Dat is dus de echte reden dat ze willen botcottenquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:59 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Kunnen ze 4 jaar langer Weltmeister zijn.
Ze gaan niet aan de hand van ringen identificeren neem ik aan. Dat doen ze wel met methodes die echt vaststaan, zoals tanden of dna.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Een trouwring heeft toch een naam en een datum? Zo kunnen ze toch mensen identificeren?
Ik denk dat het identificeren makkelijker zou gaan met die ring om de vinger van de eigenaar hoorquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja maar sta je dan op de foto is het gelijk plunderen.
Het is een militair vliegtuig, die hebben dat meestal niet ingeschakeld.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef Collide het volgende:
Deze Hercules heeft zijn transponder ook niet aanstaan.
Australisch Apparaat. Boeing C-17 Globemasterquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:58 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ah oke.. (geen flauw idee) er vliegt zo ongeveer nu net eentje weg en er staat er nog 1 met props
De G-988 had hem de afgelopen dagen wel aanstaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:01 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het is een militair vliegtuig, die hebben dat meestal niet ingeschakeld.
Ja, dat gaat even langer duren dan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef Nicap_tm het volgende:
[..]
Ze gaan niet aan de hand van ringen identificeren neem ik aan. Dat doen ze wel met methodes die echt vaststaan, zoals tanden of dna.
Plunderaars zetten ook alle paspoorten en biljetten op de foto voordat ze ontvreemd worden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja blijkbaar,terwijl je toch zou denken dat die man het dan eerder snel in zijn zak zou hebben
gestoken als hij die ring had willen stelen, dan ga je daar niet uitgebreid zo staan.
Nee. Die verdween geregeld van de tracker. Was alleen zichtbaar als er een driehoeksmeting gedaan kon worden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:02 schreef Collide het volgende:
[..]
De G-988 had hem de afgelopen dagen wel aanstaan.
huh? Je bedoelt die sneue satelliet foto waarop je niks ziet?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:32 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Die zijn er, door Amerika al gemaakt.
Ze moeten die dingen gewoon geel, blauw en paars schilderen.... das veel handiger...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Australisch Apparaat. Boeing C-17 Globemaster
[ afbeelding ]
Nederlands apparaat: Hercules C130
[ afbeelding ]
Met name CDU en de Groenen willen dat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:59 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Ik heb er nog niet eerder van gehoord, maar kan het gemist hebben. Ben je niet in de war met Sochi?
Ik vind ze stoer...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:04 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ze moeten die dingen gewoon geel, blauw en paars schilderen.... das veel handiger...
We hebben het over oost-Oekraïne, het opleidingsniveau ligt daar wat lager.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:01 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat het identificeren makkelijker zou gaan met die ring om de vinger van de eigenaar hoor
We zullen het gaan zien nietwaar?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Plunderaars zetten ook alle paspoorten en biljetten op de foto voordat ze ontvreemd worden.
Je moet maar heel arm zijn, en dan bedoel ik niet Nederlandse maatstaven voedselbank arm.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:45 schreef Snoepje5 het volgende:
Je moet toch wel heel hard zijn wil je een trouwring jatten van een dood lijk bij een gecrasht vliegtuig.
Ik zag hem ook voorbij komen. Het gaat goed met de vliegtuigen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:05 schreef El_jefe07 het volgende:
https://twitter.com/flightradar24/status/492233751527559168
Noo, not again... RT @AFP: #BREAKING: Air Algerie says loses contact with plane after Ouagadougou takeoff
als het het daar met een "InOekraine" moeten doen qua HBO-onderwijs..... kan ik het me gewoon niet voorstellen dat ze een BUK kunnen afvuren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
We hebben het over oost-Oekraïne, het opleidingsniveau ligt daar wat lager.
bron?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
En nu lekker credit cards gebruiken![]()
Respectloos volk.
Ja, er is ook een trein met de verzamelde bezittingen maar die heeft niet hoogste prioriteit lijkt me.quote:
Het vliegtuig topic is verderop..quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:05 schreef El_jefe07 het volgende:
https://twitter.com/flightradar24/status/492233751527559168
Noo, not again... RT @AFP: #BREAKING: Air Algerie says loses contact with plane after Ouagadougou takeoff
wel apart hoor, die leegte boven Oekraïnequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:05 schreef Blistering het volgende:
http://www.flightradar24.com/NAF24/3e4a192
Dit is 'm.
Thanks!quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ode_misbruikt__.html
Er hebben wel genoeg vage figuren in het leger gezeten om te weten hoe zo'n ding werkt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:07 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
als het het daar met een "InOekraine" moeten doen qua HBO-onderwijs..... kan ik het me gewoon niet voorstellen dat ze een BUK kunnen afvuren.
That being said kan ik me dan WEL weer voorstellen dat Journalistiek daar gegeven word.
Dat was maar een schematische voorstelling van het resultaat van hun onderzoek. Dat is inderdaad zeker niet het bewijs dat het ook zo gegaan is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:03 schreef RVer het volgende:
[..]
huh? Je bedoelt die sneue satelliet foto waarop je niks ziet?
Er schijnen ook nog lichamen op dat station te staan in een koelwagon. Hoor daar niet zoveel meer over. Ik hoop dat die ook snel naar Nederland kunnen komen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja, er is ook een trein met de verzamelde bezittingen maar die heeft niet hoogste prioriteit lijkt me.
NAF24.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:05 schreef Blistering het volgende:
http://www.flightradar24.com/NAF24/3e4a192
Dit is 'm.
1 verhaal en dan ook nog uit vaag land.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat is vreselijk...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dus die ring is helemaal niet van een vinger af gehaald...quote:Ook is op videobeelden te zien dat een man in een militair uniform iets wat op een gouden ring lijkt tussen het puin vandaan haalt.
De OVSE had zelf ook een blog... ik heb alleen geen idee waar...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Er schijnen ook nog lichamen op dat station te staan in een koelwagon. Hoor daar niet zoveel meer over. Ik hoop dat die ook snel naar Nederland kunnen komen.
en van een sensatiebeluste krantquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
1 verhaal en dan ook nog uit vaag land.
En van die ring ook nog dit:quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat is vreselijk...
over de ring staat trouwens dit:
[..]
Dus die ring is helemaal niet van een vinger af gehaald...
quote:Some footage shot at the scene appears to show one militant taking a ring and putting it in a paper bag.
Volgens laatste berichten zijn er nog 16 slachtoffers gevonden onder de grotere vliegtuigresten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Er schijnen ook nog lichamen op dat station te staan in een koelwagon. Hoor daar niet zoveel meer over. Ik hoop dat die ook snel naar Nederland kunnen komen.
In het filmpje zie je mensen gewoon allemaal * rommel/spullen * die opgehoopt liggen oppakken en ergens in gooien. De * ring * lag er gewoon los tussen. De man kijkt er naar en gooit hem samen met andere zaken achter zich in de vrachtauto/container of wat het dan ook was.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:01 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat het identificeren makkelijker zou gaan met die ring om de vinger van de eigenaar hoor
Voor hen:quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Volgens laatste berichten zijn er nog 16 slachtoffers gevonden onder de grotere vliegtuigresten.
Ja, hij stopt het in een papieren zak dus niet in zijn eigen zak..quote:
Ja, want dat zouden die mensen nooooit doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:13 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
en van een sensatiebeluste krant
Wie zegt dat dan?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat is vreselijk...
over de ring staat trouwens dit:
[..]
Dus die ring is helemaal niet van een vinger af gehaald...
Die separisten geven geen neuk dus dat zal hem vrij weinig boeien als hij daar zo uitgebreid staat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja blijkbaar,terwijl je toch zou denken dat die man het dan eerder snel in zijn zak zou hebben
gestoken als hij die ring had willen stelen, dan ga je daar niet uitgebreid zo staan.
Toen waren er geen 298 voornamelijk EU burgers uit de lucht geknald door een groep dronken Oekraïnse boeren onder leiding van Russische ex-KGB'ers.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:34 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dat komt er toch niet van, Sochi werd ook niet geboycot toen vele politicie er niet heen gingen etc. etc.
Of alles op een hoop gooien en met FedEx naar Nederland sturen zodat ze het hier uit kunnen zoeken en bij de nabestaanden kunnen brengen. Je weet 't niet. Of heeft iemand hier toevallig het telefoonnummer van 1 van de betrokkenen ter plaatse?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In het filmpje zie je mensen gewoon allemaal * rommel/spullen * die opgehoopt liggen oppakken en ergens in gooien. De * ring * lag er gewoon los tussen. De man kijkt er naar en gooit hem samen met andere zaken achter zich in de vrachtauto/container of wat het dan ook was.
Als het echt een trouwring was zou hij die dan niet apart ergens hebben gelegd ?
Vergeet niet dat Europa in vele gewapende conflicten ook steun en wapens levert (verkoopt). Zijn wij dan ook verantwoordelijk voor wat iemand daar in een conflict (per ongeluk) doet met die wapens?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:31 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Steun en levering wapens (ook na terreurdaad) aan seperatisten.
eh...... dat werd gezegd... stukje terugquote:
quote:Ik denk dat het identificeren makkelijker zou gaan met die ring om de vinger van de eigenaar hoor
Is het niet beter als ze er gewoon van af blijven?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:20 schreef Idanue het volgende:
Kan ook goed zo zijn dat ze stukken van het vliegtuig in de vrachtauto gooien om alles te scheiden van de persoonlijke spullen.
Als je ook nog militairen meestuurt om leiding te geven in die conflicten en on site training geven met desbetreffende wapens... eh ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Europa in vele gewapende conflicten ook steun en wapens levert (verkoopt). Zijn wij dan ook verantwoordelijk voor wat iemand daar in een conflict (per ongeluk) doet met die wapens?
Ja en nee, als er een journalist langs komt en die gaat bijvoorbeeld op de ring staan dan zie je hem nooit weer.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:21 schreef agter het volgende:
[..]
Is het niet beter als ze er gewoon van af blijven?
alle enigsinds waardevolle spullen zou je veilig moeten stellen tegen plunderaars...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:21 schreef agter het volgende:
[..]
Is het niet beter als ze er gewoon van af blijven?
quote:Creditcard slachtoffer misbruikt
Waar veel nabestaanden van de ramp met vlucht MH17 al bang voor waren, is voor de familie van de omgekomen Cameron Dalziel (43) werkelijkheid geworden. Zijn achtergebleven echtgenote heeft de creditcard van haar vermoorde man moeten blokkeren omdat er na de ramp mee is gewinkeld. Tot haar schrik zag Camerons weduwe hoe er na de crash opeens bedragen van haar rekening werden afgeschreven.
De Brits/Zuid-Afrikaanse Cameron Dalziel is een van de 298 omgekomen inzittenden van de vlucht. De vader van vier kinderen werkte als helikopterpiloot en was recentelijk met zijn gezin naar Maleisië verhuisd. Zij blijven nu alleen achter.
De ontzetting bij de familie van Dalziel is groot over de fraude. ,,Ze hebben geen enkel respect voor een ander", zo zegt de broer van Dalziels weduwe tegen CNN. ,,Zo bezien verbaast het niet eens om te zien hoe ze de lichamen behandelen."
De man is daarentegen vol lof over de manier waarop Nederland de teruggehaalde slachtoffers behandelt. ,,Ik ben zo trots op het Nederlandse volk. Het was prachtig om te zien hoe een beschaafde samenleving zo massaal zijn respect betuigde."
Nederlandse nabestaanden lieten eerder al aan De Telegraaf weten dat telefoons van hun gedode geliefden waren gestolen. Mensen die het nummer van hun dierbaren belden, kregen een Russisch sprekende persoon aan de lijn.
Ook is op videobeelden te zien dat een man in een militair uniform iets wat op een gouden ring lijkt tussen het puinvandaan haalt.
Bron: Telegraaf
Inderdaad. De enige negatieve beelden die ik heb gezien was van die plaatselijke rebellen'leider' die niet erg vriendelijk was voor de OVSE waarnemers. Ze mochten niet het veld op en werden weggestuurd. De enige andere negatieve berichten gaan voornamelijk over de gestolen creditcards en telefoons. Maar dat kan m.i. ook vrij snel bevestigd of ontkent worden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, hij stopt het in een papieren zak dus niet in zijn eigen zak..
Als hij die ring wil stelen dan zou je toch eerder denken dat hij het even snel achteroverdrukt?
Lijkt me wel inderdaad. Anders wordt er niet overwogen om de maximum snelheid op de snelwegen aan de andere kant aan te passen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:24 schreef superworm het volgende:
Als ik het zo hoor gaat het konvooi opnieuw over de snelweg, dus niet zoals SBS gister zei over de provinciale wegen?
Precies!quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Inderdaad. De enige negatieve beelden die ik heb gezien was van die plaatselijke rebellen'leider' die niet erg vriendelijk was voor de OVSE waarnemers. Ze mochten niet het veld op en werden weggestuurd. De enige andere negatieve berichten gaan voornamelijk over de gestolen creditcards en telefoons. Maar dat kan m.i. ook vrij snel bevestigd of ontkent worden.
Alle andere beelden 'kunnen' negatief uitgelegd worden zonder dat je het volledige plaatje erbij hebt. Mij komt het over als dat de plaatselijke bevolking eigenlijk alles gedaan heeft wat in de macht van hun mogelijkheden lag. Waarbij je natuurlijk niet naief hoeft te zijn, want er zal heus wel wat 'geplunderd' zijn. Dat gebeurd overal waar iets vreselijks gebeurd. Het creeert 'opportunity' voor de kwaadwillenden.
De OVSE waarnemers worden daar, vermoed ik, meer gezien als spionnen uit het westen dan dat ze ze zien als mensen die komen helpen of onderzoek doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Inderdaad. De enige negatieve beelden die ik heb gezien was van die plaatselijke rebellen'leider' die niet erg vriendelijk was voor de OVSE waarnemers. Ze mochten niet het veld op en werden weggestuurd. De enige andere negatieve berichten gaan voornamelijk over de gestolen creditcards en telefoons. Maar dat kan m.i. ook vrij snel bevestigd of ontkent worden.
Alle andere beelden 'kunnen' negatief uitgelegd worden zonder dat je het volledige plaatje erbij hebt. Mij komt het over als dat de plaatselijke bevolking eigenlijk alles gedaan heeft wat in de macht van hun mogelijkheden lag. Waarbij je natuurlijk niet naief hoeft te zijn, want er zal heus wel wat 'geplunderd' zijn. Dat gebeurd overal waar iets vreselijks gebeurd. Het creeert 'opportunity' voor de kwaadwillenden.
telegraaf is niet de enige die dit meldtquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:24 schreef Idanue het volgende:
Ik geloof niet zo veel meer wat de telegraaf schrijft, die hebben al zo veel onzin geschreven de laatste dagen.
In de avond kwam idd het bericht dat de route dezelfde bleef.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:24 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Lijkt me wel inderdaad. Anders wordt er niet overwogen om de maximum snelheid op de snelwegen aan de andere kant aan te passen.
Nee, dat dacht ik ook, maar het is voor alle ritten precies hetzelfde. Inclusief de handelingen op Eindhoven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:24 schreef superworm het volgende:
Als ik het zo hoor gaat het konvooi opnieuw over de snelweg, dus niet zoals SBS gister zei over de provinciale wegen?
Het is triest dat het gebeurt maar ik snap niet de verbazing over dat het gebeurt, eigenlijk. Die mensen daar hebben niks, zitten al tijden in een soort halve burgeroorlog verwikkeld, denken heel anders over de waarde van een mensenleven, etc. Dit soort berichten zullen de komende tijd nog wel veel vaker verschijnen. Of mensen die de rest van hun leven met de gouden trouwring van een ander lopen..quote:
Dat klopt... daarom liever NOS (die geeft aan dat rijkswaterstaat al een poosje oproept om niet opnieuw stil te gaan staan op de snelweg als de stoet voorbij komt) SBS is niet de officiele berichtgever voor NLquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:24 schreef superworm het volgende:
Nogmaals, dat is vreselijk, maar je moet niet meteen iedere foto nu negatief gaan bekijken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:26 schreef mschol het volgende:
[..]
telegraaf is niet de enige die dit meldt
Nabestaanden? We hebben het over de ramptoeristen langs de route!quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:44 schreef Valerie. het volgende:
Los van het feit dat het achterlijk gezeik is waarom de nabestaanden klappen?!
Er wordt hier ook overwegend kritiek geleverd op de rebellen, de lokale bevolking, alhoewel ook schuldig aan plunderingen, kan weinig worden verweten daar de verantwoordelijkheid bij de rebellen lag. En in een straatarm gebied als dat is de verleiding moeilijk te weerstaan als er een telefoon voor je voeten valt die je in een jaar nog niet bij elkaar kan verdienen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik heb liever dat die boeren daar wat centen pakken dan de separatisten. Maar ik heb zo'n vermoeden dat de separatisten met die creditcards zitten, en niet de locals.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het is triest dat het gebeurt maar ik snap niet de verbazing over dat het gebeurt, eigenlijk. Die mensen daar hebben niks, zitten al tijden in een soort halve burgeroorlog verwikkeld, denken heel anders over de waarde van een mensenleven, etc. Dit soort berichten zullen de komende tijd nog wel veel vaker verschijnen. Of mensen die de rest van hun leven met de gouden trouwring van een ander lopen..
Zijn dat verschillende bronnen of is dat 1 verhaal dat zoveel keer is gekopieerd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:26 schreef mschol het volgende:
[..]
telegraaf is niet de enige die dit meldt
Ach, maar ook op de positieve beelden komt commentaar. Ukrainers die een herdenkingsdienst houden aldaar. Enige wat er gezegd kan worden is "nou, waar zijn de mannen? Hè? Gewoon aan het looten en vechten". Nou, wat dacht je van, ehm, werken?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Montagui het volgende:
Inderdaad. De enige negatieve beelden die ik heb gezien was van die plaatselijke rebellen'leider' die niet erg vriendelijk was voor de OVSE waarnemers.
Op CNN zag je ook die straatarme boeren die spullen op een hoop kwamen leggen, hadden zequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef Felixa het volgende:
Er was een paar dagen geleden ook een filmpje van een journaliste van de BBC die van een dorpsbewoner een stapeltje paspoorten en volgens mij een portemonnee in haar handen gedrukt kreeg met de vraag of zij die aan juiste personen kon overhandigen.
Nee, mensen vonden het achterlijk dat de nabestaanden gingen klappen bij de ceremonie. Misschien en en, maar het ging gisteren iig al over de nabestaanden bij de ceremonie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nabestaanden? We hebben het over de ramptoeristen langs de route!
Dat is inderdaad ook wel iets om bij stil te staan. Je zou zoiets maar van zeer dichtbij meemaken, zoiets raak je niet zomaar kwijt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:46 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
War me brengt op een ander punt, als wij dan toch een politiemissie willen verzorgen naar de rampplek en omgeving, wie ontfermt zich over de bewoners van het naburige dorpje?, ik heb op televisie duidelijk lokalen gezien die met een trauma op hun gezicht staan en daarmee overal buiten de boot vallen.
Zou er uit goodwill van de VN niet een heel klein beetje aandacht voor die mensen kunnen worden vrijgemaakt, door het meesturen van iets dat voor moet gaan als een erkenning voor de bewoners?
op basis van emotie reagerenquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, want dat zouden die mensen nooooit doen.
Dit is voor dit topic belangrijk omdat?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef meth1745 het volgende:
Lees net dat het hoogterecord voor helikopters op 12,442 m staat, gehaald met een Aérospatiale SA 315B Lama. Niet slecht voor een machine met een service ceiling van 5,400 m
https://en.wikipedia.org/wiki/A%C3%A9rospatiale_SA_315B_Lama
Hoe hoog kon die SU-25 ook alweer?
Klopt, mensen wisten niet aan wie ze het konden overdragen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef Felixa het volgende:
Er was een paar dagen geleden ook een filmpje van een journaliste van de BBC die van een dorpsbewoner een stapeltje paspoorten en volgens mij een portemonnee in haar handen gedrukt kreeg met de vraag of zij die aan juiste personen kon overhandigen.
Inderdaad. Of misschien is het wel een traditie dat de vrouwen dat doen, weten wij veel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, maar ook op de positieve beelden komt commentaar. Ukrainers die een herdenkingsdienst houden aldaar. Enige wat er gezegd kan worden is "nou, waar zijn de mannen? Hè? Gewoon aan het looten en vechten". Nou, wat dacht je van, ehm, werken?
En met deze gedachte zit ik al 3 dagen in mijn kop......is het ergens niet mogelijk dat als er een politiemissie doorgezet wordt, dat er iets betekend kan worden voor de lokals?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik heb liever dat die boeren daar wat centen pakken dan de separatisten. Maar ik heb zo'n vermoeden dat de separatisten met die creditcards zitten, en niet de locals.
Volgens mij is de 'bron' telkens De Telegraaf...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef Uccie het volgende:
[..]
Zijn dat verschillende bronnen of is dat 1 verhaal dat zoveel keer is gekopieerd.
Waarom wil je dit moreel veroordelen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nabestaanden? We hebben het over de ramptoeristen langs de route!
Ja, en ik heb het nu al wat vaker gezegd, maar ik wil er even wat meer op aandringen, en kijken of er eventuele initiatieven zijn die ik ook kan steunenquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook wel iets om bij stil te staan. Je zou zoiets maar van zeer dichtbij meemaken, zoiets raak je niet zomaar kwijt.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij is de 'bron' telkens De Telegraaf...
Toevallig door iemand in Oekraïne. Yeah, ok.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:33 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Of de creditcard was al gekopieerd voor ze in het vliegtuig stapten.
Volgende keer wel je best doen om te lezen in plaats van maar aan te nemen dat de bron telkens de Telegraaf is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij is de 'bron' telkens De Telegraaf...
Die lokals zitten met een enorm trauma midden in een oorlogsgebied en worden nu nogquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
En met deze gedachte zit ik al 3 dagen in mijn kop......is het ergens niet mogelijk dat als er een politiemissie doorgezet wordt, dat er iets betekend kan worden voor de lokals?
is alleen te zien als er een driehoeksmeting gedaan kan worden. transponder staat uit want militair toestel.quote:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:35 schreef starla het volgende:
Krijgen we vandaag wéér een minuut stilte? Niet dat ik daar te beroerd voor ben, maar is dat niet een beetje overkill...
Ja, kan je heel leukquote:
Ah, oke. Dankjewel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:34 schreef fathank het volgende:
[..]
is alleen te zien als er een driehoeksmeting gedaan kan worden. transponder staat uit want militair toestel.
Ik bedoelde dat iedereen dezelfde nabestaanden gebruikt als bron.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:34 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Volgende keer wel je best doen om te lezen in plaats van maar aan te nemen dat de bron telkens de Telegraaf is.
http://www.dailymail.co.u(...)lery-crash-site.html
Broer van nabestaande vertelde dit aan CNN.
Dezelfde ceremonie als gister ja, inclusief de minuut stilte.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:35 schreef starla het volgende:
Krijgen we vandaag wéér een minuut stilte? Niet dat ik daar te beroerd voor ben, maar is dat niet een beetje overkill...
Bij aankomst van de vliegtuigen op Eindhoven zal inderdaad een minuut stilte in acht genomen worden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:35 schreef starla het volgende:
Even een hersenspinsel he?, kun je me misschien op uitlachen, maar zou het zin hebben om contact op te nemen met mensen die in verbinding staan met het kabinet als er een politiemissie geaccepteerd wordt om iets te doen voor de lokals, hoe miniem ook, iets dat door kan gaan als erkenning van hun trauma?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Die lokals zitten met een enorm trauma midden in een oorlogsgebied en worden nu nog
gezien als de grote plunderaars ook. Misschien zit er eentje tussen die een telefoon gejat
heeft, zou kunnen, maar de meeste mensen zijn misschien wel van goede wil.
De mensen die je bij CNN zag langskomen in elk geval wel.
Ok dan, beetje kut want heb een verjaardagsfeest vanmiddag, maar goed, zullen dan netjes stil zijn tussen het feesten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:36 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dezelfde ceremonie als gister ja, inclusief de minuut stilte.
Jammer genoeg zijn er veel mensen die denken dat de lokale bevolking allemaal plunderaars en dieven zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Die lokals zitten met een enorm trauma midden in een oorlogsgebied en worden nu nog
gezien als de grote plunderaars ook. Misschien zit er eentje tussen die een telefoon gejat
heeft, zou kunnen, maar de meeste mensen zijn misschien wel van goede wil.
De mensen die je bij CNN zag langskomen in elk geval wel.
Weet ik dus niet, niet landelijk denk je?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bij aankomst van de vliegtuigen op Eindhoven zal inderdaad een minuut stilte in acht genomen worden.
Maar dat zal niet meer landelijk zijn denk ik?
Dat moet je zelf weten, er zijn genoeg mensen die dat uit respect zullen doen omdat de 298 andere "overkills" dat wel waard zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:35 schreef starla het volgende:
LEZEN! Het staat een paar posts boven je.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:36 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Het vliegtuig is nu niet te volgen op die radar, net zoals gisteren? Ben het zo snel nog niet tegengekomen.
Neh niet landelijk ofzo.Denk ik..quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:37 schreef starla het volgende:
[..]
Ok dan, beetje kut want heb een verjaardagsfeest vanmiddag, maar goed, zullen dan netjes stil zijn tussen het feesten.
dit is niet landelijk nee..quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bij aankomst van de vliegtuigen op Eindhoven zal inderdaad een minuut stilte in acht genomen worden.
Maar dat zal niet meer landelijk zijn denk ik?
Géén ideequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:36 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Even een hersenspinsel he?, kun je me misschien op uitlachen, maar zou het zin hebben om contact op te nemen met mensen die in verbinding staan met het kabinet als er een politiemissie geaccepteerd wordt om iets te doen voor de lokals, hoe miniem ook, iets dat door kan gaan als erkenning van hun trauma?
Dat is een loos gebaar. HRW en UNHCR hebben al herhaaldelijk gevraagd dat het Westen druk zou zetten op Kiev om de opvang van vluchtelingen uit het Oosten te verbeteren, want nu wordt er eigenlijk niets gedaan. Als men daar eens mee begint.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:36 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Even een hersenspinsel he?, kun je me misschien op uitlachen, maar zou het zin hebben om contact op te nemen met mensen die in verbinding staan met het kabinet als er een politiemissie geaccepteerd wordt om iets te doen voor de lokals, hoe miniem ook, iets dat door kan gaan als erkenning van hun trauma?
Er zullen zo maar een paar mensen uit het niets dood in je tuin vallen. Poef. Ja hoi.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Géén ideeik weet niet of er iemand oren naar heeft op dit moment...
Ik denk niet dat ze aan die mensen denken, maar je kan het altijd proberen....
Uitlachen doe ik je niet hoorik vond en vind het ook triest voor die lokals,
ook dat zijn onschuldige slachtoffers.
Ok, zal er zeker bij 'stil staan', maar om elke keer een minuut stilte in acht te nemen omdat er een kist naar NL komt vind ík wat overdreven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:38 schreef mschol het volgende:
[..]
dit is niet landelijk nee..
gisteren was een nationale dag van rouw, vandaag een "normale" dag
Ik zal vandaag en morgen afgaande op de berichtgeving nagaan of het zinvol is om hier een brief voor op te stellen om dit punt onder de aandacht te brengen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik vrees dat daar in NL maar weinig mensen bij stilstaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, dat is geen spinsel. Je zou sowieso via de Tweede Kamer kunnen, want kamervragen gaan er wel komen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:36 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
mja... dat vrees ik ook, maar misschien valt het mee als je het onder de aandacht brengt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik vrees dat daar in NL maar weinig mensen bij stilstaan.
Gaan ze wel de snelweg weer bezetten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:40 schreef PicoMMP het volgende:
De minuut stilte zal alleen op het vliegveld van Eindhoven in acht genomen worden. Gisteren was het landelijk i.v.m. de dag van nationale rouw.
deze keer zijn de omstandigheden wat anders, de maatschappij gaf duidelijk aan dat er iets moest gebeuren en dat is rondom de eerste repatriëring gebeurd. De ceremoniële ontvangst voor de rest van de slachtoffers is hetzelfde, alleen dus niet landelijkquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:41 schreef starla het volgende:
[..]
Ok, zal er zeker bij 'stil staan', maar om elke keer een minuut stilte in acht te nemen omdat er een kist naar NL komt vind ík wat overdreven.
Bij de Tenerife-ramp, Bijlmerramp etc. deden we ook toch niet aan stiltes.
De desbetreffende politiemissie zou onder leiding komen te stsan van NL en AUS, en niet van VN-achtigen, juist omdat het een lokalere verantwoordelijkheid betreft, zou het toch JUIST mogelijkheden moeten scheppen om een gebaar neer te zetten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:40 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat is een loos gebaar. HRW en UNHCR hebben al herhaaldelijk gevraagd dat het Westen druk zou zetten op Kiev om de opvang van vluchtelingen uit het Oosten te verbeteren, want nu wordt er eigenlijk niets gedaan. Als men daar eens mee begint.
quote:
Als je iets van de media kunt leren, is dat ze in dit soort chaotische situaties veelal onzin schrijven. Er gebeurt iets bizars en onwaarschijnlijks (het neerhalen van een vliegtuig) en meteen worden daarna nog meer bizarre en onwaarschijnlijke verhalen de wereld in geholpen: massale plunderingen, Poetin heeft opdracht gegeven voor het neerhalen, de zwarte dozen zijn gemanipuleerd en ohja alle mensen uit Oost-Oekraïne zijn barbaarse ellendelingen zonder enig respect.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:24 schreef Idanue het volgende:
Ik geloof niet zo veel meer wat de telegraaf schrijft, die hebben al zo veel onzin geschreven de laatste dagen.
Ok, ik zit hier niet nonstop dat topic door te lezen hoor, want de helft wat hier geplaatst wordt zijn geen feiten o.i.d..quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:38 schreef fathank het volgende:
[..]
LEZEN! Het staat een paar posts boven je.
is dat zo erg dan? gewoon een colonne met 5 km ruimte ervoor en 5 km ruimte erachterquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Gaan ze wel de snelweg weer bezetten?
Ja wat wil je dan?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:35 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat iedereen dezelfde nabestaanden gebruikt als bron.
De meeste van die mensen die ik op tv heb gezien waren enorm aangedaan inderdaad.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er zullen zo maar een paar mensen uit het niets dood in je tuin vallen. Poef. Ja hoi.
Die mijnwerkers die lichaamsdelen bij elkaar hebben lopen harken.
Dat vind ik dan weer niet terug in het artikel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:33 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Toevallig door iemand in Oekraïne. Yeah, ok.
Eerlijk gezegd verwacht ik dat de Russische troepen het gebied zullen betreden voor die politiemacht is georganiseerd...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:44 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
De desbetreffende politiemissie zou onder leiding komen te stsan van NL en AUS, en niet van VN-achtigen, juist omdat het een lokalere verantwoordelijkheid betreft, zou het toch JUIST mogelijkheden moeten scheppen om een gebaar neer te zetten?
Wat jij aandraagt is veel meer macro-politiek, en daar wil ik ook het liefste van wegblijven.
Ja, voor de rest exact zoals gisteren, heb ik begrepen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Gaan ze wel de snelweg weer bezetten?
Net zoals Chamberlain gedrag.quote:
Ik had ook al ergens een stuk gelezen waarin dat werd gesteld. Of in ieder geval de regio dusdanig destabiliseren dat zo'n missie niet meer mogelijk is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd verwacht ik dat de Russische troepen het gebied zullen betreden voor die politiemacht is georganiseerd...
Gaat lekker met de luchtvaartquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:47 schreef Collide het volgende:
Air Algerie is contact met passagiersvliegtuig verloren
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)svliegtuig-verloren/
Ik denk dat als HRW aanbiedt om dat te faciliteren Kiev geen nee zal zeggen, momenteel hebben ze het druk genoeg met de rebellen in het oosten en veel geld is er uiteraard niet beschikbaar in Oekraine na jaren van corruptie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:40 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat is een loos gebaar. HRW en UNHCR hebben al herhaaldelijk gevraagd dat het Westen druk zou zetten op Kiev om de opvang van vluchtelingen uit het Oosten te verbeteren, want nu wordt er eigenlijk niets gedaan. Als men daar eens mee begint.
Nee, dat is niet erg. Zo'n enorme colonne is het ook weer niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:44 schreef Re het volgende:
[..]
is dat zo erg dan? gewoon een colonne met 5 km ruimte ervoor en 5 km ruimte erachter
Tsjah, toen ging het hoofdzakelijk om wat marokkanen en illegalen. Stuk minder interessant voor de maatschappij blijkbaar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:41 schreef starla het volgende:
[..]
Ok, zal er zeker bij 'stil staan', maar om elke keer een minuut stilte in acht te nemen omdat er een kist naar NL komt vind ík wat overdreven.
Bij de Tenerife-ramp, Bijlmerramp etc. deden we ook toch niet aan stiltes.
Ik vraag me af hè, al die mensen die sensatiebelust die filmpjes op Liveleaks zitten te bekijken van die lichamen, wat zouden die doen als ze er naast hadden gestaan. Huilend naar hun moeder rennen denk ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er zullen zo maar een paar mensen uit het niets dood in je tuin vallen. Poef. Ja hoi.
Die mijnwerkers die lichaamsdelen bij elkaar hebben lopen harken.
Mogelijk, alles ligt momenteel nog open, maar als er een kans zou kunnen komen, waarom er niet iets mee proberen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd verwacht ik dat de Russische troepen het gebied zullen betreden voor die politiemacht is georganiseerd...
Ik kan me voorstellen dat het knap lastig is wanneer je dagelijks die route moet nemen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:44 schreef Re het volgende:
[..]
is dat zo erg dan? gewoon een colonne met 5 km ruimte ervoor en 5 km ruimte erachter
Is trouwens al eens contact verloren zonder dodelijke gevolgen? Serieuze vraagquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:47 schreef Collide het volgende:
Air Algerie is contact met passagiersvliegtuig verloren
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)svliegtuig-verloren/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |