De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
De trein zou op het moment stilstaan in Donetsk, het is niet bekend of en wanneer de trein verder zal gaan naar Kharkiv. De OVSE en andere experts zouden niet aan boord van de trein zijn.
Op het moment is er een bijeenkomst van de separatisten en vertegenwoordigers van Malaysian Airlines waar de zwarte dozen overgedragen zouden worden door de separatisten.
In New York is de resolutie, opgesteld door Australië, unaniem aangenomen. De resolutie roept op tot volledige samenwerking en openheid van zaken omtrent het onderzoek van alle landen. Minister Timmermans is aanwezig en hield een emotionele toespraak.
Samenvatting persconferentie Rutte op 21 juli 19:20:
• De trein met lichamen is inderdaad vertrokken, gaat eerst naar Donetsk, zal daarna hopelijk verder rijden naar Kharkiv (10-12 uur reistijd) • Op de trein zijn ongeveer 200 lichamen • Eenmaal in Kharkiv zullen de lichamen zo snel mogelijk naar Nederland gebracht worden voor onderzoek en identificatie
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 22-07-2014 00:28:51 ]
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86 "Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes kortom:
Wat een gejank. Eigenlijk hebben die separatisten op het oponthoud in het begin geen enkel probleem van de meeste dingen gemaakt. Ze zijn waarschijnlijk wel schuldig aan het neerhalen van het vliegtuig, maar voor de rest doen ze dit soort dingen echt niet heel verkeerd...
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86 "Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes kortom:
Tja, die gasten zouden gebukt gaan om die dozen te krijgen, uit wanhoop. Ik vind het niet zo raar. Ze kunnen ook door hun kop geschoten worden natuurlijk.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Al die mensen die bang zijn dat er geknoeid is met de zwarte dozen.
De cockpit-voicerecorder en datarecorder onklaar maken zou te opvallend zijn, dus ligt niet voor de hand.
Als het daadwerkelijk een raketinslag betreft dan valt er niets te manipuleren aan de recorders want dan houdt alle gegevensverzameling abrupt op op het moment van inslag.
Dan zouden ze dus zelf zaken hebben moeten toevoegen aan de gegevensverzameling, geluiden en data manipuleren dus. Maar ook dat is veel werk en valt op.
Kortom, uiterst onwaarschijnlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Op dinsdag 22 juli 2014 00:23 schreef Rabieluh het volgende: En toen hoorden we op de voicerecording dat de piloten het hebben over een straaljager die ze achtervolgt .
Een russische straaljager, wat tot grote woede onder de seperatisten leidt
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
Wat een gejank. Eigenlijk hebben die separatisten op het oponthoud in het begin geen enkel probleem van de meeste dingen gemaakt. Ze zijn waarschijnlijk wel schuldig aan het neerhalen van het vliegtuig, maar voor de rest doen ze dit soort dingen echt niet heel verkeerd...
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Daar zou ik voorlopig nog niet op rekenen. En waarschijnlijk komt er ook weinig nieuws uit naar voren want als het inderdaad om een raket gaat, dan ga je de schutter niet identificeren via een recorder.
Daar zou ik voorlopig nog niet op rekenen. En waarschijnlijk komt er ook weinig nieuws uit naar voren want als het inderdaad om een raket gaat, dan ga je de schutter niet identificeren via een recorder.
Bedankt. Geen nieuws is in dat geval ook nieuws toch?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Hopelijk rijdt die trein wel ondertussen verder. Maar het kan ook zomaar zijn dat de trein 'obstakels' tegen komt, bv. zo rond de EU-vergadering morgen waar over de sancties wordt gesproken.
Nee, dat wordt woensdag, want op maandag worden nieuwe orders niet verwerkt toch?
Laten we nou niet de experts spelen... (het ziet er wel zo uit maar geen idee wat dat zou moeten zijn...) Als achteraf blijkt dat er zaken missen is ie alsnog de lul.. Maar het lijkt me niet dat dat stukje een erg belangrijk onderdeel is, dan was ie wel beter weggebouwd
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Op dinsdag 22 juli 2014 00:31 schreef agter het volgende: Die dozen zijn al lang een keer uitgelezen. Kennelijk stond er niets op wat fout gaat vallen voor de Russen.
Dat de russen fout zitten interpreteren we mooi zelf via die black box!
Laten we nou niet de experts spelen... (het ziet er wel zo uit maar geen idee wat dat zou moeten zijn...) Als achteraf blijkt dat er zaken missen is ie alsnog de lul.. Maar het lijkt me niet dat dat stukje een erg belangrijk onderdeel is, dan was ie wel beter weggebouwd
Wtf? Ik stel een vraag, gaat heen.
Zwarte dozen zijn altijd oranje dozen. Gek he... maar waar.
Volgens mij is een black box gewoon een benaming voor iets wat geheimzinnig is, heb ik ooit eens gehoord. De recorders heten FDR en CVR, flight data recorder en cockpit voice recorder.
Op dinsdag 22 juli 2014 00:32 schreef superworm het volgende: Gisteren hier volledig afgefakkeld om één enkel geintje over een black box, vandaag is het blijkbaar okay
Wat was de grap dan?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Op dinsdag 22 juli 2014 00:32 schreef superworm het volgende: Gisteren hier volledig afgefakkeld om één enkel geintje over een black box, vandaag is het blijkbaar okay
Misschien werkt je grapje nu wel
We beginnen allemaal een beetje melig te worden.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Op dinsdag 22 juli 2014 00:32 schreef Nintex het volgende: Als de raket inderdaad op de cockpit is ingeslagen hoor je nog een gil van de piloten (misschien) en is dan de recording voorbij.
Ik denk niet dat de piloten de raket gezien hebben. Zo'n ding vliegt met een paar duizend km/h
Nou. daar moet op gedronken worden, weer een stap verder in het proces. De separatisten kunnen het wel, ook al kunnen ze niet anders, en met veel lomp machtsvertoon, maar okay!
Op dinsdag 22 juli 2014 00:37 schreef DeJori het volgende: In de groep lelijke Slaven is dat vrouwke een opluchting voor mij ogen trouwens. Zij is best aanduwbaar.
Op dinsdag 22 juli 2014 00:37 schreef DeJori het volgende: In de groep lelijke Slaven is dat vrouwke een opluchting voor mij ogen trouwens. Zij is best aanduwbaar.
De huidige vermoedens zijn dat de raket is afgevuurd vrij snel nadat het vliegtuig in de radar de raket installatie is gekomen. Als we er er even vanuit gaan dat dit waar is: waarom is er zo vluchtig geschoten? Hoeveel andere vliegtuigen zijn er eigenlijk over exact hetzelfde gebied gevlogen? Kan het zo zijn geweest dat ze 20km verderop een Oekraïens vliegtuig hebben gezien(kan dit op 10km? Met het oog? Andere simpele hulpmiddelen? ), dit vervolgens hebben doorgegeven en ze meteen hebben geschoten?
Dit zou alleen een plausibel scenario zijn als er vrijwel geen commerciële vliegtuigen over die strook zouden vliegen, als dit vaker zou gebeuren schiet je niet meteen. Daarnaast kan je van ieder vliegtuig online zien waar ze zijn dus voor een ongeluk moeten ze dan haast wel heel dom hebben gedaan of geen toegang tot Internet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
De huidige vermoedens zijn dat de raket is afgevuurd vrij snel nadat het vliegtuig in de radar de raket installatie is gekomen. Als we er er even vanuit gaan dat dit waar is: waarom is er zo vluchtig geschoten? Hoeveel andere vliegtuigen zijn er eigenlijk over exact hetzelfde gebied gevlogen? Kan het zo zijn geweest dat ze 20km verderop een Oekraïens vliegtuig hebben gezien(kan dit op 10km? Met het oog? Andere simpele hulpmiddelen? ), dit vervolgens hebben doorgegeven en ze meteen hebben geschoten?
Dit zou alleen een plausibel scenario zijn als er vrijwel geen commerciële vliegtuigen over die strook zouden vliegen, als dit vaker zou gebeuren schiet je niet meteen. Daarnaast kan je van ieder vliegtuig online zien waar ze zijn dus voor een ongeluk moeten ze dan haast wel heel dom hebben gedaan of geen toegang tot Internet.
Kort samengevat: Ze hebben een enorme fout gemaakt.
Misschien leek ie wel op een Oekraïens toestel, en hebben ze gewoon gevuurd.
Er vlogen voorafgaand aan deze ramp per dag 400 vliegtuigen in dat stuk luchtruim.
Is Eindredacteur Frontpage geen panty dropper dan?
Ook zo noordelijk? MH17 moest wat uitwijken voor ontwikkelende onweersbuien.
Of het er precies 400 waren weet ik niet, en een paar vliegmaatschappijen weken al uit, maar er vlogen echt zat vliegtuigen van verschillende maatschappijen precies dezelfde route (tussen Donetsk en Horlivka door), tot het ongeluk met de MH17 gebeurde.
De zwarte dozen zijn overgedragen aan de Maleisische delegatie. Waarschijnlijk hebben ze er grof voor moeten betalen, want het duurde erg lang allemaal.
De zwarte dozen zijn overgedragen aan de Maleisische delegatie. Waarschijnlijk hebben ze er grof voor moeten betalen, want het duurde erg lang allemaal.
Sorry, ik trollde. Ik was er al van op de hoogte.
Daar lijkt men bovendien weer niet te snappen hoe de VN werkt.
Paar jaar geleden waren de reaguursels op geenstijl het hoogtepunt van de website, maar man man man wat daar tegenwoordig aan onderbuiktokkies rondhangt
Op dinsdag 22 juli 2014 00:49 schreef Arthur_Spooner het volgende: De 'zwarte dozen' zijn oranje, Nederland speelde in het oranje op het WK, dit kan geen toeval zijn.
Op dinsdag 22 juli 2014 00:49 schreef Arthur_Spooner het volgende: De 'zwarte dozen' zijn oranje, Nederland speelde in het oranje op het WK, dit kan geen toeval zijn.
Moraal van het verhaal is dat wat er ook gebeurt, er altijd oranje overblijft?
Op dinsdag 22 juli 2014 00:49 schreef Rabieluh het volgende: "Reacties" op het internet zijn over het algemeen bedroevend. Onze frontpage is vaak ook zo'n hel.
Het niveau op het forum is vaak ook twijfelachtig
Op dinsdag 22 juli 2014 00:49 schreef Rabieluh het volgende: "Reacties" op het internet zijn over het algemeen bedroevend. Onze frontpage is vaak ook zo'n hel.
No shit.. sherlock
De Frontpage is wel van een stuk hogere kwaliteit dan andere nieuwspagina's.
Ik viel als een blok voor je, eerst toen ik je zag zitten in de collegebanken bij Human rights en later al dansend in de Tivoli. Ontwapenend mooi en daarom bijna onmogelijk om op af te stappen. Na paar gênante en halfslachtige benaderingen van mijn zijde zijn we wonderlijk genoeg toch na een nacht drinken samen met kriebels in de buik in De Zaak beland. En ruim drie onvergetelijke jaren volgden, tot in begin 2011.
Mijn vrienden zeggen dat ik erg ben veranderd sinds wij elkaar hebben leren kennen en dat klopt. Je hebt mijn leven gekleurd. Onbewust heb je me altijd op de borst gedrukt om positief te denken en te genieten van de kleine dingen. Maar dat was ook wel erg gemakkelijk met jou. Iemand die in de vakantie vluchtelingenkampen bezoekt, giechelt in haar slaap, groot verdriet heeft over de overleden poes van de buurman, stiekem een knuffel in mijn reistas verstopt, tijdens de studie platzak is maar in plaats van betaald werk toch een dag per week vrijwilligerswerk doet bij Vluchtelingenwerk en als twintiger nog de grote droom heeft om te zwemmen met dolfijnen. En zo zijn er nog talloze andere gedachten over jou die me zo veel redenen geven om het leven te omarmen.
Sinds ik je leerde kende, maar ook al lang daarvoor, had je de ambitie om de wereld beter te maken. Een baan met veel geld kon je niks schelen, lachende gezichten en je zelf in de spiegel kunnen aankijken des te meer. Of dat laatste samenhangt met het feit dat je graag in de spiegel keek als je je garderobe weer eens had uitgebreid, laat ik maar even in het midden.
Je las en dacht veel na over de wereld. Vaak zaten we op één lijn, maar als dat niet zo was daagde je me uit. Je nam stelling en keek me nieuwsgierig aan met die grote bruine ogen, afwachtend of ik je van repliek kon dienen. Meestal had je gelijk. Toen ik weer eens het onderspit aan het delven was zei ik als ultimum remedium dat ik 100% zeker wist dat ik gelijk had. Achteraf bleek uiteraard dat dat niet het geval was, wat je fantastisch vond. Dat vond ik ook – echt – misschien nu meer dan toen.
Het wapen dat je koos om de wereld beter te maken was onder meer een cum laude afgeronde studie Oorlogsrecht. Je vindt dat oorlog niet gevoerd mag worden, maar als het dan toch moet, dan wel volgens de regels. Zo blijven onschuldigen buiten schot. De ironie wil dat je in een vliegtuig zat dat boven oorlogsgebied wederrechtelijk uit het luchtruim is gehaald. Liefste Tes, zelfs nu heb je gelijk.
Volgens mij heeft de helft van die mensen de tekst niet eens gelezen/geluisterd. Of ze hebben hem gewoon echt niet begrepen en hebben in volle verwarring een reactie geplaatst, dat kan het ook verklaren.
Reality is for people who can't imagine anything better. -------------------------------------------------------------------- Feel free to insult me.
Ik volg dit topic al enkele dagen vanaf mijn vakantieadres (flink bijlezen in de avonden!) omdat er pareltjes tussen de postings zitten, bijvoorbeeld de link naar een prachtige fotoreportage, de redditpagina van een student woonachtig in Oekraiene die allerhande vragen beantwoordt, en een artikel over het bedrijf achter de raket waarmee MH17 waarschijnlijk is neergehaald dat in de Amsterdamse Zuidas is gevestigd en uitsluitend aan Westerse vijanden verkoopt terwijl het van Nederlandse belastingvoordelen profiteert (hoe wrang).
Maar poeh, ook hier moet ik me door een hoop platvloerse reacties heenworstelen, het geroep om militair ingrijpen, de seksistische opmerkingen over elke vrouw die toevallig op een foto te zien is. De bizarre complottheorieen zijn haast een verademing, want inhoudelijke relevant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ik volg dit topic al enkele dagen vanaf mijn vakantieadres (flink bijlezen in de avonden!) omdat er pareltjes tussen de postings zitten, bijvoorbeeld de link naar een prachtige fotoreportage, de redditpagina van een student woonachtig in Oekraiene die allerhande vragen beantwoordt, en een artikel over het bedrijf achter de raket waarmee MH17 waarschijnlijk is neergehaald dat in de Amsterdamse Zuidas is gevestigd en uitsluitend aan Westerse vijanden verkoopt terwijl het van Nederlandse belastingvoordelen profiteert (hoe wrang).
Maar poeh, ook hier moet ik me door een hoop platvloerse reacties heenworstelen, het geroep om militair ingrijpen, de seksistische opmerkingen over elke vrouw die toevallig op een foto te zien is. De bizarre complottheorieen zijn haast een verademing, want inhoudelijke relevant.
Daar is bijna niet aan te ontkomen met zoveel mensen die zo lang posten in een reeks. Ik heb me nu ook schuldig gemaakt aan lollige posts.
Die had ik gepost. Dat blijft wel hangen dus. Fijne vakantie trouwens.
Och man, dit topic is al niks meer nadat die dozen overhandigd waren. Er is verder ook geen nuttige info meer bijgekomen. Gewoon een beetje inlezen vanaf de timestamps dat er wat gebeurd is. Of effe #mh17 als zoekopdracht bij twitter gebruiken, kun je ook al snel filteren wanneer er iets nuttigs gepost is.