SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
Dat dus!quote:Op maandag 21 juli 2014 19:05 schreef banapples het volgende:
Dat een persoon zijn eigen OP ten alle tijden kan aanpassen. Hierdoor kan diegene direct een update in de OP zetten of direct aangeven wanneer iets al weg is. Helemaal handig als het om een lijst van items gaat.
Ik hoor ze nu al zeggen: ''daar kun je een abo voor nemen, dan heb je langere edit-tijd''quote:Op maandag 21 juli 2014 19:05 schreef banapples het volgende:
Dat een persoon zijn eigen OP ten alle tijden kan aanpassen. Hierdoor kan diegene direct een update in de OP zetten of direct aangeven wanneer iets al weg is. Helemaal handig als het om een lijst van items gaat.
with stupidquote:Op maandag 21 juli 2014 19:03 schreef Catch22- het volgende:
Mij mod maken. Als ik even gauw door v&a klik verstuur ik zo vijf tr's voor topics die dicht kunnen
Maar plaats een TR en we doen het met alle liefde voor je. We moeten wel wat te doen houden hequote:Op maandag 21 juli 2014 22:00 schreef Catch22- het volgende:
Tot het topic sluit? Maar dan zit je alsnog met titels
Mijn topic loopt al bijna 5 jaarquote:Op maandag 21 juli 2014 21:56 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Ik hoor ze nu al zeggen: ''daar kun je een abo voor nemen, dan heb je langere edit-tijd''![]()
Maar, wat voor tijden hebben we het dan over? 72 uur? 1 week? 3 weken?
Oh ja, jij bent de PS3 manquote:Op dinsdag 22 juli 2014 07:30 schreef banapples het volgende:
[..]
Mijn topic loopt al bijna 5 jaar. Dus het liefst oneindig.
Gevoelskwestie. Vraag en aanbod is voor mij materieel en helpen klinkt meer als diensten of zeer gericht om één bepaalde Fokker te helpen. Ik ben zelf niet op het idee gekomen om gratis af te halen in FHF te plaatsen. Maar het is ook een optie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:07 schreef Catch22- het volgende:
Dat is meer wat voor FHF FOK!kers helpen FOK!kers
Klinkt als dat er een template nodig is. Kan een OP automatisch al text bevatten? b.v.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:07 schreef Catch22- het volgende:
Het is nu al vaak een zooitje met slechte OP's. Geen foto's, geen locatie, geen vraagprijs, geen uitgebreide info etc
Dus het moet een soort Marktplaats gaan worden, dat is nou juist wat we tot nu toe hebben willen voorkomen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:25 schreef BartNH het volgende:
[..]
Klinkt als dat er een template nodig is. Kan een OP automatisch al text bevatten? b.v.
Te koop:
Prijs:
Locatie of verzendkosten:
foto:
bijzonderheden:
Dat geeft TS weer een extra zetje om dergelijke zaken wel te vermelden. Dergelijke info zal bijna nooit bewust vergeten worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dus het moet een soort Marktplaats gaan worden, dat is nou juist wat we tot nu toe hebben willen voorkomen.
Dit is even mijn persoonlijke visie:Vraag en aanbod is toch automatisch een marktplaats. Hier bereik je alleen een wat kleiner maar mogelijk wel gerichter publiek dan op marktplaat.NL.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, ik ben niet zo handelsminded dus laat ik deze discussie maar snel verlaten. :-)crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
Marktplaats is 85% handelaars, de rest particulier. FOK! V&A is 100% particulier, dat is het grote verschil.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:42 schreef BartNH het volgende:
[..]
Vraag en aanbod is toch automatisch een marktplaats. Hier bereik je alleen een wat kleiner maar mogelijk wel gerichter publiek dan op marktplaat.NL.
Maar goed, ik ben niet zo handelsminded dus laat ik deze discussie maar snel verlaten. :-)
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:36 schreef videonatic het volgende:
Betere controle op fraude,
Ik had een paar maanden terug een horloge gekocht hier, bij aankomst was het horloge in zeer slechte kwaliteit en de foto in het topic bleek gefotoshopped en de verkoper heeft daarna nooit meer op Fok! ingelogd. Dus misschien een soort persoons verificatie zodat iemand niet kan lopen kloten hier.
Ik denk inderdaad niet dat zoiets toegestaan is, maar dan krijg je weer het volgende: wie zegt dat het adres juist is? Je kan moeilijk bij iedereen op de koffie gaan om te kijken of user X daar wonende is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:51 schreef Jano9 het volgende:
Strenger beleid op fraude en andere sjoemelaars. Ik zou zeggen met adres en woonplaats bekend staan als verkoper bij de moderators. Zodat V&A zal bestaan uit alleen maar zuivere personen, mensen met slechte bedoelingen gaan zoiets niet riskeren.
Ik zou daar geen enkel probleem mee hebben, maar denk dat het niet mag van de wet.
Brief naar huisadres sturen en ingevuld terugkrijgenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:55 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
[..]
Ik denk inderdaad niet dat zoiets toegestaan is, maar dan krijg je weer het volgende: wie zegt dat het adres juist is? Je kan moeilijk bij iedereen op de koffie gaan om te kijken of user X daar wonende is.
En ook al weten wij de eventuele gegevens, kunnen wij alsnog niks mee. Die mogen wij dan sowieso niet verstrekken. Uiteraard wil ik wel langs gaan met de knuppel, maar dat kost de user dan weer geld, en krijgen we daar weer gezeur over
Ja, of mensen laten inloggen met hun DigiD!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:58 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Brief naar huisadres sturen en ingevuld terugkrijgen, maar dat is een gedoe van niks en mag sowieso niet
.
Fok knokploeg haha, veel verhalen over gehoord...
Marktplaats heeft het gedaan met gecontroleerde verkoperquote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:03 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Ja, of mensen laten inloggen met hun DigiD!
Mneej, dat gaat 'm niet worden vrees ik. Meer dan dan het huidige kunnen we denk ik niet doen.
Eigenlijk doet ook geen enkele site dat, muv Ebay en misschien nog wat enkele, maar MP niet, Tweakers niet etc. Dat zal vast een reden hebben.
Wellicht kan je met een soort trusted list gaan werken. Mensen die meerdere malen door andere users (minimaal 3) als trusted worden erkend dat deze personen dan een groen tagje krijgen (alleen in V&A).quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:03 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Ja, of mensen laten inloggen met hun DigiD!
Mneej, dat gaat 'm niet worden vrees ik. Meer dan dan het huidige kunnen we denk ik niet doen.
Eigenlijk doet ook geen enkele site dat, muv Ebay en misschien nog wat enkele, maar MP niet, Tweakers niet etc. Dat zal vast een reden hebben.
Dat gaat nooit lukken want dan krijgt een oplichter na 3 simpele transacties vrijspel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:17 schreef banapples het volgende:
[..]
Wellicht kan je met een soort trusted list gaan werken. Mensen die meerdere malen door andere users (minimaal 3) als trusted worden erkend dat deze personen dan een groen tagje krijgen (alleen in V&A).
Zo'n groene tag is ook makkelijk weer rood te maken. Op een aantal andere sites wordt ook een trusted list bijgehouden en volgens mij werkt dat redelijk goed. Je kan natuurlijk ook een minimale tijdsduur eisen dat iemand geregistreerd moet zijn op fok.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:18 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat gaat nooit lukken want dan krijgt een oplichter na 3 simpele transacties vrijspel.
Bovendien zit de privacywet heel ingewikkeld in elkaar, ja, ook met nicknames.
Dan komen er dus amper nieuwe users, want als ze zien oh ik moet een maand wachten oid, kom die niet meer terug.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:20 schreef banapples het volgende:
[..]
Zo'n groene tag is ook makkelijk weer rood te maken. Op een aantal andere sites wordt ook een trusted list bijgehouden en volgens mij werkt dat redelijk goed. Je kan natuurlijk ook een minimale tijdsduur eisen dat iemand geregistreerd moet zijn op fok.
Maar nu hebben we niks en het nodigt misschien wel uit om dat groene tagje te bemachtigen en dan dus langer te blijven hangen bij fok als trusted V&A user om vervolgens meer dingen te kopen en verkopen via fok (misschien).quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:25 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Dan komen er dus amper nieuwe users, want als ze zien oh ik moet een maand wachten oid, kom die niet meer terug.
En inderdaad wat dj zegt, dat ligt nog al raar.
Dat Tweakers systeem![]()
Dat moeten we hebben.
Mjah, je legt de drempel dan hoog voor users die nieuw zijn, en dus 75% van de tijd afhaken. I am the 75%.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:29 schreef banapples het volgende:
[..]
Maar nu hebben we niks en het nodigt misschien wel uit om dat groene tagje te bemachtigen en dan dus langer te blijven hangen bij fok als trusted V&A user om vervolgens meer dingen te kopen en verkopen via fok (misschien).
Ik ben niet bekend met het "tweakers-systeem".
Je zou wat kunnen verzinnen met sterren in een tagje bij goede beoordelingen, dat is nu een zoekplaatje in vele topics.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:25 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Dan komen er dus amper nieuwe users, want als ze zien oh ik moet een maand wachten oid, kom die niet meer terug.
En inderdaad wat dj zegt, dat ligt nog al raar.
Dat Tweakers systeem![]()
Dat moeten we hebben.
Dat zou juist onoverzichtelijk worden en een heel gedoe. V&A wordt op een heel andere manier gemod dan andere fora.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Bijv. een V&A sectie bij K&W, DIG, PTA, LIF, SPT, VBL, UVT, zijn de 1e die me zo te binnen vallen.
Het is nu onoverzichtelijk met die lange lijst die je overigens gewoon in V&A subforum kunt houden en dan ook plaatsen onderaan het desbetreffende relevante subforum.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:29 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat zou juist onoverzichtelijk worden en een heel gedoe. V&A wordt op een heel andere manier gemod dan andere fora.
Of juist andersom.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je zou wat kunnen verzinnen met sterren in een tagje bij goede beoordelingen, dat is nu een zoekplaatje in vele topics.
Verder zou wat onderverdeling in rubrieken de overzichtelijkheid verhogen.
Bijv. een V&A sectie bij K&W, DIG, PTA, LIF, SPT, VBL, UVT, zijn de 1e die me zo te binnen vallen.
nevermindquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:07 schreef Catch22- het volgende:
Dat is meer wat voor FHF FOK!kers helpen FOK!kers
Er zijn meer regels omdat dat gewoonweg nodig is. Het is nu al vaak een zooitje met slechte OP's. Geen foto's, geen locatie, geen vraagprijs, geen uitgebreide info etc
Maar dat staat toch los van je template?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:46 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Marktplaats is 85% handelaars, de rest particulier. FOK! V&A is 100% particulier, dat is het grote verschil.
In mijn beleving werkt dit soort dingen niet. Daarbij creëer je een soort van schijnveiligheid. Als Fok! moderators een verkoper een hoger label geven dan zou je verwachten dat er iets van controle is, maar daar is dus geen enkele sprake van. Desnoods maak ik nu 15 accounts, maak wat topics, geef mezelf goede recensies en over een paar maand kan ik lekker gemakkelijk binnenharken omdat ik vertrouwd zou zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:20 schreef banapples het volgende:
[..]
Zo'n groene tag is ook makkelijk weer rood te maken. Op een aantal andere sites wordt ook een trusted list bijgehouden en volgens mij werkt dat redelijk goed. Je kan natuurlijk ook een minimale tijdsduur eisen dat iemand geregistreerd moet zijn op fok.
Er zijn bij fok mogelijkheden om te zien of iemand een kloon is. Maar theoretisch kan het inderdaad. Eigenlijk is elk systeem gebaseerd op beoordelingen van users niet waterdicht.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
In mijn beleving werkt dit soort dingen niet. Daarbij creëer je een soort van schijnveiligheid. Als Fok! moderators een verkoper een hoger label geven dan zou je verwachten dat er iets van controle is, maar daar is dus geen enkele sprake van. Desnoods maak ik nu 15 accounts, maak wat topics, geef mezelf goede recensies en over een paar maand kan ik lekker gemakkelijk binnenharken omdat ik vertrouwd zou zijn.
Ik betwijfel of de mogelijkheden tot het bepalen van een kloon verdergaat dan IP log's daarnaast een stukje ervaring omtrent schrijfstijl, moment van posten en inschrijven en that's it.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:26 schreef banapples het volgende:
[..]
Er zijn bij fok mogelijkheden om te zien of iemand een kloon is. Maar theoretisch kan het inderdaad. Eigenlijk is elk systeem gebaseerd op beoordelingen van users niet waterdicht.
Ik heb dit al eens eerder geroepen. Toen was het ook "neem maar een abo". En nee, dat doet niemand. Ik zou zeggen 2 weken edit tijd. En de mogelijkheid dat mensen hun eigen topic kunnen sluiten als het spul verkocht is.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:56 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Ik hoor ze nu al zeggen: ''daar kun je een abo voor nemen, dan heb je langere edit-tijd''![]()
Maar, wat voor tijden hebben we het dan over? 72 uur? 1 week? 3 weken?
Haha ik zie het al voor mequote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:50 schreef djkoelkast het volgende:
Zelf topics kunnen sluiten, dat wordt een zooitje en een invasie van ONZ-topics die daarna direct zelf gesloten worden.
Waar kan ik mijn ontslag indienen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb dit al eens eerder geroepen. Toen was het ook "neem maar een abo". En nee, dat doet niemand. Ik zou zeggen 2 weken edit tijd. En de mogelijkheid dat mensen hun eigen topic kunnen sluiten als het spul verkocht is.
Eigenlijk geen. Net zoals alles moet ook V&A met de tijd mee gaan, en feedback van je users is dan het best. De policy is uiteraard al een tijdje oud, en tijden zijn anders. En elke verbetering is mooi meegenomen lijkt mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef G-NiLES het volgende:
telefoontrip edit.
Ik ben benieuwd wat de 'pijn' is die met dit topic opgelost moet worden.
Maw: waarom moet er iets verbeterd worden, is er iets mis?
Dan even wat positieve feedback:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:02 schreef Lt.Surge het volgende:
Eigenlijk geen. Net zoals alles moet ook V&A met de tijd mee gaan, en feedback van je users is dan het best. De policy is uiteraard al een tijdje oud, en tijden zijn anders. En elke verbetering is mooi meegenomen lijkt mij.
Nou goed, wil je brainstormen over ideeen of wil je elk plan ter verbetering (waar je zelf om vraagt) de prullenbak in flikkeren omdat iemand er mee kan klooien?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:02 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Waar kan ik mijn ontslag indienen?
Maar wat dj zegt, het sluiten van topics gaat een gezeur opleveren.
LOL TOPIC OPENEN, ENNNNNNNNNNN DICHT. HIHIHIHIHIHI einz.
[..]
Eigenlijk geen. Net zoals alles moet ook V&A met de tijd mee gaan, en feedback van je users is dan het best. De policy is uiteraard al een tijdje oud, en tijden zijn anders. En elke verbetering is mooi meegenomen lijkt mij.
Zit verder niets problematisch achter, m.u.v nieuwsgierige Mods.
Ik heb het niet goed kunnen lezen, kun je het nog een keer posten?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:05 schreef G-NiLES het volgende:
Dan even wat positieve feedback:
ik vind het HEEL prettig dat je in een soort vertrouwde omgeving spullen kan aanbieden. Je krijgt niet de hoofdprijs, en die moet je ook niet vragen, maar de transacties gaan zonder gezeik, je kunt makkelijker afspraken maken en je vertrouwt mensen eerder. Ik vang liever twee tientjes minder en heb een prettige transactie dan dat ik moet leuren met 100 man aan de deur op Marktplaats.
Gratis kicksquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Geralt het volgende:
Wat minder zeiken als het ff offtopic gaat; zeker als de TS daar zelf geen probleem mee heeft.
Hee Vosss, heb je mijn snelle PC al gezien?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Geralt het volgende:
Wat minder zeiken als het ff offtopic gaat; zeker als de TS daar zelf geen probleem mee heeft.
Nee nog niet; heb je een linkje voor me?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hee Vosss, heb je mijn snelle PC al gezien?
Brainstormen wil ik best, vandaar het topic. En ik flikker het niet meteen de prullenbak in, ik meld alleen een argument waarom het mij niet zo'n goed idee lijkt. Ook met de kans dat topics gesloten worden, zonder melding/LaPo en het dus onbekend blijft wat er met het item gaande is. Is het verkocht, is het er nog? etcquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:11 schreef Skv het volgende:
Nou goed, wil je brainstormen over ideeen of wil je elk plan ter verbetering (waar je zelf om vraagt) de prullenbak in flikkeren omdat iemand er mee kan klooien?
Ik weet niet of dat hier mag?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee nog niet; heb je een linkje voor me?
Eens. Alleen het moet niet de spuigaten uit lopen. Als TS er verder los van staat, en 2 man gaan met elkaar lopen praten buiten TS om vind ik zelf dan weer niet nodig.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Geralt het volgende:
Nee, genoeg SC voor nuquote:
Volgens mij zijn wij daar helemaal niet zo moeilijk in?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Geralt het volgende:
Wie de schoen past trekt er zich niks van aanquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wij daar helemaal niet zo moeilijk in?
Dat wordt lachen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:28 schreef Skv het volgende:
Laat de TS posts verwijderen die hij irritant vindt.
de eerste week wel, en als je zorgt dat een gesloten topic niet door iemand heropend kan worden dan lost het probleem zichzelf in no time op.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:50 schreef djkoelkast het volgende:
Zelf topics kunnen sluiten, dat wordt een zooitje en een invasie van ONZ-topics die daarna direct zelf gesloten worden.
Het gaat er toch om om effectief wat te verkopen? Gaat een hoop offtopic gezeik tegen.quote:
En iedereen die zegt dat je te duur bent wordt verwijderd.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Het gaat er toch om om effectief wat te verkopen? Gaat een hoop offtopic gezeik tegen.
Alsof iemand daar naar gaat zoeken. Ik zie wel aan hoe lang iemand lid is of het wat zou moeten zijn of niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:27 schreef robin007bond het volgende:
Overzichtelijker topic met ratings van
Er staan dan een heleboel lege topics in V&A met alleen een OP.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Het gaat er toch om om effectief wat te verkopen? Gaat een hoop offtopic gezeik tegen.
Misschien is het handig dat de mods eerst een visie geven op waar ze met V&A naartoe willen, waarna wij kunnen brainstormen om die visie vorm te geven. Dit ideeën spuien en vervolgens overal zeggen dat het niet werkt of niks oplevert schiet niet op.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er staan dan een heleboel lege topics in V&A met alleen een OP.
Fok! is een groot forum en vertrouwde omgeving en community gevoel is er in mijn ogen niet in V&A te vinden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Misschien is het handig dat de mods eerst een visie geven op waar ze met V&A naartoe willen, waarna wij kunnen brainstormen om die visie vorm te geven. Dit ideeën spuien en vervolgens overal zeggen dat het niet werkt of niks oplevert schiet niet op.
Of je V&A ziet als een sociaal netwerk waarbij users in een vertrouwde omgeving kunnen handelen is natuurlijk heel wat anders dan wanneer je juist het aantal transacties wil verhogen en users een efficiente plek wil bieden om spullen te (ver)kopen, zonder dat community-element er bij.
Laat dat dan een keuze zijn voor de richting waarin V&A zich ontwikkelt. Je geeft aan dat dit gevoel er nu niet is. Dan vraag ik me af of we moeten zorgen dat dit er wel komt of dat het prima is zo en dat het wat zakelijker zou mogen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Fok! is een groot forum en vertrouwde omgeving en community gevoel is er in mijn ogen niet in V&A te vinden.
Die thumbnails lijken mij ook wel een tof idee. Alleen of het mogelijk is in de huidige layout? Maar dat is meer een vraag voor zoem / Breulsquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:39 schreef Skv het volgende:
Maak posts van users waar veel klachten over zijn gekomen tijdens de handelsgeschiedenis rood wanneer deze users binnen V&A posten. En wat ik eerder opperde over thumbnails, zodat je niet meer al die topics individueel aan hoeft te klikken om goederen te bekijken.
En maak topics sorteerbaar op vraagprijs, zodat je alle producten voor een tientje snel kan bekijken als je niet veel geld te besteden hebt.
Geen idee, twee terechte reports lijkt me wel voldoende om iemand als 'zak hooi' aan te merken. Goed, een kloon is ook snel gemaakt, maar dan kan de TS weer zien dat de bieder dezelfde dag is geregistreerd..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:46 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Die thumbnails lijken mij ook wel een tof idee. Alleen of het mogelijk is in de nieuwe layout? Maar dat is meer een vraag voor zoem / Breuls
En met die gekleurde posts, lijkt een beetje Name and Shame. En wat is ''veel klachten''? Sorry voor alle vragen, maar als ik iets de prullenbak ingooi wil ik wel weten wat ik er precies in gooi
Interessante vraag. Wat zou jij willen? En hoe zien andere V&A-gangers dat? Daar ben ik wel nieuwsgierig naarquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Laat dat dan een keuze zijn voor de richting waarin V&A zich ontwikkelt. Je geeft aan dat dit gevoel er nu niet is. Dan vraag ik me af of we moeten zorgen dat dit er wel komt of dat het prima is zo en dat het wat zakelijker zou mogen.
Wanneer TS niet klaagt kan het wel wat losser.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:30 schreef Housekeeper het volgende:
[..]
Interessante vraag. Wat zou jij willen? En hoe zien andere V&A-gangers dat? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar
Dus: moet het losser of strakker?
Dat hoort meer in FB op zondag.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:36 schreef Loveless85 het volgende:
Oh en niet om gelijk de zuurpruim uit te gaan hangen, maar ik lees in zo'n beetje ieder slightly dev-related topic dat er ernstig tekort is aan dev resources, dus vraag me beetje af hoe haalbaar uberhaupt enige verbetering/verandering is, en of het niet weer neerkomt op 'allemaal leuke ideeën, maar kost teveel tijd/geld om te implementeren, dus misschien ooit'
Ik ben niet gelovig en post mijn shit op elke dag van de week.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik kan zelden op zondag, dus ik probeer het vaak doordeweeks een beetje een duwtje te geven
Ik ben ook niet gelovig, maar heb nog weleens een leven in het weekend.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig en post mijn shit op elke dag van de week.
Eens met je Tweakers verhaal, zie mijn eerdere post.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:36 schreef Loveless85 het volgende:
Oh en niet om gelijk de zuurpruim uit te gaan hangen, maar ik lees in zo'n beetje ieder slightly dev-related topic dat er ernstig tekort is aan dev resources, dus vraag me beetje af hoe haalbaar uberhaupt enige verbetering/verandering is, en of het niet weer neerkomt op 'allemaal leuke ideeën, maar kost teveel tijd/geld om te implementeren, dus misschien ooit'
Om eerlijk te zijn wil ik persoonlijk het community idee behouden zoals het nu eigenlijk al gaat, maar wel op een open manier, voor iedereen inzichtelijk (dus inderdaad biedingen per topic, afhandelen mag uiteraard per DM/PM als koper/verkoper ergens mee akkoord zijn gegaan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:30 schreef Loveless85 het volgende:
Maar eh, naar aanleiding van dat hele verhaal in Feedback; is het niet handig als modjes ook een beetje duiding geven aan welke kant ze op willen;
- Meer het community idee houden op V&A, en naar mijn idee hoort daar ook bij dat je dingen onderhands gunt aan 'bekenden', of het via andere topics/pm/dm afhandelt
- Meer richting professionele site met biedingen, waar je je users dus min of meer verplicht om biedingen in het topic / via een systeem te plaatsen, en het zo doorzichtiger is.
is dan het volgende niet een idee?quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:05 schreef Lt.Surge het volgende:
Maar een iets professionelere look zou ik zelf niet erg vinden. Dus inderdaad een fijner/overzichtelijker rating-systeem. Ook vind ik zo'n dropwdown, of layout waar je dingen zoals vraagprijs kan invullen ook wel een goed idee. Puur en alleen al omdat, helaas, weinig mensen ook echt de policy lezen voor zij een topic openen.
Hmm, ook een optie inderdaad. Dus eigenlijk een topic pointer voor elk nieuw topic?quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:33 schreef Geckoo het volgende:
[..]
is dan het volgende niet een idee?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1595414
een template waarin iedereen wordt gewezen wat ze moeten posten met de essentiele dingen?
Zolang je niet met je volledige naam post lijkt me er vrij weinig anders ten opzichte van hoe het nu is, er is al een topic waar men elkaar beoordeeld bovendien...quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:48 schreef djkoelkast het volgende:
Ik zie iedereen reviews, beoordelingen etc. opperen, maar dit is voorheen gestrand vanwege privacyregels. Ik wil niemand ontmoedigen, maar die regels worden alleen maar strenger, ook als het om 'online-identiteiten' ofwel gewoon nicknames gaat.
Ik kijk nooit in de V&A van tweakers. Maar ik zie dat de advertenties er wel gelikt uitzien inderdaad. Heb even zogenaamd een artikel aangeboden en je krijgt dan een invulscherm.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:36 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Hmm, ook een optie inderdaad. Dus eigenlijk een topic pointer voor elk nieuw topic?
Alleen blijkt uit ons FB topic dat ook dat eigenlijk niet gelezen word(t).
Edit: Ah, het template staat er automatisch? Mjuh, vind ik persoonlijk ook wel wat hebben.
Dat schijnt anders te liggen, want hier zijn het users die elkaar beoordelen en niet FOK! die beoordeelt (want zo zou een feedbacksysteem met sterren geïntepreteerd kunnen worden). Maar wie weet is er een manier te vinden hoor, ik zeg alleen dat we er niet te hard op moeten hopen, dit is recent al eens gestrand.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zolang je niet met je volledige naam post lijkt me er vrij weinig anders ten opzichte van hoe het nu is, er is al een topic waar men elkaar beoordeeld bovendien...
Klopt echter op andere sites zoals; ebay tweakers bol.com, amazon mag het alleemaal wel kennelijk. Waarom dan op een forum niet?quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:48 schreef djkoelkast het volgende:
Ik zie iedereen reviews, beoordelingen etc. opperen, maar dit is voorheen gestrand vanwege privacyregels. Ik wil niemand ontmoedigen, maar die regels worden alleen maar strenger, ook als het om 'online-identiteiten' ofwel gewoon nicknames gaat.
Ik zou serieus niet weten wat er anders is. Users beoordelen elkaar, FOK! slaat de data op, zolang je niet ineens met namen en adressen begint te smijten en privacy-technisch niets anders dan nu.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:59 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat schijnt anders te liggen, want hier zijn het users die elkaar beoordelen en niet FOK! die beoordeelt (want zo zou een feedbacksysteem met sterren geïntepreteerd kunnen worden). Maar wie weet is er een manier te vinden hoor, ik zeg alleen dat we er niet te hard op moeten hopen, dit is recent al eens gestrand.
Karina op Tweakersquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik kijk nooit in de V&A van tweakers. Maar ik zie dat de advertenties er wel gelikt uitzien inderdaad. Heb even zogenaamd een artikel aangeboden en je krijgt dan een invulscherm.
Weet niet of je dit kunt zien als je niet bent ingelogged, anders even inloggen:
http://tweakers.net/aanbod/nieuw/
Als je aanbod of gevraagd aanklikt komt de rest van het invulscherm tevoorschijn.
iets met beter goed gejat
Of ben ik spuit 11 en heb ik de helft van dit topic niet goed doorgelezen
Ik bekenquote:
Neuken?quote:
Ik deed geen SC. Loveless begon! Verder geen ideeën eigenlijk behalve inderdaad dat TS de OP en misschien zelfs de TT kan aanpassen.quote:
quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:00 schreef xatlad het volgende:
[..]
Klopt echter op andere sites zoals; ebay tweakers bol.com, amazon mag het alleemaal wel kennelijk. Waarom dan op een forum niet?
Ik weet ook niet hoe het precies zit, ik deel alleen mee waarom het vorige keer niet kon.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zou serieus niet weten wat er anders is. Users beoordelen elkaar, FOK! slaat de data op, zolang je niet ineens met namen en adressen begint te smijten en privacy-technisch niets anders dan nu.
Uit persoonlijk perspectief ben ik daar ook wel nieuwsgierig naar inderdaad.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zou serieus niet weten wat er anders is. Users beoordelen elkaar, FOK! slaat de data op, zolang je niet ineens met namen en adressen begint te smijten en privacy-technisch niets anders dan nu.
Het mooie vind ik ook dat alle advertenties er op deze manier hetzelfde uitzien. Dan hoef je niet te zoeken: waar staat de prijs, wat is het, etc.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Neuken?
Maar fair point hoor, Tweakers heeft heel mooi de middenweg gevonden, niet in de laatste plaats door de perfecte koppeling met de Pricewatch, waardoor je in 90% van de gevallen niks van specs hoeft in te vullen. Je kan daar echt met een paar muisklikken en regeltje tekst een prima advertentie plaatsen.
Ik geloof je, maar ik denk dat t anders ligt, tenzij het zo in elkaar zat dat er dusdanig veel beoordeeld moest worden dat er personen uit te herleiden waren, maar dan hebben we het echt over adressen en telefoonnummers.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:03 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
[..]
Ik weet ook niet hoe het precies zit, ik deel alleen mee waarom het vorige keer niet kon.
Ik vind dat wel een beetje de charme van FOK!quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:04 schreef Karina het volgende:
[..]
Het mooie vind ik ook dat alle advertenties er op deze manier hetzelfde uitzien. Dan hoef je niet te zoeken: waar staat de prijs, wat is het, etc.
Met dat tweede ben ik het eensquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:07 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een beetje de charme van FOK!
Tweakers vind ik echt een overgeorganiseerde overmodde kutsite waar alle users graag mod willen zijn en dan reacties op nieuwsberichten gaan beoordelen op de meest achterlijke manier. Maar da's mijn mening slechts
En waar in je bericht gaat t over V&A?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:07 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een beetje de charme van FOK!
Tweakers vind ik echt een overgeorganiseerde overmodde kutsite waar alle users graag mod willen zijn en dan reacties op nieuwsberichten gaan beoordelen op de meest achterlijke manier. Maar da's mijn mening slechts
Jij hebt toch overal karmaquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Met dat tweede ben ik het eensMaar voor V&A vind ik het wel overzichtelijk. Maar ik houd ook wel een beetje van 'netjes'
Hoe vaak wordt er niet gevraagd naar een richtprijs bijvoorbeeld die niet in het topic is genoemd? Of kan het opgehaald worden of verstuurd, dat soort dingen.
Ik heb nog wel wat karma zag ik
Heej geen SC he! Dan wordt de Luitenant boosquote:
Vrij simpel is bijvoorbeeld uit te voeren dat er in elk relevant subforum een sticky topic komt voor V&A linkjes die daar geplaatst kunnen worden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:22 schreef Karina het volgende:
Overigens zag ik dat piet_piraat ook wel een punt had, iets met categorieën doen. Stel ik spaar Games, dan moet je de hele lijst doorspitten om te kijken of er games worden aangeboden. Misschien iets met filters doen? Je hebt nu alleen vraag of aanbod. Al is het bij vraag misschien niet nodig.
Mjah lijkt me wel veel werk want ik denk dat dat handmatig gedaan moet worden? Moet je echt goed opletten dat je er niet eentje vergeet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Vrij simpel is bijvoorbeeld uit te voeren dat er in elk relevant subforum een sticky topic komt voor V&A linkjes die daar geplaatst kunnen worden.
Daar zat ik ook aan te denken ja, V&A gewoon 'opheffen' en opsplitsen naar de gewone topics die een aparte V&A tag, pagina, filter, bedenk het, krijgen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Vrij simpel is bijvoorbeeld uit te voeren dat er in elk relevant subforum een sticky topic komt voor V&A linkjes die daar geplaatst kunnen worden.
Dat mag de user zelf doen dat plaatsen, alleen modden is dan nodig.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Mjah lijkt me wel veel werk want ik denk dat dat handmatig gedaan moet worden? Moet je echt goed opletten dat je er niet eentje vergeet.
Dus dan plaats je 'hier' je advertentie en dan vervolgens een linkje in het desbetreffende forumtopic? Moet de user dat dus wel doen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat mag de user zelf doen dat plaatsen, alleen modden is dan nodig.
Yep, iemand die wil verkopen maakt vast wel gebruik van die mogelijkheid.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Dus dan plaats je 'hier' je advertentie en dan vervolgens een linkje in het desbetreffende forumtopic? Moet de user dat dus wel doen.
Ik zou t automatiseren, handmatig wordt een rotzooiquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat mag de user zelf doen dat plaatsen, alleen modden is dan nodig.
Dat is nog beter maar stuk lastiger te regelen denk ik.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zou t automatiseren, handmatig wordt een rotzooi
Iets met een dropdown menuutje of zo? geen verstand van verder natuurlijkquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is nog beter maar stuk lastiger te regelen denk ik.
Er is een heleboel mogelijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Iets met een dropdown menuutje of zo? geen verstand van verder natuurlijk
Dat blijft toch gewoon wanneer er in andere subforums linkjes staan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:25 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
En dat is nou juist de charme van V&A!
Daar zeg ik toch ook niets over, alleen over dat V&A geen professionele verkoopplek moet gaan worden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat blijft toch gewoon wanneer er in andere subforums linkjes staan?
Grote voordeel je bereikt meer mensen die specifiek iets zoeken.
Het is toch handig dat games via subforum GAM gevonden kunnen worden, Dvd's en Blu-Ray in TV, etc.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:55 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Daar zeg ik toch ook niets over, alleen over dat V&A geen professionele verkoopplek moet gaan worden.
Daar heb ik toch nog altijd niks over gezegd?quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is toch handig dat games via subforum GAM gevonden kunnen worden, Dvd's en Blu-Ray in TV, etc.
Heb je er iets over te zeggen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:14 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Daar heb ik toch nog altijd niks over gezegd?
Ik probeer zo weinig mogelijk inhoudelijk mijn mening te geven, alleen aan te geven waar we nu voor staan en welke problemen we zijn tegengekomen bij het proberen veranderingen te introduceren.quote:
Ik brainstorm gewoon wat mee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:18 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik probeer zo weinig mogelijk inhoudelijk mijn mening te geven, alleen aan te geven waar we nu voor staan en welke problemen we zijn tegengekomen bij het proberen veranderingen te introduceren.
Fotoboek hebben veel users niet maar sterren geven in profiel voor positieve of negatieve feedback in V&A ervaringen topic zou kunnen misschien.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:44 schreef Geckoo het volgende:
Mbt ratings van (ver)kopende kan dit niet worden gemeld bij het foto boek? Of heeft niet iedereen dit standaard?
Hangt beetje van het item af, een beetje verkoper snapt toch wel dat een wasmachine lastig te verzenden is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:11 schreef Burner2000 het volgende:
1 van de meest gestelde gevraagde vragen in V&A is:" Waar kan het opgehaald worden?"
Wanneer het te ver weg is, haken diverse belangstellende af.
Is het een optie dat de verkoper een Google maps link kan plaatsen tijdens het aanmaken van een nieuw topic in V&A?
daarnaast is een link gelijk behoorlijk precies. Daarom zie ik meer in een template waarin dit soort standaard punten in worden vermeldquote:Op donderdag 24 juli 2014 01:11 schreef Burner2000 het volgende:
1 van de meest gestelde gevraagde vragen in V&A is:" Waar kan het opgehaald worden?"
Wanneer het te ver weg is, haken diverse belangstellende af.
Is het een optie dat de verkoper een Google maps link kan plaatsen tijdens het aanmaken van een nieuw topic in V&A?
Nee, dat is niet standaard. Een fotoboek moet je zelf aanmaken en invullen na dat je je profiel hebt aangemaakt. De rest sla ik even over, want daar durf ik niets over te zeggen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:44 schreef Geckoo het volgende:
Mbt ratings van (ver)kopende kan dit niet worden gemeld bij het foto boek? Of heeft niet iedereen dit standaard?
En ik weet niet echt wat wat we hier mee zouden opschieten. Wij mogen & kunnen niets met deze gegevens. We mogen ze niet aan de user geven die ze nodig heeft, ook niet als het item niet verzonden is bijvoorbeeld, en wij gaan zelf ook niet naar user X toe om hem even duidelijk te maken het item te verzenden + wat extra knaken voor de moeitequote:Op donderdag 24 juli 2014 00:44 schreef Geckoo het volgende:
It's het daarnaast niet mogelijk om deze gegevens alleen ter laten lezen door de Mods?
Het is maar net hoe precies je het wil hebben. Plaatsnaam lijkt me voldoende.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:11 schreef Geckoo het volgende:
[..]
daarnaast is een link gelijk behoorlijk precies. Daarom zie ik meer in een template waarin dit soort standaard punten in worden vermeld
Daar moet je vooral wat over zeggen als mod, krijg je meteen een bak kots over je heenquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:33 schreef Rio het volgende:
V&A is idd niet wat het ooit was.
Tip 1
Bieden in het topic, geen 'stiekem' gedoe via PM.
Klopt wel. Enige nadeel misschien, niet iedereen wil zijn plaatsnaam in een topic zetten voor iedereen om te zien. Dus dan moeten we wel wat hebben voor die mensen, anders kunnen ze wellicht geen topic openen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:34 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
Het is maar net hoe precies je het wil hebben. Plaatsnaam lijkt me voldoende.
5 grote groepen bijv.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:55 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Daar zeg ik toch ook niets over, alleen over dat V&A geen professionele verkoopplek moet gaan worden.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:36 schreef Loveless85 het volgende:
Het klopt wel dat we momenteel niet veel actieve devs hebben, maar dat wil niet zeggen dat er niets van de grond kan komen. We maken altijd een afweging tussen de ontwikkeltijd en hetgeen dat het uiteindelijk oplevert. In dit topic willen we graag van jullie horen wat we kunnen verbeteren in V&A. Vervolgens zullen we kijken of dit idee wenselijk is, of het haalbaar is op technisch en juridisch vlak en of het realiseerbaar is binnen afzienbare tijd.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:05 schreef Lt.Surge het volgende:
En dit is meer voor zoem om te beantwoorden, die wachten we dus even af.
Elke user heeft een profiel, daar kun je V&A sterren neerzetten wanneer in ervaringentopic positieve of negatieve feedback wordt neergezet.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:13 schreef mrPanerai het volgende:
Kan je niet zo'n ratingsysteem zoals op 9lives.be opzetten?
Ik persoonlijk vind dat niet zo erg (geen idee hoe andere collega's daar tegen over staan), mits de users niet elke keer verwachten dat het binnen een uur up2date is, en anders gaan DM'en met ''z0mfg wannier goan jullie updieten enzo dan?'' want dan ben ik er snel klaar meequote:Op dinsdag 29 juli 2014 02:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Elke user heeft een profiel, daar kun je V&A sterren neerzetten wanneer in ervaringentopic positieve of negatieve feedback wordt neergezet.
Vereist wel wat extra Mod werk om het bij te houden.
Users op Fok! die zelf beoordelingen kunnen geven lijkt me geen goed idee gezien het huidige niveau van het gemiddelde V&A topic.
Klein voorbeeldje: V&A / [TK] Samsung LED-TV UE50F5000 50inch LED tv
Persoonlijk vind ik juist het gebrek aan categorien een charme van V&A. Je leert wat over andere FOKkers, je leert wat over wat er zoal te koop is, het zorgt voor een beetje meer community gevoel en minder marktplaats (quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:04 schreef the85mc het volgende:
Heb niet het hele topic door geakkerd, maar een onderverdeling/categorieën kan geen kwaad. Er is relatief veel aanbod van Electronica, spellen en computer(onderdelen), terwijl ik zelf andere interesses heb. Nu moet ik door alles heen zoeken naar wat ik interessant vind. Met duidelijke categorieen hoef je niet de hele lijst door te spitten.
Maar zoals eerder geopperd; misschien het breder trekken en bijvoorbeeld in desbetreffende subfora (zeg; PTA, DIG, LIF, K&W) een V&A tabje aanmaken, dat je de reguliere topics hebt en de V&A topics, en V&A gewoon het complete overzicht houden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:02 schreef W4 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik juist het gebrek aan categorien een charme van V&A. Je leert wat over andere FOKkers, je leert wat over wat er zoal te koop is, het zorgt voor een beetje meer community gevoel en minder marktplaats ()
Op die manier bereik je veel meer users die nu nooit in V&A kijken.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar zoals eerder geopperd; misschien het breder trekken en bijvoorbeeld in desbetreffende subfora (zeg; PTA, DIG, LIF, K&W) een V&A tabje aanmaken, dat je de reguliere topics hebt en de V&A topics, en V&A gewoon het complete overzicht houden.
Ik heb een hekel aan hele lijsten doorzoeken en scrollen. Ik snap niet wat daarvan een charme is. Je gebruik toch ook Google als je iets wilt vinden en gaat dan toch ook niet lukraak op internet surfen?quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:02 schreef W4 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik juist het gebrek aan categorien een charme van V&A. Je leert wat over andere FOKkers, je leert wat over wat er zoal te koop is, het zorgt voor een beetje meer community gevoel en minder marktplaats ()
Toch het idee dat je dan "een beetje" aan het idee van een forum voorbij gaat ...quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:06 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan hele lijsten doorzoeken en scrollen. Ik snap niet wat daarvan een charme is. Je gebruik toch ook Google als je iets wilt vinden en gaat dan toch ook niet lukraak op internet surfen?
Topics over auto's staan toch ook niet in DIG?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:13 schreef W4 het volgende:
[..]
Toch het idee dat je dan "een beetje" aan het idee van een forum voorbij gaat ...
V&A topics staan toch ook niet in LIF? Ik vind het juist fijn om een beetje door een compleet random lijst te scrollen. En anders blijven er ook altijd bepaalde categorieën achter qua bezoekers, terwijl nu alle advertenties evenveel exposure krijgen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Topics over auto's staan toch ook niet in DIG?
Dat kan je toch nog steeds in V&A hebben? Dus je 'dumpt' V&A niet als subforum, maar creert additioneel gewoon in bepaalde fora een tabje 'V&A', waar de advertenties staan die betrekking hebben op dat specifieke subforumquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
V&A topics staan toch ook niet in LIF? Ik vind het juist fijn om een beetje door een compleet random lijst te scrollen.
Dat is nou gewoon een kwestie van vraag&aanbodquote:En anders blijven er ook altijd bepaalde categorieën achter qua bezoekers, terwijl nu alle advertenties evenveel exposure krijgen.
Dus dat V&A blijft zoals het nu is, maar dat je een tagje creëert bij elke advertentie, en dat op basis van dat tagje advertenties in de subfora worden geplaatst onder een V&A tabje? Dat haalde ik er niet helemaal uit. Maar dat vind ik op zich geen verkeerd idee.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat kan je toch nog steeds in V&A hebben? Dus je 'dumpt' V&A niet als subforum, maar creert additioneel gewoon in bepaalde fora een tabje 'V&A', waar de advertenties staan die betrekking hebben op dat specifieke subforum
Ik bedoel dat zoals bij marktplaats alles gecategoriseerd is. Ik wil hier juist geen categorieën. Lekker scrollen en kijken of er interessante, leuke, aparte, vreemde dingen worden aangeboden. Lekker random. Dat maakt het juist leuk. En zo krijgt elke advertentie dus ook evenveel aandacht als het ware. Het is niet dat je van te voren al sorteert. Dat doe je maar op Marktplaats of eBay.quote:[..]
Dat is nou gewoon een kwestie van vraag&aanbodDe ene categorie of het ene product is nu eenmaal populairder dan het ander
Dat is dus het idee om V&A meer onder de aandacht te brengen en tegelijk het zoeken makkelijker te maken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:15 schreef BigSmurf het volgende:
Dus dat V&A blijft zoals het nu is, maar dat je een tagje creëert bij elke advertentie, en dat op basis van dat tagje advertenties in de subfora worden geplaatst onder een V&A tabje? Dat haalde ik er niet helemaal uit. Maar dat vind ik op zich geen verkeerd idee.
Ik weet niks van privacyregels. Maar wat is je concrete vraag?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:04 schreef Lt.Surge het volgende:
Maar zoals ik (volgens mij? Ik ben het vergeten) eerder aangaf, denk ik dat Breuls bijvoorbeeld dit prima kan beantwoorden of dit kan/tot in welke mate.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:30 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik weet niks van privacyregels. Maar wat is je concrete vraag?
Nou, V&A had tijdelijk zo'n pagina waar men een + en - kon geven aan users, nav een deal. Dit mocht volgens mij niet meer destijds, volgens mij ivm privacy oid, terwijl op Tweakers, Ebay etc er al jaren een rating systeem bestaat, en ik daar geen verschil in zag/zie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:30 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik weet niks van privacyregels. Maar wat is je concrete vraag?
Volgens mij is een plusje of minnetje geen privacygevoelige informatie, dus ik zie (persoonlijk) niet in waarom dat een probleem zou zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:38 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
[..]
Nou, V&A had tijdelijk zo'n pagina waar men een + en - kon geven aan users, nav een deal. Dit mocht volgens mij niet meer destijds, volgens mij ivm privacy oid, terwijl op Tweakers, Ebay etc er al jaren een rating systeem bestaat, en ik daar geen verschil in zag/zie.
Dat was het dus welquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Volgens mij is een plusje of minnetje geen privacygevoelige informatie, dus ik zie (persoonlijk) niet in waarom dat een probleem zou zijn.
Maar waarom dan, dat wordt al een paar keer geroepen, maar niemand (zelfs Breuls niet) zou niet weten waarom dat privacy gevoelige informatie is.quote:
Hoe het zit weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat we een enorm probleem hadden toen het er eenmaal was en dat had daar mee te maken. Dat is nu echt niet opeens anders.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar waarom dan, dat wordt al een paar keer geroepen, maar niemand (zelfs Breuls niet) zou niet weten waarom dat privacy gevoelige informatie is.
Nou ja, zolang je niet weet wát het probleem was is het natuurlijk ook lastig bepalen of dat nu nog zo is. FOK! slaat al redelijk wat data op, een plusje of een minnetje van een andere user over een V&A deal is naar mijn idee niet ineens een wereld van verschil, en kan ook niet gezien worden als persoonsgegevens oidquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:36 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Hoe het zit weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat we een enorm probleem hadden toen het er eenmaal was en dat had daar mee te maken. Dat is nu echt niet opeens anders.
Het was iets met dat je usernamen eventueel aan een persoon zou kunnen linken en dat als wij mods iemand een + of - geven (want wij mods moeten dat topic bewerken) dat FOK! dan zegt dat iemand een oplichter is, of dat het zo kan worden opgevat.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou ja, zolang je niet weet wát het probleem was is het natuurlijk ook lastig bepalen of dat nu nog zo is. FOK! slaat al redelijk wat data op, een plusje of een minnetje van een andere user over een V&A deal is naar mijn idee niet ineens een wereld van verschil, en kan ook niet gezien worden als persoonsgegevens oidWe hebben het zelfs nu al, alleen dan in de vorm van een topic, wat dus óók door FOK wordt gefaciliteerd. Maar zodra je het vereenvoudigd en visualiseert in de vorm van een plusje, minnetje, sterretje, weet ik wat is het ineens verboten?
?quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:52 schreef lntel het volgende:
Rating System
Voor een ruil plaats vind een trade aanvragen bij het persoon waar je mee ruilt na de ruil een + of een - achterlaten licht aan de ervaring. Zichtbaar voor iedereen Met een beschrijving. en er moet een apart forum komen waar je stel je bent genakt door iemand en je geeft hem een -1 en hij geeft jou ook een -1 wat dus onterrecht is dat je daar op dst forum je topic kunt openen met een request om de -1 te verwijderen dit gaat natuurlijk niet gemakkelijk beide personen moeten bewust zijn van het topic en moeten beide hun bewijzen op tafel leggen. Admin of een select aantal personen zal dan Support zijn en moet dus die kwesties oplossen ( support mensen ouder als 18 en support badge)
Note: Ruilen is dus iets kopen/verkopen
Mvg.
Bieden mag, alleen geen 'bieden vanaf', want we hebben in het verleden vaak 'bieden vanaf 1 euro'-topics gehad, mensen bieden dan bijvoorbeeld uiteindelijk 20 euro en verwachten dat ze het daar ook voor krijgen, terwijl de uiteindelijke prijs waarvoor TS het verkocht wilde hebben dan bijvoorbeeld 100 euro was.quote:
uur of anders 10 minuten ofzo. Beetje het zelfde als met Outlook dat je een vertraging hebt van 10 sec voordat het verstuurd is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:58 schreef lipper het volgende:
[..]
Sorry, ik zag het direct. Misschien is het een idee om de tt nog een uur aan te kunnen passen voordat het slot gaat zeg maar.
Zoveel nieuwe topics komen er toch niet bij? Ze staan sowieso in volgorde van tijd van laatste post, dus als je elke dag kijkt hoef je maar enkele tientallen topics te screenen. Daarvan zijn dan dus enkele nieuw, degene die je al gezien hebt onthoud je meestal wel.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:52 schreef Waterdrinker het volgende:
Wat ik mis is om even snel de nieuwste topics te kunnen bekijken.
Ik struin altijd graag Marktplaats en hier V&A af, maar je kan slecht zien welke topics er nieuw bij zijn gekomen sinds je laatste bezoek.
Dit ja!quote:Op woensdag 3 september 2014 16:52 schreef Waterdrinker het volgende:
Wat ik mis is om even snel de nieuwste topics te kunnen bekijken.
Ik struin altijd graag Marktplaats en hier V&A af, maar je kan slecht zien welke topics er nieuw bij zijn gekomen sinds je laatste bezoek.
Door al die regels is V&A inmiddels een lachwekkende verzamelbak van hilarische topics geworden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 07:28 schreef very het volgende:
Gewoon ook e-tickets mogen verkopen zou een stap in de goede richting zijn.
Die regel slaat nergens op, want ik kan net zo makkelijk iemand oplichten als ik claim een hardticket te verkopen als ik dat zou willen. Daarbij is bijna alles digitaal tegenwoordig, dus e-tickets, vouchers etc zijn nogal veelvoorkomende dingen.
En waarom je geen zelfgemaakt werk/kunst mag verkopen vind ik ook maar een rare regel.
quote:Op maandag 21 juli 2014 19:03 schreef Catch22- het volgende:
Mij mod maken. Als ik even gauw door v&a klik verstuur ik zo vijf tr's voor topics die dicht kunnen
E-Tickets wordt steeds meer mee gefraudeerd en die mensen moet je geen podium willen bieden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 07:28 schreef very het volgende:
Gewoon ook e-tickets mogen verkopen zou een stap in de goede richting zijn.
