Alsof iemand daar naar gaat zoeken. Ik zie wel aan hoe lang iemand lid is of het wat zou moeten zijn of niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:27 schreef robin007bond het volgende:
Overzichtelijker topic met ratings van
Er staan dan een heleboel lege topics in V&A met alleen een OP.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Het gaat er toch om om effectief wat te verkopen? Gaat een hoop offtopic gezeik tegen.
Misschien is het handig dat de mods eerst een visie geven op waar ze met V&A naartoe willen, waarna wij kunnen brainstormen om die visie vorm te geven. Dit ideeën spuien en vervolgens overal zeggen dat het niet werkt of niks oplevert schiet niet op.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er staan dan een heleboel lege topics in V&A met alleen een OP.
Fok! is een groot forum en vertrouwde omgeving en community gevoel is er in mijn ogen niet in V&A te vinden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Misschien is het handig dat de mods eerst een visie geven op waar ze met V&A naartoe willen, waarna wij kunnen brainstormen om die visie vorm te geven. Dit ideeën spuien en vervolgens overal zeggen dat het niet werkt of niks oplevert schiet niet op.
Of je V&A ziet als een sociaal netwerk waarbij users in een vertrouwde omgeving kunnen handelen is natuurlijk heel wat anders dan wanneer je juist het aantal transacties wil verhogen en users een efficiente plek wil bieden om spullen te (ver)kopen, zonder dat community-element er bij.
Laat dat dan een keuze zijn voor de richting waarin V&A zich ontwikkelt. Je geeft aan dat dit gevoel er nu niet is. Dan vraag ik me af of we moeten zorgen dat dit er wel komt of dat het prima is zo en dat het wat zakelijker zou mogen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Fok! is een groot forum en vertrouwde omgeving en community gevoel is er in mijn ogen niet in V&A te vinden.
Die thumbnails lijken mij ook wel een tof idee. Alleen of het mogelijk is in de huidige layout? Maar dat is meer een vraag voor zoem / Breulsquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:39 schreef Skv het volgende:
Maak posts van users waar veel klachten over zijn gekomen tijdens de handelsgeschiedenis rood wanneer deze users binnen V&A posten. En wat ik eerder opperde over thumbnails, zodat je niet meer al die topics individueel aan hoeft te klikken om goederen te bekijken.
En maak topics sorteerbaar op vraagprijs, zodat je alle producten voor een tientje snel kan bekijken als je niet veel geld te besteden hebt.
Geen idee, twee terechte reports lijkt me wel voldoende om iemand als 'zak hooi' aan te merken. Goed, een kloon is ook snel gemaakt, maar dan kan de TS weer zien dat de bieder dezelfde dag is geregistreerd..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:46 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Die thumbnails lijken mij ook wel een tof idee. Alleen of het mogelijk is in de nieuwe layout? Maar dat is meer een vraag voor zoem / Breuls
En met die gekleurde posts, lijkt een beetje Name and Shame. En wat is ''veel klachten''? Sorry voor alle vragen, maar als ik iets de prullenbak ingooi wil ik wel weten wat ik er precies in gooi
Interessante vraag. Wat zou jij willen? En hoe zien andere V&A-gangers dat? Daar ben ik wel nieuwsgierig naarquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Laat dat dan een keuze zijn voor de richting waarin V&A zich ontwikkelt. Je geeft aan dat dit gevoel er nu niet is. Dan vraag ik me af of we moeten zorgen dat dit er wel komt of dat het prima is zo en dat het wat zakelijker zou mogen.
Wanneer TS niet klaagt kan het wel wat losser.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:30 schreef Housekeeper het volgende:
[..]
Interessante vraag. Wat zou jij willen? En hoe zien andere V&A-gangers dat? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar
Dus: moet het losser of strakker?
Dat hoort meer in FB op zondag.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:36 schreef Loveless85 het volgende:
Oh en niet om gelijk de zuurpruim uit te gaan hangen, maar ik lees in zo'n beetje ieder slightly dev-related topic dat er ernstig tekort is aan dev resources, dus vraag me beetje af hoe haalbaar uberhaupt enige verbetering/verandering is, en of het niet weer neerkomt op 'allemaal leuke ideeën, maar kost teveel tijd/geld om te implementeren, dus misschien ooit'
Ik ben niet gelovig en post mijn shit op elke dag van de week.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik kan zelden op zondag, dus ik probeer het vaak doordeweeks een beetje een duwtje te geven
Ik ben ook niet gelovig, maar heb nog weleens een leven in het weekend.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig en post mijn shit op elke dag van de week.
Eens met je Tweakers verhaal, zie mijn eerdere post.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:36 schreef Loveless85 het volgende:
Oh en niet om gelijk de zuurpruim uit te gaan hangen, maar ik lees in zo'n beetje ieder slightly dev-related topic dat er ernstig tekort is aan dev resources, dus vraag me beetje af hoe haalbaar uberhaupt enige verbetering/verandering is, en of het niet weer neerkomt op 'allemaal leuke ideeën, maar kost teveel tijd/geld om te implementeren, dus misschien ooit'
Om eerlijk te zijn wil ik persoonlijk het community idee behouden zoals het nu eigenlijk al gaat, maar wel op een open manier, voor iedereen inzichtelijk (dus inderdaad biedingen per topic, afhandelen mag uiteraard per DM/PM als koper/verkoper ergens mee akkoord zijn gegaan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:30 schreef Loveless85 het volgende:
Maar eh, naar aanleiding van dat hele verhaal in Feedback; is het niet handig als modjes ook een beetje duiding geven aan welke kant ze op willen;
- Meer het community idee houden op V&A, en naar mijn idee hoort daar ook bij dat je dingen onderhands gunt aan 'bekenden', of het via andere topics/pm/dm afhandelt
- Meer richting professionele site met biedingen, waar je je users dus min of meer verplicht om biedingen in het topic / via een systeem te plaatsen, en het zo doorzichtiger is.
is dan het volgende niet een idee?quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:05 schreef Lt.Surge het volgende:
Maar een iets professionelere look zou ik zelf niet erg vinden. Dus inderdaad een fijner/overzichtelijker rating-systeem. Ook vind ik zo'n dropwdown, of layout waar je dingen zoals vraagprijs kan invullen ook wel een goed idee. Puur en alleen al omdat, helaas, weinig mensen ook echt de policy lezen voor zij een topic openen.
Hmm, ook een optie inderdaad. Dus eigenlijk een topic pointer voor elk nieuw topic?quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:33 schreef Geckoo het volgende:
[..]
is dan het volgende niet een idee?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1595414
een template waarin iedereen wordt gewezen wat ze moeten posten met de essentiele dingen?
Zolang je niet met je volledige naam post lijkt me er vrij weinig anders ten opzichte van hoe het nu is, er is al een topic waar men elkaar beoordeeld bovendien...quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:48 schreef djkoelkast het volgende:
Ik zie iedereen reviews, beoordelingen etc. opperen, maar dit is voorheen gestrand vanwege privacyregels. Ik wil niemand ontmoedigen, maar die regels worden alleen maar strenger, ook als het om 'online-identiteiten' ofwel gewoon nicknames gaat.
Ik kijk nooit in de V&A van tweakers. Maar ik zie dat de advertenties er wel gelikt uitzien inderdaad. Heb even zogenaamd een artikel aangeboden en je krijgt dan een invulscherm.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:36 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Hmm, ook een optie inderdaad. Dus eigenlijk een topic pointer voor elk nieuw topic?
Alleen blijkt uit ons FB topic dat ook dat eigenlijk niet gelezen word(t).
Edit: Ah, het template staat er automatisch? Mjuh, vind ik persoonlijk ook wel wat hebben.
Dat schijnt anders te liggen, want hier zijn het users die elkaar beoordelen en niet FOK! die beoordeelt (want zo zou een feedbacksysteem met sterren geïntepreteerd kunnen worden). Maar wie weet is er een manier te vinden hoor, ik zeg alleen dat we er niet te hard op moeten hopen, dit is recent al eens gestrand.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zolang je niet met je volledige naam post lijkt me er vrij weinig anders ten opzichte van hoe het nu is, er is al een topic waar men elkaar beoordeeld bovendien...
Klopt echter op andere sites zoals; ebay tweakers bol.com, amazon mag het alleemaal wel kennelijk. Waarom dan op een forum niet?quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:48 schreef djkoelkast het volgende:
Ik zie iedereen reviews, beoordelingen etc. opperen, maar dit is voorheen gestrand vanwege privacyregels. Ik wil niemand ontmoedigen, maar die regels worden alleen maar strenger, ook als het om 'online-identiteiten' ofwel gewoon nicknames gaat.
Ik zou serieus niet weten wat er anders is. Users beoordelen elkaar, FOK! slaat de data op, zolang je niet ineens met namen en adressen begint te smijten en privacy-technisch niets anders dan nu.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:59 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat schijnt anders te liggen, want hier zijn het users die elkaar beoordelen en niet FOK! die beoordeelt (want zo zou een feedbacksysteem met sterren geïntepreteerd kunnen worden). Maar wie weet is er een manier te vinden hoor, ik zeg alleen dat we er niet te hard op moeten hopen, dit is recent al eens gestrand.
Karina op Tweakersquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik kijk nooit in de V&A van tweakers. Maar ik zie dat de advertenties er wel gelikt uitzien inderdaad. Heb even zogenaamd een artikel aangeboden en je krijgt dan een invulscherm.
Weet niet of je dit kunt zien als je niet bent ingelogged, anders even inloggen:
http://tweakers.net/aanbod/nieuw/
Als je aanbod of gevraagd aanklikt komt de rest van het invulscherm tevoorschijn.
iets met beter goed gejat
Of ben ik spuit 11 en heb ik de helft van dit topic niet goed doorgelezen
Ik bekenquote:
Neuken?quote:
Ik deed geen SC. Loveless begon! Verder geen ideeën eigenlijk behalve inderdaad dat TS de OP en misschien zelfs de TT kan aanpassen.quote:
quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:00 schreef xatlad het volgende:
[..]
Klopt echter op andere sites zoals; ebay tweakers bol.com, amazon mag het alleemaal wel kennelijk. Waarom dan op een forum niet?
Ik weet ook niet hoe het precies zit, ik deel alleen mee waarom het vorige keer niet kon.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zou serieus niet weten wat er anders is. Users beoordelen elkaar, FOK! slaat de data op, zolang je niet ineens met namen en adressen begint te smijten en privacy-technisch niets anders dan nu.
Uit persoonlijk perspectief ben ik daar ook wel nieuwsgierig naar inderdaad.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zou serieus niet weten wat er anders is. Users beoordelen elkaar, FOK! slaat de data op, zolang je niet ineens met namen en adressen begint te smijten en privacy-technisch niets anders dan nu.
Het mooie vind ik ook dat alle advertenties er op deze manier hetzelfde uitzien. Dan hoef je niet te zoeken: waar staat de prijs, wat is het, etc.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Neuken?
Maar fair point hoor, Tweakers heeft heel mooi de middenweg gevonden, niet in de laatste plaats door de perfecte koppeling met de Pricewatch, waardoor je in 90% van de gevallen niks van specs hoeft in te vullen. Je kan daar echt met een paar muisklikken en regeltje tekst een prima advertentie plaatsen.
Ik geloof je, maar ik denk dat t anders ligt, tenzij het zo in elkaar zat dat er dusdanig veel beoordeeld moest worden dat er personen uit te herleiden waren, maar dan hebben we het echt over adressen en telefoonnummers.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:03 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
[..]
Ik weet ook niet hoe het precies zit, ik deel alleen mee waarom het vorige keer niet kon.
Ik vind dat wel een beetje de charme van FOK!quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:04 schreef Karina het volgende:
[..]
Het mooie vind ik ook dat alle advertenties er op deze manier hetzelfde uitzien. Dan hoef je niet te zoeken: waar staat de prijs, wat is het, etc.
Met dat tweede ben ik het eensquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:07 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een beetje de charme van FOK!
Tweakers vind ik echt een overgeorganiseerde overmodde kutsite waar alle users graag mod willen zijn en dan reacties op nieuwsberichten gaan beoordelen op de meest achterlijke manier. Maar da's mijn mening slechts
En waar in je bericht gaat t over V&A?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:07 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een beetje de charme van FOK!
Tweakers vind ik echt een overgeorganiseerde overmodde kutsite waar alle users graag mod willen zijn en dan reacties op nieuwsberichten gaan beoordelen op de meest achterlijke manier. Maar da's mijn mening slechts
Jij hebt toch overal karmaquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Met dat tweede ben ik het eensMaar voor V&A vind ik het wel overzichtelijk. Maar ik houd ook wel een beetje van 'netjes'
Hoe vaak wordt er niet gevraagd naar een richtprijs bijvoorbeeld die niet in het topic is genoemd? Of kan het opgehaald worden of verstuurd, dat soort dingen.
Ik heb nog wel wat karma zag ik
Heej geen SC he! Dan wordt de Luitenant boosquote:
Vrij simpel is bijvoorbeeld uit te voeren dat er in elk relevant subforum een sticky topic komt voor V&A linkjes die daar geplaatst kunnen worden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:22 schreef Karina het volgende:
Overigens zag ik dat piet_piraat ook wel een punt had, iets met categorieën doen. Stel ik spaar Games, dan moet je de hele lijst doorspitten om te kijken of er games worden aangeboden. Misschien iets met filters doen? Je hebt nu alleen vraag of aanbod. Al is het bij vraag misschien niet nodig.
Mjah lijkt me wel veel werk want ik denk dat dat handmatig gedaan moet worden? Moet je echt goed opletten dat je er niet eentje vergeet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Vrij simpel is bijvoorbeeld uit te voeren dat er in elk relevant subforum een sticky topic komt voor V&A linkjes die daar geplaatst kunnen worden.
Daar zat ik ook aan te denken ja, V&A gewoon 'opheffen' en opsplitsen naar de gewone topics die een aparte V&A tag, pagina, filter, bedenk het, krijgen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Vrij simpel is bijvoorbeeld uit te voeren dat er in elk relevant subforum een sticky topic komt voor V&A linkjes die daar geplaatst kunnen worden.
Dat mag de user zelf doen dat plaatsen, alleen modden is dan nodig.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Mjah lijkt me wel veel werk want ik denk dat dat handmatig gedaan moet worden? Moet je echt goed opletten dat je er niet eentje vergeet.
Dus dan plaats je 'hier' je advertentie en dan vervolgens een linkje in het desbetreffende forumtopic? Moet de user dat dus wel doen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat mag de user zelf doen dat plaatsen, alleen modden is dan nodig.
Yep, iemand die wil verkopen maakt vast wel gebruik van die mogelijkheid.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Dus dan plaats je 'hier' je advertentie en dan vervolgens een linkje in het desbetreffende forumtopic? Moet de user dat dus wel doen.
Ik zou t automatiseren, handmatig wordt een rotzooiquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat mag de user zelf doen dat plaatsen, alleen modden is dan nodig.
Dat is nog beter maar stuk lastiger te regelen denk ik.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zou t automatiseren, handmatig wordt een rotzooi
Iets met een dropdown menuutje of zo? geen verstand van verder natuurlijkquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is nog beter maar stuk lastiger te regelen denk ik.
Er is een heleboel mogelijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Iets met een dropdown menuutje of zo? geen verstand van verder natuurlijk
Dat blijft toch gewoon wanneer er in andere subforums linkjes staan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:25 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
En dat is nou juist de charme van V&A!
Daar zeg ik toch ook niets over, alleen over dat V&A geen professionele verkoopplek moet gaan worden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat blijft toch gewoon wanneer er in andere subforums linkjes staan?
Grote voordeel je bereikt meer mensen die specifiek iets zoeken.
Het is toch handig dat games via subforum GAM gevonden kunnen worden, Dvd's en Blu-Ray in TV, etc.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:55 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Daar zeg ik toch ook niets over, alleen over dat V&A geen professionele verkoopplek moet gaan worden.
Daar heb ik toch nog altijd niks over gezegd?quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is toch handig dat games via subforum GAM gevonden kunnen worden, Dvd's en Blu-Ray in TV, etc.
Heb je er iets over te zeggen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:14 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Daar heb ik toch nog altijd niks over gezegd?
Ik probeer zo weinig mogelijk inhoudelijk mijn mening te geven, alleen aan te geven waar we nu voor staan en welke problemen we zijn tegengekomen bij het proberen veranderingen te introduceren.quote:
Ik brainstorm gewoon wat mee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:18 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik probeer zo weinig mogelijk inhoudelijk mijn mening te geven, alleen aan te geven waar we nu voor staan en welke problemen we zijn tegengekomen bij het proberen veranderingen te introduceren.
Fotoboek hebben veel users niet maar sterren geven in profiel voor positieve of negatieve feedback in V&A ervaringen topic zou kunnen misschien.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:44 schreef Geckoo het volgende:
Mbt ratings van (ver)kopende kan dit niet worden gemeld bij het foto boek? Of heeft niet iedereen dit standaard?
Hangt beetje van het item af, een beetje verkoper snapt toch wel dat een wasmachine lastig te verzenden is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:11 schreef Burner2000 het volgende:
1 van de meest gestelde gevraagde vragen in V&A is:" Waar kan het opgehaald worden?"
Wanneer het te ver weg is, haken diverse belangstellende af.
Is het een optie dat de verkoper een Google maps link kan plaatsen tijdens het aanmaken van een nieuw topic in V&A?
daarnaast is een link gelijk behoorlijk precies. Daarom zie ik meer in een template waarin dit soort standaard punten in worden vermeldquote:Op donderdag 24 juli 2014 01:11 schreef Burner2000 het volgende:
1 van de meest gestelde gevraagde vragen in V&A is:" Waar kan het opgehaald worden?"
Wanneer het te ver weg is, haken diverse belangstellende af.
Is het een optie dat de verkoper een Google maps link kan plaatsen tijdens het aanmaken van een nieuw topic in V&A?
Nee, dat is niet standaard. Een fotoboek moet je zelf aanmaken en invullen na dat je je profiel hebt aangemaakt. De rest sla ik even over, want daar durf ik niets over te zeggen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:44 schreef Geckoo het volgende:
Mbt ratings van (ver)kopende kan dit niet worden gemeld bij het foto boek? Of heeft niet iedereen dit standaard?
En ik weet niet echt wat wat we hier mee zouden opschieten. Wij mogen & kunnen niets met deze gegevens. We mogen ze niet aan de user geven die ze nodig heeft, ook niet als het item niet verzonden is bijvoorbeeld, en wij gaan zelf ook niet naar user X toe om hem even duidelijk te maken het item te verzenden + wat extra knaken voor de moeitequote:Op donderdag 24 juli 2014 00:44 schreef Geckoo het volgende:
It's het daarnaast niet mogelijk om deze gegevens alleen ter laten lezen door de Mods?
Het is maar net hoe precies je het wil hebben. Plaatsnaam lijkt me voldoende.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:11 schreef Geckoo het volgende:
[..]
daarnaast is een link gelijk behoorlijk precies. Daarom zie ik meer in een template waarin dit soort standaard punten in worden vermeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |