abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142673784
Ik kan het vliegtuig niet meer vinden?
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:18:28 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142673792
ik denk dat de verontwaardiging meer is gericht op het niet weten wat er met de persoonlijke spullen is gedaan, is het gejat, ligt het nog open en bloot in een veld, is het op een grote hoop gegooid in een vuilcontainer, wordt het geregistreerd en systematisch geïnventariseerd...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_142673806
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:31 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Steun en levering wapens (ook na terreurdaad) aan seperatisten.
Vergeet niet dat Europa in vele gewapende conflicten ook steun en wapens levert (verkoopt). Zijn wij dan ook verantwoordelijk voor wat iemand daar in een conflict (per ongeluk) doet met die wapens?
pi_142673810
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:17 schreef agter het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan?
eh...... dat werd gezegd... stukje terug

quote:
Ik denk dat het identificeren makkelijker zou gaan met die ring om de vinger van de eigenaar hoor
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:20:05 #205
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_142673838
Kan ook goed zo zijn dat ze stukken van het vliegtuig in de vrachtauto gooien om alles te scheiden van de persoonlijke spullen.
pi_142673870
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:20 schreef Idanue het volgende:
Kan ook goed zo zijn dat ze stukken van het vliegtuig in de vrachtauto gooien om alles te scheiden van de persoonlijke spullen.
Is het niet beter als ze er gewoon van af blijven?
Make my day!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juli 2014 @ 11:21:10 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_142673875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Europa in vele gewapende conflicten ook steun en wapens levert (verkoopt). Zijn wij dan ook verantwoordelijk voor wat iemand daar in een conflict (per ongeluk) doet met die wapens?
Als je ook nog militairen meestuurt om leiding te geven in die conflicten en on site training geven met desbetreffende wapens... eh ja.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:22:04 #208
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_142673904
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:21 schreef agter het volgende:

[..]

Ja en nee, als er een journalist langs komt en die gaat bijvoorbeeld op de ring staan dan zie je hem nooit weer.
pi_142673920
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:21 schreef agter het volgende:

[..]

alle enigsinds waardevolle spullen zou je veilig moeten stellen tegen plunderaars...
ik weet niet wat de prijs van oud ijzer doet in Oekraïne ?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juli 2014 @ 11:22:35 #210
862 Arcee
Look closer
pi_142673921
quote:
Creditcard slachtoffer misbruikt

Waar veel nabestaanden van de ramp met vlucht MH17 al bang voor waren, is voor de familie van de omgekomen Cameron Dalziel (43) werkelijkheid geworden. Zijn achtergebleven echtgenote heeft de creditcard van haar vermoorde man moeten blokkeren omdat er na de ramp mee is gewinkeld. Tot haar schrik zag Camerons weduwe hoe er na de crash opeens bedragen van haar rekening werden afgeschreven.

De Brits/Zuid-Afrikaanse Cameron Dalziel is een van de 298 omgekomen inzittenden van de vlucht. De vader van vier kinderen werkte als helikopterpiloot en was recentelijk met zijn gezin naar Maleisië verhuisd. Zij blijven nu alleen achter.

De ontzetting bij de familie van Dalziel is groot over de fraude. ,,Ze hebben geen enkel respect voor een ander", zo zegt de broer van Dalziels weduwe tegen CNN. ,,Zo bezien verbaast het niet eens om te zien hoe ze de lichamen behandelen."

De man is daarentegen vol lof over de manier waarop Nederland de teruggehaalde slachtoffers behandelt. ,,Ik ben zo trots op het Nederlandse volk. Het was prachtig om te zien hoe een beschaafde samenleving zo massaal zijn respect betuigde."

Nederlandse nabestaanden lieten eerder al aan De Telegraaf weten dat telefoons van hun gedode geliefden waren gestolen. Mensen die het nummer van hun dierbaren belden, kregen een Russisch sprekende persoon aan de lijn.

Ook is op videobeelden te zien dat een man in een militair uniform iets wat op een gouden ring lijkt tussen het puinvandaan haalt.

Bron: Telegraaf
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142673927
quote:
15s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:16 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, hij stopt het in een papieren zak dus niet in zijn eigen zak..
Als hij die ring wil stelen dan zou je toch eerder denken dat hij het even snel achteroverdrukt?
Inderdaad. De enige negatieve beelden die ik heb gezien was van die plaatselijke rebellen'leider' die niet erg vriendelijk was voor de OVSE waarnemers. Ze mochten niet het veld op en werden weggestuurd. De enige andere negatieve berichten gaan voornamelijk over de gestolen creditcards en telefoons. Maar dat kan m.i. ook vrij snel bevestigd of ontkent worden.

Alle andere beelden 'kunnen' negatief uitgelegd worden zonder dat je het volledige plaatje erbij hebt. Mij komt het over als dat de plaatselijke bevolking eigenlijk alles gedaan heeft wat in de macht van hun mogelijkheden lag. Waarbij je natuurlijk niet naief hoeft te zijn, want er zal heus wel wat 'geplunderd' zijn. Dat gebeurd overal waar iets vreselijks gebeurd. Het creeert 'opportunity' voor de kwaadwillenden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_142673940
quote:
13s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hadden we al gezien.
  Redactie Frontpage donderdag 24 juli 2014 @ 11:24:06 #213
145738 superworm
is erbij
pi_142673967
Als ik het zo hoor gaat het konvooi opnieuw over de snelweg, dus niet zoals SBS gister zei over de provinciale wegen?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:24:34 #214
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_142673980
Ik geloof niet zo veel meer wat de telegraaf schrijft, die hebben al zo veel onzin geschreven de laatste dagen. :N
pi_142673990
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:24 schreef superworm het volgende:
Als ik het zo hoor gaat het konvooi opnieuw over de snelweg, dus niet zoals SBS gister zei over de provinciale wegen?
Lijkt me wel inderdaad. Anders wordt er niet overwogen om de maximum snelheid op de snelwegen aan de andere kant aan te passen.
pi_142674013
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Inderdaad. De enige negatieve beelden die ik heb gezien was van die plaatselijke rebellen'leider' die niet erg vriendelijk was voor de OVSE waarnemers. Ze mochten niet het veld op en werden weggestuurd. De enige andere negatieve berichten gaan voornamelijk over de gestolen creditcards en telefoons. Maar dat kan m.i. ook vrij snel bevestigd of ontkent worden.

Alle andere beelden 'kunnen' negatief uitgelegd worden zonder dat je het volledige plaatje erbij hebt. Mij komt het over als dat de plaatselijke bevolking eigenlijk alles gedaan heeft wat in de macht van hun mogelijkheden lag. Waarbij je natuurlijk niet naief hoeft te zijn, want er zal heus wel wat 'geplunderd' zijn. Dat gebeurd overal waar iets vreselijks gebeurd. Het creeert 'opportunity' voor de kwaadwillenden.
Precies!
En niet alles wat verdwenen is is misschien ook gestolen..
De lichamen, en dus ook de spullen liggen verspreid over een enorm gebied, ga jij dan
maar een oorbel zoeken, misschien komt die 3 jaar later nog ergens tevoorschijn.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:25:56 #217
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142674020
quote:

[..]

De OVSE waarnemers worden daar, vermoed ik, meer gezien als spionnen uit het westen dan dat ze ze zien als mensen die komen helpen of onderzoek doen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142674032
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:24 schreef Idanue het volgende:
Ik geloof niet zo veel meer wat de telegraaf schrijft, die hebben al zo veel onzin geschreven de laatste dagen. :N
telegraaf is niet de enige die dit meldt
pi_142674038
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:24 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Lijkt me wel inderdaad. Anders wordt er niet overwogen om de maximum snelheid op de snelwegen aan de andere kant aan te passen.
In de avond kwam idd het bericht dat de route dezelfde bleef.

en wat de tegenliggers idd betreft, ik zou idd alle matrixborden op de route gewoon op 50/70 zetten
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:26:49 #220
211040 Uccie
pi_142674046
quote:
Nee, dat dacht ik ook, maar het is voor alle ritten precies hetzelfde. Inclusief de handelingen op Eindhoven.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:27:10 #221
37295 Luigi
mario pls
pi_142674057
quote:

[..]

Het is triest dat het gebeurt maar ik snap niet de verbazing over dat het gebeurt, eigenlijk. Die mensen daar hebben niks, zitten al tijden in een soort halve burgeroorlog verwikkeld, denken heel anders over de waarde van een mensenleven, etc. Dit soort berichten zullen de komende tijd nog wel veel vaker verschijnen. Of mensen die de rest van hun leven met de gouden trouwring van een ander lopen..
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:27:20 #222
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142674062
quote:
Dat klopt... daarom liever NOS (die geeft aan dat rijkswaterstaat al een poosje oproept om niet opnieuw stil te gaan staan op de snelweg als de stoet voorbij komt) SBS is niet de officiele berichtgever voor NL
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_142674074
Er was een paar dagen geleden ook een filmpje van een journaliste van de BBC die van een dorpsbewoner een stapeltje paspoorten en volgens mij een portemonnee in haar handen gedrukt kreeg met de vraag of zij die aan juiste personen kon overhandigen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142674081
quote:
Nogmaals, dat is vreselijk, maar je moet niet meteen iedere foto nu negatief gaan bekijken.
pi_142674105
quote:
8s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:44 schreef Valerie. het volgende:
Los van het feit dat het achterlijk gezeik is waarom de nabestaanden klappen?!
Nabestaanden? We hebben het over de ramptoeristen langs de route! :(
pi_142674109
quote:

[..]

Er wordt hier ook overwegend kritiek geleverd op de rebellen, de lokale bevolking, alhoewel ook schuldig aan plunderingen, kan weinig worden verweten daar de verantwoordelijkheid bij de rebellen lag. En in een straatarm gebied als dat is de verleiding moeilijk te weerstaan als er een telefoon voor je voeten valt die je in een jaar nog niet bij elkaar kan verdienen.

Maar de rebellen, ze stellen dat het hun republiek is en daarmee was de initiele afhandeling ook hun verantwoordelijkheid. En daar hebben ze gigantisch in gefaald, gewoon zelf meedoen met het plunderen :')
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:29:06 #227
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142674122
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het is triest dat het gebeurt maar ik snap niet de verbazing over dat het gebeurt, eigenlijk. Die mensen daar hebben niks, zitten al tijden in een soort halve burgeroorlog verwikkeld, denken heel anders over de waarde van een mensenleven, etc. Dit soort berichten zullen de komende tijd nog wel veel vaker verschijnen. Of mensen die de rest van hun leven met de gouden trouwring van een ander lopen..
Ik heb liever dat die boeren daar wat centen pakken dan de separatisten. Maar ik heb zo'n vermoeden dat de separatisten met die creditcards zitten, en niet de locals.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:29:07 #228
211040 Uccie
pi_142674123
quote:
Zijn dat verschillende bronnen of is dat 1 verhaal dat zoveel keer is gekopieerd.
pi_142674127
quote:
Inderdaad. De enige negatieve beelden die ik heb gezien was van die plaatselijke rebellen'leider' die niet erg vriendelijk was voor de OVSE waarnemers.
Ach, maar ook op de positieve beelden komt commentaar. Ukrainers die een herdenkingsdienst houden aldaar. Enige wat er gezegd kan worden is "nou, waar zijn de mannen? Hè? Gewoon aan het looten en vechten". Nou, wat dacht je van, ehm, werken? :')
Ja doei.
pi_142674137
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef Felixa het volgende:
Er was een paar dagen geleden ook een filmpje van een journaliste van de BBC die van een dorpsbewoner een stapeltje paspoorten en volgens mij een portemonnee in haar handen gedrukt kreeg met de vraag of zij die aan juiste personen kon overhandigen.
Op CNN zag je ook die straatarme boeren die spullen op een hoop kwamen leggen, hadden ze
in het veld gevonden.
pi_142674143
Lees net dat het hoogterecord voor helikopters op 12,442 m staat, gehaald met een Aérospatiale SA 315B Lama. Niet slecht voor een machine met een service ceiling van 5,400 m
https://en.wikipedia.org/wiki/A%C3%A9rospatiale_SA_315B_Lama
Hoe hoog kon die SU-25 ook alweer? ;)
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:30:07 #232
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142674152
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, mensen vonden het achterlijk dat de nabestaanden gingen klappen bij de ceremonie. Misschien en en, maar het ging gisteren iig al over de nabestaanden bij de ceremonie.
pi_142674163
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:46 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

War me brengt op een ander punt, als wij dan toch een politiemissie willen verzorgen naar de rampplek en omgeving, wie ontfermt zich over de bewoners van het naburige dorpje?, ik heb op televisie duidelijk lokalen gezien die met een trauma op hun gezicht staan en daarmee overal buiten de boot vallen.

Zou er uit goodwill van de VN niet een heel klein beetje aandacht voor die mensen kunnen worden vrijgemaakt, door het meesturen van iets dat voor moet gaan als een erkenning voor de bewoners?
Dat is inderdaad ook wel iets om bij stil te staan. Je zou zoiets maar van zeer dichtbij meemaken, zoiets raak je niet zomaar kwijt.
pi_142674169
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:16 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja, want dat zouden die mensen nooooit doen. :')
op basis van emotie reageren :')
pi_142674173
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef meth1745 het volgende:
Lees net dat het hoogterecord voor helikopters op 12,442 m staat, gehaald met een Aérospatiale SA 315B Lama. Niet slecht voor een machine met een service ceiling van 5,400 m
https://en.wikipedia.org/wiki/A%C3%A9rospatiale_SA_315B_Lama
Hoe hoog kon die SU-25 ook alweer? ;)
Dit is voor dit topic belangrijk omdat?
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 11:30:41 #236
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142674175
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef Felixa het volgende:
Klopt, mensen wisten niet aan wie ze het konden overdragen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:30:47 #237
211040 Uccie
pi_142674178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ach, maar ook op de positieve beelden komt commentaar. Ukrainers die een herdenkingsdienst houden aldaar. Enige wat er gezegd kan worden is "nou, waar zijn de mannen? Hè? Gewoon aan het looten en vechten". Nou, wat dacht je van, ehm, werken? :')
Inderdaad. Of misschien is het wel een traditie dat de vrouwen dat doen, weten wij veel.
pi_142674182
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik heb liever dat die boeren daar wat centen pakken dan de separatisten. Maar ik heb zo'n vermoeden dat de separatisten met die creditcards zitten, en niet de locals.
En met deze gedachte zit ik al 3 dagen in mijn kop......is het ergens niet mogelijk dat als er een politiemissie doorgezet wordt, dat er iets betekend kan worden voor de lokals?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_142674191
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef Uccie het volgende:

[..]

Zijn dat verschillende bronnen of is dat 1 verhaal dat zoveel keer is gekopieerd.
Volgens mij is de 'bron' telkens De Telegraaf...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_142674197
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom wil je dit moreel veroordelen?
pi_142674229
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook wel iets om bij stil te staan. Je zou zoiets maar van zeer dichtbij meemaken, zoiets raak je niet zomaar kwijt.
Ja, en ik heb het nu al wat vaker gezegd, maar ik wil er even wat meer op aandringen, en kijken of er eventuele initiatieven zijn die ik ook kan steunen
pi_142674241
quote:

[..]

Of de creditcard was al gekopieerd voor ze in het vliegtuig stapten.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:33:38 #243
211040 Uccie
pi_142674248
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

:') Daar was ik al bang voor, niet dat het verhaal van deze vrouw niet waar is, maar ik hoor in elk geval niet dat er massaal creditcardfraude wordt gepleegd.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:33:50 #244
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142674256
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:33 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Of de creditcard was al gekopieerd voor ze in het vliegtuig stapten.
Toevallig door iemand in Oekraïne. Yeah, ok.
pi_142674264
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Volgende keer wel je best doen om te lezen in plaats van maar aan te nemen dat de bron telkens de Telegraaf is.

http://www.dailymail.co.u(...)lery-crash-site.html

Broer van nabestaande vertelde dit aan CNN.
pi_142674277
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

En met deze gedachte zit ik al 3 dagen in mijn kop......is het ergens niet mogelijk dat als er een politiemissie doorgezet wordt, dat er iets betekend kan worden voor de lokals?
Die lokals zitten met een enorm trauma midden in een oorlogsgebied en worden nu nog
gezien als de grote plunderaars ook. Misschien zit er eentje tussen die een telefoon gejat
heeft, zou kunnen, maar de meeste mensen zijn misschien wel van goede wil.

De mensen die je bij CNN zag langskomen in elk geval wel.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:34:32 #247
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142674281
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:18 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan het vliegtuig niet meer vinden?
is alleen te zien als er een driehoeksmeting gedaan kan worden. transponder staat uit want militair toestel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_142674282
Daily Mail :')_!

Ja doei.
pi_142674302
Krijgen we vandaag wéér een minuut stilte? Niet dat ik daar te beroerd voor ben, maar is dat niet een beetje overkill...
I feel kinda Locrian today
pi_142674317
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:35 schreef starla het volgende:
Krijgen we vandaag wéér een minuut stilte? Niet dat ik daar te beroerd voor ben, maar is dat niet een beetje overkill...
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')