Die regel slaat nergens op, want ik kan net zo makkelijk iemand oplichten als ik claim een hardticket te verkopen als ik dat zou willen. Daarbij is bijna alles digitaal tegenwoordig, dus e-tickets, vouchers etc zijn nogal veelvoorkomende dingen.
En waarom je geen zelfgemaakt werk/kunst mag verkopen vind ik ook maar een rare regel.
Ja een ongeregeld zootje.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:23 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
E-Tickets wordt steeds meer mee gefraudeerd en die mensen moet je geen podium willen bieden.
Geen kunst verkopen komt omdat er iemand eens een schilderijtje van zichzelf verkocht, dat kreeg zo veel animo dat er op een gegeven moment een heel handeltje in ontstond en daar is V&A niet voor. Je moet V&A zien als een online kofferbakmarkt.
Zo is FOK!, als je geregeldheid wil dan kun je je spullen beter op eBay zetten. Kost je wel geld en je bent dan pas echt aan regels gebondenquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja een ongeregeld zootje.
Ik wil auto.
Dus eigenlijk wil je niets veranderen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:46 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Zo is FOK!, als je geregeldheid wil dan kun je je spullen beter op eBay zetten. Kost je wel geld en je bent dan pas echt aan regels gebonden
Dit topic gaat niet om veranderen, het gaat om wat jullie zouden willen om het te verbeteren. Of dat mogelijk, haalbaar (mede technisch haalbaar) of wenselijk is kunnen we gaan bespreken zodra er een goed idee komt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wil je niets veranderen?
Het is bijna 2015, heel de wereld is digitaal en bijna geen enkel kaartje wordt nog geprint.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:52 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet om veranderen, het gaat om wat jullie zouden willen om het te verbeteren. Of dat mogelijk, haalbaar (mede technisch haalbaar) of wenselijk is kunnen we gaan bespreken zodra er een goed idee komt.
Reden van het niet toelaten van E-tickets lijkt me heel duidelijk en dat beleid gaat waarschijnlijk niet veranderen.
Op een rommelmarkt verkoop je ook geen e-tickets, hier dus ook niet, er zijn genoeg andere kanalen waar je dat kunt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:58 schreef very het volgende:
[..]
Het is bijna 2015, heel de wereld is digitaal en bijna geen enkel kaartje wordt nog geprint.
Doe dan dat alleen users die hier bijvoorbeeld al een jaar zitten dit kunnen aanbieden. Daarmee filter je waarschijnlijk alles al.
Dit is alleen geen rommelmarkt, dit is een website.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:00 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Op een rommelmarkt verkoop je ook geen e-tickets, hier dus ook niet, er zijn genoeg andere kanalen waar je dat kunt.
Je kunt V&A zien als een online rommelmarkt. Daarom ook geen handel, geen winst maken, geen e-tickets. Het risico is gewoon te groot.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:01 schreef very het volgende:
[..]
Dit is alleen geen rommelmarkt, dit is een website.
Het risico is bijzonder klein als je de regel die ik net voorstel aanhoudtquote:Op maandag 20 oktober 2014 16:03 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Je kunt V&A zien als een online rommelmarkt. Daarom ook geen handel, geen winst maken, geen e-tickets. Het risico is gewoon te groot.
Nu is het risico 0.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:04 schreef very het volgende:
[..]
Het risico is bijzonder klein als je de regel die ik net voorstel aanhoudt
Denk je?quote:
Het risico op oplichting middels e-tickets is gegarandeerd 0.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:14 schreef very het volgende:
[..]
Denk je?
Ik kan net zo makkelijk zeggen een hardticket te verkopen, geld ontvangen en vervolgens niks opsturen. Komt op hetzelfde neer, toch? Dus dat is bullshit.
Nogmaals: iemand die hier al minimaal een jaar zit met een bepaalde pohi die gaat dat toch niet doen, of denk je van wel?quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:23 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het risico op oplichting middels e-tickets is gegarandeerd 0.
E-tickets worden vaak meerdere keren verkocht, sta je daar met 20 man bij de Efteling.
Het gaat nu alleen om e-tickets, niet om andere zaken. Dit is gewoon veel moeilijker te controleren en niet te handhaven, daarom is er in het verleden al voor gekozen het niet toe te laten, recent is besloten het zo te houden in overleg met de voltallige crew en de crew die deze regels voor de huidige hebben neergezet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:29 schreef very het volgende:
[..]
Nogmaals: iemand die hier al minimaal een jaar zit met een bepaalde pohi die gaat dat toch niet doen, of denk je van wel?
Overigens is het risico op oplichting middels andere vormen niet 0, dus ik snap je punt niet.
Feit blijft alsnog dat iemand over het algemeen genomen niet zijn account op het spel zal zetten voor een grijpstuiver, vooral niet als die iemand al zeker een jaar actief deelneemt aan het forum.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:19 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het gaat nu alleen om e-tickets, niet om andere zaken. Dit is gewoon veel moeilijker te controleren en niet te handhaven, daarom is er in het verleden al voor gekozen het niet toe te laten, recent is besloten het zo te houden in overleg met de voltallige crew en de crew die deze regels voor de huidige hebben neergezet.
Alles wordt meegenomen in het overleg, maar het moet technisch en qua policy en qua mogelijkheden FOK!sgewijs wel mogelijk en wenselijk zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:50 schreef mrPanerai het volgende:
Gaan jullie überhaupt nog wat doen met al die tips?
Ok, dat is duidelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:03 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Je kunt V&A zien als een online rommelmarkt.
Gaarne nog even aandacht voor dezequote:Op maandag 20 oktober 2014 16:17 schreef very het volgende:
Wat ik ook fijn zou vinden:
Wanneer users die zonder enige interesse in het product wel even lekker je topic komen vergallen met prijszeiken en/of links naar dealtjessites plaatsen, dat die gewoon een tempban krijgen.
Grootste frustratie van V&A als je het mij vraagt.
en een (te) hoge richtprijs?quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Bieden mag, alleen geen 'bieden vanaf', want we hebben in het verleden vaak 'bieden vanaf 1 euro'-topics gehad, mensen bieden dan bijvoorbeeld uiteindelijk 20 euro en verwachten dat ze het daar ook voor krijgen, terwijl de uiteindelijke prijs waarvoor TS het verkocht wilde hebben dan bijvoorbeeld 100 euro was.
Gewoon een richtprijs noemen, jij bent degene die verkoopt, dus jij noemt je prijs. Daar mag uiteraard wel op geboden worden.
Er mag geen winst gemaakt worden. Alles daaronder is aan de verkopende partij, lijkt me.quote:
Nee maar bedoel ik verkoop iets geef geen meuk om wat het opleverd en zeg vraagprijs 70397 euro of biedenquote:Op maandag 27 oktober 2014 15:01 schreef very het volgende:
[..]
Er mag geen winst gemaakt worden. Alles daaronder is aan de verkopende partij, lijkt me.
Als de meuk die je verkoopt jou ooit 70397 of meer gekost heeft, dan kan het. Anders niet.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
Nee maar bedoel ik verkoop iets geef geen meuk om wat het opleverd en zeg vraagprijs 70397 euro of bieden
Zet gewoon een richtprijs neer , een prijs waarvoor je het wel zou verkopen. "of bieden" dus niet.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
Nee maar bedoel ik verkoop iets geef geen meuk om wat het opleverd en zeg vraagprijs 70397 euro of bieden
maar je weet toch niet altijd wat je voor je troep wilt hebben? Nou vind ik als het boven je richt prijs geboden wordt je het ook moet verkopen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Zet gewoon een richtprijs neer , een prijs waarvoor je het wel zou verkopen. "of bieden" dus niet.
Je moet niet verkopen, maar het zou je wel sieren.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:16 schreef tailfox het volgende:
[..]
maar je weet toch niet altijd wat je voor je troep wilt hebben? Nou vind ik als het boven je richt prijs geboden wordt je het ook moet verkopen.
(dus richtprijs 1 euro)
ja snap richtprijs moet wel aangehouden wordenquote:Op maandag 27 oktober 2014 15:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Je moet niet verkopen, maar het zou je wel sieren.
Richtprijs zou gewoon een prijs moeten zijn waar voor je het daadwerkelijk wil verkopen.
Dus ik verkoop een product, als iemand 25 euro er voor geeft wil ik het product verkopen: richtprijs 25 euro. Maar stel iemand zegt: ik wil heb wel voor 20 euro en er wordt verder weinig interesse getoond kun je altijd zeggen prima, dan verkoop ik hem voor 20.
Als iemand zegt: ik geef je 35 ook prima natuurlijk, maar het is niet echt netjes dat als je richtprijs behaald is dat je gaat wachten of er mensen zijn die je meer gaan geven.
Op een rommelmarkt:
Jij: Wat wil je voor die laptop hebben?
Verkoper: 30 euro
Jij: Ok, hier is 30 euro
Verkoper: Nee, ik wacht liever tot iemand er 40 voor geeft
Dat idee.
Wat ik sowieso doe als mijn "echte" richtprijs 25 is, dan maak ik er hier op fok 35 van.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Je moet niet verkopen, maar het zou je wel sieren.
Richtprijs zou gewoon een prijs moeten zijn waar voor je het daadwerkelijk wil verkopen.
Dus ik verkoop een product, als iemand 25 euro er voor geeft wil ik het product verkopen: richtprijs 25 euro. Maar stel iemand zegt: ik wil heb wel voor 20 euro en er wordt verder weinig interesse getoond kun je altijd zeggen prima, dan verkoop ik hem voor 20.
Als iemand zegt: ik geef je 35 ook prima natuurlijk, maar het is niet echt netjes dat als je richtprijs behaald is dat je gaat wachten of er mensen zijn die je meer gaan geven.
Op een rommelmarkt:
Jij: Wat wil je voor die laptop hebben?
Verkoper: 30 euro
Jij: Ok, hier is 30 euro
Verkoper: Nee, ik wacht liever tot iemand er 40 voor geeft
Dat idee.
Marktplaatspraktijken, beetje jammer.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:23 schreef very het volgende:
[..]
Wat ik sowieso doe als mijn "echte" richtprijs 25 is, dan maak ik er hier op fok 35 van.
Dan kan diegene ook eerst een "wat is dit waard" topic openen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:16 schreef tailfox het volgende:
[..]
maar je weet toch niet altijd wat je voor je troep wilt hebben? Nou vind ik als het boven je richt prijs geboden wordt je het ook moet verkopen.
(dus richtprijs 1 euro)
Tja, dat krijg je als mensen uit principe niet de richtprijs willen betalenquote:Op maandag 27 oktober 2014 15:26 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Marktplaatspraktijken, beetje jammer.
Dat laatste is natuurlijk volkomen onrealiseerbaar. Plus is juist de charme hier ook dat je direct kan communiceren met elkaar, en ja; soms houdt dat in dat je een TS wijst op z'n vraagprijs, positief of negatief.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:51 schreef Vault-Boy het volgende:
Voor mij eigenlijk 2 dingen![]()
Op elk moment je openingspost kunnen aanpassen. Nu is dat volgens mij maar 1 dag en na die dag kan je je openingspost niet meer aanpassen.
En eigenlijk zou het fijn zijn als V&A een apart gedeelte (beetje zoals KPD) krijgt. Gewoon alleen voor leden die ook echt iets willen verkopen en kopen. Niet voor de users die elk verkooptopic weer moeten verkloten met offtopic praat of gezeur. Dat heb ik zelf nu al zo vaak gehad dat het super vervelend is.
Zoekfunctie is er: http://zoeken.fok.nl/zoek/?searchmode=advanced&tab=forumquote:Op donderdag 13 november 2014 21:57 schreef Saisai het volgende:
* Zoekfunctie speciaal voor dit forumonderdeel
* mogelijkheid tot toevoegen van een foto aan de titel (zodat je deze ziet voordat je op de link klikt)
Ik heb meer goede ideeën, maar daarvoor moet je me aannemen en betalen.
Ik bedoel een foto voor de titel, naast [TK] of [GEZ], die hover ken ik wel, maar dat is geen quick-scan middel.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:57 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Zoekfunctie is er: http://zoeken.fok.nl/zoek/?searchmode=advanced&tab=forum
En dan gewoon kiezen voor Vraag & Aanbod en sorteren op datum
Foto bij de titel: door je muis stil te houden op de naam van de TS in de lijst krijg je een preview van de OP, inclusief foto's als die er zijn.
Ja man lachuh...quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:33 schreef Kluiskraker.woensel het volgende:
Doe gwn btje porno hierin toelaten sws meer bezoekers dan
Een gezellige rommelmarkt blijft het.quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:57 schreef djkoelkast het volgende:
Is al meerdere keren antwoord op gegeven.
Geweldig idee, de V&A topics met meeste reacties kenmerken zich door oeverloos gezeur.quote:Op dinsdag 25 november 2014 02:15 schreef d4v1d het volgende:
Voor veel van deze ideeën zou V&A eerder een aparte subsite van FOK! Moeten worden. Een beetje zoals tweakers het heeft. De functies binnen het forum blijven beperkt.
quote:Op zaterdag 29 november 2014 17:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zat net wederom een topic te lezen waarin iemand is opgelicht. Wat al zou helpen is als iedereen denkt te zien dat het oplichting is, dit dan ook kenbaar te maken. Misschien een soort stemknoppen, of in ieder geval een scherpe policy waar een topic aan moet voldoen.
Stel je kunt ipv een reactie op een knop rammen met de volgende opties:
1. denk dat dit niet in de haak is, ts, bewijs het tegendeel (5 x zo'n stem is automatisch topic dicht)
2. ziet er ok uit, maar heb twijfels, ts, zet 'm op
3. ts heeft z'n best gedaan, maar nog geen reputatie
4. ts heeft z'n best gedaan en een goede reputatie
Nog geen garantie, maar ik zou het geen punt vinden bij elke advertentie die ik bekijk even m'n mening te geven. Oké, trollen zal vast weer roet in eten gooien, maar over het algemeen heeft iedereen baat bij betrouwbaardere V&A.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:19 schreef henkkeumus het volgende:
Een rating systeem voor users...
Een voorbeeld waarom: GC / PostNL pakket kwijt geraakt..
Als je vermoedt dat er iets niet in de haak is plaats dan een TR, wij kunnen niet alle topics tot in detail lezen, we zijn dus ook afhankelijk van userinputquote:Op zaterdag 29 november 2014 17:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zat net wederom een topic te lezen waarin iemand is opgelicht. Wat al zou helpen is als iedereen denkt te zien dat het oplichting is, dit dan ook kenbaar te maken. Misschien een soort stemknoppen, of in ieder geval een scherpe policy waar een topic aan moet voldoen.
Stel je kunt ipv een reactie op een knop rammen met de volgende opties:
1. denk dat dit niet in de haak is, ts, bewijs het tegendeel (5 x zo'n stem is automatisch topic dicht)
2. ziet er ok uit, maar heb twijfels, ts, zet 'm op
3. ts heeft z'n best gedaan, maar nog geen reputatie
4. ts heeft z'n best gedaan en een goede reputatie
Nog geen garantie, maar ik zou het geen punt vinden bij elke advertentie die ik bekijk even m'n mening te geven. Oké, trollen zal vast weer roet in eten gooien, maar over het algemeen heeft iedereen baat bij betrouwbaardere V&A.
Waarom niet als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 29 november 2014 18:03 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ratingsysteem mag helaas niet, hebben we een tijd geleden al geprobeerd.
Ik weet het niet tot in detail meer, maar het was iets met de privacywet en dat gold zelfs voor nicknames. We hebben toen een heel systeem bedacht met + en -, maar dat kon zo niet.quote:Op zaterdag 29 november 2014 18:04 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Waarom niet als ik vragen mag?
Raar, want hoe kan Tweakers zo'n systeem dan wel hanteren.quote:Op zaterdag 29 november 2014 18:06 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik weet het niet tot in detail meer, maar het was iets met de privacywet en dat gold zelfs voor nicknames. We hebben toen een heel systeem bedacht met + en -, maar dat kon zo niet.
Wat wel mag en wat er nu ook is is het feedbacktopic.
Dat werkt heel anders dan hoe het hier zou werken, wij hebben geen apart systeem voor V&A, het is gewoon een forum.quote:Op zaterdag 29 november 2014 18:08 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Raar, want hoe kan Tweakers zo'n systeem dan wel hanteren.
De privacywet geldt ook gewoon voor hen?!
Maar is dat niet te omzeilen door bijv. een 'V&A Pakket' aan te bieden. Bij besteding van 2,50 pmaand,- krijgt een user een V&A tag, en is hierdoor 'vertrouwelijker' dan een normale user die spullen tekoop aanbied.quote:Op zaterdag 29 november 2014 18:11 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat werkt heel anders dan hoe het hier zou werken, wij hebben geen apart systeem voor V&A, het is gewoon een forum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |