laatste week kon je overal lezen hoe Putin z'n hand overspeeld had, maar dat de crash hem een uitweg bood: hij kon de rebellen in de steek laten. Heel wat waarnemers voorspelden dat ie dat zou doen, noemden het een "oplossing" voor Putin. Toont wel aan hoe verkeerd men de situatie inschat.
Probleem is dat het Westen beslissingen neemt op basis van zulke inschattingen, men vergist zich keer op keer. De vraag is: wanneer beseft het Westen dit? Op het moment dat de Russische en Europese economie ineenstort, wanneer Iran beschikt over S-400 en S-500 installaties, nadat Rusland elke ontwapeneningsovereenkomst en non-proliferatieverdrag heeft opgezegd, of wanneer het nieuws beheerst wordt door etnisch geweld in de Baltische staten?
Er was geen fundamenteel verschil tussen wat Rusland en de rebellen vroegen en wat Kiev bereid was te geven betreffende autonomie van de regio's en de rechten van de Russische minderheid.
De rebellen zijn dan wel niet representatief voor de bevolking, maar de vragen naar meer autonomie en garanties betreffende gebruik van de Russische taal werden wel degelijk door de bevolking gesteund.
Niets wijst erop dat sancties alleen volstaan om Rusland van koers te doen veranderen. Misschien tijd dat men naast de sancties ook andere initiatieven neemt. Maar ik vrees dat men dan net de verkeerde kant zal uitgaan, met militaire steun ipv diplomatiek overleg.
Dat lijkt me niet zo logisch, al zal dit feit, gecombineerd met de doorlopende gevechten en dergelijke, nog lang een voedingsbodem voor dit soort theorieën blijven.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nope ze hebben de VERANTWOORDELIJKHEID om maatschappijen te wijzen op eventuele gevaren.
Zij WISTEN dat er BUK systemen waren NET als de Ukrainiers.
En de enige landen/maatschappijen die zijn waarschuwden waren UK, CANADA, AUSTRALIE,USA,FRANKRIJK.
Dan faal je gewoon als orgaan en je bent een aso klootzak regering als je weet van die wapens maar nog steeds vliegtuigen over laat vliegen zonder te waarschuwen.
En daarom denk ik nog steeds dat de Ukrainiers wat te verbergen hebben...
Ik krijg er moordneigingen vanquote:
Serieuze moordneigingenquote:Neemt u de tijd om het videoverslag te bekijken en alles goed tot u door te laten dringen. In het verslag leg ik uit dat er waarschijnlijk dummy’s op de plaats des onheils neergelegd zijn. Bij dummy’s moet u dan niet zo zeer denken aan de poppen die gebruikt worden om autocrash tests uit te voeren, maar eerder aan dummy’s die gemaakt zijn van hetzelfde materiaal als deze android robot. Nu zijn er natuurlijk geen peperdure robots gebruikt, maar het siliconen omhulsel is eenvoudig te produceren.
Martin vrijlandquote:
Is hier al een paar keer eerder gepost in de afgelopen 151 topics...quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Martin vrijlandn.a.v dat filmpje over die telefoonlijst
http://www.martinvrijland(...)an-wie-die-lijst-is/
Kansloze kutkneus is het.
De regering in Kiev beslist of er mag gevlogen worden, en een open luchtruim leverde hen ook geld op btw, volgens de Washington Post 200 miljoen dollar per jaar of ruim een half miljoen per dag.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Erg vergezocht maar dan geven ze dus toe dat de separatisten hebben geschoten. De vergelijking met mensen die zelf schieten gaat niet op dan hadden de separatisten het luchtruim onveilig moeten verklaren omdat ze er met een BUK zouden schieten en was de vliegtuigmij. aansprakelijk.
Ik begrijp niet waarom dat relevant is.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:48 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De regering in Kiev beslist of er mag gevlogen worden, en een open luchtruim leverde hen ook geld op btw, volgens de Washington Post 200 miljoen dollar per jaar of ruim een half miljoen per dag.
http://www.washingtonpost(...)llowing-overflights/
Waar komt dit nou vandaan?quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Alsjeblieft, wat een complete mongolen. Serieus. Meer kan ik er niet van maken. Dat dit soort mensen bestaansrecht hebben hey
Ja doei, ik wil het best niet meer posten hier, maar ik ga niet naar het mongolen subforumquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:42 schreef Felixa het volgende:
[..]
Is hier al een paar keer eerder gepost in de afgelopen 151 topics...
Hup, naar BNW met die troep!
Daar zal het ongetwijfeld ook al staan!quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja doei, ik wil het best niet meer posten hier, maar ik ga niet naar het mongolen subforum
Dat is OUDquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja doei, ik wil het best niet meer posten hier, maar ik ga niet naar het mongolen subforum
Serieus?quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Alsjeblieft, wat een complete mongolen. Serieus. Meer kan ik er niet van maken. Dat dit soort mensen bestaansrecht hebben hey
Je zou toch wensen dat dat soort mensen aan boord zaten he..quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik krijg er moordneigingen van
[..]
Serieuze moordneigingen
Doodsverwensing?quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:20 schreef roos85 het volgende:
[..]
Je zou toch wensen dat dat soort mensen aan boord zaten he..
Ironische opmerking, na een doodsverwensing.quote:Echt walgelijk dat soort lui
Nou sorry hoor, maar kom op. Die lui zijn niet goed snik hoor. En dat is een understatement van jewelste dan nog.quote:
Welke lui? Ik zie je een reactie quoten, maar de reactie zelf kan ik niet vinden. Wie zei dat dan?quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar kom op. Die lui zijn niet goed snik hoor. En dat is een understatement van jewelste dan nog.
Ga jij nu serieus de moraalridder uithangen?quote:
Ja, leuk eejquote:[..]
Ironische opmerking, na een doodsverwensing.
Hartstikke goed.quote:Snap jij jezelf nog een beetje?
Link niet gelezen, Duits is ff teveel nu, maar die shrapnelafdrukken op de vleugels zijn toch heel duidelijk sporen van een op afstand ontploffende (dus niet inslaande) raket?quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:36 schreef Bredemug het volgende:
Een interessant analyse van de wrakstukken door peter haisenko, alles duidt aan op een bom wat in de cockpit(-edit- correctie verkeerd gelezen, in het vliegtuig, hoeft niet perse de cockpit geweest te zijn) is ontploft, een raket inslag is niet consistent met het bewijs(wrakstukken).
bron http://www.anderweltonlin(...)er-malaysian-mh-017/
Het is in het Duits.
Bovendien schijnen er lichtgroene verfsporen op die inslagen te zien die overeenkomen met die van een BUK raket.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Link niet gelezen, Duits is ff teveel nu, maar die shrapnelafdrukken op de vleugels zijn toch heel duidelijk sporen van een op afstand ontploffende (dus niet inslaande) raket?
Hoe verklaar jij die in het geval van een bom dan?
Voor de zoveelste keer weer dat broodje-aap-verhaal van het SU-25-vliegtuig dat de MH17 zou hebben beschoten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:36 schreef Bredemug het volgende:
Een interessant analyse van de wrakstukken door peter haisenko, alles duidt aan op een bom wat in de cockpit(-edit- correctie verkeerd gelezen, in het vliegtuig, hoeft niet perse de cockpit geweest te zijn) is ontploft, een raket inslag is niet consistent met het bewijs(wrakstukken).
bron http://www.anderweltonlin(...)er-malaysian-mh-017/
Het is in het Duits.
Dat legt hij uit in zijn verslag, van de wrakstukken. Ik ga het even voor je vertalen, momentjequote:Op woensdag 30 juli 2014 20:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Link niet gelezen, Duits is ff teveel nu, maar die shrapnelafdrukken op de vleugels zijn toch heel duidelijk sporen van een op afstand ontploffende (dus niet inslaande) raket?
Hoe verklaar jij die in het geval van een bom dan?
Leer lezen, hij heeft het over dat een raket inslag niet cosistent is met de wrakstukken maar met een bom wat IN HET VLIEGTUIG zelf ontplofte.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer weer dat broodje-aap-verhaal van het SU-25-vliegtuig dat de MH17 zou hebben beschoten.
Dat legt hij ook uit, het is van binnen naar buiten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:48 schreef deedeetee het volgende:
Is hier iets van buiten naar binnen of van binnen naar buiten gegaan ?
[ afbeelding ]
Leer zelf lezen. Hij heeft het over een SU-25 die met kogels schiet die door de bepantsering van de vliegtuigneus heen gaan en vervolgens binnenin de cockpit exploderen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:48 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Leer lezen, hij heeft het over dat een raket inslag niet cosistent is met de wrakstukken maar met een bom wat IN HET VLIEGTUIG zelf ontplofte.
Bovendien kijken duizenden deskundigen wereldwijd naar de vele beschikbare foto's en velen met allerlei extra informatie die je niet op internet vindtquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer weer dat broodje-aap-verhaal van het SU-25-vliegtuig dat de MH17 zou hebben beschoten.
Nee. Hij geeft een voorbeeld wat een SU-25 aanrichtquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Leer zelf lezen. Hij heeft het over een SU-25 die met kogels schiet die door de bepantsering van de vliegtuigneus heen gaan en vervolgens binnenin de cockpit exploderen.
Dank je, maar zoveel moeite hoeft ook weer niet. Ik wilde het in je eigen woorden weten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:47 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Dat legt hij uit in zijn verslag, van de wrakstukken. Ik ga het even voor je vertalen, momentje
Wat aan de ene kant naar binnen komt, gaat aan de andere kant naar buiten, he?quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:48 schreef deedeetee het volgende:
Is hier iets van buiten naar binnen of van binnen naar buiten gegaan ?
[ afbeelding ]
quote:The tragedy of Malaysian MH 017 continues to elude any light of clarity being cast over it. The flight recorders are in England and are evaluated. What can come of it? Maybe more than you would assume. Especially the voice recorder will be interesting when you look at the picture of a cockpit fragment. As an expert in aviation I closely looked at the images of the wreckage that are circulating on the Internet.
First, I was amazed at how few photos can be found from the wreckage with Google. All are in low resolution, except one: The fragment of the cockpit below the window on the pilots side. This image, however, is shocking. In Washington, you can now hear views expresssed of a "potentially tragic error / accident" regarding MH 017. Given this particular cockpit image it does not surprise me at all.
Entry and exit impact holes of projectiles in the cockpit area
I recommend to click on the little picture to the right. You can download this photo as a PDF in good resolution [Sott.net note: The PDF has been converted to a JPEG and is available at the top of this article]. This is necessary, because that will allow you understand what I am describing here. The facts speak clear and loud and are beyond the realm of speculation: The cockpit shows traces of shelling! You can see the entry and exit holes. The edge of a portion of the holes is bent inwards. These are the smaller holes, round and clean, showing the entry points most likeley that of a 30 millimeter caliber projectile. The edge of the other, the larger and slightly frayed exit holes showing shreds of metal pointing produced by the same caliber projectiles. Moreover, it is evident that at these exit holes of the outer layer of the double aluminum reinforced structure are shredded or bent - outwardly! Furthermore, minor cuts can be seen, all bent outward, which indicate that shrapnel had forcefull exited through the outer skin from the inside of the cockpit. The open rivets are are also bent outward.
In sifting through the available images one thing stands out: All wreckage of the sections behind the cockpit are largely intact, except for the fact that only fragments of the aircraft remained . Only the cockpit part shows these peculiar marks of destruction. This leaves the examiner with an important clue. This aircraft was not hit by a missile in the central portion. The destruction is limited to the cockpit area. Now you have to factor in that this part is constructed of specially reinforced material. This is on account of the nose of any aircraft having to withstand the impact of a large bird at high speeds. You can see in the photo, that in this area significantly stronger aluminum alloys were being installed than in the remainder of the outer skin of the fuselage. One remembers the crash of Pan Am over Lockerbie. It was a large segment of the cockpit that due to the special architecture survived the crash in one piece. In the case of flight MH 017 it becomes abundantly clear that there also an explosion took place inside the aircraft.
Tank destroying mix of amunititon
So what could have happened? Russia recently published radar recordings, that confirm at least one Ukrainian SU 25 in close proximity to MH 017. This corresponds with the statement of the now missing Spanish controller 'Carlos' that has seen two Ukrainian fighter aircraft in the immediate vicinity of MH 017. If we now consider the armament of a typical SU 25 we learn this: It is equipped with a double-barreled 30-mm gun, type GSh-302 / AO-17A, equipped with: a 250 round magazine of anti-tank incendiary shells and splinter-explosive shells (dum-dum), arranged in alternating order. The cockpit of the MH 017 has evidently been fired at from both sides: the entry and exit holes are found on the same fragment of it's cockpit segment!
MH17 bullet holes skin
Bullet holes in outer skin
Now just consider what happens when a series of anti-tank incendiary shells and splinter-explosive shells hit the cockpit. These are after all designed to destroy a modern tank. The anti-tank incendiary shells partially traversed the cockpit and exited on the other side in a slightly deformed shape. (Aviation forensic experts could possibly find them on the ground presumably controlled by the Kiev Ukrainian military; the translator). After all, their impact is designed to penetrate the solid armor of a tank. Also, the splinter-explosive shells will, due to their numerous impacts too cause massive explosions inside the cockpit, since they are designed to do this. Given the rapid firing sequence of the GSh-302 cannon, it will cause a rapid succession of explosions within the cockpit area in a very short time. Remeber each of these is sufficient to destroy a tank.
What "mistake" was actually being committed - and by whom?
mh17 graze wing
Graze on the wing, in the direction of the cockpit
Because the interior of a commercial aircraft is a hermetically sealed pressurized chamber, the explosions will, in split second, increase the pressure inside the cabin to extreme levels or breaking point. An aircraft is not equipped for this, it will burst like a balloon. This explains a coherent scenario. The largely intact fragments of the rear sections broke in mid air at the weaker points of contstruction most likely under extreme internal air pressure. The images of the widely scattered field of debris and the brutally damaged segment of cockpit fit like hand in glove. Furthermore, a wing segment shows traces of a grazing shot, which in direct extension leads to the cockpit. Interestingly, I found that both the high-resolution photo of the fragment of bullet riddled cockpit as well as the segment of grazed wing have in the meantime disappeared from Google Images. One can find virtually no more pictures of the wreckage, except the well known smoking ruins.
If you listen to the voices from Washington now who speak of a "potentially tragic error / accident", all that remains is the question of what might have been the nature of this "mistake" perpetrated here. I am not given to hover long in the realm of speculation, but would like to invite others to consider the following : The MH 017 looked similar in it's tricolor design to that that of the Russian President's plane. The plane with Presdient Putin on board was at the same time "near" Malaysia MH 017. In aviation circles "close" would be considered to be anywhere between 150 to 200 miles. Also, in this context we might consider the deposition of Ms. Tymoshenko, who wanted to shoot Presdient Putin with a Kalashnikov.
But that this remains pure speculation. The shelling of the cockpit of air Malaysia MH 017, however, is definitely not.
Gewoon een slecht stuk door een slecht geïnformeerde geschreven (je kunt klikken voor een engelse versie).quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:36 schreef Bredemug het volgende:
Een interessant analyse van de wrakstukken door peter haisenko, alles duidt aan op een bom wat in de cockpit(-edit- correctie verkeerd gelezen, in het vliegtuig, hoeft niet perse de cockpit geweest te zijn) is ontploft, een raket inslag is niet consistent met het bewijs(wrakstukken).
bron http://www.anderweltonlin(...)er-malaysian-mh-017/
Het is in het Duits.
Het is een link naar een foto met hoge resolutie.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:48 schreef deedeetee het volgende:
Is hier iets van buiten naar binnen of van binnen naar buiten gegaan ?
[ afbeelding ]
Het zijn dus geen kogelgaten, maar het zou veroorzaakt zijn door de rondvliegende delen van die raket die een stuk van de buitenkant van het vliegtuig hebben doorzeefd. 'shrapnel'.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een link naar een foto met hoge resolutie.
Die blog-meneer beweert dat er daar naar binnen én naar buiten gaande kogelgaten te zien zijn. Ik zie alleen naar binnen gaande kogelgaten en afbladderende verf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |