Er wordt hier ook overwegend kritiek geleverd op de rebellen, de lokale bevolking, alhoewel ook schuldig aan plunderingen, kan weinig worden verweten daar de verantwoordelijkheid bij de rebellen lag. En in een straatarm gebied als dat is de verleiding moeilijk te weerstaan als er een telefoon voor je voeten valt die je in een jaar nog niet bij elkaar kan verdienen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Inderdaad. De enige negatieve beelden die ik heb gezien was van die plaatselijke rebellen'leider' die niet erg vriendelijk was voor de OVSE waarnemers. Ze mochten niet het veld op en werden weggestuurd. De enige andere negatieve berichten gaan voornamelijk over de gestolen creditcards en telefoons. Maar dat kan m.i. ook vrij snel bevestigd of ontkent worden.
Alle andere beelden 'kunnen' negatief uitgelegd worden zonder dat je het volledige plaatje erbij hebt. Mij komt het over als dat de plaatselijke bevolking eigenlijk alles gedaan heeft wat in de macht van hun mogelijkheden lag. Waarbij je natuurlijk niet naief hoeft te zijn, want er zal heus wel wat 'geplunderd' zijn. Dat gebeurd overal waar iets vreselijks gebeurd. Het creeert 'opportunity' voor de kwaadwillenden.
Ik heb liever dat die boeren daar wat centen pakken dan de separatisten. Maar ik heb zo'n vermoeden dat de separatisten met die creditcards zitten, en niet de locals.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het is triest dat het gebeurt maar ik snap niet de verbazing over dat het gebeurt, eigenlijk. Die mensen daar hebben niks, zitten al tijden in een soort halve burgeroorlog verwikkeld, denken heel anders over de waarde van een mensenleven, etc. Dit soort berichten zullen de komende tijd nog wel veel vaker verschijnen. Of mensen die de rest van hun leven met de gouden trouwring van een ander lopen..
Zijn dat verschillende bronnen of is dat 1 verhaal dat zoveel keer is gekopieerd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:26 schreef mschol het volgende:
[..]
telegraaf is niet de enige die dit meldt
Ach, maar ook op de positieve beelden komt commentaar. Ukrainers die een herdenkingsdienst houden aldaar. Enige wat er gezegd kan worden is "nou, waar zijn de mannen? Hè? Gewoon aan het looten en vechten". Nou, wat dacht je van, ehm, werken?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Montagui het volgende:
Inderdaad. De enige negatieve beelden die ik heb gezien was van die plaatselijke rebellen'leider' die niet erg vriendelijk was voor de OVSE waarnemers.
Op CNN zag je ook die straatarme boeren die spullen op een hoop kwamen leggen, hadden zequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef Felixa het volgende:
Er was een paar dagen geleden ook een filmpje van een journaliste van de BBC die van een dorpsbewoner een stapeltje paspoorten en volgens mij een portemonnee in haar handen gedrukt kreeg met de vraag of zij die aan juiste personen kon overhandigen.
Nee, mensen vonden het achterlijk dat de nabestaanden gingen klappen bij de ceremonie. Misschien en en, maar het ging gisteren iig al over de nabestaanden bij de ceremonie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nabestaanden? We hebben het over de ramptoeristen langs de route!
Dat is inderdaad ook wel iets om bij stil te staan. Je zou zoiets maar van zeer dichtbij meemaken, zoiets raak je niet zomaar kwijt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:46 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
War me brengt op een ander punt, als wij dan toch een politiemissie willen verzorgen naar de rampplek en omgeving, wie ontfermt zich over de bewoners van het naburige dorpje?, ik heb op televisie duidelijk lokalen gezien die met een trauma op hun gezicht staan en daarmee overal buiten de boot vallen.
Zou er uit goodwill van de VN niet een heel klein beetje aandacht voor die mensen kunnen worden vrijgemaakt, door het meesturen van iets dat voor moet gaan als een erkenning voor de bewoners?
op basis van emotie reagerenquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, want dat zouden die mensen nooooit doen.
Dit is voor dit topic belangrijk omdat?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef meth1745 het volgende:
Lees net dat het hoogterecord voor helikopters op 12,442 m staat, gehaald met een Aérospatiale SA 315B Lama. Niet slecht voor een machine met een service ceiling van 5,400 m
https://en.wikipedia.org/wiki/A%C3%A9rospatiale_SA_315B_Lama
Hoe hoog kon die SU-25 ook alweer?
Klopt, mensen wisten niet aan wie ze het konden overdragen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef Felixa het volgende:
Er was een paar dagen geleden ook een filmpje van een journaliste van de BBC die van een dorpsbewoner een stapeltje paspoorten en volgens mij een portemonnee in haar handen gedrukt kreeg met de vraag of zij die aan juiste personen kon overhandigen.
Inderdaad. Of misschien is het wel een traditie dat de vrouwen dat doen, weten wij veel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, maar ook op de positieve beelden komt commentaar. Ukrainers die een herdenkingsdienst houden aldaar. Enige wat er gezegd kan worden is "nou, waar zijn de mannen? Hè? Gewoon aan het looten en vechten". Nou, wat dacht je van, ehm, werken?
En met deze gedachte zit ik al 3 dagen in mijn kop......is het ergens niet mogelijk dat als er een politiemissie doorgezet wordt, dat er iets betekend kan worden voor de lokals?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik heb liever dat die boeren daar wat centen pakken dan de separatisten. Maar ik heb zo'n vermoeden dat de separatisten met die creditcards zitten, en niet de locals.
Volgens mij is de 'bron' telkens De Telegraaf...quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef Uccie het volgende:
[..]
Zijn dat verschillende bronnen of is dat 1 verhaal dat zoveel keer is gekopieerd.
Waarom wil je dit moreel veroordelen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nabestaanden? We hebben het over de ramptoeristen langs de route!
Ja, en ik heb het nu al wat vaker gezegd, maar ik wil er even wat meer op aandringen, en kijken of er eventuele initiatieven zijn die ik ook kan steunenquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook wel iets om bij stil te staan. Je zou zoiets maar van zeer dichtbij meemaken, zoiets raak je niet zomaar kwijt.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij is de 'bron' telkens De Telegraaf...
Toevallig door iemand in Oekraïne. Yeah, ok.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:33 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Of de creditcard was al gekopieerd voor ze in het vliegtuig stapten.
Volgende keer wel je best doen om te lezen in plaats van maar aan te nemen dat de bron telkens de Telegraaf is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij is de 'bron' telkens De Telegraaf...
Die lokals zitten met een enorm trauma midden in een oorlogsgebied en worden nu nogquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
En met deze gedachte zit ik al 3 dagen in mijn kop......is het ergens niet mogelijk dat als er een politiemissie doorgezet wordt, dat er iets betekend kan worden voor de lokals?
is alleen te zien als er een driehoeksmeting gedaan kan worden. transponder staat uit want militair toestel.quote:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:35 schreef starla het volgende:
Krijgen we vandaag wéér een minuut stilte? Niet dat ik daar te beroerd voor ben, maar is dat niet een beetje overkill...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |