Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend • Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.
• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Op zondag 20 juli 2014 02:45 schreef Tweek het volgende: Je kan overigens dat land gewoon binnen met je special forces, regelgeving daarvoor is al jaren in plaats. Onder andere de conventie van Chicago. Het enige wat je moet doen is het even melden bij de Oekraïne en je bent binnen. Momenteel ga ik ervan uit dat er een joint operation wordt voorbereid (kost toch een paar dagen om goed voorbereidt het gebied in te gaan) en de persconferentie van Rutte een laatste kans voor Putin was. Geen verandering is een zooitje Nederlandse special forces (horen ook nog eens tot de top van de wereld) en Amerikanen die de seperatisten aanpakken.
Dat kan grote gevolgen hebben, dus deze optie zie ik niet snel gebeuren.
Voordat ik de onderstaande vragen stel, ik ben niet vóór noch tegen welke partij dan ook in dit conflict. Daarnaast is het niet mijn intentie om met de volgende vragen respectloos over te komen in welke vorm dan ook.
1. Is er al goed vast te stellen bewijs dat het om een BUK-missile ging? Alstublieft geen persberichten waarin politieke leiders denken dat het om een BUK-missile. 2. Wie is als allereerst naar voren gekomen over een BUK-missile die MH17 geraakt zou hebben? 3. Zijn er ook andere beweringen waarin het niet om een BUK-missile gaat? 4. Indien u denkt Rusland en/of Russische separatisten verantwoordelijk zijn, wat zou volgens u hun motief zijn? 5. Indien u denkt Oekraïne en/of Oekraïense separatisten verantwoordelijk zijn, wat zou volgens u hun motief zijn?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 02:54:26 ]
Op zondag 20 juli 2014 02:54 schreef Floxcie het volgende: Voordat ik de onderstaande vragen stel, ik ben niet vóór noch tegen welke partij dan ook in dit conflict. Daarnaast is het niet mijn intentie om met de volgende vragen respectloos over te komen in welke vorm dan ook.
1. Is er al goed vast te stellen bewijs dat het om een BUK-missile ging? Alstublieft geen persberichten waarin politieke leiders denken dat het om een BUK-missile. 2. Wie is als allereerst naar voren gekomen over een BUK-missile die MH17 geraakt zou hebben? 3. Zijn er ook andere beweringen waarin het niet om een BUK-missile gaat? 4. Indien u denkt Rusland en/of Russische separatisten verantwoordelijk zijn, wat zou volgens u hun motief zijn? 5. Indien u denkt Oekraïne en/of Oekraïense separatisten verantwoordelijk zijn, wat zou volgens u hun motief zijn?
1.ja, redelijk goed. De rest van je vragen zijn daarna irrelevant.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Op zondag 20 juli 2014 02:54 schreef Floxcie het volgende: 1. Is er al goed vast te stellen bewijs dat het om een BUK-missile ging? Alstublieft geen persberichten waarin politieke leiders denken dat het om een BUK-missile.
Ligt er aan wat je onder 'goed' en 'bewijs' verstaat.
quote:
Op zondag 20 juli 2014 02:54 schreef Floxcie het volgende: 2. Wie is als allereerst naar voren gekomen over een BUK-missile die MH17 geraakt zou hebben?
VS
quote:
Op zondag 20 juli 2014 02:54 schreef Floxcie het volgende: 3. Zijn er ook andere beweringen waarin het niet om een BUK-missile gaat?
Ja.
quote:
Op zondag 20 juli 2014 02:54 schreef Floxcie het volgende: 4. Indien u denkt Rusland en/of Russische separatisten verantwoordelijk zijn, wat zou volgens u hun motief zijn?
Geen, of uitlokking tot... met -geen idee- welk gewenst resultaat.
quote:
Op zondag 20 juli 2014 02:54 schreef Floxcie het volgende: 5. Indien u denkt Oekraïne en/of Oekraïense separatisten verantwoordelijk zijn, wat zou volgens u hun motief zijn?
Ze is lam en ik ben als een geit. BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH
Maar even serieus. De bevelhebber daar van die dronken en losgeslagen honden is een maatje van putin, ooit minister van sateliet staten. Nu pretendeert hij russisch oekrainer/(onbevlogen vrijheidsstrijder die vecht voor "ZIJN" volk en niet voor de CCCP.) Sodemieter op zijn kop moet rollen maar hij zal de dans ontvluchten, tenzij hij de schuld op zich neemt om poetins gezicht te redden.
Het is niet omdenkbaar dat er al stiekem commando's binnen zijn om een soort verkenning uit te voeren.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
1. Is er al goed vast te stellen bewijs dat het om een BUK-missile ging? Alstublieft geen persberichten waarin politieke leiders denken dat het om een BUK-missile. Nope. 2. Wie is als allereerst naar voren gekomen over een BUK-missile die MH17 geraakt zou hebben? Oekraïne over Neerschieten, USA met de BUK 3. Zijn er ook andere beweringen waarin het niet om een BUK-missile gaat? Ja, false-flag beweringen of willekeurige explosie in cabine. 4. Indien u denkt Rusland en/of Russische separatisten verantwoordelijk zijn, wat zou volgens u hun motief zijn? Cool, weer een Oekraïens vliegtuig. Fuck. 5. Indien u denkt Oekraïne en/of Oekraïense separatisten verantwoordelijk zijn, wat zou volgens u hun motief zijn? False-flag om te zorgen dat er militaire ondersteuning komt tegen seperatisten.
Aan iemand die het over ingrijpen had en mijn antwoord dat je dan het gevaar van Grad raketten hebt:
Die Grad raketten hebben laatst een heel tankbattalion van Oekraine gedecimeerd. Je moet dus een enorm gebied kunnen controleren, wil je daar enigszins veilig zijn. Dat gaat je niet lukken met een paar honderd troepen. Als je daar duizenden troepen naartoe gaat brengen, heb je WW3, dat pikt Rusland nooit.
Heb het vermoeden dat Maleisie, Australie en UK dan net zo hard meedoen. Maar ben je erbij gebaat? Een raket op de plek des onheils en je onderzoek hoeft niet meer plaats te vinden bij gebrek aan onderzoeksmateriaal.
Als ze daar een raket op afschieten heb je Total War
Over dat alcoholisme trouwens. Is het geen wijze tactiek een paar vrachtwagens Heineken het gebied in te smokkelen en deze te laten overvallen waarna je dezelfde nacht troepen het gebied instuurt?
op 2: Americaanse satalietbeelden, waarbij ze zeiden dat ze wel de weg van de rakketten konden waarnemen, wat het was, maar niet waarvandaan ze afgevuurd waren paar uur later kwam rusland, met hetzelfde verhaal, dat dit op hun sataliet beelden ook bevonden was Daarna begon het vingerwijzen en speculeren volgens mij
Op zondag 20 juli 2014 02:59 schreef LelijKnap het volgende: Over dat alcoholisme trouwens. Is het geen wijze tactiek een paar vrachtwagens Heineken het gebied in te smokkelen en deze te laten overvallen waarna je dezelfde nacht troepen het gebied instuurt?
Er zijn nog wat trucks met bier kwijt in Duitsland,
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Op zondag 20 juli 2014 02:59 schreef Recce het volgende: Aan iemand die het over ingrijpen had en mijn antwoord dat je dan het gevaar van Grad raketten hebt:
Die Grad raketten hebben laatst een heel tankbattalion van Oekraine gedecimeerd. Je moet dus een enorm gebied kunnen controleren, wil je daar enigszins veilig zijn. Dat gaat je niet lukken met een paar honderd troepen. Als je daar duizenden troepen naartoe gaat brengen, heb je WW3, dat pikt Rusland nooit.
Dus zal het westen een paar duizend militairen sturen op verkenning Want dit kunnen we niet pikken, iets met een singaal afgeven
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
1. Is er al goed vast te stellen bewijs dat het om een BUK-missile ging? Alstublieft geen persberichten waarin politieke leiders denken dat het om een BUK-missile.
Waar ik een beetje mee in mijn maag zit, was dat er op CNN op een gegeven moment beeld was van onderdelen van een raket en dat leek mij geen raket te zijn die uit een BUK systeem komt.
Op zondag 20 juli 2014 02:59 schreef Recce het volgende: Aan iemand die het over ingrijpen had en mijn antwoord dat je dan het gevaar van Grad raketten hebt:
Maar goed met behulp van de Amerikanen zou je toch met tactical strikes die dingen moeten kunnen uitschakelen. Ik weet niet hoe goed het leger van de Oekraïne is, maar ze zullen niet de capaciteiten hebben die Amerika heeft met zijn satellieten.
Op zondag 20 juli 2014 03:01 schreef V-for-Vendetta het volgende: Dit is voor mij (geb. jaar 1989) na WTC-aanslagen de meest heftige gebeurtenis in mijn leven tot nu toe.
Op zondag 20 juli 2014 02:39 schreef quirina het volgende: Weet je? Wij weten geen moer. En de waarheid komen we nooit te weten ook. Want wij zijn simpel klootjesvolk en wij tellen niet. Elke keer is er een ander verhaal, worden feiten verdraaid en dan ligt t aan de Russen en dan weer aan de Oekraïne terwijl Oekraïne zelf bij Rusland wilde horen maar nou is dat ook niet waar. En net hoorde ik dat Oekraïne expres t vliegtuig heeft neergehaald om de Russen de schuld te geven etc etc.. Ben moe (en lam).
Op zondag 20 juli 2014 03:02 schreef Recce het volgende: Waar ik een beetje mee in mijn maag zit, was dat er op CNN op een gegeven moment beeld was van onderdelen van een raket en dat leek mij geen raket te zijn die uit een BUK systeem komt.
aangezien je te lui bent om het artikel te lezen zal ik het belangrijke stuk even aanhalen. je vraagt tenslotte zelf naar bewijs
"It is a very, very precise system that has constant coverage, especially over Russia and Ukraine," said Riki Ellison, founder of the Missile Defense Advocacy Alliance.
Op zondag 20 juli 2014 03:02 schreef Recce het volgende: Waar ik een beetje mee in mijn maag zit, was dat er op CNN op een gegeven moment beeld was van onderdelen van een raket en dat leek mij geen raket te zijn die uit een BUK systeem komt.
aangezien je te lui bent om het artikel te lezen zal ik het belangrijke stuk even aanhalen. je vraagt tenslotte zelf naar bewijs
"It is a very, very precise system that has constant coverage, especially over Russia and Ukraine," said Riki Ellison, founder of the Missile Defense Advocacy Alliance.
Zeker wel. Dat is geen bewijs betreft een BUK-missile. Leer begrijpend lezen downie.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 03:11:17 ]
Op zondag 20 juli 2014 03:02 schreef thesiren.nl het volgende: Die gasten daar pissen boven de 5 % alcohol ik denk dat je met 80% doorgestookte wodka moet komen om ze onder zeil te krijgen.
Hoe moeilijk zou het nou echt zijn om überhaupt een raket af te schieten met zo'n BUK? De experts op TV zeggen dat het heel moeilijk te bedienen is en dat het maanden opleiding kost om het te leren, en dat maar een selecte groep is opgeleid. Maar betekend dat dat alleen die selecte groep dat apparaat op de juiste manier kan bedienen, en dat voor de rest ook wel iedereen een raket af kan schieten, maar niet op de juiste manier?
Op zondag 20 juli 2014 03:09 schreef remlof het volgende: Nu op cnn: alle Buk-systemen zijn teruggereden naar Rusland. De VS is er zeker van dat Rusland erachter zit.
10 min na de ramp wist de VS al zeker dat het de Russan waren
Based on what '' weet '' je dat
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Op zondag 20 juli 2014 03:10 schreef DaKKiE1984 het volgende: Hoe moeilijk zou het nou echt zijn om überhaupt een raket af te schieten met zo'n BUK? De experts op TV zeggen dat het heel moeilijk te bedienen is en dat het maanden opleiding kost om het te leren, en dat maar een selecte groep is opgeleid. Maar betekend dat dat alleen die selecte groep dat apparaat op de juiste manier kan bedienen, en dat voor de rest ook wel iedereen een raket af kan schieten, maar niet op de juiste manier?
Op zondag 20 juli 2014 03:09 schreef remlof het volgende: Nu op cnn: alle Buk-systemen zijn teruggereden naar Rusland. De VS is er zeker van dat Rusland erachter zit.
Rusland weet toch ook wel dat Amerika dat kan zien Beetje vaag dat die rebellen Buk systemen gebruiken terwijl ze met succes vliegtuigen hebben neergeschoten met andere raketten
Op zondag 20 juli 2014 03:10 schreef DaKKiE1984 het volgende: Hoe moeilijk zou het nou echt zijn om überhaupt een raket af te schieten met zo'n BUK? De experts op TV zeggen dat het heel moeilijk te bedienen is en dat het maanden opleiding kost om het te leren, en dat maar een selecte groep is opgeleid. Maar betekend dat dat alleen die selecte groep dat apparaat op de juiste manier kan bedienen, en dat voor de rest ook wel iedereen een raket af kan schieten, maar niet op de juiste manier?
Ik denk dat je wel een paar weken moet studeren om een raket af te kunnen schieten op elk willekeurig doel, maar wat heb je daar aan? Je wil wel weten op welk doel. En je schijnt ook wel een paar mensen tegelijkertijd nodig te hebben voor verschillende onderdelen van het systeem.
Rusland weet toch ook wel dat Amerika dat kan zien Beetje vaag dat die rebellen Buk systemen gebruiken terwijl ze met succes vliegtuigen hebben neergeschoten met andere raketten
Als het een Oekraines transport vliegtuig was geweest, was het onderdeel van de oorlog geweest, maar ze hebben een fout gemaakt en daardoor zijn ze nu de lul.
Zeker wel. Dat is geen bewijs betreft een BUK-missile. Leer begrijpend lezen downie.
slaat nergens op. Als zij kunnen bewijzen dat het een surface to air missile was, dan maakt het verder ook weinig uit of het dan een BUK was of een ander type
Hebben ze die laatste Antonov (woensdag?) ook niet neergeschoten met een Buk?
Mwoah, ik waag dat toch wel te betwijfelen ergens. Je moet wel weten hoe of wat, maar je hoeft geen PHD te zijn wrs. Dat zou ook onlogisch zijn. Zoveel PHD's zijn er nu eenmaal niet. Gewoon een instructeur zal wrs volstaan.
Mwoah, ik waag dat toch wel te betwijfelen ergens. Je moet wel weten hoe of wat, maar je hoeft geen PHD te zijn wrs. Dat zou ook onlogisch zijn. Zoveel PHD's zijn er nu eenmaal niet. Gewoon een instructeur zal wrs volstaan.
Als Amerikaanse overheid zijnde ga je die eventuele beelden met bewijs toch gewoon gebruiken om iets van Rusland gedaan te krijgen, zodra Rusland daaraan voldoet maakt Amerika aan de wereld bekend dat er helaas geen sluitende bewijzen zijn. Dit is gewoon een ideaal chantagemiddel.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
slaat nergens op. Als zij kunnen bewijzen dat het een surface to air missile was, dan maakt het verder ook weinig uit of het dan een BUK was of een ander type
Jazeker wel, we hebben bijvoorbeeld nog geen exacte locatie. Jij slaat nergens op en moet direct als een sukkel reageren.
Die andere raketten komen niet zo hoog was het verhaal dat ik had gelezen.
Daarom, want er werd ook al gezegd dat ze niet de volledige benodigde apparatuur hadden. De radarwagen bv die hadden ze niet, dus moesten ze het met een 'normale' radar doen, ze konden wel vliegtuigen herkennen, en op welke hoogte dat ze vlogen, maar welk vliegtuig het was konden ze blijkbaar niet weten.
Op zondag 20 juli 2014 02:58 schreef Andromache het volgende: Het is niet omdenkbaar dat er al stiekem commando's binnen zijn om een soort verkenning uit te voeren.
Daarom, want er werd ook al gezegd dat ze niet de volledige benodigde apparatuur hadden. De radarwagen bv die hadden ze niet, dus moesten ze het met een 'normale' radar doen, ze konden wel vliegtuigen herkennen, en op welke hoogte dat ze vlogen, maar welk vliegtuig het was konden ze blijkbaar niet weten.
Dan nog moet je veel weten van zo'n systeem. Niet iets dat een willekeurige seperatist zo kan.
Tsunami is een ramp dit is een aanslag. Snap ook niet dat de nederlandse regering dit "neerstorten"en "ramp"blijft noemen iemand heeft dit vli8egtuig getrackt en heeft op de knop launch gedrukt dit is een aanslag. Toen in Israel 3 tieners werden ontvoerd gingen ze huis aan huis. Nadat de lijken werden gevonden ging iedereen die hamas aanhing of kende eraan. Dat vind ik extreem om om 3 tieners een oorlog te starten maar het is daar natuurlijk wel precisie raketten gooien op mensen die alleen stenen teruggooien of raketten gemaakt van wc rollen. En wij hebben een homo die verontwaardigd klinkt hoe denk je dat Poetin daarover denkt: acht kan het nog wel twee dagen trainieren geef die gasten daar extra wodka(80 %) en alle russen gaan op transport naar rusland terug.
Dan nog moet je veel weten van zo'n systeem. Niet iets dat een willekeurige seperatist zo kan.
Nee, dat geloof ik ook zeker niet. Maar misschien kun je wel in 4 dagen leren hoe je gericht een raket moet afvuren zonder al te ingewikkeld te doen En dan heb je ineens niet meer zoveel hooggeleerden nodig...
Jazeker wel, we hebben bijvoorbeeld nog geen exacte locatie. Jij slaat nergens op en moet direct als een sukkel reageren.
Zodat je het weet, zonder exacte locatie kan je wel weten wat voor raket het was, staat ook gewoon in het artikel dat hij had gelinkt. Elk soort raket heeft een eigen soort spoor.
Een buk raket heeft wel een eigen radar, die die ergens in de vlucht ook gaat gebruiken. Fijne weet ik er verder niet van, maar het kan een lucky shot zijn geweest
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Hun intelligence services, moet jou echt alles voorgekauwd worden? En ik zal Obama e-mailen of hij jou persoonlijk al zijn data wil overhandigen
Volgens jou kan ieder land met een intelligence service bewijzen dat het de Russen waren? Geen één rechter die doet aan waarheidsvinding zal tot nu toe zeggen dat het een feit was dat er een BUK-missile gebruikt is.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 03:23:50 ]
Ja, dat ziet er wrs toch moeilijker uit dan het is hoor. Ik ken dat wel ondertussen na > dan 20 jaar industrie.
Het ligt er natuurlijk ook maar aan wat je ermee wilt. Het kost waarschijnlijk veel moeite om een doelwit dat je wilt raken te "locken" en daarna de raket ertoenaartoe te geleiden, maar misschien waren ze al dagen bezig te proberen te locken en te schieten op alles dat ze maar te zien konden krijgen en lukte het nu eindelijk.
Het is een imponerend instrumentarium, maar dat betekent niet dat het ondoenlijk is. Heb wel eens ingewikkeldere instrumentariums gezien, en dan bedoel ik niet het dashboard van mijn auto
Volgens jou kan ieder land met een intelligence service bewijzen dat het de Russen waren? Geen één rechter die doet waarheidsvinding zal tot nu toe zeggen dat het een feit was dat er een BUK-missile gebruikt is.
Man man man, wat ben jij een vervelend ventje. Je moet wel aan het trollen zijn want zo dom is natuurlijk niemand.
Een buk raket heeft wel een eigen radar, die die ergens in de vlucht ook gaat gebruiken. Fijne weet ik er verder niet van, maar het kan een lucky shot zijn geweest
Juist, dat bedoelde ik denk ik. De raketinstallatie zelf heeft ook een eigen radar.
Gooi dat JSOC dan op poetin zelf niet iemand daaronder. Makkelijker is gewoon het russich presidentieel vliegtuig in alle radar systemen in programeren als nucleur bomber. Shoot no confirmation required.
Zodat je het weet, zonder exacte locatie kan je wel weten wat voor raket het was, staat ook gewoon in het artikel dat hij had gelinkt. Elk soort raket heeft een eigen soort spoor.
Stuur bewijs van de sporen, een foto of iets dergelijks?
ik denk dat ze het nog ramp noemen omdat nl nog niet asn het vingetwijzen.meedoet ( teminste publiekelijk dan, achter de schermen gok ik van wel) dat zal wel veranderen als de bezittingen en lichamen *veilig* zijn maat dat is speculatie ( en misschien ern beetje hoop) van mijn kant
ik kan niet slapen. ik vind het ongelooflijk dat we maar lijdzaam moeten toezien dat de lijken 'ergens' heen gaan en niemand aan de zijde van Nederland weet waarheen.
Op zondag 20 juli 2014 03:24 schreef Andromache het volgende: ik kan niet slapen. ik vind het ongelooflijk dat we maar lijdzaam moeten toezien dat de lijken 'ergens' heen gaan en niemand aan de zijde van Nederland weet waarheen.