Valt mee. Zoveel heb ik niet te doen op deze fruitschaal. En af en toe vraag ik advies aan een appel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, dat beoordeel jij. Verantwoordelijke taak.
En juist het ontbreken van boeiende info - zoals gesprekken tussen piloot als "klopt het als dit wijzertje op GEVAAR - MOTOR KAPOETSK staat" is juist erg cruciaal. Denk zelfs dat bepaalde knallen en dergelijke te analyseren zijn (maar dat is meer CSI denken dan feitgebaseerd)quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:20 schreef Elan het volgende:
Ben wel benieuwd of men kan rotzooien met die zwarte dozen, ze omwisselen bijvoorbeeld of met de date knoeien.
Al verwacht je met een raketinslag toch niet al teveel boeiende info.
Kan je dat bewijzen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:21 schreef H4ppy het volgende:
[..]
De andere filmpjes die werden gepubliceerd op het officile kanaal van de Oekraense national security service zijn zeker ook "authentiek"![]()
Luister dit maar eens en ga mij vertellen dat er op 1:10 niet midden in de (belangrijkste) zin is geknipt:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja. Kuthumor.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:21 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Valt mee. Zoveel heb ik niet te doen op deze fruitschaal. En af en toe vraag ik advies aan een appel.
quote:Op de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum worden dinsdagmiddag de eerste voorbereidingen getroffen voor de aankomst van de lichamen van de slachtoffers van vlucht MH17. Zo worden koelcontainers geplaatst om de lichamen in op te slaan.
De eerste vlucht met lichamen landt naar verwachting woensdag in de loop van de dag op vliegbasis Eindhoven.
De lichamen worden daarna via de weg overgebracht naar de kazerne in Hilversum. Het is volgens een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie nog niet bekend of daarvoor straten worden afgesloten.
Het Nederlandse forensisch team dat de leiding heeft over het identificatieproces heeft volgens de woordvoerder van Veiligheid en Justitie bewust gekozen voor de kazerne in Hilversum boven het NFI in Rijswijk. "Het is een militair terrein waar veel kennis en knowhow is van medische zaken en identificatie." In de kazerne is het Instituut Defensie Geneeskundige Opleidingen gevestigd. (Novum)
Het is allang duidelijk dat het om een raket gaat, Amerikanen hebben dat gezien die gaan daar echt niet over jokken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:22 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En juist het ontbreken van boeiende info - zoals gesprekken tussen piloot als "klopt het als dit wijzertje op GEVAAR - MOTOR KAPOETSK staat" is juist erg cruciaal. Denk zelfs dat bepaalde knallen en dergelijke te analyseren zijn (maar dat is meer CSI denken dan feitgebaseerd)
Ik kan me niet voorstellen dat het iets verandert. Moskou ontkent de authenticiteit en vraagt daarna om echte bewijzen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:22 schreef remlof het volgende:
Hier het originele artikel uit de Corriere della Sera in het Engels:
How Malaysian Plane was Shot Down
Pro-Russian militiamen describe tragedy: “Superiors told us about plane carrying paratroopers from Kiev”
Hoewel het er wel op lijkt, zou het ook niet de eerste keer zijn dat de Amerikanen wat roepen en eigenlijk niets hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is allang duidelijk dat het om een raket gaat, Amerikanen hebben dat gezien die gaan daar echt niet over jokken.
"Het is een militair terrein waar veel kennis en knowhow is van medische zaken en identificatie."quote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:09 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)en-vlucht-MH17.dhtml
'Russische separatist bekent neerhalen vlucht MH17'Anonieme bronnen, daar heb je geen reet aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is nogal een statement, ech niet?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is allang duidelijk dat het om een raket gaat, Amerikanen hebben dat gezien die gaan daar echt niet over jokken.
Volgens mij kun je er alleen uit concluderen dat het vliegtuig is neergehaald of niet. En dat het vliegtuig is neergehaald, bestaat daar nog serieus twijfel over? Alleen de afstand tussen de brokstukken is al een duidelijke aanwijzing.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:22 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En juist het ontbreken van boeiende info - zoals gesprekken tussen piloot als "klopt het als dit wijzertje op GEVAAR - MOTOR KAPOETSK staat" is juist erg cruciaal. Denk zelfs dat bepaalde knallen en dergelijke te analyseren zijn (maar dat is meer CSI denken dan feitgebaseerd)
De dikgedrukte zin was een zelfverzonnen kop om duidelijk te maken waar het stukje tekst over ging.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:24 schreef superniger het volgende:
[..]
"Het is een militair terrein waar veel kennis en knowhow is van medische zaken en identificatie."
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:26 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
De dikgedrukte zin was een zelfverzonnen kop om duidelijk te maken waar het stukje tekst over ging.
Biden gaat dat echt niet uit zijn dikke duim zuigen, daarbij hebben ze de spullen om een dergelijke observatie te maken en ja natuurlijk is er een kleine kans dat ze jokken om Rusland in diskrediet te brengen maar als dan blijkt dat het verhaal anders is staan ze voor lul voor de hele wereld.quote:
Afstand tussen brokstukken kan ook verklaard worden door een ontploffing van de tanks.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij kun je er alleen uit concluderen dat het vliegtuig is neergehaald of niet. En dat het vliegtuig is neergehaald, bestaat daar nog serieus twijfel over? Alleen de afstand tussen de brokstukken is al een duidelijke aanwijzing.
De vraag is wie het vliegtuig heeft neergehaald, daar gaat het om. En daar geven de zwarte dozen geen antwoord op.
Leven ze daar nog in dat Utopia?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:25 schreef Elan het volgende:
Die kazerne in Hilversum is vlakbij het Utopia-terrein zullen ze lekker in de stank zitten daar als de wind gunstig staat..
Dat is nog maar de vraag. Het is nog niet bekend wat er op die black box is opgeslagen. De kleinste aanwijzing kan tot bewijs leiden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij kun je er alleen uit concluderen dat het vliegtuig is neergehaald of niet. En dat het vliegtuig is neergehaald, bestaat daar nog serieus twijfel over? Alleen de afstand tussen de brokstukken is al een duidelijke aanwijzing.
De vraag is wie het vliegtuig heeft neergehaald, daar gaat het om. En daar geven de zwarte dozen geen antwoord op.
Laat die mensen lekker zelf bepalen hoe ze hun afschuw en verdriet uit willen drukken.quote:
Ik ben benieuwd of er nog wel iets op staat.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Het is nog niet bekend wat er op die black box is opgeslagen. De kleinste aanwijzing kan tot bewijs leiden.
Ze mogen dat zelf bepalen, net zoals ik daar een mening over mag hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Laat die mensen lekker zelf bepalen hoe ze hun afschuw en verdriet uit willen drukken.
Zoiets 'veroordelen' met een facepalm vind ik nog vl dommer dan welke rouwtekst ook.
Malysia he hopelijk zijn de mensen die ze moeten onderzoeken niet chantabel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:28 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of er nog wel iets op staat.
Je laatste vraag strookt niet met je eerste uitspraak. Lijkt me dus ook uitgesloten dat Rusland opdracht heeft gegeven om dit doel neer te halen als we ervan uitgaan dat ze het verkeerde doel hebben geraaktquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nou dat de separatisten het per ongeluk neer hebben gehaald was voor iedereen wel redelijk duidelijk.
Nu is de vraag of het met een BUK van Rusland was.
En of Rusland nog echt specifieke opdracht heeft gegeven tot het neerhalen van dit doel (lijkt me vrij sterk).
Toen ik op de livestream zag dat bewoonster Colinda, een zichzelf noemend medium, vertelde dat ze het had zien aankomen en de reactie van Charlotte was of er geen schietstoelen of glijbanen aan boord waren gingen de streams bij mij definitief uit.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:27 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Leven ze daar nog in dat Utopia?
Nee, is in Laren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:25 schreef Elan het volgende:
Die kazerne in Hilversum is vlakbij het Utopia-terrein zullen ze lekker in de stank zitten daar als de wind gunstig staat..
lekker achterhaald ook al dan..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef remlof het volgende:
SBS 6 zendt documentaire over ramp uit
SBS 6 zendt vanavond om 23.30 uur de documentaire 'De Ramp Met Vlucht MH17' uit. Dat heeft de tv-zender vandaag laten weten. 'In deze Engelse documentaire – die gisteren is uitgezonden bij Channel 4 – wordt een overzicht gegeven van alle gebeurtenissen tot nu toe', aldus SBS.
bron
Engeland, niet Maleisi.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Malysia he hopelijk zijn de mensen die ze moeten onderzoeken niet chantabel.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef Persefoneia het volgende:
[..]
Toen ik op de livestream zag dat bewoonster Colinda, een zichzelf noemend medium, vertelde dat ze het had zien aankomen en de reactie van Charlotte was of er geen schietstoelen of glijbanen aan boord waren gingen de streams bij mij definitief uit.
Dat zal me een hoop splinternieuwe info opleveren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef remlof het volgende:
SBS 6 zendt vanavond om 23.30 uur de documentaire 'De Ramp Met Vlucht MH17' uit. Dat heeft de tv-zender vandaag laten weten. 'In deze Engelse documentaire – die gisteren is uitgezonden bij Channel 4 – wordt een overzicht gegeven van alle gebeurtenissen tot nu toe', aldus SBS.
bron
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef remlof het volgende:
bron
Maar vast goed voor de mensen die niet 24/7 op FOK! en twitter zitten en die niet alles op tv kunnen bijhoudenquote:
dat ze wachten met docus uitzenden tot de lijken de grond in zijn is blijkbaar teveel gevraagd.quote:
Kansloze campingzenderquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef remlof het volgende:
bron
Niks mis meequote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef remlof het volgende:
bron
Zou dit 'm zijn? http://www.channel4.com/programmes/dispatches/4odquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef remlof het volgende:
bron
hidemyass.com?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:36 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Zou dit 'm zijn? http://www.channel4.com/programmes/dispatches/4od
Kunnen we overigens vanuit Nederland niet bekijken. Zonder proxy dan.
Dt is pas een misdaad. Dat de EU en de VN hier geen werk van maakt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:36 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Ja maar:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:36 schreef Inaithnir het volgende:
Als ik het goed heb, is dit de docu die op SBS uitgezonden gaat worden:
http://www.channel4.com/programmes/dispatches/4od#3731978
Het is eigenlijk meer een overzicht van alle bekende feiten niet echt een docu zoals Aircrash Investigation met acteurs of zo..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:33 schreef superworm het volgende:
[..]
dat ze wachten met docus uitzenden tot de lijken de grond in zijn is blijkbaar teveel gevraagd.
No shit.quote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:22 schreef remlof het volgende:
Hier het originele artikel uit de Corriere della Sera in het Engels:
How Malaysian Plane was Shot Down
Pro-Russian militiamen describe tragedy: “Superiors told us about plane carrying paratroopers from Kiev”Zat er geeneens zo gek ver vanafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit je dan met je wodkakop en je probeerd je te herinneren hoe de instructeur het nu allemaal verteld had, terwijl je commandant achter je staat te schreeuwen. Je poogt die straaljager die je maten gaat beschieten in je doelzoek systeem te krijgen, ja, je hebt een target in het systeem, raket bevestigd, locked, je vuurt, en oeps, dat doel zit wel heel hoog....In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Je bedoelt zoals in Irak.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Biden gaat dat echt niet uit zijn dikke duim zuigen, daarbij hebben ze de spullen om een dergelijke observatie te maken en ja natuurlijk is er een kleine kans dat ze jokken om Rusland in diskrediet te brengen maar als dan blijkt dat het verhaal anders is staan ze voor lul voor de hele wereld.
Niet iedereen volgt alles live op de voet zoals wij. Dus ik zie het probleem nietquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef remlof het volgende:
bron
Hij staat in de baai met piratenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:36 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft men in Europa nog compleet niet door hoe de sfeer in Rusland inmiddels is. Men denkt nog steeds dat druk op de oligarchen Putin tot orde zal roepen, dat een dalende beurs een paleisrevolutie zal ontketenen. dat heb je als je de verhalen van de dissidente pers, die schrijft wat het Westen het liefst hoort, ook echt gelooft.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:49 schreef Automatisch het volgende:
Poetin: Rusland moet militaire capaciteit opschalen
'Rusland moet zijn militaire capaciteiten opschalen, om tegenwicht te bieden aan de NAVO-activiteiten in Oost-Europa.' Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin vandaag gezegd in een persconferentie.
Het vergroten van de militaire capaciteiten is is niet alleen een gevolg van de NAVO-activiteiten in Oost-Europa, maar ook bedoeld om de economie te beschermen tegen 'externe bedreigingen'.
http://www.volkskrant.nl/(...)teit-opschalen.dhtml
Je krijgt waarschijnlijk alles op een rijtje wat al lang op alle journaals en websites te zien is geweest. Dat was geen probleem, dat die beelden op journaals waren, en dit wel?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:33 schreef superworm het volgende:
[..]
dat ze wachten met docus uitzenden tot de lijken de grond in zijn is blijkbaar teveel gevraagd.
Dan haal ik 'm daar wel vandaan, dat scheelt weer tokkiereclame kijken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:39 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Hij staat in de baai met piraten
Hoe vaak ga je die quote van jezelf nog herhalen? Misschien kan je 'm lekker in je sig zetten, dan ben je gelijk klaar.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zat er geeneens zo gek ver vanaf
[..]
Denk dat je de verkeerde quotetquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan haal ik 'm daar wel vandaan, dat scheelt weer tokkiereclame kijken.
Ik vond 3FM vrijdag met "leaving on a jetplane" ook vrij apart. Maar geloof dat ze dat goed bedoelden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:40 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Bij Radio Veronica letten ze iig niet op songteksten ivm de crash.
Hoorde vanmiddag Alanis Morrisette met "Ironic".
Zin uit het liedje: "And as the plane crashed down".
Kans was natuurlijk groot dat dat zou gebeuren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:40 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Mr. Play It Safe was afraid to flyquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:40 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Deze was ook goed:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:31 schreef Persefoneia het volgende:
[..]
Toen ik op de livestream zag dat bewoonster Colinda, een zichzelf noemend medium, vertelde dat ze het had zien aankomen en de reactie van Charlotte was of er geen schietstoelen of glijbanen aan boord waren gingen de streams bij mij definitief uit.
quote:Die Charlotte over 'die twee gebouwen die instortte, een hele bekende ramp.'
Wet is door Poetin ingevoerd enkele jaren geledenquote:Het Kremlin gebruikt de Sovjet-overwinning in de Tweede Wereldoorlog als een belangrijke pijler voor een nieuw nationaal zelfbewustzijn. De heldenrol van Stalin maakt deel uit van die pijler.
Russen die de nazimisdaden ontkennen of in de ogen van de autoriteiten een vertekend beeld geven van de rol van de Sovjet-Unie in de Tweede Wereldoorlog, kunnen een gevangenisstraf van maximaal vijf jaar krijgen.
heeft ze het IQ van een kapotgereden herfstblaadje in een hoopje caviapoep?quote:
Nee hoor, in Sparta gebeurde het schijnbaar al.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:45 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Echt, is eugenetica nou zo slecht, als je dit soort volk hebt rondlopen...
Bedankt voor het delen van je mening maar er is eerder al gezegd dat er voor dit onderwerp een ander topic is, nl het centrale Oekraine topic in NWS.quote:
Dat is zo'n beetje het enige voordeel van oorlog, hoop wetenschappelijke ontwikkeling komt er uit voortquote:
Eugenetica gaat ervan uit dat het erfelijk isquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:45 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Echt, is eugenetica nou zo slecht, als je dit soort volk hebt rondlopen...
Of totale vernietiging. We zullen het zien. Of nietquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:47 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje het enige voordeel van oorlog, hoop wetenschappelijke ontwikkeling komt er uit voort
Chapeau!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:40 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft men in Europa nog compleet niet door hoe de sfeer in Rusland inmiddels is. Men denkt nog steeds dat druk op de oligarchen Putin tot orde zal roepen, dat een dalende beurs een paleisrevolutie zal ontketenen. dat heb je als je de verhalen van de dissidente pers, die schrijft wat het Westen het liefst hoort, ook echt gelooft.
Hier houdt men z'n wensen voor waarheid: "China zal Rusland heus niet steunen, dat zijn zeker geen vrienden". Eerste reactie van China: Het westen veroordelen omdat men meteen de Russen de schuld gaf. "Als de economie slechter gaat zal Putins populariteit ineen zakken." De Russen kunnen ook beursberichten lezen, en de steun is enkel gestegen.
Men ziet dit allemaal als een "spelletje" dat Putin speelt, men denkt dat de Russen hier een strategie aan het uitproberen zijn, en dat ze daarmee stoppen als we ze wat harder aanpakken. Nee, ze zijn met een oorlog bezig! Ruim honderdduizend vluchtelingen op hun grondgebied, dit is geen cynsische oefening, dit is bittere ernst voor Rusland, maar na al die maanden neemt het Westen hen nog steeds niet serieus. We modderen maar aan, zetten geen enkele druk op Kiev, het enige dat we tot nu toe hebben gedaan is herhalen: "Putin moet z'n invloed aanwenden of er komen meer sancties".
We willen gewoon niet nadenken over hoe deze situatie zou kunnen aflopen, we hebben zo'n vaag beeld van een bankroet Rusland door de schuld van Putin, maar hoe het dan in de rest van Europa zal zijn, daar hebben we geen idee van.
Alles wat Putin gezegd heeft na de annexatie van de Krim heeft men verworpen. de NAVO kwam met een brochure om elk punt te weerleggen. Want in het Westen is er n waarheid: alles wat ie zegt is propaganda. En men houdt het nog steeds vol, terwijl men sancties uitvaardigt bedoeld om de Russische economie te kelderen verkondigt men dat Rusland niets te vrezen heeft van de EU of de NAVO aan z'n grenzen.
Denk je dat je jarenlang iemands bezwaren kan wegwuiven als zijnde propaganda, paranoia, misvattingen, of typisch russische achterdocht, en verder negeren?
Met een air van superioriteit spreken we over de Russische burger die gemanipuleerd wordt door z'n regering en niet weet wat er aan de hand is. Newsflash: Mensen verkiezen zenders die zeggen wat zij denken. Waarom hebben Fox en MSNBC hun vast publiek? Omdat men van nieuws houdt dat de eigen mening bevestigt. En momenteel zijn de Russen net zo verenigd als de Amerikanen na 9/11. Een dissidente minderheid vind je overal, en dat is de enige stem uit Rusland die wij horen (, daarom denken we dat ze talrijk zijn. Vergeet het.
Mijn vrees, als ik zie hoe het Westen enkel denkt aan straffen, alsof het een stoute bengel is, en niemand over risico's nadenkt, is dat men gaat escaleren en escaleren in de overtuiging dat Rusland op zeker moment capituleert, te laat beseffend dat het Rusland dit keer menens is.
Wat we van Rusland vragen is dat ze toekijken terwijl Kiev de rebellen in de pan hakt. Geen onderhandelingen, niks ruimere autonomie voor de regios, niks garanties voor terugkeer van vluchtelingen etc.
De Russen gaan zo'n scenario niet aanvaarden, na de vernederingen in ex-jugoslavi gaan ze zoiets aan hun grens niet toelaten. De rijke westers gerichte elite mag de beurskoersen belangrijker vinden, maar die hebben bitter weinig te zeggen momenteel.
Alles of niks!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:48 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Of totale vernietiging. We zullen het zien. Of niet
?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:49 schreef RVer het volgende:
[..]![]()
http://www.tvguide.co.uk/(...)patches#.U855DbF-Ipk
Ja dat dan weer wel, zolang het een mogelijk militair voordeel zou kunnen opleveren smijten ze er dan wel geld tegenaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:47 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje het enige voordeel van oorlog, hoop wetenschappelijke ontwikkeling komt er uit voort
En heb je ook oplossingen? Of alleen angst?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:40 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft men in Europa nog compleet niet door hoe de sfeer in Rusland inmiddels is. Men denkt nog steeds dat druk op de oligarchen Putin tot orde zal roepen, dat een dalende beurs een paleisrevolutie zal ontketenen. dat heb je als je de verhalen van de dissidente pers, die schrijft wat het Westen het liefst hoort, ook echt gelooft.
Hier houdt men z'n wensen voor waarheid: "China zal Rusland heus niet steunen, dat zijn zeker geen vrienden". Eerste reactie van China: Het westen veroordelen omdat men meteen de Russen de schuld gaf. "Als de economie slechter gaat zal Putins populariteit ineen zakken." De Russen kunnen ook beursberichten lezen, en de steun is enkel gestegen.
Men ziet dit allemaal als een "spelletje" dat Putin speelt, men denkt dat de Russen hier een strategie aan het uitproberen zijn, en dat ze daarmee stoppen als we ze wat harder aanpakken. Nee, ze zijn met een oorlog bezig! Ruim honderdduizend vluchtelingen op hun grondgebied, dit is geen cynsische oefening, dit is bittere ernst voor Rusland, maar na al die maanden neemt het Westen hen nog steeds niet serieus. We modderen maar aan, zetten geen enkele druk op Kiev, het enige dat we tot nu toe hebben gedaan is herhalen: "Putin moet z'n invloed aanwenden of er komen meer sancties".
We willen gewoon niet nadenken over hoe deze situatie zou kunnen aflopen, we hebben zo'n vaag beeld van een bankroet Rusland door de schuld van Putin, maar hoe het dan in de rest van Europa zal zijn, daar hebben we geen idee van.
Alles wat Putin gezegd heeft na de annexatie van de Krim heeft men verworpen. de NAVO kwam met een brochure om elk punt te weerleggen. Want in het Westen is er n waarheid: alles wat ie zegt is propaganda. En men houdt het nog steeds vol, terwijl men sancties uitvaardigt bedoeld om de Russische economie te kelderen verkondigt men dat Rusland niets te vrezen heeft van de EU of de NAVO aan z'n grenzen.
Denk je dat je jarenlang iemands bezwaren kan wegwuiven als zijnde propaganda, paranoia, misvattingen, of typisch russische achterdocht, en verder negeren?
Met een air van superioriteit spreken we over de Russische burger die gemanipuleerd wordt door z'n regering en niet weet wat er aan de hand is. Newsflash: Mensen verkiezen zenders die zeggen wat zij denken. Waarom hebben Fox en MSNBC hun vast publiek? Omdat men van nieuws houdt dat de eigen mening bevestigt. En momenteel zijn de Russen net zo verenigd als de Amerikanen na 9/11. Een dissidente minderheid vind je overal, en dat is de enige stem uit Rusland die wij horen (, daarom denken we dat ze talrijk zijn. Vergeet het.
Mijn vrees, als ik zie hoe het Westen enkel denkt aan straffen, alsof het een stoute bengel is, en niemand over risico's nadenkt, is dat men gaat escaleren en escaleren in de overtuiging dat Rusland op zeker moment capituleert, te laat beseffend dat het Rusland dit keer menens is.
Wat we van Rusland vragen is dat ze toekijken terwijl Kiev de rebellen in de pan hakt. Geen onderhandelingen, niks ruimere autonomie voor de regios, niks garanties voor terugkeer van vluchtelingen etc.
De Russen gaan zo'n scenario niet aanvaarden, na de vernederingen in ex-jugoslavi gaan ze zoiets aan hun grens niet toelaten. De rijke westers gerichte elite mag de beurskoersen belangrijker vinden, maar die hebben bitter weinig te zeggen momenteel.
Hoeveel onderzoekers hebben we daar momenteel in dat gebied?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
http://nos.nl/artikel/678(...)pullen-rampplek.html
Belachelijk. Nederland heeft nu de verantwoordelijkheid over het gebied, en ze kunnen het niet eens fatsoenlijk afsluiten. Doen ze hetzelfde als wat er de eerste uren aan de hand was.
Nope.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo eindelijk bijgelezen. Is er al duidelijk of er met de zwarte doos gerommeld is?
En dit is boeiend hoe? Moeten we dan maar toegeven aan zo'n dictator, kom op zeg.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:40 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat gaan ze nu in Engeland uitzoeken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo eindelijk bijgelezen. Is er al duidelijk of er met de zwarte doos gerommeld is?
Denk dat we daar pas achterkomen als die dingen in de UK zijn, en zelfs daar kan het nog wel even duren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Daar is niet mee te rommelen en al helemaal niet op zo'n korte termijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als ik het zo lees: 0.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:55 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Hoeveel onderzoekers hebben we daar momenteel in dat gebied?
quote:ederland heeft nu de leiding over het onderzoek in Oekrane, maar Godfroid merkt er nog weinig van. "Ik heb vandaag in het hele gebied geen onderzoeker aan het werk gezien. Alleen twee Maleisische onderzoekers zijn er even uit een auto gestapt. Ze hebben rondgekeken en zijn daarna weer vertrokken."
Laten we hopen van nietquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:27 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Leven ze daar nog in dat Utopia?
Het komt wel van iemand de stelt in zijn eentje het hele gebied in de gaten te kunnen houden. Misschien was hij gewoon op de verkeerde plekken? We weten het niet, we kunnen enkel aannemen dat de onderzoekers nu van start gaan. Inventarisen en taken verdelen, ze zijn vooralsnog veel met de lichamen van slachtoffers bezig geweest uiteraard.quote:
Gaat lastig als het gebied onder controle van de separisten staat.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:58 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik snap niet waarom ze vanaf moment 1 niet een uitkijkpost hebben genstalleerd, of waarom dat nu nog niet gebeurd die toezicht houdt en iedereen die niet geautoriseerd is bij het gebied er per direct vandaan haalt.
Je gebruikt veel woorden maar je zegt eigenlijk niks. Vermoeiend betoog.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:40 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Maar nu niet meer.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:59 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Gaat lastig als het gebied onder controle van de separisten staat.
Hij staat op Putin's loonlijst om dit soort stukjes te typenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je gebruikt veel woorden maar je zegt eigenlijk niks. Vermoeiend betoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |