Laatste updates Voor woensdag 23 juli is een Dag van Nationale Rouw afgekondigd. Door het land zullen kerkklokken luiden en op overheidsgebouwen hangen vlaggen halfstok. Er zullen herdenkingsdiensten in het hele land gehouden worden. Rond 16.00 Nederlandse tijd zullen de eerste lichamen arriveren in Eindhoven. De koning, koningin en Mark Rutte zullen daarbij aanwezig zijn. Ook zal op dat moment een minuut stilte gehouden worden.
Samenvatting persconferentie Mark Rutte om 13.00 op 22 juli • Rond half elf vandaag is de trein in Kharkiv aangekomen, deze trein bevatte ook de zwarte dozen die gisteren zijn overgedragen • Slachtoffers worden naar Eindhoven gevlogen. Niet alle lichamen worden tegelijk vervoerd, maar in groepjes voor optimaal onderzoek en identificatie • Vanuit Eindhoven worden de slachtoffers naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum gebracht voor identificatie • Zodra een lichaam geïdentificeerd is worden eerst nabestaanden geïnformeerd voor er iets anders gebeurd • Dit proces kan weken, zelfs maanden duren • Rutte geeft aan dat hij via de EU eenzijdig druk wil uitoefenen op Rusland omtrent de situatie in Oost-Oekraïne. Wat betreft sancties liggen in principe alle opties op tafel • De hoeveelheid lichamen is nog onbevestigd, berichten variëren tussen 200 en 280 geborgen lichamen
De zwarte dozen zijn overgedragen aan Nederlandse onderzoekers, die ze naar Londen zullen sturen voor het onderzoek.
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Igor Bezler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Actueel: Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het interesseert echt helemaal NIEMAND hoe je deze rouwperiode of dit incident beleefd. Dat is iets van jezelf, en het staat je helemaal vrij om je mond er over te houden en exact dat te doen wat je ZELF wil.
Dus hou op met delen hoe je er over denkt: als je er niks over zegt interesseert het verder helemaal niemand en hoef je je ook niet aangevallen te voelen.
Niet relevant. Komt overigens ook in landen voor die jij niet als achterlijk bestempelt op het eerste oog.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Maar het Russische 'bewijs' bevat dan weer wel foto's van lanceerinstallaties die vanuit niet-separatistisch gebied richting Snizjne rijden.
Zouden die dan van het Oekraïense leger gestolen zijn door de separatisten? Of zouden het overlopers van het Oekraïense leger zijn geweest?
Het moet dan een van de twee zijn. Ze kregen vrije doorgang door Luhansk, dus moeten ze contacten met de separatisten hebben gehad.
Ik ben benieuwd. Als dit zo is, dan zijn de apparaten inderdaad niet geleverd door Rusland. Dan heeft Rusland ze hoogstens toegestaan zich in Rusland te verbergen.
Maar met zo'n kilometerslange grens kan het ook maar zo zijn dat ze ongemerkt Rusland binnengekomen zijn en dat niemand ze meer kan vinden.
Niet relevant. Komt overigens ook in landen voor die jij niet als achterlijk bestempelt op het eerste oog.
Context:
quote:
A mass brawl broke out in the Ukrainian parliament, the Verkhovna Rada, in Kiev on Tuesday, as deputies from the Party of Regions fought with members of the Svoboda party. Party of Regions member Mykola Levchenko was cut off by speaker of the house Aleksandr Turchinov during a speech against President Petro Poroshenko's proposed army mobilization bill. The Rada approved a presidential decree authorizing limited mobilization of army reserves and material, which will be used to reinforce units fighting in the east of the country. It comes along with the Ukraine president’s peace plan, which involves a unilateral ceasefire by government forces in eastern Ukraine.
Wat mij betreft is het meest interessante dat Amerika beloofd heeft vandaag met bewijs te komen. Maar ik weet niet of dat nieuws van de laatste 5 uren is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Maar het Russische 'bewijs' bevat dan weer wel foto's van lanceerinstallaties die vanuit niet-separatistisch gebied richting Snizjne rijden.
Zouden die dan van het Oekraïense leger gestolen zijn door de separatisten? Of zouden het overlopers van het Oekraïense leger zijn geweest?
Het moet dan een van de twee zijn. Ze kregen vrije doorgang door Luhansk, dus moeten ze contacten met de separatisten hebben gehad.
Ik ben benieuwd. Als dit zo is, dan zijn de apparaten inderdaad niet geleverd door Rusland. Dan heeft Rusland ze hoogstens toegestaan zich in Rusland te verbergen.
Maar met zo'n kilometerslange grens kan het ook maar zo zijn dat ze ongemerkt Rusland binnengekomen zijn en dat niemand ze meer kan vinden.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende: Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK! FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
Zoals ik het lees wordt de Russische claim dat het om het stadje Krasnoarmeisk gaat onderuit gehaald, meer niet. De foto's en de video zelf worden niet als vals aangemerkt.
Ze kunnen nog niet alles prijsgeven omdat ze o.a. de onderzoekers opdracht geven om bepaalde details te checken op de brokstukken. Nu op Nieuwsuur, interview met nationale veiligheidsadviseur van Obama.
Gebeurd er nog iets op de rampplek? Ik hoor daar helemaal niets over behalve dat er nog lichaamsdelen gevonden worden en dat allerlei persoonlijke bezittingen nog steeds open en bloot daar liggen. Er was toch nog een onderzoek gaande: hoe zit dat?
Op dinsdag 22 juli 2014 22:32 schreef Felixa het volgende: Ze kunnen nog niet alles prijsgeven omdat ze o.a. de onderzoekers opdracht geven om bepaalde details te checken op de brokstukken. Nu op Nieuwsuur, interview met nationale veiligheidsadviseur van Obama.
De onderzoekers, die nog niet bij de rampplek kunnen komen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Op dinsdag 22 juli 2014 22:32 schreef beantherio het volgende: Gebeurd er nog iets op de rampplek? Ik hoor daar helemaal niets over behalve dat er nog lichaamsdelen gevonden worden en dat allerlei persoonlijke bezittingen nog steeds open en bloot daar liggen. Er was toch nog een onderzoek gaande: hoe zit dat?
Ze krijgen nog steeds geen toestemming van de rebellen.
Op dinsdag 22 juli 2014 22:32 schreef beantherio het volgende: Gebeurd er nog iets op de rampplek? Ik hoor daar helemaal niets over behalve dat er nog lichaamsdelen gevonden worden en dat allerlei persoonlijke bezittingen nog steeds open en bloot daar liggen. Er was toch nog een onderzoek gaande: hoe zit dat?
Het zoeken is om onbekende reden gestopt, terwijl de OVSE meldt dat er nog veel lichaamsdelen liggen.
Er schijnt daar niemand te zijn nu die iets nuttigs doet. Niemand weet waarom. Gebied is niet (meer) afgezet en er is geen/weinig bewaking.
Zou zomaar kunnen, want MA vliegt nu kennelijk over Syrië.. Ja, dat is lekker veilig
Ja, want de rebellen hebben geen SAMs die zo hoog gaan. Men haalt een hoop gebieden aan om te demonstreren dat dit "normaal" is, maar je hoort die mensen niet spreken over bvb de Balkan oorlogen.
Van pprune.org (professional pilots rumor network):
quote:
If indeed this proves to be a shooting down of a civilian airliner by military or para military forces, then I am afraid the words "What Have We Learned" of the Aviation Crisis Management workshop held in Brussels, 22-23 May 2012 ring hollow. See below for further particulars:
Surely the Balkan Wars had tought us something. Those of us who were around then remember the airspace closures over the area. To allow civilian flights over a known area of escalating hostilities on the ground and in the air would be tantamount to criminal negligence. I expect soon airspace closures and restrictions will follow, but sadly it will be all too late for all those innocent lives lost in yet in another mans war.
De film komt dus niet uit government-controlled gebied, maar uit Loehansk, dat in handen van de separatisten is.
Maar de andere satellietbeelden tonen wel degelijk BUK's die vanuit het government-controlled gebied richting Snizjne rijden. In Snizjne is de raket afgevuurd. Daarna zouden de BUK's doorgereden zijn naar Luhansk. En volgens zeggen verder naar Rusland (hoewel niemand daar bewijs van heeft).
Dus kan het een gestolen BUK zijn, of een BUK die door deserteurs van het Oekraïense leger is meegenomen.
Het interesseert echt helemaal NIEMAND hoe je deze rouwperiode of dit incident beleefd. Dat is iets van jezelf, en het staat je helemaal vrij om je mond er over te houden en exact dat te doen wat je ZELF wil.
Dus hou op met delen hoe je er over denkt: als je er niks over zegt interesseert het verder helemaal niemand en hoef je je ook niet aangevallen te voelen.
Goede manier om jezelf tegen te spreken.
quote:
Laat dit topic weer over de ramp gaan, a.u.b.
Waar het ook over ging. Het valt mij op dat mensen nogal zich van dingen aantrekken en daar zich woedend over maken. En vinden dat je moreel verwerpelijk bent als jij dat ook niet bent. Dat is nogal zorgwekkend. En je moet naief zijn om te denken dat die nationale rouwdag voor de gezinnen van de overledenen is. Dat is allemaal om de massahysterie te dempen en om politiek gezien een slaatje uit te slaan.
Die knakker loopt te verkondigen dat overhaaste conclusies niet goed zijn en dat onderzoek door deskundigen noodzakelijk is, terwijl die debielen verdomme zelf continu zo'n onderzoek dwarsbomen.
Op dinsdag 22 juli 2014 22:36 schreef marcodej het volgende: RT meldt dat er eerst een BUK stond en de dag erna niet meer. Dat is toch precies hetzelfde als wat westerse media meldt?
Ja, het verschil zit em erin waar die BUK heengegaan zou zijn.
Op dinsdag 22 juli 2014 22:37 schreef Xan21 het volgende: Er was dus een militair vliegtuig vlakbij het vliegtuig als je de beelden zo zag
Yup, een SU25 jet met max vlieghoogte 7000m/5000m bewapend. BTW: dit soort feiten is ter (des)informatie om te suggereren dat een SU25 de MH17 zou hebben neergeschoten.
[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 22-07-2014 22:40:25 (vlieghoogte toegevoegd.) ]
Zou oekraine niet het record halen? Heb er ooit een overzicht van gemaakt, elk jaar hadden ze wel één waarbij meerdere parlementariërs in het hospitaal belandden...
Er is nog een kleine kans dat het een false-flag operatie van het Oekraïense leger is geweest. Dat ze met die BUK naar separatistisch gebied zijn gereden en het vliegtuig expres hebben neergeschoten.
Dan zouden ze daarna dus ontzettend brutaal gewoon met dat ding door Luhansk zijn gereden (overigens zie ik amper verkeer, dus hoe laat was het eigenlijk, dat ze daar reden?).
Iets wat dit een beetje sterker maakt (maar echt sterk is het niet;)), is dat de BUK lanceerinstallatie op een vrachtwagen is geladen. Daar is dan niet meer aan te zien of het om een Oekraïens legervoertuig gaat, omdat de markering op het voertuig staat en niet op de lanceerinstallatie. Daarnaast is een vrachtwagen een stuk sneller.
ALS ik zo'n sterk staaltje zou uithalen, dan zou ik het op die manier doen. Moeilijk te identificeren en snel weer weg. Het enige dat ik zou moeten voorkomen is dat ik door een wegversperring gestopt wordt. Snel Luhansk in, voor die camera langs (die wisten ze al te zitten, er waren al meerdere beelden van gepost), en dan snel weer terug naar west-Oekraine, voordat iemand wakker wordt.
Overigens valt het me ook op dat de BUK in zuidoostelijke richting rijdt, op die weg. Als ik naar Rusland wilde vluchten met dat ding, dan zou ik in noordoostelijke richting aan het rijden zijn, de andere kant op. En eigenlijk zou ik helemaal niet daar zijn, maar op de snelweg die er naast ligt.
Maar wie weet probeerden ze een wegversperring te omzeilen.
Mensen: dit is een theorie, geen complot. Haal het onderuit waar je kan, en voel je niet geroepen om er flames over te uiten. Ik zal niet boos worden, dus hoef je niet op voorhand al te gaan schreeuwen.
Yup, een SU25 jet met max vlieghoogte 7000m/5000m bewapend. BTW: dit soort feiten is ter (des)informatie om te suggereren dat een SU25 de MH17 zou hebben neergeschoten.
SERVICE ceiling is 7000/5000, niet absolute ceiling (voor de 10de keer). service ceiling is de hoogte waarop ze nog aan 100 ft/min kunnen stijgen. Maar die definitie geeft al aan dat het niet de max hoogte is.
Ik kijk even op de website van NOS en ik zie meteen 'Rutte belt wereldleiders over MH17' headline. Vraag me werkelijk af wat er in zulke gesprekken afgesproken worden. Ze bellen al 4 dagen lang met elkaar en elke president geeft in de media aan dat ze er alles aan doen om de waarheid te ontrafelen. Maar toch schiet het niet op, rebellen of niet, het is toch allemaal niet zo lastig als iedereen maar 1 ding wil.
Op dinsdag 22 juli 2014 22:48 schreef wiskundenoob het volgende: Ik kijk even op de website van NOS en ik zie meteen 'Rutte belt wereldleiders over MH17' headline. Vraag me werkelijk af wat er in zulke gesprekken afgesproken worden. Ze bellen al 4 dagen lang met elkaar en elke president geeft in de media aan dat ze er alles aan doen om de waarheid te ontrafelen. Maar toch schiet het niet op, rebellen of niet, het is toch allemaal niet zo lastig als iedereen maar 1 ding wil.
Er willen meerdere mensen verschillende dingen, mocht je de afgelopen dagen niet opgelet hebben.
Op dinsdag 22 juli 2014 22:48 schreef wiskundenoob het volgende: Ik kijk even op de website van NOS en ik zie meteen 'Rutte belt wereldleiders over MH17' headline. Vraag me werkelijk af wat er in zulke gesprekken afgesproken worden. Ze bellen al 4 dagen lang met elkaar en elke president geeft in de media aan dat ze er alles aan doen om de waarheid te ontrafelen. Maar toch schiet het niet op, rebellen of niet, het is toch allemaal niet zo lastig als iedereen maar 1 ding wil.
Ben je wel eens bij een vergadering op je werk ofzo? Zoiets zal het eraan toe gaan. Elke 'leider' zal zijn voorgelicht over de laatste stand van zaken, ook dingen die wij natuurlijk nooit horen, en hebben het daar even over.
Mensen: dit is een theorie, geen complot. Haal het onderuit waar je kan, en voel je niet geroepen om er flames over te uiten. Ik zal niet boos worden, dus hoef je niet op voorhand al te gaan schreeuwen.
Bedankt.
Gebruik toch eens je gezonde verstand.. al vanaf de tweet van die rebellenleider waarin hij opschepte over het neerhalen van een vliegtuig ben ik ervan overtuigd wie de daders zijn.. dat ze het daarna snel ontkenden doet niet meer ter zake.
zie jij maar eens een internationaal onderzoek op te zetten in oorlogsgebied. Denk dat dat nog wel eens kan tegenvallen
Er schijnt daar niemand te zijn nu die iets nuttigs doet. Niemand weet waarom. Gebied is niet (meer) afgezet en er is geen/weinig bewaking.
Dat komt omdat de misdadigers uit Kiev een bloedige oorlog aan het voeren zijn tegen onschuldige burgers. De separatisten hebben wel wat beters te doen dan een vliegtuigwrak bewaken. Laat kiev zich nu maar eens aan het staakt het vuren houden, dan kunnen er weer resources worden vrijgemaakt om de rampplek te bewaken.
Gebruik toch eens je gezonde verstand.. al vanaf de tweet van die rebellenleider waarin hij opschepte over het neerhalen van een vliegtuig ben ik ervan overtuigd wie de daders zijn.. dat ze het daarna snel ontkenden doet niet meer ter zake.
NSA hackers hebben z'n twitter account gekraakt...
SERVICE ceiling is 7000/5000, niet absolute ceiling (voor de 10de keer). service ceiling is de hoogte waarop ze nog aan 100 ft/min kunnen stijgen. Maar die definitie geeft al aan dat het niet de max hoogte is.
OK, ok hij een SU25 kan hoger maar het wordt niet zo eenvoudig voor dat beestje om een 777 bij te houden. Zie ook: dit_Avation_Herald_artikeltje
quote:
From an aerodynamics point of view it is impossible to reach 10,000 meters of altitude with a service ceiling at 7,000 meters unless energy of substantial excess speed is being converted into altitude. To have the SU-25 climb 3000 meters above its service ceiling would require supersonic speeds, that the SU-25 is not capable of however.
Dat komt omdat de misdadigers uit Kiev een bloedige oorlog aan het voeren zijn tegen onschuldige burgers. De separatisten hebben wel wat beters te doen dan een vliegtuigwrak bewaken. Laat kiev zich nu maar eens aan het staakt het vuren houden, dan kunnen er weer resources worden vrijgemaakt om de rampplek te bewaken.
In je eentje een oorlog voeren is tamelijk saai en ook niet een oorlog te noemen en onschuldig ben je niet als je met automatische wapens rondloopt en vliegtuigen uit de lucht schiet.
Dan ben je wel erg gemakkelijk te overtuigen. Overal ter wereld claimen rebellen het neerhalen van vliegend materieel ongeacht hoe en waarom het naar beneden gekomen is.
Och, er is een informatieoorlog aan de gang. Zo lang die aan de gang is en er geen enkele feiten gestaafd zijn, is er geen conclusie te maken. Alleen maar te forceren. Maar als je een conclusie forceert, zeg je dat de waarheid je eigenlijk niets kan schelen. Ik vind niet dat de nabestaanden afgescheept mogen worden met een leugen.
Ik heb 3 theorieen gepost die binnen alle feiten vallen. Dat betekent dat ze even waar zijn als de theorie dat de separatisten het per ongeluk hebben gedaan.
Je komt alleen maar dichter bij de waarheid als je de onwaarheden wegstreept. Maar dan moet je die onwaarheden wel serieus onderzoeken. Want ze zijn waar tot het tegendeel bewezen is. Net als dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.
Wetenschappelijke methode. Sluit je niet af voor een mogelijkheid, totdat bewezen is dat het een onmogelijkheid is. Dat is de weg van het verstand.
Dan ben je wel erg gemakkelijk te overtuigen. Overal ter wereld claimen rebellen het neerhalen van vliegend materieel ongeacht hoe en waarom het naar beneden gekomen is.
Ik hoorde het vanochtend op 538, waarbij ze verklaarde dat ze even van zich af moest schrijven en zingen en vervolgens werd het ineens via social media verspreid. Ik vind het ook een jankplaat, maar liever een meisje die zich terecht betrokken voelt ipv een Bløf of een Marco Borsato die nep-sentiment gaat verspreiden zoals Live dat deed na 9/11.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something." - Ian Malcolm
Poetin bereid om invloed op separatisten te gebruiken door Servaas van der Laan 22 jul 2014
Poetin wil macht gebruiken als het westen Kiev tot de orde roept
De Russische president Vladimir Poetin is bereid om de separatisten te dwingen een onafhankelijk onderzoek naar vlucht MH17 van Malaysia Airlines toe te staan. In ruil moet het westen Kiev tot de orde roepen.
Dat heeft Poetin dinsdag in een korte toespraak verklaard.
Macht 'We worden gedwongen onze macht te gebruiken op de milities in het zuidoosten van Oekraïne. We doen uiteraard alles wat binnen onze macht ligt, maar dat is lang niet genoeg,' zei Poetin verwijzend naar de resolutie die maandag in de VN-Veiligheidsraad werd aangenomen.
De Russische president vindt dat het westen de leiders in Kiev tot de orde moeten roepen. Toen Maleisische officieren de zwarte dozen kwamen halen, vielen Oekraïense militairen met tanks Donetsk aan. 'Het is noodzakelijk dat de autoriteiten in Kiev ook elementaire normen en waarden moeten hanteren,' zei Poetin. De internationale gemeenschap moet Kiev daar op wijzen.
Wereldleiders
Premier Mark Rutte (VVD) belde dinsdag met Poetin over de situatie. De inhoud van dat gesprek is niet openbaar, maar vermoedelijk is bovenstaande besproken.
Ook belde Rutte met de Oekraïense president Petro Poroshenko en de Amerikaanse president Barack Obama. Die laatste bezocht dinsdag de Nederlandse ambassade in Washington waar hij het condoleanceregister tekende. Obama heeft Rutte in het gesprek verteld dat Amerika graag met Nederland wil samenwerken bij het onderzoek naar vlucht MH17.
Lichamen
Nederland focust vooralsnog in eerste instantie op het terughalen van de lichamen van de slachtoffers. Een Nederlands Hercules-toestel is onderweg naar Charkov waar het woensdag een aanzienlijk deel van de slachtoffers zal repatriëren. Een Australisch toestel vliegt op woensdag heen en weer tussen Eindhoven en Charkov.
De twee vliegtuigen zullen ongeveer rond 16.00 uur op Eindhoven aankomen. Vervolgens zullen de menselijke resten in een colonne met politiebegeleiding naar Hilversum waar de definitieve identificatie zal plaatshebben. Voor het eerst in jaren is voor woensdag een nationale dag van rouw afgekondigd.
Omdat? Vond haar vragen wel goed, alleen haar elitaire Gooise accent vind ik storend.. het is een doos maar in dit geval waren de vragen wel goed, dacht ik zo..
Och, er is een informatieoorlog aan de gang. Zo lang die aan de gang is en er geen enkele feiten gestaafd zijn, is er geen conclusie te maken. Alleen maar te forceren. Maar als je een conclusie forceert, zeg je dat de waarheid je eigenlijk niets kan schelen. Ik vind niet dat de nabestaanden afgescheept mogen worden met een leugen.
Ik heb 3 theorieen gepost die binnen alle feiten vallen. Dat betekent dat ze even waar zijn als de theorie dat de separatisten het per ongeluk hebben gedaan.
Je komt alleen maar dichter bij de waarheid als je de onwaarheden wegstreept. Maar dan moet je die onwaarheden wel serieus onderzoeken. Want ze zijn waar tot het tegendeel bewezen is. Net als dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.
Wetenschappelijke methode. Sluit je niet af voor een mogelijkheid, totdat bewezen is dat het een onmogelijkheid is. Dat is de weg van het verstand.
In feite komt het er op neer dat het ook gewoon een ongeluk kan zijn. Maar niemand die daar belang bij heeft dat dit ook een uitkomst kan zijn. Want de woede zit er goed in bij iedereen. Wat dat betreft helpt iedereen mee om de echte waarheid compleet van tafel te halen. Zowel die separatisten die de treinen tegen hielden alswel de Nederlanders zijn daar allen schuldig aan.
Giel ziet eruit als een nerdy autist maar ondertussen voelt hij perfect het sentiment aan van de massa..
Vanochtend vertelde hij dat hij dit weekend nog getwijfeld had of hij met een hoop bekende artiesten een nummer moest gaan maken. Goddank niet van gekomen, maar het feit alleen al dat je het overweegt.
Dat Ouboteriaans nummer van dat YouTube grietje is vast goed bedoeld. Ik krijg er jeuk van. Maar ach, als het mensen steun biedt.
Er is nog een kleine kans dat het een false-flag operatie van het Oekraïense leger is geweest. Dat ze met die BUK naar separatistisch gebied zijn gereden en het vliegtuig expres hebben neergeschoten.
Dan zouden ze daarna dus ontzettend brutaal gewoon met dat ding door Luhansk zijn gereden (overigens zie ik amper verkeer, dus hoe laat was het eigenlijk, dat ze daar reden?).
Iets wat dit een beetje sterker maakt (maar echt sterk is het niet;)), is dat de BUK lanceerinstallatie op een vrachtwagen is geladen. Daar is dan niet meer aan te zien of het om een Oekraïens legervoertuig gaat, omdat de markering op het voertuig staat en niet op de lanceerinstallatie. Daarnaast is een vrachtwagen een stuk sneller.
ALS ik zo'n sterk staaltje zou uithalen, dan zou ik het op die manier doen. Moeilijk te identificeren en snel weer weg. Het enige dat ik zou moeten voorkomen is dat ik door een wegversperring gestopt wordt. Snel Luhansk in, voor die camera langs (die wisten ze al te zitten, er waren al meerdere beelden van gepost), en dan snel weer terug naar west-Oekraine, voordat iemand wakker wordt.
Overigens valt het me ook op dat de BUK in zuidoostelijke richting rijdt, op die weg. Als ik naar Rusland wilde vluchten met dat ding, dan zou ik in noordoostelijke richting aan het rijden zijn, de andere kant op. En eigenlijk zou ik helemaal niet daar zijn, maar op de snelweg die er naast ligt.
Maar wie weet probeerden ze een wegversperring te omzeilen.
Bedankt.
Ik vind ook dat je een dergelijke optie open moet houden. De rebellen hebben echter de schijn wel tegen.
Vanochtend vertelde hij dat hij dit weekend nog getwijfeld had of hij met een hoop bekende artiesten een nummer moest gaan maken. Goddank niet van gekomen, maar het feit alleen al dat je het overweegt.
Dit dus... ik vind hem zo tenenkrommend onoprecht
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Ik verdenk hem er altijd van dat hij zich stiekem aftrekt bij dit soort dingen....
Als dj is je functie het bespelen van de massa.. dat doet hij in dit geval ook. Alles wat die gozer uitkraamt komt op mij altijd tamelijk onecht over.. ook door dat popi-jopie taalgebruik altijd.
Als dj is je functie het bespelen van de massa.. dat doet hij in dit geval ook. Alles wat die gozer uitkraamt komt op mij altijd tamelijk onecht over.. ook door dat popi-jopie taalgebruik altijd.
Op dinsdag 22 juli 2014 23:05 schreef Blistering het volgende: Het lijkt me toch sterk dat er morgen serieus ~150+ lijkwagens in een colonne gaan rijden, maar correct me if I'm wrong.
Op dinsdag 22 juli 2014 23:05 schreef Blistering het volgende: Het lijkt me toch sterk dat er morgen serieus ~150+ lijkwagens in een colonne gaan rijden, maar correct me if I'm wrong.
Omdat? Vond haar vragen wel goed, alleen haar elitaire Gooise accent vind ik storend.. het is een doos maar in dit geval waren de vragen wel goed, dacht ik zo..
Ze moet niet voor alle Nederlanders spreken. Ik vond dat hij een redelijk verhaal hield.
Ik ben nieuw hier en mogelijk is dit al gepost maar volgens mij is dit rete interessante informatie wat ik jullie niet wil laten ontgaan.
Een blog heeft uitstekend speurwerk opgeleverd wat volgens mij heel sterk is en idd laat zien dat de het toestel is neergeschoten door een buk systeem en dat deze door Rusland is geleverd en na de blunder vliegensvlug is terug gereden naar Rusland voor vernietiging van het bewijs .
De info word gestaafd met zoveel mogelijk bewijs en feiten en ik denk persoonlijk dat gezien de koppeling van de informatie van de Amerikanen, wat bijna exact overeenkomt met deze bevindingen, toch wel goed laat zien dat dit het meest logische scenario is geweest van alle rond vliegende verhalen op het moment.
Dit zou eigenlijk op de frontpage gepost moeten worden imo.
Ik ben nieuw hier en mogelijk is dit al gepost maar volgens mij is dit rete interessante informatie wat ik jullie niet wil laten ontgaan.
Een blog heeft uitstekend speurwerk opgeleverd wat volgens mij heel sterk is en idd laat zien dat de het toestel is neergeschoten door een buk systeem en dat deze door Rusland is geleverd en na de blunder vliegensvlug is terug gereden naar Rusland voor vernietiging van het bewijs .
De info word gestaafd met zoveel mogelijk bewijs en feiten en ik denk persoonlijk dat gezien de koppeling van de informatie van de Amerikanen, wat bijna exact overeenkomt met deze bevindingen, toch wel goed laat zien dat dit het meest logische scenario is geweest van alle rond vliegende verhalen op het moment.
Ze moet niet voor alle Nederlanders spreken. Ik vond dat hij een redelijk verhaal hield.
Waarschijnlijk zal je er anders over denken als je de tekst van dat verhaal nog eens zou kunnen doorlezen.. vol met subtiele onwaarheden, propaganda en leugens.
Waar totdat het tegendeel bewezen is??? Je bedoeld "mogelijk" neem ik aan. De wetenschap trekt alsnog naar de meest waarschijnlijke conclusie. Het is ook juist om te stellen dat het waarschijnlijk de rebellen zijn geweest.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
VS: MH17 'per ongeluk' neergehaald door separatisten
WASHINGTON - De VS gaat er vanuit dat Russische separatisten vlucht MH17 'per ongeluk' hebben neergehaald. Er is geen bewijs gevonden dat Rusland betrokken is geweest bij het neerschieten van de Malaysia Airlines Boeing.
Dacht ik al Maar ik ga niet alle posts na lopen. Maar waarom staat dit niet dan bv op de frontpage bij de nieuwspagina ? Ik bedoel iedere scheet van Justin Bieber word als hot nieuws gebracht, maar dit soort nieuwsfeitjes niet ?
Dacht ik al Maar ik ga niet alle posts na lopen. Maar waarom staat dit niet dan bv op de frontpage bij de nieuwspagina ? Ik bedoel iedere scheet van Justin Bieber word als hot nieuws gebracht, maar dit soort nieuwsfeitjes niet ?
Het feit dat Rusland niet betrokken is, vind ik nogal een smalle conclusie. Niet direct betrokken bij het neerhalen inderdaad, maar die separatisten stonden toch in contact met Moskou? En dat wapen moet toch ergens vandaan komen.
Er van uit gaande dat de VS dan geen deal heeft gemaakt met Rusland om het de doofpot in te stoppen, zou dit dus betekenen dat de BUK niet door Rusland geleverd is.
En dat spreekt dan voor mijn theorie dat de BUK door de separatisten gestolen is, of dat het om overlopers van het Oekraïense leger gaat, die de BUK hebben meegenomen om aan de separatisten te geven.
Even voor de duidelijkheid: de separatisten hebben ontzettend veel materieel dat van het Oekraïense leger af komt. Een deel is gestolen, maar er zijn al weken lang dagelijks berichten met foto's erbij van materieel (tanks, pantserwagens) die door het Oekraïense leger achtergelaten zijn.
Half Rusland lacht er om, omdat de Oekraieners naast het materieel ook hun uniform achterlaten en dus blijkbaar in hun ondergoed door het land lopen. Of waarschijnlijker dat ze kleding uit de achtertuinen van mensen stelen. Ik zag grappen langs komen als: "Oh moeder, let op de kleren die in je achtertuin te drogen hangen!".
Welkom Altijd goed om post(er)s te zien die iets willen toevoegen Die laatste link heb ik hier ook al zien langs komen, zeker interessant. Net als de overige twee links. Het is inmiddels wel meer dan bewezen dat die BUK op die plek reed, daar hoeft ook niet aan getwijfeld te worden. Probleem is echter dat het filmpje van vorige week kan zijn, vorige maand of zelfs vorig jaar, is het tijdstip/datum van dat filmpje op de een of andere manier te controleren?
Als je nieuw bent ga jij dus juist alle posts nalopen om zo ons respect te verdienen. Je steekt er maar meer energie in.
Het feit dat Rusland niet betrokken is, vind ik nogal een smalle conclusie. Niet direct betrokken bij het neerhalen inderdaad, maar die separatisten stonden toch in contact met Moskou? En dat wapen moet toch ergens vandaan komen.
Ja, maar aan de andere kant kun je de Russen niet de schuld geven van het neerhalen van een passagiersvliegtuig als ze alleen maar het wapen geleverd hebben.
Waar je ze wel de schuld van kunt geven is dat ze de separatisten zijn blijven steunen ná de crash, en vooral dat ze niet hebben gezorgd dat de rampplek met rust werd gelaten. Nu is het zaak dat de schuldigen gepakt worden, wie dan ook.
Waar totdat het tegendeel bewezen is??? Je bedoeld "mogelijk" neem ik aan. De wetenschap trekt alsnog naar de meest waarschijnlijke conclusie. Het is ook juist om te stellen dat het waarschijnlijk de rebellen zijn geweest.
Ja, natuurlijk is dat juist. Net zo juist als stellen dat het het Oekraiense leger was. Of dat het de Russen zelf waren. Of dat het fascistische Oekraiense militanten waren. Of dat het CIA mensen waren.
Niks hiervan is bewezen, dus mag je niks ervan uitsluiten.
Je kan natuurlijk Occams Razor gebruiken, dat zegt dat de meest simpele verklaring waarschijnlijk de juiste is. Maar Occams Razor kan ook tegen je werken, omdat je de andere zaken niet meer onderzoekt.
Welkom Altijd goed om post(er)s te zien die iets willen toevoegen Die laatste link heb ik hier ook al zien langs komen, zeker interessant. Net als de overige twee links. Het is inmiddels wel meer dan bewezen dat die BUK op die plek reed, daar hoeft ook niet aan getwijfeld te worden. Probleem is echter dat het filmpje van vorige week kan zijn, vorige maand of zelfs vorig jaar, is het tijdstip/datum van dat filmpje op de een of andere manier te controleren?
Thanks Nou als ik goed had gelezen zag je dus dat degene van deze blog aan de hand van filmpjes die geschoten zijn terug kon koppelen dat het om hetzelfde systeem ging. Lees maar het blog goed door. Je ziet verschillende filmpjes met daarop het buk systeem rondrijden. Eerst op transport en toen alleen en toen weer op transport en uit de analyses van deze informatie blijkt het om hetzelfde systeem te gaan. Dus tijdstip en datum komt overeen.
Ja, maar aan de andere kant kun je de Russen niet de schuld geven van het neerhalen van een passagiersvliegtuig als ze alleen maar het wapen geleverd hebben.
Waar je ze wel de schuld van kunt geven is dat ze de separatisten zijn blijven steunen ná de crash, en vooral dat ze niet hebben gezorgd dat de rampplek met rust werd gelaten. Nu is het zaak dat de schuldigen gepakt worden, wie dan ook.
ALs je zo'n wapen levert aan de seperatisten......... Dan lijkt het mij dat je op de hoogte bent van wat ze ermee van plan zijn......
Zo op sbs6 een docu die gister al op Chanel4 te zien was. 23.30
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
De VS houdt de Russen indirect dus wel verantwoordelijk
Dat laatste wordt uit het bericht van The Guardian ook duidelijk inderdaad:
US intelligence supports rebel 'mistake' A press conference was held this afternoon by the US office of the director of national intelligence (ODNI), at which select reporters were briefed on US intelligence with regard to MH17, the SA-11 missile system suspected, and rebels’ and Russians’ alleged participation.
Details are expected soon, but a report from the AP has come out saying that “senior US intelligence officials say they have no evidence of direct Russian government involvement” in the downing of MH17.
They say the passenger jet was likely felled by an SA-11 surface-to-air missile fired by Russian-backed separatists in eastern Ukraine and that Russia “created the conditions” for the downing by arming the separatists.
They said they didn’t know if any Russians were present at the missile launch, and they wouldn’t say that the missile crew was trained in Russia.
The briefing underlined the theory espoused by most of a senior official at the briefing, and by most analysts since plane first crashed: rebels “most likely shot down the plane by mistake”.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Er wordt morgen op de dag van nationale rouw op geen enkele radio- of televisiezender van de publieke omroep reclame uitgezonden. Verder is er geen amusement op de tv-zenders en worden er op de radio geen spelletjes gespeeld. Ook wordt de muziek aangepast. http://nos.nl/liveblog/67(...)-onderzoek-mh17.html
Dat word vage radio op 3fm...
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Vanmiddag gedownload en gezien, gaat tot ongeveer gistermiddag, toen de trein werd geïnspecteerd. Niet heel bijzonder, veel nadruk op de Engelse nabestaanden.
Ik weet niet of je ooit de binnenkant van een dashboard hebt gezien van een buk lanceersysteem maar de kans dat je een jumbo kan vliegen door een op 1 van de knopjes te drukken is groter dan dat je uberhaupt het lichtknopje kan vinden in zo een cabine van zo een lanceercontrole systeem.
Ik vind ook dat je een dergelijke optie open moet houden. De rebellen hebben echter de schijn wel tegen.
ik zit naar aanleiding van je quote weer het filmpje van BUK op vrachtwagen te bekijken, met name het kenteken: XP464250? zwarte plaat met witte letters/cijfers, uit welk land komt die combinatie? oekraine en rusland zie ik zo gauw even niet.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Er wordt morgen op de dag van nationale rouw op geen enkele radio- of televisiezender van de publieke omroep reclame uitgezonden. Verder is er geen amusement op de tv-zenders en worden er op de radio geen spelletjes gespeeld. Ook wordt de muziek aangepast. http://nos.nl/liveblog/67(...)-onderzoek-mh17.html
Seperatisten hebben stukken van het vliegtuig kapot gezaagd...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
Belangrijke opmerking in het Telegraafbericht: "Tot de ramp met vlucht MH17 wist de VS niet dat de separatisten beschikten over Sa-11 luchtdoelraketten."
Niet te geloven zeg, Wolf Blitzer die een interview doet met een Hamas leider en fragmenten van Netanyahu laat zien en om reacties vraagt. What's next, een interview met de onthoofders van ISIS?
OK, ok hij een SU25 kan hoger maar het wordt niet zo eenvoudig voor dat beestje om een 777 bij te houden. Zie ook: dit_Avation_Herald_artikeltje
[..]
Als ie daar gegevens van de constructeur voor heeft ipv een bewering van hemzelf, dan wil ik dat geloven.Maar z'n bewering:
quote:
From an aerodynamics point of view it is impossible to reach 10,000 meters of altitude with a service ceiling at 7,000 meters unless energy of substantial excess speed is being converted into altitude.
Is onzin, geef me een vleugel dun en groot genoeg, een motor met minimaal vermogen, en het ding vliegt slechts enkele m/s, zal op geen enkele hoogte kunnen stijgen aan 100 ft/min, maar als je geduld genoeg hebt bereikt ie wel 10 km. Wat volgens hem dus onmogelijk zou zijn.
Niet dat ik het verhaal van de Russen geloof btw..
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Dinsdag was aangekondigd dat de VS informatie zouden vrijgeven over de toedracht van de ramp. Maar de diensten hebben geen ''technische bewijs'' vrijgegeven dat het vliegtuig is getroffen door een zogeheten SA-11-raket, zoals eerder is gezegd, of dat de raket is afgevuurd door pro-Russische separatisten.
Volgens mij weten ze de precieze locaties van al die dingen, en was er niet één vermist, of afgevuurd vanuit Oekraïne.
Als je een oorlog voert, ga je natuurlijk niet roepen dat er mensen gedeserteerd zijn naar de separatisten en dat ze een BUK hebben meegenomen.
Er is nog een ander iets. Er van uit gaande dat de Russen niet liegen: de Oekraïners hebben de radarintensiteit flink opgevoerd tot en met de 18e. Het zou heel goed kunnen dat ze op zoek waren naar hun BUK.
Ook uit het Russische bewijs: er was maar 1 BUK die ergens geparkeerd stond en ineens weg was. Ze hebben die kunnen volgen tot vlak bij Sjnizjne, in separatistisch gebied. Waarom zou een BUK er op zijn eentje op uit gaan? Zo'n ding heeft geen eigen verdediging en is niet snel weg wanneer het aangevallen wordt.
Ik weet niet of je ooit de binnenkant van een dashboard hebt gezien van een buk lanceersysteem maar de kans dat je een jumbo kan vliegen door een op 1 van de knopjes te drukken is groter dan dat je uberhaupt het lichtknopje kan vinden in zo een cabine van zo een lanceercontrole systeem.
Ik heb wel eens met een Flycatcher gespeeld. Een vergelijkbaar radar systeem van HSA. Dat ding was niet moeilijk te gebruiken hoor. Al die extra's die er op zitten zijn communicatiemiddelen. Het richten en afschieten ging echter met een scherm, een trackball en twee knoppen die tegelijkertijd ingedrukt moesten worden.
Op dinsdag 22 juli 2014 23:34 schreef Midnight_snack het volgende: Hmm als ze kunnen zien dat rusland nog steeds wapens levert, zouden ze dan ook meer weten over die Buk launcher met de missende raket?
Daarvan weten ze op de millimeter nauwkeurig na waar dat ding nu staat.
http://en.wikipedia.org/w(...)ion_plates_of_Russia The Armed Forces have white characters on a black background and the format is NNNN LL for vehicles and LL NNNN for trailers. In this case the two digits on the right are not a regional code but a code for the Armed forces branch or service and go with a certain letter combination. For example, #### CA|14 rus is a vehicle belonging to the Railroad Troops; #### BC|27 rus denotes the Air Defence Force, #### TO|18 rus denotes the Ministry of Emergency Situations etc
Dus, even een "oekraine heeft het gedaan scernario bijstellen"
dan heeft het Oekrainse leger rogue bij daglicht dit systeem naar Luhansk weten te rijden, en later zelfs naat Terez, onopgemerkt door seperatisten, om vervolgens op een gestolen Russische legervrachtwagen geladen met Russisch kenteken, richting Rusland gereden te worden?, en dat allemaal onopgemerkt door maximaal 50 man van het Oekrainse leger?
Mijn awesomeheid zou een nieuw niveau hebben bereikt als dit kan
Het enige nieuws is een satellietbeeld waaruit wapenopbouw aan de Russische kant van de grens moet blijken (voorafgaand aan het neerhalen van MH17). Zo begrijp ik het in ieder geval.
Het gaat om dit beeld:
http://en.wikipedia.org/w(...)ion_plates_of_Russia The Armed Forces have white characters on a black background and the format is NNNN LL for vehicles and LL NNNN for trailers. In this case the two digits on the right are not a regional code but a code for the Armed forces branch or service and go with a certain letter combination. For example, #### CA|14 rus is a vehicle belonging to the Railroad Troops; #### BC|27 rus denotes the Air Defence Force, #### TO|18 rus denotes the Ministry of Emergency Situations etc
Dus, even een "oekraine heeft het gedaan scernario bijstellen"
dan heeft het Oekrainse leger rogue bij daglicht dit systeem naar Luhansk weten te rijden, en later zelfs naat Terez, onopgemerkt door seperatisten, om vervolgens op een gestolen Russische legervrachtwagen geladen met Russisch kenteken, richting Rusland gereden te worden?, en dat allemaal onopgemerkt door maximaal 50 man van het Oekrainse leger?
Mijn awesomeheid zou een nieuw niveau hebben bereikt als dit kan
Naast dat gebleken is dat de separatisten qua controles op wegen best grondig zijn
Naast dat gebleken is dat de separatisten qua controles op wegen best grondig zijn
us dan zijn die seperatisten dubbelspionnen die in werkelijkheid voor de Oekraine werken en hebben zo die vrachtwagens kunnen doorlaten.
Begint mijn alibi ook maar ergens waterdicht te worden?