abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juli 2014 @ 02:52:58 #1
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_142503379

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

De slachtoffers krijgen een gezicht

Laatste updates
• Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben
MH17 zou kilometers verder naar het noorden omgevlogen hebben om stormen te ontwijken
The Guardian - The evidence against Russia

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• OVSE experts zijn gearriveerd
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend
• Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.

• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Rutte rond 18.00 op 19 juli

Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens van FlightRadar24
Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.

Video Persconferentie 17 juli 22.30 uur
NOS Video Persco: Zeker 154 Nederlanders aan boord neergestort vliegtuig

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video's
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 20-07-2014 03:02:50 ]
*Team Anti-Waaif*
pi_142503382
Duurde lang.
pi_142503386
Kreeg al bijna een baard.
  zondag 20 juli 2014 @ 02:53:42 #4
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_142503388
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:53 schreef Rivalo het volgende:
Duurde lang.
Zat al te wachten ;)
*Team Anti-Waaif*
pi_142503390
Tweek moest openen
pi_142503391
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:45 schreef Tweek het volgende: Je kan overigens dat land gewoon binnen met je special forces, regelgeving daarvoor is al jaren in plaats. Onder andere de conventie van Chicago. Het enige wat je moet doen is het even melden bij de Oekraïne en je bent binnen. Momenteel ga ik ervan uit dat er een joint operation wordt voorbereid (kost toch een paar dagen om goed voorbereidt het gebied in te gaan) en de persconferentie van Rutte een laatste kans voor Putin was. Geen verandering is een zooitje Nederlandse special forces (horen ook nog eens tot de top van de wereld) en Amerikanen die de seperatisten aanpakken.
Dat kan grote gevolgen hebben, dus deze optie zie ik niet snel gebeuren.
pi_142503400
Voordat ik de onderstaande vragen stel, ik ben niet vóór noch tegen welke partij dan ook in dit conflict. Daarnaast is het niet mijn intentie om met de volgende vragen respectloos over te komen in welke vorm dan ook.

1. Is er al goed vast te stellen bewijs dat het om een BUK-missile ging? Alstublieft geen persberichten waarin politieke leiders denken dat het om een BUK-missile.
2. Wie is als allereerst naar voren gekomen over een BUK-missile die MH17 geraakt zou hebben?
3. Zijn er ook andere beweringen waarin het niet om een BUK-missile gaat?
4. Indien u denkt Rusland en/of Russische separatisten verantwoordelijk zijn, wat zou volgens u hun motief zijn?
5. Indien u denkt Oekraïne en/of Oekraïense separatisten verantwoordelijk zijn, wat zou volgens u hun motief zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 02:54:26 ]
pi_142503403
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat kan grote gevolgen hebben, dus deze optie zie ik niet snel gebeuren.
Denk dat elke keuze grote gevolgen gaat hebben
  zondag 20 juli 2014 @ 02:54:54 #9
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142503407
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:53 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Tweek moest openen
Was te gecompliceerd, druk te groot etc.
pi_142503410
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:54 schreef Tweek het volgende:

[..]

:o
  zondag 20 juli 2014 @ 02:55:42 #11
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_142503413
quote:

[..]

Koffie??
*Team Anti-Waaif*
pi_142503417
quote:

[..]

Misschien een bakje koffie?
  zondag 20 juli 2014 @ 02:56:18 #13
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142503420
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:55 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

:o
Al die nieuwerwetse toepassing als topic koppelen waren er in mijn tijd nog niet.
pi_142503423
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:55 schreef Kotsdrol het volgende:

[..]

Koffie??
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:55 schreef Floxcie het volgende:

[..]

c_/
pi_142503436
quote:
5s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:54 schreef Floxcie het volgende:
Voordat ik de onderstaande vragen stel, ik ben niet vóór noch tegen welke partij dan ook in dit conflict. Daarnaast is het niet mijn intentie om met de volgende vragen respectloos over te komen in welke vorm dan ook.

1. Is er al goed vast te stellen bewijs dat het om een BUK-missile ging? Alstublieft geen persberichten waarin politieke leiders denken dat het om een BUK-missile.
2. Wie is als allereerst naar voren gekomen over een BUK-missile die MH17 geraakt zou hebben?
4. Indien u denkt Rusland en/of Russische separatisten verantwoordelijk zijn, wat zou volgens u hun motief zijn?
5. Indien u denkt Oekraïne en/of Oekraïense separatisten verantwoordelijk zijn, wat zou volgens u hun motief zijn?
1.ja, redelijk goed. De rest van je vragen zijn daarna irrelevant.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_142503439
quote:
Ligt er aan wat je onder 'goed' en 'bewijs' verstaat.

quote:
VS

quote:
Ja.
quote:
Geen, of uitlokking tot... met -geen idee- welk gewenst resultaat.

quote:
NATO-hulp.
pi_142503440
Ze is lam en ik ben als een geit. BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH

Maar even serieus. De bevelhebber daar van die dronken en losgeslagen honden is een maatje van putin, ooit minister van sateliet staten. Nu pretendeert hij russisch oekrainer/(onbevlogen vrijheidsstrijder die vecht voor "ZIJN" volk en niet voor de CCCP.)
Sodemieter op zijn kop moet rollen maar hij zal de dans ontvluchten, tenzij hij de schuld op zich neemt om poetins gezicht te redden.
  zondag 20 juli 2014 @ 02:58:04 #18
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_142503442
Het is niet omdenkbaar dat er al stiekem commando's binnen zijn om een soort verkenning uit te voeren.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_142503446
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Stuur dan!
pi_142503449
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:55 schreef Floxcie het volgende:
Ik ben onderhand wel toe aan een wijntje.
  zondag 20 juli 2014 @ 02:58:26 #21
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142503450
te laat voor koffie gek
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

quote:
15s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:58 schreef Floxcie het volgende:

[..]

Stuur dan!
http://www.space.com/2657(...)es-missile-mh17.html
ik weet ff niet meer wie met deze bron kwam, maar hier kan je toch duidelijk lezen dat er overtuigend bewijs aanwezig moet zijn bij de Amerikanen
het weeshuis staat in de brand, weg wezen
pi_142503459
Nope.
Oekraïne over Neerschieten, USA met de BUK
Ja, false-flag beweringen of willekeurige explosie in cabine.
Cool, weer een Oekraïens vliegtuig. Fuck.
False-flag om te zorgen dat er militaire ondersteuning komt tegen seperatisten.

Ik ga voor vier.
pi_142503462
Aan iemand die het over ingrijpen had en mijn antwoord dat je dan het gevaar van Grad raketten hebt:

Die Grad raketten hebben laatst een heel tankbattalion van Oekraine gedecimeerd. Je moet dus een enorm gebied kunnen controleren, wil je daar enigszins veilig zijn. Dat gaat je niet lukken met een paar honderd troepen. Als je daar duizenden troepen naartoe gaat brengen, heb je WW3, dat pikt Rusland nooit.
pi_142503463
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:51 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Heb het vermoeden dat Maleisie, Australie en UK dan net zo hard meedoen. Maar ben je erbij gebaat? Een raket op de plek des onheils en je onderzoek hoeft niet meer plaats te vinden bij gebrek aan onderzoeksmateriaal.
Als ze daar een raket op afschieten heb je Total War
pi_142503468
Over dat alcoholisme trouwens. Is het geen wijze tactiek een paar vrachtwagens Heineken het gebied in te smokkelen en deze te laten overvallen waarna je dezelfde nacht troepen het gebied instuurt?
pi_142503474
floxie

op 2:
Americaanse satalietbeelden, waarbij ze zeiden dat ze wel de weg van de rakketten konden waarnemen, wat het was, maar niet waarvandaan ze afgevuurd waren
paar uur later kwam rusland, met hetzelfde verhaal, dat dit op hun sataliet beelden ook bevonden was
Daarna begon het vingerwijzen en speculeren
volgens mij
  zondag 20 juli 2014 @ 03:01:09 #27
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_142503483
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:59 schreef LelijKnap het volgende:
Over dat alcoholisme trouwens. Is het geen wijze tactiek een paar vrachtwagens Heineken het gebied in te smokkelen en deze te laten overvallen waarna je dezelfde nacht troepen het gebied instuurt?
Er zijn nog wat trucks met bier kwijt in Duitsland,
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_142503485
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:59 schreef Recce het volgende:
Aan iemand die het over ingrijpen had en mijn antwoord dat je dan het gevaar van Grad raketten hebt:

Die Grad raketten hebben laatst een heel tankbattalion van Oekraine gedecimeerd. Je moet dus een enorm gebied kunnen controleren, wil je daar enigszins veilig zijn. Dat gaat je niet lukken met een paar honderd troepen. Als je daar duizenden troepen naartoe gaat brengen, heb je WW3, dat pikt Rusland nooit.
Dus zal het westen een paar duizend militairen sturen op verkenning _O- Want dit kunnen we niet pikken, iets met een singaal afgeven
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_142503486
Dit is voor mij (geb. jaar 1989) na WTC-aanslagen de meest heftige gebeurtenis in mijn leven tot nu toe.
pi_142503487
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:58 schreef Fapsalon het volgende:
te laat voor koffie gek

[..]

[..]

ik weet ff niet meer wie met deze bron kwam, maar hier kan je toch duidelijk lezen dat er overtuigend bewijs aanwezig moet zijn bij de Amerikanen
Ik heb nog alstublieft gezegd... :'(

quote:
pi_142503489
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:01 schreef Andromache het volgende:
Er zijn nog wat trucks met bier kwijt in Duitsland,
Plan is al in beweging dus ^O^
pi_142503499
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:58 schreef Fapsalon het volgende:
te laat voor koffie gek

[..]

[..]

Ik, en dat bewijs komt er ook wel
pi_142503500
Waar ik een beetje mee in mijn maag zit, was dat er op CNN op een gegeven moment beeld was van onderdelen van een raket en dat leek mij geen raket te zijn die uit een BUK systeem komt.

zondag 20 juli 2014 @ 03:02:22 #34
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142503501
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:59 schreef Recce het volgende:

Maar goed met behulp van de Amerikanen zou je toch met tactical strikes die dingen moeten kunnen uitschakelen. Ik weet niet hoe goed het leger van de Oekraïne is, maar ze zullen niet de capaciteiten hebben die Amerika heeft met zijn satellieten.
pi_142503502
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:01 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Dit is voor mij (geb. jaar 1989) na WTC-aanslagen de meest heftige gebeurtenis in mijn leven tot nu toe.
Dan heb je een makkelijk leven gehad
pi_142503505
Die gasten daar pissen boven de 5 % alcohol ik denk dat je met 80% doorgestookte wodka moet komen om ze onder zeil te krijgen.
pi_142503509
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:39 schreef quirina het volgende:
Weet je?
Wij weten geen moer.
En de waarheid komen we nooit te weten ook.
Want wij zijn simpel klootjesvolk en wij tellen niet.
Elke keer is er een ander verhaal, worden feiten verdraaid en dan ligt t aan de Russen en dan weer aan de Oekraïne terwijl Oekraïne zelf bij Rusland wilde horen maar nou is dat ook niet waar.
En net hoorde ik dat Oekraïne expres t vliegtuig heeft neergehaald om de Russen de schuld te geven etc etc..
Ben moe (en lam).

:{w
komt goed sgatje
If not now, then when.
pi_142503512
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:02 schreef Recce het volgende:
Waar ik een beetje mee in mijn maag zit, was dat er op CNN op een gegeven moment beeld was van onderdelen van een raket en dat leek mij geen raket te zijn die uit een BUK systeem komt.

[ afbeelding ]
Is het wel zeker dat het van een raket is en geen onderdeel van het vliegtuig?
  zondag 20 juli 2014 @ 03:03:54 #39
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142503516
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:01 schreef Floxcie het volgende:

[..]

Ik heb nog alstublieft gezegd... :'(

[..]

aangezien je te lui bent om het artikel te lezen zal ik het belangrijke stuk even aanhalen. je vraagt tenslotte zelf naar bewijs

"It is a very, very precise system that has constant coverage, especially over Russia and Ukraine," said Riki Ellison, founder of the Missile Defense Advocacy Alliance.
pi_142503518
quote:

[ afbeelding ]
Was geloof ik in één van de eerste topics al ontkracht.
If not now, then when.
pi_142503519
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:03 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Is het wel zeker dat het van een raket is en geen onderdeel van het vliegtuig?
Dat laatste zou kunnen, maar als je het vergelijkt met foto's van raketten, dan komen er wel erg veel dingen overeen.
pi_142503520
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:02 schreef Xan21 het volgende:

[..]

Dan heb je een makkelijk leven gehad
Ik bedoel op het wereldtoneel.
pi_142503546
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:03 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

aangezien je te lui bent om het artikel te lezen zal ik het belangrijke stuk even aanhalen. je vraagt tenslotte zelf naar bewijs

"It is a very, very precise system that has constant coverage, especially over Russia and Ukraine," said Riki Ellison, founder of the Missile Defense Advocacy Alliance.
Zeker wel. Dat is geen bewijs betreft een BUK-missile. Leer begrijpend lezen downie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 03:11:17 ]
  zondag 20 juli 2014 @ 03:07:04 #44
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142503555
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:02 schreef thesiren.nl het volgende:
Die gasten daar pissen boven de 5 % alcohol ik denk dat je met 80% doorgestookte wodka moet komen om ze onder zeil te krijgen.
_O_ _O-
pi_142503558
quote:

quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:03 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

pi_142503560
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:04 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Ik bedoel op het wereldtoneel.
tsunami ramp vergeten?
  zondag 20 juli 2014 @ 03:09:34 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_142503577
Nu op cnn: alle Buk-systemen zijn teruggereden naar Rusland. De VS is er zeker van dat Rusland erachter zit.
pi_142503592
Hoe moeilijk zou het nou echt zijn om überhaupt een raket af te schieten met zo'n BUK?
De experts op TV zeggen dat het heel moeilijk te bedienen is en dat het maanden opleiding kost om het te leren, en dat maar een selecte groep is opgeleid.
Maar betekend dat dat alleen die selecte groep dat apparaat op de juiste manier kan bedienen, en dat voor de rest ook wel iedereen een raket af kan schieten, maar niet op de juiste manier?
pi_142503600
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:09 schreef remlof het volgende:
Nu op cnn: alle Buk-systemen zijn teruggereden naar Rusland. De VS is er zeker van dat Rusland erachter zit.
10 min na de ramp wist de VS al zeker dat het de Russan waren

Based on what '' weet '' je dat
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_142503601
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 03:10 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Hoe moeilijk zou het nou echt zijn om überhaupt een raket af te schieten met zo'n BUK?
De experts op TV zeggen dat het heel moeilijk te bedienen is en dat het maanden opleiding kost om het te leren, en dat maar een selecte groep is opgeleid.
Maar betekend dat dat alleen die selecte groep dat apparaat op de juiste manier kan bedienen, en dat voor de rest ook wel iedereen een raket af kan schieten, maar niet op de juiste manier?
dan zou het een lucky shot ( oeps foutje) zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')