abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:14:02 #151
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_142870218
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 02:24 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Elke user heeft een profiel, daar kun je V&A sterren neerzetten wanneer in ervaringentopic positieve of negatieve feedback wordt neergezet.
Vereist wel wat extra Mod werk om het bij te houden.

Users op Fok! die zelf beoordelingen kunnen geven lijkt me geen goed idee gezien het huidige niveau van het gemiddelde V&A topic.

Klein voorbeeldje: V&A / [TK] Samsung LED-TV UE50F5000 50inch LED tv
Ik persoonlijk vind dat niet zo erg (geen idee hoe andere collega's daar tegen over staan), mits de users niet elke keer verwachten dat het binnen een uur up2date is, en anders gaan DM'en met ''z0mfg wannier goan jullie updieten enzo dan?'' want dan ben ik er snel klaar mee :9
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_142906530
Heb niet het hele topic door geakkerd, maar een onderverdeling/categorieën kan geen kwaad. Er is relatief veel aanbod van Electronica, spellen en computer(onderdelen), terwijl ik zelf andere interesses heb. Nu moet ik door alles heen zoeken naar wat ik interessant vind. Met duidelijke categorieen hoef je niet de hele lijst door te spitten.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:02:42 #153
96210 W4
Wie, ik?
pi_142922297
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:04 schreef the85mc het volgende:
Heb niet het hele topic door geakkerd, maar een onderverdeling/categorieën kan geen kwaad. Er is relatief veel aanbod van Electronica, spellen en computer(onderdelen), terwijl ik zelf andere interesses heb. Nu moet ik door alles heen zoeken naar wat ik interessant vind. Met duidelijke categorieen hoef je niet de hele lijst door te spitten.
Persoonlijk vind ik juist het gebrek aan categorien een charme van V&A. Je leert wat over andere FOKkers, je leert wat over wat er zoal te koop is, het zorgt voor een beetje meer community gevoel en minder marktplaats ( :r )
Poffervier
pi_142923663
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:02 schreef W4 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik juist het gebrek aan categorien een charme van V&A. Je leert wat over andere FOKkers, je leert wat over wat er zoal te koop is, het zorgt voor een beetje meer community gevoel en minder marktplaats ( :r )
Maar zoals eerder geopperd; misschien het breder trekken en bijvoorbeeld in desbetreffende subfora (zeg; PTA, DIG, LIF, K&W) een V&A tabje aanmaken, dat je de reguliere topics hebt en de V&A topics, en V&A gewoon het complete overzicht houden.

Of sowieso in V&A gewoon een grote lijst houden, maar dat je wel er 'dieper in kan duiken'. Denk dat het voor een hoop mensen wel fijn is als er wat algemene categorieen te zijn, het hoeft niet gelijk Marktplaats-style 3 niveau's diep te gaan. Maar bijvoorbeeld 'Electronica', 'kleding', 'meubels', 'vervoer'. Ik noem maar wat.

Verder zou een simpel rating systeem ook ideaal zijn, al is het maar met plussen en minnen, en zie je een extra icoontje bij iemand wanneer ze in V&A posten ofzo. Hoeft niet direct heel ingewikkeld te zijn.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:49:48 #155
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142923892
Ik vind het prima zoals het is. Alle puntjes die worden aangekaart hier zijn leuk en soms best nuttig, maar vaak onhaalbaar als tegelijk ook het communitygevoel moet blijven bestaan (in mijn ogen het belangrijkste en leukste van V&A). Een rating à la Tweakers zou handig zijn, maar hoe vaak gebeurt het nou echt dat iemand opgelicht wordt? Zelden volgens mij. Dan is een ratingsysteem al gauw overbodig, want zelfs daarmee is de kans niet nul op oplichting. Gewoon even wat zoekwerk plegen zelf in de historie, en de community zorgt daarnaast ook voor een bepaalde veiligheid, omdat users elkaar kennen (via-via) en dus elkaar kunnen wijzen op goede of slechte (ver)kopers.

Oh, misschien één dingetje: de mogelijkheid je TT aan te passen. Al is het maar voor een dag na plaatsing. Dan is een spelfout niet meteen een TR.
pi_142935328
quote:
2s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar zoals eerder geopperd; misschien het breder trekken en bijvoorbeeld in desbetreffende subfora (zeg; PTA, DIG, LIF, K&W) een V&A tabje aanmaken, dat je de reguliere topics hebt en de V&A topics, en V&A gewoon het complete overzicht houden.

Op die manier bereik je veel meer users die nu nooit in V&A kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2014 21:40:15 ]
pi_142939107
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:02 schreef W4 het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan hele lijsten doorzoeken en scrollen. Ik snap niet wat daarvan een charme is. Je gebruik toch ook Google als je iets wilt vinden en gaat dan toch ook niet lukraak op internet surfen?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:13:33 #158
96210 W4
Wie, ik?
pi_142958118
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:06 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan hele lijsten doorzoeken en scrollen. Ik snap niet wat daarvan een charme is. Je gebruik toch ook Google als je iets wilt vinden en gaat dan toch ook niet lukraak op internet surfen?
Toch het idee dat je dan "een beetje" aan het idee van een forum voorbij gaat ...
Poffervier
pi_142964340
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:13 schreef W4 het volgende:

[..]

Toch het idee dat je dan "een beetje" aan het idee van een forum voorbij gaat ...
Topics over auto's staan toch ook niet in DIG?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2014 18:27:41 ]
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:21:06 #160
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142965921
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Topics over auto's staan toch ook niet in DIG?
V&A topics staan toch ook niet in LIF? Ik vind het juist fijn om een beetje door een compleet random lijst te scrollen. En anders blijven er ook altijd bepaalde categorieën achter qua bezoekers, terwijl nu alle advertenties evenveel exposure krijgen.
pi_142965986
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:21 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

V&A topics staan toch ook niet in LIF? Ik vind het juist fijn om een beetje door een compleet random lijst te scrollen.
Dat kan je toch nog steeds in V&A hebben? Dus je 'dumpt' V&A niet als subforum, maar creert additioneel gewoon in bepaalde fora een tabje 'V&A', waar de advertenties staan die betrekking hebben op dat specifieke subforum

quote:
En anders blijven er ook altijd bepaalde categorieën achter qua bezoekers, terwijl nu alle advertenties evenveel exposure krijgen.
Dat is nou gewoon een kwestie van vraag&aanbod :D De ene categorie of het ene product is nu eenmaal populairder dan het ander
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:15:28 #162
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_142967657
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat kan je toch nog steeds in V&A hebben? Dus je 'dumpt' V&A niet als subforum, maar creert additioneel gewoon in bepaalde fora een tabje 'V&A', waar de advertenties staan die betrekking hebben op dat specifieke subforum
Dus dat V&A blijft zoals het nu is, maar dat je een tagje creëert bij elke advertentie, en dat op basis van dat tagje advertenties in de subfora worden geplaatst onder een V&A tabje? Dat haalde ik er niet helemaal uit. Maar dat vind ik op zich geen verkeerd idee.
quote:
[..]

Dat is nou gewoon een kwestie van vraag&aanbod :D De ene categorie of het ene product is nu eenmaal populairder dan het ander
Ik bedoel dat zoals bij marktplaats alles gecategoriseerd is. Ik wil hier juist geen categorieën. Lekker scrollen en kijken of er interessante, leuke, aparte, vreemde dingen worden aangeboden. Lekker random. Dat maakt het juist leuk. En zo krijgt elke advertentie dus ook evenveel aandacht als het ware. Het is niet dat je van te voren al sorteert. Dat doe je maar op Marktplaats of eBay. :)
pi_142968986
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:15 schreef BigSmurf het volgende:

Dus dat V&A blijft zoals het nu is, maar dat je een tagje creëert bij elke advertentie, en dat op basis van dat tagje advertenties in de subfora worden geplaatst onder een V&A tabje? Dat haalde ik er niet helemaal uit. Maar dat vind ik op zich geen verkeerd idee.

Dat is dus het idee om V&A meer onder de aandacht te brengen en tegelijk het zoeken makkelijker te maken.
  Admin dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:30:41 #164
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_143082144
quote:
4s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:04 schreef Lt.Surge het volgende:

Maar zoals ik (volgens mij? Ik ben het vergeten :') ) eerder aangaf, denk ik dat Breuls bijvoorbeeld dit prima kan beantwoorden of dit kan/tot in welke mate.
Ik weet niks van privacyregels. Maar wat is je concrete vraag?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:38:32 #165
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_143082364
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:30 schreef Breuls het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:30 schreef Breuls het volgende:

[..]

Nou, V&A had tijdelijk zo'n pagina waar men een + en - kon geven aan users, nav een deal. Dit mocht volgens mij niet meer destijds, volgens mij ivm privacy oid, terwijl op Tweakers, Ebay etc er al jaren een rating systeem bestaat, en ik daar geen verschil in zag/zie.
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_143082452
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:38 schreef Lt.Surge het volgende:

[..]

[..]

Nou, V&A had tijdelijk zo'n pagina waar men een + en - kon geven aan users, nav een deal. Dit mocht volgens mij niet meer destijds, volgens mij ivm privacy oid, terwijl op Tweakers, Ebay etc er al jaren een rating systeem bestaat, en ik daar geen verschil in zag/zie.
Volgens mij is een plusje of minnetje geen privacygevoelige informatie, dus ik zie (persoonlijk) niet in waarom dat een probleem zou zijn.
pi_143099005

[ Bericht 100% gewijzigd door mar1m op 05-08-2014 20:17:03 ]
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:28:21 #168
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_143105224
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Volgens mij is een plusje of minnetje geen privacygevoelige informatie, dus ik zie (persoonlijk) niet in waarom dat een probleem zou zijn.
Dat was het dus wel ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:56:08 #169
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_143111408
Automatisch [TK] erbij zetten als je 'm in aanbod plaatst is ook wel handig. En [GEZ] bij Vraag natuurlijk.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_143115474
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:28 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat was het dus wel ;)
Maar waarom dan, dat wordt al een paar keer geroepen, maar niemand (zelfs Breuls niet) zou niet weten waarom dat privacy gevoelige informatie is.
  Moderator woensdag 6 augustus 2014 @ 09:36:18 #171
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_143115548
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:32 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar waarom dan, dat wordt al een paar keer geroepen, maar niemand (zelfs Breuls niet) zou niet weten waarom dat privacy gevoelige informatie is.
Hoe het zit weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat we een enorm probleem hadden toen het er eenmaal was en dat had daar mee te maken. Dat is nu echt niet opeens anders.
pi_143115616
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:36 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Hoe het zit weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat we een enorm probleem hadden toen het er eenmaal was en dat had daar mee te maken. Dat is nu echt niet opeens anders.
Nou ja, zolang je niet weet wát het probleem was is het natuurlijk ook lastig bepalen of dat nu nog zo is. FOK! slaat al redelijk wat data op, een plusje of een minnetje van een andere user over een V&A deal is naar mijn idee niet ineens een wereld van verschil, en kan ook niet gezien worden als persoonsgegevens oid :D We hebben het zelfs nu al, alleen dan in de vorm van een topic, wat dus óók door FOK wordt gefaciliteerd. Maar zodra je het vereenvoudigd en visualiseert in de vorm van een plusje, minnetje, sterretje, weet ik wat is het ineens verboten?
  Moderator woensdag 6 augustus 2014 @ 10:09:48 #173
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_143116317
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:39 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou ja, zolang je niet weet wát het probleem was is het natuurlijk ook lastig bepalen of dat nu nog zo is. FOK! slaat al redelijk wat data op, een plusje of een minnetje van een andere user over een V&A deal is naar mijn idee niet ineens een wereld van verschil, en kan ook niet gezien worden als persoonsgegevens oid :D We hebben het zelfs nu al, alleen dan in de vorm van een topic, wat dus óók door FOK wordt gefaciliteerd. Maar zodra je het vereenvoudigd en visualiseert in de vorm van een plusje, minnetje, sterretje, weet ik wat is het ineens verboten?
Het was iets met dat je usernamen eventueel aan een persoon zou kunnen linken en dat als wij mods iemand een + of - geven (want wij mods moeten dat topic bewerken) dat FOK! dan zegt dat iemand een oplichter is, of dat het zo kan worden opgevat.
Iets in die strekking.
  Moderator woensdag 13 augustus 2014 @ 10:37:36 #174
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_143370840
Hier een goede reden om tegen het permanent kunnen editen van een topic te zijn:

V&A / [TK] AC Ryan Playon!HD 2 ( zonder HDD )

Hier heb je dus niets meer aan achteraf.
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:52:09 #175
432457 lntel
Freek in het bos
pi_143507696
Rating System
Voor een ruil plaats vind een trade aanvragen bij het persoon waar je mee ruilt na de ruil een + of een - achterlaten licht aan de ervaring. Zichtbaar voor iedereen Met een beschrijving. en er moet een apart forum komen waar je stel je bent genakt door iemand en je geeft hem een -1 en hij geeft jou ook een -1 wat dus onterrecht is dat je daar op dst forum je topic kunt openen met een request om de -1 te verwijderen dit gaat natuurlijk niet gemakkelijk beide personen moeten bewust zijn van het topic en moeten beide hun bewijzen op tafel leggen. Admin of een select aantal personen zal dan Support zijn en moet dus die kwesties oplossen ( support mensen ouder als 18 en support badge)

Note: Ruilen is dus iets kopen/verkopen

Mvg.
ik ben hans van de frietkoerier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')